2. leht 3-st
Postitatud: 24 Nov 2006, 09:43
Postitas AzA
Ma roniks premalt tsikli selga kui gaas oleks vasakul ja ise vasakukäeline.
Keha alt on gaasi ulmeraske keerata. Sellepärast ka paremkurvid ebamugavamad ning paremalt küljelt kehv ratast lükata.
Pealegi hoiab see asi püksis ka vasakule ja seepärast, et kunagi vaarisad jooksid oda paremas käes ja vasaku käega hoidsid paigal

Postitatud: 24 Nov 2006, 09:44
Postitas tali
Soovitan selle teemaga seoses lugeda (paljudel kindlasti loetud) Sonny Barger´i raamatut "Põrguinglitest", vot seal on tõsiselt lahedaid kombeid ja ka tõsiselt vähemlahedaid. Saan isiklikult küll sellest klubivärvide kultusest aru, aga kas selle pärast kohe kõvastikõvasti pasunni peaks antama kui kellelgi teise värvid seljas...? Ise olen kange patsifist, vägivalda ei salli, aga minu komme on ALATI minna appi abivajajale. Ja enne panen ratta jala peal popsuma ning seejärel kiivrid-kindad-lukud-trukid. Kiivrit pigem ei pane maha. Mulle rääkis sellest kombest tubli motopolitseinik kui olin veel väga roheline tsikliinimene. Aga liiga tõsiselt seda ka ei võta. Lehvitan alati. Minu meelest PEAKS mootorrattarahva kommete hulka kuuluma viisakas liiklemine. Me pole lindpriid, seega peaksime käituma mõistlike kodanikena. Ning kuna tsikli seljas sõites oled kindlalt liikluses pilgupüüdja, siis oleks hea üles näidata mõnusat mõistlikkust. Mitte, et mulle kiirus ei meeldiks...
Andke nüüd nuuti, hakkasin moraali lugema...
Postitatud: 24 Nov 2006, 17:26
Postitas simp
aga sellele ei ole mõelnud et pidur on paremal pool?
st: lükkad jala alt ära kallaku peal ja siis hoiad jalaga pidurit samal ajal kui vasak jalg on maas?
vastupidi ei saaksgi tagapidurit kasutada ja ei usu mina et neid inimesi on palju kes esipiduriga seismas hoiavad ratast?
Postitatud: 24 Nov 2006, 17:29
Postitas manager2
simp kirjutas: ei usu mina et neid inimesi on palju kes esipiduriga seismas hoiavad ratast?
mina olen üks nendest...
Postitatud: 24 Nov 2006, 17:33
Postitas sepp
manager2 kirjutas:simp kirjutas: ei usu mina et neid inimesi on palju kes esipiduriga seismas hoiavad ratast?
mina olen üks nendest...
ma olen siis tessa

Postitatud: 24 Nov 2006, 17:37
Postitas StreetMoto
On küll OT veidi aga usun, et 99% hoiavad seisvat tsiklit veeremast esipiduriga. No mille krdi pärast peaks hakkama oma taskaaluga mängima ja jalga maast tõstma, et tagumist vajutada??? Igatahes mina hoian esipidurit veeremise vältimiseks.
Postitatud: 24 Nov 2006, 17:38
Postitas triplekix
sepp kirjutas:manager2 kirjutas:simp kirjutas: ei usu mina et neid inimesi on palju kes esipiduriga seismas hoiavad ratast?
mina olen üks nendest...
ma olen siis tessa

ma kossa
Postitatud: 24 Nov 2006, 17:39
Postitas StreetMoto
Pole sa midagi, ma jõudsin ette

Nüüd on järts täiega segi .....
Postitatud: 24 Nov 2006, 18:16
Postitas simp
okei seal kohas ma siis ilmselt eksisin..
aga miks on siis liikluseeskirjas (vähemalt siin) kirjas et fooritaga peaks vasaku jala maha panema ja põhjenduseks on kirjas just kuna siis on pidurit võimalik all hoida?
lihtsalt huvitab...
edasi pole vist vaja kirjutada et mina olen neljas or smth

