2. leht 6-st

Re: Kardile mootor.

Postitatud: 01 Okt 2008, 21:37
Postitas matti

Kardile piisab algatuseks väga hästi 7-10 hobujõune jõuallikas, parem kui vesijahutus, ise topiksin suure radika ette siis ei kuumene üle kah .
Paraku need dirtbiked või muud plönnid on horisontaal- silindri paigutsega, kui sa asetad lapiti mootori kardi raamile, kas siis jahutusest väheks jää?
Kui mootor üle kuumeneb siis muutub äkki see olematugi jõuallikas poole nõrgemaks. :nono:


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 01 Okt 2008, 22:56
Postitas Sebar

Bitbike mootor ei kannata pöördeid. Kogu aeg rapi 4 käigu vahel. Pealegi peab ta kahe ratta vahel vaevu vastu, nelja ratta liigutamisel ei pruugi ta kaua kesta.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 02 Okt 2008, 09:11
Postitas Steelrider

Kuidas see teema siin seondub kiirenduse ja rinkaga ning mootorratastega üldiselt?


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 02 Okt 2008, 09:27
Postitas Lovefear

Kiirenduse ... kartidega saab kiirendada
rinka ... kart ei ole tänava sõiduk.
mootorratastega ... Mul on minski mootor ... minsk on motika mootor.

Panin selle teema siia, kuna selles foorumi nurgas käivad just need, kes on ka kartidega kokku puutunud, kuna kart ON ringraja sõiduk. Mul on lihtsalt nelja rattaga minsk.
Teiseks ei tea ma ühtegi kardi foorumit.

Tänan.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 02 Okt 2008, 09:40
Postitas riksx

Kui tahad vinget asja meelitad R1 mootori peale.

Kui tahad sõita, siis vene tehnika unusta ära. Sebari vihane TZR 125 on väga hea. Saad rohkem pähe anda kuna asi on vesijahutusega ja tegemist kerge mootoriga.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 02 Okt 2008, 11:26
Postitas Lovefear

Kopsakas summa sellel.

Mul päris sellist eelarvet veel ei ole ...
Ülejärgmisel nädalal viin enda minski parandusse ... äkki teevad korda. saab odavamalt ... ja siis kunagi maybee tõesti miskit uut mootorit.

aga soovitused on ikka oodatud.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 02 Okt 2008, 16:54
Postitas matti

Suur su eelarve siis on? nii 1-3 k eest saaks näiteks kerget remonti vajava yamaha dt 80ne või rm 80 mootori kätte, arvestades seda, kui väikesed on kardi rattad võrreldes mootorratta omadega, siis mootoril veojõust vaevalt puudu tuleb. :wink:


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 02 Okt 2008, 18:11
Postitas mella
matti kirjutas:

Suur su eelarve siis on? nii 1-3 k eest saaks näiteks kerget remonti vajava yamaha dt 80ne või rm 80 mootori kätte, arvestades kardi väikseid rattaid siis veojõust vaevalt puudu tuleb. :wink:

Ahah, ma saan nüüd ka siis teada, millega kardi veojõudu määratakse :P


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 03 Okt 2008, 08:12
Postitas Lovefear

yamaha dt 80 on siis 80cc?

Ega keegi ei tea kust saaks odavamalt kui 800.- eek tk ATV velgi? 6''

plaaan on ka veljed ära vahetada, sest vene kardi kumme on raske saada.
ATV veljed mõtlesin panna , kuna siis saab masina ka natuke kõrgemaks.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 03 Okt 2008, 13:39
Postitas matti

Yamaha dt 80 on 80cc jah, suht asjalik isegi, 7 kw @ 7000 rpm, vesijahutus, kestab kaua, saad tuled ka ette toppida pmst :mrgreen:
Ära seda ATV veljetuunigut küll tee, kaalu lisamine teeb asja aeglasemaks, osta parem olemasolevatele velgedele korralikud rehvid alla:
http://www.starco.ee/Hinnakirjad/Hobikart.htm
Vast ei pannud lingiga väga mööda, kardi rehve seal on, aga kas ka vastavat tolli leidub...


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 03 Okt 2008, 13:54
Postitas mella

lisaks võid uurida ka võistluskardi suuremaid velgi - minuteada neid tehakse. AGS-st võid igaks juhuks uurida. VIST olid endurokardi omad.

Kui sa juba ATV velgi uurid, ehk vaatad ka raami ja mootorit :P


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 03 Okt 2008, 14:58
Postitas Lovefear

vahepeal oli selline tunne jah, sest veljed + kummid tulevad 4000.- ja mootor ka mingi 7000.-

nata juurde saab mingi atv kätte juba. :D

Sellepärast ma väga ei tahagi suuri summasid eri asjadele kulutada.
Pill võiks olla normaalne aga ikka odavam kui ATV ... muidu pole tal mõtet :D


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 10 Okt 2008, 22:05
Postitas Lovefear

Avastasin ühe probleemi:

Silindri kaanel on küünla keere nii maas, et laseb sealt rõhku välja. Ega sinna uut keeret kuidagi keerata ei saa ju?
Tuleb uus muretseda?


