Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?
speedvana kirjutas:võtan ükspäev ja hakkan kõiki ületalve seisnud asju käivitama, mootorsaag, muruniiduk, 2X tsikkel...ja juttu jätkub kauemaks
Sorry aga just mootorsaag on see, mis talvel töötab
speedvana kirjutas:võtan ükspäev ja hakkan kõiki ületalve seisnud asju käivitama, mootorsaag, muruniiduk, 2X tsikkel...ja juttu jätkub kauemaks
Sorry aga just mootorsaag on see, mis talvel töötab
kirjutas:Väljas ca. 0kraadi... ok, iseasi kui ratas soojas seisab.
Mis point seda mootorit siis juba praegu on käivitada, kas ei peaks siis soojemaid ilmasi ootama ?
Hooaeg lühike ju, vaja teist kuidagi pikendada ,kui aru ei saanud
onusnooker kirjutas:Väljas ca. 0kraadi... ok, iseasi kui ratas soojas seisab.
Mis point seda mootorit siis juba praegu on käivitada, kas ei peaks siis soojemaid ilmasi ootama ?
vahepeal olid siin suht kevadised ilmad juba, päike paistis ja kraad oli plussis.
paljudel tekkis isu oma kaherattaline katte alt välja võtta, selle aasta esimene soe mootorisse puhuda ja kontrollida üle kas masin on hooajaks valmis
mis selles halba on?
mina näiteks avastasin et olin sügisel õlikorgi katki keeranud ja seega tellisin uue, veel plaanin vahetada jahutusvedeliku ja ka õli.. siis hea kui ilmad soojaks lähevad ja masin ootab juba
ühel õigel mootoratturil on alati tsikkel stardivalmis ja nupupill
417 kirjutas:ühel õigel mootoratturil on alati tsikkel stardivalmis ja nupupill
Respect!!!
ants01 kirjutas:speedvana kirjutas:võtan ükspäev ja hakkan kõiki ületalve seisnud asju käivitama, mootorsaag, muruniiduk, 2X tsikkel...ja juttu jätkub kauemaks
Sorry aga just mootorsaag on see, mis talvel töötab
... või kuidas käivitada üle kevade-suve-sügise seisnud mootorsaani
petz61 kirjutas:ants01 kirjutas:speedvana kirjutas:võtan ükspäev ja hakkan kõiki ületalve seisnud asju käivitama, mootorsaag, muruniiduk, 2X tsikkel...ja juttu jätkub kauemaks
Sorry aga just mootorsaag on see, mis talvel töötab
... või kuidas käivitada üle kevade-suve-sügise seisnud mootorsaani
se on lihtne -Tuleb tsikli järgi käima vedada
...ja kui mootorsaanil mootor veel soe on, vead omakorda kevadel jälle tsikli käima,...ja nii aastast aastasse ja pole enam teemat, et kuidas kevadel tsiklit käima saada
petz61 kirjutas:...ja kui mootorsaanil mootor veel soe on, vead omakorda kevadel jälle tsikli käima,...ja nii aastast aastasse ja pole enam teemat, et kuidas kevadel tsiklit käima saada
oi kurja, kuidas paadi päramootori käima saab saab?!
speedvana kirjutas:petz61 kirjutas:...ja kui mootorsaanil mootor veel soe on, vead omakorda kevadel jälle tsikli käima,...ja nii aastast aastasse ja pole enam teemat, et kuidas kevadel tsiklit käima saada
oi kurja, kuidas paadi päramootori käima saab saab?!
Kiire vooluga jões
Teine võimalus oleks kruvist käima puhuda
diesel kirjutas:Teine võimalus oleks kruvist käima puhuda
Kate maha, süüde sisse, sidur alla, starterit.
Sekund hiljem ratas töötab.
Siis riided selga ja sõitma.
Esimene sõit bensukasse kuna sai põleva tulega seisma jäetud.