Postitatud: 24 Nov 2006, 18:25
Postitas StreetMoto
Sest kui oled ikka vääääga roheline algaja, siis hoides end kallaku peal esipiduriga võib enne liikumahakkamist ununeda, et kui oled käigu sisse pannud ja tahad hakata gaasitama pead oma asendi stabiilseks muutma sellega, et vajutad alla tagapiduri ja lased lahti esipiduri, et lubada oma paremal käel tegutseda gaasirulliga
Ja ilmselt pole eeskiri leidnud nii põhjalikuks seletamiseks vajadust. Lihtsam on ju see, kui õppimisel end tagapiduriga paigal hoitakse. Edasise praktika käigus võivad kombed/harjumused mõistlikemaks muutuda .
Postitatud: 24 Nov 2006, 18:29
Postitas petz
tahaks seda liikluseeskirja näha, kus kirjas, et vasak jalg fooritaga tuleb maha panna.ja kui hakkan oma vasaku jalaga käiku sisse vajutama, olen koheselt liikluseeskirjade rikkuja.
Postitatud: 24 Nov 2006, 18:34
Postitas simp
petz61 käigu paneb "algaja" sisse ilmselt siis kui juba liikuma hakkab?
kui uskuda StreetMoto seletust...
ja kui vägavaja siis võin sulle selle "prantsuskeelse" teksti üles otsida?:D
Postitatud: 24 Nov 2006, 18:44
Postitas petz
ära igaks juhuks seda prantsuskeelset teksti otsi. pole just eriti kodus selle prantsuse keelega. ise hoian küll esipiduriga tsikkelt kallakul paigal, vasak jalg kohe kohe käiku sisse lükkamas.
Postitatud: 24 Nov 2006, 18:51
Postitas Zidist
Koolis räägiti, et foori taga seistes peab käik sees olema.
Postitatud: 24 Nov 2006, 18:56
Postitas AzA
petz61 kirjutas:ära igaks juhuks seda prantsuskeelset teksti otsi. pole just eriti kodus selle prantsuse keelega. ise hoian küll esipiduriga tsikkelt kallakul paigal, vasak jalg kohe kohe käiku sisse lükkamas.
Huvitav, aga vastupidiselt prantsuskeelsele liikluseeskirjale õpetati mind koolis just petz61 moodi kallakul minema saamist. Enne kooli olin ka kõva tagapidurdaja, seal sai esimest teoreetiliselt ja praktiliselt nii palju uksest ja aknast, et isegi minusugune idioot mõistis, missugune ots mida teeb ja kui mugav on.
Mulle ei mahu üldse pähe, kuidas esipidurit kasutamata kallaku pealt minema saaks, eeldades, et käiku ei pea muutma, mis on harukordne juhus.
No hea küll mahub küll pähe, aga mille kuradi pärast ma peaks mingit klouni mängima ja tasakaalu hoides käiku lülitama, kui ma saan edukalt esikaga ratast paigal hoida, paremat maas ja vasakuga käigutada.
Viimasel puhul jääks klounitades parem jalg munade sügamiseks suisa vabaks
Zidist kirjutas:Koolis räägiti, et foori taga seistes peab käik sees olema.
Kui see tainas, kes nii väidab oma Ilja Murometsa sõrmi mingi 10 minutit mingi suvalise Riia foori all väsitab, siis lasku käia, aga ära sina teda kuula, mõtle ja sõida nii nagu sulle endale mugavam on.
Postitatud: 24 Nov 2006, 19:16
Postitas petz
käiku hoian pidevalt sees tsikkelt parkides.sõites kaa.aga mitte foori taga seistes.
Postitatud: 24 Nov 2006, 19:26
Postitas Zidist
Kahjuks ei sattunud Riiga, New Yorki ja Hong Kongi õppesõitu tegema. Mõeldi ikka Tallinna kanti. Otsused tuleb vastu võtta vastavalt olukorrale, mitte minna teise äärmusesse ja eestlaslikult "rohelistele" ära panna.
Postitatud: 24 Nov 2006, 19:27
Postitas AzA
Zidist kirjutas:Kahjuks ei sattunud Riiga, New Yorki ja Hong Kongi õppesõitu tegema. Mõeldi ikka Tallinna kanti. Otsused tuleb vastu võtta vastavalt olukorrale, mitte minna teise äärmusesse ja eestlaslikult ära panna.
küsimus pole ära panemises, vaid selles, et vaatamata ülieffektiivsele kohaltvõtule väsivad sidurit all hoides asjatult sõrmed.
Postitatud: 24 Nov 2006, 19:34
Postitas korke
alati ...ennem kui koha pealt ära sõidan ...vajutan sidurit

Postitatud: 24 Nov 2006, 20:56
Postitas Primo
Aga muidu, kui passida päevad läbi ummikus, autoga see tüüp hoiab ka käiku sees pidevalt?
Minul isiklikult hakkaks siduri ketastest kahju nii käitudes.ja ma ei tee ka seda.Võtan käigu välja ja kui süttib roheline tuli, panen käigu sisse ja süstin minema.Ja kalde peal hoian kas esi- või tagapidurit...kuidas jumal juhatab.
Postitatud: 24 Nov 2006, 22:03
Postitas Olts
Korralikult lahutava siduri puhul ei kulu kettad kui sidurit lahutatud olekus hoiad

Foori taga käiku sees hoida on minu jaoks täiesti võõras ja imelik on vaadata ka kui keegi teine seda teeb. Maitse asi.
Postitatud: 24 Nov 2006, 23:46
Postitas westel
jah...kuidas keegi
Isklikult hoian valgusfoori taga sidurit sees. (oleneb juhusest)
Kuna see on mootorile palju säästlikum, kui iga natukese aja tagant käiku sisse ragistada. Õnneks minu tsiklil lahutab sidur hästi
Aga kui ikka mõned vennad oma tsikklitega tuuritades käigu sisse rajuvad- siis seda on küll valus vaadata. Pärast karter rauapuru täis jne
Tegelikult on need lääne tsiklite käigukastid suhteliselt töökindlad- ega nedega vist midagi ei juhtu. Aga noh...põhimõtte värk ikka

kiivri asukoht
Postitatud: 25 Nov 2006, 17:50
Postitas Üllar
kiivri panekust kuulen küll esmakordselt 30 aasta jooksul.
Aga ohtlikud on möödasoit ja vines peaga soit.
Postitatud: 25 Nov 2006, 19:28
Postitas joker
ainult vasakult poolt on võimalik tsikli peale minna.. muidu tekib selline tunne nagu visata vasaku käega, ehk tegevus tuleb välja nagu naisel..

