2. leht 2-st
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 12 Mai 2008, 16:04
Postitas Vidget
VWman kirjutas:minu viga.. ütleme, siis kallakult startida.
Aga ega siin muud ei ole, kui harjutada harjutada ja harjutada.
Täpselt nii see ongi ja kindlasti enne eksamit veel läbi proovida. ja selgeks on vaja saada nii esi kui tagupiduriga. Minul eksamil nõuti tagupiduriga seismist.
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 12 Mai 2008, 16:13
Postitas VWman
Vidget kirjutas:VWman kirjutas:minu viga.. ütleme, siis kallakult startida.
Aga ega siin muud ei ole, kui harjutada harjutada ja harjutada.
Täpselt nii see ongi ja kindlasti enne eksamit veel läbi proovida. ja selgeks on vaja saada nii esi kui tagupiduriga. Minul eksamil nõuti tagupiduriga seismist.
Minu eksam on tehtud 05.05. 1990
.. aga harjutamist tahab asi ikka.
Ma pole kindel, kas sellel rattal, ültse pidurid olid, millega ma "eksamit sooritasin" 
Postitatud: 12 Mai 2008, 16:34
Postitas ThaNukks
Kasutam mõlemat moodust. Viimasel ajal on esimest pidurit kasutades rohkem meeldima hakanud. Näpudega vajutad pidurikangi alla, ja peopesaga keerad rutskat.
Postitatud: 12 Mai 2008, 16:49
Postitas Tsikkelröövel
Isakene, mul hakkas ka fantaasia tööle, kui ma Sinu 230-kg Supertenerega, kust minu kämbujalad üldse maha ei ulata, stardiksin ükskõik milliselt kallakult. Elu sees ma seda masinat järsul kruusakallakul püsti ei hoiaks, ei esi ega tagapiduriga. Su esimese ratta seljas oli mul mäletatavasti täpselt tunne, nagu selle vanaaegse hiigelsuure esirattaga jalgratta otsas. No ei ole mul enduromehe hinge, korduvalt ka maininud.
Eksamisõidu kallak aga... pole vist päris see teema. Ja see, kes enduroga maastikule ronib ja seal liigelda suuda, vaevalt enam pead vaevab, millega pidurdada ja kuidas startida, see nagu automaatne asi ja tuleb selle peale eraldi mõtlemata.
Postitatud: 15 Mai 2008, 19:36
Postitas Torch
Kui eksamil korra estakaadil välja sureb kas siis on kohe eksam läbi või antakse teine katse ka ?
Postitatud: 15 Mai 2008, 19:37
Postitas xdream
Igal platsiharjutusel on alati kaks katset.
Postitatud: 15 Mai 2008, 19:53
Postitas numan
Kallakust üles süitmise tehnika
Postitatud: 15 Mai 2008, 20:13
Postitas Vint
Ma hoian tavaliselt tagupiduriga veeremist ära, vasak jalg maas,
käigu vahetusel/ piduri vabastamisel ei toeta ültsegi jalgu maha!
Umbes 2 või mõni sekund rohkem suudetakse ju ikka niisama tasakaalu
hoida ja sellest piisab. kiire liigutusega käik sisse ja sidur parajalt järgi lasta ning liigudki... kui tõmbab ka ratta ringi--JA Mis siis? (mõni mees tossutab hooajaga 2rehvi ära.... )
Postitatud: 15 Mai 2008, 20:45
Postitas M2
Kui näha, et tuleb kallakul seisma jääda või kiirust miinimumini vähendada, siis miks mitte juba enne peatumist startimiseks vajalik käik siis lülitada. Hulk pusimist vähem.
Parem jalg piduril, vasak toeks ja minek kiire.
Postitatud: 15 Mai 2008, 20:57
Postitas LM
tuletab siin soojade mötetega meelde tallinki toredaid laevu star ja superfast. kui ilm märg ja laevale minek siis esimene mida kohtad on selline libe ramp millel pikkust umbes 20m ja töusunurk reibas 25 kraadi.siledat metalli siis . kui sai seal rambil ahviaeroobikat tehtud ,et taganttuleva rekka alla ei libiseks, ei mötle enam ,et kumb pidur. ootan rahulikult kuni saab yhesoojaga ylesse söita. kes käind teab. kes pole käind, vötku teadmisex.
Postitatud: 17 Mai 2008, 17:56
Postitas wddest
ma tegin seda nii:
enne estakaadile jõudmist juab 1 käik sisse
üleval esimesega pidurdasin seisma.
tagupidur alla, esipidur lahti
tõstsin pöördeid
hakkasin vaikselt sidurit järgi andma kuni pöörded hakkasid langema(sama gaasiga) samuti on tunda kuidas ratas tahaks vedama hakata
ja siis vaikselt pidur lahti ja sujuvalt sidurit järgi. ja ei mingeid probleeme:D
Postitatud: 17 Mai 2008, 19:46
Postitas Õnnekas
Kõige kindlam viis kallakult (ja igaltpoolt mujalt) minema saada on vana hea võte - gaas põhja ja sidur kiiresti lahti. Unustamatu kogemus on garanteeritud. 
