Ettevalmistus talviseks puhkuseks

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

bensiinipaagi kuiv-hoidmine.

Lugemata postitus Postitas Mix »

kris. kirjutas:
...ilma korgita mingisse kuiva kohta seisma panna? Ei tohiks ka niiväga roostetada...
Omal võrrilise paak sellisel moel kuus talve üle elanud. Roostemuret küll pole seni täheldanud.

matt

Lugemata postitus Postitas matt »

Naljakad olete oma mootorratta konserveerimisega. Paak vb tõesti täis ja vaadata ei aku tühjana ei seisa, aga ülejäänu on ülepingutamine, KUI ratas 2-3 aastaks seisma ei jää. Muiggggg :lol:

zed

Lugemata postitus Postitas zed »

matt kirjutas:
Naljakad olete oma mootorratta konserveerimisega. Paak vb tõesti täis ja vaadata ei aku tühjana ei seisa, aga ülejäänu on ülepingutamine, KUI ratas 2-3 aastaks seisma ei jää. Muiggggg :lol:
täiesti nõus. pukile vedimine või lakke tõstmine on siinjuures kõige arusaamatum. aparaat on ju konstrueeritud sõitma 12 kuud aastas. kuidas siis selle 5 kuuga amordivedru ära sureb ? Remont on iseasi. armastus teeb vist pimedaks :))
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Aku tuleb kindlasti maha võtta, täis laadida ja kuhugi jahedasse, kus temp. ei lange alla +5, seisma panna ja vahepeal tema seisukorda kontrollida ja laadida.

Rehvides rõhk sellepärast madalamaks, et kumm talvel külmaga hapram ja et ta sellepärast pragunema ei hakkaks (just vanematel kummidel selline häda).

Hoiuruumi tuulutust tuleb ka kontrollida, et niiskust võimalikult vähe oleks.

Paaki ei pea ääreni täis valama, piisab 2...3 liitrist kah, bensiini aurud hoiavad ka niiskuse eemal.

matt

Lugemata postitus Postitas matt »

aku kohta ütleks et maha ei pea ilmtingimata võtma, laadida täis ja elab peal samamoodi kui mujal, eeldusel et ratas siis kuskil 0C või või alla selle kuuris ei puhka. 8)

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

"Ära unusta ka bensiinikraani kinni keeramast"
mul seal kangil sellised kirjad: üleval Res, all On ning üleval pool külgedel on Fuel vasakul ja Pri paremal. kuda ma selle kinni siis saan, keeran res peale või käib jutt mingist muust kraanist? :oops:
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

Tõenäoliselt on tegu vaakumklapiga kraaniga, mille asendid tähendavad järgmist:
ON-Bensiin voolab peale kui mootor töötab, sisselaskes tekitatud hõredus avab klapi.
RES-sama mis ON, kuid kasutatakse ära ka paagi põhja arvestatud reserv.
PRI-bensiin voolab peale pidevalt ka seisva mootori korral. Kasutatakse pikalt seisnud rattal karpade täitmiseks enne käivitamist.

Ehk kui sul on ON või RES peal siis ongi kraan kinni.

onu Reemus

Lugemata postitus Postitas onu Reemus »

ma võtsin oma täitsa pulkadeks ja kõik pulgad keerutasin solidolist läbi ja paberisse.Eile matsin maha.Ega ma ka täpselt tea on see õige või vale aga vanaisa tegi oma kuulipildujaga samamoodi ja siiamaani käib,kui kellavärk :twisted: .
Jutud sellest,et sadulanahk tuleb maha võtta,meega sissemäärida ja talveks madratsialla panna on ilmselt tingitud suurest armastuset ja igavusest.Pesed ratta puhtaks lased vx 40 ga kõik üle,aku maha ja ongi valmis.Kevadel pesed tolmu ja vx maha aku peale kummides rõhu kontroll ja tuld :twisted:

Tamps

Lugemata postitus Postitas Tamps »

Kylma maa hadad ;-)
Kuigi, pole monusamat ajaviidet kui soojas keldris ratast kopitseda....
Bensiinikraani pidavust tasub ka igaks juhuks kontrollida. Minu omast lekkis ka Off-asendis benssu peale (paar tilka minutis). Bensiinivoolik talveks karpa juurest lahti ja teibiga paagi kulje peal yles - mure murtud.
Viimati muutis Tamps, 07 Dets 2005, 18:11, muudetud 1 kord kokku.

pulsar
Postitusi: 345
Liitunud: 22 Sept 2004, 15:17
Tsikkel: GSF 1200 N

Lugemata postitus Postitas pulsar »

et siis las tilgub parem keldri põrandale :o
Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

mul ei tilgu
mul on gustavsberg

:wack:
Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

talvise hoidmise eeskuju
Pilt
suhteline niiskus nulli lähedane
sooja ligi 15 kraadi
võõrad pilgud ei pääse
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Lugemata postitus Postitas mart77 »

Võtsin kogo oma visaduse kokku ning lugesin teema läbi ning tekkis küsimus teemal: "Vaigustumine, düüside ummistus"
Kas keegi suudab meenutada, millisest tanklast ta tankis enne hoiule panekut? Ja kes ei viitsi karpasid tühjedada - millisest kohast teie tankisite? Enne talvepuhkust?
Prooviks tekitada mingi seaduspära (kõik bensiinid vaigustuvad talvega, mõne tankla toodang vaigustub vms) - kuid paluks mitte iba teemal - eestis on igal pool s.tt.

