Piduriõli vahetusest.

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

speedvana
Postitusi: 865
Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
Tsikkel: FZR
Asukoht: tallinn/+
Tänatud: 1 kord

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas speedvana »

petz61 kirjutas:

oskab keegi targem öelda, kas saab või kuidas hinnata 4_5 aastat seisnud poolikud ja suletud ja originalpakendis pidurivedeliku kvaliteeti.on see kraam veel üldse kasutuskõlblik :?:
oma tsiklil pidurivedelik vähemalt kolm hooaega vahetamata ja seega ka teema päevakorral.

dot-4, pooleliitrine maksab 40-50 eek, sinuasemel ei nuputaks kas kõlbab vana, või ei kõlba
:bsmile:

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas margus014 »

dot-4, pooleliitrine maksab 40-50 eek, sinuasemel ei nuputaks kas kõlbab vana, või ei kõlba
:bsmile:

Ise kasutan Castroli piduriõli mille 250ml maksab 52EEK. Maitse asi :D

Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

ok, see mis nüüd tuleb on OT, aga kaua võib.

vahetame piduriõli tsiklil vähemalt kord aastas, veel parem mitu korda. autol tuleb seda teha iga kahe aasta tagant, muidu on asjad halvad ja auto pidurid on kõlbmatud. jumal hoidku kui eksime mootoriõli vahetusvälba vastu, 20 km üle, siis enam mootor ei tööta. kui mootoriõli vähe, siis aitab ainult õlivahetus, muidu läheb õli vahtu kui juurde valada. õlivahetusel peseme mootori läbi, ainult hüperracing jne täissünt kõlbab, ka pesuks. sügisel vahetame õli, kevadel uuesti. igaks juhuks. laeme akusid, võtame tsikli sügisel molekulideks, sest muidu äkki ....

mis kurat teil viga on?
laske asjadel toimida, kõige kahjulikumad on aktiivsed lollid. ja enamus tundub sellesse aktiivse lolli kategooriasse kuuluvat. lugedes neid poste tundub küll et inimestel pole oma vaba ajaga midagi peale hakata. kui te ringrada, kiirendust, krossi ei sõida (ehk siis kus kasutustingimused on äärmuslikud, sinna hulka kuulub ka pidev tolmustel kruusateedel sõitmine) ja olete rahulikult kulgenud punktist a punkti b, siis milleks teile see jama. enamus autosid vahetab piduriõli ehk korra 10 aasta jooksul. mootoriõli vahetusvälp on soovituslik, 1000 - 2000 km siia sinna ei tee mitte midagi. ja nende autodega on kõik korras. vahetad aastas korra tsiklil õli, jätad talveks õue ja kevadel käivitub tsikkel normaalselt peale aku laadimist kui pole mis iganes igaks juhuks ettevaatusabinõusid kasutusele võetud. tehke seda mis on vältimatu, mitte seda mis võimalik. loll aktivist suudab teha liiga palju ...
olles terve te ju ei võta tablette igaks juhuks, et äkki võite haigestuda. seda viimast te ju ei tee, oma tsiklit üritate küll ravida igaks juhuks ...

peace brothas

edit.
to streetmoto.
see jutt ei olnud ainult selle konkreetse teema kohta, selleks sai ka posti alguses kirjutatud et OT kui sa juhuslikult tähele ei pannud. olen kogu oma siin biker.ee-s oldud aja neid erinevaid teemasid lugenud ja lõpuks tuli tahtmine öelda mida arvan. liiga palju on erinevate teemade all seda ülipüüdlikkust. lisaks on väga palju tehnilise poole all juttu a la naised saunas rääkisid et nii peab tegema. ok, sinu rahustuseks võin öelda, et ma ei kiida ka pohhuismi mis laibastab nii tsikleid kui autosid. selle postiga tahtsin öelda, et teha tuleb seda mis vaja, mitte seda mis võimalik.