Õli vahetan mai lõpus, kuna sügisel sai 100 km sõidetud peale õlivahetust.
triplekix kirjutas:Õli vahetan mai lõpus, kuna sügisel sai 100 km sõidetud peale õlivahetust.
kavatsed 2 kuuga a la 10 000km. sõita?
ehk ikka 5 mitte 10
Tegin kõik akutoimingud talvel nagu vaja, aku korras ja toimiv. Panin aku peale keerasin süüdet, tulukesed lähevad kõik ilusti põlema, vajutan starterinuppu ja... vaikus . Järgmisel korral süütevõtit keerates täheldasin, et tuttava bensupumba sirinat ei järgne
krt krt. Nüüd mure kust peaks hakkama viga otsima? lasin silmadega üle pistikute ja kaitsmete aga mingeid lahti unustatud pistikuid või läbi põlenud kaitsmeid ei tuvastanud. Ja nüüd ei teagi mis peale hakata või kust otsast viga otsima...
uzzike kirjutas:Tegin kõik akutoimingud talvel nagu vaja, aku korras ja toimiv. Panin aku peale keerasin süüdet, tulukesed lähevad kõik ilusti põlema, vajutan starterinuppu ja... vaikus
. Järgmisel korral süütevõtit keerates täheldasin, et tuttava bensupumba sirinat ei järgne
![]()
krt krt. Nüüd mure kust peaks hakkama viga otsima? lasin silmadega üle pistikute ja kaitsmete aga mingeid lahti unustatud pistikuid või läbi põlenud kaitsmeid ei tuvastanud. Ja nüüd ei teagi mis peale hakata või kust otsast viga otsima...
Ega suretusnupp sees pole?
Ei ole, selle ikka kontrollisin üle
uzzike kirjutas:Tegin kõik akutoimingud talvel nagu vaja, aku korras ja toimiv. Panin aku peale keerasin süüdet, tulukesed lähevad kõik ilusti põlema, vajutan starterinuppu ja... vaikus
. Järgmisel korral süütevõtit keerates täheldasin, et tuttava bensupumba sirinat ei järgne
![]()
krt krt. Nüüd mure kust peaks hakkama viga otsima? lasin silmadega üle pistikute ja kaitsmete aga mingeid lahti unustatud pistikuid või läbi põlenud kaitsmeid ei tuvastanud. Ja nüüd ei teagi mis peale hakata või kust otsast viga otsima...
pump ei sirista kui surve üleval. ja kui starter ei vea siis pole asi ju pumbas...Akuklemmid, starteri klemmid, starteri harjad....süütelukk jne
kui käik sees ja seisujalal seisab...
Käivitus, nagu ennist lubasin. 1 sekund starterit ja voila! Nagu kuninga m.
Ja tuli ka see igakevadine probleem, mida pakkusin tulevat - 22 aastat vanad karpad, kui bens lasta karpadesse, siis ikka leidub mõni ujuk, mis ei suvatse kohe ujuma hakata. Tulemuseks sirin ülevoolutorust. Tuli veerand tundi koputada kruvikeeraja peaga vastu ujukikambreid, enne kui ujuma hakkas. Kui kellelgi on mingit head ideed, oleksin õnnelik, aga ega vist kulumise vastu peale vahetuse midagi ei aita. Ujukid ise on plastist ja parasajagu rasked, seega tundlikud igasuguse kinnikiilumise suhtes. Aga ma olen rahul. Mulle meeldivad vanaaegsed metallist rattad. Plast ja elektroonika on saatanast.
Tõstsin talvel toas seisnud aku (miski Exide) rattale ja sain selle ka 4...5 korda starterit andes tööle, nii et sellega on korras, aga selgus, et ühe akuklemmi sisekeere on üle keeratud ja juhtme kinnitupolt seisab seal üsna ebakindlalt, mis selle klemmiga (tinast?) teha, seda ju aku küljest välja vahetada ei saa? Uus aku? Üle keermestada ja järgmise mõõduga jämedam polt? Kas aitaks "vedel metall"? Ise mõtlesin poldile fooliumist tihenduseks riba vahele keerata, et oleks tuugamalt... Andke nõu-haud.
rein113 kirjutas:Tõstsin talvel toas seisnud aku (miski Exide) rattale ja sain selle ka 4...5 korda starterit andes tööle, nii et sellega on korras, aga selgus, et ühe akuklemmi sisekeere on üle keeratud ja juhtme kinnitupolt seisab seal üsna ebakindlalt, mis selle klemmiga (tinast?) teha, seda ju aku küljest välja vahetada ei saa? Uus aku? Üle keermestada ja järgmise mõõduga jämedam polt? Kas aitaks "vedel metall"? Ise mõtlesin poldile fooliumist tihenduseks riba vahele keerata, et oleks tuugamalt... Andke nõu-haud.
