Re: K: Autokaamerat tarvis
Telefon ise ei oska? Nt mul Samsung A8 ja selle oma default "Videomängija" oskab väga sujuvalt zoom/pan teha. Muudest vidinatest nt MX Player kui seadetest zoom/pan sisse lülitada...
G
Telefon ise ei oska? Nt mul Samsung A8 ja selle oma default "Videomängija" oskab väga sujuvalt zoom/pan teha. Muudest vidinatest nt MX Player kui seadetest zoom/pan sisse lülitada...
G
Soovitage soodsat, suva tootja (Aliexpress) kaamerat, mis töötab. Muud pole vaja kui filmimine süüte sisse keerates.
Mul mitmel autol seda tüüpi olnud http://tiny.cc/imn2cz
Pilt on täiesti hea selle raha eest ja ka kottpimedas laupkokkupõrkesse tulnud auto number oli tuvastatav.
Ainuke probleem on aku - see eesti külmadega ei tööta niigi hästi, et kaamera setingud paika jääksid - see ongi ainuke mure mul sellega, muidu töötab ju laitmatult.
Tänan
Kui suva, siis vaata, mida enim tellitud on ja mine sobiva hinna juurde.
Näiteks see: https://www.aliexpress.com/item/1982301 ... b201603_52
Hoi!
Voolu toomiseks soovitan analoogset(on ka teiste USB otsadega):
https://www.aliexpress.com/item/3281135 ... b201603_52
Lae all on 12V allikaid küllaga, kas süütega lülitatqavad või permanentsed, jääb ära see pikk voolik alt üles'
edu
Mälukaardile tasub rõhku panna, kuna tavliste odavate ülekirjutuskorrad kipuvad väga kiirelt täis saama. Halb avastus juhul, kui salvestist reaalselt vaja läheb ja seda polegi.
Suurele ekraanile ma rõhku ei paneks. Häirib öösel isegi teise autoga mööda sõites. Point on ikkagi salvestada, mitte sealt kaudu teed vahtida.
Kas sa oled reaalselt ka autokaameraga mõne mälukaardi ülekirjutuskorrad täis saanud? Tundub rohkem sellise väljamõeldud tarkusena, sest tüüpiline odav mälukaart talub 10 tuhat tsüklit, mis on 128GB kaardi puhul 5GB/h selline nõrk 30 aastat 24/7 salvestamist.
Ma ükskord mõtlesin, et käiaks huvi pärast ühe vana 16GB kaardi kirjutamistsüklid läbi, et mismoodi ta siis täpselt feilib, aga näppudel arvutades selgus, et see võtaks ka max kiirusel 24/7 kirjutades umbes 6 kuud, ei viitsinud...
Jesper kirjutas: ↑23 Sept 2019, 11:13Kas sa oled reaalselt ka autokaameraga mõne mälukaardi ülekirjutuskorrad täis saanud? Tundub rohkem sellise väljamõeldud tarkusena, sest tüüpiline odav mälukaart talub 10 tuhat tsüklit, mis on 128GB kaardi puhul 5GB/h selline nõrk 30 aastat 24/7 salvestamist.
Ma ükskord mõtlesin, et käiaks huvi pärast ühe vana 16GB kaardi kirjutamistsüklid läbi, et mismoodi ta siis täpselt feilib, aga näppudel arvutades selgus, et see võtaks ka max kiirusel 24/7 kirjutades umbes 6 kuud, ei viitsinud...
Juhtub,et kaart lihtsalt ei kesta neid kordi ära ja jookseb kokku palju enne nende kordade täitumist. Vormindamine vahel aitab natukeseks,aga üldiselt väga lühikeseks ajaks. Seda on kõigi nö korralike tootjate kaartidega juhtunud. Nimesid ei nimeta(mul pole tõestatud fakte),aga meilt kaubandusest ostetud kaartidest räägin,mitte hiinast tellitud suva tootja omadest. Minu kogemus ütleb,et kui kaart on suurim lubatud maksimum,mida seade toetab,siis on probleemid kiiremini tekkivad. Põhjust ei oska öelda,aga näiteks 64GB kaadid asendasime 32GB kaartidega,samalt tootjalt ja probleemid peaaegu kadusid. Selgitust ei oska keegi anda. Lihtsalt juhuslik kogemus,sest hetkel polnud seda suuremat kohal olemas.Kogemus siis 14 tööauto ja 2 enda sõiduki kasutuse põhjal.