Viimati muutis Kri$o$, 27 Apr 2009, 13:40, muudetud 1 kord kokku.
Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

õlivahetusel peseme mootori läbi, ainult hüperracing jne täissünt kõlbab, ka pesuks. sügisel vahetame õli, kevadel uuesti. igaks juhuks. laeme akusid, võtame tsikli sügisel molekulideks, sest muidu äkki ....

mis kurat teil viga on?

Aga mis sul viga on? Kas keegi on siin teemas nii äärmuseni läinud. Jutt on soovituslikust ja mõstlikust tegevusest. Sina tõid välja perversse äärmuse, mida enamik ei tee. Kui räägime erinevate määrdeainete vahetusvälpadest, siis loomulikult on need soovituslikud ja kui läheb kas natuke üle või minu poolest kasvõi poolteist korda üle ei juhtu sel korral tõesti ilmselt midagi. Pikas perspektiivis on asi halvem. Kui räägid sellist juttu, siis ilmselt ei ole sa näinud enamiku kaherattaliste tehnilist seisukorda, mis Eesti teedel vuravad. Julgelt iga teine tsikkel, mis mul teenindusse sisse sõidab pole aastaid vahetanud piduriõli ja amordiõli vahetuse peale pole igaks juhuks mõelnudki. Ja nii tulevad foorumisse jutud, et mingil tsiklimudelil on st esivedrustus ja pidurid tehase poolt nii s*d, et anna kannatust. Mis on tegelik põhjus, see jääb nüüd igaühe enda välja mõelda. Ja kui amordiõlid on aastaid vahetamata, siis ei tee nende sisuga enam paremagi tahtmise juures midagi head. Kui ikka seesmiselt kulunud tänu abrasiisvsele nühkimisele, siis peabki edaspidi arvestama pehma ja sukelduva esiotsaga.

Hoian talvel väljas ja vajutan kevadel nuppu... :D Mul on praegu teeninduses üks 2008 aasta pill, mis oli oktoobis-detsembris 2-3 kuud väljas. Kõik, mis liikuma peaks on nüüd kinni ja roostes - visuaalselt detailid korrodeerunud, aku ei teinud piiksugi jne.

Kui tahad teemas kaasa rääkida, siis anna mõistlikke nõuandeid, mitte ära mõtle välja äärmusi, onjuuuuuniiii :bsmile:

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas petz »

speedvana kirjutas:
petz61 kirjutas:

oskab keegi targem öelda, kas saab või kuidas hinnata 4_5 aastat seisnud poolikud ja suletud ja originalpakendis pidurivedeliku kvaliteeti.on see kraam veel üldse kasutuskõlblik :?:
oma tsiklil pidurivedelik vähemalt kolm hooaega vahetamata ja seega ka teema päevakorral.

dot-4, pooleliitrine maksab 40-50 eek, sinuasemel ei nuputaks kas kõlbab vana, või ei kõlba
:bsmile:

ostan pool liitrit uut pidurivedelikku, sellest kasutan poole ära ja selle ülejäänuga mis teen????? valan maha või. no ja nii jääbki järjekordne poolik potsik riiulisse seisma. kui see seisnud kraam veel kasutuskõlblik, saaks seda veel kasutada. selles on asja mõte. selle uue jõuab alati vajadusel osta.


userman

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas userman »

Hoian talvel väljas ja vajutan kevadel nuppu... :D Mul on praegu teeninduses üks 2008 aasta pill, mis oli oktoobis-detsembris 2-3 kuud väljas. Kõik, mis liikuma peaks on nüüd kinni ja roostes - visuaalselt detailid korrodeerunud, aku ei teinud piiksugi jne.

Tegelikult oleks üldse päris huvitav kuulata arvamusi kus ja millistes tingimustes seda tsiklit hoidma peaks talvel, Selle kohta olen ka palju erinevaid arvamusi kuulnud. Kas kõige kasulikum on ajada tsikkel kusagile hoonesse sisse kus kuurinurgas on stabiilselt 10-15 c sooja või kannatab teda ka hoida alla miinuskraadide, sest paraku enamusel rahval see võimalus ikka on hoida tsiklit majaga ühes hoones olevates ruumides vist puudub. Ja temperatuur hoiukohas kõigub stabiilselt koos väliskraadidega.

