Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

ants01 kirjutas:

......

See on juba järgmine teema, et kas piletihind õiglane või mitte- tsikkel vähem ruumi võtab ja pilet on odavam. Aga hunt tast- ei saa keegi eraettevõttele dikteerida mil moel ta oma praame täidab, kas suunab tsiklid aukudesse või kasutab autodele joonitud alasid. Kui sooviks on saavutada tulemus, mitte ennast mõne vinge kampaania najal välja elada, siis on vaja pakkuda win-win lahendusi, vastasel korral saadetakse meid pikalt. Win tsiklistid = võimalus hõivata esimesel ettesõitnud praamil kohad, mida muuks otstarbeks kasutada ei saa. Win laevafirma = ilma segadust tekitamata ja märkimisväärseid kulutusi tegemata saavutada mingi positiivne resultaat. Kusjuures positiivne resultaat võib olla ka otsuse positiivne kajastamine meedias, praamide parem täituvus vms. Mingi tsikliala tekitamine / joonimine vast pole probleem, aga kuidas töökorraldus järele tuleb? Kui lased tsikli esimesest tõkkepuust läbi, kas on vaja teist tõkkepuud tsiklireale? Või peaks tsiklistid ostma pileti bronnireast ja liikuma bronnirea kõrvale joonitud tsiklialale? Kas bronnirea kõrval on piisavalt ruumi tsiklireale? Kas bronnipiletite kassasüsteem võimaldab avada tsiklitele bronnirea tõkkepuud? Positiivne otsus on palju kergem tulema, kui need aspektid on läbi mõeldud ja lahendused pakkuda. Kurja, lõpuks ei võta ka tükki küljest, kui võtame positiivse otsuse korral kohustuse kogu saarel viibimise aja kanda nähtaval kohal ( kiivril, seljal, tsiklil ) kleepsu kirjaga "I love SLK" :mrgreen:
Just my 2 penny thoughts.

Dubweiser- olgu, võta siis maanteemuhk ja proovi praamil hõivata 67 a Lincolni suurune plats, vaata mis juhtub :twisted:

Kasutaja avatar

Thesaarlane
Postitusi: 674
Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
Tsikkel: Kawasaki 636
Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Thesaarlane »

dubweiser kirjutas:
ishijupp kirjutas:
dubweiser kirjutas:

...nagu väidetakse, et mootorratas on SAMASUGUNE liiklusvahend nagu auto, st. peab samas järjekorras seisma. selle teooria järgi peaks siis tsiklite praamile pakkimine ka käima täpselt auto mõõtude järgi.

... ja sõiduauto rekka mõõtude järgi?

kas rekkad ikka seisavad sõiduautodega ühes järjekorras?

Mina seisin kahe rekka järgi esmaspäeva hommikul.
Ma nüüd pole kindel kas uus süsteem teebki nii või oli see aint juhus. A põhimõtteliselt uus süsteem teeb ise kalkulatsioonid, kus reas vaba koht on ning sinna saadab.
Seepärast ei olegi soovitatav peale 2 tõkkepuud rida vahetada. Aga kui nüüd mõelda, et süsteem võtab ütleme 3 tsiklit, kes seisavad süsteemi järgi üksteise taga, kuid tegelikkuses on üksteise kõrval. Siis juba sellepärast võib jääda juba mõni auto maha. Sest süteemi arvutuste kohaselt on kai täis ja siis putkadest enam pileteid ei müüda, enne kui praam lahkub.


Äännn
Postitusi: 260
Liitunud: 17 Mai 2010, 08:12
Tsikkel: Kawasaki KLE500

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Äännn »

OK, olen vait ja edasi asja ei aja. :bsmile:

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

Äännn kirjutas:

OK, olen vait ja edasi asja ei aja. :bsmile:

Miks?

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Mida me siis tegelikult tahame või ei taha? Kui me siin isekeskis ka selle üle selgusele ei jõua ja üksmeelt ei saa ning üksteisele nö ära teha tahame siis jah pläkutagem edasi, paremaks ei muutu sellest mittemidagi.


Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Huck »

Mingi konkreetne lahendus tuleks välja pakkuda jah...

äkki nt tsiklitele eraldi üldjärjekorra rada (ühe ratta laiune). Ehk sundida kõik rattad vähemalt ootealal kai peal ühte rivisse- niikuinii paigutaja ise määrab, kas paneb laeval rattad nurgatagustesse või mitu tükki kõrvuti autode ritta. Ka eespool õeldud, et püsikliendid tõmbavad niigi harjumusest kuhugi prakku ennast kõrvale.
Edit: eespool pakutud väiksed pundid "soolorivisse", suured pundid autode vahele, ajab minumeelest asja keeruliseks. Mälu järgi on kaipealne ala päris pikk- sinna mahub tihedalt paarkümmend ratast ühte rivisse.

Asja eelis on, et laevale tahtvad rattad on kohe kaipeal nõ nägemisulatuses- kohe on näha mitu ratast on ning paigutajate mõte liigub (loodetavasti) kuhu need vahele pista.

Miinusena on vaja mingit puhvriala kui kaipealne rida on täis.

Näiteks minu nägemus.

Igasugu sajapealised panded on niigi eriolukord.

