13. leht 29-st

Re: Reisikirjad

Postitatud: 19 Okt 2012, 15:54
Postitas Tsikkelröövel

Olin Nõrobist veel kümmekond km jõge pidi ülesvoolu, vangivalvur (sinna sai autoga vaid talvel). Aastail 85-86.
Kokku kaks kuud olin Nõrobis endas, valvasin, et Enn Tarto jalga ei laseks (muig, loodan, et ta ei pahanda, vähemalt minu peale). Muide Nõrob on ka veel 15. saj asula, seal on kinni istunud isegi tsaariperekonna liikmed.
Ja mõned aastad tagasi lugesin, et veel 60 km põhja pool, Tšussovskoje veehoidla kaldal (mis voolab Kolvasse, mille vett me rahumeeli jõime) olid venelased 70-tel korraldanud mitu vesinikupommi plahvatust maapinna lähedal, lootuses ühendada Volga ja Petšora jõgikonnad. Paar pommi ei plahvatanud, mistõttu operatsioon katki jäeti. Mitteplahvatanud pommid on praegugi maa sees. Saastatud sai palju maad ja palju rahvast. Noored põgenesid kes kuhu, vanad jäid... Sõjavägi valvas seda ala 1991. aastani, aga kui N.Liit lagunes, pandi klamotid kokku ja tuldi tulema. Asjast kirjutas Komsomolskaja Pravda 2 pikka artiklit ja seda käidi kohapeal uurimas. Pilt olnud nagu Tšernobõlis, sõjaväekola, raudbetoon, okastraat jne, vaid ilma eluasemeteta.
Kusjuures lingi sellele sain Google Earthist, milles keegi hea inimene oli selle tähistanud ja see oli seal mingi poole aasta eestki alles, aga tänaseks on läinud (!!!) st kellegi karvane käsi tegutseb ka Googles. Ja selle kraatri pilt on ka läinud.
Operatsiooni nimi oli "Taiga". Ja selle kraatrikese koordinaat on 61 18' 24,33 ja 56 35' 37,38.
Vot selliseid saladusi peidab sealne kaunis loodus muuhulgas.


Re: Reisikirjad

Postitatud: 19 Okt 2012, 17:00
Postitas Antti

Meie selle suve tegu...

Postitatud: 15 Nov 2012, 12:21
Postitas ats30

Re: Meie selle suve tegu...

Postitatud: 15 Nov 2012, 12:34
Postitas Piipz

Sakartvelo on see muideks :P
Aga lugesin kõik läbi ja igav teil ei olnud :bsmile:


Re: Meie selle suve tegu...

Postitatud: 15 Nov 2012, 12:57
Postitas ats30
Piipz kirjutas:

Sakartvelo on see muideks :P
Aga lugesin kõik läbi ja igav teil ei olnud :bsmile:

Märkasin viga juba varem, aga ei suuda leida kohta kus pealkirja saab muuta.


Re: Reisikirjad

Postitatud: 16 Nov 2012, 19:47
Postitas stev666

Mõnus lugemine..
Küsimus siis, kas sinna on ka võimalik minna cruiseritega ja biketega. Ei otsi ekstreemsus, aga kas asfaldi kõrval ka midagi vaatata on ja neid kodumajutusi.?


Re: Reisikirjad

Postitatud: 17 Nov 2012, 09:27
Postitas ats30
stev666 kirjutas:

Mõnus lugemine..
Küsimus siis, kas sinna on ka võimalik minna cruiseritega ja biketega. Ei otsi ekstreemsus, aga kas asfaldi kõrval ka midagi vaatata on ja neid kodumajutusi.?

On ikka võimalik. Põhitrassid on asfaldiga kaetud. Probleem on ehk selles, et ainult asfaldile kindlaks jäädes tuleb iga tee 2x läbi sõita. Huvitavamad kohad asuvad perifeerias ja on hea, kui sinna viib 1 kõvakattega tee. Kindlasti tuleb ka trassidel arvestada sellega, et mingid kohad on kas remondis või ära uhutud vms. Kõik kurud on suht raskesti ligipääsetavad (pean silmas cruisereid) ja eranditult pinnaskattega. No ja ega seal neid teid eriti palju üldse ei ole. Vaatasime kaardilt, et kõikidest Gruusia teedest pea pooled oleme juba läbi sõitnud :)
Kindlalt korralik tee on Batumi ja Tbilisi vahel.