Vedel metall on isolaator, seda ära küll kasuta. Kas aku klemmi august polti läbi ei kannata pista ja mutriga kinni tõmmata? Ausalt öeldes pole ise kunagi sisekeermega kinnituvat akujuhet näinud...
Akuklemm on suure tõenäosusega pliist. See "vedel metall", mida sina ilmselt silmas pead, ei aita, sest ta ei juhi elektrit. Küll aga aitab ilma jutumärkideta vedel metall, ehk siis auk sulapliid täis kallata ja uus auk puurida ning keere sinna sisse keerata. Tean, et nii on edukalt ära põlenud veoauto akude klemme taastatud (see isegi keerulisem, kuna pole auku, kuhu valada, vaid tuleb vorm teha ja sinna sisse valada). Tõsi, see töö eeldab mõningasi töövahendeid ja oskusi. Peab kiiresti tegutsema, et aku korpust ära ei sulataks jne... Minu tsikli Yuasa aku on selles suhtes parema lahendusega - seal on "emaseks" pooleks vahetatav mutter.
Klemmi taastamine käepäraste vahenditega näeb välja nii.
Võta vana patarei,koogi sealt välja söepulk.terita ots koonusesse,võta jämedam kaablijupp ,pane üks ots aku korras klemmi külge ja teine ots seo söepulga ümber. Nüüd on "keevitusaparaat" valmis . Vaja leida tükk pliid.( mõne vana aku klemm)ja siis söepulga paned vastu aku teist klemmi ja sulatamisprotsess hakkab pihta. Muidugi ei tohiks kaua hoida(klemm sulab päris ära) Kindlasti kasuta kaitseprille
taux kirjutas:Nüüd on "keevitusaparaat" valmis.
Kas söepulgaga keevitades sädemeid ka lendab? Kui vastus on jaatav, siis sellise värgiga pliiaku kallale ei maksaks väga minna - võib kurvalt lõppeda, kuna pliiakust teatavasti eraldub mõningatel juhtudel vesinikku.
taux kirjutas:Klemmi taastamine käepäraste vahenditega näeb välja nii.
Võta vana patarei,koogi sealt välja söepulk.terita ots koonusesse,võta jämedam kaablijupp ,pane üks ots aku korras klemmi külge ja teine ots seo söepulga ümber. Nüüd on "keevitusaparaat" valmis . Vaja leida tükk pliid.( mõne vana aku klemm)ja siis söepulga paned vastu aku teist klemmi ja sulatamisprotsess hakkab pihta. Muidugi ei tohiks kaua hoida(klemm sulab päris ära) Kindlasti kasuta kaitseprille
pühademuna! ei teadnudki et eestis omad päris mäkkaiverid elavad!? retsept!
Huhh, ma arvan selle keevitamisejutu peale ka, et proovin seda juhet oma kohal esialgu lihtsalt tati ja tahtejõuga hoida
Naljakas küll, kuid nii just akusid kokku joodeti või nö.keevitati.
Seda stagnaajal ja siis Mägi Aivareid vist polnud. Akudele mis olid oma aja ära elanud,
puhuti uuesti eluvaim sisse, vahetati plaadid välja mis kokku joodeti just analoogse söe pulga ja 12v.
Nii et pole näinud, ei ole olemas mõte ei pea alati paika. Aga tatiga saab ka, enne peab ainult vanakese ära laskma.
Terv.
Vene päritolu akusid sai kunagi söepulgaga parandatud. Kangutasid vana pigi pealt maga, lappisid ära, kui vaja sai mitmest üks kokku pandud. Uuemaaja akud ei tiku peale keevitamist hapet pidama. Et enne keevitamist proovi auk üle keermestada.