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"

susliks

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas susliks »

Tundub, et asjalikud väitlejad on teise liivaksti ära läinud ja nn tühikargajad on kohale jäänud. Kahju, sellisel moel ei saavuta kahjuks midagi.
Mõistlik oleks, kui asjaga tegeleks ja koodineeriks üks eestkõneleja, ei tekiks vähemalt omavahelist ärapanemist ja äkki isegi muutuks midagi, kuigi kahtlen siiralt. :cry:

Kasutaja avatar

õemehe õemees
Postitusi: 400
Liitunud: 21 Mai 2007, 08:08
Tsikkel: Freewind
Asukoht: Tartu

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas õemehe õemees »

Mõistlik oleks, kui loetaks need jalgratta- ja tsiklikohad praamil kokku, kuhu autot ei mahuta ja edasi korjataks vastava arv rattaid/tsikleid esmalt bronni- (kui seal on mõni) ja siis üldjärjekorrast välja eraldi alale, et neid siis sealt järjest täiteks panna. Seda peaks saama juba kassas öelda, et kas on veel vabu tsiklikohti, või peab parkima autode alale ja vastavalt ootama oma parkimisjärge koos autodega. Jalgratastele peaks siis tsiklite ees eelisjärg küll ära kaduma, või siis teha neile väike mööndus arvestades, et neid võib üsna üksteise otsa hunnikusse laduda. Samas üldjärjekorras võiks tsiklid ka siis vähemasti kahekaupa kõrvuti olla

Ma saan aru, et laibarauad antakse siis, kui end peaaegu surnuks sõidad, aga kas kukkumispunne antakse ka stiili eest, või lihtsalt iga korra eest üks?

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas petz »

tegelt peaks see kõik käima niimoodi ja pole siin midagi keerulist - esmalt sõidad või jalutad rahulikult kassani, siis ostad pileti ja siis juba tökkepuu alt läbi oma , sellele tsikli reale. mis edukate läbirääkimiste korral ka bronni või rekka rea kõrvale maha veetakse.
kuid jääb ju võimalus ja seda kindlasti suurema grupi puhul , üld või bronni järjekorras seista.
loodetavasti on hakkajaid ja aktiivseid inimesi, kes läheksid meie toetusel ja hekskiidul laevakompaniiga läbirääkimistele. arvan, et niisama vehkimise ja mingite suht mõttetute protestiaksioonidega esialgu midagi head vast ei saavuta.


Äännn
Postitusi: 260
Liitunud: 17 Mai 2010, 08:12
Tsikkel: Kawasaki KLE500

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Äännn »

ishijupp kirjutas:
Äännn kirjutas:

OK, olen vait ja edasi asja ei aja. :bsmile:

Miks?

Ma ootan natuke suurema nõupidamise ära. Olen valmis esindama küll, kui ma selleks sobin. Samas ei raiska ma oma energiat jagelemise peale foorumis, kus kõik asjalikud sõna ei võtagi. Onju. Pealegi on mul kurk koletult valus ja ma praavin ennast siin, terav pliiats olen küll, aga natuke 4B kanti, pehmekene. :)
Asi saab korda.

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

Äännn kirjutas:

Ma ootan natuke suurema nõupidamise ära. Olen valmis esindama küll, kui ma selleks sobin. Samas ei raiska ma oma energiat jagelemise peale foorumis, kus kõik asjalikud sõna ei võtagi. Onju. Pealegi on mul kurk koletult valus ja ma praavin ennast siin, terav pliiats olen küll, aga natuke 4B kanti, pehmekene. :) Asi saab korda.

Särts teravat alla ja kurguvalu unustatud ;) Miks sa ei peaks sobima esindama? IMHO väga hästi sobid. Ja kui plärtsumiste vahele ka arutlevaid postitusi satub, siis on ju kõik OK, saab arvamustest teri välja sõeluda... vastasel korral võib juhtuda, et isevooluteel tekib üks "äge" protestiaktsioon, millest osavõtt on lõbus, aga tulemuse saavutamisel kasulik nagu mungal m*nn :bsmile:


rummikas
Postitusi: 26
Liitunud: 25 Aug 2008, 17:57
Tsikkel: Suzuki Intruder VL 800
Asukoht: Jüri ja kuskil Soome läänerannikul

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas rummikas »

ishijupp kirjutas:
Äännn kirjutas:

Ma ootan natuke suurema nõupidamise ära. Olen valmis esindama küll, kui ma selleks sobin. Samas ei raiska ma oma energiat jagelemise peale foorumis, kus kõik asjalikud sõna ei võtagi. Onju. Pealegi on mul kurk koletult valus ja ma praavin ennast siin, terav pliiats olen küll, aga natuke 4B kanti, pehmekene. :) Asi saab korda.