Autokaameras kasutatava mälukaardi probleemid on täiesti reaalne ja laialt levinud . Mul endal pidas päris väikese kasutuse juures autokaamera (s.t. auto sõitis päris harva) juures originaal kingstoni kallima otsa mälukaart vastu u, 1,5 -2 aastat) Peale seda hakkas vigu sisse viskama ja kõik videod ei olnud enam kaardilt väljaloetavad ja s.h. üks video, mis vääris alleshoidmist. Üks asi, mis kõigile mälukaartidele ei meeldi on lisaks pidevale ülekirjutamisele ka suured temperatuurikõikumised, mida autokaamera mälukaart pidevalt saab. Üldiselt soovitatakse automaakerasse "endurance" e. siis suurendatud vastupidavusega mälukaarte.
urmas66 kirjutas: ↑23 Sept 2019, 11:39Minu kogemus ütleb,et kui kaart on suurim lubatud maksimum,mida seade toetab,siis on probleemid kiiremini tekkivad. Põhjust ei oska öelda,aga näiteks 64GB kaadid asendasime 32GB kaartidega,samalt tootjalt ja probleemid peaaegu kadusid. Selgitust ei oska keegi anda.
Järelikult see kaart annab otsad mingil muul põhjusel kui ülekirjutuskorrad - tootjate lubadusi ülekirjutuskordade osas on maailmas oksendamiseni testitud ja jõutud järeldusele, et need peavad mõistliku vea piirides paika. Maailmas on flash mälu tootjaid kokku 5tk ja kõigi nende kiibid on ka "hiinakate" sees - odava ja kalli vahe on lihtsalt kvaliteedikontrollis, kaardile pandavas mikrokontrolleris ja selles, kui palju füüsilist mälu lisaks reklaamitule varuks pannakse.
Ma ise pakuks, et sul on lihtsalt vilets seade - kui näiteks seal mingi protsessor või asi on täpselt kaardipesa kõrvale pandud ja kaardile kuuma annab, siis see ei ole enam normaalne kasutus ja kaardid riknevadki kiiresti. 32GB kaardi soojataluvus on parem, sest samas korpuses on kaks korda vähem kiipe.
highlander216 kirjutas: ↑23 Sept 2019, 11:42Autokaameras kasutatava mälukaardi probleemid on täiesti reaalne ja laialt levinud
Jah, ka mujal kasutatavate mälukaartide probleemid on laialt levinud (näiteks profifotokaamerates käib korraga kaks kaarti sees, et see üks kõigetähtsam pilt MM-i finaali väravast kaotsi ei läheks), aga sel pole mingit pistmist kirjutustsüklitega...
Probleem on siiski olemas. Mulle on paar korda toodud nende kaarte, et vaata, kas saad miskit kätte. Üks sõber on mingi 5-6a autokaameraid kasutanud ja ostis ikkagi lõpuks ei mäletagi, kas Sandiski või Toshiba väljareklaamitult rohkem kirjutamist kannatava ja omajagu kirvema kaardi. See tal vast 3a küll olnud ja pole enam kurtnud.
Ja millest sa järeldasid, et neil toodud kaartidel just kirjutustsüklid täis said? Sry norimise eest, aga minuarust oleks kõigil lihtsam, kui see kirjutustsüklite legend juba ükskord maha maetaks, see pärineb ajast, kui 128 MEGAbaidine kaart oli suur kaart. Jah, reeglina tuntud tootjate kallima seeria kaardid on töökindlamad, aga seda statistiliselt - noh ütleme et kui alumise riiuli kaartide puhul läheb 5% garantiisse, siis ülemise riiuli omade puhul näiteks 0,5% (numbrid on laest võetud, päris numbrid on suur ärisaladus). Aga selle eest, et sina mingil põhjusel ikkagi selle 0,5% sisse ei satu, ei kaitse Issand taevas kah mitte. See ei ole nagu piduriklots, et kui paned kaks korda paksema, siis see kestab kaks korda kauem.
Millegi põhjal mälukaartide tootja siiski annab kirjutamistsüklite arvu ja ka garantii oma mälukaaridele. Kui just profifotograaf või uudistereporter ei ole siis autokaamera mälukaart saab oluliselt intensiivsemat kasutust kui näiteks meie telefonis või fotoaparaadis olev mälukaart. Profifotograafid kasutavad kahte kaarti nii backup jaoks kui ka selleks, et näiteks ühele mälukaardile lähevad RAW failid ja teisele jpg. See kiirendab teatud juhtudel hilisemat tegelemist nende failidega.
