2. leht 5-st

Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 08 Juul 2009, 23:38
Postitas Krizto
eerikkarts kirjutas:

olles kätpidi mudelismis sees tean omast käest et harjavabad mootorid arendavad vägu suuri võimsusi oma väikse mõõdu kohta. Rusika suurune mootor võib arendada 4-5KW hetkvõimsust ja pidevat 2,5KW ringi 40000RPM'i on nende jaoks magus pöörlemiskiirus kus saavutatakse kasutegur kuni 90% Puht teoreetiliselt arvan et kui panna väiksema tsikli turbole heitgaasi teo asemel selle harjavabalise mootori siis see isegi vast võiks mingisuguse rõhu tekitada.

Miinus pooleks jääb muidugi vool mis mootor tarbima hakkab, ca 120-150A pole hetk võimsustel probleem ja pinget läheks vähemalt sinna 40V kanti vaja. Ja pidevat seda mootorit ei saaks käiata ilma piisava ja effektiivseta jahtuseta.

Iseenesest täitsa huvitav, oleks üks väiksem turbo huvipärast prooviks järgi millise rõhuv võib saavutada...

Tänan minu küsimusele vastamise eest, nagu mainitud, siis mu projekt on puhtalt eksperimentaalne ja praegu
otsustasin "ram airi" kasuks. Lisaks tänan teisi, kel oli asjalikke nõuandeid mulle.
Aeg hakata voolikuid vedama :D


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 08 Juul 2009, 23:39
Postitas korke

See tsikkel mida mina konkreetselt nägin oli chopper ja seal õhukopsiku minema viskamine ei oleks nii väga lahendanud probleemi ,et jääks ka välimust asjal .

janis kirjutas:

Kui sul vaja rohkem õhku peale, kas siis poleks lihtsam õhufiltri korpus ära visata ja asendada koonus filtriga, tuleb rohkem õhku peale.


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 08 Juul 2009, 23:51
Postitas Krizto
KIBU kirjutas:

teemaalgataja on ilgelt lahe vend. mitu lehekülge nuiab et teised ta ideed takka kiidaks mitte ausat ja õiget infot annaksid. miks sa siis küsid teiste arvamust kui sa seda tegelt kuulda ei taha. kui sa tahad et teised su ideele kaasa kiidaks siis ära küsi nende arvamust vaid palu et nad kiidaks. kui sa lihtsalt midagi ehitada tahad siis küta aga nagu sulle juba siin öeldud. meisterdamine on alati asjalik ajaviide olnud. kui sulle öeldakse et idee on mäda siis ega see kui sa siin pikalt jaurad ei muuda teiste arvamust.
isiklikult arvan et sa peaksid alustama mitte turbopiiblist vaid sisepõlemismootori ABC st. üldse mitte hava pärast kusjuures. keegi pole sündind teadmistega tehnika vallast ja igati mõistlik on ses osas arendada kui huvi on. a enne kui katsetusliku osaga peale hakkad tee endale elementaarne teooria selgeks ja usu mida teised räägivad kui nad oma juttu põhjendavad.soovitan sulle soojalt Palu raamatuid näiteks ja täitsa ilus jutt mootori töö abc kohta on tqhq lehel "tehnika" all.
ilmselt oled kuulnud et lisavõimsusega on seotud suurem õhukogus ajaühikus mis mootorisse jõuab kuid sa ei tea ilmselt täpselt vastust küsimustele miks ja kuidas. eelmainitud raamatud ja kirjutised annavad sulle vastuse ja edasi ehk tõesti juba turbopiibel.

igal juhul edu ja ära pahanda.

Ma ei pahanda, kuid alatihti tehakse mingi idee maha detailidesse/erinevatesse võimalustesse süvenematta :roll:


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 08 Juul 2009, 23:54
Postitas Krizto
janis kirjutas:

Kui sul vaja rohkem õhku peale, kas siis poleks lihtsam õhufiltri korpus ära visata ja asendada koonus filtriga, tuleb rohkem õhku peale. Aga miks sa üldse nõela tõstsid kui nüüd segu rikkaks jääb?

