Ei pesule ja määrimine peale pikemat sõitu, eriti kui vihmas lastud. Ja kestavad. Küll on elu näidand, et vähe tummisema väändega pillidel kestab vähem kui tillemate mootoritega pillidel.
Valvoline valge kasutuses old. Tundub, et määrib ja sitta ei korj nii palju kui mõni muu.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 27 Apr 2015, 21:29
Postitas Laur
Scotoiler, näis kaua kestab. Tagumist velge sittab kergelt, aga muidu hea muretu.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 28 Apr 2015, 17:38
Postitas Kapa
kaval kirjutas:
Kapa kirjutas:
Täpset markeeringut ei mäleta ketil, aga leti hind oli vist 120€. Müüja väitel kõvem sõna! Hinna kvaliteedi suhtes pettust ei kahtlusta! Koorem on samuti õbluke Keti pingsus on ka selline kolme sõrme valemi järgi pingutatud!
pigem jah sellest,et kett liiga pingul,
kolm sõrme võib küll õige olla kuid kindlam on nii,et 13 võti varrega keti ja ketiratta vahele,liigutad ratast taha kuni võti jääb ülevalt kõige kõrgemasse asendisse ketirattal ja siis pingutad ja iial ei eksi,mul isegi väike poiss 65cc on keti samal põhjusel katki hüpanud,see on parim variant halvemast ! hullem oleks kui veohammaka juurest karterisse mõra tõmbab !
Pean tõdema, et kett oli siiski liiga pingul! Need 3 näppu ikka päris ei tahtnud kuidagi keti vahele mahtuda, oleneb ka kust täpselt mõõta.
Selles 13 võtmega tehnoloogiast päris täpselt aru ei saanud, kas 13 padrun tuleb keti ja hammaka vahele panna või mis?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 25 Aug 2015, 23:27
Postitas TiitX11
Kas on tavaketti mis peaks vastu min. 210N/M mootorist tulevale väändele? Või ainult dragsteri omad?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 25 Aug 2015, 23:31
Postitas will111
natuke aega peavad ikka. ja oleneb ju kas see vääne jõuab kõik edasiliikumisse ka või sahiseb lihtsalt suss
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 26 Aug 2015, 09:17
Postitas urmas66
TiitX11 kirjutas:
Kas on tavaketti mis peaks vastu min. 210N/M mootorist tulevale väändele? Või ainult dragsteri omad?
Kui sa küsid X11-le seda,siis mul sõber on ostnud Catweesit õige,sellele rattale sobiva ja kestab.Sel rattal ei pea ilmselt kõik ketid isegi hooaega vastu,sest on nii jõudu ,kui väänet ja ratas ise raske ka.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 26 Aug 2015, 09:23
Postitas TiitX11
urmas66 kirjutas:
TiitX11 kirjutas:
Kas on tavaketti mis peaks vastu min. 210N/M mootorist tulevale väändele? Või ainult dragsteri omad?
Kui sa küsid X11-le seda,siis mul sõber on ostnud Catweesit õige,sellele rattale sobiva ja kestab.Sel rattal ei pea ilmselt kõik ketid isegi hooaega vastu,sest on nii jõudu ,kui väänet ja ratas ise raske ka.
Ei mitte sellele rattale, sellel on väänet tavamõistes piisavalt vaid ikka monstrumrattale mille vääne ületab turbo busa väänet.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 26 Aug 2015, 13:51
Postitas Andrea
Kirjuta kasutajale Deiv. Tema turboBusa toodab 270nm vaanet ja kett paistab seni ühes tükis olevat.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 26 Aug 2015, 14:11
Postitas franz125
TiitX11 kirjutas:
Kas on tavaketti mis peaks vastu min. 210N/M mootorist tulevale väändele? Või ainult dragsteri omad?
Kas DID VX X kett 43.3KNm ei kannata? Või ZVM 46.3KNm.
Automaatne ja reguleeritav ketiõlitus, väidetavalt pikendab 5-7x keti eluiga. Omal on selline X11-l peal
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 27 Aug 2015, 12:40
Postitas will111
võrreldes sellega kui keti peale paned ja seda mitte kunagi enam ei õlita...no kurat vist isegi siis ei pikene eluiga 7 korda tegelikult ei pikene kohe kindlasti.
ausalt öeldes, kui mõelda loogiliselt siis "tavaline" määrimine iga teatud kilometraazi tagant on isegi parem ja jätkusuutlikum lahendus kui see "oiler". tolle asja puhul on tegu rohkem mugavusvidinaga kui funktsionaalselt hirmus geniaalse seadmega.
kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 07:03
Postitas stev666
will111 kirjutas:
kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
Kas tänavaratta ketti pesed naftas iga 1500km järel??
