8. leht 13-st

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 08 Apr 2020, 17:23
Postitas Madlobster

Idioodikarbike tuleb taadelda taadeldud tsikli peal.
Parima tulemuse saab kui sangas on taadeldatud taat


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 08 Apr 2020, 18:41
Postitas Ain
real kirjutas: 08 Apr 2020, 15:21

See selline suht kahtlase väärtusega leht.. Lihtsalt üks arusaamatu hala.. :D


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 08 Apr 2020, 23:14
Postitas real

No ei tea. Mina leian, et õige leht on. Kui ikka ruumi on 20 m ja siis on äärekivi, ei tahaks, et täiega pidurdamisel voolik läheks. Või kiirusepiirangud. Ka on osad ülevaatuspunktid avatud kuhugi parklasse, ntx Võrus uus koht Automaailma kõrval. Ei kujuta ette, kuidas seal sellist pidurdust teha. Mõne 125-kuubikulisega vms ei saa kiirust üleski. Ka ei ole liikluseks avatud tänav selleks õige koht. See on õige, et meie ülevaatuspunktides on autode jaoks tingimused olemas, aga mootorratta puhul tuleb (nüüd veel eriti)oma oskused mängu panna. Siiski on tegemist kõigest tehnika kontrolliga, mitte sõiduoskuste testiga. Kõik sõitjad ei ole profid, mis sest, et osalevad liikluses. Kõik ei pea profid olema.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 08 Apr 2020, 23:36
Postitas yeekim
real kirjutas: 08 Apr 2020, 23:14

... ei tahaks, et täiega pidurdamisel voolik läheks....

MÖHH???


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 00:22
Postitas real

Nii oli seal artiklis kirjas. Ma tegelikult ise ei tea, kas mootorrattal keegi jõuab pidurivooliku katki vajutada, autodega seda juhtub.
yeekim, loe seda siis nii, et lihtsalt ei saa pidama ja paned äärekivisse, kuna ruumi pole.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 00:58
Postitas will111

ei juhtu seda puhtalt vajutamisest ei autode ega tsiklitega. aga loomulikult on mingi imeväike võimalus, et voolik/toru on enne kuidagi jõudnud piisavalt kehva seisu (näiteks miski on selle ühe kindla koha pealt peaaegu puruks hõõrunud), et suvalisel x hetkel puruneda. kui see juhtub siis loomulikult pidurdamise ajal.

aga üldine point on õige. isegi kui mingis imelikus maailmas reaalselt oleks mõistlik ja õige sellist testi teha ja seda nõuda siis peaks ikkagi igalpool olema selleks ka väga selgelt piisavalt ruumi ning ilusti hooldatud teelõik. ehk teisisõnu, alustada tuleks sellest, et kõigis ülevaatuspunktides loodaks ühtsed ja väga konkreetsetele normidele vastavad tingimused sellist testi läbi viimiseks. kuid isegi siis peaks testi tegija ikkagi olema ülevaataja, mitte klient. sõltumata sellest jorajutust, mida igasugused kõvamehed ajavad...klient peaks saama selle testi läbi viia juhul kui ta ISE SEDA TEHA SOOVIB ja ülevaatajat vastavast soovist kas ette või kohapeal teavitab, mitte aga sundimise peale.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 01:59
Postitas simp
real kirjutas: 08 Apr 2020, 15:21

Siinkohal tahaks näha viidet juhendile ARK'i dokumendiregistris. Mina seda leida ei suutnud.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 07:30
Postitas Koobik

Tegin eile üv. ära. Paistis, et segadus selle toimingu ja testimismeetoditega on suur. Asja mõte, miks selline aparaaditest välja on mõteldud on minu arusaamist mööda lihtne usaldamatus inimese(antud juhul ülevaataja) suhtes. Ehk lühidalt- tulemuse pidurite töö kohta peaks andma masin... Kusjuures minul õnnestus piduritest läbida samade rullide peal, mis auto pidureid testivad. See täitsa kaalus ja mõõtis ja andis sobivaid tulemusi. Enne mind oli ootel üks tütarlaps madalamat sorti Davidsoniga. Sellega tegeles ülevaataja ise, kuid minu enduroka selga keeldus istumast. :D Pidin siis ise seal rullide peal oma hobust kinni pidama :). Igatahes tehtud ta sai ja nalja ka nabani peale selle.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 08:24
Postitas rannamees

Ülevaatus ülevaatuseks, aga kurb on hoopis olukord, kui maanteeametis 525 inimest tegeleb kabinetis pastakast lolluste väljaimemisega ja töötegemise imiteerimisega.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 08:32
Postitas Krl
Koobik kirjutas: 09 Apr 2020, 07:30

..Asja mõte, miks selline aparaaditest välja on mõteldud on minu arusaamist mööda lihtne usaldamatus inimese(antud juhul ülevaataja) suhtes. Ehk lühidalt- tulemuse pidurite töö kohta peaks andma masin... .