Särts teravat alla ja kurguvalu unustatud ;) Miks sa ei peaks sobima esindama? IMHO väga hästi sobid. Ja kui plärtsumiste vahele ka arutlevaid postitusi satub, siis on ju kõik OK, saab arvamustest teri välja sõeluda... vastasel korral võib juhtuda, et isevooluteel tekib üks "äge" protestiaktsioon, millest osavõtt on lõbus, aga tulemuse saavutamisel kasulik nagu mungal m*nn :bsmile:

Mungal on mnn ksemiseks :mrgreen:
Teemast nii palju, et kui suudetakse SLK inimeste maailmavaadet natukene avardada, siis eraldi rada kail ja loendatud kohad praamil, seejärel stividorid paigutavad vabade kohtade olemasolul rattaid nii palju kui võimalik. Tallinki laevadel on samuti teatud arv mootorratta kohti, pole veel näinud, et ratas seisaks autokohal. Minu arvates probleem, et enam ei lasta rattaid varem peale, on tekkinud kellegi kaebamisest, sama juhtus ka Tallinki laevades, varem said viimastena peale tulijad enne maha, nüüd tehakse nii palju ruumi, et saaks ülemise deki alla lasta, autod maha ja seejärel ülejäänud. Protestiaktsioon võib-olla toimiks sellisel juhul kui terve suvi igal reedel vähemalt 100 ratturit kella 17.00 alates kuni viimase praamini edasi-tagasi sõidaks, ühest korrast ei piisa, kannatavad ülejäänud ratturid, "vabu kohti" on ainult viimasele praamile,elame konnatiigis, meie oleme konnakoor ja SLK on hetkel dirigent. Ma loodan, et SLK saab probleemist aru( tänu Tallinna sadamatöötaja nägemisvõime puudumisele pidin üle poole tunni sadamas higisama ja seetõttu laevas inimestest eraldi olema) ja asjale leitakse kõiki osapooli rahuldav lahendus. :bsmile:

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas yeekim »

ishijupp kirjutas:

See on juba järgmine teema, et kas piletihind õiglane või mitte- tsikkel vähem ruumi võtab ja pilet on odavam.Aga hunt tast- ei saa keegi eraettevõttele dikteerida mil moel ta oma praame täidab, kas suunab tsiklid aukudesse või kasutab autodele joonitud alasid. Kui sooviks on saavutada tulemus, mitte ennast mõne vinge kampaania najal välja elada, siis on vaja pakkuda win-win lahendusi, vastasel korral saadetakse meid pikalt. Win tsiklistid = võimalus hõivata esimesel ettesõitnud praamil kohad, mida muuks otstarbeks kasutada ei saa. Win laevafirma = ilma segadust tekitamata ja märkimisväärseid kulutusi tegemata saavutada mingi positiivne resultaat. Kusjuures positiivne resultaat võib olla ka otsuse positiivne kajastamine meedias, praamide parem täituvus vms. Mingi tsikliala tekitamine / joonimine vast pole probleem, aga kuidas töökorraldus järele tuleb? Kui lased tsikli esimesest tõkkepuust läbi, kas on vaja teist tõkkepuud tsiklireale? Või peaks tsiklistid ostma pileti bronnireast ja liikuma bronnirea kõrvale joonitud tsiklialale? Kas bronnirea kõrval on piisavalt ruumi tsiklireale? Kas bronnipiletite kassasüsteem võimaldab avada tsiklitele bronnirea tõkkepuud? Positiivne otsus on palju kergem tulema, kui need aspektid on läbi mõeldud ja lahendused pakkuda. Kurja, lõpuks ei võta ka tükki küljest, kui võtame positiivse otsuse korral kohustuse kogu saarel viibimise aja kanda nähtaval kohal ( kiivril, seljal, tsiklil ) kleepsu kirjaga "I love SLK" :mrgreen:
....:

  1. Pilet on VEEL odavam aga mitte niipalju, et majanduslikult erilist kasu annaks(eelnev näide +22EEK), sellepärast ja mitte ainult, olen ka selle bronni idee vastu! Tsikliga saarel(e) üks argumentidest oligi, et ei pidanud kartma, et maha jääd. Isegi kui viimasel minutil kohale jõudsid!
    Win laevafirma (lol) (lol) (lol) -nendele on kasulik sõita täiesti tühjana, dotatsioon tiksub! Piletiraha läheb riigile- mida vähem massi vedada, seda odavam. Lisaraha tuleb lisareiside eest.

Üldsusele tuleb läheneda konkreetse positiivsusega !

  1. Mootorrattad võtavad liikluses vähem ruumi ja muudavad selle sujuvamaks!
  2. Hälvikuid on kõikide liiklusgruppide hulgas! Protsentuaalselt on neid rohkem autojuhtide kui ratturite seas.
  3. Mootorratas praamil ei võta ära auto kohta- mida rohkem reisijaid mootorrattaga auto asemel, seda rohkem ruumi on praamil teistele. (Ma juba näen ennast vaimusilmas teavitamas esimest praamist mahajääjat, et kui ma oleksin tsikliga, oleks Sina oma autoga peale saanud :) )

JNE,JNE.

Ma ei saa endiselt aru, milleks lõhkuda juba vaikiva kokkuleppe alusel toiminud süsteemi :? Uutel praamidel on ju ruumi rohkem kui vanadel! Kui see on mingi tarkvaraline jama, siis ei tohiks ju olla raske panna eraldi reale X arv tsikleid, mis vastaks praami "surnud nurkadele" kuhu auto ei mahu. Ülejäänud jääksid üldjärjekorda.

