2. leht 3-st

Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 25 Apr 2014, 09:09
Postitas Magician

Mul nimelt probleem kütusekuluga. Rahulikult linnas sõites tuleb see keskeltläbi 9-9.5 kanti. Ja rahuliku sõidu all pean silmas, et hoian pöördeid kuskil 3-4 tuhande vahel. Õhufilter on korras, küünlad uued. Motomehaanik oskas rääkida, et karpades pidavat olema sees normist suuremad düüsid. Kas see võib kütusekulu nii palju tõsta? Või on veel mingeid asju mida kontrollida? Saan aru et tegu on suure ja võimsa rattaga aga selline kulu tavasõidu juures on palju minu jaoks. Ratas on 1998 karpadega bläku. Tänud abi eest!


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 25 Apr 2014, 09:57
Postitas makuke

Tervist,

Jah suuremate düüsidega on see ok. Asja võiks veidi parandada karpade sünkroniseerimine aga kui masin töötab hästi siis vaevalt see palju mõjutab.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 25 Apr 2014, 12:31
Postitas piiks

Mina oma karpadega blackbirdiga linnas alla 9 kunagi ei saanud. Ainult pikkade maantee otstega tuli kuhugi 6,5 kanti. Mul võibolla käsi ka vähe äkilisem, aga selle ratta puhul kuluski rehve, kette ja kütust kohe mõnuga.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 25 Apr 2014, 13:50
Postitas Jaffimees

Omasin Bläkut 8 aastat, sõitsin läbi 64000km ning enamuses oli küttekulu 5-5.5l/100km-le, Pikematel reisidel kahekesi + kohvrid võttis isegi vähem, ca4,8. Kusjuures linnas tiksudes kuuenda käiguga tühikäigul läbi Warssavi linna sain keskmiseks isegi 4,4l/100le. Tuttaval võttis ETV1000 Caponord samal teekonnal 2-3l sajale rohkem, tanklas tuli päris suur hinnavahe. Mul olid originaal düüsid, 118kw ja tehase summutid.
Täiesti absurd on lugeda uute mootorrataste küttekulu teste reaalses maailmas, VFR1200-ga paagitäiega üle 240km kaugusele ei sõida (matkaratas!), vana bläkuga polnud 360+km mingi probleem.
Karpad ruulivad täiega!


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 25 Apr 2014, 14:54
Postitas Magician

Minu arust oleks ka mõistlik kulu 6-7 sajale. Kas nende düüside tõttu on küttekulu tõesti siis nii palju suurem? Just käisin tankimas siis tuli keskmine kulu 8 sajale. Sumpad on ka originaalid aga minuarust teevad kõvemat häält kui stock seades olema peaks, äkki mingid sõelad seest välja kisutud? Äkki on mõni sama aasta karpa bläku liikvel millega võrrelda. 3500 pöörde juures on mingi imelik plirin ka kosta, nagu mingi kruvi oleks lahti või mõni vedru käib metalli vastu vibratsioonist. Tänud vastajatele kuna oman seda tüüpi ratast esimest korda siis oleks hea teada mis on normaalne ja mis ebanormaalne. :bsmile:


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 26 Apr 2014, 22:56
Postitas Magician

Hei Bläku omanikud, oskab keegi kommentaarida seda?


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 27 Apr 2014, 08:46
Postitas citikas

Mul on 98a karpadega mudel.
Keskmine kulu on enamasti ca 6 sajale.
Kütusekulu pole muutunud kuigi olen muutnud palju.
Algselt originaal seades,seejärel Dynojet kit (suurte düüsidega) KN õhufilter ja Remuse summutid.
Minu arust Dynojetiga võttis isegi vähem maanteel, linnas aga rohkem.
Kuna lärmist sai kõrinis siis panini originaal summutid ja paber õhufiltri tagasi. Dynojet jäi keskmiste düüsidega.
Minu arust on see viimane varjant kõige parem. Väänet nagu oleks rohkem aga samas on vaikne.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 27 Apr 2014, 08:56
Postitas Magician

Ma ei tea mis kuradi pärast ta mul nii palju seda kütust sööb siis? Kas suurem düüs tõstab küttekulu 2l/100km kohta siis või on midagi muud seal ikka viga.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 27 Apr 2014, 22:46
Postitas Loff

Omast kogemusest - stock peadüüs 180, sees oli 185, segusiibri nõel oli 4. astmes, tegin 70km ringi ja selleks kulus 8 liitrit kütust. Peale seda kui taastasin karpa tehaseseaded (peadüüs 180 ja nõel 3. stmesse) langes kütusekulu sinna 5-6l/100km peale. Rattaks oli ühepütane 577cm3.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 28 Apr 2014, 08:24
Postitas Magician

Kas vastab tõele, et bläkul ei saa karpas nõelade asendit muuta? Need nõelad, mis küttesegu reguleerima peaks.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 28 Apr 2014, 08:42
Postitas yeekim

Kui on Keihin'id siis ei saa jah.
(Ok saab, kui nõela korki natukene modida, et seib alla mahuks ja nõel vabalt liikuma jääb)

edu


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 28 Apr 2014, 12:37
Postitas meier
Magician kirjutas:

Ma ei tea mis kuradi pärast ta mul nii palju seda kütust sööb siis? Kas suurem düüs tõstab küttekulu 2l/100km kohta siis või on midagi muud seal ikka viga.

