Re: Tehnoülevaatus
Kas gondlid peavad ülevaatuse jaoks küljes olema, DR800'l siis, paagiplastikud, nokk ja tuuleklaas on ära, kas võin ilma nendeta ÜV'le minna?
Kas gondlid peavad ülevaatuse jaoks küljes olema, DR800'l siis, paagiplastikud, nokk ja tuuleklaas on ära, kas võin ilma nendeta ÜV'le minna?
Kas keegi oskab plaun vastata kas mul pevad olema suunatuled 2003 aasta ratta küljes ja kui peavad kas siis 2 ees ja 2 taga või ainult tagumised?
mis seis nede viguritega on
Üldisel ei ole suunatuled vigurid ja kui valmistaja on nad külge pannud, siis nad peavad ka seal olema. Seda, et mõnel rattal on ainult 2 suunatuld, pole kohanud. Suunad külge ja töötama-enne ei tasu ülevaatusele nägu näidata!
pritsu kirjutas:Tean seda, et sarnaselt erinevatele inspektoritele (tuleohutus, keskkonna, politsei jms) peavad ka ülevaatuspunkti töötajad "kliendi" nõudmisel täpsustama, millise õigusakti alusel mingit asja nõutakse. Suhtlesin just nendega seoses tulekustutitega seotud küsimuses (2008 ja 2009 aastal toodetud tulekustutitel ei pea peal olema kontroll-kleebist).
Millise õigusakti järgi neid tulekustuteid peab kontrollida laskma igal aastal? Otsides leidsin ainult nõuded, kuidas kontrolli läbi viia ja kasuatusvälba, mis oli pulberkustutitel 10 a. Ülevaatuspunktis küsisin spetsialistidelt ja need kahekesi kinnitasid, et peab olema igaaastane kontroll. Mulle nad ei osanud seletada, millise õigusliku normi järgi. Üks hakkas targutama, et kustuti autos ju niiskes ja külmas keskkonnas. Võib-olla võtan ma selle kustuti õhtul tuppa kaasa. Kontrollimisel võetakse tasu 60.- krooni. Selle raha eest vaadatakse kustuti väliselt üle ka kontrollitakse, et rõhk nn rohelisel oleks. No kurat, seda oskan ma ise ka teha ja kui ilmneb mingi hälve, siis võiks alles vastavasse asutusse pöörduda. Mul kustuti ca 4 aastat kontrollimata. Ülevaatusel pole seda keegi vaadanud vaid piirdutud ainult olemasolu pärimisega. Rõhk rohelisel ja pulber loksub ilusti sees ja kogu aeg autos. Miks ma seda siis kontrollida pean laskma? Kokkuvõtteks mina iga-aastast kontrolli nõuet ei ole leidnud. Kas keegi oskab õigele teeotsale juhatada?
Vabariigi algusaastael oli ARK büroodes lühikest aega nõue, et enne sõidukit arvele ei võeta, kui kindlustus tehtud. ARK kontoris oli isegi kindlustuse agent olemas. Ei tahetud minulgi tsiklit arvele võtta. Saatsin nad puu taha, kuna tsikkel oli sõiduauto kärus. Peale registreerija aknast väljavaatamist vormistati paberid kibekiiresti ära.
Nonii. Ülevaatus tehtud.
Võtsin kuulda siinseid kommentaare ja läksin hommikul http://www.maitene.ee/ ÜV punkti.
Väga meeldiv kogemus. Sõitsin majaette, mees tuli välja. Ma ei jõudnud veel ratasat väljagi suretada ega kiivrit ära võtta. Ta ütles, et nii ilus ratas, et siin polegi eriti midagi vaadata, näita tulesid. Vaatas need üle ja kontrollis VIN koodi üle ja läksime pabereid vormistama.
Sealt ära tulema hakates ja head päeva soovides suutis ta veel üle ukse hüüda, et ära siis kihuta! ![]()
Seda dokumenti olen lugenud ja sellest ma iga-aastast hooldust küll ei leidnud.
nägin kuidas Paides Autocentrumi ylevaatuspunktis üks Streetfighter minema saadeti väga ülbelt ![]()
25. Kui vaatlusel tulekustuti rikkeid ei ilmne ja tootjapoolne juhend ei näe ette lühemat perioodi, korraldab tulekustuti (sealhulgas ka müügiloleva) valdaja hiljemalt kaks aastat pärast tulekustutil märgitud valmistamise kuupäeva tulekustuti esimese kontrollimise. Kui tulekustutile mõjub niiskus, vibratsioon või muu kahjustav mõju, kontrollitakse seda ühe aasta pärast. Järgnev kontroll viiakse läbi sama sagedusega.
