Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
oiler

Lugemata postitus Postitas oiler »

nõus -nõus kommionu, andsin täna kiusatusele järgi.
sõiduhirmust saab lahti ainult harjutades-alguses vaatad ratast eemalt, siis istud sadulasse, näperdad lenksu ja ne esimesed kilomeetrid vaikselt-vaikselt....
Kasutaja avatar

Inks
Postitusi: 133
Liitunud: 07 Okt 2003, 20:46
Tsikkel: Suzuki GSX1300R Hayabusa
Asukoht: Saku vald/Helsinki

Lugemata postitus Postitas Inks »

Mul konkreetselt vist söiduhirmu polegi olnud...seljakott olen alati julgend olla, olenemata kiirusest ja ise juhtida pole ka kartnud. Kukkumise hirmust sain ka kohe üle, just tänu sellele, et peale pisikest kukkumist aeti kohe tsikli selga tagasi. (Jalad muidugi tol hetkel värisesid kui see möödus peagi. )
Kasutaja avatar

rolex
Postitusi: 246
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa

Lugemata postitus Postitas rolex »

Sõiduhirmust saab lahti ikke sõites ja lennuhirmust lennates aga kui jutt käib seljakotist siis ei jää muud üle kui juhti usaldada... Olen sõitnud ka nii mõnelgi seljakotina kaasas, aga peab tunnistama, et mõne juhi puhul on ka endal kõhe tunne tekkinud (eks seljakott ikke tajub kas juht on olukorra peremees voi tuleb sisse apsakaid, sellest ka tekib turvatunne või täielik juhi usaldamatus ja kartus sõidu vastu). Lenksude taga on alati kuidagi kindlam tunne sest sa ise kontrollid olukorda.
tasa ja targu

Teema algataja
uitaja

Lugemata postitus Postitas uitaja »

Minu meelest saab s6iduhirmust alles siis lahti kui sa ENAM EI PEA taga s6itma :) Elu muutub kohe palju värvilisemax. Nyyd olen n6us väga harva taga istuma ja seegi läheb korda vaid valitud nägude puhul :)

(just talves6idust tunud ja seekord kahjux just taga.. ja ellu jain :)

Teema algataja
Trix

Lugemata postitus Postitas Trix »

Siiani olen aind taga istund ja ma täiega kaifin seda :wink: :D ...eks esimene kord taga olla,oli küll veidi kõhe aga see läks üle paari sõiduga. Nüüd aga tahaks ise õppida sõitma aga ei julge kelleltki küsida...piinlik ka et pole seda siiani selgeks saand... :?
Kasutaja avatar

attrs
Postitusi: 178
Liitunud: 05 Apr 2004, 22:26
Tsikkel: 790 adv
Asukoht: Laagri
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas attrs »

1-he korra ise ka teise taga istund...je ei usu et niipea uuesti :P

Teema algataja
Külaline

Lugemata postitus Postitas Külaline »

taga istumisel on suurimaks hirmuks just see,kui juht pole kuigi kindla sõiduga...koguaeg jääb tagaistujal tunne nagu kohe-kohe kukuks ümber...niiet parem vaadata,kes sõidab ja kuidas...kõik pole loodud "seljakotiga" sõitjaks...võtab ikka aega see värk :)
Kasutaja avatar

esaarik
Postitusi: 101
Liitunud: 31 Mär 2004, 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas esaarik »

Minu kogemus ja praktika ütleb seda, et minge koos esmalt tühjale platsile - näiteks ARK juurde ning tehke seal slaalomit, ringe, joonistage kaheksaid ning sõidu alustust kallakult. Peale paarikümmet minutit oled väikse kiiruse ja manöövritega harjunud ning soovid juba natuke enamat. Kuid kindlasti tuleb meeles pidada seda, et kohe ei maksa kihutama minna küll, sest see võib asja päris ära rikkukda.

Minu tibu ka algul pelgas veidi, kuid harjus ka ARK platsil ära. Ikka tasa ja targu!!!

Igatahes jään sulle pöialt hoidma ja edu soovima.