Re: Reisikirjad

Postitatud: 14 Jaan 2013, 22:06
Postitas Divikas

Märksõnad siis Bam tee, Kaug-Ida ja Mongoolia. Nii pikast teest on lühikest juttu raske kirjutada aga pikka enam ei viitsi. Sorry, laiskus ei ole edasiviiv jõud, kuid selline ma juba olen...Seekord siis vaid mõni rida reisi raskemast osast, Bam teest. Tõenäoliselt mõistavad selliste asjade tähendust nagunii vaid need, kes sarnaseid reise teinud. Igaljuhul ma ise nautisin iga hetke, kuigi oli ka momente kui ma küsisin endalt, et miks ma seda teen. Siiski tundub, et ilmselt teen ka edaspidi.
Loodetavasti veedate samuti mõne lõõgastava minuti lugu lugedes ja pilte vaadates.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.c ... -2012.html
http://pilt.postimees.ee/kasutaja/vasar ... _2012/3516


Re: Reisikirjad

Postitatud: 14 Jaan 2013, 22:59
Postitas mella66

:bsmile:

Divikas kirjutas:

Märksõnad siis Bam tee, Kaug-Ida ja Mongoolia. Nii pikast teest on lühikest juttu raske kirjutada aga pikka enam ei viitsi. Sorry, laiskus ei ole edasiviiv jõud, kuid selline ma juba olen...Seekord siis vaid mõni rida reisi raskemast osast, Bam teest. Tõenäoliselt mõistavad selliste asjade tähendust nagunii vaid need, kes sarnaseid reise teinud. Igaljuhul ma ise nautisin iga hetke, kuigi oli ka momente kui ma küsisin endalt, et miks ma seda teen. Siiski tundub, et ilmselt teen ka edaspidi.
Loodetavasti veedate samuti mõne lõõgastava minuti lugu lugedes ja pilte vaadates.
http://motoreisid-motoreisid.blogspot.c ... -2012.html
http://pilt.postimees.ee/kasutaja/vasar ... _2012/3516


Re: Reisikirjad

Postitatud: 24 Jaan 2013, 13:07
Postitas Tsikkelröövel

Divikas, minu lugupidamine.
Küsimus aga selline, olen Su reispilte-asju jälginud varemgi, aga vanad piltide lingid enam ei ole tegusad. On Sul nende pildid-kirjeldused ka veel kusagilt kättesaadavad?


Re: Reisikirjad

Postitatud: 26 Jaan 2013, 13:49
Postitas koit

müts maha su ees, krt loed ja ohkad ning ootad suve aint pikkisilmi, saaks aint rulli keerata ja kaduda


Re: Reisikirjad

Postitatud: 26 Jaan 2013, 16:27
Postitas Divikas

See suur, et pole ise ka neid linke kaua aega proovinud, blogis on iga jutu pealkirja järel link ka vastava reisi piltidele, peaks ikka nagu toimima aga mine tea....

pildid on muidu kahes kohas,
varasemad siin http://en.album.ee/user/289420
ja hilisemad siin http://pilt.postimees.ee/kasutaja/vasar


Re: Reisikirjad

Postitatud: 28 Jaan 2013, 10:25
Postitas Tsikkelröövel

Tänud.
Küsimus ka sedapidi, et kuidas on tegelikult asi metsikute telgiööbimistega lõunapoolses Poolas, Slovakkias, Tšehhias? Pean silmas mitte kuskil tankla taga konutamist, vaid ikka nii, et mõnelt väiksemalt teelt metsa keerates? Olen kodutööd siin teinud Google Earthi abil, otsides kohti asustusest eemal, aga kohapealne pilt või märksa teine olla. St kas tasub ressurssi kulutada?


