3. leht 11-st

Postitatud: 09 Okt 2006, 16:50
Postitas tokintmash
Ma ei lugenud tervet threadi läbi aga minu seisukoht on ka selline, et tegelikult on võimaluse korral foori taga autodest mööda liikumine üldisele liiklusvoolule hea. Tsikkel on kiirem ja ei häiri tegelt kedagi. Ning nagu keegi ütles - et kui tahad ummikutes passida ja 30 km/h sõita, siis ei ole mõtet tsiklit osta :) Ja kas minna ennast ette suruma või mitte, peaks olema mitte reegel vaid vastavalt võimalusele/vajadusele - nagu öeldakse by common sense.

Kuid paraku ei ole kõigi IQ samal tasemel. Nagu minu hea sõber ... ma ei suutnud uskuda, kuidas kutt öösel autoga maanteel sõidab - täistuled on niikaua peal, kuni vastutuleja vilgutama hakkab... ma sõimasin teda terve tartu-tallinna tee.. Muidu täiesti OK mees aga mingil moel sellise debiilse kombe külge õppind ning tegi suured silmad minu karjumise peale. Ta on kogu aeg nii sõitnud ja arvas tõsimeeli, et nii on õige... kus ta load tegi , seda ma ei tea :)

Postitatud: 09 Okt 2006, 20:03
Postitas Tuuletallaja
Olen enda jaoks kehtestanud järgmise reegli - sõidan ainult seisvate ridade vahel, st. kui read liikuma hakkavad, lükkan suuna sisse ja trügin viisaka agressiivsusega vahele. Omaette teema on muidugi pidevalt 20-30km/h liikuv seltskond, võimalusel trügin vasakult mööda.

Postitatud: 16 Okt 2006, 18:19
Postitas kurisookaru
Elan maakohas ja Linna satun kuus kindlasti paarkorda vöi enam ja alati võimalusel tsikliga sest olgem ausad autoga linnas liigelda on paras ... . Kindlasti kasutan võimalust ridade vahel liikumiseks kui selleks on ohutu võimalus. Sest tõesti miks ma peaksin passima ummikus kui mu sõiduvahend mahub autode vahelt ilust läbi. Autoga ettekeerajatest ja takistajadest on konkreetne näide mu enda ülemus kes pärast linnas käiku uhkeldab , kuidas ta kedagi purki ajas jne. Ehe kadedus ei muud.

Sõida ise ja lase teistel ka sõita :wink:

ohhjahhh

Postitatud: 02 Mai 2007, 12:57
Postitas teedukaz
mõtetu teema millepärast vaielda !!!! inimesed on erinevad , rattad on erinevad . temperament on erinev . sama näiteks mida mõni inimene märkab mida mõni mitte . ühel on pikemad juhmed teisel mitte . reageerimine on ühel 100x kiirem kui teisel ja palju läheb liikluses vaja loogilist mõtlemist . ja ohu ennetamist . võibolla sul need kõik asjad puuduvad ja sellel kes seal 100ga läbi pani on need väga hea ? ära mõista inimest hukka ,et tema võis olla sinust parem . või siis loll lihtsalt ;) aga nu me oleme ju kõik täisealised inimesed me teeme oma otsused ise ! sulle meeldib vaikselt põristada aga mõnele kihutada 8)

ise sõidan ka ridade vahelt kuna mix ma pean oma KW seal nissan micra taga kinni hoidma ???? kellel läheb 2 valgusfoori rohelist, et ta leiab oma käigu ülesse ? :?

ära muretse ega ma sajaga sealt vahel küll ei sõida ;)

Postitatud: 16 Mai 2007, 10:36
Postitas canis lupus
Leian, et ridade vahelt foori ette sõitmine on mõistuse piires igati teretulnud, ei pea õigeks 100 km/h kihutavaid idioote(seal pole oskustega miskit pistmist), kuid samas ei näe mingit mõtet tsiklil kui tahad autode reas passida - siis sõida autoga. Päris palju on meil juba autojuhte, kes viisakalt teed annavad ja ei piiderda, kuigi olen kokku puutunud paari autojuhi ja isegi ühe Sebe bussijuhiga, kes lihtsalt "käru" keeravad - keeravad lihtsalt ette, mitte ei vaheta rida. Bussijuhiga juhus oli alles kuu tagasi Peterburi mnt-l.
Ise õppisin ridade vahel kulgema Brüsselis, kus üks kohalik tsiklivend pikalt ees sõitis - algul passisin ka suht palju ummikutes - ei osanud/julgenud kohe rahulikult vahelt sõita. Tegelt on sellisest autode vahelt sõitmisest kasu nii sulle endale kui ka autojuhtidele. Eestis läheb veel aega, et suurem osa autojuhte meiega ära harjuks ja teadvustaks, et selline liikumine on täitsa ok ja liiklust kiirendav. Väga häid näited võib tuua Brüsselist, Pariisist, kus on hulgaliselt tsikleid, kes sõidavad pidevalt autode vahelt.

