Mul kodus lihtsamate tööde jaoks Telwini pisike inverter, mis maksis umbes 150.- Nüüd tuleb välja, et olen sellega isegi suuremaid asju teinud.
Alguses arvasin, et päris võimatu on ilma MIGita keevitada. Hiljem soetasin peenemad elektroodid ja tuli välja, et elektroodiga keevitamine on täitsa tehtav.
Minu harjutamata käe keevis näeb välja nagu koera okse - aga miski küljest ära ei ole kukkunud... Kahed kohvriraamid olen kokku käkkind - mitu aastat juba toimivad.
Kusjuures isegi see kaasa antud ühekäe mask on asja ära ajanud - ma kokku võibolla 30 elektroodi olengi üldse läbi lasknud. Aga Ranelil on õigus, kui mul parem mask olemas oleks, teeksin vanast tuulelohe.
Kusjuures isegi see kaasa antud ühekäe mask on asja ära ajanud - ma kokku võibolla 30 elektroodi olengi üldse läbi lasknud. Aga Ranelil on õigus, kui mul parem mask olemas oleks, teeksin vanast tuulelohe.
Seda ütles eespool siiski Villem, aga ma nõustun sellega. Isegi üks 30 eurone isetumenev, mina loobusin sellest, sest raame keevitades oli õhtuks liivaterad silmas. 3m 200 eurone mask, aga võid päev otsa möllata ja õhtul silmad ok.
noisekillerit
Postitatud: 06 Mai 2019, 09:55
Postitas Lembit
Oleks vaja nädalavahetuseks ca 62mm siseläbimõõduga auku sobivat DB-killerit.
Kas on kellelgi laenuks pakkuda või soovitusi, kuskohast sellise vidina soodsalt soetada saaks?
Oleks vaja nädalavahetuseks ca 62mm siseläbimõõduga auku sobivat DB-killerit.
Kas on kellelgi laenuks pakkuda või soovitusi, kuskohast sellise vidina soodsalt soetada saaks?
Oleks vaja nädalavahetuseks ca 62mm siseläbimõõduga auku sobivat DB-killerit.
Kas on kellelgi laenuks pakkuda või soovitusi, kuskohast sellise vidina soodsalt soetada saaks?
See on päris hea mõte koos isepuurivate kruvidega kaasa võtta ja paigaldada alles siis, kui valjusus probleemiks osutub.
Kas on ka kogemusi, kuidas ca 130 hj sellest laagriaugust läbi mahub või poob see ülemise otsa täitsa kinni?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 06 Mai 2019, 10:35
Postitas Kirs
Kas originaalsummutiga poob kinni siis ülemise otsa või? Ole mureta, ei poo midagi, ega see DB killeri väljund suurem ole.
Minu harjutamata käe keevis näeb välja nagu koera okse - aga miski küljest ära ei ole kukkunud...
Keevitamine on selline huvitav asi, et samas on võimalik ka keevitada nii ilusti, et ilusamini ei saagi, aga maha kukkudes detail laguneb laiali. Ehk siis ilus keevis on detailide peale sulatatud, aga ei ole detailidega piisavalt kokku sulanud. Pigem on see probleem just MIG/MAG korral, elektroodiga vähem. Väliselt silmaga vaadates ei pruugi olla võimalik hinnata keevituse tugevust.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 06 Mai 2019, 19:24
Postitas rockit1
Küsiks nõu, ülekeeratud polt(M6). Milliste erinevate töövõtetega oleks võimalik taastada keeret. Üks lahendus: suurem auk ja uus keere. Kas on ka muid lahendusi? Keermeliimiga ei anna taastada keeret?
Küsiks nõu, ülekeeratud polt(M6). Milliste erinevate töövõtetega oleks võimalik taastada keeret. Üks lahendus: suurem auk ja uus keere. Kas on ka muid lahendusi? Keermeliimiga ei anna taastada keeret?
Erinevatel tootjatel on olemas 2'ekomponentsed keermetaastamise komplektid. Olenevalt tootjast lubas kuni 8.8 tugevust...