Jutu järgi ei ole liigne kuivus ja soojus ka erinevatele kummidetailidele jne see kõikse parem variant. Autot talvel kui teid soolatakse näiteks sooja garaazi igal õhtul ajada, et kiirendada soolal kere närimist polevat üldsegi hea mõte ajada.

Endal seisab tsikkel kuuri all väljas, katus on peal, seinad ümber, aga see on ka kõik, õhk käib ühest otsast sisse ja teisest otsast välja :)

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

petz61 kirjutas:
speedvana kirjutas:
petz61 kirjutas:

oskab keegi targem öelda, kas saab või kuidas hinnata 4_5 aastat seisnud poolikud ja suletud ja originalpakendis pidurivedeliku kvaliteeti.on see kraam veel üldse kasutuskõlblik :?:
oma tsiklil pidurivedelik vähemalt kolm hooaega vahetamata ja seega ka teema päevakorral.

dot-4, pooleliitrine maksab 40-50 eek, sinuasemel ei nuputaks kas kõlbab vana, või ei kõlba
:bsmile:

ostan pool liitrit uut pidurivedelikku, sellest kasutan poole ära ja selle ülejäänuga mis teen????? valan maha või. no ja nii jääbki järjekordne poolik potsik riiulisse seisma. kui see seisnud kraam veel kasutuskõlblik, saaks seda veel kasutada. selles on asja mõte. selle uue jõuab alati vajadusel osta.

A sa ole targem ja osta järgmine kord VALVOLIN DOT5.1 250 ml ja mure lahendatud(ei ole kinnimakstud reklaam) :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas petz »

A sa ole targem ja osta järgmine kord VALVOLIN DOT5.1 250 ml ja mure lahendatud(ei ole kinnimakstud reklaam) :mrgreen:
vat see on saku kuldaväärt mõte :bsmile:

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

petz61 kirjutas:

ostan pool liitrit uut pidurivedelikku, sellest kasutan poole ära ja selle ülejäänuga mis teen????? valan maha või. no ja nii jääbki järjekordne poolik potsik riiulisse seisma. kui see seisnud kraam veel kasutuskõlblik, saaks seda veel kasutada. selles on asja mõte. selle uue jõuab alati vajadusel osta.

Õhukindlalt suletud anumas ei juhtu pidurivedelikuga midagi, võib julgelt kasutada.


mega1
Postitusi: 528
Liitunud: 13 Sept 2004, 19:02
Asukoht: Tallinn.
Tänatud: 1 kord

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas mega1 »

täpselt nii....volga poest läbipaistev voolik 10 eek/m apteegist süstal 3 eeki.
pidurisadula niplist üli sisse ja korras õhk lännu.

Suzuki TL1000R-----Suzuki GSXR 1000 K3------Aprilia RSV 1000R

v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas v301060 »

Kas Harrikal peab pidurivedelikuna ilmtingimata kasutama just silikoonpiduriõli? Ja mis võiks silikoonõli mõistlik hind olla?

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Ostsin suvel BAUHOFIST Valvolini DOT5.1 õli 250 ml.purk umbes 60 eeku.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

franz125 kirjutas:

Ostsin suvel BAUHOFIST Valvolini DOT5.1 õli 250 ml.purk umbes 60 eeku.

DOT5.1 ei ole sililoonõli, selle tähis on DOT5.
DOT5.1 on glükoolipõhine.

Kasutaja avatar

Pihlakas
Postitusi: 261
Liitunud: 03 Okt 2007, 22:01
Tsikkel: Honda VF750F
Asukoht: Tallinn / Tartu

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas Pihlakas »

Glükooleetril põhinevaid vedelikke nimetatakse DOT 3, 4 ja DOT 5.1 vedelikeks. Seda tüüpi
vedelikud on hügroskoopsed, st nad on võimelised segunema veega.

