2. leht 3-st
Postitatud: 31 Okt 2007, 13:37
Postitas S.S.D.D.
Pigem tasuks installida käepidemete soojendusega rullid ( või osta kohe õige ratas
). Kindad on sügisel mõneks korraks võibolla asjalikud vahendid.
Samas isegi suveõhtutel on rullisoojendustest( ideaalis muudetava kütmisvõimusega) kasu. Sõitsin veel septembris perforeeritud suvekinnastega ja polnud häda midagi koos rullisoojendustega.
Vihmase ilmaga kiivri visiirilt vett pühkides sõidukindaga on rullisoojendus samuti asendamatu.
Need "soojendustega"kindad on vast rohkem ikka naljaasi ja sellina "hädaabi" vahend.
Postitatud: 14 Jaan 2008, 21:22
Postitas pix111
süüteluku all terve posu juhtmeid...
kuidas leida õiged klemmid, et see rutskasoojendus ühendada nii, et töötaks ainult töötava mootori korral?
Postitatud: 15 Jaan 2008, 01:03
Postitas Piipz
kui muidu mingit skeemi ei ole, siis testriga. vaatad, kuhu juhtmesse vool tuleb, kui mootor töötab
aga ma soovitan siiski mingi kaitsme või relee veel vahele torgata, ei ole hea mõte lihtsalt juhet vedada.
Postitatud: 15 Jaan 2008, 01:53
Postitas kris.
pix111 kirjutas:süüteluku all terve posu juhtmeid...
kuidas leida õiged klemmid, et see rutskasoojendus ühendada nii, et töötaks ainult töötava mootori korral?
Väga paljudel tsiklitel selline juhe süütelukus puudub - geneka laadimisvool läheb otse aku plussklemmi külge ja sealt edasi on juba üldine 12+ . Süütelukk siis teeb kas ACC või ON (süüde sees) pinged. Vähemasti on minu käes olnud Yamudel ja Suzudel nii olnud ...
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Postitatud: 15 Jaan 2008, 08:47
Postitas Rein
Kasuta näiteks gabariitide vool ära, siis on kindel, et kui tuled ei põle, pole ka soojendus järel.
Postitatud: 15 Jaan 2008, 09:49
Postitas kris.
Rein kirjutas:Kasuta näiteks gabariitide vool ära, siis on kindel, et kui tuled ei põle, pole ka soojendus järel.
Põhi toidet ma gabariitide küljest ei võtaks - arvestades et seal tugevaid voolusid ei liigu, võivad ka juhtmed peenemad olla ja rutska soojenduste küllaltki suur vool tekitab nendes pingelangu koos sellest tulenevate ... kas nüüd just problemidega aga siiski.
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Postitatud: 15 Jaan 2008, 11:20
Postitas Rein
Releesse võtaks sealt impulsi voolu. Peamise voolu otse akult.
Postitatud: 15 Jaan 2008, 19:06
Postitas pix111
Tänud
kas ma saan õigesti aru, et relee jaoks võib voolu võtta otse süüteluku alt või näiteks gabariitide toitejuhtmest. Testriga otsin - kus juhtmes töötava mootoriga pinge on... Ja rutskade toite ühendan läbi relee otse aku pealt?
No kaitsme panen ka ikka. 
Kas keegi on nõus mu tsikli oma kuuri alla võtma ja aitama ära teha? Ma ei oska õiget rutskasoojendust ega releed kah poest otsida.
Tõmbaks siis korraga GPS seadme jaoks kah juhtme valmis...
Postitatud: 15 Jaan 2008, 20:26
Postitas kris.
pix111 kirjutas:Kas keegi on nõus mu tsikli oma kuuri alla võtma ja aitama ära teha? Ma ei oska õiget rutskasoojendust ega releed kah poest otsida.
Hea mõte!
Relee voolu suhtes oled õigel teel aga mootori töötamist näitavat pinget sa süütelukust vaevalt et leiad ...
