2. leht 2-st

Postitatud: 22 Dets 2004, 09:12
Postitas fz750
tere

endal ei ole veel kogemusi selle imelise vedelikuga, aga v2in selle 2ra mainida, et minuarust ei tee k6rgem oktaan arv mootorile midagi ega v2henda mootori iga. Kui mu bikele on ette n2htud 95 ja ma tangin 98 l2heb mootor ikka paremini ja loomulikult v2hem kytust. Samuti ei saa olla juttu mingisugusest tahmamisest, sest k6rgema oktaanarvuga kytus on puhtam.


Seda n2itab minu praktika

Postitatud: 22 Dets 2004, 10:21
Postitas mx77
fz750 kirjutas:
tere

endal ei ole veel kogemusi selle imelise vedelikuga, aga v2in selle 2ra mainida, et minuarust ei tee k6rgem oktaan arv mootorile midagi ega v2henda mootori iga. Kui mu bikele on ette n2htud 95 ja ma tangin 98 l2heb mootor ikka paremini ja loomulikult v2hem kytust. Samuti ei saa olla juttu mingisugusest tahmamisest, sest k6rgema oktaanarvuga kytus on puhtam.


Seda n2itab minu praktika
No nii lihtne see tahmamise asi nüüd ka ei ole. Vahe 95 ja 98 vahel on tegelikult väga väike ja see tavaliselt silma eriti ei torka. Aga kui kasutada tõesti madala surveastmega mootoris liiga kõrge oktaanarvuga kütust on asi teine. Siin juba varem mainiti, et kõrge oktaanarvuga kütus põleb aeglasemalt, kui väiksemaga. Sellest tingitult muutub madala surveastmega mootoris kõrge oktaanarvuga kütuse põlemisprotsess väga aeglaseks ja hakkab mootorile kahjulikult mõjuma.

Postitatud: 22 Dets 2004, 10:33
Postitas spinna
[quote="mx77] Sellest tingitult muutub madala surveastmega mootoris kõrge oktaanarvuga kütuse põlemisprotsess väga aeglaseks ja hakkab mootorile kahjulikult mõjuma.[/quote]


Kuskilt mälusoppidest kuvandub ähmaselt mingi klappide kiire sissepõlemise teema. Põhjuseks väidetavalt A76 asemel Ai93 kasutamine.... Seega peaks sama asi juhtuma 95 masinal, kui 110 sisse valada ilma surveastet tõstmata ja süüdet varasemaks seadmata ?

Postitatud: 22 Dets 2004, 10:49
Postitas mx77
Nelaril tõenäoliselt jah hakkavad klapid sisse põlema. Aga kust sa seda 110 saad?
Muuseas lugesin netis selle madalapliilise Avgas 100LL kohta, et just plii vähendamise tõttu on koostises rohkem aromaatseid komponenete ja põlemine viletsam. Tavalist Avgas 100-t on vist praegu lootusetu saada.

Postitatud: 22 Dets 2004, 11:00
Postitas spinna
Aga 2T ? Mis seal kahjustuda võib? Leegitorud siniseks ehk...
Ausaltöeldes ei olegi kunagi selle peale mõelnud, et kõrge oktaaniarv võib 2T pahandust teha. Liiga madal, muidugi, hakkab detoneerides kolbi haamerdama. Kui on mingit teavet siis loeks huviga.

Postitatud: 22 Dets 2004, 11:12
Postitas Karupoeg puhh
vaevalt, et midagi oluliselt kahjustub. Isa sõitis karti kunagi kogu aeg lennukibensuga sinna oli peale õli küll veel midagi juurde segatud, mida ma ei mäleta.

Postitatud: 22 Dets 2004, 12:22
Postitas mx77
2T-l kannatab kolb. Kui viitsin võin netist mõne näite otsida. Sulab teine lihtsalt ära.

Postitatud: 22 Dets 2004, 13:04
Postitas spinna
mx77 kirjutas:
2T-l kannatab kolb. Kui viitsin võin netist mõne näite otsida. Sulab teine lihtsalt ära.
Loogiline ju tegelikult jah ! - sama jama on ju lahja segu puhul : põlemine muutub aeglaseks, soojusrezhiim läheb ka täiesti "käest ära" ja tulemuseks auklikud kolvid. Lahja segu vist lõhub kolbi oluliselt kiiremini.
Liiga madala oktaaniarvu puhul aga võin öelda, et 4T puhul lõhub kolvipõhja servad sakiliseks ja viskab tükid ning puru rõngaste vahele. Rõngad lendavad ka ribadeks, kas kolvitükkide või plahvatusjõudude mõjul ning tulemuseks on parimal juhul purunenud osad ja kriimuline silinder. Hullemal juhul jookseb mootor täiesti kinni ja lööb "kepsud kotti"
Moskvitside mootorid olid vanasti vägagi hakkamas sellise käitumise peale.... Huvitav, kas tänapäeval ka veel kuskil "korralikku" detonatsiooni kuulda õnnestub.