Kui on hea masin, siis eks ta ongi parem ju, kui mingi suvaline sepp, kes laseb läbi või ei lase läbi oma subjektiivse arvamuse põhjal. Ilmsel siis on olnud neid vaidlusi, kus ptsis piduritega sara veetakse ülevaatusele ja kui teda läbi ei lasta, ei saa omanik aru, miks riik teda ilma põhjuseta nssib?


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 09:26
Postitas Snuffit

Käisin ka eile ülevaatusel Helgi tee 4, Peetri, Mõigumaja-s ja julgen seda soovitada kõikidele põhjaeesti inimestele.
Testi teeb ülevaataja ise ja seda rullikutel, kedagi kiirendama kusagil nurga taga ei panda 8)
Lisaks tavalistele asjadele kontrolliti ka valgusvihku omaniku peal istudes - mul oli isegi madalal ja saab tõsta, mis on hea uudis pimedas sõitmisele - saab edaspidi kaugemale näha ehk :mrgreen:

Piduritestil rullikutel oli minu jaoks huvitav see, et kui auto pidureid testid, siis teised rattad hoiavad ju auto õige koha peal ja saad kätte reaalse pidurdusjõu. Tsikli aga viskab see rullik motika kerguse tõttu kohe kui ratas plokki läheb rullide pealt minema. Seega mingeid reaalseid jõunumbreid sealt leida suht keeruline ilma et tsiklit kuidagi lisavahenditega kinnitama hakata. Seega rullid või tee või kohapeal pidurid all jõnksutamine - ma ei näe sel kõigel mingit vahet ja endiselt on see asi tegelikult suht subjektiivne ja umbkaudne - tundub et pidurid toimivad, saab läbi.

Lõppkokkuvõte paberimäärijatest bürokraatidele on siiski see, et ükski tsiklimees ei liigu igapäeva liikluses avalikel teedel tsikliga millel pidurid ei toimi. Seega kui ta juba ülevaatuspunkti kohale sõidab, siis need pidurid tal ka toimivad ja igasugune tants selle ümber on endiselt mingi mitte tsiklimehest bürokraadi enda õlale patsutamise jaoks.

Ohutuid kilomeetreid ja tugevaid närve! :bsmile:


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 09:47
Postitas AzA
Snuffit kirjutas: 09 Apr 2020, 09:26

Lõppkokkuvõte paberimäärijatest bürokraatidele on siiski see, et ükski tsiklimees ei liigu igapäeva liikluses avalikel teedel tsikliga millel pidurid ei toimi. Seega kui ta juba ülevaatuspunkti kohale sõidab, siis need pidurid tal ka toimivad ja igasugune tants selle ümber on endiselt mingi mitte tsiklimehest bürokraadi enda õlale patsutamise jaoks.

Paar aastat tagasi oli mul juhus, kus minu ees olev ratas küttis sebra ees peatunud autole sisse. Ratas oli 125ne miski yamaha või Honda.
Midagi karmi õnneks ei juhtunud. Ma inspekteerisin politseid oodates pidureid .... vaid metall oli klotsidest järel ja needi vaod ketastes.
Ilmselt õnnetuse põhjustas tähelepanematus, aga sellegipoolest on olematute piduritega sõitjaid kindlasti olemas.
Iseasi, kas selline imetestimine neid välja rehitseb.

Visuaalne inspekteerimine ja koha peak jõnksutamine ilmselt teeb sama välja. Näitab ära, kas klotsi on ja kas õli sees või tross terve.
Praegusel kujul on see asi tõesti jabur.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 09:49
Postitas M.T.
Snuffit kirjutas: 09 Apr 2020, 09:26

Käisin ka eile ülevaatusel Helgi tee 4, Peetri, Mõigumaja-s ja julgen seda soovitada kõikidele põhjaeesti inimestele.

Kui ma nüüd esialgse reklaami eest 0,05 euri iga sinna suunduva mootorratturi pealt saaks, oleks järgmine ülevaatus vist tasuta :mrgreen:


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 09:55
Postitas M.T.
AzA kirjutas: 09 Apr 2020, 09:47

Iseasi, kas selline imetestimine neid välja rehitseb.

