Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui paks on silindri sein? Äkki kannatab Planeta Spordi mõõtu (76mm) puurida? Huvi korral on mul mõned kasutatud ja üks uus kolb olemas.
-
margus014
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 paremaks.
kalju1 kirjutas:Kui paks on silindri sein? Äkki kannatab Planeta Spordi mõõtu (76mm) puurida? Huvi korral on mul mõned kasutatud ja üks uus kolb olemas.
Kas Planeta spordi ja P5 kolvide silmade kaugused kolvipõhjast on samad?
Re: Planeta 5 paremaks.
72mm pealt 76mm peale puurida saaks. Kubatuur oleks siis 385cm3
Huvipärast mõõda ära kolvi sõrm, tsentri kaugus kolvi ülemise perimeetrini ja kolvi pikkus. P5 on see 15mm, 47,5mm ja 95mm
Suure tõenäosusega ma spordi kolbi ei kasuta. Nende saadavus on kehva ja samuti kvaliteet.
kalju1 kirjutas:Kui paks on silindri sein? Äkki kannatab Planeta Spordi mõõtu (76mm) puurida? Huvi korral on mul mõned kasutatud ja üks uus kolb olemas.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Hetkel on kolb 200km. kaugusel. Võimalusel mõõdan ära. Põhimõtteliselt saab aidata keegi, kel 500ccm CZ kolb käepärast. Enamus 350 ccm Iž krossikad olid 500 CZ mõõtu puuritud. Ehk saab kiiremat infi ka motokuuri seltskonnalt
-
siniraag
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
kalju1 kirjutas:Hetkel on kolb 200km. kaugusel. Võimalusel mõõdan ära. Põhimõtteliselt saab aidata keegi, kel 500ccm CZ kolb käepärast. Enamus 350 ccm Iž krossikad olid 500 CZ mõõtu puuritud. Ehk saab kiiremat infi ka motokuuri seltskonnalt
500ccm CZ-i pole olemas, on 380ccm ![]()
-
petz
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
puuriti planeta spordi silinder viiesajase tseti kolvi mõõtu, aga kas tava planeta hülss on nii paksu seinaga, et seda vajalikku mõõtu kannatab puurida....????
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui mootoril mingisugust tuuningut nt. Reed-valvet või akende portimist pole tehtud siis kas võib ka kolvi lühemaks lõigata?
Tean, et väga haige küsimus, aga igaksjuhuks küsin, sest plaan enda Planeta mootril kolb lühemaks lõigata. Sellega tahan saavutada väiksemat hõõrdumist silindris.
Tulevikus tahaksin ka paigaldada Reed-valve enda Planeta mootorile ja siit tekib küsimus, et mis masina Reed-valve sobiks kõige paremini mõõtude poolest?
-
kurikristjan
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Mingi alates 125-se krossiratta oma on juba sobiv küll. Ilma klapita kolbi naljalt ei lõika, sisselaske ajastus muutub tohutult.
Re: Planeta 5 paremaks.
extinction kirjutas:Mingi alates 125-se krossiratta oma on juba sobiv küll. Ilma klapita kolbi naljalt ei lõika, sisselaske ajastus muutub tohutult.
Selge, aga ega sa ei tea täpsemat marki ja mudelit öelda? Nii oleks oluliselt kergem omale Reed-valve soetada.
Re: Planeta 5 paremaks.
Planeta Spordi kolb on Planeta 5-le mõõtude poolest ebasobiv: kõrgus 82-83mm, kolvisõrme lm 18mm, kompressioonikõrgus (sõrme tsentrist ülaservani) 40mm.
Programmiga arvutatud gaasijaotusfaaside puhul jäi silma, et eriti just ülevoolu andmed kalduvad venekeelses kirjanduses esitatust kõrvale (vl 162, üv 120, sl 150 kraadi).
Mis puudutab 2T-mootorite tagantjärele Reed-klappidega varustamist, siis üldjuhul on siin mood ja teised subjektiivsed tundmused suurema kaaluga kui range tehniline vajadus. Miks see nii on, tuleneb suuresti sellest, et Reed-klapp EI KÄITU TEHNILISELT NII NAGU ESMAPILGUL VÕIB LOOGILISELT TUNDUDA.
Jämedalt võib öelda, et:
1) Kui paigaldada Reed-klapp lihtsalt kolvimantliga juhitava sisselaske ette, siis klapi poolt avaldatav takistus (pööretest, materjalist, ehitusest jne sõltuv) ja tekitatavad keerised toovad endaga kaas u 10-15% võimsusekao. Kui nüüd modifitseerida kolbi nii, et sisselase on võimalik 360 kraadi (või paigaldada klapp otsejaotuse põhimõttel ehk sisselase otse karterisse), siis taastub enam-vähem mootori esialgne võimsus.
