2. leht 6-st

Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 18:25
Postitas pahadeplaneet
pacaan kirjutas:

ajan ratta välja ilusal esimesel ilusal päikesepaistel kevadpäeval soovides kohe kohe hakata rikkuma kaunist linnulaululist miljööd, keeran sisse süüte - ilus värviliste tulede meri lööb silmad kirjuks ning bensupumba survestamissirin paitab hellitlevalt kõrvu, valmistun vajutama. nuppu - "start". kui ühtäkki heliseb taskus telefon, et saaksid küsida "millal tuled? kas kassitoitu ostsid?" üldse mitte püha hetke häirides... "käi vit_u" jõuan mõtelda kui mu suhteliselt suur ja raske telefon mootoriõlist libedate näppude vahelt kukub. otse starteri nupule. ning siis see juhtub - linnulaul enam ei kosta, sest õhu on vallutanud kaunid akrapovici poolt vormitud meloodiad mis algselt pärinevad suzuki loojate sulest - ta töötab :bsmile:

Tere :bsmile:
See oli nii ilus :cry:
Kas on ka järg tulemas :shock:
Kas alkirja ka saab:roll:
Kas fännid saavad kuskile saata kirju?


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 18:25
Postitas Tsikkelröövel

Ma arvan, et ühel päeval lähen tsikli juurde, lasen PRI asendist karpad täis, tõmban tooreklapi peale ja annan starterit. Nagu igal aastal. Ja olen ÜLIMALT imestunud, kui masin ei käivitu maksimaalselt 3 sekundiga. Masina vanus on 22 aastat, seega vanus ei loe käivitumise juures halligi. Niiskus on muidugi paha asi ja ilmselt sädeleb piipude ümbrus omajagu, sest ka piibud-juhtmed on 22 aastat vanad. Aga see läheb üle, kui mootor korralikult soojaks saab ja piipude mikropraod ära kuivavad.
KORRAS MASIN KÄIVITUB ALATI.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 18:52
Postitas marx350

Enda 14 aastat vana ratas läks ka peale aku laadimist kergelt tööle, kraade oli -3. Esimesed kaks käivitused lõppesid väljsuremisega ja gaasi keerates paukus. Aga kui oli veidike käinud juba, värske kütte sai paagist peale, töötas edasi hästi(sügise seisma jäädes jäi vana küte karpadesse)


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 18:57
Postitas yamu750

Sai siis aku täis laetud, toorekaga natuke käiamist ilma gaasita, siis tegi mõne mütsu juba, natuke veel ja natuke veel ja masin käis... sumpast tuli ikka pikka aega jube paksu vee auru, seega järgmiseks talveks topin ka kaltsu sumpsi :)

krt mai mäletanudki kui kõvasti tibuke kriiskab :P


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 19:04
Postitas margus014
yamu750 kirjutas:

sumpast tuli ikka pikka aega jube paksu vee auru, seega järgmiseks talveks topin ka kaltsu sumpsi :)

selle jaoks on kondoom 8) :wink:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 20:13
Postitas pacaan
yamu750 kirjutas:
pacaan kirjutas:

ehk siis vastuseks teemaküsimusele - "starteri nupust" :)

Kas tõesti? :O ma arvasin et tagaratta ventiilist :D

Ega jah, neil veab kellel on nii uus tsikkel või korralik soe garaaz, et peale mitmekuist talvel seismist kevadel esimesest matsust käivitub.

Aga siiski kui masin on 13 aastat vana ja ei käivitu kevadel matsust, siis see ei tähenda et ma peaks nüüd suurema remonttöö ette võtma :D see on normaalne ja ma usun et paljud nõustuvad minuga.
PS! masin sai niipalju külma talve jooksul kui ilmataat meile andis, sel talvel päris palju arvestades eelmisega.

pole ka minul uusi rattaid ega küttega garaazhi. ja olen omanud ka vanemaid kui 13a vanuseid rattaid. on esinenud ka omal mingite asjadega mingil ajal probleeme (mis lihtsalt tuleb korda teha).