Kuidas vaatavad ülevaatuskohad sellele, kui rattal on gondlid natuke kriibitud?
Või peab ratas särama ja läikima nagu uus?
joel kirjutas:25. Kui vaatlusel tulekustuti rikkeid ei ilmne ja tootjapoolne juhend ei näe ette lühemat perioodi, korraldab tulekustuti (sealhulgas ka müügiloleva) valdaja hiljemalt kaks aastat pärast tulekustutil märgitud valmistamise kuupäeva tulekustuti esimese kontrollimise. Kui tulekustutile mõjub niiskus, vibratsioon või muu kahjustav mõju, kontrollitakse seda ühe aasta pärast. Järgnev kontroll viiakse läbi sama sagedusega.
Tänud. Sellest punktist olin ma kuidagi mööda vaadanud.
ei vahi neid kriipse keegi..kui just katki pole päris...kui väha häirib värvi markeriga peale või lase suts aerosooli või pane kleepse..
Mul "habe" seal Viljandi maanteel hakkas hääli mõõtma, üks sumps puudu, järelikult tuuning ja napilt sain läbi, 7 db jäi puudu mürapiirist..80-st siis...vana kirus mingit uut müraseadust millega palju mehi peaks ratta kuuri ajama varsti..
nolev kirjutas:joel kirjutas:25. Kui vaatlusel tulekustuti rikkeid ei ilmne ja tootjapoolne juhend ei näe ette lühemat perioodi, korraldab tulekustuti (sealhulgas ka müügiloleva) valdaja hiljemalt kaks aastat pärast tulekustutil märgitud valmistamise kuupäeva tulekustuti esimese kontrollimise. Kui tulekustutile mõjub niiskus, vibratsioon või muu kahjustav mõju, kontrollitakse seda ühe aasta pärast. Järgnev kontroll viiakse läbi sama sagedusega.
Tänud. Sellest punktist olin ma kuidagi mööda vaadanud.
Virx123 kirjutas:nägin kuidas Paides Autocentrumi ylevaatuspunktis üks Streetfighter minema saadeti väga ülbelt
Mul Arki onud kandsis teh.passi sisse et ümberehitatud ja ühekohaline ja ei mingi probleemi ülevaatusel!!
hary kirjutas:ei vahi neid kriipse keegi..kui just katki pole päris...kui väha häirib värvi markeriga peale või lase suts aerosooli või pane kleepse..
Kui üldse pole küljes siis ei tehta ka miskit? ![]()
joel kirjutas:25. Kui vaatlusel tulekustuti rikkeid ei ilmne ja tootjapoolne juhend ei näe ette lühemat perioodi, korraldab tulekustuti (sealhulgas ka müügiloleva) valdaja hiljemalt kaks aastat pärast tulekustutil märgitud valmistamise kuupäeva tulekustuti esimese kontrollimise. Kui tulekustutile mõjub niiskus, vibratsioon või muu kahjustav mõju, kontrollitakse seda ühe aasta pärast. Järgnev kontroll viiakse läbi sama sagedusega.
Siit loen mina välja, et valdaja teoistab kontrolli, ehk kleepsu pead ka ise peale panema, et kontrollinud oled. ei ole ju nõuet, et mingisuguses spets asutuses seda tegema peab? ise sõidan ringi 5kg ballooniga, millel mitte mingisugust kleepsu pole peal. Aegajalt kallutan ja jälgin seierit lihtsalt. Väidetavalt ei saa politsei kleepsu puudumise pärast trahvi ka teha.
Kinnitage või lükake ümber.
Sa ei viitsi määrust läbi lugeda
?