(vabandust motonaiste ees).
tagapidurit pole ma 2 kuud vist kasutanud.. peaks proovima kas üldse töötab

e. esipidurikummardaja
Postitatud: 25 Nov 2006, 22:27
Postitas westel
Tsiklit võiks samastada isegi oma naisega-
ega ikka sõbrale ei laena kyll
aga kui mõtlema hakata, siis meie, eestlased- toome karjade viisi saksamaa kiirteedelt nn läbi hooratud li...
krt...nii vist ikka ei saa mõelda

Postitatud: 25 Nov 2006, 22:36
Postitas petz
hea sõbra jaoks pole kahju millestki.kuid tsiklit naisega küll ei samasta
Postitatud: 26 Nov 2006, 00:23
Postitas Rekkamees
Nüüd siis võib väita, et ma polegi õige motikamees?
Heale sõbrale mul kindlasti pole kahju ratast laenata. Ka kiivri panen sinna, kus ta kõige kindlamini paigal püsib (peegli otsas või maapinnal). Ja ma usun, et hooaja jooksul olen paar korda tsikli selga läinud ka paremalt poolt. Mis nüüd küll saab?
Postitatud: 26 Nov 2006, 00:44
Postitas errorcode12
Ma olen selline eksemplar kes on looduse poolest vasaku käeline aga nõukogude koolisüsteemi poolt paremakäeliseks ümber õpetatud. Nüüd ongi et kirjutan parema käega ja jõu- ning ilunumbreid vasakuga. Ma ei tea kas seda saab otseselt sellega seostada aga tsikli selga ronimine paremalt poolt on mu jaoks täiesti normaalne asi ja mingit ebamugavust või psühholoogilst takistust küll ei põhjusta nagu osad kasutajad mainivad, isegi "joodiku jalaga" - tõmbad tsikili jalalt püsti ja oma jalga üle tsikli visates laksan tihti sama liigutusega ka "joodiku jala" kokku - no big deal.
Postitatud: 26 Nov 2006, 00:52
Postitas oldmoped
Krt, ma vist imelik... ratta selga ronin vahelduva eduga mõlemalt poolt. Kui täpsustada, siis põhiliselt tänavaratastele vasakult ja krossirattale paremalt - tingitud tänavaratta küljejala asukohast tulenevast ratta kalde suunast ja krossiratta eemaldatava toe mugavast eemaldamiskäitumisest.
Aga ma mõlemakäeline ka - pole erilist vahet, kummasse kätte tööriist või pliiats võtta.
Kiivrisse suhtun kui tarbeesemesse ja vedelevad, kus juhtub. Tavaliselt seal, kust nad lihtsasti allakukkuda ei saaks - selletõttu on sadul välistatud ja peeglite puudumise tõttu enamus omatavatel ratastel need samuti. Saju korral proovin mitte veekoguri asendisse rihmaga lenksuotsa või auk ülespoole maha jätta.
Ratta laenamise kohapealt - olen ise sõitnud päris palju erinevate võõraste ratastega ja ka minu erinevad sõidukid on teiste inimeste all sõitnud. Eks nii vahelduse ja proovimise mõttes kui ka momendil vajalikust ratta tüübist tingitud vahetusest sõltuvalt.
Erinevalt rattastest ei ole ma kunagi, tingituna ka eesti ja enamuse arenenud ühiskondade seadustest ja tavadest, ühegi naise kohapealt omanud omanikustaatust ja selletõttu ei ole naiste laenamine, vahetamine ja kasutamisõigused, erinevalt mootorrattast, kellegi teise peale naise enda otsustada.
Postitatud: 28 Nov 2006, 13:51
Postitas mgm
Kui juba see vasakukäelisus tuli jutuks, siis mina olen näiteks vasakukäeline ja ka vasakujalgne!!! ratta selga ikka vasakult ja siis veel selline asi et kui foori taga seisan siis kui väiksem ootamine on siis jätan käigu sisse sest mulle tundub kuidagi võõras paigalt minna paremat jalga viimasena maast tõstes, seega võib imelik tunduda kui ma ennem foori alt minekut käigu sissepanemiseks vahetan tugijalga ja siis kui käik sees vahetan uuesti vasaku jala tugijalaks!!! see tegevus võib tunduda imelik aga selline kord ma olen