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Huvitav teema siin...
Ma pean vist ütlema, et ma olen ka algaja. Või tegelikult isegi seda veel mitte. Kõige tsiklilähedasem isiklik objekt on olnud Delta, mis peale paarikuust eksistentsi ää varastati, aga see selleks (ärge tagasi tooge, mul pole seda enam vaja). Sõitnud elus veel mõne tsikliga (Minsk, Jawa, krossi-CZ), aga ei midagi tõsist. Ja viimati vist ~10a tagasi. A-lube pole kunagi olnud ja see on olnud (lisaks garaazhi puudumisele) hea vabandus mitte tsiklit osta, kuigi tahtmine on juba aastaid :) Nüüd siis lähen kooli (5. mail Kaljusse, kus me ilmselt kohtume vähemasti wolliga siit saidilt). Tsikkel (FJ 1200) on ka välja valitud ja põhimõtteliselt ka leping sõlmitud, raha veel üle kandmata ja tsikkel ise tuhandete miilide kaugusel, aga ikkagi. Garaazh, krt, tuleb ka osta või rentida...
Kui keegi küsib, et kas hirm on, siis krt võtaks, on ikka küll :lol: 2 ratast, 250+ kilo ja 130 obest tundub 1400 kilo, 200 obese, 4 vedava ratta ja plekist puuriga harjunult vägagi karm. Õnneks saab koolis enne mõne lahjema aparaadiga proovida :D Omale ei tahtnud mingit "vahepealset" varianti kuidagi võtta, kui siis juba selline, millest pikemaks ajaks piisab. Eks tuleb alguses rahulikult võtta ja pole hullu.
Üksisõitmisest rohkem kardan tegelikult kahekesi sõitu. Ma ise ei ole kunagi seljakott olnud... naine kindlasti tahab proovida, aga ma ei oska teda eriti õpetada ka, mida seal tegema peaks. Siit mõned vihjed olen saanud, ei tea kas sellest koolis ka räägitakse? Anyway, eks alguses tuleb ise tsikliga tuttavaks saada ja siis hakata teiste sõidutamise peale mõtlema.
Aga teemasse ja hirmudesse tagasi tulles - targad inimesed on öelnud, et kes ei karda, on lihtsalt loll. Kõik mõistlikud inimesed kardavad vahel ja natuke hirmu on hea. Hirmude ületamine veel parem. Mina ei kavatse ennast oma hirmudel segada lasta...
Kasutaja avatar

esaarik
Postitusi: 101
Liitunud: 31 Mär 2004, 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas esaarik »

Ollo jutu peale tuli tahtmine veel paar sõna öelda. Esiteks natuke hirmu on kindlasti parem kui üldse mitte karta, sest see pisike hirm sinus hoiab sul meeled erksad ning sa ei kipu liiga sageli lollusi tegema. Siit järeldus - vähem lollusi ja niisama kihutamist = vähem õnnetusi ja vigastusi.

Ollo, sa ole oma uue ja uhke rektiivlennukiga algul ikka ettevaatlik, mudu võib seda mõnu ainult natukeseks olla. Autokoolile ära liiast looda. Sõitma nad õpetavad sind küll platsil ja natuke linnas ka, kuid nagu Kalju meile aasta eest ütles, et sõitma tuleb õppida siiski ise, sest 20/40 sõidutundi ei õpeta veel kedagi sõitma.

:lol:

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Ehh, seda muidugi et koolis elutarkust ei õpetata. Seda tean oma käidud koolidest piisavalt hästi :lol:
Ma luban pühalikult olla alguses sigaettevaatlik. 12 aastat roolis ja nii mõnedki avariid, milles tehniliselt justkui ei ole ise süüdi olnud (aga mida oleks olnud võimalik ära hoida) õpetavad hämmastaval kombel ka liiklust jälgima, igasugu oinastega arvestama ja mõtlema. Tsikli seljas kõik see veel 17 korda olulisem, puuri ju ümber pole.
150 km/h pealt mahapidurdamisel spinni tegemise kogemus on ka olemas (esimesed piduriklotsid lõppesid :lol:), nii et teatud aukartus kiiruse ees ka eksisteerib :) Tsikliga seda ei tahaks proovida :shock:
Lootust on, ma arvan... rahu, ainult rahu, ütles Karlsson selle koha peal. Ma võtan teda kuulda, ikkagi vanem ja targem mees.

mrtn
Postitusi: 168
Liitunud: 20 Okt 2003, 22:17
Tsikkel: Suzuki VX800
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas mrtn »

mu hiljutilahkunud onu, kes muuhulgas oli NSVLi noorte ringrajasõidu 2. omal ajal, ütles: "see persetunnetus, et ratas on sinu jätk, mitte sina tema oma, tuleb pärast esimesi läbitud 5000 km, enne seda ainult kujutad ette, et ratas sinu sõna kuulab". loomulikult on geenuseid kes sõidavad varem ja neid, kes kunagi korralikult sõitma ei õpi, aga see reegel järgib Gaussi kõverat, nagu kõik muudki elureeglid.
Suzuki VX800 '93
Kasutaja avatar

eissid
Postitusi: 98
Liitunud: 21 Mär 2004, 15:48
Tsikkel: jälle jala
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas eissid »

Tekkis selline kysimus, et miks yltse sõiduhirmust yle peaks saama? See on ju ikkagi see, mis meid enamasti elus hoiab...