Endal hetkel ketiga ratast pole. Aga kui oli siis nelja aasta jooksul ei tekkinud vajadust ketti pesta. Ainult õlitasin iga 300-500km järel. Ratta ostsin oli sõidetud 15k ja müüsin 32k. Kett ja rattad olid nagu uued.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 08:57
Postitas rannamees
will111 kirjutas:
kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
Mul kestis eelmine kett koos ketiratastega tavalise määrimisega 47 000km.
Ei kujuta ettegi, et oleks iga 1500km järel diislis leotanud
30 neetimist?
Ise ostsin sellesama harja. Kasutanud olen paari hooaja lõpus, et enne talve ratas puhtaks teha. Siiamaani töötab.
Pesnud olen lambiõliga, ühe keti pesuks umbes poole liitri jagu seda kulunud.
Hari töötab päris hästi, harjased on küllaltki tugevad, et saab natuke survet ka avaldada. Välja arvatud see pikk ja pehme seal otsas. Seda saab kasutada vedava hammasratta ümbruse pesemiseks.
Kõik harjased on eemaldatavad ja vahetatavad (lükkad külje peale välja).
Selle harja eelis ühe küljega harja ees on see, et pesemine läheb kiiremini. Ja keti "tagumist" ja "alumist" poolt on tunduvalt lihtsam pesta.
will111 kirjutas:
kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
On ikka mõnel mehel viitsimist
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 15:16
Postitas will111
naljamehed...kette müüakse ka avatava lukuga! really didnt know that?
ega ma ei sunni kedagi iga 1500 järel diislis leotama. oma eelmist, needitud ketti ma loomulikult ka kordagi maha ei võtnud...ja praegust ei ole samuti mingi range kilomeetrite arvu järgi pessu pannud. aga olen tähele pannud, et umbes 2000km on selline arv kilomeetreid, et kui sõita tihti ka vihmaga ning sõitu on mitmel erineval pinnasel siis kett ikka parajalt pasaseks läheb. mis mõttega ma seda paska seal keti ja ketikate vahel lõputult edasi nöhverdan? tulemus on vaid see, et keti edasine kulumine kiireneb pisut, kett jookseb lärmakamalt (minu puhul vast peamine põhjus ketti aegajalt pesta) ja ilmselt ka raskemalt, vähemalt käe järgi küll. samuti näeb asi lihtsalt rõve välja lõpuks
hooaja jooksul umbes 2-3 korda ketti pesta ei ole minumeelest küll mingi eriline suur viitsimine. mõni mees peseb tervet oma ratast peale igat sõitu, vot see on VIITSIMINE.
aga et oleks selge, siis ma ei ütle, et see diislis pesemine on mingi must have tegevus. jah võib ka lihtsalt õli peale kallata ja üldse mitte kunagi pesta. aga KUI juba puhastamisest juttu oli siis SEE puhastusmeetod on parim...punkt!
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 16:18
Postitas urmas66
Tundub ,et peale scottoileri panemist,kett enam niipalju tolmu külge ei haagi,kui enne seda aerosool õliga.Kasutasin Castroli õli.Scottoileri õli ei ole nii kleepuv.Samas kett koguaeg mõnusalt niiske.Algul tahtis veidi timmimist,et tilkumine õigeks doseerida ja sai ka veidi tagtulesid määritud,aga nüüd kui kõik paigas on elu ikka lill, nii minul kui ka ketil ilmselt.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 16:28
Postitas urmas66
will111 kirjutas:
kõige tõhusamalt puhastab keti eemaldamine, diislivanni viskamine ja siis seal kas sellise või mingi muu (hamba)harjaga puhastamine. peale välja võtmist suruõhuga kuivaks, paberiga veel paar korda üle ja peale. kett on sõna otseses mõttes nagu uus.
ainult et sellist asja pole mõtet ka tihemini ette võtta kui mingi pooleteist tonni tagant või isegi harvem, oleneb mis tingimustes sõitmist on
Olen oma ketti mingi 25000-28000 läbisõidu peale ühekorra lasknud puhastada,kui Steetmotos käsisin paar aastat tagasi rehve vahetamas.Oli ilma maha võtmatta ka nagu uus peale pesu.Ei leotatud teda kuskil, vaid harja ja vist brake cleaneriga pesti.