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 10 Okt 2008, 23:07
Postitas asixmer

kui sul kardist kopp ees on olen huvitatud ostmisest :P


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 10 Okt 2008, 23:09
Postitas davidsoniharald
Lovefear kirjutas:

Avastasin ühe probleemi:

Silindri kaanel on küünla keere nii maas, et laseb sealt rõhku välja. Ega sinna uut keeret kuidagi keerata ei saa ju?
Tuleb uus muretseda?

Saab küll remontida. Võta see silindri pea kaasa ja mine korraliku treiali juurde. Ta treib sinna sulle ilusa puksi sisse.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 11 Okt 2008, 01:32
Postitas Alwayslate

Ma pean nats uurima,aga võibolla on mull sulle üks väääääga käre minski mootor pakkuda.
Sõber sõitis oma hobi sõiduki mõni aeg tagasi Transiti alla kõveraks( jumal tänatud et ise ellu jäi),aga äkki soovib mootorist lahti saada.
Vihjeks niipalju,et sõber kelle kart see oli sõitis enda omaga iru rajal paremaid ringi aegu kui 125 cz-i mootoriga varustet kardiga millel oli sama raam,samad rehvid ja ühe eesti väga hea autode ehitamis mehhaaniku tehtud mootor.

Edit: Kui mootorit ei tahagi osta siis äkki tal on silindri päid üle.Tuleta ennast mule esmaspäeval PS-i pidi meelde ja uurin välja.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 11 Okt 2008, 11:29
Postitas Lovefear

WOHOOOO!!!

Tegin siis jälle kuuris seda, mida ma viimased 3 kuud olen iga nädalavahetus teinud ... puhastasin mootorit ja karti.
Vaatasin siis, et kui hull seis selle küünlaga on ... nata keerasin teda kinni, et võimalikult tihe oleks. Nu selle ääre peale, kui ta üle jälle peaks viskama ... siis paar korda liigutasin käega vändast ja kuulasin, kust veel õhu liikumist kuulda oleks.

Teine liikumine toimus karburaatoris ... Igaks juhuks lõin siis ühe korra jalaga ka vändast ja mootor tegi häält 2 sekundit :D

Juu peab ikka selle küünla keerme korda saama.
lähen putitan edasi :P

EDIT:

F*** YEAH!

proovisin teist korda ka nüüd ... läks käima ja tegi mõnusat häält ... mingi 10 sek lasin tal töötada ... siis oli ruum suitsu täis ja lasin kaasi trossi alla jälle. aga kui siis uuesti jälle proovisin gaasi trossist tõmmata ei tahtnud enam tuure üles võtta ja suri vaikselt välja.

Aga tunne on ülim :D nii kaua olen teda putitanud.
Mootoritest olid mul alguses teadmised 0.

Tänan kõiki, kes nõu andsid. Väga positiivset vastukaja sain siit.

Nüüd on vaja silindri kaant...
Kellelgi ei vedele?

EDIT 2:

Väike igaks juhuks info:
Küünla alt ajab töötades musta õlitaolist vedelikku välja.
Samas oli ta enne suht täis ... võtsin silindri maha ja kallutasin kummuli ... sealt tuli sama jama välja.
Maybee jäi ikka nata veel sisse ja nüüd ajab toda täis. Varem tilkus see sama vedelik sumpa juurest.
Mul võrri mootor ajab ka selist musta vedelikku välja. Kas see näitab, et on liiga rikas segu?

Tänud.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 11 Okt 2008, 17:58
Postitas simp

liiga palju õli:)


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 18 Okt 2008, 19:09
Postitas Lovefear

Nädal aega olen jälle jamanud.

Ja kõige lõpuks selgus ikka vana hea tõde, et kui masin sureb välja siis vaata, kas kütust on :) (aga mitte päris blondiinilikul moel)

TEHTUD:
Lasin teha silindri kaanele uue puksi.
Aretasin sädeme varasemaks (enne oli säde siis, kui kolb juba alla liikus).
Soetasin uued piduri voolikud ja tegin pidurid korda (safety first).
Kütuse süsteemile tegin ka väikse värskenduse (lisasin ka kütuse filtri), kuid on veel poolik (tagasivool on teibiga kinni).
Karburaatorile hankisin uue tihendi ja kaane, millel on keermed peal :) (tühikäigul ei sure enam välja).
Soetasin uue kütuse nõela, kuna vana tihend oli omadega läbi (bensiini taseme reguleerisin ka enda arust õigeks).
Tegin karburaatori ja silindri vahele uued tihendid.
sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] kinnituse puhastasin mustusest ja keerasin korralikult kinni (varem suitses sealt vahelt nii mis kole). Masin sai kohe vaiksem.
Hetkel rohkem ei meenu ... aga tööd oli küllaga :)

PROBLEEM:
Tühikäigul töötab ilusti ja gaasi andes tõusevad pöörded mõnusalt. Aga kui sõidan, siis on kuidagi tuim. Väiksematel pööretel liigub küll aga kui gaasi juurde anda siis hakkab vaikselt ära vajuma (kõikidel käikudel). Ise pakun ...