Tänud
Kasutaja avatar

ints0000
Postitusi: 266
Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
Tsikkel: Honda Transalp XL600V
Asukoht: Tallinn ja Kehra
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ints0000 »

Statoili bensiin seisis ca 3 kuud karbussis ja ma pidin karburaatori maha võtma ja düüsid ära puhastama, et tsikkel üldse käima saada.
Kahjuks pole teiste tanklate toodangut karbussis hoidnud pikaajaliselt ja ei oska võrrelda, kus siis kõige s**em kütus on.

Sellessuhtes on õigus, et Eesti kütus on solk, mitte bensiin. :evil:
Kasutaja avatar

mart77
Postitusi: 112
Liitunud: 24 Okt 2005, 21:46
Asukoht: Tallinn-Kloogaranna-Garaaž

Lugemata postitus Postitas mart77 »

Just-just - teema areneb!
Täiesti hämmastav, et masinad üldse liiguvad.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Minu teada on Eestis üks kütuse hulgimüüja (Neste)? See ettevõte toob kogu müüdava kütuse, sealhulgas autokütuse, Venemaalt. Toornafta on pärit Venemaalt ja ümber töödeldud Venemaal asuvas naftatöötlemistehases. Nii et põhimõtteliselt on kuskil üks suur kraan, kust voolab bensiin, mida siinsed sõidukid põletavad. Kvaliteedi vahe erinevatest tanklatest ostetud kütuse puhul tekib sellest, et jaemüügifirmad lisavad bensiinisse erinevaid lisandeid ning transpordivad- ja hoiustavad omalt poolt müüdavat kütust erinevalt. Euroopas müüdav kvaliteetsem bensiin võib olla samuti naftana pumbatud Venemaal, kuid ümbertöötlemine on teostatud siiski Euroopa tehastes. Siit tulebki see neetud kvaliteedi vahe. Seega:
mart77 kirjutas:
kuid paluks mitte iba teemal - eestis on igal pool s.tt.
Kahjuks võib vist kogu teema siiski võtta kokku lausesse "Eestis on bensiin igal pool (keskmiselt) s*tt." :cry:
nukrate tervitustega, sokk

p.s. Ülalkirjutatu ei pretendeeri absoluutsele tõele, vaid on mõned aastad tagasi kuuldud kodaniku käest, kelle ametiks oli kütteainete kontrolli teostamine.
Kasutaja avatar

Ronk
Postitusi: 1421
Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 125 korda
Tänatud: 62 korda

Lugemata postitus Postitas Ronk »

Minu poolt ka üks eeskuju teile. Garaazis 17 kraadi sooja. Külmik ölledega (ei mahtunud pildile ära) ning üks lahti võetud Pegaso.

http://www.ronk.pri.ee/Mootorratas/14%2 ... 140635.JPG

project
Postitusi: 135
Liitunud: 20 Aug 2005, 16:55
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas project »

Noh üritasin ka masinat täna tööle saada. Kruvisin aku klemmid kinni, tsikkel garaazist välja, keerasin fuel tapi PRI peale mõneks ajaks nagu manualis käsiti ja siis keerasin ON peale. Võti on asendisse... süttisid roheline neutral ja punane oil ning siis ei jäänudki muud üle kui süüdet... ning tulemus ei muud kui nnn nnn nnn, tööle ei lähe :( . Süüdet võis anda mingi 4 sekki vist ja süüdete vahel pidi olema vähemalt 15 sekki kui õieti mäletan? Präägu siis puhur soojendab ja varsti lähen proovin uuesti kui siis ka käime ei lähe... vaja aku ära laadida. Aku on aasta vana aga juhtus nii et siiamaani pole seda laadind, lootsin et saan ilma hakkama ja raha läks muude asjade alla. On kellegil äkki veel midagi kasulikku öelda?

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Niisiis...

tsikkel sai talvegaraaži umbes oktoobri lõpul. Hoiukohaks tegelikult klaasist kasvuhoone, mis kaitseb vaid sademete eest, temp sama mis väljas (seega sel talvel kuni -30kraadi). Nii umbes iga kuu aja tagant sai sinna mindud ja suures sõiduigatsuses teine käima pandud ja natuke käija lastud. Bensiini oli u. pool paaki. Kevadel, ehk siis 26. aprill sai siklike välja aetud, üks küünal mis tahmanud ära puhastatud ja kõik tiksus mis ilus:) Mitte mingeid probleeme.