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Postitatud: 16 Jaan 2008, 00:51
Postitas zod
pix111 kirjutas:... Ma ei oska õiget rutskasoojendust ega releed kah poest otsida.
Releele toidet võid otsida ka kaitsmeplokist või mõne teise relee jalgadelt (klõpsi näiteks 'run' nuppu ja vaata mis relee plõksub). Enda rutskasoendusel küll mingi 'kaitse' olemas - lülitab ennast välja kui aku pinge langeb alla mingi määra, kuid kindluse mõttes panin asja veel releealla - teinekord suretab mootori 'run' nupust ning unustab süüte sisse.
Releed võid otsida suvalisest autost (kui endal ühetegi kuuritaga ei vedele siis romula abiks). Fordidel olid mälujärgi kõige väiksemad releed.
Rutskasoenduse ja poodidega oli vähemalt kuu tagasi veel lood nigelad. Saada oli ainult noid plaate mis origaalrutska alla käivad. Lõpuks leidsin Ramost rutskad (910 eek).
Postitatud: 16 Jaan 2008, 07:58
Postitas Raigo
zod kirjutas:pix111 kirjutas:... Ma ei oska õiget rutskasoojendust ega releed kah poest otsida.
Rutskasoenduse ja poodidega oli vähemalt kuu tagasi veel lood nigelad. Saada oli ainult noid plaate mis origaalrutska alla käivad. Lõpuks leidsin Ramost rutskad (910 eek).
Mis poes neid elemente müüdi, mis originaalrutska alla käivad ja mis hinnaga?
Postitatud: 16 Jaan 2008, 07:59
Postitas real
Selle relee leiad igast autopoest hinnaga kuni 40 kr. Klemmide numbrid on 30,85,86 ja 87(viieklemmilisel ka 87a).
Misasi on rutska? Eestikeelses foorumis peaks see olema ikkagi käepide. Või minnakse siin ära üle vene keelele?
Postitatud: 16 Jaan 2008, 08:22
Postitas Piipz
Raigo kirjutas:zod kirjutas:pix111 kirjutas:... Ma ei oska õiget rutskasoojendust ega releed kah poest otsida.
Rutskasoenduse ja poodidega oli vähemalt kuu tagasi veel lood nigelad. Saada oli ainult noid plaate mis origaalrutska alla käivad. Lõpuks leidsin Ramost rutskad (910 eek).
Mis poes neid elemente müüdi, mis originaalrutska alla käivad ja mis hinnaga?
Ebay näiteks
Postitatud: 16 Jaan 2008, 17:39
Postitas zod
Raigo kirjutas:Mis poes neid elemente müüdi, mis originaalrutska alla käivad ja mis hinnaga?
Pea igas ettejuhtuvas rattaste/atv'ga tegelevas poes. nt. velt, motomarket, ... Hinnaks oli mälujärgi 500-600.
Postitatud: 16 Jaan 2008, 21:20
Postitas ulmo
zod kirjutas:Raigo kirjutas:Mis poes neid elemente müüdi, mis originaalrutska alla käivad ja mis hinnaga?
Pea igas ettejuhtuvas rattaste/atv'ga tegelevas poes. nt. velt, motomarket, ... Hinnaks oli mälujärgi 500-600.
Ja mismoodi need sinna alla aetakse? Durex libestiga?
Postitatud: 16 Jaan 2008, 22:40
Postitas pix111
No Velt motorsis müügimees ei teadnud originaalkäepideme alla pandavatest soojendustest midagi...
Pakkus mulle ATV omasid..
ATV omasid ei taha - ja ei saagi panna, sest ei saa ju gaasi keerata
Postitatud: 16 Jaan 2008, 23:05
Postitas Hunnev
Pärnu Motopoes on müügil rutskasoendused info 56659044
Postitatud: 16 Jaan 2008, 23:42
Postitas Motomarket
Raigo kirjutas:
Mis poes neid elemente müüdi, mis originaalrutska alla käivad ja mis hinnaga?