Re:
Postitatud: 17 Sept 2008, 20:53
Postitas miu
Huck kirjutas:Panthera kirjutas:Tekkis selline küsimus, et kas eksamineerija tohib nõuda nii, et tee see kallakult minemasõit ning kasuta esipidurit.. ?
Arvatavasti võib, aga seadust ei viitsi otsima hakata. Vähemalt eelmine suvi Kalju väitis platsil, et harjuta mõlemaga, sest pole kindel kuidas nõutakse...
Enda tähelepanekutest seda, et esimesega märkab nagu paremini kui sidurit päästes ots vajuma hakkab. Tagumisega poogib kiiremini ning suretab järsemini. Seda siis minumeelest.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12848029
3.1. Sõidu alustamine tõusul
3.1.1. Harjutuse sisu
Sõitu alustatakse 1. käiguga kallakul ettemääratud kohast, mootorratast võib paigal hoida jalg- või käsipiduriga. Sõidu alustamisel ei tohi mootorratas tagasi vajuda rohkem kui 0,3 m.
Ideeliselt peaks ikka ise valima, millise piduriga lihtsam on. Kuigi mu sõiduõpetaja ütles ka, et ma mõlemaga harjutaks, sest eksaminaator ise valib kumba kasutama peab. 
Peaks vist nüüd tagumise piduri kasutamise ka ära õppima. 
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 17 Sept 2008, 21:45
Postitas matti
Lihtsamast lihtsam, jalgpiduriga hoiad paigal, sidur alla, käik sisse, pöörded kõrgemale ja sidurit lased aeglasti lahti , kui vedu juba hakkab võtma siis rohkem gaasi, lased pidurist lahti ja sõidad ülesse.
Ise olin ka sellega hädas kui ratas alles teist päeva käes oli 
Esipiduriga on halvem, väga s**t on ausaltöeldes gaasi anda ja samal ajal piduriga paigal ratast hoida ja pidurit järgi lasta ja siduriga mängida, aga midagi ületamatut sealgi pole.
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 17 Sept 2008, 22:09
Postitas uljasvaluvelg
Matti kindlasti ei mõelnud ega soovitanud seda,et parema jalaga hoiad jalgpidurit ja samal ajal vasakuga paned käigu sisse(kui just tsikkel keskhargil pole)!! Ise kasutan igapäevaselt esipidurit. Kaks sõrme piduril ja kaks gaasi jaoks. Kui seisad kallakul valgusfoori taga, pole mõtet sidurit kulutada(käik välja).
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 17 Sept 2008, 22:27
Postitas matti
Mõtlesin küll kusjuures, käigu sisselülitamisele kulub ju vaevu sekund, lülitad käigu sisse ja toetad jala jälle maha
Kui nii hakkama ei saa siis vajutad esipidurid peale käiguvahetuse ajaks ja toestad parempoolse jala maha.
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 17 Sept 2008, 22:30
Postitas Kuzmitz
Eelkirjutaja võttis sõnad suust... Ise kasutan kah seda varianti, et nii siduri- kui ka piduriheeblil on kaks sõrme. Siis on lenks kindlalt "pihus" ja saab ka heeblitega majandada. A tõusul on kaks varianti:
- jääd seisma, hoiad esipidurit peal. Jalgadega vaata ise, kuda parem on. Kohaltminekul hoiad kahe sõrmega piduriheeblit ja mängid gaasiga, samal ajal lased sidurit lahti ja panedki kohalt punuma! Eksamil ära muidugi tagarattasse lase
.
- enne seismajäämist paned esimese käigu sisse ja seismejäädes paned vasaku jala maha (saml ajal hoides ikka sidurit all) ja paremaga hoiad tagapidurit peal. Kohaltminek väga lihtne
.
Jõudu ja edu!!!
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 17 Sept 2008, 22:34
Postitas uljasvaluvelg
Ei vaidle vastu! Täiesti võimalik. Mina arvatavasti liiga laisk ja ei viitsi nii palju sebida.
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 17 Sept 2008, 22:45
Postitas VWman
Mina, kui teema algataja, ma olen ennast jälginud läbi hooaja.
Kasutan kõiki võimalike siin pakutud variante, täpselt nii kuidas juhtub.Kuna mul automaatselt läheb parem jalg esimesena maha, siis kõige enam leiab kasutust esipiduri variant.
Re: Kallakust üles sõitmise tehnika
Postitatud: 22 Sept 2008, 10:58
Postitas kristiin
Ma ka kasutan mõlemat nüüd. Oleneb milline tõus on.
Muidu alguses ikka koguaeg hoidsin paigal tgumisega, aga see oli kuidagi ebamugav. Eriti kui keegi tagaistmel ka on ja tasakaalu hoidmise raskemaks teeb.
Kui esipidurit kasutan, siis on ka 2 sõrme heeblil ja 2 gaasil või kuidagi nii.. Et oleks gaasi ka hea anda.