Ettevalmistus talviseks puhkuseks
Moderaator: Moded
bensiinipaagi kuiv-hoidmine.
Omal võrrilise paak sellisel moel kuus talve üle elanud. Roostemuret küll pole seni täheldanud.kris. kirjutas:...ilma korgita mingisse kuiva kohta seisma panna? Ei tohiks ka niiväga roostetada...
täiesti nõus. pukile vedimine või lakke tõstmine on siinjuures kõige arusaamatum. aparaat on ju konstrueeritud sõitma 12 kuud aastas. kuidas siis selle 5 kuuga amordivedru ära sureb ? Remont on iseasi. armastus teeb vist pimedaksmatt kirjutas:Naljakad olete oma mootorratta konserveerimisega. Paak vb tõesti täis ja vaadata ei aku tühjana ei seisa, aga ülejäänu on ülepingutamine, KUI ratas 2-3 aastaks seisma ei jää. Muiggggg

-
- Postitusi: 266
- Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
- Tsikkel: Honda Transalp XL600V
- Asukoht: Tallinn ja Kehra
- Kontakt:
Aku tuleb kindlasti maha võtta, täis laadida ja kuhugi jahedasse, kus temp. ei lange alla +5, seisma panna ja vahepeal tema seisukorda kontrollida ja laadida.
Rehvides rõhk sellepärast madalamaks, et kumm talvel külmaga hapram ja et ta sellepärast pragunema ei hakkaks (just vanematel kummidel selline häda).
Hoiuruumi tuulutust tuleb ka kontrollida, et niiskust võimalikult vähe oleks.
Paaki ei pea ääreni täis valama, piisab 2...3 liitrist kah, bensiini aurud hoiavad ka niiskuse eemal.
Rehvides rõhk sellepärast madalamaks, et kumm talvel külmaga hapram ja et ta sellepärast pragunema ei hakkaks (just vanematel kummidel selline häda).
Hoiuruumi tuulutust tuleb ka kontrollida, et niiskust võimalikult vähe oleks.
Paaki ei pea ääreni täis valama, piisab 2...3 liitrist kah, bensiini aurud hoiavad ka niiskuse eemal.
Tõenäoliselt on tegu vaakumklapiga kraaniga, mille asendid tähendavad järgmist:
ON-Bensiin voolab peale kui mootor töötab, sisselaskes tekitatud hõredus avab klapi.
RES-sama mis ON, kuid kasutatakse ära ka paagi põhja arvestatud reserv.
PRI-bensiin voolab peale pidevalt ka seisva mootori korral. Kasutatakse pikalt seisnud rattal karpade täitmiseks enne käivitamist.
Ehk kui sul on ON või RES peal siis ongi kraan kinni.
ON-Bensiin voolab peale kui mootor töötab, sisselaskes tekitatud hõredus avab klapi.
RES-sama mis ON, kuid kasutatakse ära ka paagi põhja arvestatud reserv.
PRI-bensiin voolab peale pidevalt ka seisva mootori korral. Kasutatakse pikalt seisnud rattal karpade täitmiseks enne käivitamist.
Ehk kui sul on ON või RES peal siis ongi kraan kinni.
ma võtsin oma täitsa pulkadeks ja kõik pulgad keerutasin solidolist läbi ja paberisse.Eile matsin maha.Ega ma ka täpselt tea on see õige või vale aga vanaisa tegi oma kuulipildujaga samamoodi ja siiamaani käib,kui kellavärk
.
Jutud sellest,et sadulanahk tuleb maha võtta,meega sissemäärida ja talveks madratsialla panna on ilmselt tingitud suurest armastuset ja igavusest.Pesed ratta puhtaks lased vx 40 ga kõik üle,aku maha ja ongi valmis.Kevadel pesed tolmu ja vx maha aku peale kummides rõhu kontroll ja tuld

Jutud sellest,et sadulanahk tuleb maha võtta,meega sissemäärida ja talveks madratsialla panna on ilmselt tingitud suurest armastuset ja igavusest.Pesed ratta puhtaks lased vx 40 ga kõik üle,aku maha ja ongi valmis.Kevadel pesed tolmu ja vx maha aku peale kummides rõhu kontroll ja tuld

Kylma maa hadad 
Kuigi, pole monusamat ajaviidet kui soojas keldris ratast kopitseda....
Bensiinikraani pidavust tasub ka igaks juhuks kontrollida. Minu omast lekkis ka Off-asendis benssu peale (paar tilka minutis). Bensiinivoolik talveks karpa juurest lahti ja teibiga paagi kulje peal yles - mure murtud.