Positiivse otsuse korral SLK reklaam?
On ju olemas igatsugu "Maksumaksja sõber ja- vaenlane" "Ajakirjanduse sõber ja -vaenlane" jne.
Paneks ka siin bikeris aasta lõpus küsitluse üles ja avalikustaks oma kandidaadid (togi)

edu :bsmile:

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Äännn
Postitusi: 260
Liitunud: 17 Mai 2010, 08:12
Tsikkel: Kawasaki KLE500

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Äännn »

Ishijupp: joonimine ei tohiks probleem olla. Tõkkepuu on tõkkepuu, seda liigutavad inimesed, st seda saab liigutada kokkuleppe teel, see ei ole takistus ega probleem. Joonimine ja kassast oma joonte vahele ehk rajale suunamine on see, mis ootejärjekorra korralduses on oluline.
Praamil sõidukite paigutamine on omaette teema, logistika ja me ei saa praamimeestele siin ettekirjutusi teha. Neil on oma reeglid, näiteks sisekorraeeskirjad jm igasugune laeva värgindus-asjandus. Kuigi võime looda nende vastutulelikkusele ja ka mingi kokkuleppe saavutada, kuidas tsikleid kõige paremini ära mahub nii, et paigutajad rahul, masinatel turvaline ja tsiklistid õnnelikud. Läbirääkimiste küsimus.

Ants01: Vaikivat kokkulepet ei lõhu keegi, sest vaikivat kokkulepet ei ole enam peale sadamate-kassade süsteemi ümberehitust ja uuendusi. Praegune korraldus kujunes ilma kõiki liiklejaid arvestamata, kaasamata ja ära kuulamata (teades, et nt Rohuküla sadama uus osa ehitati ümber, kuna see ka laevadele ei sobinud, pole siin midagi imestada, et tsiklid unustati). Kuna sadamate-laevade töö on avalikkuse tähelepanu all, on ka nende huvi, et reisijad, kliendid oleksid rahul ja saaksid võimalikult kiiresti ja vähese aja- ning närvikuluga üle veetud. Nii. Meie näitamegi üles kodanikualgatust ja katsume asja lahendada.

Kas kellelgi on käepärast või teada tuua näiteid teiste riikide sadamate reisupraamide laadimise korraldusest, et kuidas seal soolosid koheldakse? Ma otsin ise ka, aga see vötab väheke aega. Et kui on käepärast, kellelgi mingis mere- või sadamaasjanduses käpp sees, andke tuld ja ärge hoidke küünalt vaka all.

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas bigdog »

Näiteks praamil Lofootidelt Bodösse lubatakse tsiklitel lahkelt kõigist mööda sõita ning esimesena pardale ajada.
See SLK jonn on hetkel ikkagi suurema dotatsiooni väljaajamise himu. Millega nad seletavad seda et ülesõit mandri ja Hiiumaa vahel kestab endiselt poolteist tundi? Reaalsuses on võimalik see vahemaa katta tunniga.

Your choice is Your half chance.

Äännn
Postitusi: 260
Liitunud: 17 Mai 2010, 08:12
Tsikkel: Kawasaki KLE500

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Äännn »

bigdog kirjutas:

Näiteks praamil Lofootidelt Bodösse lubatakse tsiklitel lahkelt kõigist mööda sõita ning esimesena pardale ajada.
See SLK jonn on hetkel ikkagi suurema dotatsiooni väljaajamise himu. Millega nad seletavad seda et ülesõit mandri ja Hiiumaa vahel kestab endiselt poolteist tundi? Reaalsuses on võimalik see vahemaa katta tunniga.

Kütusekulu on neil siis suurem. Simple as that.

Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Raiki »

rummikas kirjutas:

Tallinki laevadel on samuti teatud arv mootorratta kohti, pole veel näinud, et ratas seisaks autokohal.

Ma võin küll eksida, aga minu mälu järgi seisid meie rattad eelmine suvi Tallinki sadamas nii Tallinas kui ka Helsinkis küll koos autodega järjekorras võrdselt. Ja pargiti meid kahekesi kõrvuti ikka autode vahele autokohale.

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.

Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

Siin sa küll eksid, Tallinki laevadel ON eraldi rida tsiklitele ja soovituslik on autodest ette sõita, kuna siis saab stividor tsiklid sujuvalt ära paigutada.

Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas mella »

Äännn kirjutas:

Kütusekulu on neil siis suurem. Simple as that.

Lihtsalt sadamas seistes oleks kütusekulu veel väiksem.


kaateem

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas kaateem »

siit veel selline nüanss slk "tarkadele" vist ei mahu muidugi pähe, et kui nad selle saartele pääsemise nii "lihtsaks" teevad 2rattalistele siis mina lähen küll ennem oma olematu rahakotiga haapsallu v pärnu v kuhu iganes. hakkan ma jee seal sadamas naisega 2kesi lolli mängima. jääb ära see iilgelt odav pelmeen laevas ja spa kuressaares jne-jne. ilmselt sama juhtub ka sõpradega soomest/rootsist. selleks ju 2rattalisega valdavalt sõidetaksegi, et oleks mugavam ja kiirem oma reisi otsuseid teha ja täide viia. või ei ole see nii?


