3. leht 3-st

Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 10 Sept 2020, 07:41
Postitas yeekim

Millegipärast kadus mul küünlavahetuse isu ära.....


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 10 Sept 2020, 07:55
Postitas kalleu
Madlobster kirjutas: 10 Sept 2020, 07:15

Jah Kalleu see oli nüüd sinust väga rumal tegu. Ilma spets tööriistata raja ääres niiviisi töö ära teha, tule palun mõistusele.

Enne kuulmata tegu

mina olin traadi hoidja rollis, kuldsete kätega sõber tegi põhitöö. ta teebki tavaliselt ainult relaka ja haamriga oma ratta kallal imesid ja on sigakiire
ise ja üksi kasutaks jah mingit spetsiaalsemat riista

willi arvamusega on nagu tavaliselt - tema oma ja siis vale :mrgreen:


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 10 Sept 2020, 08:38
Postitas Maaks

"Kuldsete kätega" toob meelde SELLE loo :-)

oil kirjutas: 10 Sept 2020, 08:47

Mul enamik (mitte moto-)sõpru viib isegi oma tavalisi mõnesajaeuroseid jalgrattaid uueks hooajaks hooldusesse. Rääkimata siis veel mõne ÜLIKEERULISE ( :wack: ) töö nagu autol pirnivahetuse või köögiahjul kütteelemendi vahetamisest.

Kusjuures mul on just käik teenindusse ees, selleks et Mazda 6-e parem esitule pirn ära vahetada :mrgreen: Kui kannad kindaid number 12 on teinekord ka väga lihtne töö sigakeeruline, sest ruumi ei ole.


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 10 Sept 2020, 08:41
Postitas kalleu

Lugesin teema läbi ja kas ei näe või on rääkimata jäänud, et kui tahad korralikult teha siis tuleks kogu amordi sisu pulkadeks võtta ja ära puhastada enne uue õli sissevalamist. Muidu jääb ikka osa sodi kuskile sisse või vahele.
Oma rataste USD ja tagaamordid olen viinud Vihurmotosse teha (ei ole kodus spetstööriista :lol: ), kus Marko Rohtlaan võtab seibideni lahti


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 10 Sept 2020, 08:47
Postitas oil

Mu meelest kõik mehed, kes ise oma masinaid remondivad, on tegijad. Vahel läheb natuke nihu, noh siis teed uuesti, aga õpid oma vigadest.

Mul enamik (mitte moto-)sõpru viib isegi oma tavalisi mõnesajaeuroseid jalgrattaid uueks hooajaks hooldusesse. Rääkimata siis veel mõne ÜLIKEERULISE ( :wack: ) töö nagu autol pirnivahetuse või köögiahjul kütteelemendi vahetamisest.


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 10 Sept 2020, 09:56
Postitas vanalendur

Teist korda juba ära mainitud nätsuga 7 kandilise turvapoldi välja keeramine. Äkki on rohkem neid kes antud videot tõsiselt võtsid seega mainin ära, et seesamune Ichiban Moto ei tee reaalseid DIY videosid vaid huumorit. Ärge tema eeskujul küll rattaid remontima hakake. Aga meelelahutusek 5+ vaadata.


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 10 Sept 2020, 10:27
Postitas M.T.
oil kirjutas: 10 Sept 2020, 08:47

Mu meelest kõik mehed, kes ise oma masinaid remondivad, on tegijad. Vahel läheb natuke nihu, noh siis teed uuesti, aga õpid oma vigadest.

Mul enamik (mitte moto-)sõpru viib isegi oma tavalisi mõnesajaeuroseid jalgrattaid uueks hooajaks hooldusesse. Rääkimata siis veel mõne ÜLIKEERULISE ( :wack: ) töö nagu autol pirnivahetuse või köögiahjul kütteelemendi vahetamisest.

