Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Idioodikarbike tuleb taadelda taadeldud tsikli peal.
Parima tulemuse saab kui sangas on taadeldatud taat
Idioodikarbike tuleb taadelda taadeldud tsikli peal.
Parima tulemuse saab kui sangas on taadeldatud taat
real kirjutas: ↑08 Apr 2020, 15:21Üks värske artikkel: https://uueduudised.ee/arvamus/andres-r ... kbBY25cqLY
See selline suht kahtlase väärtusega leht.. Lihtsalt üks arusaamatu hala..
No ei tea. Mina leian, et õige leht on. Kui ikka ruumi on 20 m ja siis on äärekivi, ei tahaks, et täiega pidurdamisel voolik läheks. Või kiirusepiirangud. Ka on osad ülevaatuspunktid avatud kuhugi parklasse, ntx Võrus uus koht Automaailma kõrval. Ei kujuta ette, kuidas seal sellist pidurdust teha. Mõne 125-kuubikulisega vms ei saa kiirust üleski. Ka ei ole liikluseks avatud tänav selleks õige koht. See on õige, et meie ülevaatuspunktides on autode jaoks tingimused olemas, aga mootorratta puhul tuleb (nüüd veel eriti)oma oskused mängu panna. Siiski on tegemist kõigest tehnika kontrolliga, mitte sõiduoskuste testiga. Kõik sõitjad ei ole profid, mis sest, et osalevad liikluses. Kõik ei pea profid olema.
Nii oli seal artiklis kirjas. Ma tegelikult ise ei tea, kas mootorrattal keegi jõuab pidurivooliku katki vajutada, autodega seda juhtub.
yeekim, loe seda siis nii, et lihtsalt ei saa pidama ja paned äärekivisse, kuna ruumi pole.
ei juhtu seda puhtalt vajutamisest ei autode ega tsiklitega. aga loomulikult on mingi imeväike võimalus, et voolik/toru on enne kuidagi jõudnud piisavalt kehva seisu (näiteks miski on selle ühe kindla koha pealt peaaegu puruks hõõrunud), et suvalisel x hetkel puruneda. kui see juhtub siis loomulikult pidurdamise ajal.
aga üldine point on õige. isegi kui mingis imelikus maailmas reaalselt oleks mõistlik ja õige sellist testi teha ja seda nõuda siis peaks ikkagi igalpool olema selleks ka väga selgelt piisavalt ruumi ning ilusti hooldatud teelõik. ehk teisisõnu, alustada tuleks sellest, et kõigis ülevaatuspunktides loodaks ühtsed ja väga konkreetsetele normidele vastavad tingimused sellist testi läbi viimiseks. kuid isegi siis peaks testi tegija ikkagi olema ülevaataja, mitte klient. sõltumata sellest jorajutust, mida igasugused kõvamehed ajavad...klient peaks saama selle testi läbi viia juhul kui ta ISE SEDA TEHA SOOVIB ja ülevaatajat vastavast soovist kas ette või kohapeal teavitab, mitte aga sundimise peale.
real kirjutas: ↑08 Apr 2020, 15:21Üks värske artikkel: https://uueduudised.ee/arvamus/andres-r ... legi-eest/
Siinkohal tahaks näha viidet juhendile ARK'i dokumendiregistris. Mina seda leida ei suutnud.
Tegin eile üv. ära. Paistis, et segadus selle toimingu ja testimismeetoditega on suur. Asja mõte, miks selline aparaaditest välja on mõteldud on minu arusaamist mööda lihtne usaldamatus inimese(antud juhul ülevaataja) suhtes. Ehk lühidalt- tulemuse pidurite töö kohta peaks andma masin... Kusjuures minul õnnestus piduritest läbida samade rullide peal, mis auto pidureid testivad. See täitsa kaalus ja mõõtis ja andis sobivaid tulemusi. Enne mind oli ootel üks tütarlaps madalamat sorti Davidsoniga. Sellega tegeles ülevaataja ise, kuid minu enduroka selga keeldus istumast. Pidin siis ise seal rullide peal oma hobust kinni pidama
. Igatahes tehtud ta sai ja nalja ka nabani peale selle.
Ülevaatus ülevaatuseks, aga kurb on hoopis olukord, kui maanteeametis 525 inimest tegeleb kabinetis pastakast lolluste väljaimemisega ja töötegemise imiteerimisega.
Kui on hea masin, siis eks ta ongi parem ju, kui mingi suvaline sepp, kes laseb läbi või ei lase läbi oma subjektiivse arvamuse põhjal. Ilmsel siis on olnud neid vaidlusi, kus ptsis piduritega sara veetakse ülevaatusele ja kui teda läbi ei lasta, ei saa omanik aru, miks riik teda ilma põhjuseta nssib?
Käisin ka eile ülevaatusel Helgi tee 4, Peetri, Mõigumaja-s ja julgen seda soovitada kõikidele põhjaeesti inimestele.
