Rumalad küsimused

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

bitter kirjutas:

kellatootjad on loonud kuvandi, et kõik (no peaaegu kõik) tõelised mehed kannavad ka mehist kella. Mida rohkem "lisasid" kellal, seda isasem. Ühed kõige mehisemad kellad koonduvad üldnimetuse "cronograph" alla. http://images.google.ee/images?q=chronograph
pilt on kohati nii kirju, et õige aja tuvastamine võib mõne hetke aega võtta :). Mul on tunne, et mõne "tõsisema" kella pikemaajalisem kandmine võib isegi naistel habeme kasvama panna.

Mis teha, kell on mehe ehe ja tihti ainuke. Teisalt on kvaliteetne (kahjuks ka enamusele meile kättesaamatu) mehaaniline kell omaette mehaanikaime, mis teeb ta ka vahvaks. Lisaks on ta ka natuke staatusesümbol.


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Kui mees ei kanna kella, sõrmuseid ega kette, mis- või kesasi ta siis on?

Kasutaja avatar

Raiki
Postitusi: 1986
Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
Asukoht: Eesti

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Raiki »

extinction kirjutas:

Kui mees ei kanna kella....

Siis on tal aega küllalt :)

Suzuki Boulevard 1800 M109R

www.estparts.ee - Parima hinnaga varuosad.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

natuke segaselt kirjutasin jah :oops: p.s. kui mees kannab kette, sõrmuseid ja kella, kuid sõidab rolleriga, kes ta siis on (togi) :bsmile:

Viimati muutis Piipz, 15 Dets 2009, 12:48, muudetud 1 kord kokku.
Põhjus: mis=kes

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Tarts »

Piipz kirjutas:

kui mees kannab kette, sõrmuseid ja kella, kuid sõidab rolleriga, mis ta siis on (togi) :bsmile:

Ei ole mis, on kes. Ja kui on talvine aeg, siis mina :)

Viimati muutis Piipz, 15 Dets 2009, 12:48, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

sry vale posti näppisin algul :D


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

Aga kui roller kannab kahte meest, siis mida sellest järeldada saab?


keeway.

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas keeway. »

kas ma peaksin enda krossikal sx 125 segu ka timmima selliste ilmadega, üks ütles et kui ei pane paika võib mootor kotti joosta.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

keeway. kirjutas:

kas ma peaksin enda krossikal sx 125 segu ka timmima selliste ilmadega, üks ütles et kui ei pane paika võib mootor kotti joosta.

mis ratas?


keeway.

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas keeway. »

mx77 kirjutas:
keeway. kirjutas:

kas ma peaksin enda krossikal sx 125 segu ka timmima selliste ilmadega, üks ütles et kui ei pane paika võib mootor kotti joosta.

mis ratas?

ktm

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eks üks nõks suurem peadüüs ja veidi segukruvi rohkem sisse keerata oleks mõistlik.


keeway.

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas keeway. »

mx77 kirjutas:

Eks üks nõks suurem peadüüs ja veidi segukruvi rohkem sisse keerata oleks mõistlik.

aga kas juhtub midagi, kui ei tee neid asju ? Hetkel töötab samahästi kui suvel masin.

Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Piipz kirjutas:

kui mees kannab kette, sõrmuseid ja kella, kuid sõidab rolleriga, kes ta siis on

Kui rolleriks Vespa, siis tõenäoliselt mõni siia sattunud tavaline itaallane või mõni trenditeadlikut mängiv eestlane.

hälvik
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

keeway. kirjutas:
mx77 kirjutas:

Eks üks nõks suurem peadüüs ja veidi segukruvi rohkem sisse keerata oleks mõistlik.

aga kas juhtub midagi, kui ei tee neid asju ? Hetkel töötab samahästi kui suvel masin.

Ei tohiks juhtuda, kui korralik õli.


keeway.

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas keeway. »

mx77 kirjutas:
keeway. kirjutas:
mx77 kirjutas:

Eks üks nõks suurem peadüüs ja veidi segukruvi rohkem sisse keerata oleks mõistlik.

aga kas juhtub midagi, kui ei tee neid asju ? Hetkel töötab samahästi kui suvel masin.

Ei tohiks juhtuda, kui korralik õli.

tänud.

Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Paar lehte tagasi läbikäinud küsimused.