Kunagi sai edukalt TDM'i tähiku keeret sellega "taastatud"- toimis hästi.
Nt:
Ja muidugi helicoil.
edu
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Mai 2019, 10:02
Postitas ranel
Mis õli kasutada scottoileri õli asemel? On kellelgi pikemaaegset kogemust?
Minu harjutamata käe keevis näeb välja nagu koera okse - aga miski küljest ära ei ole kukkunud...
Keevitamine on selline huvitav asi, et samas on võimalik ka keevitada nii ilusti, et ilusamini ei saagi, aga maha kukkudes detail laguneb laiali. Ehk siis ilus keevis on detailide peale sulatatud, aga ei ole detailidega piisavalt kokku sulanud. Pigem on see probleem just MIG/MAG korral, elektroodiga vähem. Väliselt silmaga vaadates ei pruugi olla võimalik hinnata keevituse tugevust.
Üks tuttav parandas 1990-datel aastatel külmkapi kompressoreid. Seal vaja pärast valtsitud äärtega kompressoripooled omavahel kokku keevitada. Kui ma siis ükskord tema juurde juhtusin minema, näitas ta mulle päeva nalja: keevisõmblus keevitatava pinna küljest täiesti lahti jäänud, irdus, nagu silikoonitriip rasvaselt pinnalt ja keevitatavatel kompressoripooltel oli vaid paar pisikest sulamisjälge. Aga alguses olevat pealt igati ilus töö paistnud olema. Voolutugevus kui sai parajaks, sulas uus keevisõmblus juba kenasti pinnaga kokku.
Küsiks nõu, ülekeeratud polt(M6). Milliste erinevate töövõtetega oleks võimalik taastada keeret. Üks lahendus: suurem auk ja uus keere. Kas on ka muid lahendusi? Keermeliimiga ei anna taastada keeret?
Küsiks nõu, ülekeeratud polt(M6). Milliste erinevate töövõtetega oleks võimalik taastada keeret. Üks lahendus: suurem auk ja uus keere. Kas on ka muid lahendusi? Keermeliimiga ei anna taastada keeret?
Fixuses on helicoili komplektid olemas. Tulemus jääb ilus ja kui üle keeratud osa asub alumiiniumi sees, siis tugevam/vastupidavam kui enne oli. http://pood.fixus.ee/shop/prod/94/12?c=684-35060
Helicoilimist kasutatakse lennuki kerepaneelide ühendustes. Seega, sellesse võiks uskuda rohkem kui keemilisse metalli
Ehk videost ilmub ikka ja jälle vana hea tarkus mida ka originaaltootja soovitab. 75w90 käigukastiõli
Ehk siis Scottoileri sinise asemele 75W90W mõistlik kasutada?
Jep, paljud internetis ka kasutavad sama. Googelda näiteks "Scottoiler ATF oil", "Scottoiler gearbox oil" jne.
Okei. Aga siis täpsemalt siis? Näiteks osad punased käigukasti/roolivõimu õlid söövad tihendeid. Ise ühest roolilatist nii lahti saanud.
Midagi lugesin ise ka, kuid postitatud videos soovitati kasutada tegelikult Gear oil. Ehk siis ATF ja Gear oil on vähe teised asjad. Minu viga, ajasin ise ka pada vähe
Tegelt oleks hea antud teema kuskil eraldi ketiteemas üles võtta.
Mis õli kasutada scottoileri õli asemel? On kellelgi pikemaaegset kogemust?
Aga miks peab seda asendama?