Sama asjaga saaks ka ise kodus vabalt hakkama,aga siis oli lihtsalt ratas nagunii alt ära ja mugavam seda teha.Mul on OEM Yamu kett+hammkad ja ei näe veel väsimise märke.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 16:37
Postitas will111
uhhh, brake cleaneriga küll ketti pesta ei soovita aga noh, eks see on võimas kraam muidugi, leotab edukalt paska lahti.
mul on õnnestunud üks kummirõnga kett suht perse keerata kunagi breikuga. rõngad paisusid ikka vihaselt üles ning kett tõmbas suht pulgaks ära.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 17:36
Postitas Hr. Kaaru
Kuna tootsin ise sellise poolautomaatse ketiõlitaja, siis tuleb pesu tihedamini ette. Diisel ja suruõhk loomulikult aga tundub, et se hari on mugavam kui pintsel. Proovin järgi.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 18:00
Postitas StreetMoto
will111 kirjutas:
uhhh, brake cleaneriga küll ketti pesta ei soovita mul on õnnestunud üks kummirõnga kett suht perse keerata kunagi breikuga. rõngad paisusid ikka vihaselt üles ning kett tõmbas suht pulgaks ära.
Brake clener on üldine nimetus vahendi kasutuskoha kohta. Sama nimega aineid on väga erineva koostisega. Mõni leotab hetkega lahti värvi ja paisutab kummi 3x suuremaks. Mõne sisse võib jätta kummi kuudekaupa ligunema ja välja võttes on samasugune kui pandud sai. Kui rääkida rõngastega keti pesust, siis chain cleaner (teatud konkreetse koostisega "brake cleaner") on selle päris õige asja nimi ja sellega võid olla kindel, et asi ei kahjusta tihendeid. Meil sama asi suurest tünnist pritspudelisse pandud.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 18:49
Postitas will111
ei hakka vaidlema aga brake cleaneril on minuteada selline nimetus ikka sellepärast, et temaga saaks "kliinida breiki" - ja eks selle tegevuse edukus sõltub vahendi koostisest. kõiki võimalikke erinevaid ma loomulikult proovinud ei ole, kuid umbes 5 erinevat on kõik vähemalt värvile (ja samas ka igasugusele erinevale "pasale") ikka üsna sarnaselt mõjunud, ühtmoodi lõhnaga olnud ja muus osas tundunud teiseteisega väga sarnased. mis ma sellega öelda tahan, et ega väga ei maksa loota konkreetse kätte juhtunud breiku piisavalt "õrnale" koostisele, et see keti puhastamiseks sobiks.
aga jah seda chain cleanerit olen kasutanud, juba lõhna järgi on ilmselge, et tegu hoopis teise keemiaga. samas diisel on kõikvõimalikest vahenditest kõige odavam ja selles kett puhtaks pesta on tegelikult minu kogemuse põhjal kõige lihtsam ja puhtam. seda muidugi juhul kui see lukust lahti käib.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 05 Nov 2015, 19:00
Postitas StreetMoto
will111 kirjutas:
brake cleaneril on minuteada selline nimetus ikka sellepärast, et temaga saaks "kliinida breiki" - ja eks selle tegevuse edukus sõltub vahendi koostisest. mis ma sellega öelda tahan, et ega väga ei maksa loota konkreetse kätte juhtunud breiku piisavalt "õrnale" koostisele, et see keti puhastamiseks sobiks.
Absoluutselt nõus sinuga. Kõik, millel sama nimi ei ole koostiselt samad ning mõni võib keti kummitihendid täiega hävitada. Petrooleum, diisel ja muud sellelaadsed vahendid - andke minna. Mina isklikult ei talu seda lebrat, mis kõige sellega kaasas käib ja pinnad rasvaseks jätab. See "odavus" ei kaalu minu meelest üle hinnaklassi 10 eurot, et osta purk ketipuhastusvahendit.
Mis puutub lukkudesse, siis 95% tänavakasutuses olevatest kettidest lahti ei käi, sest paljud tootjad ei tooda lihtsalt klõpslukke 525 ja 530 ketile. Krossikett lihvitakse aga nii või teisiti liivas nii puhtaks, et selle pesuvajadus sisuliselt puudub. Tõmbad lapiga väljastpoolt üle ja puhas ta järgmiseks õlitamiseks ongi.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 06 Nov 2015, 00:45
Postitas will111
Huvitav, mul oli ketti tellides täitsa valik olemas RK 525 keti puhul ja teadlikult võtsin lukuga variandi aga tehasest samas vist ei panda tõesti kunagi sellist ketti, ikka kõik needitud. Lugesin küll, et jube hirmsatel kiirustel on oht, et see võib lahti tulla, kuid pidasin oma tavapärast "kiire sõidu" kiirust kuni 160kmh siiski mitte piisavalt hirmsaks ja tõepoolest, seni midagi hirmsat juhtunud ka pole.
