will111 kirjutas:No kuulge, minumeelest see jutt kaldub juba natuke absurdi maailma. Esmalt 1200 aastas, lõpuks räägitakse juba 3000 eurost.
Mhmh.
Sinu jaoks peabki see tunduma absurdina!
Sorry, kui see nüüd sulle isiklikult natuke teravalt tuleb, aga minuarust sa lihtsalt ei sobi ei ühisgaraazi kliendiks, ega klubiliikmeks.
Garaazi võtmes klassikaline näide "kliendist", kes on kõikidel elualadel maailma kõige targem, teab täpselt, et kõik asjad on käkitegu ja neid saaks teha täitsa vabalt kolm korda odavamalt ning üleüldse on jummalasta normaalne 4 m2 peal mootorratast remontida, sest sina ju oma garaazis said 
Lisaks loomulikult, kui sinusugune lugupeetud ärimees ja vajalik püsiklient, ilma kelleta ükski maailma äri ei õnnestu, peaks mõned kuud võlgu olema (noh, sest lihtsalt äri käib nii kiirelt, et kuidagi ei ole hetkel võimalik seda mõnekümneeurost makset miljonitehingute vahele sobitada) peaks üks garaazipidajast "rott", kes isegi mõnesajaeurost miinust ei ole võimeline mõned kuud neelama, vait olema. 
Ja noh, klubi vaates muutub ka tegelikult päris kiiresti tüütuks, kui seal mingi vend kes ei evi funktsionaalset lugemisoskust, targutab absoluutselt kõigil maailma teemadel nendest süviti midagi teadmata.
See nüüd on küll kommuunigaraaziga veidi tangentsiaalne teema, aga...
Klassikaliselt on klubi point enamasti ühendada samade huvidega inimesi.
See näiteks tähendab seda, et kui tahad reede või laupäeva õhtul teha meeldivas seltskonnas mõned õlled või väikse viski, mängida sinna kõrvale piljardit, pokkerit või noolemängu, vaadata asjatundlike sõprade seltsis MotoGP'd ja seda kõike ühes kohas, kus on meeldiv olustik, alati garanteeritult hea seltskond (sest klubi on kinnine ja suvalised purjus pubekad tänavalt sisse ei saa), saab iseenda tsiklil, klaas käes, rehvi toksida ning pädevate inimestega arutada, missugune piduripump või tagahammakas sinu sõidustiiliga kõige paremini sobib, siis klubi on sellise tegevuse jaoks päris hea variant.
Ning kui lisaks sellele on sul veel võimalik valges, puhtas ja tööriistadega hästi varustatud ruumis oma isiklikku tsiklit tuunida teades, et ka kõik vajalikud kuluvahendid on alati riiulis olemas ja kui omadega puntrasse jooksed, siis klubi peamehhaanikul on sinujaoks alati aega, ning ka pädevust. Siis hakkab asi juba veelgi rohkem mõttekaks muutuma osade inimeste jaoks.
Kusjuures oma ratta juures ei tee sa ise tööd üldse mitte sellepärast, et sa ei jaksaks selle eest mehhaanikule maksta. Teed sellepärast, et sulle meeldib ka vahelduseks oma kätega asju teha ja tahad olla kindel, et kõik on tehtud parimal võimalikul moel.
Sellise klubilise tegevuse jaoks raha leidmine on tõenäoliselt isikuti erinev.
Keegi lööb oma aasta kuludes kokku, kui palju tal kulus garaazi, remondi, õlle ja piljardi peale kokku ja vaatab, et sama või õige pisut suurema summa eest saab kõik teenused ühest kohast ja parema kvaliteediga.
Mõnel mehel on lihtsalt aastane "mänguasjade eelarve" nii suur, et tema jaoks ei ole eriti vahet, kas garaazi/klubi kulu on 3k või 5k Euri aastas. Talle võib näiteks olla hoopis olulisem, et valitud kohas on meeldiv seltskond, kõikvõimalikud väljalubatud tähtajad peavad, käepigistus on sajaprotsendiline garantii jne.
Edit: Et see kuluteema ei tunduks siin mingi suvalise lahmimisena, siis minul kulub garaazi/remondi/tööriistade peale üle 3k aastas. Õlu/viski/piljard jms. asjad selle summa sisse kindlasti ära ei mahu. Aga ma ei kurda. See on minu enda valitud hobi ja mulle meeldib. Samas ei saaks ju välistada, et selliseid inimesi on veel ja mõned tööriistad on tänapäeval päris kallid ning niikuinii hobikasutuses 24/7 ei huugaks. Võiks koopereeruda küll.