Testi teeb ülevaataja ise ja seda rullikutel, kedagi kiirendama kusagil nurga taga ei panda
Lisaks tavalistele asjadele kontrolliti ka valgusvihku omaniku peal istudes - mul oli isegi madalal ja saab tõsta, mis on hea uudis pimedas sõitmisele - saab edaspidi kaugemale näha ehk
Piduritestil rullikutel oli minu jaoks huvitav see, et kui auto pidureid testid, siis teised rattad hoiavad ju auto õige koha peal ja saad kätte reaalse pidurdusjõu. Tsikli aga viskab see rullik motika kerguse tõttu kohe kui ratas plokki läheb rullide pealt minema. Seega mingeid reaalseid jõunumbreid sealt leida suht keeruline ilma et tsiklit kuidagi lisavahenditega kinnitama hakata. Seega rullid või tee või kohapeal pidurid all jõnksutamine - ma ei näe sel kõigel mingit vahet ja endiselt on see asi tegelikult suht subjektiivne ja umbkaudne - tundub et pidurid toimivad, saab läbi.
Lõppkokkuvõte paberimäärijatest bürokraatidele on siiski see, et ükski tsiklimees ei liigu igapäeva liikluses avalikel teedel tsikliga millel pidurid ei toimi. Seega kui ta juba ülevaatuspunkti kohale sõidab, siis need pidurid tal ka toimivad ja igasugune tants selle ümber on endiselt mingi mitte tsiklimehest bürokraadi enda õlale patsutamise jaoks.
Ohutuid kilomeetreid ja tugevaid närve!
Snuffit kirjutas: ↑09 Apr 2020, 09:26Lõppkokkuvõte paberimäärijatest bürokraatidele on siiski see, et ükski tsiklimees ei liigu igapäeva liikluses avalikel teedel tsikliga millel pidurid ei toimi. Seega kui ta juba ülevaatuspunkti kohale sõidab, siis need pidurid tal ka toimivad ja igasugune tants selle ümber on endiselt mingi mitte tsiklimehest bürokraadi enda õlale patsutamise jaoks.
Paar aastat tagasi oli mul juhus, kus minu ees olev ratas küttis sebra ees peatunud autole sisse. Ratas oli 125ne miski yamaha või Honda.
Midagi karmi õnneks ei juhtunud. Ma inspekteerisin politseid oodates pidureid .... vaid metall oli klotsidest järel ja needi vaod ketastes.
Ilmselt õnnetuse põhjustas tähelepanematus, aga sellegipoolest on olematute piduritega sõitjaid kindlasti olemas.
Iseasi, kas selline imetestimine neid välja rehitseb.
Visuaalne inspekteerimine ja koha peak jõnksutamine ilmselt teeb sama välja. Näitab ära, kas klotsi on ja kas õli sees või tross terve.
Praegusel kujul on see asi tõesti jabur.
Meile ja meie poliitikutele meeldib ju pidevalt korrutada, kui edumeelne on Eesti tehnoloogia vallas. Ja sa nüüd arvad, et pidureid peaks testima lihtlabase kiviaegse jõnksutamisega Kas sa saad!
AzA kirjutas: ↑09 Apr 2020, 09:47Paar aastat tagasi oli mul juhus, kus minu ees olev ratas küttis sebra ees peatunud autole sisse. Ratas oli 125ne miski yamaha või Honda.
Midagi karmi õnneks ei juhtunud. Ma inspekteerisin politseid oodates pidureid .... vaid metall oli klotsidest järel ja needi vaod ketastes.
Ilmselt õnnetuse põhjustas tähelepanematus, aga sellegipoolest on olematute piduritega sõitjaid kindlasti olemas.
Iseasi, kas selline imetestimine neid välja rehitseb.
Seda kindlasti, aga palju on neid, kes selliste klotside/ketastega ülevaatusele sõidavad? Ja isegi kui sõidavad, siis seda näeb ülevaataja ka kohe silmaga, ilma et peaks saatma platsile sõiduoskust näitama või rullidele veerema. Seega, endiselt, hetkene komejant on ebavajalik bürokraatia.
juba vist oma 15a tagasi kui ise ülevaatusel praktikal olin, siis vaadatai alati tsikli puhul üle nii ketas kui klotsid. Eriti just seda klotsijääki on mul kontrollitud ABSOLUUTSELT IGA KORD! ja kohati pigem liigagi "karmilt" kui et liiga leebelt.
Nii et kui kunagi kuskil keegi ka sõitis kellegile tagant sisse ja klots oli kulunud siis sellel ei ole küll mitte kõige väiksematki seost praegu toimuva tsirkusega. Pigem ütleks tõesti nii, et kui mul praegu kogu pidereid puudutav ÜV'l oleks see, et mind käsutatakse ratta selga mingit numbrit täis vajutama kuskil aparaadi peal siis ilmselt ma vajutaks selle täis ka metallini kulunud klotsidega aga on see nüüd reaalselt asjalikum väljund või "vana hea" kontrollmeetod???