2) Kui kasutada segajaotuse põhimõtet (sisselaset reguleerivad nii kolvimantel kui ka Reed-Klapp), siis saavutatakse esialgsega võrreldes väike võimsusekasv (u 5%). Segajaotuse puhul jäetakse sisselaskefaas u 190-210 kraadi piiresse. Miks segajaotus on eelmistest variantidest optimaalsem, tuleneb suuresti sellest, et Reed-klapp vajab kiireks ja täielikuks avanemiseks äkilist alarõhuimpulssi. Siit ka kohe järgmine järeldus, et Reed-klappidega mootoritel peaks olema suhteliselt kõrge eelkompressioon (=karterikompressioon). Tõsi, moodsatel kahetaktilistel minnakse ka seda teed, et Reed-klappide avamisel mängib suurt rolli resonantssummuti poolt tekitatav alarõhulaine ja eelkompressioon valitakse karterimahu suurendamiseks madalam.
3) Reed-klappe kasutatakse kahetaktilistel peamiselt kahel põhjusel:
- töökarakteristika parendamine (Planeta-sugusel "diiselmootoril" suht ülearune)
- tugikanalite (boost ports) kasutamise võimalus (boostidega Planeta juba oleks midagi, siit leiaks ka 10-15% lisavõimsust)
Kui vaadata kahetaktiliste ajalugu viimase 20 aasta vältel, siis peamine areng on toimunud just silindri läbipuhumise (ülevoolukanalite) täiustamises, st ülevoolukanalite ristlõikepindala ületab moodsatel mootoritel üldjuhul silindri läbimõõdu ristlõikepindala. Ülevooluakende endi puhul pole nii kardinaalseid muutusi toimunud peale selle, et nende arv on oluliselt suurenenud. Kui vaadata nt G. Jenningsi ülevoolu-aeg-alade andmeid, siis need iganesid juba 30 aastat tagasi ... veel vähem tasuks järgida nõukaaegseid tuuninguõpetusti (nt Palu) ... kumbki ei arvesta tänapäeval nii asendamatu asjaga nagu kasvõi blowdowni kontseptsioon, rääkimata muust. Aga mis siin ikka heietada, sõnaga pikk jutt, ... jutt.
P.S. Väljalaskeava puhul piisab, kui kolvimantel katab selle vähemalt 2mm ulatuses.
P.P.S. Ära unusta valmis tsikliga dünopingis käia ja siia graafikut postitada ![]()
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui reed valvet pole, siis võid väljalaske poolset seelikut maha võtta niipalju, et väljlaske kanel jääb ÜSS seisus suletuks ja ülekate nagu selgus 2...3mm Sellega vähendad ainult hõõrumist ja ajad väntvõlli tasakaalust välja. Tont teab kui hästi väntvõll originaalis tasakaalus on, võimalik, et läheb paremaks ![]()
Kui maha lõigata sisselaske poolset seelikut, siis tekib selline asi, et kui kolb ÜSS seisus alla hakkab liikuma, surutakse rohkem kütust hoopis karpasse tagasi, kui ülevoolu kanalite kaudu põlemiskambrisse.
Võid korrigeerida hoopis ülevoolu kanali seeliku ava. Vaata viimaseid pilte.
jegesmesh kirjutas:Kui mootoril mingisugust tuuningut nt. Reed-valvet või akende portimist pole tehtud siis kas võib ka kolvi lühemaks lõigata?
Tean, et väga haige küsimus, aga igaksjuhuks küsin, sest plaan enda Planeta mootril kolb lühemaks lõigata. Sellega tahan saavutada väiksemat hõõrdumist silindris.Tulevikus tahaksin ka paigaldada Reed-valve enda Planeta mootorile ja siit tekib küsimus, et mis masina Reed-valve sobiks kõige paremini mõõtude poolest?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Räägi kust sa leidsid Planeta 5 gaasijaotus faasid? Olen otsinud kuid üsna tulutult.
Eks ma proovin mõnda muud kalkulaatorit ja võrdlen tulemusi.