Re: Reisikirjad

Postitatud: 28 Jaan 2013, 13:08
Postitas kalle

Minul on sellele küsimusele alati ainult üks vastus.. kindlasti tasub. Vähemalt proovida tasub ja ikka mõned korrad, et oma meelepärane stiil kujuneks. Kindlasti on vahepeal vaja katust peakohale, et nautida igasugu mõnusi, aga mulle isiklikult on metsikud ööbimised kindel osa reisist, millest ei kavatse loobuda. Seda on ka tehtud enamustes euroopa riikides ja probleeme pole olnud. Maamehe loogikaga mõistlilut tegutsedes saab alati hakkama. Küsimuses mainitud riikides pole kindlasti mingit probleemi ja nendes riikides on seda proovitus ikka kümneid kordi. Sekka kõike, ka seda mis ei huvitanud, aga metsarajalt leiad nii mõndagi nendeski riikides. Kuna asustus suht tihe, siis mõnikord või palju aega minna, kui tankla vm ei sobi, aga lõpuks leidub kindlasti. Ja nagu öeldud, kui meelega pahandusi ei osti, siis sujub kõik ilusti. Üks näide Poolast. Selline tee:

Pilt

mille ääres selline paigake. Väga ok

Pilt

neid pilte võiks siia palju panna, aga poleks sobiv oma eelistusi väga julmalt peale suruda, kõik peab kujunema. Aga lihtne vastus küsimusele oleks JA, JA :)

Kk


Re: Reisikirjad

Postitatud: 28 Jaan 2013, 15:40
Postitas jUHO

Tervist,

Kui metsik see telgiga ja ettekavatsetud ööbimine just on, aga Kalle jutt on puhas kuld ja selliseid täiesti mõnusaid kohti leiad kindlasti. Ideaalset alati just mitte (ideaalne on midagi sellist, kus saaks riideid ja ennast loputada, kus oleks lõkkepuid, kus ei käiks tuul peale, kus paistaks hiline õhtupäike ja ei kummitaks hommikupäike, kus näeks "külalisi" enne kui nemad sind, kus vaade oleks kaunis, jne jne), aga üle keskmise kohti on palju!

Poola on reisimiseks tegelikult juba vahva kant. See mõningane justkui vastikustunne Poola vastu kaasmaalaste poolt on pärit ilmselt bussireisijatelt ja muidu läbisõitjatelt, kelle jaoks Poola on vaid kurnavad 12 tundi istumist. Poolas on hiiglama palju vaadata ja toidud on head. Hinnad on eestlasele pigem odavamad kui kodupoes. Poola inimene on üldjuhul rõõmus ja lahke ning abi paludes lasti meid isegi omapäi kuuri kruustangide ja tööriistade ligi tsiklit remontima.
Kui sellised laagrid sobivad, siis need olid ca 10 minutit otsimist (ehk sisuliselt külast 6km eemale ja vasakule :) );
Pilt
Põllu serval
Pilt
Looduskaitseala külje all
Pilt
Vaateplatvorm?
Pilt
Põhjas, rannas

ps. Poolas proovi kindlasti "piisoni viina"!!


Re: Reisikirjad

Postitatud: 28 Jaan 2013, 21:03
Postitas Tsikkelröövel

Klaar, tänud.
Mul lihtsalt see probleem, et olen matkanud metsikult igal aastal 98. aastast saadik. Aga alati polaarjoone taha (Venemaa ja Skandinaavia). Lõunapool puudub kogemus. Mõtli, võtaks naese pära peale ja prooviks nüüd nii...


Re: Reisikirjad

Postitatud: 30 Jaan 2013, 10:53
Postitas helinamesi

täitsa nõus jUHOga, Poola on mõnus elamus.


Re: Reisikirjad

Postitatud: 01 Veebr 2013, 15:58
Postitas Tsikkelröövel

DIVIKAS, selline küsimus veel: Su varasemad sõidud olid Diversandiga, kuidas mootori jahutusega oli, pean silmas just rasketes tingimustes madala kiirusega ukerdades - üle ei kuumenenud?


