190. leht 391-st

Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 09:56
Postitas Pan
raunts kirjutas:

Kas ja kuidas kodarvelgede tasakaalustamine käib? Kas on vaja neid samamoodi kontrollida nagu alu velgede puhulgi? Või ei ole nendel midagi vaja teha pärast uue rehvi peale panekut?

Kui kiirused lähevad ikka üle 50 km/h siis on igal juhul vaja tasakaalustada. Sitemal juhul vibreerivad muidu hambad ka suus lahti. Tsikli rataste tasakaalustamisega muide kõik rehvitöökojad ei tegele.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 10:02
Postitas mx77
Pan kirjutas:
raunts kirjutas:

Kas ja kuidas kodarvelgede tasakaalustamine käib? Kas on vaja neid samamoodi kontrollida nagu alu velgede puhulgi? Või ei ole nendel midagi vaja teha pärast uue rehvi peale panekut?

Kui kiirused lähevad ikka üle 50 km/h siis on igal juhul vaja tasakaalustada. Sitemal juhul vibreerivad muidu hambad ka suus lahti. Tsikli rataste tasakaalustamisega muide kõik rehvitöökojad ei tegele.

Nii hull see asi ka nüüd ei ole. Krossirataste kiirused on seal kuni 100 kmh ja siiani on hambad veel suus.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 10:17
Postitas Pan
mx77 kirjutas:
Pan kirjutas:
raunts kirjutas:

Kas ja kuidas kodarvelgede tasakaalustamine käib? Kas on vaja neid samamoodi kontrollida nagu alu velgede puhulgi? Või ei ole nendel midagi vaja teha pärast uue rehvi peale panekut?

Kui kiirused lähevad ikka üle 50 km/h siis on igal juhul vaja tasakaalustada. Sitemal juhul vibreerivad muidu hambad ka suus lahti. Tsikli rataste tasakaalustamisega muide kõik rehvitöökojad ei tegele.

Nii hull see asi ka nüüd ei ole. Krossirataste kiirused on seal kuni 100 kmh ja siiani on hambad veel suus.

Krossirattad on selles suhtes jah erand. Seal ei ole olulist vahet ka kas kaotad oma hambad tasakaalustamata ratta põhjustatud vibratsiooni või ebaõnnestunud maandumiskatse tõttu (crash)
Tänavarattaga on tasakaalustamata rattaga ikka üsna kehv mööda siledat asfalti kulgeda. Olen proovinud.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 10:45
Postitas grahv

Mis vahet seal on, kodar või valuvelg - mõlemad võivad tasakaalust väljas olla... Tinaraskused pannakse ümber kodara.
Siledal teel tunned kas on vaja, kruusal ei saa enam aru midagi.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 11:55
Postitas krõps

Pan sa räägid krossiratta maandumiskatsest nagu lennukist või kosmosesüstikust, pole veel üksi krossikas üles jäänud ja ei jää ka edasipidi, kuigi jah, hambaid kukutakse välja igapäev, isegi krossikad puki pealt maha võttes või vana vibreeriva Transitiga krossiraja äärde sõites, motosport pole nõrkadele.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 15:41
Postitas raunts

Igatahes sain omad vastused ja mina tänan..


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 19:41
Postitas MarekM

kas ja kuidas eraldada lenksu sees olevat nn puksi, mille sisse keeratakse lenksuraskust hoidev polt?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 19:52
Postitas pühak

Kes sul seda teab, on see sisse pressitud, külge keevitatud või kuidagi muud moodi pandud, kui sa täpsemalt ei kirjelda. Kui omal lenksu vahetasin, avastasin raskuste tagant hollandlase viletsavõitu kvaliteediga treitöö, mis oli servapidi lenksust väljas ja nelja punktiga kinni. Kuna puks ise välja ei paista, leppisin juba valmis asjadega, milled rällakaga lahti lõikasin ja uue lenksu otsa samamoodi nelja punktiga keevitasin.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 20:11
Postitas MarekM

rattal ei ole peal originaallenks, seega kellegi aretustöö tulem see ilmselt on...

Edit:

Pilt

Mobiilikaamera tabas sellise aretise.

Põhjus, miks ma selle küsimuse siia püstitasin on see, et ehk on kellegil kogemusi analoogsete aretistega. Kuna minu kindel soov on äsjaostetud fäänsid lenksuotsapeeglid ikka külge keerata, siis ilmselt tuleb lõpuks ikka puur mängu võtta...


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 22:56
Postitas puna

Ilmselt kõige keskmine osa surub asja laiaks.
Kõigepealt löö see sisemine asi (puks) sisse siis saad ehk selle teise välja tõmmata


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 23:01
Postitas stev666

lõpus paistab ju kuuskant
või siiski ei


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 23:15
Postitas puna

Tundub, et 2 puksi jooksevad koonusena kokku ja surub laiaks.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 23:18
Postitas Loff

Kas olen õigel teel kui ütlen, väljast sissepoole, pildil olevate asjad - rutska kumm, lenks ja siis alles see junn, mis lenksutoru sees?
Oli sellest raskusest polt läbi ka? Kui jah siis keera see polt raskuseta sinna sisse tagasi natuke ja siis löö poldile peale. see peaks koonuse lahti lööma. Siis peaks selle "tüübli" kätte saama.

AGA seda kõike ainult siis kui see on nii ehitatud nagu ma arvan. Kui eksin siis ...


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 09 Jaan 2014, 23:56
Postitas puna

Ja seal kõige sees ilmselt see koonus veel mida mina arvan.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 11:38
Postitas MarekM

Loffi pakutud järjekord on õige. see sisemine ava on tõesti keermestatud ja sinna kinnitub lenksuraskuse polt. Katsetan nv, et keeran poldi sisse ka koputan otsast. Tänud.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 17:07
Postitas Kennu

Ehk on kellelgi kogemusi.Hammasrihm purunes autol Renault kangoo 1.4 bensiin
et kas nüüd on klapid ka kõverad või piisab uuest hammasrihmast.
Tean,et mõnedel isenditel ei saa klapp koviga kokku,aga sellest masinast ei tea tuhkagi.
Teema selles,et pakutakse tasuta seda masinat mulle.Kui piisab rihmavahetusest siis võtaks ära,
aga kui peab mootori remonti tegema siis vist ei viitsi sellega möllata.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 18:02
Postitas Melx

Enamustel ei tohiks juhtuda suurt midagi kui just peenestamise ajal ei lagune rihm. On maanteekiirusel läinud ja jäi masin täitsa terveks. Muud ei saa siis lükad kuusakoskisse :).


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 19:31
Postitas Boobush

Oleneb mis aastakäigu Kangooga tegu on. 16 klapilistel käivad klapid kindlasti pähe, uuematel 8. klapilistel samuti käivad klapid vastu kolbe. Võibolla mingitel vanematel ei käi klapid pähe, kuid hetkel netist loetu põhjal, siis lihtsa rihmavahetusega suure tõenäosusega renaulti puhul ei pääse.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 19:52
Postitas mart211

tasuta tulen ise järgi :D


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 20:07
Postitas piloot
Melx kirjutas:

Enamustel ei tohiks juhtuda suurt midagi kui just peenestamise ajal ei lagune rihm. On maanteekiirusel läinud ja jäi masin täitsa terveks. Muud ei saa siis lükad kuusakoskisse :).

Sellel ei ole tegelt suurt vahet, kas lööb klapid pähe kõrgetel pööretel või või käivitamise ajal, kahjud on ühesugused ja enamusel käivad klapid peas ära, kui rihma-ketiga miskit juhtub, kahjud jällegi olenevalt autost erinevad. Mõnel on kohe tehtud nookur kõige nõrgemaks lüliks ja piisab ainult selle vahetusest, mõnel tuleb tõukur lisaks. S*temal juhul on nukkvõllid ja kõik jutud - ühesõnaga "klaver põõsas" :D


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 20:10
Postitas 426f

97 diisel primeral ei juhtunud midagi mootoris kui hammasrihm katkes


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 20:12
Postitas Loff

Vana hea Volvo 8 klapiline rödblok on selles suhtes pommikindel välja arvatud juhul kui nuka tõus ületab julgelt 12mm.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 20:13
Postitas puna

Võid arvestada, et käisid peas ära lahti tuleb nagunii teha ja kui ei käinud see on sinu lotovõit seekord.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 21:32
Postitas davidsoniharald