Kas keegi oskaks täpselt öelda, miks on võimalik siis, et V2 võib vähem kütet võtta mingil määral, ning miks V2 mootoril on madalamal rohkem väänet. Või miks V4 on madalam rohkem väänet kui r4 ?

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1278
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 45 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas isakene »

puch kirjutas:

miks on paljudel käekelladel ümber klaasi see ketas vms, kus on igast numbreid peal ?, seda annab ka vastupeva keerata, aga millejaoks see on nii paljudel kelladel ?

Näiteks minu kellalnäitab liikumatu 24h skaala päikese tõusu ja loojumist vastavalt geograafilistele koordinaatidele...


grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas grahv »

Whitebalance kirjutas:

et V2 võib vähem kütet võtta mingil määral, ning miks V2 mootoril on madalamal rohkem väänet. Või miks V4 on madalam rohkem väänet kui r4 ?

Algatuseks, nii populaarteaduslikult, kui eeldada et vaadeldavad mootorid on sama tehnilise tasemega, siis V-l on tihti vähem kilovatte = võibolla väiksem kütusekulu kuna kilovatid tulevad tarbitud kütuse hulgast... Samuti on pöördeid vähem tänu tihti pikemale kolvikäigule. Vääne on samuti seotud kolvikäigu pikkusega, ehk kepsutapi kaugusega vända tsentrist = tavaline jõuõla teema nagu pikema varrega mutri pingutamisel. Ehk siis lihtsalt ülekandesuhe - kolvi liikumsel alla nt 1cm teeb pikema kolvikäigu puhul (tinglikult V-mootori) vänt väiksema pöörde kui R-mootori oma. Ses mõttes ei saa ka kindlalt öelda, et V nii ja R naa - mootoreid igasuguseid, ka R võib olla pikema kolvikäiguga (mõni mittebike).

Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1498
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 109 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Minu loogika lisaks veel seda, et nt 600'ne mootor on V2 puhul 2x 300 aga R4 puhul 4x 150 kuupi. Kui võtta veel 1800'ne V2, siis on üks silinder 900 kuupi, mis tööhetkel peaks ikka päris kõva litaka andma.

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 414 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Whitebalance kirjutas:

Paar lehte tagasi läbikäinud küsimused.

Kas keegi oskaks täpselt öelda, miks on võimalik siis, et V2 võib vähem kütet võtta mingil määral, ning miks V2 mootoril on madalamal rohkem väänet. Või miks V4 on madalam rohkem väänet kui r4 ?

Jõumoment ehk moment on füüsikas ja teoreetilises mehaanikas jõu võime põhjustada pöörlevat liikumist ümber punkti. Jõu momendi suurus arvutatakse jõu suuruse ja jõu õla korrutisena. Jõu õlaks on jõu kandesirge kaugus vaadeldavast punktist.
St, mida kaugemal on kepsu kinnitus vändast, (mida pikem kolvikäik) seda suurem väändemoment.

Kütusekulu on otseselt seotud pöörete arvuga, V2 on reeglina madalamate pööretega kui R4

Pilt

janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas janis »

wiseco lehelt kolbe uurides jäi natuke arusaamatuks:
Notes:
Cylinder sleeving required, Cylinder replating required, Cylinder boring required

Cylinder boring- peaks puurimine olema aga misasi on sleeving ja replating? Hülsi vahetus ja?


kurikristjan
Postitusi: 1253
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Tsikkel: SV1000
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas kurikristjan »

sleeving - hülsi paigaldus
replating - uuesti nikasiilkihiga katmine

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

janis kirjutas:

wiseco lehelt kolbe uurides jäi natuke arusaamatuks:
Notes:
Cylinder sleeving required, Cylinder replating required, Cylinder boring required

Cylinder boring- peaks puurimine olema aga misasi on sleeving ja replating? Hülsi vahetus ja?

