2. leht 6-st

Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 06 Juun 2013, 12:00
Postitas Tuono

Tagapidur jääb peale (olen kuulnud sama viga ka teistel), mida teha?
Tänan :bsmile:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 06 Juun 2013, 12:18
Postitas kristjan128
Tuono kirjutas:

Tagapidur jääb peale (olen kuulnud sama viga ka teistel), mida teha?
Tänan :bsmile:

Tõmba support juppideks, puhasta kõik ära.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 06 Juun 2013, 14:56
Postitas romka12

Mul on kogemust 04 Tuonoga, lolli peaga regullisin tagapiduri hoova tühikäigu minimaalseks, tundus ilge racing värk, agressiivsemat sõitu tehes läks piduriõli kuumaks ja klotsid läksid vabatahtlikult vastu ketast, sõit lõppes pika lohajäljega :)


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 08 Dets 2013, 16:50
Postitas Tuono

Tsikkel on hakanud õli sööma ja ise kahtlustasin klapikambri kaane tihendit aga täna, kui paagi üles tõstsin siis oli paak õline ja õhufiltri potsiku juurest ka, kas võib viga hoopis kusagil mujal olla!?
Pildid: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/sets/1397335
[url=https://www.upload.ee/image/375265 ... .JPG[/img][/url]

Tänud ette!


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 08 Dets 2013, 19:53
Postitas Jaan_S

See sama õline voolik peaks karterituulutus olema. See äkki ära ummistunud kuskilt.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 11:21
Postitas Tuono

Miks on pandud lühike "pime",kui sinna koguneb õli ja seda tühjendada saab ainult õhupuhasti korpuse eemaldamisel, kas peab seal olema lühike ja kas sinna võib koguneda õli ja kas võib vedada pika vooliku, mis ulatub alt välja, et vajadudel tühjendada? Pildil punase ringiga tähistatud: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105202437/

Tänud ette!


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 11:56
Postitas piloot

Et niimoodi hakkab tuulutusest õli vedama on 1% tõenäosust, et tuulutus umbes on, talvel suure külmaga on küll juhuseid, kui kondents tuulutusvoolikus ära külmub aga siis hakkab igalt poolt mujalt, võimaliku ja mittevõimaliku koha pealt õli välja peksma.
Kui tuulutuse kaudu hakkab õli lahkuma siis kõigepealt vaataks kriitilise pilguga õhufiltrit, kui see juba liiga umbes on siis üritab tuulutuse kaudu puudujäävat õhku tõmmata ja tavaliselt veab lisaks ka õli.
S*temal juhul ilmutavad surverõngad "väsimuse" märke.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 12:23
Postitas Tuono
piloot kirjutas:

Et niimoodi hakkab tuulutusest õli vedama on 1% tõenäosust, et tuulutus umbes on, talvel suure külmaga on küll juhuseid, kui kondents tuulutusvoolikus ära külmub aga siis hakkab igalt poolt mujalt, võimaliku ja mittevõimaliku koha pealt õli välja peksma.
Kui tuulutuse kaudu hakkab õli lahkuma siis kõigepealt vaataks kriitilise pilguga õhufiltrit, kui see juba liiga umbes on siis üritab tuulutuse kaudu puudujäävat õhku tõmmata ja tavaliselt veab lisaks ka õli.
S*temal juhul ilmutavad surverõngad "väsimuse" märke.

Külmaga ei ole sõitnud, kui siis korra miinus kraadidega, õhufilter pestud ja õlitatud iga 5t. km. tagant.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 12:31
Postitas Kirs

Õlivahetusintervalidest ikka kinni oled pidanud? Ühes teises teemas tuli küll välja, et ega sa korrapärastest hooldustest suurt ei tea midagi. Sel juhul pole ju kohvi mootor mingi ime.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 12:43
Postitas Tuono
holma kirjutas:

Õlivahetusintervalidest ikka kinni oled pidanud? Ühes teises teemas tuli küll välja, et ega sa korrapärastest hooldustest suurt ei tea midagi. Sel juhul pole ju kohvi mootor mingi ime.

Ma usun, et 5t. on piisav välp :D , enamus ei vaheta kindlalt nii tihti õli, kui mina.
Iga kevad uus jahutusvedelik, piduri ja sidurivedelik ja mootoriõli+filter ning pestud õhufilter :bsmile:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 14:26
Postitas Vint

Kaaskannatajate jutu järgi, klapikambri kaane tihend. Vahemikus 15 000- 17 000km, avalduv nähtus.
Allikas; http://www.riderforums.com/z1k-z750-mai ... -leak.html
Mõned väitsid, et piisab ka lihtsalt poltide pingutamisest, kaanel- kuid samas oli märgitud, et 15 000 järel peaks klapivahed uuesti üle kontrolima. Seega mõitlikum oleks juba uus tihen.