Re: Reisikirjad

Postitatud: 01 Veebr 2013, 18:54
Postitas Divikas

Su varasemad sõidud olid Diversandiga, kuidas mootori jahutusega oli

xj on täiesti pommikindel mootor, normaalse sõiduga seda lõpuni ei sõida, vahet pole mis tingimustes. Mu ratta läbisõit oli 189 t kui ära müüsin ja mootor käis nagu kell. Diversandi nõrk koht on vedrustus. Aga tegelikult kergelt kahetsen, et müüsin, väga hea "igapäeva" ratas oli. Sügisel jätsin seisma ja kevadel panin käima ja vahetvahel vahetasin õli (mineraali, kõige odavamat, mida saada oli). Ei muud.


Re: Reisikirjad

Postitatud: 15 Mär 2013, 13:09
Postitas MotoGabriel

http://wherethehellismurph.blogspot.fi/

Ehk on olnud ka kuskil, aga siiski üks jube mõnus ja pildirohke motomatkablogi mille otsa komistasin.


Re: Reisikirjad

Postitatud: 20 Apr 2013, 00:46
Postitas urmas66
Tsikkelröövel kirjutas:

Tänud.
Küsimus ka sedapidi, et kuidas on tegelikult asi metsikute telgiööbimistega lõunapoolses Poolas, Slovakkias, Tšehhias? Pean silmas mitte kuskil tankla taga konutamist, vaid ikka nii, et mõnelt väiksemalt teelt metsa keerates? Olen kodutööd siin teinud Google Earthi abil, otsides kohti asustusest eemal, aga kohapealne pilt või märksa teine olla. St kas tasub ressurssi kulutada?

Poolas on kindlasti selliseid kohti ja läbi riigi sõitmiseks vali pigem otsemaid kui peateid,siiani on kõik sõidetavad olnud ja liiklus ei ole ka nii tihe.Nagu keegi juba mainis.Süüa juua saab seal tõesti odavamalt kui meil ,ning inimesed sõbralikud.Samas on ka hotelle kus koos hommikusöögiga 2-ne tuba 25-30€(kehva ilma korral näiteks).
Telkimiseks kohta leida on ilmselt raskem päris lõunas,kus meri ja turism lähestikku.Lõuna Prantsusmaal ja Itaalias vahemere rannikul on asustus kohati ikka nii tihe,et ära väsitab,aga seal on selleks,et telkida kämpad ja need seal tõesti mugavad.


Re: Reisikirjad

Postitatud: 07 Mai 2013, 06:23
Postitas virxx

Eurotrip 2013 10-28 may (Spain to Estonia)

Postitatud: 11 Juul 2013, 11:10
Postitas Iceman

Väike kokkuvõte siis http://youtu.be/dbe2e5aXJjM :bsmile:


Re: Reisikirjad

Postitatud: 24 Aug 2013, 23:01
Postitas Kalts

Re: Reisikirjad

Postitatud: 13 Sept 2013, 08:57
Postitas Raki

Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/


Re: Reisikirjad

Postitatud: 13 Sept 2013, 09:32
Postitas rannamees
ragz kirjutas:

Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/

Lätlane (paljud rahvad veel) ei sõida 2realisel teel 4s reas. See on nimelt ametlik 3realine süsteem- parempoolsed rattad üle katkendjoone ja keskmine rida on võimaluse korral möödujatele :bsmile:


Re: Reisikirjad

Postitatud: 13 Sept 2013, 09:43
Postitas Raki
rannamees kirjutas:
ragz kirjutas:

Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/

Lätlane (paljud rahvad veel) ei sõida 2realisel teel 4s reas. See on nimelt ametlik 3realine süsteem- parempoolsed rattad üle katkendjoone ja keskmine rida on võimaluse korral möödujatele :bsmile:

jah, PS blogi kirjutab minu kaasreisijast proua. Temal oli ka see aata esimest korda istuda rattal. :)


Re: Reisikirjad

Postitatud: 18 Sept 2013, 11:39
Postitas korben
ragz kirjutas:

Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/

Väga khuul lugemisvara, tundus olevat vägagi meeleolukas reis.

