Re: Trans Euro Trail - TET
Macintosh kirjutas:Mis marki navi?
TomTom Urban Rider vist on nimi.
Macintosh kirjutas:Mis marki navi?
TomTom Urban Rider vist on nimi.
Jaffimees kirjutas:Igo kaardirakendus toetab vaid maksimaalselt 99 waypointi ühele teekonnale. See TET Eesti osa koosneb 17550 waypointist. Routeconverter tegi 178 eri faili kogu raja läbimiseks. Põhimõtteliselt peaks terve raja läbi joonistama uuesti minimaalsete punktidega, et säiliks algne rada.
Salvestsin endale 4500 punktise teekonna maha ja iGO (iGP primo 2.4) põhine GPS soostus seda ilma igasuguse kobinata lugema.
sinilind123 kirjutas:Macintosh kirjutas:Mis marki navi?
TomTom Urban Rider vist on nimi.
Alusta sellest, et selgitad vällja, kui palaju punkte on sinu Urban Rider nõus "alla neelama". Või siis lae teekond näiteks https://www.plotaroute.com/ ja jaga teekond mitmeks jupiks ning proovi uuesti.
Ta vist võtab 46 punkti. Google nii väitis.
No siis sa oled omadega ikka põhjalikult [kanarbikus]. Sa vajad mõnd teist GPS'i mis on võimeline vähemalt paarituhande punktiga hakkama saama.
Täna sai ette võetud koos bikeri kasutajaga laurikaks TET trass Värska-Läti piir. Start Tartust 9:00, Värskas tankimine ja trassile. Piusa kandis oli tiba liivaseid teid aga ei midagi hullu. Piusa jõe ürgoru rada oli "vana hea" olen seal ennegi käinud. Vastseliina kandis oli paar head avastamata rada minu jaoks. Kirikumäe järve ääres sai tehtud kiire soe söök ja kohvi. Edasi Munamäe juurde Haanjasse ja sealt keeras tee Rõuge poole. See jupp metsas oli täitsa avastamata pärl minu jaoks, väga mõnus jupp oli. Vahepeal oli jälle tiba kruusa ja trassi lõpp oli jälle mõnus metsarada pea kuni piirini. Mõned mudased kohad seal Rõuge jupi peal olid aga sellised üsna mõõdukad. Piiril olime umbes kell 16.
Kuna kontrollaeg oli, et 18 hakkame Valgast Tartu sõitma siis otsustasime, et proovime Läti TET-i alguse ka ära. Kaardi järgi tundus, et teeme ca 25 km TET-i trassi ja siis saab Valga poole mineva tee peale ära keerata. Esiotsa oli lihtsalt tavalist kruusateed aga umbes 12 kilomeetri pärast keeras väiksele metsateele mis muutus järjest mudasemaks ja lombid suuremaks ja pikemaks kuni lõpuks jõudsime mingi talukoha juurde kus tee just-kui otsa sai. Väikese otsimise peale ja üritades seda TET-i joont järgida läks rada üle karjamaa ja seal tekkis mingi jälg jälle ette aga umbes 500m pärast olime ühe mahajäetud talu hoovis kust edasi algas lagendik mis oli täis harvesteride poolt tehtud sügavaid ja vett täis rööpaid. Kõndisime umbes 300 meetrit sealt edasi, et otsida mingitki võimalust, et kuidas sealt läbi/mööda laveerida ja mis edasi ootab aga kuna nii-öelda "tee" mis peale lagendiku edasi läks oli ilmselgelt liig meie mammutite jaoks siis tundus mõistlik kella vaadates tagasi pöörata. Koht ise millest räägin asub siin https://goo.gl/maps/yEKpGF7M3q82 Kui keegi Läti trassi sõitnud on siis hea meelega kuulasin mis moodi seda kohta läbiti.
Trip ise oli suurepärane, kahe peale kokku üle 4 korra vist mudas külili ei käinud ja sellest enamus oli Läti poole peal
Tagasi Tartus olime poole kaheksa paiku õhtul ja Tartust Tartuni tuli 390km. Trassil sellest u 200.
See google maps-i satelliidipilt sellest kohast muidugi ei vasta enam tänasele hetkeolukorrale ![]()
Pilt ka antud lagendikust.