  1. Kas on sidur läbi.
  2. Küünlale tehtud puksi rant on väljas pool ja sellepärast on ka küünal kõrgemal. Seetõttu on sees ruum suurem ja kompresioon väiksem. Kardan, et vast ei ole detonatsioonil jõudu suurematel pööretel kiirendada. Muidu käima on läinud ka ühest löögist.
    Kui hakkab sõites väga nõrgaks jääma ja on väljasuremise äärel, siis siduri alla lastes, tuleb paarist tiirust elu sisse tagasi.
  3. Midagi on kütuse segus valesti. Äkki liiga rikas segu ja ei jõua ära põletada ... jookseb nagu täis? :roll:

Mis arvate?

EDIT:
ÜKS VÄIKE LUGU MOOTORITE PARANDUSE ESIMESE PROBLEEMI TEEMAL:

Tulles alguse juurde tagasi, siis mul oli selline huvitav seiklus.

Teinud kõik uuendused, mida mainisin nimekirjas, proovisin, kas ka tööle läheb. Natuke aega proovimist ja läks.
Kohe kiiver pähe ja ajama.
Minuti jooksul aga suri välja. Enam käima ei saa.
Lükkasin koju. Uurisin, kas kütust peale annab ja avastasin, et kuni filtrini annab, aga edasi sealt karburaatorisse ei anna. Keegi mainis mulle, et ma selle filtri sealt ära kakuksin, sest see olevat liiga tihe.
Kakkusin filtri maha.
Proovisin ... läks käima.
Jälle kiiver pähe ja ajama.
Minut möödas, suri jälle välja.
Krt midagi on vist düüsidega, mõtlesin.
Lükkasin koju et karburaatorit lammutada.
Kodus vaatan, et ei anna karburaatorile ette jälle bena. Paagist ka nagu ei tulnud korralikult.
Kraan kinni voolik otsast. Kraani seest urgitsesin välja sellist mustust, et ise ka ei uskunud.
Voolik otsa ja oi kus andis bena kohe.
Proovisin ... läks käima.
Jälle kiiver pähe ja ajama.
Minut möödas jälle seisan.
No ei või olla mõtlesin :x
Vaatan: karburaator ajab bena välja.
Lükkasin koju.
Seekord kakkusin karburaatori maha.
Viga oli bensiini nõelas. Seal olid 2 väikest kivikest vahel, mis ei lasknud nõelal sulguda.
Puhastasin ära ja mõtlesin, et peab ikka filtri tagasi panema ... mine tea, mis sealt paagist veel tuleb.
Filter tagasi, proovisin, kas pump suudab sellest läbi pumbata. Suutis.
Proovisin ... töötas.
Kiiver pähe - ajama.
Nüüd sain sõita lausa 2 minutit. Siis hakkab jälle vaikselt välja surema ... NO MIDA NÜÜD!!!
Vaatan, bensiini ei tule paagist peale. Deem jälle mustus ees ... ja siis avastasin, et kraan oli kinni hoopis :oops:
Kraan lahti paar korda pumbata.
Proovisin - töötas.
Kiiver juba peas, panin ajama.

Sõitsin mingi 15 minti ja siis hakkas ikka liiga hullult häirima, et tuim oli. Sõitsin maja ette ja kakkusin piibu küünlalt maha.
Aitas tänaseks.

THE END.

Keegi võiks nüüd mulle oma arvamust avaldada, miks tal jõudu ei ole.

Tänan.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 18 Okt 2008, 20:49
Postitas matti

"Kardan, et vast ei ole detonatsioonil jõudu suurematel pööretel kiirendada" , kui detonatsiooniga juba tegu on midagi väga valesti, nimelt detonatsioon on iseplahvatuslik põlemine 100x kiiremini kui muidu peaks toimub põlemine... mäletan veel, et kui detonatsiooniga tegu siis siduri alla vajutad läheb räigelt pöördesse aga koormus taga mootoril ei pruugi arugi saada teinekord (crash)
Segu rikka võitu tõenäoliselt, lõõrid lahti teed lämbub ära, suured düüsid/vale nõela asend?