Visuaalne inspekteerimine ja koha peak jõnksutamine ilmselt teeb sama välja. Näitab ära, kas klotsi on ja kas õli sees või tross terve.
Praegusel kujul on see asi tõesti jabur.

Meile ja meie poliitikutele meeldib ju pidevalt korrutada, kui edumeelne on Eesti tehnoloogia vallas. Ja sa nüüd arvad, et pidureid peaks testima lihtlabase kiviaegse jõnksutamisega :-||| Kas sa saad!
:mrgreen:


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 10:55
Postitas Snuffit
AzA kirjutas: 09 Apr 2020, 09:47

Paar aastat tagasi oli mul juhus, kus minu ees olev ratas küttis sebra ees peatunud autole sisse. Ratas oli 125ne miski yamaha või Honda.
Midagi karmi õnneks ei juhtunud. Ma inspekteerisin politseid oodates pidureid .... vaid metall oli klotsidest järel ja needi vaod ketastes.
Ilmselt õnnetuse põhjustas tähelepanematus, aga sellegipoolest on olematute piduritega sõitjaid kindlasti olemas.
Iseasi, kas selline imetestimine neid välja rehitseb.

Seda kindlasti, aga palju on neid, kes selliste klotside/ketastega ülevaatusele sõidavad? Ja isegi kui sõidavad, siis seda näeb ülevaataja ka kohe silmaga, ilma et peaks saatma platsile sõiduoskust näitama või rullidele veerema. Seega, endiselt, hetkene komejant on ebavajalik bürokraatia.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 12:15
Postitas will111

juba vist oma 15a tagasi kui ise ülevaatusel praktikal olin, siis vaadatai alati tsikli puhul üle nii ketas kui klotsid. Eriti just seda klotsijääki on mul kontrollitud ABSOLUUTSELT IGA KORD! ja kohati pigem liigagi "karmilt" kui et liiga leebelt.
Nii et kui kunagi kuskil keegi ka sõitis kellegile tagant sisse ja klots oli kulunud siis sellel ei ole küll mitte kõige väiksematki seost praegu toimuva tsirkusega. Pigem ütleks tõesti nii, et kui mul praegu kogu pidereid puudutav ÜV'l oleks see, et mind käsutatakse ratta selga mingit numbrit täis vajutama kuskil aparaadi peal siis ilmselt ma vajutaks selle täis ka metallini kulunud klotsidega :lol: aga on see nüüd reaalselt asjalikum väljund või "vana hea" kontrollmeetod???


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 09 Apr 2020, 13:35
Postitas Ivoonu

Tagapidurit kontrollitakse ka rullide peal? Esipiduri kontrollil saab jalad maas tasakaalu hoida, eriti, kui tagurpidi rullide pealt minema viskab aga kuidas ühe jala peale toetudes püsti jääb, kui ratas tagurpidi järsku liikuma läheb? Kergemate ratastega polegi vast nii hull aga 300+ kg tühimassiga võib minna jamaks, kui järsku tasakaalust välja ajab.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 10 Apr 2020, 11:06
Postitas AzA
Snuffit kirjutas: 09 Apr 2020, 10:55

Seda kindlasti, aga palju on neid, kes selliste klotside/ketastega ülevaatusele sõidavad? Ja isegi kui sõidavad, siis seda näeb ülevaataja ka kohe silmaga, ilma et peaks saatma platsile sõiduoskust näitama või rullidele veerema. Seega, endiselt, hetkene komejant on ebavajalik bürokraatia.

Täiesti nõus. Jaganud parem kaamerad mingi lohvi otsas laiali, et klotse vaatama pääseda - selmet aeglustusjõudu mõõta (togi)

Juriidiline nonsenss on selle jama nimi, paar aastat veel ja pean inspektorile kapsasuppi plita peal keetma, tema jälgib aparaadilt elekkevoolu vms.
Ei imestaks kohe üldse. :mrgreen:


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 10 Apr 2020, 11:13
Postitas AzA
will111 kirjutas: 09 Apr 2020, 12:15

Nii et kui kunagi kuskil keegi ka sõitis kellegile tagant sisse ja klots oli kulunud siis sellel ei ole küll mitte kõige väiksematki seost praegu toimuva tsirkusega. Pigem ütleks tõesti nii, et kui mul praegu kogu pidereid puudutav ÜV'l oleks see, et mind käsutatakse ratta selga mingit numbrit täis vajutama kuskil aparaadi peal siis ilmselt ma vajutaks selle täis ka metallini kulunud klotsidega :lol: aga on see nüüd reaalselt asjalikum väljund või "vana hea" kontrollmeetod???