Silikoonipõhised vedelikud on mitte-hügroskoopsed, st nad ei ima vett ega segune veega.

Piduriketaste valmistamine.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 36 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Õigus sul MX77,lugesin ilmselt üht ja ostsin teist :wack: aga minu jaoks vahet pole-vahetan iga aasta kõik õlid niikuinii.Seda enam,et 5.1 maksab 2x vähem. :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Teemaalgataja küsimus oli teine. USA-katel võib pidurivedelik tõesti DOT5 olla, ei ole kuulnud, et see siinpool lompi levinud oleks.
Ja neid kahte vedelikku ei tohi omavahe segada, neid ei tohi isegi juba tühjendatud süsteemis vahetada.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

v301060 kirjutas:

Kas Harrikal peab pidurivedelikuna ilmtingimata kasutama just silikoonpiduriõli?

Jah, nii on tõesti ette nähtud. Kui tahad ise osta, siis mina konkreetset kohta ja pisemat pakendit soovitada ei oskagi. Mul endal on poes riiulis olemas Castroli DOT5, kuid see on 1L purgis ja hind 1545.- krooni. Aga minu meelest on sellise vedeliku maksumuse juures mõistlik lasta piduriõli teeninduses vahetada, sest seal võetakse täpselt selline raha nagu reaalselt kallist vedelikku kulunud on. Kui vaja, siis näiteks Skymoto abiks - seal DOT5 purk riiulis kenasti poolik.

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee

v301060
Postitusi: 450
Liitunud: 07 Juul 2008, 20:14
Tsikkel: HD Bobik 103
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas v301060 »

Mis on siis see põhjus, miks Harrikal just silikoonõli kasutama peab?
Pidurid nagu pidurid ikka...keegi väitis, et piduritorustik olevat peenem...

HD Bobik 103 & 2x Jawa 638
varem: KMZ 650 Dneprr; HD XL 1200 Sportster; TransAlp 650; HD 883 Sportster Roadster; HD 1200 Sportster Custom; KTM 390 Duke; Triumph Thunderbird 1600

Kasutaja avatar

kaarli
Postitusi: 17
Liitunud: 11 Jaan 2008, 22:58
Tsikkel: Suzuki Bandit N600
Asukoht: Eesti

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas kaarli »

silikooni baasil piduriõli ei kahjusta värvitud pindu nagu seda teeb glükooleetri baasil õli

'97 Bandit 600
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

v301060 kirjutas:

Mis on siis see põhjus, miks Harrikal just silikoonõli kasutama peab?
Pidurid nagu pidurid ikka...keegi väitis, et piduritorustik olevat peenem...

See on nüüd küll oma arvamus ja ei ole teaduslikult põhjendatud. See silikoonõli on põhiliselt jänkidemaal kasutatav, siis kahtlustan seda et kuna ta ei ima üldse niiskust ja seega on aastaid kasutatav ja jänkide hooldusteadlikkus on nii nagu on, siis võib põhjus olla vaid selles, et firmad kindlustavad oma seljatagust ja teevad klientide elu ka kergemaks.
Mingeid tehniliselt paremaid omadusi silkoonpõhise ja õigeaegselt vahetatud tavalise pidurivedeliku vahel ei ole.
Mingil põhjusel ei soovitata kasutada silikoonipõhiseid pidurivedelikke ABS-piduritega süsteemides.

Kasutaja avatar

Fredy.ee
Postitusi: 273
Liitunud: 28 Mär 2004, 22:41
Asukoht: EESTI
Kontakt:

Re: Piduriõli vahetusest.

Lugemata postitus Postitas Fredy.ee »

Aga palun - siin ongi teile vajaminev pidurivedelik: http://fredy.ee/?act=product&id=268&cid=95&cid2=4

Fredy.

Harley-Davidson ja Buell mootorrataste Ümberehitus
Autode ja Tsiklite transport USA'st
+372 5888 5888
fredy@fredy.ee
http://www.Fredy.ee
http://www.facebook.com/Fredy.eeDreamland
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”