Edit: My bad mumm :oops:
Viimati muutis eissid, 28 Apr 2004, 18:56, muudetud 1 kord kokku.
i'm a f***ing alcoholic - Dont drink & drive
Kasutaja avatar

mumm
Postitusi: 627
Liitunud: 12 Nov 2003, 15:34
Tsikkel: horney Helga
Asukoht: Kohatu
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mumm »

kui sa loed peris algusest antud teemat, siis oli siin põhiline kuidas saada üle totaalsest hirmust, mitte ellujäämiseks vajalikust instinktiivsest hirmust.

mumm
väike kuri mootorrattur

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

taga on jah mõnikord kahtlane tunne sõita siis võib jah mõnikord tekkida selline tunne nagu kukuks ümber aga no jah julge juhiga pole vahet.

Teema algataja
Rallimies Minskiga

Lugemata postitus Postitas Rallimies Minskiga »

minsk125 kirjutas:
taga on jah mõnikord kahtlane tunne sõita siis võib jah mõnikord tekkida selline tunne nagu kukuks ümber aga no jah julge juhiga pole vahet.
Metsas taga istudes vahest selline tunne nagu riivaks puud, tegelikult ei riiva, taga olles sõltud sa täiesti juhi oskustest, samas pead teda usaldama

Teema algataja
gis

minu kaks senti

Lugemata postitus Postitas gis »

1. ise sõitmine

Kõigepealt tasuks endale põhjalikult selgeks teha juhtimishoovad, käiguvaheti, gaas, pidurid - sõidu ajal ei jõua õppida - mis on juba suur samm oma hirmudega võitlemisel. Ära karda vaid õpi tundma.
Platsiga on hea harjutamist alustada, kiirused väikesed ja kui ka midagi peaks juhtuma, pole suurt lugu. Kindlasti kasuta varustust - kiiver, kindad, ja kas siis tavalised põlve ja küünarnukikaitsed kuni siis päris sõidukombeni välja.
Üksi on küll mõnus harjutada (sest keegi ei näe, et kukkusid, eks :) ) kuid parem on minna kellegagi kelle arvamustest pead ja keda usaldad. Ning ära häbene vigu teha - kõik on kunagi alustanud.
Saa selgeks põhimanöövrid - pööramine, pidurdamine, kohaltvõtt, jälgi oma sõiduasendit, et käed ei klammerduks lenksu külge, vaade ei kinnistuks takistustele vaid vaataks teid mis viivad takistusest mööda (vaata sinna kuhu sõita tahad!).
Ning alati püüa mõista ja aru saada, miks mootorratas käitub nii nagu ta käitub - küsi täpsustavad küsimusi kuni asi selge.
Järgmiseks on sõit kiirustel 40 ja enam. Siis enam lenksu keeramisega vasakule ei saa vasakule vaid saab paremale. Mida kura.... !? Justnimelt. Asja inglisekeelne nimetus on countersteering, eesti keeli oleks siis vastujuhtimine. Üks asi on sõita instinktiivselt - ja tänaval vaadates, see tuleb enamikul hästi välja - teine asi on kasutada vastujuhtimist teadlikult. Võtke mõni lai ja suur tee või suur plats, u. 50km/h sisse ning liigutage lenksu. Peale lenksu veidi paremale keeramist hakkab mootorratas sujuvalt vasakule kaldu minema ning mootorratas ise hakkab vasakule keerama. Lahe, eks :)

2. Kaassõitjana
Enne sõitu peaks juht kaassõitjat instrueerima, leppima kokku märguanded ning sõidu. Minul on sellised need:
a) hoia minust kinni nagu kallistaks - paraja tugevusega ja kindlalt
b) pidurdades saab käsi toetuda ette paagile, jalgu kokku surudes vastu puusi saab takistada enda selgavajumist juhile, kurvides ära kalluta vastu (siinkohal ma ei peaks õigeks õpetada kedagi olema kui seljakott. sest ei kaassõitja ega juht ei tea, mis tunne on olla seljakott :) )
c) kui hoog tundub liiga kiire, patsuta paremale põlvele paar korda. Kui tahad peatuda, siis rohkem kordi.