Ise tegin eelmine aasta väikese turistika Austria-Itaalia suunal, natuke juttu ja pildimaterjali leiab siit (hetkel veel poolik, but I´m working on it)
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=919355


Re: Reisikirjad

Postitatud: 18 Sept 2013, 15:37
Postitas Raki
korben kirjutas:
ragz kirjutas:

Minu esimene hooaeg rattaga: http://kahelrattal.wordpress.com/

Väga khuul lugemisvara, tundus olevat vägagi meeleolukas reis.

Ise tegin eelmine aasta väikese turistika Austria-Itaalia suunal, natuke juttu ja pildimaterjali leiab siit (hetkel veel poolik, but I´m working on it)
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=919355

Tänan. Päris suure koorma oled suutnud rattale peale ajada (w) Päris lahe ratas tundub Versys.
Ise plaanin järgmine aasta ka minimaalselt 2 nädalast reisi Lõuna-Euroopasse. Peab ostma suuremad küljekohvrid kui just ratast ei vaheta ja miskit veel juurde kombineerima.


Re: Reisikirjad

Postitatud: 03 Okt 2013, 10:13
Postitas Tsikkelröövel

Korben, oled ikka korraliku kuhja asju suutnud peale laduda. No vähe suurem ratas muidugi ka.
Ise käisin koos provvaga ka juulis üsna samadel radadel. Rattaks Kawasaki W800. Sõitsime läbi ida-Poola Slovakkiasse, seal sai ka ringi uidatud ja lastud ennast GPS-l end läbi kohalike karude tagumiku juhatatud (setting oli "otsetee"), siis Austriasse, seal uitamine (läbi sealsete karude tagumiku - uskuge, täitsa olemas) ja siis läbi Saksamaa ja Tšehhi tagasi, kokku 3 nädalat ja 6000 km. Katuse all olime kokku 2 ööd, muu kõik telgis. Hommikusöögid ja õhtusöögid tegime ise (priimus ja nõud olid kaasas), lõunat sõime reeglina kusagil väljas.
Kola toppisin kõik kolme kohvrisse, paagikotti ei võtnud. Mahtus ära küll, kõik vajalik oli kaasas. Soovitus telgiga reisijatele: ostke need õhukesed väikesed magamiskotid, soovitavalt "envelop"-tüüpi. Ja selja alla isetäituvad madratsid, aga mitte täissuured vaid need pooleteise meetrised - neist on küll, magad soojas ja mugavalt nagu kodus, samas ei võta need ruumi, see madrats on kokkurullitult piimapaki suurune. Tõsi, nad on suhteliselt kallid.
Ratas osutus küll küljekohvrite jaoks veidi lühikeseks, pidin kaassõitja jalatoed ettepoole tooma, et provval oleks kusagile jalgu panna. Lisaks muidugi ka see, et see ratas on madalam ja pehmem, kui mu eelmine kawakas ning seetõttu suure kiirusega serpentiinis sai mitu korda pandud põhjaga (ilmselt keskjalg, eriti Slovakkias, kus on kehvad teed tegelikult) vastu maad, nii et raksus, rääkimata jalaraua lohistamisest. Proua algul piiksus, aga kui pärast Grossglocknerit sattusime Saksamaal Rossfeldstrassele, leidis, et sõidan liiga aeglaselt. No kohalike streetmotodel solistide vastu ma loomulikult oma koormatud klassikuga ei saanud, aga ega ei tahtnud kah. Mootorit pean tõesti kiitma, võimsust pole just ülearu, aga moment on hea, sõida nagu automaatkastiga, käiku lappama küll ei pidanud. Madalalt pöörad ja tuleb.
Mis tunded mind valdavad? Peale sõitu olin nagu väsinud, palju jäi ka tegemata, mis plaanis oli, no sai võimeid üle hinnatud. Nüüd aga on mälestused settinud ja pean ütlema: tore sõit oli. Ja parimad hetked olid ikkagi kohalikes "karutagumikes", st andke GPS-le võimalus ennast eksitada.