Äännn
Postitusi: 260
Liitunud: 17 Mai 2010, 08:12
Tsikkel: Kawasaki KLE500

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Äännn »

kaateem kirjutas:

siit veel selline nüanss slk "tarkadele" vist ei mahu muidugi pähe, et kui nad selle saartele pääsemise nii "lihtsaks" teevad 2rattalistele siis mina lähen küll ennem oma olematu rahakotiga haapsallu v pärnu v kuhu iganes. hakkan ma jee seal sadamas naisega 2kesi lolli mängima. jääb ära see iilgelt odav pelmeen laevas ja spa kuressaares jne-jne. ilmselt sama juhtub ka sõpradega soomest/rootsist. selleks ju 2rattalisega valdavalt sõidetaksegi, et oleks mugavam ja kiirem oma reisi otsuseid teha ja täide viia. või ei ole see nii?

Kas sa räägid oma kogemuse põhjal või teed otsuseid selle alusel, mis siin kirjutatud on ülesaamise raskustest?
Soomlased pole oma Hiiumaal käimist küll eriti vähemaks jätnud praamivärgi tõttu, siin on rohkem aegade muutus taga, kui neid vähem peaks käima võrreldes 90-ndate keskpaigaga. Rootslasi ja muust rahvusest välismaalasi oli nt Kärdla kohvikute päeval päris palju. Ei osanud neid praamiasjanduse osas küsitleda- kui oleks sel hetkel vajadusest teadlik olnud, siis oleks kindlasti nende arvamust küsinud.


kaateem

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas kaateem »

Äännn kirjutas:
kaateem kirjutas:

siit veel selline nüanss slk "tarkadele" vist ei mahu muidugi pähe, et kui nad selle saartele pääsemise nii "lihtsaks" teevad 2rattalistele siis mina lähen küll ennem oma olematu rahakotiga haapsallu v pärnu v kuhu iganes. hakkan ma jee seal sadamas naisega 2kesi lolli mängima. jääb ära see iilgelt odav pelmeen laevas ja spa kuressaares jne-jne. ilmselt sama juhtub ka sõpradega soomest/rootsist. selleks ju 2rattalisega valdavalt sõidetaksegi, et oleks mugavam ja kiirem oma reisi otsuseid teha ja täide viia. või ei ole see nii?

Kas sa räägid oma kogemuse põhjal või teed otsuseid selle alusel, mis siin kirjutatud on ülesaamise raskustest?
Soomlased pole oma Hiiumaal käimist küll eriti vähemaks jätnud praamivärgi tõttu, siin on rohkem aegade muutus taga, kui neid vähem peaks käima võrreldes 90-ndate keskpaigaga. Rootslasi ja muust rahvusest välismaalasi oli nt Kärdla kohvikute päeval päris palju. Ei osanud neid praamiasjanduse osas küsitleda- kui oleks sel hetkel vajadusest teadlik olnud, siis oleks kindlasti nende arvamust küsinud.

räägin enda kogemuste põhjal. samas ma arvan, et välismaalastele selline nu** vaevatl, et sobib. hetkel asi nii uus, et ple piiri taha vast veel jõudnud

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1314
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas bigdog »

Äännn kirjutas:
bigdog kirjutas:

Millega nad seletavad seda et ülesõit mandri ja Hiiumaa vahel kestab endiselt poolteist tundi? Reaalsuses on võimalik see vahemaa katta tunniga.

Kütusekulu on neil siis suurem. Simple as that.

Uus reisiparvlaev hakkab Saaremaa ja mandri vahelist üht suunda läbima 23 minutiga ning Hiiumaa ja mandri vahel sõitma 75 minutiga, millele lisandub laadimis- ja lossimisaeg.
http://www.epl.ee/artikkel/474662
Uued laevad on suuremad ja liiguvad poole kiiremini, lisaks on need ilmastikukindlamad,
http://www.epl.ee/artikkel/479762
Laeva peale sõitmise õigusest annab edaspidi märku foorituli. „Laeva laadimist ja ridade avamist juhitakse tööndusliku pihuarvutiga laeva sillast. Kui vastav rida avatakse, süttib roheline tuli,“ selgitas Hiiuväin
http://www.epl.ee/artikkel/480038
Kui nüüd seda uskuma jääda et liiklust hakatakse reguleerima laeva sillast siis oleks kõige mõistlikum kaherattaliste rea mahajoonimine.

Your choice is Your half chance.

Äännn
Postitusi: 260
Liitunud: 17 Mai 2010, 08:12
Tsikkel: Kawasaki KLE500

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Äännn »

Le Havre-s ja laeva pardal http://www.youtube.com/watch?v=lBEhqXGpNYc
Teine sama piirkonna laadimise video http://www.youtube.com/watch?v=ZPCaG7uK ... re=channel.
Tähelepanek: tsiklid esimestena peale.
Laadimise kordade kohta mujal, Iirimaal jne on ka materjali.

Näiteid: (allikas http://www.bcferries.com/travel_plannin ... tions.html)
Q: Do you handle motorcycles differently from other vehicles?
A: Motorcycles are usually loaded onto the ferry before other vehicles. /.../
Mootorrattad laadidatakse praamile tavaliselt enne teisi sõidukeid.