mõte oli lihtsalt selles, et juhul kui ratas kevadel ei käivitu või on käivitamine raske siis üldjuhul pole põhjuseks vana ratas või puuduv garaazh vaid see, et ratta hooldamise käigus on jäänud midagi tegemata. vanematel, karpadega pillidel neid asju vähe rohkem millele tähelepanu pöörata lihtsalt. jutt polnud ju ka mingist meeletust remonttööst vaid elementaarsest ratta hooldamisest :)

a kui tahad - võin kutsuda sind ühe oma ratta käivitamisele mis sügisel viimasest sõidust on otse pandud välitingimustesse katte alla seisma (aku küll eemaldatud), olen 100% kindel, et käivitub hetkega, pole kah teabmis uus ratas muidu (8a) :idea:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 20:39
Postitas klaPP

Minu garaazis seisab kaks Kawasakit. ZZR 600-l jätan tavaliselt isegi aku peale sügisel ja kevadel peale mõningat mitte kõige reipamat käivitamist on ratas alati käivitunud. ER6f-l tuleb aga aku maha võtta, sest ei tea miks,on alati selle aku kevadeks tühi (ju mingi väga väike tarbija on pidevalt taga nt. kell). Nii et vanemal rattal on tavaliselt ennem hääled sees kui ennem :bsmile:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 20:43
Postitas Juku21

toores välja ja süüdet ja pill käib nagu kellavärk. :ner: :ner:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 20:52
Postitas Kapa

:idea: Mul on oma teooria, mis ühtib HR. grahvi omaga. Nimelt aurab bensiis talve jooksul karpadest vähemaks. See pärast ei jõua käivitamisel piisavalt kütust silindritesse. Ketrad ja ketrad aga starterit ning lõpuks küünlad märjad. Kui oled juba küllalt mootorit ringi ajanud on ka lõpuks karpad bensiiniga täitunud. Küünlad kuivaks ja voilaa!
Bensiinipumbaga varustatud tsiklitega on muidugi asi lihtsam,keerad süüte sisse ja bensupump lööb besu üles. Vene tehnikaga on asi päris lollikindel. Keerad kraani lahti ja ujukinupp alla! Eks peksa oma emm käima peale pikka talve ilma ette uputamata!
Tee nii: lae aku täis, keera kraan vabavoolu asendisse, kalluta tsikkel külje peale võimalikult maa ligi ja oota kuni mingist ülevoolu voolikust hakkab bensiini nirisema nüüd masin püsti tagasi ,õhuklapp kinni, süüde sisse, start nupp alla, gaasi ei keera! Edasist ei oska aimata!
Mul endal see meetod veel proovimatta aga kui kellegil õnnestub öelge mulle ka :twisted:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 21:40
Postitas mart211

Kas keegi mode ei tahaks selle Velt motocenter'i bänneri asemele panna "Kevadel lae akut, vaheta bena, puhasta küünlad, karpad kui vaja" :wack:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 09 Mär 2009, 22:17
Postitas aprill

Bensiin koosneb teadupärast süsivesinikest.(täiuslikumat tabelit ei leidnud. peaks olema keskkooli keemia) Madalama astme süsivesinikud aurustuvad kergemini ja sellepärast jääb kevadeks karpasse mingi ollus, mis ei aurustu kergelt ja on raskelt süüdatav. Suvel soojaga toimub aurustumis protsess kiiremini, niiumbes 1 kuu (kuuma päikse käes piisab ehk päevast). Ja jälle esimene käivitus raskendatud. Asja teeb hullemaks kraani lahti jätmine. Niipalju siis ka bensiini "lahtumisest". Ei kehti siis pritsungi juures :!:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 11 Mär 2009, 13:49
Postitas Tsikkelröövel