A mis seal imelikku? Kui ei oska ise ikka piduri- ja käiguvahetaja trosse paika regullida, siis parem viigu targemate kätte, kui isetegevusega asjad hullemaks teeb ja sellega lõpuks lisakulusid tekitab. Pirnivahetusega on samamoodi, küllalt neid kes selle suutnud sinna kuidagi vale nurga all sisse suruda ja siis näitab see esituli krt teab kuhu, a mitte sinna kuhu peaks. Või siis suudetakse selle töö käigus veel midagi ära lõhkuda.
No ja mõnel polegi huvi selliste asjade vastu või soovi käsi mustaks teha, las olla. Ma ka pole viitsinud seni oma rattal õli ise vahetada, kasutan seda aeg millekski muuks. Tulepirne vahetan siiski ise, kodutehnikat lammutan ka oma mõistuse piires, kuni asi liiga elektrikute pärusmaaks ei lähe või testreid ja muid selliseid töövahendeid ei nõua.
On kuldsete kätega mehed, siis vahepealne rass ja lõpuks 2 vasaku käega tüübid. :D


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 10 Sept 2020, 12:46
Postitas hmm
M.T. kirjutas: 10 Sept 2020, 10:27

On kuldsete kätega mehed, siis vahepealne rass ja lõpuks 2 vasaku käega tüübid. :D

Ema tütrele: Ära mitte kunagi võta endale meheks "kuldsete kätega" meest... Sa ei saa siis kunagi uusi asju. :bsmile:


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 18 Sept 2020, 09:35
Postitas ozzy007
Jesper kirjutas: 08 Sept 2020, 00:39

Ma veel lisaks nii palju, et isegi ilma midagi lahti võtmata ja juppe vahetamata (AT-l on õli väljalaskmiseks korgid, niiet amorti ei pea isegi prillidest välja võtma) on pärast u aastakese-poolteist sõitnud õli vahetust vahe täiesti tavalises linnasõidus tuntav, see ei ole mingi juuksekarva peenestamise jutt. Kui õlil on juba mitukümmend tuhat kellal, siis soovitan proovida, päris hea paugu ja taalri suhtega liigutus.

sügistormist murdunud puud metsavahelt koristamata, mammutiga ei jaksa/julge veel minna turnima siis kirjutan siin :mrgreen:

interneeduses leidsin AT sellise õlivahetuse õppevideo

kui nüüd rumalaimale küsimusele ei pretendeeru siis kogenumad palun selgitage ehk veidi arusaadavamalt MIS VAHE on õli väljalaskmisel selles videos 3:10 ja 8:55 erinevatest kohtadest?
-- ise eeldaks et küljepoldi puhul jääb/võib jääda vanast õlist sete põhja...
-- ja samas aga miks siis Honda insenöörid üldse küljepoldi välja mõtlesid?
-- või on see õpetus ka pigem stiilis "ära mingil juhul kodus järgi tee"
ettevaatlikusk teeb see silmajärgi õli doseerimine ja/või kui doseerid kohe täpse anumaga siis pole pärast tasapinda vajagi kontrollida (videos 13min kandis) :roll:

:bsmile:


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 18 Sept 2020, 10:17
Postitas Maaks

Ma ei tea selle amordi täpset hingeeleu, aga seal võivad olla mingid eri anumad sees, nagu seal joonisel näiteks [mention]ozzy007[/mention]
https://i.pinimg.com/originals/dc/69/a1 ... d27c6f.jpg
Veel üks, palju ägedam pilt :-)
https://blog.motorcycle.com/wp-content/ ... c-fork.jpg


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 18 Sept 2020, 10:23
Postitas Ivoonu

Erinevad amordid, teisel ei ole külje pealt välja laskmise punni. Kuula 5:00 kommentaari.


Re: Amortide hooldus?

Postitatud: 18 Sept 2020, 11:06
Postitas Jesper

Jah, RD07-l on punn ära kaotatud, ilmselt Transalpide poolel on ka aastate kaupa mingid erisused. Eks kui tahta udupeent tööd teha, siis võib "sette" kätte saamiseks selle amordi ju lahti tõmmata ja brake cleaneriga läbi uhada, aga no mina ei viitsi - lõppkokkuvõttes on tegu 90ndate alguse odava Jaapani tänavaamordiga, see ei muutu võluväel WP-ks või Öhlinsiks vms need peenemad margid kõik on.

Eriauhind läheb muidugi neile, kes suutsid selle video läbi vaadata, mul rauges jaks umbes 20ndal sekundil :)