Kuigi, pole monusamat ajaviidet kui soojas keldris ratast kopitseda....
Bensiinikraani pidavust tasub ka igaks juhuks kontrollida. Minu omast lekkis ka Off-asendis benssu peale (paar tilka minutis). Bensiinivoolik talveks karpa juurest lahti ja teibiga paagi kulje peal yles - mure murtud.
Viimati muutis Tamps, 07 Dets 2005, 18:11, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Võtsin kogo oma visaduse kokku ning lugesin teema läbi ning tekkis küsimus teemal: "Vaigustumine, düüside ummistus"
Kas keegi suudab meenutada, millisest tanklast ta tankis enne hoiule panekut? Ja kes ei viitsi karpasid tühjedada - millisest kohast teie tankisite? Enne talvepuhkust?
Prooviks tekitada mingi seaduspära (kõik bensiinid vaigustuvad talvega, mõne tankla toodang vaigustub vms) - kuid paluks mitte iba teemal - eestis on igal pool s.tt.
Tänud
Kas keegi suudab meenutada, millisest tanklast ta tankis enne hoiule panekut? Ja kes ei viitsi karpasid tühjedada - millisest kohast teie tankisite? Enne talvepuhkust?
Prooviks tekitada mingi seaduspära (kõik bensiinid vaigustuvad talvega, mõne tankla toodang vaigustub vms) - kuid paluks mitte iba teemal - eestis on igal pool s.tt.
Tänud
-
- Postitusi: 266
- Liitunud: 30 Mär 2005, 21:27
- Tsikkel: Honda Transalp XL600V
- Asukoht: Tallinn ja Kehra
- Kontakt:
Statoili bensiin seisis ca 3 kuud karbussis ja ma pidin karburaatori maha võtma ja düüsid ära puhastama, et tsikkel üldse käima saada.
Kahjuks pole teiste tanklate toodangut karbussis hoidnud pikaajaliselt ja ei oska võrrelda, kus siis kõige s**em kütus on.
Sellessuhtes on õigus, et Eesti kütus on solk, mitte bensiin.
Kahjuks pole teiste tanklate toodangut karbussis hoidnud pikaajaliselt ja ei oska võrrelda, kus siis kõige s**em kütus on.
Sellessuhtes on õigus, et Eesti kütus on solk, mitte bensiin.

Minu teada on Eestis üks kütuse hulgimüüja (Neste)? See ettevõte toob kogu müüdava kütuse, sealhulgas autokütuse, Venemaalt. Toornafta on pärit Venemaalt ja ümber töödeldud Venemaal asuvas naftatöötlemistehases. Nii et põhimõtteliselt on kuskil üks suur kraan, kust voolab bensiin, mida siinsed sõidukid põletavad. Kvaliteedi vahe erinevatest tanklatest ostetud kütuse puhul tekib sellest, et jaemüügifirmad lisavad bensiinisse erinevaid lisandeid ning transpordivad- ja hoiustavad omalt poolt müüdavat kütust erinevalt. Euroopas müüdav kvaliteetsem bensiin võib olla samuti naftana pumbatud Venemaal, kuid ümbertöötlemine on teostatud siiski Euroopa tehastes. Siit tulebki see neetud kvaliteedi vahe. Seega:
nukrate tervitustega, sokk
p.s. Ülalkirjutatu ei pretendeeri absoluutsele tõele, vaid on mõned aastad tagasi kuuldud kodaniku käest, kelle ametiks oli kütteainete kontrolli teostamine.
Kahjuks võib vist kogu teema siiski võtta kokku lausesse "Eestis on bensiin igal pool (keskmiselt) s*tt."mart77 kirjutas:kuid paluks mitte iba teemal - eestis on igal pool s.tt.

nukrate tervitustega, sokk
p.s. Ülalkirjutatu ei pretendeeri absoluutsele tõele, vaid on mõned aastad tagasi kuuldud kodaniku käest, kelle ametiks oli kütteainete kontrolli teostamine.
-
- Postitusi: 1421
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 62 korda
Minu poolt ka üks eeskuju teile. Garaazis 17 kraadi sooja. Külmik ölledega (ei mahtunud pildile ära) ning üks lahti võetud Pegaso.
http://www.ronk.pri.ee/Mootorratas/14%2 ... 140635.JPG
http://www.ronk.pri.ee/Mootorratas/14%2 ... 140635.JPG
Noh üritasin ka masinat täna tööle saada. Kruvisin aku klemmid kinni, tsikkel garaazist välja, keerasin fuel tapi PRI peale mõneks ajaks nagu manualis käsiti ja siis keerasin ON peale. Võti on asendisse... süttisid roheline neutral ja punane oil ning siis ei jäänudki muud üle kui süüdet... ning tulemus ei muud kui nnn nnn nnn, tööle ei lähe
. Süüdet võis anda mingi 4 sekki vist ja süüdete vahel pidi olema vähemalt 15 sekki kui õieti mäletan? Präägu siis puhur soojendab ja varsti lähen proovin uuesti kui siis ka käime ei lähe... vaja aku ära laadida. Aku on aasta vana aga juhtus nii et siiamaani pole seda laadind, lootsin et saan ilma hakkama ja raha läks muude asjade alla. On kellegil äkki veel midagi kasulikku öelda?

