Ta vist pidas silmas, et tema Androidi menüüs on sama valik olemas, mis minu IOSis.
PS! Githubis see arendaja märkus versiooni 3.6 kohta käis minu arust selle kohta, et siit edasi kõik täiendused saavad tulevikus versiooni 3.6.
Pildid minu telost:
Ta vist pidas silmas, et tema Androidi menüüs on sama valik olemas, mis minu IOSis.
PS! Githubis see arendaja märkus versiooni 3.6 kohta käis minu arust selle kohta, et siit edasi kõik täiendused saavad tulevikus versiooni 3.6.
Pildid minu telost:
See valik on seal menüüs juba hallide aegade algusest peale olnud ju...
Olen nüüd oma Hondo QI laadijaga telefoni hoidjat koos Kyocera DuraForce Pro 2 telefoni ja Daytona puldiga natuke kasutanud. Laias laastus on tulemus hea.
Telefoni suurimad puudujäägid MotoGPSi ees olid komplekti ehitades minu jaoks:
Ühesõnaga suurematest puudustest olen mööda saanud.
---Navigeerimisest
Daytona puldi nupud on paksu kinda jaoks nats väiksed (CI on ilmselt parem) aga lihtsalt see fakt, et mul on nupud lenksul ja ma ei pea ristmikul seisma jäädes ekraani kerima ning kinnast ära võtma, on uskumatult vinge!
Navigeerisin kiireid kruusateid ilma igasuguse GPXita Locuses niimoodi, et lülitasin otse lenksult kaardi tsentreerimise välja (lisaks kaardil põhi üles, mitte roteerima). Lenksult zoomisin kaarti sõidu ajal nii, et oleks hea ülevaade aga väiksema klassi teed endiselt nähtavad. Joysticki abil liigutasin punase kursori järgmise ristmikuni, mida pidasin tähtsaks. Siis sõitsin rahulikut ja aegajalt vaatasin kaarti (väga selgelt oli näha, kas olen keeramisele lähedal või mitte). Kui ristmikult ära keerasin, siis oli kas seisma jäädes või edasi sõites väga lihtne ilma kinnast käest ära võtmata kursor järgmise ristmiku peale liigutada. Juhul kui polnud päris kindel, kas valitud tee viib õigesse kohta, siis sai väga kiiresti sisse/välja zoomides ja kaarti liigutades veenduda.
Sarnast navigeerimist on ilmselt väga paljud meist teinud, kui parasjagu soovid kusagile jõuda mööda kitsaid teid. Zumo oli selleks hea peamiselt seeõttu, et sa said kaarti tee ääres kindaga kerida ja zoomida. Puldiga lenksult on seda isegi parem teha. Zumole pulti panna ei saa - parim oleks muidugi kui telo ekraan reageeriks kindale nagu Zumol ja pult oleks ka lisaks...
---
Programmidest rääkides, siis Locus (sarnaselt OsmAnd'ile) on väga hea GPXi jälgimiseks ja ülalmainitud moel navigeerimiseks. Tavapärase GPSina (kirjutad aadressi ja lased kepsul marsruudi arvutada) on minu arvates paremad väga paljud teised programmid nagu TomTom Go, Sygic, MapsME, Waze (aga nemad ei oska jälle GPXi ja muud sellist)
Telefonidest
Kuna ühelgi telefonil ei ole nii head puutetundlikust nagu Zumol, siis telefonivalik ei ole minu arvates navigatsioonisüsteemis kõige tähtsam osa. Kindlasti võiks telefon olla:
Kyocera Duraforce PRO 2 ja PRO 1 vastavad sellele - sama kehtib paljude teiste telefonide kohta. Kokkuvõttes on suva. Muud asjad (laadija, hoidja, pult) on palju tähtsamad. Peaasi, et ülal mainitutest esimesed 3 punkti oleks täidetud.
EDIT: Kui tulevikus keegi peaks tahatma just Kyocera telefoni kasutada, siis ma pigem ei soovita seda, sest olen avastanud, et neil on meie SIMidega probleeme mobiilse netiga - ma polegi seda hetkel veel ära lahendanud, sest mul polnudki erilist plaani seda telefoni netti ühendada (kasutan offline progesid).