No ei ole vaja nii keerulist bannerit. Sügisel karpadega masinast hea karburaatorid kuivaks lasta, siis pole ka midagi hapnemas ega karpasid ummistamas. Paagis oleva benaga ei juhtu selle talve jooksul MITTE MIDAGI, kui paak kasvõi enam-vähemgi täis oli.
Aku laadimine on kasulik, ehkki, ma tavaliselt ei viitsi, käivitub ka niisama, muidugi kui aku oli soojas ruumis.
Küünlad puhastada etc - milleks? Kui nad sügisel puhtad olid, mida imet seal kevadeks siis sadeneb? Neljataktilisel pole küll kunagi juhtunud, et märgade küünalde pärast ei käivitu. A no maitse asi.
Lisaks ka, et kui kevadel karpasid täidad, pole kallutada vaja. PRI asendist jooksevad karpad mõne sekundiga täis. Ei ole vaja lasta ülevoolust jooksma lasta. Seda enam, et kui nt tagaratas juhtub kõrgemal olema (nt ratas keskhargil), võib see bens karburaatorite kaudu joosta silindrisse (kevadel pole välistatud, et ujuki nõelklapp korralikult ei pea) ja solgib ära mootoriõli. Ja käima ka ei lähe. On juhtunud. Ise esimesel käivitusel koputan kruvikeerja plastpeaga vastu karpasid, et ujukid ikka liikuma hakkaks. Vanal masinal vahel kipuvad kinni jääma.
Nojahh, seda küll, et kui käivitusel hakkab "potshaaval" kaasa aidates käivituma, ei maksa starteri andmist enne järgi jätta, kui mootor ikka käima jääb.
Minu meelest on palju keerulisem atraktsioon poolsooja mootori käivitamine, iial ei tea, kas on poolsoe või poolkülm, st anda tiba toorest või hoopis gaasi.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 13 Mär 2009, 21:06
Postitas 417

R1 2000a või 2001 ei viitsi passist vaadata
Terve selle pika jututeema peale läkisn garaazi , panin sisse süüte ( enne ikka tuled maha) ootasin kui pumbadvärgid oma tiksumise lõpetasid, natuke "toorest" nii tunde järgi ja starterit.
kolmneli korda käis ringi ja turtsatas käima - nii parikümneks sekundiks.

ootasin nii 30 sekki ja kordasin prodseduuri - komandal katsel jäi ilusti käima.

rohkem polnud teinud talveks ettevalmistusi kui paari tuhhi esst panin uue õli
pesin tsikli kergelt puhtaks ja panin külma garaazi , taguotsaga pukile.

YZF600R iga eelmine aasta samamoodi ainult enne laadisn akut nii tunnike


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 14 Mär 2009, 15:40
Postitas kiil

Krt, läksin garaazi tsiklit käivitama ja ei tahtnud mitte tööle minna. Keerasin ühe küünla maha, see oli täitsa kuiv. Niipalju nägin et küünlad peaks kiiremas korras ära vahetama. Võtsin ühel karbussil vaakumiotsa ära ja lasin bensiini sealt sisse, hakkas popsuma ja tööle läks. Lasin soojaks mootori aga nüüd aku tühi. Peab laadimise ära kontrollima igaksjuhuks, võibolla midagi otsad andnud.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 14 Mär 2009, 18:38
Postitas gabriel

mul 2002a gixxer ja ka terve talve külmas garaazis olnud. ei laadind ma akut ega mingit muud hooldust ei teind, läks tna esimesest käivitusest kohe käima nii nagu sügiselgi.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 14 Mär 2009, 20:22
Postitas priitCCE
gabriel kirjutas:

mul 2002a gixxer ja ka terve talve külmas garaazis olnud. ei laadind ma akut ega mingit muud hooldust ei teind, läks tna esimesest käivitusest kohe käima nii nagu sügiselgi.

Et siis eputamise värk see tsikli mitte hooldamine? Enne ju ei usu et aku annab külmaga otsad kui enda naha peal järgi proovitud... Ilmselt päästis su leebe talv mis sellel aastal oli

Seda on siin liialt palju leierdatud juba :|

Raske on talveks kasvõi tuppa tuua aku?


