Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
bitter kirjutas:kellatootjad on loonud kuvandi, et kõik (no peaaegu kõik) tõelised mehed kannavad ka mehist kella. Mida rohkem "lisasid" kellal, seda isasem. Ühed kõige mehisemad kellad koonduvad üldnimetuse "cronograph" alla. http://images.google.ee/images?q=chronograph
pilt on kohati nii kirju, et õige aja tuvastamine võib mõne hetke aega võtta. Mul on tunne, et mõne "tõsisema" kella pikemaajalisem kandmine võib isegi naistel habeme kasvama panna.
Mis teha, kell on mehe ehe ja tihti ainuke. Teisalt on kvaliteetne (kahjuks ka enamusele meile kättesaamatu) mehaaniline kell omaette mehaanikaime, mis teeb ta ka vahvaks. Lisaks on ta ka natuke staatusesümbol.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8862
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 371 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
natuke segaselt kirjutasin jah p.s. kui mees kannab kette, sõrmuseid ja kella, kuid sõidab rolleriga, kes ta siis on
Põhjus: mis=kes
Re: Rumalad küsimused
Piipz kirjutas:kui mees kannab kette, sõrmuseid ja kella, kuid sõidab rolleriga, mis ta siis on
![]()
Ei ole mis, on kes. Ja kui on talvine aeg, siis mina
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
kas ma peaksin enda krossikal sx 125 segu ka timmima selliste ilmadega, üks ütles et kui ei pane paika võib mootor kotti joosta.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
keeway. kirjutas:kas ma peaksin enda krossikal sx 125 segu ka timmima selliste ilmadega, üks ütles et kui ei pane paika võib mootor kotti joosta.
mis ratas?
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:keeway. kirjutas:kas ma peaksin enda krossikal sx 125 segu ka timmima selliste ilmadega, üks ütles et kui ei pane paika võib mootor kotti joosta.
mis ratas?
ktm
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Eks üks nõks suurem peadüüs ja veidi segukruvi rohkem sisse keerata oleks mõistlik.
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:Eks üks nõks suurem peadüüs ja veidi segukruvi rohkem sisse keerata oleks mõistlik.
aga kas juhtub midagi, kui ei tee neid asju ? Hetkel töötab samahästi kui suvel masin.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Piipz kirjutas:kui mees kannab kette, sõrmuseid ja kella, kuid sõidab rolleriga, kes ta siis on
Kui rolleriks Vespa, siis tõenäoliselt mõni siia sattunud tavaline itaallane või mõni trenditeadlikut mängiv eestlane.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
keeway. kirjutas:mx77 kirjutas:Eks üks nõks suurem peadüüs ja veidi segukruvi rohkem sisse keerata oleks mõistlik.
aga kas juhtub midagi, kui ei tee neid asju ? Hetkel töötab samahästi kui suvel masin.
Ei tohiks juhtuda, kui korralik õli.
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:keeway. kirjutas:mx77 kirjutas:Eks üks nõks suurem peadüüs ja veidi segukruvi rohkem sisse keerata oleks mõistlik.
aga kas juhtub midagi, kui ei tee neid asju ? Hetkel töötab samahästi kui suvel masin.
Ei tohiks juhtuda, kui korralik õli.
tänud.
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
Paar lehte tagasi läbikäinud küsimused.
Kas keegi oskaks täpselt öelda, miks on võimalik siis, et V2 võib vähem kütet võtta mingil määral, ning miks V2 mootoril on madalamal rohkem väänet. Või miks V4 on madalam rohkem väänet kui r4 ?
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Rumalad küsimused
puch kirjutas:miks on paljudel käekelladel ümber klaasi see ketas vms, kus on igast numbreid peal ?, seda annab ka vastupeva keerata, aga millejaoks see on nii paljudel kelladel ?
Näiteks minu kellalnäitab liikumatu 24h skaala päikese tõusu ja loojumist vastavalt geograafilistele koordinaatidele...

-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Rumalad küsimused
Whitebalance kirjutas:et V2 võib vähem kütet võtta mingil määral, ning miks V2 mootoril on madalamal rohkem väänet. Või miks V4 on madalam rohkem väänet kui r4 ?
Algatuseks, nii populaarteaduslikult, kui eeldada et vaadeldavad mootorid on sama tehnilise tasemega, siis V-l on tihti vähem kilovatte = võibolla väiksem kütusekulu kuna kilovatid tulevad tarbitud kütuse hulgast... Samuti on pöördeid vähem tänu tihti pikemale kolvikäigule. Vääne on samuti seotud kolvikäigu pikkusega, ehk kepsutapi kaugusega vända tsentrist = tavaline jõuõla teema nagu pikema varrega mutri pingutamisel. Ehk siis lihtsalt ülekandesuhe - kolvi liikumsel alla nt 1cm teeb pikema kolvikäigu puhul (tinglikult V-mootori) vänt väiksema pöörde kui R-mootori oma. Ses mõttes ei saa ka kindlalt öelda, et V nii ja R naa - mootoreid igasuguseid, ka R võib olla pikema kolvikäiguga (mõni mittebike).
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1498
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 65 korda
Re: Rumalad küsimused
Minu loogika lisaks veel seda, et nt 600'ne mootor on V2 puhul 2x 300 aga R4 puhul 4x 150 kuupi. Kui võtta veel 1800'ne V2, siis on üks silinder 900 kuupi, mis tööhetkel peaks ikka päris kõva litaka andma.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Rumalad küsimused
Whitebalance kirjutas:Paar lehte tagasi läbikäinud küsimused.
Kas keegi oskaks täpselt öelda, miks on võimalik siis, et V2 võib vähem kütet võtta mingil määral, ning miks V2 mootoril on madalamal rohkem väänet. Või miks V4 on madalam rohkem väänet kui r4 ?
Jõumoment ehk moment on füüsikas ja teoreetilises mehaanikas jõu võime põhjustada pöörlevat liikumist ümber punkti. Jõu momendi suurus arvutatakse jõu suuruse ja jõu õla korrutisena. Jõu õlaks on jõu kandesirge kaugus vaadeldavast punktist.
St, mida kaugemal on kepsu kinnitus vändast, (mida pikem kolvikäik) seda suurem väändemoment.
Kütusekulu on otseselt seotud pöörete arvuga, V2 on reeglina madalamate pööretega kui R4

-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
wiseco lehelt kolbe uurides jäi natuke arusaamatuks:
Notes:
Cylinder sleeving required, Cylinder replating required, Cylinder boring required
Cylinder boring- peaks puurimine olema aga misasi on sleeving ja replating? Hülsi vahetus ja?
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
janis kirjutas:wiseco lehelt kolbe uurides jäi natuke arusaamatuks:
Notes:
Cylinder sleeving required, Cylinder replating required, Cylinder boring requiredCylinder boring- peaks puurimine olema aga misasi on sleeving ja replating? Hülsi vahetus ja?
Sleeving on hülsitamine ja replating on uue nikasilkihi pealekandmine.
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Re: Rumalad küsimused
Ok suured tänud. Aga huvitav, et wiseco jällegi mõndades suurustes kolbidel ei nõua hülsi vahetust ja nikasiiliga katmist, kuigi puurima peab veelgi rohkem. Nüüd ei oskagi kolbi valida, hetkel on sees standard mõõdus 95 mm surveastmega 8,5:1 , aga oleks soov saada järgmine lähim suurus surveastmega 10:1-11,5:1. Wiseco valikus on järgmised kolvid 96mm 1mm oversize surveastmega 11,5:1 aga juurde kirjutatud et vajalik puurimine, hülsivahetus ja nikasiiliga katmine, veel on saada 98mm 3mm oversize 10:1 ja kirjutab, et on vaja ainult puurimist - kas see on loogiline et kolvil mida puurid 3 mm standardist suuremaks ei vaja hülsivahetust aga 1mm üle vajab? Kusjuures tehase remont mõõdud on kuni 97mm. Eelistaksin hülssi hetkel mitte vahetada, ja kas pärast puurimist vaja nikasiiliga katta? Kas ma saan kuidagi kindlaks teha kas mul on silinder üldse sellega kaetud? Panin nüüd mitu rumalat küsimust üksteise otsa.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
janis kirjutas:Ok suured tänud. Aga huvitav, et wiseco jällegi mõndades suurustes kolbidel ei nõua hülsi vahetust ja nikasiiliga katmist, kuigi puurima peab veelgi rohkem. Nüüd ei oskagi kolbi valida, hetkel on sees standard mõõdus 95 mm surveastmega 8,5:1 , aga oleks soov saada järgmine lähim suurus surveastmega 10:1-11,5:1. Wiseco valikus on järgmised kolvid 96mm 1mm oversize surveastmega 11,5:1 aga juurde kirjutatud et vajalik puurimine, hülsivahetus ja nikasiiliga katmine, veel on saada 98mm 3mm oversize 10:1 ja kirjutab, et on vaja ainult puurimist - kas see on loogiline et kolvil mida puurid 3 mm standardist suuremaks ei vaja hülsivahetust aga 1mm üle vajab? Kusjuures tehase remont mõõdud on kuni 97mm. Eelistaksin hülssi hetkel mitte vahetada, ja kas pärast puurimist vaja nikasiiliga katta? Kas ma saan kuidagi kindlaks teha kas mul on silinder üldse sellega kaetud? Panin nüüd mitu rumalat küsimust üksteise otsa.
Kas sa vaatad suvalisi kolbe või ainult XT600 omasid?
-
- Postitusi: 1109
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: GSX-S 1000
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Rumalad küsimused
keegi kunagi tundis huvi bobisõidu vastu...
http://kingitus.ee/ee/soit-bobikelgus-kelgutamine
Re: Rumalad küsimused
Amordi tehniliste andmete juures on alati kirjas "spring preload" .Mis see siis täpsemalt tähendab?
Kawasaki Ninja<Suzuki GSXR750<Kawasaki Kx125<KTM LC4, Suzuki SV650S, Husqvarna Te610
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
mx77 kirjutas:janis kirjutas:Ok suured tänud. Aga huvitav, et wiseco jällegi mõndades suurustes kolbidel ei nõua hülsi vahetust ja nikasiiliga katmist, kuigi puurima peab veelgi rohkem. Nüüd ei oskagi kolbi valida, hetkel on sees standard mõõdus 95 mm surveastmega 8,5:1 , aga oleks soov saada järgmine lähim suurus surveastmega 10:1-11,5:1. Wiseco valikus on järgmised kolvid 96mm 1mm oversize surveastmega 11,5:1 aga juurde kirjutatud et vajalik puurimine, hülsivahetus ja nikasiiliga katmine, veel on saada 98mm 3mm oversize 10:1 ja kirjutab, et on vaja ainult puurimist - kas see on loogiline et kolvil mida puurid 3 mm standardist suuremaks ei vaja hülsivahetust aga 1mm üle vajab? Kusjuures tehase remont mõõdud on kuni 97mm. Eelistaksin hülssi hetkel mitte vahetada, ja kas pärast puurimist vaja nikasiiliga katta? Kas ma saan kuidagi kindlaks teha kas mul on silinder üldse sellega kaetud? Panin nüüd mitu rumalat küsimust üksteise otsa.
Kas sa vaatad suvalisi kolbe või ainult XT600 omasid?
XT'l ei tohiks üldse hülssi ollagi- nikasil on kantud kohe alumiiniumile