Kui veidi mälukaarditootjate kodulehekülgi uurida siis on sealt leitav järgnev info:
No meie tööautodel on kaamera töös ilmselt 12-15h ööpäevas ja tootja kinnitusel peaks see ju igati OK olema. Kahjuks on probleeme nii kaamerate kui kaartidega olnud. Olid enne kasutusel Toshiba ja praegu Sandiski omad.Minu enda autol kaamera kasutuses ilmselt 3-4h päevas ja naise omal 1-2h. Naise autos oleva kaamera ja kaardiga null probleemi kahe aasta jooksul. Minu autos kaamera ei hakka peale teist aastat salvestama igakord,kui hommikul esimese sisselülituse teeb(koos süütega). Viskab ette kirja et card error või midagi taolist. Paned korraks uuesti,siis läheb tööle ja justkui ka kirjutab,kuid on ka auke sees olnud. Eriti ajas närvi,kui sai Elfyn Evansi WRC taga Otepääl sai sõidetud ja ta ka meile viipas . Kaameraasse kahjuks see ei jäänud. Oli eelnev lõik ja ka järgnev lõik teekonnast. Üldiselt ongi nii,et kui kasutad neid pardakaameraid püsivalt päevad läbi,siis erroreid ikka viskab vahele. Kui ainult poes või leheputkas käid ja ülejäänud aja auto seisab,siis probleem pole. Väimehel ka mingi kalleima otsa kaamera autos,mis püsivalt sees(ka öösel) ja tal neid kaarte ikka läheb.Üle poole aasta eriti ei pea ükski.
highlander216 kirjutas: ↑23 Sept 2019, 13:27Millegi põhjal mälukaartide tootja siiski annab kirjutamistsüklite arvu ja ka garantii oma mälukaaridele. Kui just profifotograaf või uudistereporter ei ole siis autokaamera mälukaart saab oluliselt intensiivsemat kasutust kui näiteks meie telefonis või fotoaparaadis olev mälukaart.
Jah, saab intensiivsemat kasutust, aga füüsiline räni on ju ikka sama. Erineb ainult algoritm, millega seda kasutatakse. Ehk kas max kiirus kirjutamistsüklite võrdsuse arvelt või vastupidi, madalam kiirus ja võrdsem füüsilise mälu kasutus.
Nad on oma andmetes lihtsalt korrutanud garantii aastate arvu tundide arvuga aastas. Kui sa näiteks võtad selle 43800 ja kasutad seda 2 tundi päevas, siis see teeb 60 aastat, mis on jälle teistpidi absurd.
Anoh ma ei viitsi vaielda, tõenäoliselt seda pro high super duper endurance mudelit valides te mööda ei pane, ja stiilis 10€ pole märkimisväärne hinnavahe. A siiski usun, et kui autokaameras kaardid surema kipuvad, siis seal on teil mingi muu probleem kui kirjutamistsüklid.
Probleemiks on niiskus ja suured temperatuurikõikumised ning vibratsioon /kehvad mälukaardipesad. Tuuleklaasi peale puhub tavaliselt ju väljast niisket õhku ja siis saab kaamera vahelduva eduga külma, sooja, päikest jne. Mis puutub mälukaartide kvaliteeti, siis mul on neid ka fotokas peesse läinud igasuguseid, odavaid ja kalleid. Mälupulkadega sama lugu, ei usalda ma neist ühtegi sajaprotsendiliselt ega soovita ka teistel.
Ma lisaks sinna kahtlusaluste nimekirja veel toite, auto elektrisüsteem on igasugu paranähtusi paksult täis ja toiteplokk on hea ja kallis asi, mida optimeerides seadme hinna alla saab. Kunde vaatab hinda ja megapiksleid ning hiljem süüdistab kaarte, nelja aastaaega ja rahvusvahelist imperialismi...
Samas kliendina on siin raske arukat valikut teha, kui fotokatele, autodele ja tsiklitele tehakse ajakirjanduses ka pikaajalisi teste, siis selliste vidinate puhul keegi eriti ei vaevu kahjuks.
Jesper kirjutas: ↑23 Sept 2019, 14:49Ma lisaks sinna kahtlusaluste nimekirja veel toite, auto elektrisüsteem on igasugu paranähtusi paksult täis ja toiteplokk on hea ja kallis asi, mida optimeerides seadme hinna alla saab. Kunde vaatab hinda ja megapiksleid ning hiljem süüdistab kaarte, nelja aastaaega ja rahvusvahelist imperialismi...
Samas kliendina on siin raske arukat valikut teha, kui fotokatele, autodele ja tsiklitele tehakse ajakirjanduses ka pikaajalisi teste, siis selliste vidinate puhul keegi eriti ei vaevu kahjuks.