Tsiklit tõstetud nõelaga pole veel proovinudgi, kuna praegu veel seisab ta mul garaažis laiali lammutatuna, mõtlesin kohe midagi õhufiltriga ette võtta . Japsidel on kombeks kõik nii tihedalt kokku panna, kui vähegi võimalik ja CBR 125 on hea näide sellest :P


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 09 Juul 2009, 10:04
Postitas franz125
Krizto kirjutas:
eerikkarts kirjutas:

olles kätpidi mudelismis sees tean omast käest et harjavabad mootorid arendavad vägu suuri võimsusi oma väikse mõõdu kohta. Rusika suurune mootor võib arendada 4-5KW hetkvõimsust ja pidevat 2,5KW ringi 40000RPM'i on nende jaoks magus pöörlemiskiirus kus saavutatakse kasutegur kuni 90% Puht teoreetiliselt arvan et kui panna väiksema tsikli turbole heitgaasi teo asemel selle harjavabalise mootori siis see isegi vast võiks mingisuguse rõhu tekitada.

Miinus pooleks jääb muidugi vool mis mootor tarbima hakkab, ca 120-150A pole hetk võimsustel probleem ja pinget läheks vähemalt sinna 40V kanti vaja. Ja pidevat seda mootorit ei saaks käiata ilma piisava ja effektiivseta jahtuseta.

Iseenesest täitsa huvitav, oleks üks väiksem turbo huvipärast prooviks järgi millise rõhuv võib saavutada...

Tänan minu küsimusele vastamise eest, nagu mainitud, siis mu projekt on puhtalt eksperimentaalne ja praegu
otsustasin "ram airi" kasuks. Lisaks tänan teisi, kel oli asjalikke nõuandeid mulle.
Aeg hakata voolikuid vedama :D

Arvesta,et sa pead ka karbussiga midagi ette võtma sest ram hakkab sul kütust ujukiruumist tagasi lükkama.


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 09 Juul 2009, 10:13
Postitas Villem

Ujukiruum tuleb lihtsalt survestada, mitte jätta normaalrõhule ;)


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 09 Juul 2009, 13:36
Postitas Siipel

Oh kuidas mulle meeldib kui keegi veel viitsib midagi ise aretada ja proovida.
Viis pihku juba selle eest (w)
Kui sa selle asja ükskord valmis saad, siis ära unusta siia samase teemase kirjutada kuidas sul see õnnestus, mis viltu läks ja mis hästi välja tuli.
Väga huvitav oleks lugeda! Äkki ärgitab see mõnda lahtisema peaga tüüpi kellel käed tagumikust välja ei kasva ka ise midagi tegema ;)


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 09 Juul 2009, 16:48
Postitas Krizto
Siipel kirjutas:

Oh kuidas mulle meeldib kui keegi veel viitsib midagi ise aretada ja proovida.
Viis pihku juba selle eest (w)
Kui sa selle asja ükskord valmis saad, siis ära unusta siia samase teemase kirjutada kuidas sul see õnnestus, mis viltu läks ja mis hästi välja tuli.
Väga huvitav oleks lugeda! Äkki ärgitab see mõnda lahtisema peaga tüüpi kellel käed tagumikust välja ei kasva ka ise midagi tegema ;)

Praegu panen võrri "ram airi" peale üle, kuid võite arvestada, et kui vaba aega ja pappi saan proovin ma kindlasti mingisuguse elektroonilise "boosti" ka ära ja annan teada, kuidas on. Ehk panin teemaga veidi mööda, kuid ma lisasin ju sõnale "turbo" jutumärgid :D


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 09 Juul 2009, 16:52
Postitas janis
Krizto kirjutas:

nagu mainitud, siis mu projekt on puhtalt eksperimentaalne ja praegu
otsustasin "ram airi" kasuks. Lisaks tänan teisi, kel oli asjalikke nõuandeid mulle.
Aeg hakata voolikuid vedama :D

Kas mitte ram air-i viga pole see et mingigi efekti saavutamiseks, peab tsikkel liikuma juba korralikult üle legaalsete kiiruste. 4takti 125cc, puht huvi pärast küsin kas ram üldse annaks midagi juurde või hoopis takistaks, õhuvõtt tuleb ju niiöelda ümber nurga, ma muidugi pole konkreetse ratta karburaatori ja õhuvõtu asetust näinud kuid siiski.


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 09 Juul 2009, 17:18
Postitas Krizto
janis kirjutas:
eerikkarts kirjutas:

nagu mainitud, siis mu projekt on puhtalt eksperimentaalne ja praegu
otsustasin "ram airi" kasuks. Lisaks tänan teisi, kel oli asjalikke nõuandeid mulle.
Aeg hakata voolikuid vedama :D

Kas mitte ram air-i viga pole see et mingigi efekti saavutamiseks, peab tsikkel liikuma juba korralikult üle legaalsete kiiruste. 4takti 125cc, puht huvi pärast küsin kas ram üldse annaks midagi juurde või hoopis takistaks, õhuvõtt tuleb ju niiöelda ümber nurga, ma muidugi pole konkreetse ratta karburaatori ja õhuvõtu asetust näinud kuid siiski.