Sisselase on tegelikuses veelgi pikem, kuna kolvile on tehtud sisselõiked. Kraadides oleks see umbes 240
Kevadel plaanis Nitro raptor düno pinki suruda ja mine sa tea, äkki võtan Planeta ka kaasa ![]()
Endalgi oleks täitsa huvitav teada, et palju siis ikkagi juurde tuli =)
argo_1974 kirjutas:Programmiga arvutatud gaasijaotusfaaside puhul jäi silma, et eriti just ülevoolu andmed kalduvad venekeelses kirjanduses esitatust kõrvale (vl 162, üv 120, sl 150 kraadi).
P.S. Väljalaskeava puhul piisab, kui kolvimantel katab selle vähemalt 2mm ulatuses.
P.P.S. Ära unusta valmis tsikliga dünopingis käia ja siia graafikut postitada
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Leidsin vähe asjalikuma gaasijaotusfaaside kalkulaatori.
http://www.lambretta-images.com/archive/porttiming.php
Vastavalt sellele tuli Planeta 5
Väljalase 162 kraadi
Ülevool 115 kraadi
Sisselase 230 kraadi - see on nüüd minu masinal ainult ! Mahalõigatud kolb + ava suurendamine 10mm alla poole.
Ülevoolu kanali kraade on keeruline mõõta, kuna see on ovaalne. Kui ma 1mm eksin siis kraadideks tuleks +-3 kraadi. Kui eksin 2mm, siis +-7 kraadi.
Kui kellegil on P5 silinder käepärast, siis mõõtke ära silindri ülemisest servast kuni välja/ülevooli akna ülemise servani. MIna sain väljalaskele 55mm ja ülevoolule 70mm. Kui ma nüüd mõtlema hakkan, siis kunagi mõõtsin ülevoolu 68mm. See teeb kraadideks 122.
Väljalaske kanal klapib, kuid mõõdan uuesti üle ülevooli akna. Äkki olen 1,5mm eksind, siis tulebki ülevooluks 120 kraadi.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Olen arvutanud erinevate valemitega ja programmidega resonaatorit. Iga kord saau uue ja huvitava tulemuse.
Ja keegi väga usaldusväärsust ei tekitanud. Võimalik, et asi hoopis minus.
Leidsin sellise programmi : http://www.buildandclick.com/html/tuned_pipe_v3.html
Hinda soovisid $14.- see miski 10.- EUR ahhh.. tühja kahh ostsin ära. Windows 7 peal ei tööta kuid XP nagu ludinal.
Programm on päris paindlik ja lubab ka 2 silindrilise mootorile 1 resokat ja plaju muud.
Program "analüüsib" resonaatorit ja vastavalt sellele annab kõige optimaalsema tulemuse. saab valida kas ajad taga max HP ehk racing või nii öelda "tänava" resokat.
Saab arvutada 2 ja 3 stage resokaid. Koonuse proge saab ka kaasa. Hetkel tundub täitsa OK asi olevat.
Nüüd on jama, et kuidas pinnalaotusega koonus rulli keerata ![]()
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
siniraag
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
argo_1974 kirjutas:veel vähem tasuks järgida nõukaaegseid tuuninguõpetusti (nt Palu)
Arusaadav, et praegusel ajal on kahetaktilise mootori järeleaitamine tunduvalt rohkem arenenud, kuid algajale on seal kõik põhitõed selgelt kirjas! Palu raamatus pole väga süviti forsseerimist tutvustatud kui ainult selle ajastu raudse eesriide taha jäävate mootorataste endi tuunimisest, mis on siia teemasse rohkem kui sobiv. Mina omaltpoolt sinu soovitusega ei nõustuks ning soovitaks küll esmalt Palu raamatut sirvima minna, kui forsseerimine puudutab sellist isendit nagu seda on IZ.
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Kui reed valvet pole, siis võid väljalaske poolset seelikut maha võtta niipalju, et väljlaske kanel jääb ÜSS seisus suletuks ja ülekate nagu selgus 2...3mm Sellega vähendad ainult hõõrumist ja ajad väntvõlli tasakaalust välja. Tont teab kui hästi väntvõll originaalis tasakaalus on, võimalik, et läheb paremaks
Kui maha lõigata sisselaske poolset seelikut, siis tekib selline asi, et kui kolb ÜSS seisus alla hakkab liikuma, surutakse rohkem kütust hoopis karpasse tagasi, kui ülevoolu kanalite kaudu põlemiskambrisse.
Võid korrigeerida hoopis ülevoolu kanali seeliku ava. Vaata viimaseid pilte.
jegesmesh kirjutas:Kui mootoril mingisugust tuuningut nt. Reed-valvet või akende portimist pole tehtud siis kas võib ka kolvi lühemaks lõigata?