Astu läbi Motomarket-i poest, maksa kassasse 570 EEK-i ja soojenduselemendid on sinu 
Postitatud: 16 Jaan 2008, 23:56
Postitas pix111
tänud mees - käisin Sinu poes neid juba vaatamas kah
täitsa OK
Kas aitad peale kah panna? - väikse tasu eest muidugi
Mul mure - kuidas need juhtmed sealt käepideme alt ilusi ära vedada, et viisakas välja näeks
Postitatud: 17 Jaan 2008, 00:21
Postitas Motomarket
pix111 kirjutas:tänud mees - käisin Sinu poes neid juba vaatamas kah
täitsa OK
Kas aitad peale kah panna? - väikse tasu eest muidugi
Mul mure - kuidas need juhtmed sealt käepideme alt ilusi ära vedada, et viisakas välja näeks
Meil endil puudub kogemus ainult elementide paigaldamises tsiklitele. Elemendiga on see häda, et eks nad vist on algselt mootorkelgule või ATV-le mõeldud- teisisõnu nendele pillidele, millel mõlemad rutskad jäigalt paigal. Liikuva gaasipideme alla paigaldamisel peab natuke loomingulisemalt lähenema, et asi kestma ka jääks. Piisava elemendi võimsuse korral oleks sellisel juhul vist lihtsam see lenksu sisse panna (eeldab juhtmeava puurimist lenksutorusse). Mäletamist mööda oli BMW F650GS-l just analoogne lahendus nende soojendustega.
Postitatud: 17 Jaan 2008, 11:14
Postitas Piipz
reeglina on kummist käepideme all plastmassist rull ning käepide on kõvasti selle küljes kinni. pead kummi maha kiskuma, plastmassi veidike maha lõikuma, paigaldama soojendajad ning kummi peale tagasi venitama. liiga palju ei tohi plastmassi lõikuda muidugi, muidu hakkab kumm käepideme ümber lihtsalt ringi käima.
mis puutub juhtmete peitmisesse, siis minu lemmik on nipukas 

Postitatud: 22 Jaan 2008, 00:15
Postitas pix111
kuidas on lahendatud sellisel juhul liikuva (gaasiga) käepideme ühendus, et see vastu peaks ja ei puruneks?
Postitatud: 22 Jaan 2008, 09:53
Postitas Piipz
gaasi pool näeb tavaliselt selline välja, kui kumm maha tirida:
http://www.canyonchasers.net/shop/gener ... C00703.jpg
vot ja selle valge plastmasstoru ja kummi vahele käib soojendaja, mitte selle toru ja lenksuraua vahele. ning juhtmele jätad aasa, et annaks vabalt liikuma.
mis rattale sa seda paigaldad üldse?
Postitatud: 22 Jaan 2008, 11:19
Postitas real
Kas Motodepoos ei ole enam soojendusi? Ostsin sealt mõne aasta tagasi sellised, millel parem pool oli liikuvaks mõeldud. Paigaldamisega probleeme ei ole. Olen neid ka hiljem seal letis näinud.
Re: Käte(rutska) soojendus
Postitatud: 09 Veebr 2008, 00:41
Postitas Panzer GS
Raigo kirjutas:Tere!
Täna oma ratast uurides leidsin rutskadelt kirja DAYTONA All Season Grip.Hakkasin rutskat lähemalt uurima ja leidsin kaks juhet rutska küljest,mis olid aga nii lähedalt maha lõigatud ,et algul polnud aru saadagi.Kiskusin lenksu otsast punni maha ja sain rutska kätte,sõbraga nüsisime noaga natuke käepidet ja saime juhtmed külge tinutada.Panime juhtmed akule ja ennäe imet rutskad läksid soojaks ja isegi kuumaks.Seega tekkis küsimus,mida ma peaksin elektrisüsteemile vahele panema,et rutskad liiga kuumaks ei läheks?.Kust kohast vool võtta ?Ja mida veel tuleb külge panna ,et asi töötaks laitmatult.
