9. leht 21-st

Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 02 Mai 2011, 14:42
Postitas Ducar

Omal ei läinud p5 orginaal sumpaga üldse pöördesse. Võtsin tolle viimase sõela ära ja asi paranes tunduvalt. Läheb pöörde ilma selleta vägagi normaalselt.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 03 Mai 2011, 11:34
Postitas riksx

Ma kunagi proovisin KTM 360 4t sumba pütti, siis jõud oli lausa olematu. Võik öelda et liikus nagu planeta :P

Plaan on selline, et teen nii palju auke kui saan ja topin sumpa villa täis. Nii saan parema gaaside voolu ja müra maha.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 03 Mai 2011, 16:27
Postitas Ducar

Et sumpat lahti saada, pidid selle pooleks lõikama? Mis raamiga võtad ka midagi ette?


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 03 Mai 2011, 16:45
Postitas riksx

Ei lõikama ei pea midagi, sõel on ainult 2 kruviga kinni, kui sa seda mõtlesid.
Raamiga hetkel ei võta midagi ette jääb originaali. Praeguse tegemise jägi vahetan ainult tagumised amordid välja.

Nädalavahetusel lähen uuesti suvilasse ja panen mootori peale ning vaatan kuidas gaasitross PWK karpale sobib.
Sain täna ka 1mm roostevaba lehe kätte resoka jaoks.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 03 Mai 2011, 20:33
Postitas Ducar

Mõtlesin, et sumpat ennast ise lahti saada. Seda täispikkuse kesta/vms iganes.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 04 Mai 2011, 10:38
Postitas riksx

Aiii.. seda koonust sealt nii kergelt lahti ei saa. See on punkt keevisega kinnilastud. Sama jutt käib ka terve kesta kohta. Kui tahad pooleks võtta siis pead lõikama.

Ducar kirjutas:

Mõtlesin, et sumpat ennast ise lahti saada. Seda täispikkuse kesta/vms iganes.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 04 Mai 2011, 11:17
Postitas petz

ei saa aru, mis sa selle planeta sumpsiga jamad, ise lubasid spets resoka teha, või lihtsalt sportlik uudishimu, et näha, mis karul köhus


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 04 Mai 2011, 11:59
Postitas riksx

Uus resokas tulebki aga nii kaua kui seda pole pean originaaliga läbi ajama. Kuna originaalil on ka väike resoka sees, siis tahan teada kui hästi see toimib. Seda saan teha alles, siis kui uus resokas valmis. Võimalik, et uus resokas on täitsa mõtetu ponnistamine :P


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 04 Mai 2011, 13:33
Postitas riksx

Küsiti, et kuidas ma resoka arvutasin. Mõningad postid eespool mainisin, et selleks ostsin vastava arvutus programmi.

http://www.buildandclick.com/html/tuned_pipe_v3.html


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 05 Mai 2011, 14:37
Postitas riksx

Tegin sõela modifikatsiooni ära.

Pilt

Pilt


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 05 Mai 2011, 20:21
Postitas koi

No see on sõelam, kui päris sõel ise :shock: :mrgreen:
Saad kuulda, kui kõvasti lärmama hakkab.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 06 Mai 2011, 08:32
Postitas riksx

See pütt lärmab juba sellepärast et ta on tühi. Hetkel on eesmärk saada gaasid jooksma. Ma topin sumpa villa täis ja vaatan kuidas jääb. Kui ikka väga hullu lärmi teeb, siis keevitan keskele osalise seina ette.

Praeguste plaanide kohaselt sel nädalavahetusel panen mootori peale ja mine sa tea ehk saan ka hääli kuulda.
Asjad hakkavad ilmet võtma ja muutub natuke põnevamaks. Eks teen pilte ja video ka.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 06 Mai 2011, 23:54
Postitas piloot
riksx kirjutas:

Praeguste plaanide kohaselt sel nädalavahetusel panen mootori peale ja mine sa tea ehk saan ka hääli kuulda.
Asjad hakkavad ilmet võtma ja muutub natuke põnevamaks. Eks teen pilte ja video ka.

Ootame huviga ja ega seeneaeg pole ka enam mägede taga, varsti aeg hakkabki juba jalaga istmikku taguma :D


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 09:25
Postitas riksx

Hommik!

Nädalavahetus oli edukas, kuid mitte selline, et hääli kuulda oleks saanud.

Positiivsed punktid:

  1. Sain mootori peale
  2. Vahetasin tagaamordid tuliuute vastu
  3. Ostsin 2 komplekti uusi kolvirõngaid, millest valisin välja kõige paremad, ehk mille ümarus vastas silindri omale. Mõni oli ikka nii ellips et kärpsed lendasid vahelt läbi.
  4. Kõige positiivsem üllatus oli kompresoon. Enam vänta suvalt ei löö lörrr ja lörr lõpuni, vaid nüüd taha järsku kicki saada, nagu lääne masinatel. Plaanis on ära mõõta tegelik surveaste.
  5. Esipidur on läbi aegade kõige parem.