Tulekustuti kontroll ja hooldus korraldatakse tulekustuti valdaja poolt. Tulekustuti hooldust teostatakse hoolduskohas. Kontrolli võib teostada ka objektil, kus tulekustuti asub. Kontrolli ja hooldust viib läbi pädev isik.
pädev isik - sertifitseeritud asutuses alaliselt või lepinguliselt töötav isik, kellel on vajalik väljaõpe ja kogemus, juurdepääs vastavatele töövahenditele ja teabele tootja poolt nõutavate mis tahes protseduuride osas;
Oli tarvis ka maikuu jooksul ülevaatus teha ning kuna autoga olen eelnevalt laki tänava (maitene) ülevaatuspunktis käinud, siis mõtlesin tsikliga ka minna, hind suht norm (tsiklil 150.-). Jama oli muidugi see, et järjekord oli mingi 4 autot. Hakkasin ootama, pärast ligi pool h järjekorras seismist selgus, et tüüp, kes tsikleid vaatab, on juuni lõpuni puhkusel. Paluti kõigile sõpradele ka edasi öelda, et tsiklimeestal pole seniajani mõtet sinna proovima minna.
Järgmiseks katsetasin Kannu kõrtsi tagahoovis olevat kohta. Positiivne see, et järjekorda polnud, kohe võeti ette. Üks vahva vunts kontrollis seal, jutt oli hea tüüpidel, aga natuke hakkas esirehvi mustri pärasat ja hääle pärast virisema, aga kuidagi sai ikka ära nihverdada. Hind oli gramm kallim (200.- küsiti). Vähemalt tehtud. Kontrollis pidureid, tulesid, raami nr ja hääli.
sandstorm kirjutas:Oli tarvis ka maikuu jooksul ülevaatus teha ning kuna autoga olen eelnevalt laki tänava (maitene) ülevaatuspunktis käinud, siis mõtlesin tsikliga ka minna, hind suht norm (tsiklil 150.-). Jama oli muidugi see, et järjekord oli mingi 4 autot. Hakkasin ootama, pärast ligi pool h järjekorras seismist selgus, et tüüp, kes tsikleid vaatab, on juuni lõpuni puhkusel. Paluti kõigile sõpradele ka edasi öelda, et tsiklimeestal pole seniajani mõtet sinna proovima minna.
Järgmiseks katsetasin Kannu kõrtsi tagahoovis olevat kohta. Positiivne see, et järjekorda polnud, kohe võeti ette. Üks vahva vunts kontrollis seal, jutt oli hea tüüpidel, aga natuke hakkas esirehvi mustri pärasat ja hääle pärast virisema, aga kuidagi sai ikka ära nihverdada. Hind oli gramm kallim (200.- küsiti). Vähemalt tehtud. Kontrollis pidureid, tulesid, raami nr ja hääli.
Palun vabandust ebapädeva küsimuse eest, aga kuidas tsiklitel pidureid kontrollitakse?
Noh omal ka varsti ülevaatuse teekond ees ja tahaks et asi ikka korras on.
Täna pidurid pidurdavad kuni blokeerumiseni ![]()
pead ühe stoppie tegema.
tegelt pead lihtsalt näitama kuidas töötavad, ehk väikese sõidu pealt demonstreerid kuidad tagapidur ja siis kuidas esipidur töötab.
pole minul veel keegi küsinud et näita kuda pidurid töötavad .... ![]()
Siipel kirjutas:sandstorm kirjutas:Oli tarvis ka maikuu jooksul ülevaatus teha ning kuna autoga olen eelnevalt laki tänava (maitene) ülevaatuspunktis käinud, siis mõtlesin tsikliga ka minna, hind suht norm (tsiklil 150.-). Jama oli muidugi see, et järjekord oli mingi 4 autot. Hakkasin ootama, pärast ligi pool h järjekorras seismist selgus, et tüüp, kes tsikleid vaatab, on juuni lõpuni puhkusel. Paluti kõigile sõpradele ka edasi öelda, et tsiklimeestal pole seniajani mõtet sinna proovima minna.
Järgmiseks katsetasin Kannu kõrtsi tagahoovis olevat kohta. Positiivne see, et järjekorda polnud, kohe võeti ette. Üks vahva vunts kontrollis seal, jutt oli hea tüüpidel, aga natuke hakkas esirehvi mustri pärasat ja hääle pärast virisema, aga kuidagi sai ikka ära nihverdada. Hind oli gramm kallim (200.- küsiti). Vähemalt tehtud. Kontrollis pidureid, tulesid, raami nr ja hääli.Palun vabandust ebapädeva küsimuse eest, aga kuidas tsiklitel pidureid kontrollitakse?
