2. leht 2-st

Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 13:25
Postitas 701
M.T. kirjutas: 04 Nov 2021, 13:05

Mu küsimus sobib vabalt ka rumalate küsimuste alla, aga miks käigunäidik üldse vajalik?
Puht uudishimust küsin. Endal pole ja pole seni ka vajadust tundnud. Käiguvahetus käinud seni tunnetuse ja kõrva järgi.

Lihtsalt, seniks kuni kõrv harjub on hea kontrollida mis käik on sees parasjagu.


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 13:35
Postitas morse
M.T. kirjutas: 04 Nov 2021, 13:05

Mu küsimus sobib vabalt ka rumalate küsimuste alla, aga miks käigunäidik üldse vajalik?
Puht uudishimust küsin. Endal pole ja pole seni ka vajadust tundnud. Käiguvahetus käinud seni tunnetuse ja kõrva järgi.

Tegelt polegi vaja, lihtsalt lahe tundub :D


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 14:06
Postitas joel
M.T. kirjutas: 04 Nov 2021, 13:05

Mu küsimus sobib vabalt ka rumalate küsimuste alla, aga miks käigunäidik üldse vajalik?
Puht uudishimust küsin. Endal pole ja pole seni ka vajadust tundnud. Käiguvahetus käinud seni tunnetuse ja kõrva järgi.

Mina näiteks oma ratta mootorit peaaegu kunagi ei kuule. Kiiver, esiklaas ja isteasend tekitavad kombinatsioonis kiivrisse nii valju tuulemüra, et mootorit pole enamasti üldse kuulda ja enamasti sõidan kõrvatroppidega. Paar korda aastas ikka tuleb ette, et maanteel jääb pilk tahhokale pidama ja avastan, et olen viimased paarkümmend km eelviimase käiguga sõitnud. Seetõttu olen pikalt juba plaaninud oma rattale käigunäidikut paigaldada, aga samas seda vale käiguga sõitmist tuleb ka piisavalt harva ette, nii et senimaani pole veel suutnud ennast kokku võtta ja plaanimisest kaugemale jõuda.


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 14:41
Postitas Maaks
M.T. kirjutas: 04 Nov 2021, 13:05

Mu küsimus sobib vabalt ka rumalate küsimuste alla, aga miks käigunäidik üldse vajalik?
Puht uudishimust küsin. Endal pole ja pole seni ka vajadust tundnud. Käiguvahetus käinud seni tunnetuse ja kõrva järgi.

Kui puudust ei tunne, siis polegi vaja :-)
Mul see "sümptom" et tahaks tihti 7. käiku panna (mida tootja pole kahjuks paigaldanud) või siis unustan ennast 5. sõitma. Ja nagu eespool mainitud - lahe vidin, mulle meeldib :-)
EDIT: Kuulmise järgi mul/mu rattal küll ei tööta - 7k rpm-st edasi hakkab midagi justkui kostma selle "eurosummutiga" :-) Tahhoka näidu järgi sai see hooaeg "kuidagi" hakkama, aga käikude vahed legaalsel kiirusel on 4...500rpm ja mälu veab alt, et kas oli nüüd 100km/h ja 4k või oli 90km/h ja 4,5k :mrgreen:


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 14:58
Postitas saarlane

Tänud pildi õigeks keeramise eest.

Mul pole ka ühelgi tsiklil enne käigunäidikut olnud. Aga trike puhul tekkisid "probleemid":

  1. Originaal neutraali tuli ei tahtnud iga kord süttida kuigi käiku polnud sees. Tundub, et seal oli ühenduse probleem, pistikud sai üle käidud.
  2. Alguses ei tunnetanud väga hästi, mis käik on sees. Eriti foori taga seistes oli seda neutraali otsimist liiga palju. Näidikuga asi konkreetsem ja mugavam. Teisega ei tahtnud väga kohalt libistades minna ja maanteel liiga kõrge pöördega sõita, jne.

Ja ongi lahe vidin ka.

Lugupidamisega, Saarlane


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 15:05
Postitas Maaks

Selle foori tagant minekuga keegi siitsamast foorumist andis soovituse, et seisma jäädes/ vahetule enne peatumist tuleb tampida käiguvalitsat shitload x alla ja siis 1 ülesse ja ongi õige käik sees startimiseks :D
EDIT: see õpetus oli ikka vist neutraali leidmiseks :oops:


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 15:09
Postitas saarlane

Tsikliga jah, mul trikel on käega käigud, ette lükates lülitad alla, tömmates üles. Aga loomulikult, löpuks harjub ära, a mugav on küll, samamoodi ei hakka ka maanteel enam seda "7.-ndat" otsima... :P

Lugupiamisega, Saarlane.


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 15:23
Postitas M.T.
Maaks kirjutas: 04 Nov 2021, 15:05

Selle foori tagant minekuga keegi siitsamast foorumist andis soovituse, et seisma jäädes/ vahetule enne peatumist tuleb tampida käiguvalitsat shitload x alla ja siis 1 ülesse ja ongi õige käik sees startimiseks :D

Oot mis? Kui taod alla ära ja siis 1 üles, siis ju küll pole 1. käik. Või stardid 2. käiguga?