Olen mõnda aega üritanud selgusele jõuda mis loom on "rutska". Pole aru saanud miks teda just Bikeri foorumis nii massiliselt leidub (kuigi üritan mõista aga aru päriselt ikka ei saa).
Mõtlesin, et äkki leidub teda mujalgi. Otsisin rutskat tükk aega Balti Jaama turult ja Säästumarketist. Tulemusteta.
Siis rääkisin ühe vanema põlvkonna mootorratturiga. Tema teadis mainida, et vanasti selle asja nimi (see mida seal Bikeri foorumis noored poisid parema sõna puudumisel "rutskaks" nimetavad) hoopis käepide oli.
A.Palu Mootorratturi õpik-käsiraamatus (aastast 1957) kasutatakse sõna "käepide" täiesti häbenemata, tsiteerin: "Karburaatori segusiibri avamine ja sulgemine toimub trossi abil, mis pannakse liikuma rooli parempoolse käepideme pööramisega".
Igaks juhuks lisan siis siia paar näidet kuidas kasutada sõna "käepide": "KÄEPIDET lähemalt uurides selgus see ja see", "mida ma peaksin elektrisüsteemile vahele panema, et KÄEPIDE liiga kuumaks ei läheks", "Panime juhtmed akule ja ennäe imet KÄEPIDEMED läksid soojaks".
Kõlab korrektselt ja on hästi mõistetav. Loodetavasti oli sellest postitusest antud teemas abi kuna asjadest õigete nimedega rääkimine aitab meil probleemi paremini tuvastada, sellest aru saada ning samas ka selgitusi jagada.
Re: Käte(rutska) soojendus
Postitatud: 10 Veebr 2008, 22:38
Postitas ulmo
Panzer GS kirjutas:Kõlab korrektselt ja on hästi mõistetav. Loodetavasti oli sellest postitusest antud teemas abi kuna asjadest õigete nimedega rääkimine aitab meil probleemi paremini tuvastada, sellest aru saada ning samas ka selgitusi jagada.
Ega see ainus sõna ole, mida orjameelne eestlane omakeelsele eelistab. Mis teha, kuidas nimetada - vanasti öeldi kadakasaks, mida tänapäeval öelda?
Postitatud: 10 Veebr 2008, 22:56
Postitas Primo
Kas Panzer GS on nüüd rahul, et sai 1267 aastat vanas teemas ära panna teisele kasutajale tema keelekasutuse kohta?
Rutska?Või siis kutsume teda Keeratavaks Gaasijaotusmehhanismi Trossisüsteemi Käsitlemise Käepidemeks?
Kogu rohkem perspektiivsemaid poste, enne kui hakkad teiste keelekasutust parandama 
Kasuta edaspidi minu väljendit RUTSKA kohta 
Postitatud: 11 Veebr 2008, 21:16
Postitas jansu24
Primo kirjutas:Keeratavaks Gaasijaotusmehhanismi Trossisüsteemi Käsitlemise Käepidemeks

Re: Käte(rutska) soojendus
Postitatud: 17 Jaan 2010, 18:23
Postitas soolo
Tere.Hakkasin siis täna soojendusega käepidemeid installima ja gaasirulli pool läheb liiga lobedalt peale. Tahaks teada millega liimida et asi 100% paika jääks. Moment ja 88 on proovitud ja ei toimi, klaasiliim lasi ka teisel rattal paari kuuga lahti. Vasak pool läks praegu keermeliimiga aga parema poole liimimiseks oleks midagi vingemat vaja.
Tänud kõigile vastajatele.
Re: Käte(rutska) soojendus
Postitatud: 17 Jaan 2010, 18:33
Postitas vincent
Põhimõtteliselt kataloogid pakuvad ka spetsiaalset liimi sellise töö jaoks. Nagu ma aru saan on sisuliselt tegu tavalise epoksiidliimiga mis kahest komponendist kokku segatakse ...