Kõige nauditavam nii üksi kui kahekesi sõites on sujuv sõit, ärritab ratast vähem ja ei väsita sõitjat ära. Ning muidugi usalduseküsimus - juht võiks olla kogemustega, kui ka lenksu taga olija ei tea täpselt, mida teeb, siis kaassõitjaga need probleemid ainult võimenduvad aga "kurve tuleb ikka mönuga vötta" :)

Teema algataja
speedezter

Lugemata postitus Postitas speedezter »

Pole ju hullu :wink: igalühel on alguses raske ja vajab harjumist , nii on ju iga uue asjaga. ole julge, proovi ja testi ära karda, siis hakkad sõidust mõnu tundma :wink:

mikk46
Postitusi: 209
Liitunud: 22 Juun 2004, 20:37
Asukoht: võrumaa

cz 250

Lugemata postitus Postitas mikk46 »

mul on üks mure ma tahan osta omale 250 ccm cz-i aga ei julge sellega proovisõitugi teha sest kardan et ei jõua seda kinni hoida ja tõmban üle.
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Kui võtad asja tasa ja targu ning verel keema minna ei lase - ei tõmba sa teda midagi üle!
Rahu - ainult rahu, nagu ütles Karlsson :wink:
Harva kodus
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 560
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: cz 250

Lugemata postitus Postitas tfr »

mikk46 kirjutas:
mul on üks mure ma tahan osta omale 250 ccm cz-i aga ei julge sellega proovisõitugi teha sest kardan et ei jõua seda kinni hoida ja tõmban üle.
Ei tõmba Sa kuhugile, kui lihtsa tõe enne selgeks teed - gaasirutskal on rohkem asendeid kui maas ja põhjas.
TransAlp '02

Teema algataja
OLxxx

Lugemata postitus Postitas OLxxx »

kui sa tahad hirmust yle saada siis võta julgus kätte ja istu masinapääle ja sõida nu mul oli nii et ma alguses ei kartnud yltse kunagi sõita ma olin siis 6a aga läxime vanematega õllekale seal ma panin atv-ga pikki puud ja järgmine aasta mulle pakuti sõita siisma ei julgend aga nuh võtsin ennast kätte istusin masinaselga ja sõitsin :lol:
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Come on !!!!

Mis asjaga sa kuue aastaselt sõitsid - minimopiga! :lol: Tsikli seljast jalad küll vist jalatugedelegi ei ulatu nii vanalt. :roll:
Harva kodus

-innu-87-
Postitusi: 46
Liitunud: 03 Juun 2004, 00:34
Tsikkel: aprilia sxv 550
Asukoht: Rapla

Lugemata postitus Postitas -innu-87- »

ma arvan et natuke sõidu hirmu on isegi hea siis ei ole need lollused nii kerged tulema :D

Teema algataja
DefPussycat

Lugemata postitus Postitas DefPussycat »

Noh... mul oli selline lugu.

Et kukkusin kunagi ammu rolleriga- päris suure kiiruse pealt-70.
Kiivrit ning kaitseriietust polnud ja õnnelik kukkumine selle poolest, et suutsin üleni verisena rattaga tagasi sõita ja teistel end haiglasse toimetada lasta.
Vahepeal ei tahtnud üldse tsikleid nähagi :P
Ja siis eelmine aasta võtsin ennast kokku ja käisin mõned korrad ''seljakotina'' sõitmas.
Just see adrenaliin, kiirus, see tunne, et võibolla juhtub midagi annab sõitmisele selle võlu.
Nüüd ei saa sõitmist kuidagi mõttest välja aga seljakott ei taha ka olla. Plaanis osta siis paljureklaamitud naisteratas HondaRebel, aga ei tea, millal see unistus täide läheb.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

mul see sõidu himu üle ei lähegi,mul kunagi sama lugu käisin 50km/h maha ja otse lehma s*ta sisse,jope seljast minema nägu puhtaks ja statoili rollerit pesema,tankisin paagi täis ja jälle sõitma.vähemalt õnnelik kukkumine kuigi põlved selg kõik verine.VEDAS ÜHESÕNAGA. :?
Mudakoll
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Räägitakse hirmust, mitte himust.. dsiisas..

Eluaastatega läheb üle... :)
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

minu viga :?
Mudakoll

husu
Postitusi: 105
Liitunud: 25 Veebr 2005, 08:25
Tsikkel: yamaha xjr 1200
Asukoht: tartu

Lugemata postitus Postitas husu »

alusta mopiga ja siis vähe kangem kui mopist jõud üle käib nii ta järjest võimsamax(kiiremax) läeb

g2ngster
Postitusi: 248
Liitunud: 03 Mär 2005, 22:35
Asukoht: Põnevad multifilmid

Lugemata postitus Postitas g2ngster »

Mina kukkusin suvel sõbra krossikaga. Lendasin otse pea-peale, vedas et kiiver peas oli.

Ausaltöelda on nüüd kogu eluks hirm sees sest kui juba oma mopile 30km/h sisse tallan siis tekib hirm et kukun jälle peapeale :oops:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”