Suuremad düüsid tõstavad kütuse kulu linnas ja see 8L/100 ei ole siinjuures mingi "lagi"-saab ka olulisemalt suuremat kulu randmega tekitada :wink:
Maanteel võib kulu ennem isegi mõne kriipsu võrra väiksem olla...
Põhjuseid võib suuremal kulul olla palju muid ka: nt. mootori surveaste; karpad pole sünkroonis ; rattalaagrid, mis liialt kulunud; "kiiva" jooksev(või liialt pingul) kett, jm. selline "klassika". Ega ennem asi ei parane kui sellised asjad järjest läbi kontrollid. Omal on Bläckuga olemas kogemus kütuse kulu alanemisest peale mootori keti vahetamist ja karpade sünkroniseerimisest(oli vist ka nii 1,5..2L/100, mis vähenes)...


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 28 Apr 2014, 13:29
Postitas Magician
meier kirjutas:
Magician kirjutas:

Ma ei tea mis kuradi pärast ta mul nii palju seda kütust sööb siis? Kas suurem düüs tõstab küttekulu 2l/100km kohta siis või on midagi muud seal ikka viga.

Suuremad düüsid tõstavad kütuse kulu linnas ja see 8L/100 ei ole siinjuures mingi "lagi"-saab ka olulisemalt suuremat kulu randmega tekitada :wink:
Maanteel võib kulu ennem isegi mõne kriipsu võrra väiksem olla...
Põhjuseid võib suuremal kulul olla palju muid ka: nt. mootori surveaste; karpad pole sünkroonis ; rattalaagrid, mis liialt kulunud; "kiiva" jooksev(või liialt pingul) kett, jm. selline "klassika". Ega ennem asi ei parane kui sellised asjad järjest läbi kontrollid. Omal on Bläckuga olemas kogemus kütuse kulu alanemisest peale mootori keti vahetamist ja karpade sünkroniseerimisest(oli vist ka nii 1,5..2L/100, mis vähenes)...

Mootori keti all pead silmas ikka veoketti?


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 28 Apr 2014, 22:33
Postitas meier
Magician kirjutas:
meier kirjutas:
Magician kirjutas:

Ma ei tea mis kuradi pärast ta mul nii palju seda kütust sööb siis? Kas suurem düüs tõstab küttekulu 2l/100km kohta siis või on midagi muud seal ikka viga.

Suuremad düüsid tõstavad kütuse kulu linnas ja see 8L/100 ei ole siinjuures mingi "lagi"-saab ka olulisemalt suuremat kulu randmega tekitada :wink:
Maanteel võib kulu ennem isegi mõne kriipsu võrra väiksem olla...
Põhjuseid võib suuremal kulul olla palju muid ka: nt. mootori surveaste; karpad pole sünkroonis ; rattalaagrid, mis liialt kulunud; "kiiva" jooksev(või liialt pingul) kett, jm. selline "klassika". Ega ennem asi ei parane kui sellised asjad järjest läbi kontrollid. Omal on Bläckuga olemas kogemus kütuse kulu alanemisest peale mootori keti vahetamist ja karpade sünkroniseerimisest(oli vist ka nii 1,5..2L/100, mis vähenes)...

Mootori keti all pead silmas ikka veoketti?

Ei, seda va gaasijaotuse ajami("nukkvõlli") ketti. Minu omal oli eelmine omanik ringraja kalduvustega olnud ja u.60tuh. juures oli raske mootorit väga hästi tööle saada/reguleerida(sooja ja külma mootoriga olid erinevad anomaaliad)... seekord aitas veninud "nukaketi" vahetus.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 28 Apr 2014, 23:52
Postitas art30

Alles võtsin karpadel alt ära ujuki pottid ,puhastasin ja huvipärast vaatasin mis mõõduga on peadüüsed,siis need oli 142.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 28 Apr 2014, 23:58
Postitas art30

Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 29 Apr 2014, 08:05
Postitas Magician

Nüüd vist lisanduski nukaketi/ketipinguti probleem kuna tühikäigul on kuulda selget klõbinat mootorist.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 29 Apr 2014, 08:45
Postitas StreetMoto