Mul end autos kooles toitejuhe juba ammu ära,kasutan USB punni ja tavalist USB kaablit. No 120-150€ maksvad seadmed ei ole just maailma odavaimad ja neil võiks olla ka korralik toitejuhe. Grantiis käidud toodetel on üldjuhul vahetatud välja emaplaat. Laadijad on siiani kõik toiminud.Veokates on 24-12V juba alaldatud ehk auto paranähtused ei tohiks sellega kaasa tulla. Seal kallid ja väga kvaliteetsed plokid.
Ega ma ka väga vaielda ei viitsi, kuna mälukaardiarhitekti tunnistust ette näidata ei ole, pigem soovita(si)n siiski kõige odavamat teed mitte minna, kui tahad, et salvestis ikka reaalselt ka tekiks. Pärast paarikümbise kokkuhoiu asemel mitu tonni kahju.
Resoga kokkuhoiuga on ka tihti nii, et algul "optimeerid", pärast ikka kirud, et miks max ei kasutanud... Eriti näiteks hetkel mingeid 10-15a vanu digifotoka pilte vaadates. 128MB > 128GB mahu kasvuga on paraku ka andmemaht analoogselt kasvanud. Suru sinna siis videot või RAW fotot. Eriti hull, kui RAW videot...
Kui nüüd eelnevat kaamerat meenutada,mis mul oli hiinakas SJCAM ,siis sellega polnud 2a jooksul ühtegi probleemi. Seal oli pardakaamera seadistus ka peal. Ta lihtsalt kooles ühel hetkel ära,sest aku tursus nii paksuks,et enam isegi välja ei tulnud ja lõhkus emaplaadi ära. Oleks ilma akuta kasutanud, võib olla töötaks siiani. Ainuke miinus oli see,et öine pilt ei olnud just HD kvaliteediga.
Ekraan võib olla,sest siis vähemalt autotga sõitu alustades näed, et hakkas tööle ja siis saad selle nö kustu lasta vastavalt soovile, see kõigil kaamertatel olemas. GPS pole üldjuhul vajalik, sest ka see kiiruse teema ei huvita kedagi ja sellega ei tõesta ka kellelegi midagi vastupidist kui soov on. Kuna meil autopargis paarikümne ühikuga ikka midagi aegajalt juhtub,siis üsna tihti on see, et järjekordne kaamera on erroris ja ei salvesta. Minu meelest töötavad kõige paremini ja töökindamalt just kaamerad,mille pole GPS-i ja millele saab panna mälukaardi vähemalt 32-64GB. Mida tihedamat üle kirjutab, seda suurem tõenäosus, et kokku jookseb. Kaart võtta ka kindlasti max hea ja kiire. Pakun,et see Garmin võib ok olla,kuigi omal sellisega pole kogemust,aga Prestigio omad ei kannata pidevalt päevast päeva sõitmist,seda olen korduvalt kogenud. Endal praegu Midlandi omad kasutsuel ja neil üks, mis on liimitava alusega, see on lausa lemmik.Vapsik kirjutas: ↑23 Okt 2022, 21:07Mis selles maailmas uut? Vaatan enda sõiduautole variante. Kuna Garmini muu vidinaga head kogemused, jäi silma Dash Cam Mini 2. Aga siit küsimused 1.Ekraan, milleks vajalik? 2.GPS, kas reaalselt vajalik mingite olukordade juures? 3.Pilve salvestamine, kas see tähendab mälukaardiga pole midagi pistmist?
Kui sul on vaja 15-20sekundit ja see on 4K siis proovi see 15-20GB peale saada. Saab,aga lihtsam on seda kohe väiksema resoga üles võtta ja siis lõigata minutilist lõiku. Avarii tõendina pole mingit vahet kui terav see pilt on. Kõige keerulisem on politseiga,sest neile ei saa üldse muud moodi kui mälukaardile või pulgale seda panna,sest linke nad ei saa avada ja suured failid ei lähe neil ka süsteemis tööle. Olen kaks korda sellega kokku puutunud. Kindlustustega muidugi kordades rohkem juhtumeid olnud,aga ka seal on nad vahel hädas,eriti kui välismaise autoga tegu ja keegi siin esindav selle välismaalase seltsi. ja siiani on kõik GPS ja kiiruse asjad pigem segavad kui abistavad olnud. Kiirusega videol võid ka omale pigem karuteene teha,sest 5km/h ületust on ka rikkumine. See ei ole kohtus tõendina kasutatav kuid võib lihtsalt kallutada otsustajat.