Ilmnesid järgmised takistused:

  1. Olin keevitanud liiga suure karbi ja muttried ei saanud korralikult kinni keerata, lihtsalt võti ei mahu enam vahele. Freesisin korpust maha, kuid ideaalne siiski pole. vajab veel modimist
  2. Unustasin maha jootekolvi ja ei saanud elektrit lõpetada.
  3. Unustasin maha trelli ja puurid, ning ei saanud uut süütepooli kinnitada.
  4. Karpa poolne gaasitrossi ots oli 0,5mm liiga paks ja ei läinud siibri pessa.
  5. Terve siduri korv liigub alla vajutamisel 1..1,5mm mis on väga halb. Oskab keegi viga pakkuda?

Pilt

Pilt


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 11:14
Postitas bitter
riksx kirjutas:

5. Terve siduri korv liigub alla vajutamisel 1..1,5mm mis on väga halb. Oskab keegi viga pakkuda?

Sidurikorvi alla käib sellise paksusega seib äkki?


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 11:41
Postitas Ercki

Mõõdad vast ikka kompressiooni, surveaste on maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhe-selle võid ka kirja panna. :bsmile:


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 12:20
Postitas miilits

Minu nõuanded saatsid küll pikale lainele, kuid mõnd võiksid siiski kuulata:

  • kui hakkad käivitama, siis pane korraliku tallaga (kõva tükk peab olema) saapad jalga, plätud unusta ära;
    -kikstarterit lüües ära hellita, vaid anna korralik mats, muidu virutab tagasi (kui mu juttu ei usu, siis küsi teadjamatelt ja kogemustest lähtudes jäi minu üks tuttav Planeta3-e "silitades" varbaluust ilma, ise oli kunagi ka olnud IZ-56 omanikuks.
    Jõudu käivitamisel, tahaks aparaadi liikumist kunagi näha.
    (crash)

Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 13:28
Postitas riksx

Kompresiooni mõõtes on võimalik teisendada lugemi surveastmeks. Tõsi, mitte väga täpselt, kuid võimalik.
Kui tahta väga täpselt, nagu 11.2 või 11.5 siis selline lahendus ei tööta. Tuleb vedelikega solgutada ja kohati matemaatikat kasutada. See surveaste on teoreetiline.

Siin tooks näite, kui ostad poest tutika krossikad millel surveaste on näiteks 12.5
Sõites rõngad kuluvad, ning hooaja lõpus on 12.5 saanud näiteks 11.5 aga vedelikega solgutades on aste endiselt 12.5

Ercki kirjutas:

Mõõdad vast ikka kompressiooni, surveaste on maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhe-selle võid ka kirja panna. :bsmile:


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 13:34
Postitas riksx

Kas sulle on jäänud mulje, et see on minu esimene aparaat mida käima pean lööma?

miilits kirjutas:

Minu nõuanded saatsid küll pikale lainele, kuid mõnd võiksid siiski kuulata:

  • kui hakkad käivitama, siis pane korraliku tallaga (kõva tükk peab olema) saapad jalga, plätud unusta ära;
    -kikstarterit lüües ära hellita, vaid anna korralik mats, muidu virutab tagasi (kui mu juttu ei usu, siis küsi teadjamatelt ja kogemustest lähtudes jäi minu üks tuttav Planeta3-e "silitades" varbaluust ilma, ise oli kunagi ka olnud IZ-56 omanikuks.
    Jõudu käivitamisel, tahaks aparaadi liikumist kunagi näha.
    (crash)

Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 13:56
Postitas petz
Ercki kirjutas:

Mõõdad vast ikka kompressiooni, surveaste on maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhe-selle võid ka kirja panna. :bsmile:

surveaste on silindri töömahu( ruum, mis tekib kolvi ü.s.s liikumisel a.s.s) ja põlemiskambri mahu suhe. see on arvutuslik ja ei sõltu mootori (silindri) tehnilisest korrasolekut (kulumine)
muutes kas põlemiskambri või silindri mõõtmeid, (surveaste ) arv muutub.
lihtne


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 14:03
Postitas Ercki
petz61 kirjutas:
Ercki kirjutas:

Mõõdad vast ikka kompressiooni, surveaste on maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhe-selle võid ka kirja panna. :bsmile:

surveaste on silindri töömahu( ruum, mis tekib kolvi ü.s.s liikumisel a.s.s) ja põlemiskambri mahu suhe. see on arvutuslik ja ei sõltu mootori (silindri) tehnilisest korrasolekut (kulumine)
muutes kas põlemiskambri või silindri mõõtmeid, (surveaste ) arv muutub.
lihtne

No aga ongi suhe ju see surveaste, miks sa seda kordama pead? Kompressioon on teine asi ju milles küsimus? Kompressioon kaob kui asi kulub, surveaste jääb ikka samaks :wack:


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 14:16
Postitas petz

to ercki: mis on maksimaalne ja minimaalne põlemiskamber? - loe ja mõtle, mida kirjutad, selles on asi , mootoril on põlemiskamber kogu aeg ühes mõõdus :wack:


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 14:25
Postitas Ercki

ok sõnstus sai natuke kiiruga kirjutatud mõte jääb samaks, saad ju isegi aru mida ma silmas pean ei pea kohe tähte närima hakkama, küsimus on ju suhtarvus kui kolb täiesti ülaval ja siis kui täiesti all nende ruumalade suhtarv ju.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 14:26
Postitas riksx
petz61 kirjutas:

surveaste on silindri töömahu( ruum, mis tekib kolvi ü.s.s liikumisel a.s.s) ja põlemiskambri mahu suhe.

Kui minna täpseks, siis A.S.S ei saa kasutada 2 taktilise mootoritel, kuna silinder on avasi täis. Ehk tegelikuses tuleb arvutada maht, mida kokkusurutakse alles sealt , kus kõik aknad on sulgunud.

Aga nüüd minu põhi mure juurde, see pagana sidurikorv nr 15 liigub 1...1,5mm. Kogu kupatus on 1 murtiga kinni nr 8. Tundub, et kogu võll liigub kaasa. Huvitav kas mul on kuskilt mingi seib puudu?

Pilt


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 14:43
Postitas jawam.

Võimalik pikilõtk sidurivõllil. Või siis sidurikoda, mis teoreetiliselt peab võllil ainult pöörlema - liigub ka telgsuunas. Vanem tüüp kodasid pöörles võllil puksiga, uuemad aga laagriga.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 15:09
Postitas riksx

Sidurivõll koos käiguhammakatega.
Ma hammakaid lahti ei võtnud, seega ma midagi unustanud pole. Manual näitab, et ma seibi pole unustanud, kuna otstes pole seibe. Siis jääb variant, et laagrid annavad järgi. Ehk pean ära vahetama veohammaka ja siduri korvi poolse laagri. Mida keegi asjast arvab?

Pilt


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 16:12
Postitas jawam.

Viimane joonis näitab mingit seibi (7), see peaks ühelt poolt võlli pikilõtku hoidma, puutudes vastu võlli astet ning hammaka sisest puksiotsa. Siduri poolt jälle hoiab lõtku laager oma pesas. Vana laager võib muidugi olla külglõtkuga, aga mitte nii suurega. Seda, kumbalt poolt lõtku vähendada oleks õige, sõltub nukkide hambumisest, kui seda teha õigelt poolt, siis hambumus ka paraneb..! Sidurikorvi telgliikumine võllil võib olla põhjustatud, et laager annab välimise saalega oma pesas külgsuunas liikuda(stopper), sisemine laagrisaale peaks olema võlliastme ja sidurisüdamiku vahel mutriga kinni tõmmatud.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 21:32
Postitas riksx

Ma käike lahti ei võtnud, kõik jäi võllile nii nagu oli. Võimalik, et endine omanik võis midagi panemata jätta aga ma ei usu, et viga selles seibis oleks.
Kui seda seibi ei ole, siis saaksin lihtsalt kogu korvi koos võlliga lõgistada. Aga võll ja korv on täitsa paigal, ka siis kui sidurit sees pole.

Kui sidurit lahudada, siis liigub korv välja ja läheb kohe tagasi kui sidur lahti lasta. Praegus on siiski kahtlus, et siduri poolne laager on läbi, mis suure surve peale järgi annab. Kunagi oli sõbral analoogne juhtum ka kava 250cc krossikal.
Planeta 5 on käigukasti remont lihtne, ei pea mootorit selle pärast maha ega pooleks võtma. Igatahes vahetan laagri ära ja vaatan kas läks paremaks.


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 21:33
Postitas sookas

riksx kirjutab:
Kui minna täpseks, siis A.S.S ei saa kasutada 2 taktilise mootoritel, kuna silinder on avasi täis. Ehk tegelikuses tuleb arvutada maht, mida kokkusurutakse alles sealt , kus kõik aknad on sulgunud.

Nüüd on kyll uus mootori kubatuuri arvutamise meetod leiutatud,pead ikka Palu piiblit hoolikamalt lugema


Re: Planeta 5 paremaks.

Postitatud: 09 Mai 2011, 22:19
Postitas tnacc
sookas kirjutas:

riksx kirjutab:
Kui minna täpseks, siis A.S.S ei saa kasutada 2 taktilise mootoritel, kuna silinder on avasi täis. Ehk tegelikuses tuleb arvutada maht, mida kokkusurutakse alles sealt , kus kõik aknad on sulgunud.

Nüüd on kyll uus mootori kubatuuri arvutamise meetod leiutatud,pead ikka Palu piiblit hoolikamalt lugema

sookass kes siin kubatuuri arvutas, surveastmest ja kompressioonist oli jutt.