Bläckudel ongi nukakett koos pingutiga enamasti 60-80 tuhande vahemikus vahetusse läinud. Esimesed tundemärgid ilmnevad kui lased gaasi järsult kõrgetelt pööretelt tühikäigule ning sellega kaasneb kõrin. Harvematel juhustel on kett ja/või pinguti ka 100 tuh välja venitanud. Säästuprogrammi raames võid ainult keti vahetada aga teades tolle ajastu Hondade ketipinguteid ja nende ootamatuid järeleandmisi, siis soovitada saab ikka pinguti+keti komplektis vahetust. Õnneks ei olnud see komplekt sugugi väga kulukas ja vahetus bläckul töövõtete poolest suht mõistlik ja mõnus tegevus.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 29 Apr 2014, 09:05
Postitas Magician

Sellisel juhul ma oma ratta odomeetrit uskuda ei saa, sest seal 33000 hetkel ees. :wack: Ühtlasi huvitaks asjaolu kui kiire selle vahetusega on ehk ega seal mingit suuremat kahju ei või tekkida? Nädalake kannatab sõita veel?


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 29 Apr 2014, 10:00
Postitas Hr.Nõel

Vabalt võib see odo olla juba teisel ringil. Arvestades selle tsikli sihipärast kasutust, siis täitsa normaalne ju 100 kilo ja pluss kilomeetreid.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 30 Apr 2014, 21:12
Postitas Magician

Oskab keegi seda küttekulu asja veel kommenteerida? Väljamaa voorumist üks ütles, et ei soovita düüse väiksema vastu vahetada kuna võib segu lahjaks jätta ja põhjustada seeläbi mootori liiga kõrget töötemperatuuri? Vastab selline asi tõele? On mõnel spetsialistil arvamusi düüside väiksema vastu vahetamise kohta?


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 30 Apr 2014, 21:52
Postitas franz125
Magician kirjutas:

Oskab keegi seda küttekulu asja veel kommenteerida? Väljamaa voorumist üks ütles, et ei soovita düüse väiksema vastu vahetada kuna võib segu lahjaks jätta ja põhjustada seeläbi mootori liiga kõrget töötemperatuuri? Vastab selline asi tõele? On mõnel spetsialistil arvamusi düüside väiksema vastu vahetamise kohta?

Kui kasutad originaal õhufiltrit siis ei peaks midagi paha sündima.Tehasest ta nii ju välja tuli :mrgreen:


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 01 Mai 2014, 09:14
Postitas Magician

Asi ongi selles, et tehasest tuli ta välja 140-142 mõõdus düüsidega mul on 150 hetkel.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 01 Mai 2014, 10:29
Postitas franz125

Ja küünlad on mis värvi?


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 01 Mai 2014, 13:18
Postitas Magician

Ei ole küünlaid maha võtnud kuna pole sellised tööriistu, et sinna ligi pääseda. Mul läheb ta reedel töösse siis lasen mehaanikul üle vaadata.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 10 Mai 2014, 22:32
Postitas Magician

Küsimus ekspertidele: Käisin Pärnus hooaja avamisel ja tiksusin paraadil ca 10km esimese ja teise käiguga. Kiirus enamus ajast suhteliselt madal. Kui rattaga Auto24 ringile jõudsin ja seisma jätsin hakkas jahutusvedeliku ülevoolu voolikust jahutusvedelikku jooksma. Kogus võis olla 200-300ml umbes, loik oli igal juhul maas. Hiljem ära sõites mingeid ülekuumenemise märke ei näinud ja mootori temp oli normis. Kas see võis olla tingitud vedeliku paisumisest kuna tase paagis oli liiga kõrge? Ma seda taset vaspsjee kontrollida ei saa sest paagile raske ligi pääseda ja sealt külje pealt ei paista mitte midagi. Äkki oskab mõni targem nõu anda?


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 10 Mai 2014, 22:47
Postitas Kirs

Ju see tase paisupaagis max joonest pidi kõrgem olema, et üleliigse välja pressis. Ventikas ikka ilusti rakendus?


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 10 Mai 2014, 22:50
Postitas Magician

Ventikas töötas ilusti, kogu selle aja püsis mootori temp normi piirides.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 10 Mai 2014, 22:53
Postitas Kirs

Ei usu, et midagi hullu. Kindluse mõttes vaata hommikul paisupaagi tase üle.


Re: Honda CBR1100XX Super Blackbird 2001- marti252

Postitatud: 10 Mai 2014, 23:51
Postitas Magician

Juhul kui ma sinna jahutusvedelikku lisama pean siis kas erinevaid vedelikke võib kokku valada? Ma ei tea, mis seal praegu sees on aga mul kuuri all üks liitrine Motul jahutusvedelik alles.