Aga samas, meenus praegu, et kunagi sai ostetud üks hirmus lahe vidin...siis kui veel vähe noorem ja pigem jalgrattamees olin. Selline karp, täidad vedelikuga ära, keti sinna sisse (kett jääb nö. "peale") jakaane klabmritega kinni. Siis ketrad natuke ratast ja puhas ta ongi. Karbi sisse oli ehitatud 3 harjastega rullikut ja mingi automaatne puhastusvedeliku peale pritsimise mehhanism. Jube hästi toimiv asi oli, kahjuks samasugust pole tsiklile kuskil müügil näinud ja jalgrattakett on umbes 3 korda peenem, nii et seda sama vidinat kasutada ei saa. ilmselt poleks ka piisavlat robustne ehituselt
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 06 Nov 2015, 01:00
Postitas KIBU
Suht hea vahend keti puhastamiseks on wd40 universaalõli. Määrimisomadused tal viletsad a puhastamiseks sobib hästi.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 06 Nov 2015, 12:10
Postitas joel
will111 kirjutas:
Aga samas, meenus praegu, et kunagi sai ostetud üks hirmus lahe vidin...siis kui veel vähe noorem ja pigem jalgrattamees olin. Selline karp, täidad vedelikuga ära, keti sinna sisse (kett jääb nö. "peale") jakaane klabmritega kinni. Siis ketrad natuke ratast ja puhas ta ongi. Karbi sisse oli ehitatud 3 harjastega rullikut ja mingi automaatne puhastusvedeliku peale pritsimise mehhanism. Jube hästi toimiv asi oli, kahjuks samasugust pole tsiklile kuskil müügil näinud ja jalgrattakett on umbes 3 korda peenem, nii et seda sama vidinat kasutada ei saa. ilmselt poleks ka piisavlat robustne ehituselt
uhhh, brake cleaneriga küll ketti pesta ei soovita aga noh, eks see on võimas kraam muidugi, leotab edukalt paska lahti.
mul on õnnestunud üks kummirõnga kett suht perse keerata kunagi breikuga. rõngad paisusid ikka vihaselt üles ning kett tõmbas suht pulgaks ära.
Ma kasutan ise würthi oma(kankus) ja see küll kummile midagi ei ole teinud.Puhastan iga aasta suporti tolmukaitsmeid sellega ja ilusasti puhtaks saab.Kaitsmed ka siiani ilusad.Ilmselt ei tee ta ketile ka midagi halba.
Tegelikult ei peaks vist ühegi tootja brake cleaner kummi söövitama,kuna need tooted ju mingi eetri laadse asja baasil tehtud.Pigem keerad kummist asjad peesse diisli,bensu või petrooliga.Ma neid ei talu ja pole juba aastaid millegi pesuks kasutanud.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 06 Nov 2015, 15:32
Postitas will111
kahjuks siin katses on breiku asemel carbu, aga need asjad on väga sarnase toimega ja minumeelest tihtipeale vaat, et sama keemia.
ja mis puudutab keti puhastamist siis see video selgitab päris hästi, mida tegelikult tuleks ühe keti puhul puhastada ja õlitada see on põhjus miks mina otsustasin, et kui ma üldse oma ketti puhastama hakkan siis saagu see tehtud nii, et puhastuks vähemalt ka need osad mingil määral, mis tegelikult loevad. kuskilt purgist keti külgedele mingi uhke nimega vedeliku pihustamine ja siis harjaga nende külgede läikima löömine annab ehk hea tulemuse välimuse poolest aga ainult selle pärast ma vist ei viitsiks kunagi...kui aga tahad selle uhke vedelikuga ketti tõsisemalt puhastada siis kulub põhimõtteliselt pool pudelit korraga ja see on minumeelest juba pisut liig, mitte ainult rahaliselt, ei viitsi seda kraami ostmas käia küll igatahes mitte tihemini kui kord aastas
Re: Keti hooldus ja eluiga
Postitatud: 06 Nov 2015, 15:47
Postitas urmas66
will111 kirjutas:
kahjuks siin katses on breiku asemel carbu, aga need asjad on väga sarnase toimega ja minumeelest tihtipeale vaat, et sama keemia.
Siin sa eksid rängalt,ei ole midagi sarnast,peale sõna "cleaner" toote nimetuses.