Natuke vaatasin ja tulin mõttele viia üks kanal, kust õhku juurde läheb filtri kasti ja teise ava jätab vabaks (lootuses, et saab paremini õhku). Siin pilt ja loodan, et saab siis paremini aru, millest ma mõtlen http://tinypic.com/r/2lvmr2f/3 :bsmile:


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 09 Juul 2009, 20:54
Postitas Vidget
Krizto kirjutas:

Natuke vaatasin ja tulin mõttele viia üks kanal, kust õhku juurde läheb filtri kasti ja teise ava jätab vabaks (lootuses, et saab paremini õhku). Siin pilt ja loodan, et saab siis paremini aru, millest ma mõtlen http://tinypic.com/r/2lvmr2f/3 :bsmile:

Nii teegi, siis vähenegi rõhk, mis eest sisse puhub lendab kuskilt küljelt välja :wack:


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 09 Juul 2009, 22:52
Postitas Krizto

Sügasin mune ja panin ikka mõlemad avad kinni, korraks läks juba meelest, mis mul üldse plaanis oli :wack:
Kinnine süsteem ikka ja ülehomme testisõit 8)


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 10 Juul 2009, 00:47
Postitas Kalapea

Mine süga oma mune aga jäta see vaene tsikkel lõpuks rahule.


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 10 Juul 2009, 01:48
Postitas Krizto
--DogFood-- kirjutas:

Mine süga oma mune aga jäta see vaene tsikkel lõpuks rahule.

Väike must huumor kulub alati ära ja oma võrri ma ei jäta niipea rahule :wink:


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 10 Juul 2009, 21:01
Postitas oSSa
Krizto kirjutas:

Sügasin mune ja panin ikka mõlemad avad kinni, korraks läks juba meelest, mis mul üldse plaanis oli :wack:
Kinnine süsteem ikka ja ülehomme testisõit 8)

kui ram-airi valmis saad, siis tee ikka paar pilti ka ja räägi ka tulemustest,
võiks tglt endalgi siis selle ära teha, see keskmine tuli, mis CBR-il on, on niikuinii ülirõve :wack:


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 11 Juul 2009, 14:21
Postitas Deiv

:wack: :lol: :lol: :lol: (lol) (lol) (lol) (lol)


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 11 Juul 2009, 17:15
Postitas oSSa
Deiv kirjutas:

:wack: :lol: :lol: :lol: (lol) (lol) (lol) (lol)

ära naera, mul hakkab häbi :oops: :oops: kõik ei peagi normaalsed olema, eks?

kui endal turboga gixxxer jalgevahel, siis sa ei tea, mida meie, 125cc mehed peame maanteel läbi elama, et autodel järel püsida ;)


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 11 Juul 2009, 18:06
Postitas yeekim
oSSa kirjutas:
Deiv kirjutas:

:wack: :lol: :lol: :lol: (lol) (lol) (lol) (lol)

ära naera, mul hakkab häbi :oops: :oops: kõik ei peagi normaalsed olema, eks?

kui endal turboga gixxxer jalgevahel, siis sa ei tea, mida meie, 125cc mehed peame maanteel läbi elama, et autodel järel püsida ;)

No ei tea!

Mul üks masin on 750 cm3 ja teine 850cm3 ja ma ei põe, kui minust auto või teine tsikkel mööda sõidab.
Linnaliikluses on mõni hälvik -rollerist ka mööda sõitnud, pean nüüd maa alla vajuma häbist või?

edu

PS RAM-AIR effekt hakkab alles kiirustel, mis niikui- nii enamikele 125cm3 kättesaamatu on.