-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Niisiis...
tsikkel sai talvegaraaži umbes oktoobri lõpul. Hoiukohaks tegelikult klaasist kasvuhoone, mis kaitseb vaid sademete eest, temp sama mis väljas (seega sel talvel kuni -30kraadi). Nii umbes iga kuu aja tagant sai sinna mindud ja suures sõiduigatsuses teine käima pandud ja natuke käija lastud. Bensiini oli u. pool paaki. Kevadel, ehk siis 26. aprill sai siklike välja aetud, üks küünal mis tahmanud ära puhastatud ja kõik tiksus mis ilus:) Mitte mingeid probleeme.
Aga see igaühe iskilik valik mis või kuidas hea on.
tsikkel sai talvegaraaži umbes oktoobri lõpul. Hoiukohaks tegelikult klaasist kasvuhoone, mis kaitseb vaid sademete eest, temp sama mis väljas (seega sel talvel kuni -30kraadi). Nii umbes iga kuu aja tagant sai sinna mindud ja suures sõiduigatsuses teine käima pandud ja natuke käija lastud. Bensiini oli u. pool paaki. Kevadel, ehk siis 26. aprill sai siklike välja aetud, üks küünal mis tahmanud ära puhastatud ja kõik tiksus mis ilus:) Mitte mingeid probleeme.
Aga see igaühe iskilik valik mis või kuidas hea on.
Viimati muutis davidsoniharald, 29 Mär 2006, 21:33, muudetud 1 kord kokku.
Äratame siis teema ellu uuesti ja natukene alternatiivset lähenemist samadelt vendadelt nagu oli teemas "UUE ratta omanikule: mootori sissesõit!"
http://motorcycles.about.com/gi/dynamic ... ecrets.htm
http://motorcycles.about.com/gi/dynamic ... ecrets.htm
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Mina sain ka siis nüüd sügisel soetatud omale kõige esimese ratta
õigemini zid pilod-i ja hakkab ka mure kuidas masinat hoida,et kevadel ilusti välja ajada ja sõitma hakata.Masin on 2he taktiline.Suutsin kõik need leheküljed läbi lugeda ja lihtsamad asjad kõrvataha panna aga just kuidas ja mismoodi sellel isendil õli ise vahetada ja mootorit korras hoida sest ma ei tea tsiklitest ausalt mitte muffigi.Ma ei tea kas sellel kraanigi on aga akut mõistetavalt pole kuna tegu ju mopeediga.Ja mis koht see veel on kui küünal ära võtta ja sinna õli valada ja milline õli sinna läheb.(piinlikult on mul väga lollid küsimused
) Olen ennast ka häälestanud sellele lainele,et kevadel minna teenindusse ja lasta spetsialistidel asi kõik ära teha
"Aitäh teile tervitades turtlez "





Mida inimesed sulle vastama peaksid ? Küünla kordinaate ? Kuidas saab midagi seletada, kui isegi mootori asukohta ei tea (kui sa veel ei tea siis tagakiige sees on)turtlez kirjutas:Mina sain ka siis nüüd sügisel soetatud omale kõige esimese rattaõigemini zid pilod-i ja hakkab ka mure kuidas masinat hoida,et kevadel ilusti välja ajada ja sõitma hakata.Masin on 2he taktiline.Suutsin kõik need leheküljed läbi lugeda ja lihtsamad asjad kõrvataha panna aga just kuidas ja mismoodi sellel isendil õli ise vahetada ja mootorit korras hoida sest ma ei tea tsiklitest ausalt mitte muffigi.Ma ei tea kas sellel kraanigi on aga akut mõistetavalt pole kuna tegu ju mopeediga.Ja mis koht see veel on kui küünal ära võtta ja sinna õli valada ja milline õli sinna läheb.(piinlikult on mul väga lollid küsimused
![]()
![]()
) Olen ennast ka häälestanud sellele lainele,et kevadel minna teenindusse ja lasta spetsialistidel asi kõik ära teha
"Aitäh teile tervitades turtlez "
Just enjoy ... nothing less, nothing more
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Nihuta parem see kevadine spetsialisti juurde minek praegusele ajale. Tõsiselt, teed veel muidu endale või rattale miskit viga.turtlez kirjutas:Ega jah mõni pole sündinud ratta seljas mutrivõti käes![]()
Eks ma pean selle vene saidi üles leidma kus on mootori detailid ja enda jaoks ära tõlkima
Talvel loed mõned ees ja tagapool pakutud raamatud läbi ning kevadel esined juba tõsiste küsimustega.
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Viimati muutis kris., 13 Nov 2006, 10:41, muudetud 1 kord kokku.
Riding with a King!
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Spetsiaalselt sinu jaoks lükkasin just toru.hot.ee-sse üles Zid50 manual.rar nimelise faili(19MB). Tegemist siis remondijuhendiga, küll vene keeles aga asine on ta sellegipoolest. Palu ´piibel´ ei tee ka paha enne läbi lugeda:turtlez kirjutas:Ega jah mõni pole sündinud ratta seljas mutrivõti käes![]()
Eks ma pean selle vene saidi üles leidma kus on mootori detailid ja enda jaoks ära tõlkima
http://www.hot.ee/quercus/a_palu_mootorrattad.zip
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.