Tean, et väga haige küsimus, aga igaksjuhuks küsin, sest plaan enda Planeta mootril kolb lühemaks lõigata. Sellega tahan saavutada väiksemat hõõrdumist silindris.Tulevikus tahaksin ka paigaldada Reed-valve enda Planeta mootorile ja siit tekib küsimus, et mis masina Reed-valve sobiks kõige paremini mõõtude poolest?
Kui kolviseelikut ülevoolu poolt kärpisid, siis kas tegid umbes tunde järgi või mõõtsid ka midagi?
Re: Planeta 5 paremaks.
Gaasijaotusfaasid leidsin netis mingist venekeelsest IZH-de raamatust ja salvestasin nö igaks juhuks ära. Hetkel ei oska enam juhatada ...
Programmidega arvutamise asemel on mõistlik faasid kraadikettaga ära mõõta, sest enamikel juhtudel on matemaatilised ja reaalsed tulemused mõnevõrra erinevad. Paljud programmid ei arvesta nt sellist asja nagu deck height (kolvi ja hülsi ülaservade vahe) jne.
-
retro
- Postitusi: 933
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 32 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
hunnik IZH-ide manuaale soome klubi saidilt:
http://www.kolumbus.fi/ic/sivut/ohjekirjat.htm
äkki mõnega näkkab
Re: Planeta 5 paremaks.
jegesmesh kirjutas:Kui kolviseelikut ülevoolu poolt kärpisid, siis kas tegid umbes tunde järgi või mõõtsid ka midagi?
Huupi pole ma midagi lõiganud. Ennem ikka 7 korda mõõtnud ja siis kärpind. Üks kolb läks tuksi, kuna ei mõõtnud seda paganama 7'ndat korda ja nii kärpisin väljalaske poolset seelikut liiga palju. Nüüd kolvi seelik katab akent 3mm.
Sisselaske seeliku mõõtsin nii, et viisin kolvi ülevoolu ava ülemisest servast 3mm alla poole, ehk kohe kohe ülevoolu ava sulgub. Siis tegin kolvile märgi väljalaske akna alumisse serva. Kolb välja ja kõik mis jäi märgist allapoole lõikasin maha.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Ma proovisin mõõta selle kettaga ja see oli suht utoopiline. Minu arust viga tuli kordades suurem kui neti kalkulaatoritel.
See http://www.lambretta-images.com/archive/porttiming.php arvestab "Piston Crown to Top of Barrel at TDC"
argo_1974 kirjutas:Gaasijaotusfaasid leidsin netis mingist venekeelsest IZH-de raamatust ja salvestasin nö igaks juhuks ära. Hetkel ei oska enam juhatada ...
Programmidega arvutamise asemel on mõistlik faasid kraadikettaga ära mõõta, sest enamikel juhtudel on matemaatilised ja reaalsed tulemused mõnevõrra erinevad. Paljud programmid ei arvesta nt sellist asja nagu deck height (kolvi ja hülsi ülaservade vahe) jne.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Mängisin natuke reso programmiga ja jään ilmselt sellise juurde. Ambitsioonid on suured võtsin Target Hp 40 ja RPM 7000. Mine sa tea äkki tuleb 12...18hp juurde ![]()

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Pikkus B2 on negatiivne, mida see peaks tähendama? Kas 7000 RPM tavakasutuseks palju ei ole?
Re: Planeta 5 paremaks.
Olematute ülevoolude, olematu blowdowni ja 162-se väljalaskega on 7000 p/min ning 115,6 hj/L utoopia. Planetast 40 hj saamiseks peab ikka vaeva ka nägema
7000 p/min tähendaks keskmist kolvikiiruseks 19,8 m/s ehk veidi alla üldise rusikareegli 20 m/s. Vene kvaliteeti, suurt silindrikubatuuri, rasket kolbi jms omadusi arvestades mitte sugugi meeldiv teadmine.
-
mx77
- Postitusi: 8469
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 342 korda
- Tänatud: 440 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
Originaalis on P5 max 22 Hp 4850 juures.
