Re: Planeta 5 paremaks.
Omal ei läinud p5 orginaal sumpaga üldse pöördesse. Võtsin tolle viimase sõela ära ja asi paranes tunduvalt. Läheb pöörde ilma selleta vägagi normaalselt.
Omal ei läinud p5 orginaal sumpaga üldse pöördesse. Võtsin tolle viimase sõela ära ja asi paranes tunduvalt. Läheb pöörde ilma selleta vägagi normaalselt.
Ma kunagi proovisin KTM 360 4t sumba pütti, siis jõud oli lausa olematu. Võik öelda et liikus nagu planeta ![]()
Plaan on selline, et teen nii palju auke kui saan ja topin sumpa villa täis. Nii saan parema gaaside voolu ja müra maha.
Et sumpat lahti saada, pidid selle pooleks lõikama? Mis raamiga võtad ka midagi ette?
Ei lõikama ei pea midagi, sõel on ainult 2 kruviga kinni, kui sa seda mõtlesid.
Raamiga hetkel ei võta midagi ette jääb originaali. Praeguse tegemise jägi vahetan ainult tagumised amordid välja.
Nädalavahetusel lähen uuesti suvilasse ja panen mootori peale ning vaatan kuidas gaasitross PWK karpale sobib.
Sain täna ka 1mm roostevaba lehe kätte resoka jaoks.
Mõtlesin, et sumpat ennast ise lahti saada. Seda täispikkuse kesta/vms iganes.
Aiii.. seda koonust sealt nii kergelt lahti ei saa. See on punkt keevisega kinnilastud. Sama jutt käib ka terve kesta kohta. Kui tahad pooleks võtta siis pead lõikama.
Ducar kirjutas:Mõtlesin, et sumpat ennast ise lahti saada. Seda täispikkuse kesta/vms iganes.
ei saa aru, mis sa selle planeta sumpsiga jamad, ise lubasid spets resoka teha, või lihtsalt sportlik uudishimu, et näha, mis karul köhus
Uus resokas tulebki aga nii kaua kui seda pole pean originaaliga läbi ajama. Kuna originaalil on ka väike resoka sees, siis tahan teada kui hästi see toimib. Seda saan teha alles, siis kui uus resokas valmis. Võimalik, et uus resokas on täitsa mõtetu ponnistamine ![]()
Küsiti, et kuidas ma resoka arvutasin. Mõningad postid eespool mainisin, et selleks ostsin vastava arvutus programmi.
Tegin sõela modifikatsiooni ära.


No see on sõelam, kui päris sõel ise
Saad kuulda, kui kõvasti lärmama hakkab.
See pütt lärmab juba sellepärast et ta on tühi. Hetkel on eesmärk saada gaasid jooksma. Ma topin sumpa villa täis ja vaatan kuidas jääb. Kui ikka väga hullu lärmi teeb, siis keevitan keskele osalise seina ette.
Praeguste plaanide kohaselt sel nädalavahetusel panen mootori peale ja mine sa tea ehk saan ka hääli kuulda.
Asjad hakkavad ilmet võtma ja muutub natuke põnevamaks. Eks teen pilte ja video ka.
riksx kirjutas:Praeguste plaanide kohaselt sel nädalavahetusel panen mootori peale ja mine sa tea ehk saan ka hääli kuulda.
Asjad hakkavad ilmet võtma ja muutub natuke põnevamaks. Eks teen pilte ja video ka.
Ootame huviga ja ega seeneaeg pole ka enam mägede taga, varsti aeg hakkabki juba jalaga istmikku taguma ![]()
Hommik!
Nädalavahetus oli edukas, kuid mitte selline, et hääli kuulda oleks saanud.
Positiivsed punktid:
Ilmnesid järgmised takistused:


riksx kirjutas:5. Terve siduri korv liigub alla vajutamisel 1..1,5mm mis on väga halb. Oskab keegi viga pakkuda?
Sidurikorvi alla käib sellise paksusega seib äkki?
Mõõdad vast ikka kompressiooni, surveaste on maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhe-selle võid ka kirja panna. ![]()
Minu nõuanded saatsid küll pikale lainele, kuid mõnd võiksid siiski kuulata:
Kompresiooni mõõtes on võimalik teisendada lugemi surveastmeks. Tõsi, mitte väga täpselt, kuid võimalik.
Kui tahta väga täpselt, nagu 11.2 või 11.5 siis selline lahendus ei tööta. Tuleb vedelikega solgutada ja kohati matemaatikat kasutada. See surveaste on teoreetiline.
Siin tooks näite, kui ostad poest tutika krossikad millel surveaste on näiteks 12.5
Sõites rõngad kuluvad, ning hooaja lõpus on 12.5 saanud näiteks 11.5 aga vedelikega solgutades on aste endiselt 12.5
Ercki kirjutas:Mõõdad vast ikka kompressiooni, surveaste on maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhe-selle võid ka kirja panna.
Kas sulle on jäänud mulje, et see on minu esimene aparaat mida käima pean lööma?
miilits kirjutas:Minu nõuanded saatsid küll pikale lainele, kuid mõnd võiksid siiski kuulata:
- kui hakkad käivitama, siis pane korraliku tallaga (kõva tükk peab olema) saapad jalga, plätud unusta ära;
-kikstarterit lüües ära hellita, vaid anna korralik mats, muidu virutab tagasi (kui mu juttu ei usu, siis küsi teadjamatelt ja kogemustest lähtudes jäi minu üks tuttav Planeta3-e "silitades" varbaluust ilma, ise oli kunagi ka olnud IZ-56 omanikuks.
Jõudu käivitamisel, tahaks aparaadi liikumist kunagi näha.
Ercki kirjutas:Mõõdad vast ikka kompressiooni, surveaste on maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhe-selle võid ka kirja panna.
surveaste on silindri töömahu( ruum, mis tekib kolvi ü.s.s liikumisel a.s.s) ja põlemiskambri mahu suhe. see on arvutuslik ja ei sõltu mootori (silindri) tehnilisest korrasolekut (kulumine)
muutes kas põlemiskambri või silindri mõõtmeid, (surveaste ) arv muutub.
lihtne
petz61 kirjutas:Ercki kirjutas:Mõõdad vast ikka kompressiooni, surveaste on maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhe-selle võid ka kirja panna.
surveaste on silindri töömahu( ruum, mis tekib kolvi ü.s.s liikumisel a.s.s) ja põlemiskambri mahu suhe. see on arvutuslik ja ei sõltu mootori (silindri) tehnilisest korrasolekut (kulumine)
muutes kas põlemiskambri või silindri mõõtmeid, (surveaste ) arv muutub.
lihtne
No aga ongi suhe ju see surveaste, miks sa seda kordama pead? Kompressioon on teine asi ju milles küsimus? Kompressioon kaob kui asi kulub, surveaste jääb ikka samaks ![]()
to ercki: mis on maksimaalne ja minimaalne põlemiskamber? - loe ja mõtle, mida kirjutad, selles on asi , mootoril on põlemiskamber kogu aeg ühes mõõdus ![]()
ok sõnstus sai natuke kiiruga kirjutatud mõte jääb samaks, saad ju isegi aru mida ma silmas pean ei pea kohe tähte närima hakkama, küsimus on ju suhtarvus kui kolb täiesti ülaval ja siis kui täiesti all nende ruumalade suhtarv ju.
petz61 kirjutas:surveaste on silindri töömahu( ruum, mis tekib kolvi ü.s.s liikumisel a.s.s) ja põlemiskambri mahu suhe.
Kui minna täpseks, siis A.S.S ei saa kasutada 2 taktilise mootoritel, kuna silinder on avasi täis. Ehk tegelikuses tuleb arvutada maht, mida kokkusurutakse alles sealt , kus kõik aknad on sulgunud.
Aga nüüd minu põhi mure juurde, see pagana sidurikorv nr 15 liigub 1...1,5mm. Kogu kupatus on 1 murtiga kinni nr 8. Tundub, et kogu võll liigub kaasa. Huvitav kas mul on kuskilt mingi seib puudu?

Võimalik pikilõtk sidurivõllil. Või siis sidurikoda, mis teoreetiliselt peab võllil ainult pöörlema - liigub ka telgsuunas. Vanem tüüp kodasid pöörles võllil puksiga, uuemad aga laagriga.
Sidurivõll koos käiguhammakatega.
Ma hammakaid lahti ei võtnud, seega ma midagi unustanud pole. Manual näitab, et ma seibi pole unustanud, kuna otstes pole seibe. Siis jääb variant, et laagrid annavad järgi. Ehk pean ära vahetama veohammaka ja siduri korvi poolse laagri. Mida keegi asjast arvab?

Viimane joonis näitab mingit seibi (7), see peaks ühelt poolt võlli pikilõtku hoidma, puutudes vastu võlli astet ning hammaka sisest puksiotsa. Siduri poolt jälle hoiab lõtku laager oma pesas. Vana laager võib muidugi olla külglõtkuga, aga mitte nii suurega. Seda, kumbalt poolt lõtku vähendada oleks õige, sõltub nukkide hambumisest, kui seda teha õigelt poolt, siis hambumus ka paraneb..! Sidurikorvi telgliikumine võllil võib olla põhjustatud, et laager annab välimise saalega oma pesas külgsuunas liikuda(stopper), sisemine laagrisaale peaks olema võlliastme ja sidurisüdamiku vahel mutriga kinni tõmmatud.
Ma käike lahti ei võtnud, kõik jäi võllile nii nagu oli. Võimalik, et endine omanik võis midagi panemata jätta aga ma ei usu, et viga selles seibis oleks.
Kui seda seibi ei ole, siis saaksin lihtsalt kogu korvi koos võlliga lõgistada. Aga võll ja korv on täitsa paigal, ka siis kui sidurit sees pole.
Kui sidurit lahudada, siis liigub korv välja ja läheb kohe tagasi kui sidur lahti lasta. Praegus on siiski kahtlus, et siduri poolne laager on läbi, mis suure surve peale järgi annab. Kunagi oli sõbral analoogne juhtum ka kava 250cc krossikal.
Planeta 5 on käigukasti remont lihtne, ei pea mootorit selle pärast maha ega pooleks võtma. Igatahes vahetan laagri ära ja vaatan kas läks paremaks.
riksx kirjutab:
Kui minna täpseks, siis A.S.S ei saa kasutada 2 taktilise mootoritel, kuna silinder on avasi täis. Ehk tegelikuses tuleb arvutada maht, mida kokkusurutakse alles sealt , kus kõik aknad on sulgunud.
Nüüd on kyll uus mootori kubatuuri arvutamise meetod leiutatud,pead ikka Palu piiblit hoolikamalt lugema
sookas kirjutas:riksx kirjutab:
Kui minna täpseks, siis A.S.S ei saa kasutada 2 taktilise mootoritel, kuna silinder on avasi täis. Ehk tegelikuses tuleb arvutada maht, mida kokkusurutakse alles sealt , kus kõik aknad on sulgunud.Nüüd on kyll uus mootori kubatuuri arvutamise meetod leiutatud,pead ikka Palu piiblit hoolikamalt lugema
sookass kes siin kubatuuri arvutas, surveastmest ja kompressioonist oli jutt.