Hooldamise juhend :idea: ( aprilia tuono 1000 service manual <otsingu jaoks )
http://www.rsvforum.com/leirasok/tuono_service.pdf
PDF-is ja põhjalik, sisaldab elektri skeemi, andurite takistusi ja palju muud asjaliku.
Ei sisalda- mootori ja käigukasti remonti.

Soovitatav salvestada huvilistel, kuna tavaliselt need manualide lehed tükivad kaduma ja kunagi krt teab kuna, taas tekkima.
:bsmile:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 14:34
Postitas Tuono

Uus tihend olemas ja vahetan selle kindlalt ära, uurisin sellepärast, et äkki peaks midagi muud veel vaatama.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 18:01
Postitas reimps
Tuono kirjutas:

Ma usun, et 5t. on piisav välp :D , enamus ei vaheta kindlalt nii tihti õli, kui mina.

Ma vahetan ka 5000 tagant, kuigi manual ütleb 7500. Muide.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 18:46
Postitas Tuono
Tuono kirjutas:

Miks on pandud lühike "pime",kui sinna koguneb õli ja seda tühjendada saab ainult õhupuhasti korpuse eemaldamisel, kas peab seal olema lühike ja kas sinna võib koguneda õli ja kas võib vedada pika vooliku, mis ulatub alt välja, et vajadudel tühjendada? Pildil punase ringiga tähistatud: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105202437/

Tänud ette!

See "pime" vaevab mind ikka, sest ühes videos nägin, et seal oli voolik otsas :roll:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 19:32
Postitas 001WTR
reimps kirjutas:
Tuono kirjutas:

Ma usun, et 5t. on piisav välp :D , enamus ei vaheta kindlalt nii tihti õli, kui mina.

Ma vahetan ka 5000 tagant, kuigi manual ütleb 7500. Muide.

KTM 990 manual näiteks ütleb et õlivahetus kas peale igasid rajapäevi või 7500km. Nii et eks oleneb sõidustiilist ja 5000 võiks olla hoolitsetud masinal ülemine piir ;) Sellist hoolt saanud LC8 mootoritel on ka 60,000km läbisõidul silindritel tehase hoonimisjäljed pea sama värsked kui uuena. Päikest!


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 20:41
Postitas Rattal
Tuono kirjutas:
Tuono kirjutas:

Miks on pandud lühike "pime",kui sinna koguneb õli ja seda tühjendada saab ainult õhupuhasti korpuse eemaldamisel, kas peab seal olema lühike ja kas sinna võib koguneda õli ja kas võib vedada pika vooliku, mis ulatub alt välja, et vajadudel tühjendada? Pildil punase ringiga tähistatud: http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105202437/

Tänud ette!

See "pime" vaevab mind ikka, sest ühes videos nägin, et seal oli voolik otsas :roll:

See "pime" peaks asukoha järgi olema miski vaakumi ots ja jäta rahu! Karterigaasis sisalduv üleliigne õlitolm peaks siiski kogunema kuskile õhupuhasti korpuse küljes olevasse voolikusse, ilmselt see voolik kus oli eelmisel pildil pisut liiva sees.
Õlikulu see tuulutusest või mujalt pika aja jooksul välja imbunud õlikirme ei põhjusta, näit. 10-20 ml. õlitolmu laialipihustamisega mootoril võib asi väga hull tunduda. Kui mootori alt just otseselt ei tilgu ja tuul neid tilkasi terve ratta peale pole määrinud, siis põleb see kulunud õli siiski mootoris ära!
Põhjuseks võib olla aja jooksul kõvaks läinud klapisääre tihendid. Korraliku hoolduse puhul ei tohiks kolvigrupis kulumist olla, kui läbisõit pole suur...
Ei ole selliste mootorite spetsialist ega pretendeeri absoluutsele tõele aga ehk on abiks!


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Dets 2013, 20:59
Postitas Tuono

Eks ma siis ei torgi seda aga isegi vintsvindi antud manualis on ka seal voolik, läbisõit on kella järgi 40t aga tegelikult on nats rohkem, sest spidokas vahetatud esimese omaniku poolt garantiikorras.
Imelik jh, kopsik oli ka seest liivane, ilmselt sportfiltrist kuigi iga õlivahetuse ajal pestud ja õlitatud, peab vist ikka paberfiltrit kasutama hakkama.
Mõtlesin, et võtan selle ära http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105213983 ja jätan nii http://fotoalbum.ee/photos/Tuono/105214037/
:bsmile:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Jaan 2014, 14:59
Postitas Tuono

Kuna tuleb teha esiamortidel simmerite vahetus siis tahaks teada, kas peab vahetama ka ülemised "O" tihendid?
Tänan!