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 19 Okt 2008, 10:54
Postitas Lovefear

Mul on nõel ülemisest asendist teises positsioonis.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 19 Okt 2008, 11:43
Postitas ducatist

Pane alustuseks syyde täpseks,0,9mm enne YSS-i(mälu võib petta,kontrolli kirjandusest).Pärast asu karpat timmima.Muidu läheb häälestamine väga keeruliseks,kui ykski parameeter pole paigas.Kui sõidad lõõr enamasti avatud,siis pole nõela liigutamisest abi,pead peadyysi vahetama.Jõudu.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 19 Okt 2008, 12:04
Postitas Lovefear

et siis düüs peaks väiksem olema.
Süüde räägiti , et peab olema 3,5mm enne ÜSS-i. Kontaktide vahe oli vist 0,9mm.
Aga et sidur libiseb ei usu?


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 19 Okt 2008, 12:27
Postitas mella
Lovefear kirjutas:

Aga et sidur libiseb ei usu?

Kui sidur läbi libiseks, poleks minekut ollagi ja mootor kräunuks pöördesse.

Esimene asi, anna 10 min raja peal kuuma ja siia sureta kiirelt välja. Küünal maha ja vaata värvi.

Küünal peab olema kohvipruun või helepruun ning kuiv. Valge küünal - segu lahja või lisaõhk. tumepruun või tahmane või niiske - segu liiga rikas või filter umbes.

Ja kui küünal on lumivalge, soovitan kiirelt viga leida, muidu on sul varsti kolb silindris kinni.

Võib muidugi olla ka, et sul küünal on vigane ;) Et madalalt käib ja kõrgelt mitte.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 19 Okt 2008, 15:01
Postitas Andres

Kui ATV veljed endiselt huvitavad, siis mul on 1 jooks päris uusi üle.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 19 Okt 2008, 15:08
Postitas grahv
Lovefear kirjutas:

et siis düüs peaks väiksem olema.

Algatuseks pane jah süüde paika. Peale seda võiks panna nõela keskmisse asendisse ja siis proovid segu reguleerida karpa küljel asuvast kruvist. Keerad kinni - proovid... keerad lahti - proovid... Jälgi küünalt nagu Mella õpetas ja siis hakka nõela liigutama.

Peale mõningast katsetamist kuuled juba kõrvaga, millal segu lahja millal liiga rikas... Lahja segu puhul tekib jõulisel kiirendamisel auk - hing kinni, mootor teeb BÖÖÖÖ, ja vedu kaob. Ärkab uuesti kui gaasi maha lased. Liiga rikka seguga jääb mootor kõrgetel pööretel "plärisema", paraja seguga hakkab aga kõrgetel pööretel ühtlaselt laulma/ulguma.

Filter viska vahelt minema - tee parem paak puhtaks.
Ja võimalusel mõõda kompressioon ära. Kui see on vilets, siis ei saagi minekut olema.
Siduri puhul vaata, et pöörded tõuseksid vastavalt kiirusele, mitte nagu rollud. Võid ka nina vastu seina panna ja 2-3 käiguga proovida - kui välja sureb või rattad ringi võtab, siis vaevalt et libiseb. Siduri reguleerimist alustad kaane sees oleva hoova regulliga onju - trossi pikkus viimasena.

Ja sumpa otsast paistis resonaator puudu olema - seegi on oluline detail 2t masinast suurema võimsuse võtmisel. Kui on olemas, siis riputa külge.

Kas sa osta.ee-s pakutud kaant ei võitnudki?


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 19 Okt 2008, 20:56
Postitas Lovefear

ma ostas nagu võitsin pakkumise aga see kes müüs ei ole mulle oma konto nr saatnud ja kui ükspäev helistada proovisin hakkas mingi soome tädi midagi seletama. Homme proovin uuesti.

sõites oli muidu nii küll jah, et masin nagu tegi häält aga kiirendust ei olnud ... peaks seda esiots vastu seina proovima ...

resonaator? ... kas pilti saaks :D :oops:

Surve astet mõõta ... proovin mingi päev.

Esimese käiguga sõõrikuid kruusa peal teha muidu lasi küll ... aga ikka jah natukene pehmelt liikus...


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 19 Okt 2008, 21:19
Postitas matti

Piltresonaator-ehk summuti, paneb paika selle mis pööretelt asi liikuma hakkab ja mis pöörete vahemikus enim jõudu.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 20 Okt 2008, 09:33
Postitas Lovefear

http://fotoalbum.ee/photos/lovefear/38066985

sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] on mul olemas.


Re: Kardile mootor.

Postitatud: 20 Okt 2008, 09:42
Postitas mella

filter raudselt vahele. Vahet pole, kas on vabavooluga või pumbaga süsteem. Kui pumbaga, siis ENNE pumpa.

Ka kus sul kardil PIDURID on?