Noh omal ka varsti ülevaatuse teekond ees ja tahaks et asi ikka korras on.
Täna pidurid pidurdavad kuni blokeerumiseni
Seal Veski kõrtsi taguses ülevaatus punktis vana ise kontrollis, kohapeal, kas pidurid on olemas. Kui su rattal pidurid blokeerumiseni võtavad, siis on korras ja võid vist mureta olla
sandstorm kirjutas:Oli tarvis ka maikuu jooksul ülevaatus teha ning kuna autoga olen eelnevalt laki tänava (maitene) ülevaatuspunktis käinud, siis mõtlesin tsikliga ka minna, hind suht norm (tsiklil 150.-). Jama oli muidugi see, et järjekord oli mingi 4 autot. Hakkasin ootama, pärast ligi pool h järjekorras seismist selgus, et tüüp, kes tsikleid vaatab, on juuni lõpuni puhkusel. Paluti kõigile sõpradele ka edasi öelda, et tsiklimeestal pole seniajani mõtet sinna proovima minna.
Järgmiseks katsetasin Kannu kõrtsi tagahoovis olevat kohta. Positiivne see, et järjekorda polnud, kohe võeti ette. Üks vahva vunts kontrollis seal, jutt oli hea tüüpidel, aga natuke hakkas esirehvi mustri pärasat ja hääle pärast virisema, aga kuidagi sai ikka ära nihverdada. Hind oli gramm kallim (200.- küsiti). Vähemalt tehtud. Kontrollis pidureid, tulesid, raami nr ja hääli.
sai ka täna ülevaatus tehtud. kõigepealt võtsin sammud sinnasamma Kannu kõrtsi taha. seal selgus, et neil on praegu mootorratta ülevaataja puhkusel. mingi nädala pärast pidi saama seal teha.
järgmiseks jäi teepeale TAK-i platsil olev ülevaatuspunkt. seal sai asi aetud. kontrolliti tulesid, häält, rehve, kiivrit jne. raha läks 200 eeku. nokkimist oli ka kui seda nokkimiseks nimetada saab. nimelt puudub mu rattal (Yamaha XV700 Virago, 1985a) gabariidi tuli. pole seal kohta, kus ta olla oleks saanud ja pole ka mingeid lüliteid. ülevaataja oli aga kindlal seisukohal, et see tuli peab olema. oskab keegi kommenteerida, kes sama ratast omab/omanud, kuidas selle tulega on, kas ta on seal originaalis olemas ja kui pole, kas ma pean siis hakkama ise midagi külge aretama? ülevaataja igatahes käskis selle asja kiirelt korda ajada.
Mario
Käisin just täna hommikul Kadakas Arctic Sporti juures ülevaatusel. Hind on küll kallim (300.-), kuid vaadati kohe üle. Lasti käima panna, et häält kuulda, tulesid vilgutada, gabariiti näidata ning suundasid vilgutada. Ja rehvimuster peab korras olema.
Asjad said kiirelt aetud!
Tervitused siinkohal härrale vastutulelikkuse eest!
![]()
nolev kirjutas:Seda dokumenti olen lugenud ja sellest ma iga-aastast hooldust küll ei leidnud.
NÕUDED ESMASTELE TULEKUSTUTUSVAHENDITELE JA NENDE VAJADUS
§25. Kui vaatlusel tulekustuti rikkeid ei ilmne ja tootjapoolne juhend ei näe ette lühemat perioodi, korraldab tulekustuti (sealhulgas ka müügiloleva) valdaja hiljemalt kaks aastat pärast tulekustutil märgitud valmistamise kuupäeva tulekustuti esimese kontrollimise. Kui tulekustutile mõjub niiskus, vibratsioon või muu kahjustav mõju, kontrollitakse seda ühe aasta pärast. Järgnev kontroll viiakse läbi sama sagedusega.
nokkimist oli ka kui seda nokkimiseks nimetada saab. nimelt puudub mu rattal (Yamaha XV700 Virago, 1985a) gabariidi tuli. pole seal kohta, kus ta olla oleks saanud ja pole ka mingeid lüliteid. ülevaataja oli aga kindlal seisukohal, et see tuli peab olema. oskab keegi kommenteerida, kes sama ratast omab/omanud, kuidas selle tulega on, kas ta on seal originaalis olemas ja kui pole, kas ma pean siis hakkama ise midagi külge aretama? ülevaataja igatahes käskis selle asja kiirelt korda ajada.