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Jaan 2014, 21:29
Postitas reimps

Manual soovitab küll, aga nad soovitavad ka õilvahetusel O-rõngast vahetada. Eks see kõhutunde ja rahakotipaksuse järgi käib - vaene vahetab, rikkal on poogen.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 16 Jaan 2014, 11:32
Postitas puna

Sul kannatab vahetada küll
milleks jätta asja kust võib taas peavalu tulla


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 05 Veebr 2014, 18:03
Postitas Tuono

Mis õli peaks panema esiamortidesse?
Soome foorumis soovitasid osad panna 10w aga Dr. Neeme saatest jäi meelde, et peaks/võiks panna 5w :roll:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 05 Veebr 2014, 18:09
Postitas krõps

5w on tänapillile väga luks


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 05 Veebr 2014, 20:27
Postitas stev666

see ikka sõltub ratta kaalust ka vist


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 05 Veebr 2014, 21:25
Postitas StreetMoto

Amordiõli valik sõltub eelkõige amordist, täpsemalt klapisüsteemist, mis seal sees. Lihtsad reguleerimatud amordid, kus õli liigub surve jõul läbi mõne mm läbimõõduga aukude on enamasti 10-15W parajaks viskoossuseks. Enamasti peab louis.de pealt tehtud mudelikohane andmeotsing paika. Aprilia on tootja, kes ei taha anda viskoossust oma toodetud mudeli esiamortidele ja jätab ka tehasmanualis valikuks 5-20W ning soovitab seda sobivas vahekorras kokku miksida.

Reegel on see, et kui on reguleeritav klapisüsteemiga amort, siis 5w, kui lihtsam reguleeritav amort, kus sees muudetakse reguleerkruvi keerates lihtsalt augu läbimõõtu, siis 10W. Sõitja ja ratta kaaluga vastavuses peaks olema vedru jäikus ja vedru eelpinge. Õli viskoossus sellest ei sõltu. Kui on igivana (üle 20 aasta) aparaat, millel lhtne amort ja esiots vedel nagu talle saba, siis annab hea tulemuse 80W ja ATF segu 50:50 vahekorras. Ei ole mingi omaväljamõeldis, vaid vanematel pillidel lausa tehase juhendis toodud ja töötab tõepoolest hästi -paremini kui tänapäevane amordiõli!!! PS! mitte kasutada reguleeritavates amortides - sinna on see liiga viskoosne.


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 05 Veebr 2014, 21:35
Postitas Tuono

Mu võrril on samasugused amordid http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Aga mis see 7,5w on, hea ju panna seda 5 ja 10 vahepealne :wack:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Mär 2014, 15:09
Postitas Tuono

Kui palju peaks jätma ülevalt äärest esiamortidel õli, kas 85mm. v. 90mm. ja kas see 5mm. mõjutab palju?
Samas ei soovi sellist pehmet esiotsa nagu on Honda Hornet 900.
Tänan!


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Mär 2014, 15:35
Postitas Kirs

Kas mitte 122mm+/-2mm ülemisest servast?
Kogus 520cm3+/-2,5cm3? Pool liitrit siis ühe toru kohta. Ma siin juhendist vahin :roll:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Mär 2014, 15:45
Postitas Tuono
holma kirjutas:

Kas mitte 122mm+/-2mm ülemisest servast?
Kogus 520cm3+/-2,5cm3? Pool liitrit siis ühe toru kohta. Ma siin juhendist vahin :roll:

Ma lugesin Aprilia foorumist need nr.-id :roll: Vist käib see 85-90mm. Öhlinsi omade kohta aga mul on vaesemehe tavalised amordid :wack:


Re: Aprilia Tuono 1000 ´07a.

Postitatud: 15 Mär 2014, 15:52
Postitas Magimees

Holma jõudis vastusega ette :(. Aga, kuna otsisin juba pildi välja, siis siin on pilt tehasemanualist õlikoguste kohta :D.

Pilt


Re: Aprilia Tuono 1000 II gen.

Postitatud: 23 Apr 2014, 19:49
Postitas Tuono

Nii, 40kg kellal ja hakkavad need jamad pihta, enamus tarkasi soovitas küljejala anduri ära vahetada, et see jebib, vahetatud aga viga ikka alles, nimelt jätab sõites vahele, mida veel vaadata/vahetada (vist tsikkel)!?
Kas peale klapikambrikaane tihendi vahetust peaks natuke sõitma ja siis uuesti poldid üle pingutama (küsimus sellepärast, et kusagilt hakkas mingit kärssavat ollust tagumise leegika peale nirisema :roll: :roll: :wack: