15. leht 16-st

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 28 Mai 2021, 08:54
Postitas Krl
will111 kirjutas: 28 Mai 2021, 03:30

ma ei saa aru, mis hetkeks vastu ketiratast ja pöörlema jutt see on? ..

Rullid ju pöörlevad vabalt ja nühi vastu hammasrtast, nagu siis, kui on kaks hammasratast ühenduses. Teoreetiliselt.
Reaalsuses, kui mõelda, kui kiiresti see kett seal peal tegelikult liigub, siis ilmselt nühitakse seda ka ikka igast suunast.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 28 Mai 2021, 10:16
Postitas AzA

Minu jaoks ongi müra ja roostevastasus.
Eks näe, millal mul see kord kuus müra vastu veidi pintseldatud kett ära suusatab vs. korralikult spetsvahenditega vahatatud ja pestud kosmos.
Räägime ju ikka tavalisest tänavasõidust eks.
EI tea, mismoodi need minu ketid on hakanud nö. venima, ju nad siis ei veni, aga puka peal tagaratast keerates on kord pingul ja kord lödi.
Kasutagem miskit teist sõna, olen valmis lingvistiliseks doosiks.

In the end on kett koos ratastega kuluosa, määri palju tahad, lõpuks läheb ikka kortsu ja peab välja vahetama :-|||


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 28 Mai 2021, 10:26
Postitas Maaks

Kulumine on keti puhul see termin, mida tuleks kasutada.
Hea visuaalne indikaator oleks keti läbipaindumine lülidega risti suunas - uus kett seisab pea-aegu sirge, aga kulunud vajub totaalselt kaareks ära.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 28 Mai 2021, 10:55
Postitas JanA

Päris hea selgitus jalgrattaketi kulumise ja hoolduse kohta asub siin: https://jooks.cc/jooksev/su-jalgratta-k ... -olitamist
Mootorratta keti erinevus jalgrattaketist seisneb motoketi rullikute otstes olevates kummitihendites, mis ei lase mustust ja ilmselt ka määret rullikute ja tihvtide vahele.
Üldised põhimõtted nagu keti puhtus, määrimisvajadus ja kulumine/venimine on ilmselt samad. Kulunud kett sööb ära hammasrattad, põhjustab keti pingsuse erinevust ratast ringi ajades ja keti hüplemist.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Juun 2021, 21:33
Postitas joha123

nädalavahetuse soe pani keti ka kasvama... ehk tunnike 90...100 kulgemist ja siis äkist kolksud esimesega minema hakates... no päris maani just ei venind, on veel arenguruumi.... kasutusiga ei tea , sai eelmise omanikuga kaasa.


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 30 Sept 2021, 13:39
Postitas plei

Tulekul Monster 1100 keti vahetus.
Seoses selliga üks rumal küsimus - mis allpool olevate kettide vahe?
Spetsi järgi mõlemad sobilikud. Hetkel soodukaga hinna vahe väga suur pole aga ikkagi...

https://carpimoto.it/en-US/46127_DU-122 ... ain-15.htm
https://carpimoto.it/en-US/46128_DU-122 ... ain-15.htm


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 30 Sept 2021, 13:44
Postitas mx77

ZVM-X on paksemate küljeplaatidega ning seega tugevam.

2,2/2,2 vs 2,4/2,6

https://didchain.com/chains/


Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 11 Juul 2022, 17:35
Postitas morkus
Tere!

Kiire küsimus ketipdedele.

Kui määret (vähke paksemat libestit) kanda nö keti välisküljele, siis kas see ka aitab? Või, kui palju see parem on, kui üldse mitte määrida?

Äkki sõites sulab ja jookseb niikuinii igalepoole, kuhu vaja?

Tänud

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 11 Juul 2022, 18:39
Postitas will111
see ei aita mitte midagi, eriti paksema puhul. määre tuleb kanda rullpindadele ja ketisisekülgedele. väliskülgedel peaks olema ja sinna peaks sattuma nii vähe määret kui võimalik.

sõites lendab määre tsentrifugaaljõu toimel keti pealt nahhui, ja ilmselgelt mitte kuskile sissepoole, vaid ikka väljapoole. ketti määritakse pihustades suunaga seest poolt välja, tavaliselt kiige alt ja ratast ringi keeratas või siis puki peal mootor käima ja käik sisse

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juul 2022, 09:33
Postitas Stinger
morkus kirjutas: 11 Juul 2022, 17:35
Kiire küsimus ketipdedele.
Ei võta isiklikult (kuna mul veel alles ka üks kardaaniga tsikkel :D) kuid paratamatult jäi silma et tsiklifoorumi kontekstis ei leia ilmselt palju nõmedamat viisi küsimuse sissejuhatamiseks - viidates sellele et sisulise vastusega küsimusele kaasneb endale vabatahtlinult ketipede tiitli võtmine. :-|||

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 12 Juul 2022, 10:05
Postitas Tuuletallaja
Stinger kirjutas: 12 Juul 2022, 09:33
...tsiklifoorumi kontekstis ei leia ilmselt palju nõmedamat viisi küsimuse sissejuhatamiseks...
[ :-||| ] Ehk noorsand tahtis lihtsalt olla popp ja noortepärakuline ning propageerida moodsaid euroopalikke väärtusi... [/ :-||| ]

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Juul 2022, 12:09
Postitas cossie
Loll küsimus võibolla, aga kas kasutada on-road või off-road õli? Ratas on yamaha xt660r. Sõidab enamuselt kruusa ja pori. Kett on o-rõngastega......
Siiamaani olen offroad õli kasutanud, aga see kaob ketilt jube kiiresti. Kas onroad õli liiga palju tolmu ja sodi ei korja külge sellistes oludes?
:-|||

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Juul 2022, 17:15
Postitas will111
kasuta o-rõngale sobilikku õli lihtsalt. vahet ei ole ausalt öeldes kas see on off-road või on-road. pigem oleneb tootjast ja konkreetsest tootest. mul on neid erinevaid riiulis umbes 5-6 purki ja olen kasutanud läbisegi kõigil oma erinevatel tsiklitel. ei saaks öelda, et seal mingit märgatavat vahet on.

tolmu külge kogumine ongi paratamatu trade-off õlil, mis kleepub ka keti külge paremini (ja püsib seal paremini). rõngaga ketil suurt vahet ei ole iseenesest kui palju seal paska küljes on aga kui sõidad tõesti peamiselt kruusa ja pori siis mina kasutaks ikkagi vähem kleepuvat õli ning õlitaks ihtsalt tihemini. kruus ja pori on ikkagi ju selgelt ja üheselt offroad tingimus

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Juul 2022, 17:27
Postitas kiilas
cossie kirjutas: 24 Juul 2022, 12:09
Loll küsimus võibolla, aga kas kasutada on-road või off-road õli? Ratas on yamaha xt660r. Sõidab enamuselt kruusa ja pori. Kett on o-rõngastega......
Siiamaani olen offroad õli kasutanud, aga see kaob ketilt jube kiiresti. Kas onroad õli liiga palju tolmu ja sodi ei korja külge sellistes oludes?
:-|||
Kõlab küll veidi reklaamina, aga Liquy Moly valge ketimääre sobib nii rõngastega kui rõngasteta kettidele, lihtsalt tuleks mõistliku aja tagant määrida. LM on võimalus ka 400ml pudelist täita väikest 50ml pudelit mida on mugav kaasas kanda ja sellega välistada keti kuivusest tuleneva kulumise. Mul on isegi paar 50ml pudelit olemas millest surve on välja jooksnud 6+ aastat seismise jooksul, aga võimalik suurest pudelist uus vuss sisse lasta, kes soovib saab aitäh eest omale.
image.png
image.png (110.64 KiB) Vaadatud 3592 korda

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 24 Juul 2022, 17:46
Postitas will111
seesama LM valge määre on muidu ka üsna adekvaatne. üks neist pudelitest, mis mul omalgi riiulis olnud palju aastaid. olen seda ka krossika ketile paar korda susistanud aga peamiselt tänavarattale ning kuskil 400km saab ilusti sõita peale määrimist, enne kui kett hakkab sellist kuivemat häält tegema. otseselt offroadi omadusi küll ei oska kommenteerida aga o-ring keti puhul tundub, et hoiab rõngad üsna värske ja liikuvana. väga palju sodi ka ei tundu külge kleepivat (sellist suuremat ja raskemat liiva, mulda jne)

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 20 Aug 2024, 16:23
Postitas slev
Mõned poed paistavad silma absurdsete hindadega. Tahaks kõiki hoiatada ja lihtsalt ropendada ... Motodepoo ketipuhastaja hind on ligi 17 eur.
Samas pakuvad nad hinnagarantiid ja 5.5x3 järelmaksu.

Carpimotos maksab sama asi 5.8 eur. (link)

Kuvatõmmis 2024-08-20 160940.png

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 20 Aug 2024, 16:49
Postitas will111
toeta ikka eesti kaupmeest...öeldakse ju selle asja kohta :lol: ma arvan, et eks neil sellised asjad olegi müügis lihtsalt 1) lollikeste/ullikeste jaoks ja 2) nendele isadele, kelle jaoks "paarkümmend euri pole raha". selliseid tüüpe on tänapäeval piisavalt palju, ERITI just eestis. nii et miks ka mitte selliste käest nende raha ära võtta, kasum läheb omaniku tasku ja see siis omakorda läheb mõnda teise poodi ja ostab sealt 3 kordselt ülehinnatud "kohaliku" toote :wack: majandus elavneb vms

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 20 Aug 2024, 18:40
Postitas Assamait
slev kirjutas: 20 Aug 2024, 16:23
Mõned poed paistavad silma absurdsete hindadega. Tahaks kõiki hoiatada ja lihtsalt ropendada ... Motodepoo ketipuhastaja hind on ligi 17 eur.
Samas pakuvad nad hinnagarantiid ja 5.5x3 järelmaksu.
Ise suvel ajasin vihast vahutavana taga keti hoolduvahendeid - see Motodepoo hind polnud vastu võetav... Lõpuks sai kaup leitud mitte just nii odavalt kui seal italianode lingil, aga siiski märgatava kokkuhoiuga Lasnamäelt - misiganes pleiss see seal Osmussaare teel pole...

Kuna ise ettevõtja, saan väga hästi aru vajadusest oma marginaal kaubale otsa keevitada. Aga see mõnede eesti ärimeeste ülbus keerata hull hind, soiguda midagi hinnagarantiist, ulguda, kuidas ali, ebay, amazon jm e-äri neid pankrotti ajab, on täiesti üle mõistuse :wack:

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 20 Aug 2024, 19:20
Postitas yeekim
"This product can NOT be shipped to your Country"

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 20 Aug 2024, 20:52
Postitas Turist
slev kirjutas: 20 Aug 2024, 16:23

Carpimotos maksab sama asi 5.8 eur. (link)
Vähe kasu kui "This product can NOT be shipped to Estonia". See on ka mingi ajutine soodusmüük, tavahind on üle 10 EUR, Eestistki saab sama hinnaga: https://starmoto.ee/motul-c1-chain-clea ... spray.html

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 20 Aug 2024, 21:38
Postitas Assamait
Assamait kirjutas: 20 Aug 2024, 18:40
...
Ise suvel ajasin vihast vahutavana taga keti hoolduvahendeid - see Motodepoo hind polnud vastu võetav... Lõpuks sai kaup leitud mitte just nii odavalt kui seal italianode lingil, aga siiski märgatava kokkuhoiuga Lasnamäelt - misiganes pleiss see seal Osmussaare teel pole...
...
Leidsin, Moto24 on binsnessi nimi. https://moto24.ee/motul-greases-and-add ... n-clean-c1
Paneme siis asjad kõrvu:
  • Motodepoo 15.67
  • italianodel 5.80/10.55 ja ei saadagi siia
  • starmoto 10.61
  • moto24 8.90 - tundub püsiv sooduka näitamine, minu meelest oli ka Jaani paiku sama hind.
Vaatame nüüd seda pilti: Motodepoo hind on ca 2x kallim kui Moto24-l. Ei usu, et Moto24 hooldusvahendeid dumpinguga müüks, et kui selle ostad, siis äkki ostad sealt KALLI hinnaga kiivri ka :D (pole kiivrite hindasid võrrelnud, lihtsalt näide!).
Mida me võime sellest järeldada? Et Motodepoo kate antud tootele on üle 100% :shock: :wack: Ilmselt ka kõigele muule "prügile". Rattaid ja riideid vaevalt et sellist julma pannes müüa õnnestuks. Way to go depoo boys!
No on ka väike võimalus, et Motodepoo on halbade asjaolude küüsis: ntx eriti julma hinnaga hulgi otsas elatakse...

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 20 Aug 2024, 22:10
Postitas zorten22
Aaa, mida see kallihinnaline pudelike teeb ka ketiga?

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Aug 2024, 09:17
Postitas urmas66
Assamait kirjutas: 20 Aug 2024, 21:38
Assamait kirjutas: 20 Aug 2024, 18:40
...
Ise suvel ajasin vihast vahutavana taga keti hoolduvahendeid - see Motodepoo hind polnud vastu võetav... Lõpuks sai kaup leitud mitte just nii odavalt kui seal italianode lingil, aga siiski märgatava kokkuhoiuga Lasnamäelt - misiganes pleiss see seal Osmussaare teel pole...
...
Leidsin, Moto24 on binsnessi nimi. https://moto24.ee/motul-greases-and-add ... n-clean-c1
Paneme siis asjad kõrvu:
  • Motodepoo 15.67
  • italianodel 5.80/10.55 ja ei saadagi siia
  • starmoto 10.61
  • moto24 8.90 - tundub püsiv sooduka näitamine, minu meelest oli ka Jaani paiku sama hind.
Vaatame nüüd seda pilti: Motodepoo hind on ca 2x kallim kui Moto24-l. Ei usu, et Moto24 hooldusvahendeid dumpinguga müüks, et kui selle ostad, siis äkki ostad sealt KALLI hinnaga kiivri ka :D (pole kiivrite hindasid võrrelnud, lihtsalt näide!).
Mida me võime sellest järeldada? Et Motodepoo kate antud tootele on üle 100% :shock: :wack: Ilmselt ka kõigele muule "prügile". Rattaid ja riideid vaevalt et sellist julma pannes müüa õnnestuks. Way to go depoo boys!
No on ka väike võimalus, et Motodepoo on halbade asjaolude küüsis: ntx eriti julma hinnaga hulgi otsas elatakse...
Ilmselt ka oleneb miilliste kanalite kaudu keegi seda sisse ostab. Üks kohalik suur varuosa hulgimüüja müüb seda nö letihinnas sellise hinnaga
MOTUL C1 CHAIN CLEAN KETIPUHASTUS 400ML/AE DUAL SPRAY Hind:8.85+km siit tuleb maha kliendi soodukas,mis võib ulatuda isegi 30-50% kanti.
Kuid selle aine tarve on nii piisavalt väike, et osta see 8€ või 15€ eest, siis olulist kokkuhoidu rahakotis see ei tekita.

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Aug 2024, 10:17
Postitas 701
Mina oma suht palju pori sees sõitvate ratastega vaatan just, et nende igasuguste mökside hind ja kulu on selline , et igal juhul on odavam osta uus kett natuke tihedamini ja nendele moosidele raha mitte raisata. Mulle tundub, et keti eluiga sellest oluliselt ei pikene, kui see 15€ pudel sinna tühjaks lasta.

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Aug 2024, 12:05
Postitas will111
ainult poris sõites väga palju ei pikene jah. juhul kui sul on kinnine kett.

aga no reaalsus on see, et pihustatava ketiõli tuubi/pudeli saab endiselt vabalt kätte ~5euroga, ja ei nõua see mingit päeva googeldamist või ma ei tea mis imede tegemist.
ühest jätkub noh...ma ütleks, et vähemalt 20k km jaoks kui sõidad tänavatel ning määrid ketti mõistusega. krossikate ja metsarataste puhul rohkem tunnipõhine arvestus ja selle kohta pole väga arvet pidanud. kunagi a'la 6a tagasi sai mingi suurema tellimusega koos ostetud 3ne pakk metsaka ketiõli, ehk siis 3x400ml ja hind oli 10eur. otsa need pole veel saanud :D

üks asi on keti kestmine, järgmised asjad on ketikate kestmine ja kasvõi näiteks lärm ja müra. minumeelest kuiva ülekandega ringi sõita on lihtsalt rõve. või võta esimene ketikas...okei võibolla seda pole niiväga kallis uut osta. aga vahetada on ikkagi paras töö. seda õli sinna vahel pihustada on kümme korda väiksem töö.


mis puudutab eelnevat hindade teemat siis see peaks ju suhteliselt ilmselge olema, et igasugused kohalikud butiiid müüvadki suvalist pudipadi vihase juurdehindlusega. nende asjade müügi mõte ongi seda juurdehindlust sealt vahelt võtta. jah sisseostu kanalid võivad olla erinevad ja mida iganes aga no kokkuvõttes igal sellisel õlil, pudelikesel ja muul "jullal" on mingi tootjahind. see hind millega motul selle asja ära annab kui on valmis toodetud. peaks olema ülimalt selge ju, et see number pole ligilähedal ka mitte mingisugusele 18 eurole :lol: päris täpset ei tea aga muude tegurite järgi võib oletada, et ju ta kuskil seal 3-4e juures vast ole. ülejäänu on kõik juba erinevate "vahemeeste" puhas kasum - noh hästi väike osa on transpordi maksumus ka muidugi. nii et kes kui palju vahendajate maksab või maksta tahab...vähemalt 100% maksad tootjahinnale juurde nagunii. lihtsalt kui päris ullike oled siis maksad 300% ka. jah, erilist kokkuhoidu ei tekita see kas ostsid ühe pudeli üli 8 või 15 euro eest. aga inimesed, kes ostavad selle asja 15e eest, ostavad veel igakuiselt miljon muud asja igasuguste x summade eest. kokku tuleb see summa tuhande kanti või lausa tuhandetes mõne suurema isa puhul. endiselt erilist kokkuhoidu ei tekita kui ostad hunniku asju 2k või 1k eest kuus? eks igaüks ise mõtleb...

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Aug 2024, 13:23
Postitas ranel
Ma määrin ketti vaid seetõttu vahel, kuna kriuksuvat ketti on jube kuulata ja vahel kipub kuiv kett maanteel kakkuma. Pintslit ei kasuta. Panen suure hernetera suuruse tüki vahepeal peale ja kannab ise laiali ära. Viimati ostsin 3 tuupi korraga ja viimased 15k km on kulunud umbes 1.5 nendest ära. Üldiselt olen ma ka klubis, et ketti määrin pigem vähem, kui rohkem.
https://pood.motohoov.ee/et/a/ketipasta ... e-c5-150ml


Kõige mugavam oli sõita muidugi Scottoileriga, aga maastikule keerates on suht ruttu düüs kinni.

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Aug 2024, 14:27
Postitas Macintosh
Ma olen väga vilets ketimäärija. Pidvalt läheb meelest s.t. ma ei määri ketti iga X kilomeetri tagant vaid siis, kui meelde tuleb. Meelde tuleb pigem harva. Võiks sagedamini meelde tulla. Va. kui ma sõidan kruusateid/pinnasteid siis mingil arusaamatul põhjusel tuleb meelde määrida ja puhastada peale igat sõitu. Mine võta kinni.

Eriti unub mul määrimine pikkadel reisidel asfaldil. 2000-4000K km on sellisel puhul pigem reegel kui erand. Reisil tuleb mul üldse määrimine pigem meelde siis kui kett hakkab "vinguma". Selllest hoolimata kipuvad mu ketid kestma +20K km. Seni pole mul ükski kett kulumise või lülide kinni jäämise tõttu tõttu üles öelnud, ühel hetkel hakkab see pärast iga pingutust kiiresti venima ja siis on teada, et lõpp on käes.

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Aug 2024, 14:57
Postitas will111
mina olen neid nö. kinni jäänud lülidega kette näinud ja vahetanud küll päris palju. kuivõrd või mil määral see on just keti mitte määrimisest ja kuivõrd lihtsalt vanusest, läbisõidust ja muudest tingimustest...raske täpselt öelda. aga kõik need on olnud sellised ketid, mis on minu kätte jõudes olnud ikka pigem kuivad kui korralikult õlised

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Aug 2024, 15:24
Postitas Assamait
ranel kirjutas: 21 Aug 2024, 13:23
Ma määrin ketti vaid seetõttu vahel, kuna kriuksuvat ketti on jube kuulata ja vahel kipub kuiv kett maanteel kakkuma. Pintslit ei kasuta. Panen suure hernetera suuruse tüki vahepeal peale ja kannab ise laiali ära. Viimati ostsin 3 tuupi korraga ja viimased 15k km on kulunud umbes 1.5 nendest ära. Üldiselt olen ma ka klubis, et ketti määrin pigem vähem, kui rohkem.
https://pood.motohoov.ee/et/a/ketipasta ... e-c5-150ml


Kõige mugavam oli sõita muidugi Scottoileriga, aga maastikule keerates on suht ruttu düüs kinni.
Ise sõitsin paar hooaega tagasi selle pastaga ketti määrides... See kuradi pintsel muutus ikka väga kiirelt kasutuskõlbmatuks ja hakkas tuubi pigistades hoopis tuubi otsast plahvatuslikult irduma...
Pasta hernetera varianti proovisin, peale seda kui keegi sinutorus mudis seda tegema... Ei olnud hea kogemus - tagavelje viskas räigelt seda määret täis.
Hetkel sõidan Cobrra Hiina anaalloogiga... Aksliõliga. Töötab nagu jumal juhatab, mitte siis kui keerad... Kasutan loogikat, et kui kett häält teeb, siis keeran kuni hääl kaob - või Cobrra pott tühjaks osutub.
Vahel harve, kui kallikese eest hoolitseda viitsin, saab ketipuhastust ja ketõli...

Re: Keti hooldus ja eluiga

Postitatud: 21 Aug 2024, 16:44
Postitas ranel
Assamait kirjutas: 21 Aug 2024, 15:24
ranel kirjutas: 21 Aug 2024, 13:23
Ma määrin ketti vaid seetõttu vahel, kuna kriuksuvat ketti on jube kuulata ja vahel kipub kuiv kett maanteel kakkuma. Pintslit ei kasuta. Panen suure hernetera suuruse tüki vahepeal peale ja kannab ise laiali ära. Viimati ostsin 3 tuupi korraga ja viimased 15k km on kulunud umbes 1.5 nendest ära. Üldiselt olen ma ka klubis, et ketti määrin pigem vähem, kui rohkem.
https://pood.motohoov.ee/et/a/ketipasta ... e-c5-150ml


Kõige mugavam oli sõita muidugi Scottoileriga, aga maastikule keerates on suht ruttu düüs kinni.
Ise sõitsin paar hooaega tagasi selle pastaga ketti määrides... See kuradi pintsel muutus ikka väga kiirelt kasutuskõlbmatuks ja hakkas tuubi pigistades hoopis tuubi otsast plahvatuslikult irduma...
Pasta hernetera varianti proovisin, peale seda kui keegi sinutorus mudis seda tegema... Ei olnud hea kogemus - tagavelje viskas räigelt seda määret täis.
Hetkel sõidan Cobrra Hiina anaalloogiga... Aksliõliga. Töötab nagu jumal juhatab, mitte siis kui keerad... Kasutan loogikat, et kui kett häält teeb, siis keeran kuni hääl kaob - või Cobrra pott tühjaks osutub.
Vahel harve, kui kallikese eest hoolitseda viitsin, saab ketipuhastust ja ketõli...
Selle laiali viskamise vastu aitab kenasti, et paned hernetera suuruse tüki peale ja keerutad mõned korrad käsitsi ratast, et laiali veaks. Alati panna pasta keti siseküljele. Ise teen seda tegevust keskhargil. Küljejalal ja kohe sõitu on loogiline, et üleliigse kuhugi ära viskab.