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 11 Juul 2009, 18:12
Postitas matti

Enamus Ram-air seadmeid on lihtsalt nii väikesed ja vajavad suuri kiirusi, et midagi sisse puhuks, korrigeerides asja mõõtmeid siis võib isegi piisada 100 km/h kui aparaat sellise kiiruse suudab muidugi modifitseeritud tuulepüüdjaga eesotsas saavutada. :lol:


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 11 Juul 2009, 18:56
Postitas yeekim
matti kirjutas:

Enamus Ram-air seadmeid on lihtsalt nii väikesed ja vajavad suuri kiirusi, et midagi sisse puhuks, korrigeerides asja mõõtmeid siis võib isegi piisada 100 km/h kui aparaat sellise kiiruse suudab muidugi modifitseeritud tuulepüüdjaga eesotsas saavutada. :lol:

Näiteks 2 sellist:
Pilt

edu


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 11 Juul 2009, 19:38
Postitas matti

Täpselt, ei suutnud ise leida taolist pilti. :)


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 11 Juul 2009, 19:48
Postitas oSSa
ants01 kirjutas:
oSSa kirjutas:
Deiv kirjutas:

:wack: :lol: :lol: :lol: (lol) (lol) (lol) (lol)

ära naera, mul hakkab häbi :oops: :oops: kõik ei peagi normaalsed olema, eks?

kui endal turboga gixxxer jalgevahel, siis sa ei tea, mida meie, 125cc mehed peame maanteel läbi elama, et autodel järel püsida ;)

No ei tea!

Mul üks masin on 750 cm3 ja teine 850cm3 ja ma ei põe, kui minust auto või teine tsikkel mööda sõidab.
....

asi ei ole selles, et teised mööda sõidavad, vaid selles, et ma jään üldjuhul teistele jalgu....


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 11 Juul 2009, 20:17
Postitas Erik

Peaks ka mingi lehtri ratta külge keerama. Kipub ka teine maanteel jalgu jääma. :wack: (lol)


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 12 Juul 2009, 18:16
Postitas Krizto

Tere! Siin siis natuke oma tänasest proovisõidust.

1) Nõela sai arvatavasti mul liiga palju tõstetud, segu jääb pisut liiga rikkaks. Kuna karpal sai vahele pandud 2 imepisikest seibi, siis plaanis üks seib ära võtta.

2) "Ram air" töötab kusjuures suurtel kiirustel hästi ning sai ilusti ära mahutatud.
Pildid :
http://tinypic.com/r/2a68mls/3
http://tinypic.com/r/3sism/3
http://tinypic.com/r/i557yt/3
http://tinypic.com/r/346kznt/3

Mida vaja, et ehitada: 2x Mr. Muscle :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Elektrijuhtmete kõri (paksus keskmine?)
Isoleer
Silikoon

3) Kiirus jäi hetkel 120 km/h kanti, praegu on peal 17 hambaline tähik ja, kui raha saan panen peale 14 hambalise. Praegu võrr ei jõua 6 käiguga üle 100 km/h minna

4) Kokkuvõttvalt minu tulevikuplaanid võrri suhtes: Täielik sportsumpa süsteem, 14 hambaline tähik, segu korda teha. :bsmile:


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 12 Juul 2009, 18:55
Postitas Martin.

läks siis midagi paremaks ka ?


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 12 Juul 2009, 19:35
Postitas Krizto
Martin. kirjutas:

läks siis midagi paremaks ka ?

Vaja tsikkel enne korda teha, kuni ma saan öelda, kas midagi paremaks läks. Varem sai 130 km/h välja pigistatud.
Enne ma masinat laiali jälle ei lammuta, kuni 14 hambalise tähiku kusagilt sebin. Nagu mainisin, siis vaja küttesegu korda teha.


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 12 Juul 2009, 21:14
Postitas janis

:shock: Selline õhupealevõtt hakkab sul küll pigem räigelt õhu peale tulekut takistama, äkki võtad selle sama vooliku otsa ja lükkad summutisse, siis puhub koguaeg peale ja on nagu "turbo" :wack:


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 12 Juul 2009, 21:21
Postitas teitur

Juba mainisid ära lahenduse. Tee masin korda jah, siis pole sellist ufopornot vaja juurde aretada :D


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 12 Juul 2009, 22:07
Postitas Krizto

Piltide peal näeb jah, ehk ufoporno moodi välja, kuid suurtel kiirustel ongi tast ainult kasu. Katsetasin, kui palju ta õhku imeb ja 90km/h+ temast mingi kasuteguri saabki. Probleem on praegu segus ja tähikus. (togi)


Re: Elektrooniline "Turbo"

Postitatud: 12 Juul 2009, 22:44
Postitas janis

Mees, see asi mis sa sinna külge tegid on täiesti kasutu ja omab mootori efektiivsuses pigem negatiivset efekti, kui tipp kiirus häirib, siis on tõesti kõige otstarbekam mängida ülekandega, erineva suurusega hammakaid kasutades.