Mario[/quote]
Kui tehasepoolt pole tulede sisse-väljalülitit paigaltatud siis ei saa gabariite nõuda.
Arvatavasti lähevad sinu rattal tuled põlema süütest.
Minu rattal (drag star) on igatahes automaatselt sütivad tuled ja vahetada saab ainult kaug ja lähitulesid.Gabariidijaoks pole laternas kohtagi.
Tegelt ma panin käivitusvoolu kokkuhoiumõtes ise väikse lüliti vahele. ![]()
dan33 kirjutas:nokkimist oli ka kui seda nokkimiseks nimetada saab. nimelt puudub mu rattal (Yamaha XV700 Virago, 1985a) gabariidi tuli. pole seal kohta, kus ta olla oleks saanud ja pole ka mingeid lüliteid. ülevaataja oli aga kindlal seisukohal, et see tuli peab olema. oskab keegi kommenteerida, kes sama ratast omab/omanud, kuidas selle tulega on, kas ta on seal originaalis olemas ja kui pole, kas ma pean siis hakkama ise midagi külge aretama? ülevaataja igatahes käskis selle asja kiirelt korda ajada.
Mario
Kui tehasepoolt pole tulede sisse-väljalülitit paigaltatud siis ei saa gabariite nõuda.
Arvatavasti lähevad sinu rattal tuled põlema süütest.
Minu rattal (drag star) on igatahes automaatselt sütivad tuled ja vahetada saab ainult kaug ja lähitulesid.Gabariidijaoks pole laternas kohtagi.
Tegelt ma panin käivitusvoolu kokkuhoiumõtes ise väikse lüliti vahele.
[/quote]
Kui ratas on Usast toodud siis pole jah seda tuld, mul oli sama jama ülevaatusel vend ajas ja ajas eks sattusin ka motikavihkaja otsa!
dan33 kirjutas:Kui tehasepoolt pole tulede sisse-väljalülitit paigaltatud siis ei saa gabariite nõuda.
Arvatavasti lähevad sinu rattal tuled põlema süütest.
Minu rattal (drag star) on igatahes automaatselt sütivad tuled ja vahetada saab ainult kaug ja lähitulesid.Gabariidijaoks pole laternas kohtagi.
Tegelt ma panin käivitusvoolu kokkuhoiumõtes ise väikse lüliti vahele.
on jap automaatselt süttivad tuled. ülevaataja ei tundunud väga motikavihkaja olevat kuid kuna seal platsil rahvast ei olnud, ju siis oli tal igav. igatahes raius, et ikka täiesti kindlalt peab olema gabariit, et kuidas sa muidu jätad tsikli teeäärde seisma kui politsei kinni peab. lähituledega ei tohtivat jätta ja ilma tuledeta ka mitte. pakkus välja, et kuna ratas pole kogu oma eluiga minu käes olnud siis on arvatavasti keegi kogu tulede süsteemi välja vahetanud.
nagu aru saan, siis ei pea ma mingit eraldi gabariiti külge aretama hakkama kui seda seal arvatavasti kunagi olnud pole? järgmine aasta tuleb loota, et ülevaataja ei hakka nokkima sellega või on mingi seadus ette näidata?
Mario
EDIT:
enne 1. jaanuari 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki eesmised ääretule laternad peavad vastama valmistaja poolt ettenähtule
ehk siis kui tehases pole neid peale pandud, siis võin ülevaataja pikalt saata aaaga samas, kust ma saaks mingi paberi, kus on kirjas, et mu rattal pole kunagi gabariidituld olnud? ![]()
Kui tee äärde seisma jääd siis paned kas ohutuled põlema või keerad võtme yhe astme võrra üle rooliluku vastupäeva. Mul on ka automaatselt põlema minevad tuled ja gabariidid saab põlema ainult võtit vastupäeva viimasesse astmesse keerates.
tagumine tuli läheb nii põlema aga esimest pole. nagu juba mainisin, pole pirni ja pole kohta, kuhu pirn käiks
ohutulesid ka pole
Kas tasub üldsegi proovima minna, kui tagumised suunad on R6-l tagumiste tulede sisse paigaldatud(ledid) ja number asub nii nagu mõned lehed tagasi oli sinisel bikel?