Tagapidurit kontrollitakse ka rullide peal? Esipiduri kontrollil saab jalad maas tasakaalu hoida, eriti, kui tagurpidi rullide pealt minema viskab aga kuidas ühe jala peale toetudes püsti jääb, kui ratas tagurpidi järsku liikuma läheb? Kergemate ratastega polegi vast nii hull aga 300+ kg tühimassiga võib minna jamaks, kui järsku tasakaalust välja ajab.
Snuffit kirjutas: ↑09 Apr 2020, 10:55Seda kindlasti, aga palju on neid, kes selliste klotside/ketastega ülevaatusele sõidavad? Ja isegi kui sõidavad, siis seda näeb ülevaataja ka kohe silmaga, ilma et peaks saatma platsile sõiduoskust näitama või rullidele veerema. Seega, endiselt, hetkene komejant on ebavajalik bürokraatia.
Täiesti nõus. Jaganud parem kaamerad mingi lohvi otsas laiali, et klotse vaatama pääseda - selmet aeglustusjõudu mõõta
Juriidiline nonsenss on selle jama nimi, paar aastat veel ja pean inspektorile kapsasuppi plita peal keetma, tema jälgib aparaadilt elekkevoolu vms.
Ei imestaks kohe üldse.
will111 kirjutas: ↑09 Apr 2020, 12:15Nii et kui kunagi kuskil keegi ka sõitis kellegile tagant sisse ja klots oli kulunud siis sellel ei ole küll mitte kõige väiksematki seost praegu toimuva tsirkusega. Pigem ütleks tõesti nii, et kui mul praegu kogu pidereid puudutav ÜV'l oleks see, et mind käsutatakse ratta selga mingit numbrit täis vajutama kuskil aparaadi peal siis ilmselt ma vajutaks selle täis ka metallini kulunud klotsidega
aga on see nüüd reaalselt asjalikum väljund või "vana hea" kontrollmeetod???
Ma tõin vaid näite, et klotsideta selle liikleb ringi küll, antud juhul oli tegu neiuga. Ratas oli uus, sestap 2 aasta tagant ülevaatus ja mingid meriadruklotsid olid - kuluvad marukähku ära.
Aeglustuse mõõtmine tsiklil on otseloomulikult lihtsalt jabur.
Ma tegin selle jama see aasta kaasa, imestasin küll ja küsisin, et kulge see on ju lollus, seletati kenasti, et ei ole.
Ma panen ette, et kannulaagrite kontrolliks peaks 2021 hooajast alates ussi läbima. Oleks nagu igati hea mõte ju
Eile haagisele ülevaatust tegin, siis tuli jutuks ka varsti läbi saav tsikliülevaatus mul ja ülevaataja sõnul lükkas maanteeamet selle jura hetkeseisuga edasi. Et olevat vast ise ka aru saanud, et sellisel kujul asja kohustuslikuks tegemine ei toimi mitte.
Käisin täna nende rullikutega ülevaatusel oma 30a vana twinniga. Ülevaatusemees ise hüppas rattale ja veeretas rullidele masina. Esipidurist tuli 80%, tagapidurist 100-110% vahele tulemus. 50% oli see norm vist. Ma üldiselt ei ole rahul olnud enda ratta piduritega kunagi, aga oli omajagu üle miinimumnormi, seega see norm peab vist ikka ülimalt lõdva olema.
Norm on jah 50%
Anoh siin suuremad hädalised vist ei sõidagi tsikliga...
Mulle meeldib see et pidurid võtavad üle 100prossa
No MotoGP rattad peaks pidurdusel 1,5G kanti saama, ehk 150%. See, et rehvi hõõrdetegur ei saa üle 1 olla, on mingi stagnaaja legend.
Pigem võiks selle tsikli ÜV üldse ära jätta.
Üle 100% läheb siis kui esipidurit andes tagaratas üles tõuseb
Minupoolne kommentaar Peetri k asutuse pihta. Piiks-prääks ja tehtud. Tundus kergem ja ohutum kui kiirlaenu saada. Kohapealsed ametkondade tegevusi ei kommenteerinud.
Hey!
Natuke selgitaksin enda alustatud teemat või õigemini annaksin tagasisidet: Käsin siis enda rattaga mai alguses teh-ülevaatusel ja ei mingit testi enam st vaid tulede-vilede kontroll, korra lasti käima panna ja mees ise sõitis u 10m ja pidurdas ratta seisma ja volaaa TEHTUD! Aga see kukkumise teema, millest lugu algas. Käsin siis ÜV-punktis küsimas, et mis on juhtumist saanud ja vastus..."kuna üle Eesti on juhtunud sama testi tehes mitu kukkumist nii ratta omanikega kui ka käntsa on pannud teh-ülevaatuse mehed siis lõpetati antud "test" ära ja käib nö vana rada see ülevaatus ja antud juhtumi puhul,millest kõik algas...lakkus tsikli omanik ise omad haavad st mingit kahjutasu talle ei makstud ja kuigi mees oli esinenud vastava avaldusega.
Seega paneme selle teema nüüd lukku.