B2 on negatiivne selle pärast et väljalaske avadest kuni B2 on leegikas, mis on juba kindla pikkusega 350mm (hetkel täitsa lambist) A1 hakkab alles resokas pihta.
kalju1 kirjutas:Pikkus B2 on negatiivne, mida see peaks tähendama? Kas 7000 RPM tavakasutuseks palju ei ole?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Motoizh.ru väidavad et jupiterist on saadud kätte 55Hp.
mx77 kirjutas:Rinka Jupiterid omal ajal 350B klassis olid vist ca 40-45 hj?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Mis sa arvad, mis oleks reaalne 32Hp ja 5500 pööret?
argo_1974 kirjutas:Olematute ülevoolude, olematu blowdowni ja 162-se väljalaskega on 7000 p/min ning 115,6 hj/L utoopia. Planetast 40 hj saamiseks peab ikka vaeva ka nägema
![]()
7000 p/min tähendaks keskmist kolvikiiruseks 19,8 m/s ehk veidi alla üldise rusikareegli 20 m/s. Vene kvaliteeti, suurt silindrikubatuuri, rasket kolbi jms omadusi arvestades mitte sugugi meeldiv teadmine.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
mx77 kirjutas:Rinka Jupiterid omal ajal 350B klassis olid vist ca 40-45 hj?
Uuemad, topelt ülevoolukanalitega Jupid olid oma aja kohta tegelikult suht moodsad mootorid (peale primaarülekande ja käimari), millest puhtalt võimsuse kättesaamine ei ole/olnud eriti raske. Isegi nii moodsad, et tänapäeval leiaks sinna päris palju analoogseid lääne juppe sisse (kepsud, kolvid). Aga mis kasu on mootorist, kui tsiklil pole välimust ...
Re: Planeta 5 paremaks.
Jämedalt on suure silindrikubatuuri (üle 300ccm) puhul 7000 p/min jaoks tarvis väljalaskefaasi u 175 kraadi.
Kui nüüd minna natuke kindlama peale, siis 170 kraadi juures peaks 6000 p/min kätte saama (keskmine kolvikiirus 17 m/s). Edasi on tarvis normaalse ülevoolu tagamiseks vähemalt 25 kraadi blowdowni, st ülevool peaks jääma 120 kraadi peale. Sisselase on antud juhul segajaotusega Reed-klapp, mis võiks ka olla 190-200 kraadi piires. Miski 36mm karbuss ka otsa, kui kättesaadav (Reed-klapp tahab üldiselt suuremat karbussi kui ilma) + resokad. Surveastet on küll ilus paberilt vaadata, aga ehtne kompressioon võiks jääda nii 150 psi kanti. Squish võiks olla kindluse mõttes vähemalt 2mm. Resoka võiks valida max jämedusega u 150mm, kusjuures on oluline, et esimese koonuse avanemisnurk ei ületaks 12-14 kraadi (liiga järsk ja tekitaks liigselt keeriseid) + tugeva ja äkilise väljalaskeimpulsi saavutamiseks väljalaskeakna ülaserv suht sirge teha. Kui kannatab, siis väljalaskeakent ka laiemaks (üksik aken max 60% silindri läbimõõdust, kaheosaline aken max 80% silindri läbimõõdust). Kuna 2 kanaliga ülevool on nagunii vaeslapse rollis, siis silindri tagaseina veel nt 2 Reed-klapist otse toidetavat boost porti, tõusunurk u 60 kraadi. Ülevoolukanalite esimesi nurki ka veel kohandada nii, et neid pikendavad kiired lõikuksid u 10-15% silindri läbimõõdust kolvipõhja keskkohast tagapool (peab muidugi vaatama, et kolvirõnga lukukohad nüüd aknendesse ei satuks). Kui kannatab, siis ülevoolukanaleid tahapoole ka laiendada, ent mitte üle 50% silindri läbimõõdust. Jääb veel üle kolvimantlis olevaid aknaid ja ülevoolukanalite algust suurendada/nurki ümardada. Ja olekski praktiliselt mootor koos.
Seda ka veel, et ülevoolufaasi muutmiseks ei freesi tänapäeval enam keegi ülevooluaknaid kõrgemaks (kui just CNC-d parema käe sees pole), vaid tõstetakse silindrit (õhuke alumiiniumplaat 2 tihendi vahel alla), treitakse silindrit pealt maha ja freesitakse ülevooluaknad allapoole parajaks.
Re: Planeta 5 paremaks.
Nii vaatame mis siis teha annab:
Väljalase 162 kraadilt 170 peale viia on täitsa võimalik. See tähendaks 3mm väljalaskeakna freesimist üles poole.
Ülevool jääks samaks 120...122 kraadi.
Sisselase on 230 kraadi red valvega.
Karpaks on PWK 38mm KTM 360 pealt.
Suure tõenäosusega boost portidega tegelema ei hakka.
Üks hea näide ühest tõsisest 500cc 2 silindrilisest rinka 2T mootorist. Kolb ja silinder on üks suur aukudega juust ![]()
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.