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 15:31
Postitas M.T.

Ok, tänud erinevate selgituste eest. Maaksi kirjeldatid 7. käigu probleem on tuttav endalgi, aegajalt juhtub omal kah. Aga muudes olukordades on kõrv, tahho ja tagumikutunne piisavad indikaatorid taipamaks kas on õige käik antud olukorraks. Peas muidugi käib see käikude lugemine kah kuidagi iseenesest kaasa, nii üles kui alla lapates.
Lahe vidin võib tõesti olla, ise eelistaks tehase originaali näidikuplokis. Vanematel ratastel muidugi ainus lahendus mingi lisa aftermarket vidin, a endale esteetiliselt kuidagi ei meeldi need aretused. Maitseasi ja igale oma.
:bsmile:


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 16:36
Postitas Maaks

Kui viitsida jännata, siis saab ka aftermarket asja viisakaks


Aga sul on suhtumine vale - mitte "miks ei ole vaja" vaid "miks on vaja" põhjuseid pead otsima :D


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 16:51
Postitas M.T.
Maaks kirjutas: 04 Nov 2021, 16:36

Kui viitsida jännata, siis saab ka aftermarket asja viisakaks.
Aga sul on suhtumine vale - mitte "miks ei ole vaja" vaid "miks on vaja" põhjuseid pead otsima :D

Ah neid “on vaja” asju on niigi palju, näiteks uut tsiklit on üldsegi vaja :D
Crossrunneri displei on nagunii selline, et sinna külge jääb igal juhul nagu võõrkeha. Ja ratas nagunii müügis.


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 17:36
Postitas 701
Maaks kirjutas: 04 Nov 2021, 15:05

Selle foori tagant minekuga keegi siitsamast foorumist andis soovituse, et seisma jäädes/ vahetule enne peatumist tuleb tampida käiguvalitsat shitload x alla ja siis 1 ülesse ja ongi õige käik sees startimiseks :D
EDIT: see õpetus oli ikka vist neutraali leidmiseks :oops:

Vot selle jutu peale mul tuli meelde, et kas on mingi teaduslik-praktiline põhjendus kah skeemil 1, N, 2, 3, 4, 5, 6? Minu kui mitteasjatundja kasin mõistus kipub arvama, et N, 1, 2, 3, 4, 5, 6 oleks palju mugavam skeem. :D


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 18:13
Postitas M.T.

Äkki on point selles, et hetkel kasutusel olev skeem välistab võimaluse 1. käigu asemel kogemata 2-se peale tõmmata. Käigunäidikuid ju polnud.


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 18:20
Postitas pühak

Vanal Jawal ja vist mingitel asjadel veel on vastupidi: 1. üles ja ülejäänud alla. Aga teaduslikku põhjendust ma vabakäigu asukohale ei tea.

Teemasse ka: Oskab keegi öelda, kui keeruline vanale Kawasaki VN 1500-le käigunäitaja paigaldamine on? Muidu kontrollin kiirenduse lõpus enese rahustuseks ikka kannavajutusega üle, kas sai kõige kiirem käik sisse. Kannavajutusega sellepärast, et mul käiguhooval mugavuslisa.


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 04 Nov 2021, 20:28
Postitas franz125

Muidu kontrollin kiirenduse lõpus enese rahustuseks ikka kannavajutusega üle

Ma otsin oma VTX-l ka kuuendat käiku kogu aeg.
Ja kas mitte Pannil ei olnud kõik käigud üles?
Jebais olid mingid sellised näidikud mis said impulsi käiguheebli pealt.Mingid odavad junnid olid.Põhimõtteliselt saab iga universaalnäidiku paigaldada kui on olemas kiirusandur ja tahhoka signaal.


Re: digitaalne käigunäitaja

Postitatud: 14 Sept 2024, 13:51
Postitas ap_yesjah
Endale sai Healtechi käigunäidik pandud, hiinakas ei toiminud. Enamasti seda ei vahi, kuid näiteks 6 käigu topelt sisse panemine jääb ära ning vahest märkan, et ei pea 90-ga kruisides sirgel sõitma 5 käiguga. Seisma jäädes ta paraku ei tööta hästi, kuid juba poole siduri pealt leiab õige käigu üles.
Ühendamine oli diagnostika liidese kaudu suht lihtne.
Kes ütleb, et kõrva järgi saab aru, siis enamasti saabki. Aga maantee kiirustel paljud kuulavad muusikat, on troppidega ning tuulemüraga ei pruugi aru saada kas on 5800 pööret või 5400 pööret sees.
Vahel 70-ga sõites järsk peatumine tuleb (keegi keerab ette ootamatult), siis ikka võib ka kasulik olla, kui tead, mitu korda pead käiku alla lööma, et ikka esimesega stardiks valgusfoori tagant, mitte teisega.

Osadel ratastel on üles N-1-2-3-4 - väiksemad krossikad. Motogp ratastel vist olid hoopis alla poole käigud.