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 14 Mär 2009, 20:32
Postitas M-G

laadisin kord kuus akut nagu peaks ja täna sõitsin välja probleemideta


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 14 Mär 2009, 20:59
Postitas Kox

Aku oli täislaetud ja seisis toas.
Aku peale, võtit ja paugust käima nagu oleks sõidust tulnud just.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 14 Mär 2009, 23:19
Postitas Kuzmitz

Krt- loe ja imesta... Mina võtsin enda rattal talveks akult maha massijuhtme. Miski aeg tagasi ühendasin juhtme, vajutasin käivitusnupule ja ratas käivitus probleemideta. Bensiin oli möödundaastane, õlivahetuseni kah natuke aega.
Mis ma öelda tahan, on see, et kui ratas tehniliselt korras, siis ei tekigi küsimust, kuidas tsiklit käivitada. Tõsiselt loll küsimus: "kuidas tsiklit käivitada?!". Tehke oma ratas korda :evil: , siis ei teki ka lolle küsimusi.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 14 Mär 2009, 23:55
Postitas piloot
priitCCE kirjutas:

Et siis eputamise värk see tsikli mitte hooldamine? Enne ju ei usu et aku annab külmaga otsad kui enda naha peal järgi proovitud... Ilmselt päästis su leebe talv mis sellel aastal oli

Seda on siin liialt palju leierdatud juba :|

Raske on talveks kasvõi tuppa tuua aku?

Üritasin värvilisi pildikesi ette kujutada mismoodi sa seda akut toas hooldad. Kui on korras aku ja voolu sees hoiab ja kui mingit tarbimist ei ole, mis aku tühjaks imeb siis ei löö ükski külm ilma haamrita akut lõhki. Sel juhul tuleks haamer tuppa tuua, et külm seda kätte ei saaks, et akut lõhki lüüa :twisted:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 00:01
Postitas priitCCE
piloot kirjutas:

Üritasin värvilisi pildikesi ette kujutada mismoodi sa seda akut toas hooldad. Kui on korras aku ja voolu sees hoiab ja kui mingit tarbimist ei ole, mis aku tühjaks imeb siis ei löö ükski külm ilma haamrita akut lõhki. Sel juhul tuleks haamer tuppa tuua, et külm seda kätte ei saaks, et akut lõhki lüüa :twisted:

Aku tühjeneb seistes ka ilma tarbijateta, külmaga eriti... (togi)

Aku tuppa toomine on kõige lihtsam mida teha saad et akut säästa, eeldades et toad ikka soojad on. Parim on akut laetuna hoida.

Eks see õli vahetamise jutt on ka välja mõeldud, kui see viskoossus sinna sisse pandi kus ta siis ikka kaob eks? :wink:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 00:09
Postitas Hans
piloot kirjutas:
priitCCE kirjutas:

Et siis eputamise värk see tsikli mitte hooldamine? Enne ju ei usu et aku annab külmaga otsad kui enda naha peal järgi proovitud... Ilmselt päästis su leebe talv mis sellel aastal oli

Seda on siin liialt palju leierdatud juba :|

Raske on talveks kasvõi tuppa tuua aku?

Üritasin värvilisi pildikesi ette kujutada mismoodi sa seda akut toas hooldad. Kui on korras aku ja voolu sees hoiab ja kui mingit tarbimist ei ole, mis aku tühjaks imeb siis ei löö ükski külm ilma haamrita akut lõhki. Sel juhul tuleks haamer tuppa tuua, et külm seda kätte ei saaks, et akut lõhki lüüa :twisted:

Tarbimist pole vajagi, ise tühjeneb ja tühi aku ei ole hea aku :idea: . Asi polegi niivõrd temperatuuris kui laadimises - vabalt võib külmas hoida kui regulaarselt laed. Ja nagu öeldud, sellest on palju räägitud juba ... 8)

Hans


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 09:34
Postitas Janar55

mõni mees on küll täitsa soe peast mis see ratta käivitamine kevadel on mingi tuumafüüsika või :wack:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 10:08
Postitas Burn7

Panin oma ratta üleeile tööle. Paar minutit tagusin ja käima ta läks.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 10:42
Postitas 417
priitCCE kirjutas:
piloot kirjutas:

Üritasin värvilisi pildikesi ette kujutada mismoodi sa seda akut toas hooldad. Kui on korras aku ja voolu sees hoiab ja kui mingit tarbimist ei ole, mis aku tühjaks imeb siis ei löö ükski külm ilma haamrita akut lõhki. Sel juhul tuleks haamer tuppa tuua, et külm seda kätte ei saaks, et akut lõhki lüüa :twisted:

Aku tühjeneb seistes ka ilma tarbijateta, külmaga eriti... (togi)

Aku tuppa toomine on kõige lihtsam mida teha saad et akut säästa, eeldades et toad ikka soojad on. Parim on akut laetuna hoida.

Eks see õli vahetamise jutt on ka välja mõeldud, kui see viskoossus sinna sisse pandi kus ta siis ikka kaob eks? :wink:

korras asja pole vaja näppida, LIIGNE AGARUS ON OGARUS
kui koguaeg elustad hinges Vaakuvaid vidinaid siis on jah nii
et tassi ööseks tuppa ja lükka kokkutulekul käima

teha on vaja elementaarsed asjad mitte üle pingutada

normaalne on osta uus aku kui läheb ise tühjaks
normaalne on otsida viga üles kui vool kaob

NÄITEKS Paar aastat tagasi puruks sõidetud moororiga KTM on vedelenud siiamaani
seinaääres jihtmed peal, oli vaja ATV le kiirelt akut kuna se jama seal peal andis otsad.

Võtsin KTM aku juhtmetest lahti panin ATV peale ja käivitus poolest pöördest.

Ostke normaalsed akud JA õlid mitte SÄÄSTUMARKETI KATALOOGIST.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 12:03
Postitas piloot

Ma olen sama meelt, et liigne agarus on ogarus. Pole veel õnnestunud ühtegi akut lõhki külmutada, vanad juustud tuleb lihtsalt õigel ajal ära vahetada, mina neid pidevalt elustada ei viitsi. Samas ei hakka ka sügisel õli vahetama, kui näiteks vahetuseni jäänud paar tuhat kilomeetrit. Siiani pole ükski õli veel ühtegi karterit läbi närinud. Siinseid demagooge lugedes võib selle teo seismele surmapatule kaheksandaks juurde lisada. :wack:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 12:23
Postitas priitCCE
417 kirjutas:

NÄITEKS Paar aastat tagasi puruks sõidetud moororiga KTM on vedelenud siiamaani
seinaääres jihtmed peal, oli vaja ATV le kiirelt akut kuna se jama seal peal andis otsad.

Võtsin KTM aku juhtmetest lahti panin ATV peale ja käivitus poolest pöördest.

Ostke normaalsed akud JA õlid mitte SÄÄSTUMARKETI KATALOOGIST.

Kas see ongi kogu argument millel su filosoofia põhineb? :|

Siin kirjutad et see aku millest jutustad on geelaku
"ostsin 2000 aasta KTM duke 3 aasta tagasi, peal oli juba ostes aastake vana geelaku juba inglismaalt saadik.
Kui masin sai 2 aastat tagasi katki sõidetud jäi ta kuurinurka aku peal juhtmed küljes seisma.
Kkuua aega tagasi oli vaja aasta vanale ATV le kiiresti akut ( aasta vana masina aku kooles lihtsalt ära)
võtsin KTM ilt selle geelaku, viskasin ATV peale ja pulli pärast andsin starterit - Masin käivitus poolest pöördest."

Geelaku isetühjeneb aeglasemalt kui tavaline happeaku, seetõttu pidas ta ka paremini vastu sellele seismisele.

Kas teed kahel akul vahet?

Valdav osa tsikli akusid on tavalised kinnised/nn hooldevabad happeakud. Kui sa sellise aku jätad lihtsalt hooletusse siis halvimal juhul kevadel on sul uut akut vaja(kui oli külm talv ja enne seisma jätmist ei saanud aku täis laetud tsikli peal) parimal juhul lühendasid tunduvalt aku eluiga.

Õlivahetusvälbast kinnipidamine on samuti liigne ogarus? Välp jääb sul samaks olenemata mis firma õli sa seal sees kasutad eeldades et panid oma kliimavöötmele ja tsiklile mõeldud viskoossusega õli sisse. (Ei kasuta ega propageeri tõesti säästumarketi õlisid)

Õlivahetus välp koosneb üldiselt kahest kriteeriumist - kas kilometraaž või aeg

Veel veidi akudest -
Lead acid batteries designed for starting automotive engines are not designed for deep discharge. They have a large number of thin plates designed for maximum surface area, and therefore maximum current output, but which can easily be damaged by deep discharge. Repeated deep discharges will result in capacity loss and ultimately in premature failure, as the electrodes disintegrate due to mechanical stresses that arise from cycling. A common misconception is that starting batteries should always be kept on float charge. In reality, this practice will encourage corrosion in the electrodes and result in premature failure. Starting batteries should be kept open-circuit but charged regularly (at least once every two weeks) to prevent sulfation.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 12:53
Postitas ishijupp

Lihtsalt vahemärkuseks- mitte madal temperatuur, vaid sellega kaasnev niiskus on see, mis aku tühjaks ajab. Õhutemperatuuri tõustes kondenseerub vesi külmemale akule, niiskus juhib elektrit (mida sopasem aku seda paremini juhib) ja aku tühjeneb- ja nii kümneid kordi talve jooksul. Enne ratta seisma jätmist tuleb aku korralikult ära puhastada- näiteks sooda lahusega pesta ning viimasena puhta veega ja kuivaks nühkida.
Temperatuuri langetamisel 10 kraadi võrra langeb reaktsioonikiirus 2 korda- lihtsamalt öeldes külmast akust ei saa käivitamisel head vurtsu kätte ja nii jääbki mulje nagu oleks aku tühi.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 13:23
Postitas piloot
priitCCE kirjutas:

Õlivahetus välp koosneb üldiselt kahest kriteeriumist - kas kilometraaž või aeg

No nüüd on täitsa kellad! Minu puhul ei saa vist olla küsimustki, et kuidas kevadel käivitada, nimelt tekib küsimus, kas üldse võib käivitada. Türi küll, aku peal, üks juhe küll maas, midagi oleks ehk päästnud, kui oleks teise ka maha võtnud. Selle õlietvahetusega on aga täitsa p*tsis, hooaja jooksul sai vist viis vahetust tehtud, nüüd vist õlivahetuse aeg ammu möödas. Paanika!

Huvitav mille järgi sa otsustasid Gabrieli ratta aku tüübi üle?
Tegelikult, ei viitsi tarkadega, kes iga õli- ja akumüüja juttu püha tõena kuulutavad, mõtetult vaielda. Ma lähtun omadest kogemustest tehnikaga, mis on "raketiteadus", tsiklite juures kasutatava"tuumafüüsika" kõrval ja mis tarbivad nii, suurtes kogustes õli, kui ka nii happe- kui ka geelakusid ja seda ühe masina peal korraga. Pole kunagi korras akut ööiseks või talviseks lapihoolduseks tuppa tassinud ja pole kunagi mõnekuulise seismise pärast ühtegi õli vahetanud. Koer lakub kah mune sellepärast, et ta SAAB seda teha, lõpuks saab harjumuseks ja siis juba PEAB seda tegema.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 15 Mär 2009, 13:33
Postitas Torpedo

Nu minu käivitus pärast talve näeb välja selline:

  1. Vahetan kütusevoolikud välja, kuna tehase omad on nii rabedad, et lagunevad kätte võttes laiali.
  2. Otsin üles elektrikatkestuse, mille tõttu tsikkel eelmises juunis seisma jäi ja rohkem käima ei läinud.
  3. Otsin tsiklile mingi aku, mis voolu ka välja annaks, sest tehase aku pidas vastu aasta ja rohkem elulootust ei andnud.
  4. Lõhun laiali käigukasti, sest alates 2008.a juunikuust seismine on mõjunud nii, et sidur on kuhugi kinni roostetanud ja enam mingi valemiga ei lahuta.
  5. Vahetan õli, sest esimesed 5000 kilomeetrit saab varsti täis (loodetavasti).
  6. Vahetan ka õlifiltri, sest kasutusjuhend nõuab seda. Selleks pean praktiliselt kogu kroomi lahti monteerima, et filtrile ligi pääseda.
  7. Üritan leida mingi imevahendi, mis kroomist summutisüssteemi läbiroostetamist aasta või paari võrra edasi lükkaks.
  8. Üritan kaevata Ansipi kohtusse, sest kuna tegemist on vene tsikliga, siis ilmselgelt on kõigis selle probleemides süüdi Ansip ja pronkssõduri teisaldamine.