USA.st: http://www.wsdot.wa.gov/ferries/info_de ... minal_id=1:
Motorcycles at Anacortes
While motorcycles are not, by Washington Administrative Code (WAC 468-300-700), a preferential loading category of users, they are often loaded prior to automobiles for operational and staging purposes. Arrival at the dock after vehicle load has commenced requires motorcycles to wait until all cars have been loaded for the next motorcycle loading opportunity. Motorcycles should proceed, while on the dock, at no more than 10 mph. Use caution when car decks are wet. The following information details specific staging for this terminal:
Kuigi mootorrattaid ei käsitleta Washingtoni haldusseaduse järgi laadimisel eelisjärjekorras, laaditakse nad siiski sageli enne autosid peale töö ja paigutuse eesmärgil. Kui mootorrattur saabub pärast pealelaadimise algust sadamasse, tuleb tal oodata, kuni kõik autodekid on täidetud ja kuni tekib uus mootorrataste pealelaadimise võimalus. Sadamaterminalides käitumise kohta on antud järgmine info:

Fare Purchase/Redemption
Purchase and redeem tickets at the auto tollbooths. Tickets may be purchased at the passenger booth, at the kiosk inside the terminal waiting room, or online in advance. Fares vary depending on destination and day of week. Please check fare information online or call ....(WA & B.C.) or ... Roundtrip redemption occurs at auto tollbooth.
Piletiostu võimalused pmst samad nagu meilgi.

Entry/Staging
Motorcyclists queue, along with vehicles, in traffic line prior to tollbooths.
Proceed to motorcycle staging area in front of holding lanes as directed by ticket seller or traffic attendant.
Mootorratturid ootavad järjekorras koos teiste sõidukitega sõiduteel enne kioskeid.

Loading
Loading order: bicycles, motorcycles, vehicles, late arriving motorcycles as space permits. Space may be limited to 30 motorcycles per sailing.
Laadimise kord: /.../ Ühele reisile mahutatavate mootorrataste ruum võib olla piiratud 30-le mootorrattale.

Condor Ferries (UK) - NB check-in vähemalt 60 minutit enne väljumist...

http://www.condorferries.co.uk/Trip/Tak ... rbike.html

PS: uurin järele teistelt suurtelt nagu DFDS, Stenaline, Tallink, milline on nende regulatsioon, kord ja tavad tsiklite laadimisel.

Viimati muutis Äännn, 27 Aug 2010, 15:58, muudetud 1 kord kokku.

saarlane
Postitusi: 214
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 30 korda

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas saarlane »

Tere!

Arvamusi ja kogemusi pole vist kunagi liiga palju seega lisan enda möne rea ka siia.
Autojuht olen aastast 1998, tsikliga söidan aastast 2003. Sünnipaik Saaremaa lääneosa, suvel min. kord kuus, muul ajal kord kahe kuu jooksul saares käimist, tsikliga suvel tihedaminigi, seega kogemusi ja emotsioone selle praamisöiduga küllaga. Kui veel siia lisada aastast 1990-98 bussiga seda vahet loksumine pea üle paari nädala, siis on asi veel "hullem" kogemustepagasi pöhjal.
Kogu selles praamisöiduteemas on nii mitu aspekti, et ühe parandamine ei muuda sisuliselt mitte midagi niikaua kui enamuses paremuse poole ei muutu.
Esiteks: Nagu keegi ka varem kirjutas, et see mitmemiljoniline investeering läbipääsusüsteemidesse (tökkepuud, foorid, pääslad,jnejne) on mötetu kui samas on eraldi ikka veel kontrollimas ja "juhendamas" terve hulk asjapulki kai peal. Miks ma kirjutan jutumärkides, sest ei juhendata, ei siis kui käib ehitus, ei siis kui köik on kai peal ja ootealal juba valmis ja töö vöiks täie hooga sujuvalt käia. Mina ei ole veel näinud et need foorid töötaks nii, et nendest kasu oleks ja tavakodanik aru saaks kuhu minna. Mina küll ei kujuta ette, mismoodi hakkab see automaatpiletisüsteem tööle, kui juba praegu on kogu süsteem liiga keeruliseks aetud.
Teiseks: Mida suuremaks ja mugavamaks on läinud praamid ja mida rohkem söidukeid peale mahub, seda laisemaks ja mugavamaks on läinud inimesed, nii piletikassades kui kontrollis kui praami peal.
Kui laevas on 2-3 suunda kuhu söidukeid paigutada ja mitte kedagi ei ole näitamas kui lähedale teisele söidukile söita, siis tekivadki sellised meetrised vahed ja ruumi on praamil oi kui palju kuigi tihedalt pakkides vöiks igale praamisel sujuvalt 10-20 söiduautot lisaks panna. Ma arvan et köik mäletavad kuidas Tehumardile ja teistele tankipraamidele tihedalt peegleid kokkuväänates autosid pakiti. Sellist asja enam ei näe. Mitte keegi ei viitsi jalutada neil seal ühest praami otsast teise ja juhendada. Ruumi ju küll. Köik on kinni konkreetsetes inimestes, tihti kui Hiiumaa praam on Muhu liinil on mehed praamis hoopis aktiivsemad :).
Varem töi tsikli ilmumine piletikassa juurde müüjatele alati naeratuse näole, ma ei tea kuidas nüüd on, sest kahjuks maanteeratast sel hooajal pole. Mitte kunagi ei ole pidanud seisma tsikliga üldsabas, alati pakiti kuhugi ära. Siis kui kolme vöi enama rattaga sai sabasse tuldud, siis sai alati küsitud , et kas vöib järjekorrast ette söita. Üksi pole seda kunagi teinud.
Mitte kunagi pole porbleemi olnud, kas söidad üldjärjekorra vöi bronnijärjekorra körvale. Kui kontrollijad viitsisid sind märgata, siis said ka alati esimesena peale.
Nüüd on jah asi keerulisem, ei ole suunavaid silte, mitte midagi tsiklite kohta, paralleeli vöib tömmata kui autodele lubati meie kiiretel teelöikudel söita 110 km/h. Ainult ühine pöördumine töi lisatahvlid ka tsiklitele.
Samas, mitte kunagi ei teki seda situatsiooni, et järjekorrast mööda söitnud söidukit PEAB praamile esimesena vöi eelisena laskma. Vajadusel ootad terve praamitäie autosid ja siis saad peale. Probleem tekibki kui ei viitsita tegeleda tsiklite, jalgrataste jne söidukitega. Ja igaüks peaks ka aru saama, et kui tulla ala 10-se grupiga, siis ei saa eeldada, et kogu grupp peabki saama kohe ja ühele praamile.