Sama mootoriga 1,4 16v Meganel käisid klapid ilusti mööda kolbe. Pääsed paari klapi, hammasrihma ja kaane tihendi vahetusega. Aga mis juhtus, et nii läks? Meile väideti, et see pidi juhtuma, sest me hommikul tõmbasime auto käima ennem remonti sõitmist. Seda ma aga ei usu ja ei hakka never-ever uskuma. Aku oli tühi muidu.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 22:29
Postitas Loff

Käima tõmmates nii mõnigi rihm ennegi lennanud! Eriti kui käima tõmmatava auto sidurit järsku päästa.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 10 Jaan 2014, 23:04
Postitas madjs
Loff kirjutas:

Käima tõmmates nii mõnigi rihm ennegi lennanud! Eriti kui käima tõmmatava auto sidurit järsku päästa.

Eriti rõõmsalt lähevad tõmmates klapid pähe nendel konedel millel on automaatne rimapinguti vedruga ja se juhtub just siis kui lonkat lonkat tõmmata, lööb vahepeal rihma lõdvaks. Diisel mootorite puhul on puhas ime kui klapid pähe ei käi peale rima katkemist, 16 v motodega sama lugu. Pääseda võivad 8v motod, mitte kõik. Endal lendas kunagi vanal audi coupel käbi otsast minema, piisas uue käbi paigaldamisest. Motoks oli 1,8 82kw 8 klapiline. Asi juhtus käiguvahetuse ajal, st. kui olin 4 käigu lõppu piinanud ja viiendat sisse raiusin. Tegelt kaks hüdrotõukurit jäid peale seda tiksuma ju ta selle paaru pealt seal midagi katsus ikka aga surved jäid alles.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 11 Jaan 2014, 00:08
Postitas koi

Rover, miinus 20 külma, aku kõhna, tõmmates rihmal hambad maha ja 14 klappi kõverad.
Ma suht kindel, et klapid kolvid kätlesid ka sellel renul. Ega muud, kui kaan maha ja siis asi selge, mis juhtus.
Ainult plokikaane veaga autot vanarauda vedada pole küll mõtet.
Kui muidu masin enamvähem konditsioonis, tasub ikkagi see mootor elustada.
Kui on mõistlik hind, kaaluks ise selle piruka ostmist, kuigi see kanguu miskit normaalne sõiduriist pole. No kola vedamiseks kõlbaks tegelt küll.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 11 Jaan 2014, 07:50
Postitas davidsoniharald
Loff kirjutas:

Käima tõmmates nii mõnigi rihm ennegi lennanud! Eriti kui käima tõmmatava auto sidurit järsku päästa.

Jah aga kas see auto pärast käima tõmbamist ka siis sõidaks omal jalal 10+km ennem teenindusse jõudmist?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 11 Jaan 2014, 08:55
Postitas Kennu
davidsoniharald kirjutas:

Sama mootoriga 1,4 16v Meganel käisid klapid ilusti mööda kolbe. Pääsed paari klapi, hammasrihma ja kaane tihendi vahetusega. Aga mis juhtus, et nii läks? Meile väideti, et see pidi juhtuma, sest me hommikul tõmbasime auto käima ennem remonti sõitmist. Seda ma aga ei usu ja ei hakka never-ever uskuma. Aku oli tühi muidu.

Sõitmise ajal lihtsalt suri välja.Masin ise aastast 2000.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 11 Jaan 2014, 08:58
Postitas Kennu
koi kirjutas:

Rover, miinus 20 külma, aku kõhna, tõmmates rihmal hambad maha ja 14 klappi kõverad.
Ma suht kindel, et klapid kolvid kätlesid ka sellel renul. Ega muud, kui kaan maha ja siis asi selge, mis juhtus.
Ainult plokikaane veaga autot vanarauda vedada pole küll mõtet.
Kui muidu masin enamvähem konditsioonis, tasub ikkagi see mootor elustada.
Kui on mõistlik hind, kaaluks ise selle piruka ostmist, kuigi see kanguu miskit normaalne sõiduriist pole. No kola vedamiseks kõlbaks tegelt küll.

Masin iseenesest sõitis,oli igapäevases kasutuses,ülevaatusjne kõik tehtud.
Tuled viled, kõik toimib.