Re: RXV 450/550 test Männikul 27.09.08
Allpool minu muljed ka. See tähendab siis peale 20 aastast vaheaega taas mootorratta selga istunud ja KTM EXC 400-ga mingi 30 tundi Männikul oma lõbuks põristanud inimese muljed.
Oodates uurin müügisaalist toodud ratast. RXV välimus on väga edev, õigemini väga õnnestunud. Maitseasi muidugi, aga eile tundus, et alati disainiga hiilanud KTM-i registripillid jäävad küll alla .
No lõpuks minu kord . Ruttu kindad ja kiiver. 550 tundub selga istudes väike nagu 125
. Üks võõrustajatest vist märkas mu pikki koibi, räägib midagi võimalusest tagumist otsa kõrgemaks keerata. Jutt läheb ühest kõrvast sisse, teisest välja. Pole siin enam midagi sättida, kui lenks juba peos on. Vajutan nuppu ... ei midagi. Nojah, süütevõti kah veel. Päris praktiline tegelt. Esimesel katsel sureb välja, teisel korral olen siduriga ettevaatlikum ja saan minema.
Esimesed suuremad vaod sunnivad püsti tõusma. Selgub, et lenks on minu 193 cm jaoks muidugi madal ja seisuasend harjumatu. Istuda oli ok aga palju sa siis Männikul (või üldse hard-endurole sobival maastikul) istuda saad! Mootor on suur ja kompressioon hea. Kui püsti seistes gaas maha lasta, siis õnnestub algul paar ärevamat hetke läbi elada, enne kui tasakaalu tagasi saan. Aprilia.ee väidab sadulakõrguseks tervelt 996 mm, eilne 550 oli küll kaugel sellest! Käigud lülituvad hästi. Stock-sumpa hääl on vaikne nagu mingil penskari rolleril ja mootor tundub muidu sellise rahulikuma loomuga nagu suur mootor peakski olema aga ... tõmbab ikka nagu segane! Suurem osa pöördemomendist läheb vähemalt minu käes ja tüüpilises Männiku liivas küll täiesti tühja. Ma ei kujuta küll ette, kuskohas üldse RXV võimsust vaja võiks minna... Marokos ja paddle-rehviga äkki??? Igatahes minul selle ratta jaoks piisavalt täpset gaasikätt ei ole ja puude vahele kitsamatele radadele parem ei lähe. Piirajateta RXV-le oleks minu arvates kohustuslik lisa väike nupuke lenksul, millega saaks valida pritsungile kitsamate olude jaoks mõne tunduvalt rahulikuma sätungi või mäpi.
450-t ei õnnestunud seekord proovida , palju tahtjaid ja mina liiga kärsitu, et oma hetke passida. Ilm ilus, oma ratas siinsamas kutsuvalt ootamas ja kodust aeg välja kaubeldud. No ei olnud mul seda kannatust
... keegi ütles millegi kohta „... 90 tundi...“ Soovituslik kolvivahetuse välp äkki? Hea oleks teada, et mitme tunni tagant tehas mootori- ja käigukastiõlisid soovitab vahetada hobikasutuses?
Igatahes suur tänu Efendile ja teistele korraldajatele! Hoian edaspidi Aprilliate osas silmad-kõrvad lahti.