No idee kohaselt see trass ongi mõeldud niiöelda keskkaalus ratastele, stiilis KTM 690 või näiteks see mingi uus 250cc Honda on populaarsed valikud, mitte täispurjes ADV-dele. Kui suure rattaga on mööda suurt teed ka põhimõtteliselt täiesti okei liikuda, siis nende saledamate rataste mõte muutub häguseks, kui reisi käigus üldse metsa ei keera - sellest ka raskusastme valik. Eks palju sõltub ka sellest, millega konkreetse riigi linesman ise sõidab, lätlasel vist ongi 690 ![]()
Ehk siis väga pole vast mõtet stressata kui Varaderoga peab kuskilt tagasi tulema.
Jah, ega ei stressagi, äge oli ju
Lihtsalt selles konkreetses kohas oleks ka kergema tsikliga läbimine korralik tõstesport olnud - rööpast rööpasse tõstmine (kahekesi). Selle pärast tundsingi huvi, et kas keegi seal läbi ka forsseerinud on. Ilmselgelt on mammutiga omad mõistlikud piirid kuhu ronida - eesti osal siiamaani pole probleeme olnud. Korraliku rehviga ronib mudast läbi küll. Vaadates osade teist riikide radasid, siis jah, pole mõistlik sinna nii suure ja raske rattaga ronida. Aga noh - kui ei proovi siis ei saa teada ka, kas oli mõistlik ![]()
Eks lätlane mõtles et paneb enne raja lõppu väikse rosina koogi sisse, et inimestele ta riik ikka meelde ka jääks
Pildil oleva rohu järgi ei tundu nagu viimase aasta jooksul (mil see rada tõenäoliselt tehtud on) seal midagi drastiliselt muutunud saaks olla.
See mõistlikkus on selline suhteline asi, ma kunagi arvasin et Twiniga karteri peale kinni jäämiseks peab peast ikka üsna lahti olema, aga vaikselt on haigus jõudnud nii kaugele et paagini maa sisse uppunud krossika välja kaevamine tundub laupäevalõuna täiteks päris okei meelelahutusena. Noh ja päris endurosõitjad hüppavad sealt august üle ja naeravad algaja üle
See on täiesti uskumatu, mis oludest oskajad jalga maha panemata läbi sõita suudavad, isegi raskete ratastega - ilmselgelt nad ei õppinud seda parklas koonuste vahel tiirutades.
Jaffimees kirjutas:Sooviks ka seda rada sõita aga mul on odav Hiina GPS Igo Primo kaartidega See sööb ainult .kml faile.
... Pole ise nii pädev selles kaardimajanduses, ehk keegi saaks aidata?
Joonistasin TET raja uuesti sisse (võttis kõvasti vähem aega kui arvasin; läks alla tunni), et saada lahti nendest träkkimisel tekkinud ülearustest punktidest ja muuta rada iGO seadmete jaoks "söödavaks". Võimalik, et väikseid nihkeid tekkis Google Maps peal kõrvutades mõnel metsasihil või pea olematuks muutunud teel aga 99.9% ulatuses peab kattuma.
"Puhastatud" raja leiab siit: https://www.plotaroute.com/route/501575
Sealt saab alla laadida kolmes formaadis GPX, KLM, TCX ("Download" nupp kaardist allpool).
iGO kasutajad saavad sealt toimiva faili KLM formaadis kätte.
Täiendatud 23.06.2018
Juhend ei kehti enam, uus lahendus iGO kasutajatele siin:
viewtopic.php?p=808324#p808324
Pane tähele! Enne, kui klm faili oma iGO naviseadmes avama hakkad, luba kindlasti sõit kruusateel (isegi, kui valid off-road reziimi).
Offroad reziimis navigeerides arvesta sellega, et teedel "lõikab" joon üle teekõveruste ja kurvide, sest seal on vaja teada vaid ärapööramisi.
Kes tahab ilusa nädalavahetuse mammutiga möllata ja lisada sinna põnevushetke, siis leides TET-i rajalt sel nädalavahetusel üles StreetMoto teami sõitjad kingivad Dr.Neeme ja Kurisookaru esimestele tervitajatele väärtusliku sooduskupongi ostude teostamiseks StreetMoto e-poes. Reaalajas saate meid jälgida siit: https://goo.gl/htbhzq
Esimene tervitaja saab 30% sooduka ja järgmised neli vastavalt 5% lahjema. Tervitajaid võtame rajal vastu alates laupäeva hommikul 10-st.