Sleeving on hülsitamine ja replating on uue nikasilkihi pealekandmine.


janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas janis »

Ok suured tänud. Aga huvitav, et wiseco jällegi mõndades suurustes kolbidel ei nõua hülsi vahetust ja nikasiiliga katmist, kuigi puurima peab veelgi rohkem. Nüüd ei oskagi kolbi valida, hetkel on sees standard mõõdus 95 mm surveastmega 8,5:1 , aga oleks soov saada järgmine lähim suurus surveastmega 10:1-11,5:1. Wiseco valikus on järgmised kolvid 96mm 1mm oversize surveastmega 11,5:1 aga juurde kirjutatud et vajalik puurimine, hülsivahetus ja nikasiiliga katmine, veel on saada 98mm 3mm oversize 10:1 ja kirjutab, et on vaja ainult puurimist - kas see on loogiline et kolvil mida puurid 3 mm standardist suuremaks ei vaja hülsivahetust aga 1mm üle vajab? Kusjuures tehase remont mõõdud on kuni 97mm. Eelistaksin hülssi hetkel mitte vahetada, ja kas pärast puurimist vaja nikasiiliga katta? Kas ma saan kuidagi kindlaks teha kas mul on silinder üldse sellega kaetud? Panin nüüd mitu rumalat küsimust üksteise otsa.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 371 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Piipz »

cylinder boring - igav silinder :oops:

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas mx77 »

janis kirjutas:

Ok suured tänud. Aga huvitav, et wiseco jällegi mõndades suurustes kolbidel ei nõua hülsi vahetust ja nikasiiliga katmist, kuigi puurima peab veelgi rohkem. Nüüd ei oskagi kolbi valida, hetkel on sees standard mõõdus 95 mm surveastmega 8,5:1 , aga oleks soov saada järgmine lähim suurus surveastmega 10:1-11,5:1. Wiseco valikus on järgmised kolvid 96mm 1mm oversize surveastmega 11,5:1 aga juurde kirjutatud et vajalik puurimine, hülsivahetus ja nikasiiliga katmine, veel on saada 98mm 3mm oversize 10:1 ja kirjutab, et on vaja ainult puurimist - kas see on loogiline et kolvil mida puurid 3 mm standardist suuremaks ei vaja hülsivahetust aga 1mm üle vajab? Kusjuures tehase remont mõõdud on kuni 97mm. Eelistaksin hülssi hetkel mitte vahetada, ja kas pärast puurimist vaja nikasiiliga katta? Kas ma saan kuidagi kindlaks teha kas mul on silinder üldse sellega kaetud? Panin nüüd mitu rumalat küsimust üksteise otsa.

Kas sa vaatad suvalisi kolbe või ainult XT600 omasid?


janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas janis »

aint XT600 otsingu järgi, kuigi need sobivad ka mitmele teisele yamule


pyta
Postitusi: 1109
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: GSX-S 1000
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas pyta »

keegi kunagi tundis huvi bobisõidu vastu...
http://kingitus.ee/ee/soit-bobikelgus-kelgutamine

RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-18), Beta 300rr '14 (16-24), Fz1n '09 (18-24), GSX-S 1000 '24 (24...)
Kasutaja avatar

Rat-Roy
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai 2004, 21:40
Asukoht: Tallinn, Pirita

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas Rat-Roy »

Amordi tehniliste andmete juures on alati kirjas "spring preload" .Mis see siis täpsemalt tähendab?

Jänes vänta ei löö...
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused

Lugemata postitus Postitas margus014 »

mx77 kirjutas:
janis kirjutas:

Ok suured tänud. Aga huvitav, et wiseco jällegi mõndades suurustes kolbidel ei nõua hülsi vahetust ja nikasiiliga katmist, kuigi puurima peab veelgi rohkem. Nüüd ei oskagi kolbi valida, hetkel on sees standard mõõdus 95 mm surveastmega 8,5:1 , aga oleks soov saada järgmine lähim suurus surveastmega 10:1-11,5:1. Wiseco valikus on järgmised kolvid 96mm 1mm oversize surveastmega 11,5:1 aga juurde kirjutatud et vajalik puurimine, hülsivahetus ja nikasiiliga katmine, veel on saada 98mm 3mm oversize 10:1 ja kirjutab, et on vaja ainult puurimist - kas see on loogiline et kolvil mida puurid 3 mm standardist suuremaks ei vaja hülsivahetust aga 1mm üle vajab? Kusjuures tehase remont mõõdud on kuni 97mm. Eelistaksin hülssi hetkel mitte vahetada, ja kas pärast puurimist vaja nikasiiliga katta? Kas ma saan kuidagi kindlaks teha kas mul on silinder üldse sellega kaetud? Panin nüüd mitu rumalat küsimust üksteise otsa.

Kas sa vaatad suvalisi kolbe või ainult XT600 omasid?

XT'l ei tohiks üldse hülssi ollagi- nikasil on kantud kohe alumiiniumile

Suletud

Mine “Ajaviiteks...”