---Olen nüüd mitmeid vidinaid ostnud ja müünud. Proovinud leida häid (ja pigem kvaliteetsemaid) lahendusi, kuid ma olen soovitud lõpplahendusest endiselt päris kaugel... Täpsustan kolme punktina:
A Juba lahendatud
-Telefon laeb ideaalselt
-Kogu komplekt on täiesti veekindel ja üsna robustne
-Telefoni lenksule panek ja ära võtmine on okei (aga saaks olla parem)
B Pean veel lahendama
C Ei teagi kas üldse saab lahendada
QuadLock on sellesmõttes palju parem aga nende juhtmevaba laadija on siseruumi mõeldud, nii et Hondo on kokkuvõttes ikka parem.
https://www.quadlockcase.eu/collections ... 9881650285
RAMil on uus asi tulemas aga ma siiski arvan, et  Hondo ilmselt ikka parem (lihtsalt mitte ideaalne).
https://www.rammount.com/part/RAM-B-400-A-UN14W-V7M
Hondo hoidja eelis on veel see, et ta on nii väike, et telefoni kaamera paistab välja. Kuna mu telol on lisaks lainurk kaamera, siis sain teha väga edukalt GoProlaadseid ülevõtteid:
Hondo hoidjasse saab paigaldada igasugu telefone - avastasin, et kinnituspunne saab ümber seadistada teistsuguste nuppude paiknemisega telefonide jaoks.
Foto mu rattalt:
PS! Tore on vahepeal lõõpida, et räägime motojuttu ka ja, et mis nende vidinatega ikka tegeleda. Aga täna on Dual-Sport sõit minu jaoks ikka palju põnevam kui 2006 vahetult enne Zumot, kui ma navigeerisin telefoniraamatust välja rebitud kaardi järgi...
Kuna Transalpil ei ole tehasest tulles kuhugi navi eriti panna, siis meisterdasin ise sellise kinnituse. Naviks sai hetkel ikka vanakooli navi 
Kas esitule küljest voolu varastada on ok? Tahaks lisatulede jaoks samast kohast voolu võtta.


Kawa, Honda, Yamu- vähemalt need mudelid, mis mul olnud on, igal on 2 vaba väljundit olemas olnud, üks esitules ja teine sadula all.
edu
Ma olen Alist pärist 10 eurose X-Gripiga Eesti TETi läbi sõitnud ja mitmes riigis veel, mõne korra käna ka pannud. Telefonil on silikoonümbris ja pole andnud märke, et sealt kumminuppude vahelt kaoks. Sinna ju päris mugav paigaldada Telo. 
Mõtlesin, et kui tugev see hoidik olema peab, et kas kellelgi on mingi kehva hoidiku vahelt reaalselt ära lennanud?
Iseenesest navi palju ei võta, vaid 2A kaitse nii et midagi hullu sellest poleks. Küll aga lollikindlam oleks eraldi juhe vedada, kui lisatuled tahad ka panna.
Teine asi, kas navi nii pimestama ei hakka? Ma tõstsin enda omal madalamale, et saaks üle navi vaadata ja näeks pimedas paremini.
Erci kirjutas: ↑01 Apr 2020, 09:33Ma olen Alist pärist 10 eurose X-Gripiga Eesti TETi läbi sõitnud ja mitmes riigis veel, mõne korra käna ka pannud. Telefonil on silikoonümbris ja pole andnud märke, et sealt kumminuppude vahelt kaoks. Sinna ju päris mugav paigaldada Telo.
Mõtlesin, et kui tugev see hoidik olema peab, et kas kellelgi on mingi kehva hoidiku vahelt reaalselt ära lennanud?
Selles videos tundub vale suurusega hoidja olevat... Kasutan ka ise seda hoidjat ja telefon ei liigu kuhugi ka maastikul. Kumme pole kinnitanud nurkadesse.. 
Ilmselt jah. Siin tundub sama kala olevat. Ehk grip on liiga ülemistes servades. Igal juhul enda hingerahu tagamiseks tasub seda kummikondoomi sinna servade ümber tõmmata.  
Samas siis tundub, et täiesti hästi istub
Samas näha ka, et ilmselt pole need originaal RAM omad, vaid just eelmainitud hiinakad.
Ja üleüldse. Ei saa ma sellest X-grip fenomenist aru. Kui on olemas PD3U, siis miks üldse seda X-gripi vaja osta. Täpselt sama hinnaga ja hoiab su telefoni igas olukorras kinni ja liikumatult. Lisaks ühe käega kasutatav vs X-gripi vedru venitamine ja telefoni asetamine.
http://garmin.com.ee/et/ram-mounts/842- ... grip-.html
http://garmin.com.ee/et/ram-mounts/729-ram-mount-.html
Samuti saadaval suurematele telefonidele.