Meie suvelõpu TET külastus Eesti lõunapoolses otsas.
Lätlased käisid meie TETil.
Kes sõitnud on, rääkige kas ideaalis kahe päevaga on TET kerge mammutiga läbitav üksinda praegusel aastaajal? Kuna vett on see aasta eriti palju, siis kas reaalselt on selliseid kohti ka kus praegu enam naljalt läbi ei saa?
Metsanotsu kirjutas:Kes sõitnud on, rääkige kas ideaalis kahe päevaga on TET kerge mammutiga läbitav üksinda praegusel aastaajal? Kuna vett on see aasta eriti palju, siis kas reaalselt on selliseid kohti ka kus praegu enam naljalt läbi ei saa?
Pimedat aega nii palju, et ma olen päris kindel, et kahe päevaga normaalne inimene seda praegu läbi ei sõida.
PIgem mitte. Nagu sinilind123 ütles, pimedat aega palju.
Ilmselgelt on TET`i läbimine hetkel rohkelt elamusi pakkuv.
Kõik kes te sõidate Põlvast lõunasse, palun vältige Timo karjääri!!! See on siledaks tõmmatud ja sinna on istutatud noored ca 10 cm pikkused kuused.
Kaardil siin
TETi ametlikul kodulehel http://www.transeurotrail.org/ on nüüd ka foorum olemas -http://transeurotrail.org/forum/index.php
Äkki oleks juba aeg seda teemat ka kergitada. Enamus neist teedest on juba täiesti ukerdatavad.
Viskaks siis õhku, et kui kellelgi huvi liituda (mingi kobakama adv moodi asjaga), siis tuleval nv võiks kas tet'i radu või mingeid muid sarnaseid kohti minna proovima.
PS nt, kui huvi.
Meie oleme tuleval nädalavahetusel TETi vanadel ja uutel radadel suunaga lõunast põhja, praeguse plaani järgi laupäevast teisipäevani.
Avalikult saan 2018 trassimuudatusi jagada peale sõitu, kui rajad üle kontrollitud.
Jääb huviga ootama. Ise sai natuke Aegviidu kandis tetil käidud kõrval teed olid veel suht pehmed.
Ohoo, uus rada. Ehk leian ka aega läbi sõita
Praegu laen oma kanalile eelmise aasta sõitu üles. Väga ei töötle, aga päris kõike ka ei pane.
Uus 2018 Eesti TETi trass on nüüd allalaetav kodulehelt.
Uus trass sai veidi lühem (900km), kuid sellevõrra huvitavam ja vaheldusrikkam.
Kõik metsa!
Ainult iGo kasutajatele.
2018 aasta raja saab alla laadida siit: https://www.plotaroute.com/map/606359
Saadaval kolmes formaadis GPX, KLM, TCX (Kaardi kohal olevast menüüst vali "Menu" ja sealt edasi "Download" vt. http://prntscr.com/jebuiz, http://prntscr.com/jebuup).
Pane tähele!
Enne, kui KLM faili oma iGO naviseadmes avama hakkad, luba kindlasti sõit kruusateel (isegi siis, kui valid off-road reziimi).
Offroad reziimis navigeerides arvesta sellega, et teedel "lõikab" joon üle teekõveruste ja kurvide, sest seal on vaja teada vaid ärapööramisi.
Täitsa koomusk, aga sai kolatud veits täna pigem Paldiski suunas ja siis enne Humalas punkreid otsitud ja üle vaadatud ning seal ühe inglisekeelse viiesajase porgandimehe otsa komistatud... selline tont http://therollinghobo.com , peaks ka omajagu TETi radedega ning adventurespeciga seotud olema. Kui seda blogi vaadata, siis ikka mitu mütsi maha.
Porgand jah ilmus eikusagilt võsa vahelt, seljataga kostmas siilide lahing..

Enivei, kel “karu” tõus jääb veits kaugele siis Paldiski ümbruses on hetkel kah lahedad teed.. kasutage võimalust kuni ära kuivab, siis pole pooltki nii lahe ![]()

"Karu" tõus
![]()
Paunküla veehoidla juures on nüüd suurematsorti liivakast hullamiseks, pluss diagonaalis tee, mis libedaga on huvitav
Ja kui Vetla külas üht punasekatusega maja silmate S-kurvi peal, siis võib alati tulla tere ütlema või kaevust vett võtta.
![]()
Karu