Ma tõin vaid näite, et klotsideta selle liikleb ringi küll, antud juhul oli tegu neiuga. Ratas oli uus, sestap 2 aasta tagant ülevaatus ja mingid meriadruklotsid olid - kuluvad marukähku ära.

Aeglustuse mõõtmine tsiklil on otseloomulikult lihtsalt jabur.
Ma tegin selle jama see aasta kaasa, imestasin küll ja küsisin, et kulge see on ju lollus, seletati kenasti, et ei ole.

Ma panen ette, et kannulaagrite kontrolliks peaks 2021 hooajast alates ussi läbima. Oleks nagu igati hea mõte ju :mrgreen:


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 10 Apr 2020, 11:18
Postitas M.T.
Ivoonu kirjutas: 09 Apr 2020, 13:35

Tagapidurit kontrollitakse ka rullide peal?

Rullidel jah.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 10:13
Postitas claw

Eile haagisele ülevaatust tegin, siis tuli jutuks ka varsti läbi saav tsikliülevaatus mul ja ülevaataja sõnul lükkas maanteeamet selle jura hetkeseisuga edasi. Et olevat vast ise ka aru saanud, et sellisel kujul asja kohustuslikuks tegemine ei toimi mitte.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 12:18
Postitas sinilind123

Käisin täna nende rullikutega ülevaatusel oma 30a vana twinniga. Ülevaatusemees ise hüppas rattale ja veeretas rullidele masina. Esipidurist tuli 80%, tagapidurist 100-110% vahele tulemus. 50% oli see norm vist. Ma üldiselt ei ole rahul olnud enda ratta piduritega kunagi, aga oli omajagu üle miinimumnormi, seega see norm peab vist ikka ülimalt lõdva olema.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 14:35
Postitas Jesper

Norm on jah 50% :lol:

Anoh siin suuremad hädalised vist ei sõidagi tsikliga...


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 16:01
Postitas franz125

Mulle meeldib see et pidurid võtavad üle 100prossa🤭


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 16:07
Postitas Jesper

No MotoGP rattad peaks pidurdusel 1,5G kanti saama, ehk 150%. See, et rehvi hõõrdetegur ei saa üle 1 olla, on mingi stagnaaja legend.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 16:24
Postitas urmas66
claw kirjutas: 23 Apr 2020, 10:13

Eile haagisele ülevaatust tegin, siis tuli jutuks ka varsti läbi saav tsikliülevaatus mul ja ülevaataja sõnul lükkas maanteeamet selle jura hetkeseisuga edasi. Et olevat vast ise ka aru saanud, et sellisel kujul asja kohustuslikuks tegemine ei toimi mitte.

Pigem võiks selle tsikli ÜV üldse ära jätta.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 16:58
Postitas sinilind123
franz125 kirjutas: 23 Apr 2020, 16:01

Mulle meeldib see et pidurid võtavad üle 100prossa🤭

Sportivnõi Twin


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 21:49
Postitas urmas66
sinilind123 kirjutas: 23 Apr 2020, 16:58
franz125 kirjutas: 23 Apr 2020, 16:01

Mulle meeldib see et pidurid võtavad üle 100prossa🤭

Sportivnõi Twin

Üle 100% läheb siis kui esipidurit andes tagaratas üles tõuseb :mrgreen: (crash)


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 23 Apr 2020, 23:24
Postitas Luxor

Minupoolne kommentaar Peetri k asutuse pihta. Piiks-prääks ja tehtud. Tundus kergem ja ohutum kui kiirlaenu saada. Kohapealsed ametkondade tegevusi ei kommenteerinud.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 17 Mai 2020, 17:54
Postitas reinuvader

Hey!
Natuke selgitaksin enda alustatud teemat või õigemini annaksin tagasisidet: Käsin siis enda rattaga mai alguses teh-ülevaatusel ja ei mingit testi enam st vaid tulede-vilede kontroll, korra lasti käima panna ja mees ise sõitis u 10m ja pidurdas ratta seisma ja volaaa TEHTUD! Aga see kukkumise teema, millest lugu algas. Käsin siis ÜV-punktis küsimas, et mis on juhtumist saanud ja vastus..."kuna üle Eesti on juhtunud sama testi tehes mitu kukkumist nii ratta omanikega kui ka käntsa on pannud teh-ülevaatuse mehed siis lõpetati antud "test" ära ja käib nö vana rada see ülevaatus ja antud juhtumi puhul,millest kõik algas...lakkus tsikli omanik ise omad haavad st mingit kahjutasu talle ei makstud ja kuigi mees oli esinenud vastava avaldusega.
Seega paneme selle teema nüüd lukku.