Lisaks hakkab veel üks huvitav asi silma.. mõlemas videos peale telo kadumist on näha hoidja...millel puudub RAM Mounts logo... See võib olla juhus.. aga need ei pruugi olla originaalid. Lisaks tundub mulle,et logol on sellel hoidjal tähtis roll sest see on tehtud sellisest silikoonisest materjalist mis takistab väga hästi libisemist....
Mul on originaal-Ram X-GRIP millel pole RAM Mount logo
Kas sul kasutaja manuali pole? Üldiselt on välja toodud mingi klemmidega pistik, millel pole midagi otsas. Võid vaadata esitule tagant ja otsida kas mõni pistik niisama seisab ja ootab kaaslast. Sealt saaks siis juba multimeetriga mõõta, kas on kogu aeg vool taga või süütega. Näiteks KTM-il kannatab sinna panna kuni 5A tarbivaid lisasi.
Tegelikult ei juhtu ka midagi hullu, kui telefoni laadimise esitule juhtmele külge ühendad (EDIT. Kui just mingi hüperkiire ja võimas laadija ei ole,  mis võib tarbida esitulega samas suurusjärgus energiat, 40W ja rohkem).
Loomulikult on õigem kasutada n.ö. vabasid otsi või teha nagu mina, et kõik ise lisatud tuled ja muu mudru tuleb akust alates täiesti eraldi kaitsme ja juhtmete kaudu. Kui peaks kunagi olema vajadus mingit elektri kala otsida ... näiteks teel olles, ütled endale sellise lahenduse eest aitähh  .
.
Niisiis, head kaasmootorratturid, kruusa, muda, metsa jms huvilised (et mitte öelda "p***") OSMAND'il on meeldiv uudis. 
Sõiduki seadistuste all on valik "Teekonna parameetrid" ja sealt omakorda on võimalik valida "Eelista katteta teid"
Minu 2019 novembris tehtud arendusettepanek on jõudnud järejekordselt uude versioonini (kes see ikka koera saba kergitab kui mitte koer ise). Minu sabakegitamise point pole mitte selles, vaid asjaolus, et oma soovidest tuleb rääkida ja kui on piisavalt kaaskannatajaid siis OSMAND'i meeskond võtab selle arenduskavasse sisse.
Ma olen nüüd mõned korrad oma Ulefon Armour X5-ga sõitnud ja igati positiivne kogemus. Eredas päikeses on ekraanil olev nähtav väga hästi. Mingi nurga alt võib juhtuda,et minu enda heleda tagi peegeldus tuleb sisse,aga hoidjat saab ka keerata ja see pole probleem.
Mis puutub kindaga kasutamisse,siis ekraan on isegi väga tundlik. Mul on uued ja veel üsna jäikade paksemast nahast näpuotstega kindad ning toimib tõesti iga puudutuse peale. Linnavahel sain sõiduajal vabalt näpitud mida vaja.
2,1A USB laadija sigareti süütaja pesast hoiab aku 100% peal. Mul olid sees kõik asjad,mis tavaliselt telefonis,nii rääkimine kui meilid ja mida iganes veel. tegin mitmeid pikkasi kõnesid,kui waze taustal töötas jne. Ainuke kerge miinus minu jaoks oligi nn telefoni funktsiooni kasutamine,sest seal on kontaktide read suht väiksed,aga hakkama saab. Samas kõnele vastamine on mugavam kui samasal.
See osmandi kattetta teede eelistus on ikka päris segaselt ära peidetud. Aga tore ikka 
kas keegi oskaks seletada kuidas seda osmandit kasutatakse?
Tõmbasin ka just prooviks. Katsetuseks proovisin panna sihtkohaks "mustika keskus" aga hui leidis,siis proovisin "prisma" ikka ei leidnud midagi.
Mis ma valesti tegin?
Veider on see,et proovisin uuesti,et teha Sulle screen,et mul elidis ainult mustika tee v tänava ülesse,aga nüüd siis leidis mul ka,nii mustika keskuse kui ka prisma.
Samas ma ei muutnud ega teinud midagi,isegi ei näppinud vahepeal mobiili 
Telefonisse laadimisjuhtme toppimine on tüütu ja kui USB port märjaks saab, siis olen veel puhta hädas, lisaks kukub see juhe vibra + offroadiga tihti välja
Proovisin siis täna sellist setupi.
X-Ram mount + kahepoolse teibiga veekindel fast chargingut toetav juhtmevaba laadija aliexpressist.