Pikk jutt vist sai.
Minu ettepanekud:

  1. Joonida maha eraldi rida mootorratastele.
  2. Lisada suunavad viidad ja infotahvlid ootealale mootorrataste jaoks.
  3. Vastaval asutusel teha enda töötajate seas selgitustööd, et igas sadamas töö käiks ühiste arusaamade järgi.
    Muidu tekib see, et saarlasel Hiiumaale vöi vastupidi jne tekivad probleemid :P
  4. Seda on vist palju tahta, aga köik klienditeenidajad, sh. piletimüüjad, kontrollid, jne peaksid kandma nimesilte, et vajadusel mühakatest teada anda vöi miks ka mitte kiitvaid sönu möne inimese suunas teele saata.
  5. Isegi kui ei soovita lasta tsikleid eelisjärjekorras peale ja kuhugi mahutada (siiralt loodan, et seda ei juhtu), siis las nad seisavad omaette ootealal kai peal, siis saad rihma lödvaks lasta , riided ja kiivrid varna ja rahulikult oodata. Vastasel korral on varsti politsei järjekorra körval ja iga 5m tsikli liigutamise ajal jälgib, et sa kiivri pähe paneks, jne. ;)

PS. Kindlasti on veel palju erinevaid vöimalusi. Keegi vöiks ju teema algusse lisada nn. heade ettepankute ülevaate vöi midagi.

Lugupidamisega, Janis Meri alias saarlane.

Viimati muutis saarlane, 19 Aug 2010, 20:31, muudetud 1 kord kokku.

Äännn
Postitusi: 260
Liitunud: 17 Mai 2010, 08:12
Tsikkel: Kawasaki KLE500

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Äännn »

Saarlane, "keegi" teeb ülevaadet ja kokkuvõtet ja sõleub ettepanekuid ning mõtteid, aga "keegil" ei ole täna ja järgmistel nv päevadel talgute tõttu aega seda teemat perfektsuseni arendada, vaid peab tegeliku eluga arvutiväliselt tegelema. Kui leidub teisi kokkuvõtjaid "keegisid", on teretulnud, aga igal "keegil" on oma arvamus ja oma meetod ning nägemus asjade sõelumiseks. Teema ette saavad asju paigutada ainult MODED. :bsmile:

PS: mul juhiload 1986. (B) ja tsikliga sõitnud nii 2009 vana süsteemi järgi kui ja nüüd uue süsteemi järgi üle. Hiiumaa vahet sõitnud peris palju ja tähelepaneliku ning empaatilise inimesena on varasem ka meeles. Tsiklistidele naeratati, autojuhid minuarust ei pahandanud, kui tsikliste paigutati nurkadesse.
EDIT: Saarlane sry ma ise sihuke ülipüüdlik. :)

Viimati muutis Äännn, 19 Aug 2010, 11:48, muudetud 1 kord kokku.

saarlane
Postitusi: 214
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24
Tänatud: 30 korda

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas saarlane »

Äännn, see "keegi" ei olnd möeldud sina ega keegi teine konkreetselt, minu poolest olgu see Väinz ise ;) vöi mingi seltskond seda, et moded asju tösta saavad, seda tean ka :).

Mina nii sinisilmne ei ole ka, et loodan ntx, et selle tsikli "hooaja" jooksul veel midagi muutuks.

Muide, körvalt, autos istudes oli ka täiesti imelik vaadata, kui väike grupp tsikleid järjekorrast mööda söites ja pileteid ostma minnes said kurja valjuhäälset juttu kuulda, et "kas te sabas seisite?". Miks oleks nad pidanud seda tegema kui AASTAID on nii käinud ja toiminud ning keegi muutustest ei ole informeerinud.