30+ eur/l vs 5-10 eur/l nt?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Mai 2019, 18:51
Postitas Ain
kui suur siis see kulu Sul on? Mul oli see rattal peal ja ostsin 500ml pudeli millest jagus väga pikaks ajaks.. Seda lihtsamat süsteemi tuli ka seadistada, et mitu tilka mingil ajahetkel tilgub. Minu rattal oli see uuena peale pandud ja ls 33k kui maha müüsin ning kett oli ok.
kui suur siis see kulu Sul on? Mul oli see rattal peal ja ostsin 500ml pudeli millest jagus väga pikaks ajaks.. Seda lihtsamat süsteemi tuli ka seadistada, et mitu tilka mingil ajahetkel tilgub. Minu rattal oli see uuena peale pandud ja ls 33k kui maha müüsin ning kett oli ok.
1 tilk iga 30 sekundi järel tühikäigul nagu manuaal ütleb. Napp 10k km tuleb ära 0.5l pudeliga.
kui suur siis see kulu Sul on? Mul oli see rattal peal ja ostsin 500ml pudeli millest jagus väga pikaks ajaks.. Seda lihtsamat süsteemi tuli ka seadistada, et mitu tilka mingil ajahetkel tilgub. Minu rattal oli see uuena peale pandud ja ls 33k kui maha müüsin ning kett oli ok.
1 tilk iga 30 sekundi järel tühikäigul nagu manuaal ütleb. Napp 10k km tuleb ära 0.5l pudeliga.
ja 12-15€ 10k peale on palju? Panen puusalt, et tavaline rattur sõidab seda 2 hooaega..tõsisem 1 hooajaga. Palju Sa aastas sõidad siis?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Mai 2019, 19:07
Postitas simp
mina panin alternatiivi, kuna seda on igast suvalisest bensukast saada ja ei pidanud "õiget" asja reisule kaasa tarima.
kui suur siis see kulu Sul on? Mul oli see rattal peal ja ostsin 500ml pudeli millest jagus väga pikaks ajaks.. Seda lihtsamat süsteemi tuli ka seadistada, et mitu tilka mingil ajahetkel tilgub. Minu rattal oli see uuena peale pandud ja ls 33k kui maha müüsin ning kett oli ok.
1 tilk iga 30 sekundi järel tühikäigul nagu manuaal ütleb. Napp 10k km tuleb ära 0.5l pudeliga.
Mul ise tehtud õlitus 170sek ja tilk ajas rehvi õliseks. Hetkel 300sek ja tilk..kett on õline rehv enam ei
kui suur siis see kulu Sul on? Mul oli see rattal peal ja ostsin 500ml pudeli millest jagus väga pikaks ajaks.. Seda lihtsamat süsteemi tuli ka seadistada, et mitu tilka mingil ajahetkel tilgub. Minu rattal oli see uuena peale pandud ja ls 33k kui maha müüsin ning kett oli ok.
1 tilk iga 30 sekundi järel tühikäigul nagu manuaal ütleb. Napp 10k km tuleb ära 0.5l pudeliga.
ja 12-15€ 10k peale on palju? Panen puusalt, et tavaline rattur sõidab seda 2 hooaega..tõsisem 1 hooajaga. Palju Sa aastas sõidad siis?
Kust seda 12 eur/pudel 0.5l saab? Sinist, mitte punast.
Aga ülevaatus on juuli keskel tehtud ja hetkel 8.5k km ehk siis 9.5 kuu läbisõit.
Aga eelkõige jah, et poleks motopoodidest sõltuvuses.
mina panin alternatiivi, kuna seda on igast suvalisest bensukast saada ja ei pidanud "õiget" asja reisule kaasa tarima.
80W90?
atf'i
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Mai 2019, 20:08
Postitas Jesper
Selle jaoks, et kett 33k pealt ok oleks, ei pea küll Scottoileriga jändama - ma just vahetasin kuskil 40-45k sõitnud keti ära, mille määrimine käis kogu tema eluaja umbes selle skeemi järgi, et määriks hea meelega, aga liiga kiire on, või liiga palju aega, või õli pole kaasas, või õli on liiga palju kaasas, või on liiga külm, või on liiga palav, või on selg väsinud, või on kärss kärnas, jne.
Krt ega need tsiklid klaasist ei ole, et ennast iga asjaga nii sõlme mõelda, ikka rauast on need ruunad tehtud.