Aga see igaühe iskilik valik mis või kuidas hea on.
Viimati muutis davidsoniharald, 29 Mär 2006, 21:33, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

Äärmiselt nõme soovitus on ratast käivitada talvel. Iga korraga saab mootoris muidu seisev niiskus hoogu juurde, et asju korrodeerida seal. Pikalt ei viitsi seletada, sellest on samalaadsetes teemades küllalt juttu olnud.
Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

Äratame siis teema ellu uuesti ja natukene alternatiivset lähenemist samadelt vendadelt nagu oli teemas "UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!"

http://motorcycles.about.com/gi/dynamic ... ecrets.htm
Just enjoy ... nothing less, nothing more

turtlez

Lugemata postitus Postitas turtlez »

Mina sain ka siis nüüd sügisel soetatud omale kõige esimese ratta :D õigemini zid pilod-i ja hakkab ka mure kuidas masinat hoida,et kevadel ilusti välja ajada ja sõitma hakata.Masin on 2he taktiline.Suutsin kõik need leheküljed läbi lugeda ja lihtsamad asjad kõrvataha panna aga just kuidas ja mismoodi sellel isendil õli ise vahetada ja mootorit korras hoida sest ma ei tea tsiklitest ausalt mitte muffigi.Ma ei tea kas sellel kraanigi on aga akut mõistetavalt pole kuna tegu ju mopeediga.Ja mis koht see veel on kui küünal ära võtta ja sinna õli valada ja milline õli sinna läheb.(piinlikult on mul väga lollid küsimused :oops: :oops: :oops: ) Olen ennast ka häälestanud sellele lainele,et kevadel minna teenindusse ja lasta spetsialistidel asi kõik ära teha :cry: "Aitäh teile tervitades turtlez ":wink:
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

turtlez kirjutas:
Mina sain ka siis nüüd sügisel soetatud omale kõige esimese ratta :D õigemini zid pilod-i ja hakkab ka mure kuidas masinat hoida,et kevadel ilusti välja ajada ja sõitma hakata.Masin on 2he taktiline.Suutsin kõik need leheküljed läbi lugeda ja lihtsamad asjad kõrvataha panna aga just kuidas ja mismoodi sellel isendil õli ise vahetada ja mootorit korras hoida sest ma ei tea tsiklitest ausalt mitte muffigi.Ma ei tea kas sellel kraanigi on aga akut mõistetavalt pole kuna tegu ju mopeediga.Ja mis koht see veel on kui küünal ära võtta ja sinna õli valada ja milline õli sinna läheb.(piinlikult on mul väga lollid küsimused :oops: :oops: :oops: ) Olen ennast ka häälestanud sellele lainele,et kevadel minna teenindusse ja lasta spetsialistidel asi kõik ära teha :cry: "Aitäh teile tervitades turtlez ":wink:
Mida inimesed sulle vastama peaksid ? Küünla kordinaate ? Kuidas saab midagi seletada, kui isegi mootori asukohta ei tea (kui sa veel ei tea siis tagakiige sees on)
Just enjoy ... nothing less, nothing more

turtlez

Lugemata postitus Postitas turtlez »

küll sa oled väga vaimukas ha haaa :evil:
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

turtlez kirjutas:
küll sa oled väga vaimukas ha haaa :evil:
Mingigi loogiline mõtlemine võiks ju ikka olla ?
Just enjoy ... nothing less, nothing more

psyhh

Lugemata postitus Postitas psyhh »

küünal on silindri küljes ,sul pole vaja vahetada mootori õli miks te peate alati uusi sõimama
ja bash ka pole kunagi algaja olnud ja neid asju mitte teadnud

turtlez

Lugemata postitus Postitas turtlez »

Ega jah mõni pole sündinud ratta seljas mutrivõti käes :)
Eks ma pean selle vene saidi üles leidma kus on mootori detailid ja enda jaoks ära tõlkima :roll:
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Kasutaja Bash´i mõte täitsa õige ju. Sa pead ikka 0 alustama ja seda foorumis seletama hakata pole ka mõtet. Võta ratas kaasa ja mine targema juurde, kes sulle asja tutvustama hakkab.
Õigekirjaoskus massidesse!
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2410
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

turtlez kirjutas:
Ega jah mõni pole sündinud ratta seljas mutrivõti käes :)
Eks ma pean selle vene saidi üles leidma kus on mootori detailid ja enda jaoks ära tõlkima :roll:
Nihuta parem see kevadine spetsialisti juurde minek praegusele ajale. Tõsiselt, teed veel muidu endale või rattale miskit viga.
Talvel loed mõned ees ja tagapool pakutud raamatud läbi ning kevadel esined juba tõsiste küsimustega.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Viimati muutis kris., 13 Nov 2006, 10:41, muudetud 1 kord kokku.
Riding with a King!
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Lugemata postitus Postitas Kirs »

turtlez kirjutas:
Ega jah mõni pole sündinud ratta seljas mutrivõti käes :)
Eks ma pean selle vene saidi üles leidma kus on mootori detailid ja enda jaoks ära tõlkima :roll:
Spetsiaalselt sinu jaoks lükkasin just toru.hot.ee-sse üles Zid50 manual.rar nimelise faili(19MB). Tegemist siis remondijuhendiga, küll vene keeles aga asine on ta sellegipoolest. Palu ´piibel´ ei tee ka paha enne läbi lugeda:
http://www.hot.ee/quercus/a_palu_mootorrattad.zip
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”