See, et on avastatud, et teenuse paranemisel hakkab ka rahvas rohkem söitma, see pole mingi uudis ju. Kogu aeg on nii olnud ja mingi piirini jääbki nii olema, endagi tuttavad tulnud ja pettunud, et suure praami liinile tulles pole tegelikult mitte midagi muutunud, saba ikka pikk ja teenindus tüütu.

Minu meelest läeb asi vaikselt paremaks küll kui vaid inimesed ise viitsivad ja tahavad tööd teha. Kogu see moodne pääslasüsteem oleks vöinud olemata olla, pange liikuvad piletimüüjad kaile ja oleks korras. Norras asi nii ntx toimis kuigi ka jah, info oli puudulik.

Lugupidamisega Janis Meri.

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas bitter »

Norrakatel käis kõik hoopis kiiremini. Sisse tulles praam alles liigub kui ramp on juba all ja esimesed autod alustavad liikumist ... kähku maha ja kähku peale, piletied müüakse käigupealt, viimased pealeminejad autod alles liiguvad mööda praami, kui ramp juba tõuseb ja praam eemaldub täie lauluga. Viimased autod said oma piletid vist alles merel kätte. Jäi mulje, et sama alus teenindas üsna mitmeid "liine" samal fjordil vaheldumisi. (Väiksemates?) sadamates polegi tihti sadamas kedagi, vaid sõiduplaan putka seinal.


kilx
Postitusi: 87
Liitunud: 02 Juul 2009, 00:08

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas kilx »

Laupäeval Saaremaalt Regulaga ära tulles juhtusin koos ühe teise tsikliga (Soome turistid) praami peale sõitma. Praamile sõites suunati autode ritta. Parkisime kõrvuti eesoleva auto taha. Järgmise autoni oli minu ratta tagatulest oma 2 meetrit, kuna keegi tagumist venda ei juhendanud. Selleks ajaks kui mina tsikli pealt maha ronisin ja suurt vahet märkasin oli pea kogu rida juba ära parkinud. Pole ka minu asi praami peal parkimist korraldada.

Suuremaid vahesid oli ka mujal näha ning ega kõiki juhte kes neid jätavad väga süüdistada ei saa. Osad sõidavad esimest korda praamiga või ei tunneta laenatud/uue/misiganes auto gabariite jne. Parkimiseks pole ka palju aega, kuna järgmine parkis juba ära ning on trepi peale jalutamas kui värisevate kätega neiu alles uurib, palju ta auto ees veel ruumi on.

Arvata võib, et SLK'l on tsiklitest väga suva, kui isegi autosid ei viitsita normaalselt praamile pakkida. Ei tea mitu autot iga sõit maha jääb sellise jama pärast? Ju siis vastab tõele, et SLK'le on tähtsad reiside arvud, mitte praamide maksimaalne täis toppimine. Sellise suhtumise puhul on ka täitsa loogiline, et nad tsikleid autode reas eelistavad näha; soovitatavalt ühe kaupa üle ühe auto. Nagu saarele sõites kassast tädi mulle ütles küsimise peale, et ette ikka ei sõidaks, nii polevat "aus".

Ehk võiks olla riikliku dotatsiooni saamise eelduseks maksimaalne mahutavus (koos pisteliste kontrollide ning trahvidega) puhtalt reiside arvu asemel? Siis oleks SLK'l motivatsioon tsikleid aukudesse toppida ning tekiks tsiklite jaoks eraldi read jmt. Ma tegelikult küll ei tea täpselt riigi ja SLK vahelise lepingu tingimusi, mis seal kirjas on?

Võib-olla peaks hoopis majandusministeeriumisse (?) kirjutama, et dotatsiooni lüpstakse pooltühjade laevadega samas kui järjekorda jäävad autod järgmist praami ootama. Meie kõik plekime seda dotasiooni ju lõpuks, võiks selle eest midagi ka saada.

Jutt lühidalt: Probleem pole mitte tsiklijärjekorra puudumises vaid SLK'l vajaduse puudumises praami peale võimalikult palju sõidukeid mahutada. Ning seda kõigi juhtidega ühist probleemi peakski võib-olla lahendama.


Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Tsikliga Saaremaa praamijärjekorras

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Kuna olen sel aastal vaid korra käinud Saares ja Hiiumaal, siis lihtsalt igaks juhuks küsin, kas tegemist ei ole mitte pseudoprobleemiga? Hiiumaal käisin kahe rattaga, sõites järjekorrast mööda ja praamile. Nii minnes kui ka tulles. Saaremaal käisin koos Leedukatest ratturitega ja suurema grupiga ning nõndasamuti sõitsime kõigist mööda ja praamile. Nii minnes kui ka tulles. Ei olnud probleeme. Kassapreili oli isegi valmis oma piletimüügi süsteemis "häkkima", et aja kokkuhoiu mõttes ühe pileti peale mahutada korraga kõik rattad ja inimesed, et iga ratas ei peaks eraldi kassa juures peatuma ja piletit ostma.
Vahe grupiga sõites ja kahe rattaga sõites oli vaid selles, et kahe rattaga topiti meid praamil "pragudesse", grupiga pandi meid aga ühte kolonni, kaks ratast kõrvuti ja autodega samasse ritta. Igati mõistlik minu arust.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”