Laadisin siis esmakordselt elus Osmandi ka peale, telefonil oli lisaks veel nett ka taga,  ja 100km+ /h lompidest läbi kruusateel jaistus telefon kenast ja laadis. Telefonil silikoonist tagune ka. Sõidu lõppedes oli aku veidi  rohkem täis kui alustades, st laadimisvõimsus oli ok.  
https://aliexpress.com/item/32959178406 ... X9U7uF01rA
Olen siiani ainult maantel sõites ilmselgetel põhjustel Waze kasutanud aga Osmand tundub maastikul ikka palju parem, lisaks väga palju võimalusi seadistamiseks. Laadisin siis tavalise maha ja võtsin Play Storest Osmand+ ligi. Kuidagi narr nii head asja tasuta saada ja ilma reklaamideta.
See on hea mõte! olen ise ka seda mõelnud. Kui paks see alus on? Ainult iseasi kuidas soojaga ja päikese käes on.. Autos igatahes kui soojemaks läheb ja päike peale hakkab paistma siis läheb kuumaks ja hakkab errorit viskama et ei saa laadida..et liiga kõrge temp. vms..
Ain kirjutas: ↑15 Apr 2020, 23:15See on hea mõte! olen ise ka seda mõelnud. Kui paks see alus on? Ainult iseasi kuidas soojaga ja päikese käes on.. Autos igatahes kui soojemaks läheb ja päike peale hakkab paistma siis läheb kuumaks ja hakkab errorit viskama et ei saa laadida..et liiga kõrge temp. vms..
See "leiutis" on siin juba sügisest saadik üleval. Kuulub altes versioonist  1.2.2 soovitusloetelusse. [mention]iSlanderEST[/mention]  suutis esimesena leida sobiba paksusega aluse. Täpelt selle samasuguine, millega villy siin poseerib. Paksuseks 3.5 mm. 
Päikese käes ülekuumenemise probleem vaid siis, kui otse telefoni peale paistva päikese käes paigal seisad. Kui liigud siis pole probleemi.
villy kirjutas: ↑15 Apr 2020, 22:09Telefonisse laadimisjuhtme toppimine on tüütu ja kui USB port märjaks saab, siis olen veel puhta hädas, lisaks kukub see juhe vibra + offroadiga tihti välja
Proovisin siis täna sellist setupi.
X-Ram mount + kahepoolse teibiga veekindel fast chargingut toetav juhtmevaba laadija aliexpressist.
Laadisin siis esmakordselt elus Osmandi ka peale, telefonil oli lisaks veel nett ka taga, ja 100km+ /h lompidest läbi kruusateel jaistus telefon kenast ja laadis. Telefonil silikoonist tagune ka. Sõidu lõppedes oli aku veidi rohkem täis kui alustades, st laadimisvõimsus oli ok.
https://aliexpress.com/item/32959178406 ... X9U7uF01rAOlen siiani ainult maantel sõites ilmselgetel põhjustel Waze kasutanud aga Osmand tundub maastikul ikka palju parem, lisaks väga palju võimalusi seadistamiseks. Laadisin siis tavalise maha ja võtsin Play Storest Osmand+ ligi. Kuidagi narr nii head asja tasuta saada ja ilma reklaamideta.
image.png
Sul on originaal X-Grip? Samamoodi ei olnud muret kasutada nii. Sõbral on hiina koopia x-gripist ja täpselt sama laadija surub telefoni liiga kõrgele, niiet hiina grip ei hoia telefoni normaalselt kinni. Tundub, et hiina gripid on veidi lühemate "jalgadega" vist.
iSlanderEST kirjutas: ↑16 Apr 2020, 09:40Sul on originaal X-Grip? Samamoodi ei olnud muret kasutada nii. Sõbral on hiina koopia x-gripist ja täpselt sama laadija surub telefoni liiga kõrgele, niiet hiina grip ei hoia telefoni normaalselt kinni. Tundub, et hiina gripid on veidi lühemate "jalgadega" vist.
Jah, originaal X-grip, kartsin, et ma pean hakkama jalgu painutama aga ei pidanud ja minema ei lenda 100-ga läbi aukude sõites, isegi kummiriba ei pannud külge.
Olen neid ostnud erinevatele ratastele nii Bikemanist kui Streetmotost(kus korrusel parasjagu saadaval) ja pole kunagi probleeme olnud. See kahepoole teibi paksus loeb ka + siis mul telefonil veel silikoonist tagune ka aga see õhemapoolne aga usun, et see pigem haardub paremini Gripi tükkidega.
Amazonis selline juhtmevaba laadijaga toode saadaval. 
https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B ... ct_title_1
https://www.amazon.co.uk/-/en/gp/produc ... ct_title_1