Nii, et võtke asja rahulikult ja säilitage külma mõistust!

(See, kes sajaga autode vahel kihutab pole kaugeltki mitte mingi suur "oskaja")

Nõustun tõsiselt eelkõnelejatega - sõitke ja ärge mõlisege!

Postitatud: 22 Mai 2007, 09:14
Postitas capten
ei võta sõna, igaüks teab mis ja kuidas..ainult...lihtsalt teadmiseks - Soomes ei soovita seda trikki teha, seal see nimelt keelatud ja kallid põhjanaabrid on krdi kiired helistama sinikuubedele.

Postitatud: 22 Mai 2007, 12:35
Postitas Šulik
Kuskilt jäänud kõrva, et see ette sõitmine on lubatud tingimusel, et sa ei ületa sõiduradade vahelist joont. Joone ületamine on juba rea vahetus ja seda ette trügides mitu korda tehes, on see juba nn nõelumine, mille peale kindlalt saad sinikuubede kõrgendatud tähelepanu osaliseks.
Samuti käseb LE teha nn parem pööret oma sõidurea paremast äärest. Juhul kui sõita grupiga, kas siis venitame rea 100m pikkuseks, et kõik oleks ikka ilusti paremas reas. Sel juhul on ka erandina lubatud kõrvuti seista, aga stardib ikka paremal seisja esimesena.
Katsu sa aga autojuhile selgeks teha, et nii rea vahelt sõitmine kui ka kõrvuti seismine foori all on lubatud. Mis aga juhtuks siis, kui nn 10 rattaga sõitu minnes jääksime iga foori taga rivvi korralikult üksteise taha seisma :D ?

Postitatud: 24 Mai 2007, 19:20
Postitas argo_1974
Minu jaoks on see ridade vahel sõelumine kergelt kõhedust tekitav - aga kes tahab, lasku käia, autoga teen alati ruumi. Pealegi LE selliseid manöövreid ei soosi ja õnnetuse korral peaks tsiklijuht alati süüdi jääma ... koos sellest tulenevate füüsiliste ja rahaliste tagajärgedega ...

Postitatud: 24 Mai 2007, 22:56
Postitas mumm
huvitav, kas autoridade vahele on mingi eraldi tee/riba jmt tehtud et ridade vahel sõidate :P:P. semantika, noormehed.

või suudate kõik konkreetselt joonel sõita? (aga mis siis saab kui joon pole, a la katkend, ristmik.... :P ).

ei, see on liiga naljakas ette kujutada

mumm@on hea fantaasiaga

Postitatud: 25 Mai 2007, 10:24
Postitas Alwayslate
Huvitav kuda seadusesilm vaatab nö jalgratta rea peal sõitmisele.
Sai siin mõned päevad tagasi tipptunni ajal mööda Pärnu maanteed liigeldud.
Üks chooper lasi ees ja mina järgi.Terve tee Liivalaiast kuni Kellu koolini olime paremas ääres nö jalgratta rea peal. Rohkem ruumi ja turvalisem tundus küll kui keskelt läbi sõitmine.

Postitatud: 25 Mai 2007, 11:26
Postitas ural
Pärnu mnt.l kasutan ummikutes kogu aeg seda rada. On ka politseist mõõdumisi olnud niimoodi. Seadusilmas trahviväärset tähelepanu pole see veel äratanud.

Postitatud: 25 Mai 2007, 18:29
Postitas olli
Šulik kirjutas:
Samuti käseb LE teha nn parem pööret oma sõidurea paremast äärest.
Aga tsiklite puhul ongi ju ühe sõiduraja piires kaks sõidurida. :wink:

Postitatud: 25 Mai 2007, 21:42
Postitas simp
LE järgi on see mopeedidele ja jalgratastele seal...
samas seadusesilm võib ise natuke mõelda ja mitte hoiatust/trahvi anda/teha kuna sellega et sealt lähed hoiad kokku ruumi ummikutes ja sinna mahub üks auto...
samas ma olen näinud ka seal ühte autot kahe rattaga sõitmas ja kui ma tagant tulin ei kavatsenudgi eest ära tulla...

Postitatud: 25 Mai 2007, 22:55
Postitas ulmo
mumm kirjutas:
huvitav, kas autoridade vahele on mingi eraldi tee/riba jmt tehtud et ridade vahel sõidate :P:P. semantika, noormehed.

või suudate kõik konkreetselt joonel sõita? (aga mis siis saab kui joon pole, a la katkend, ristmik.... :P ).

ei, see on liiga naljakas ette kujutada

mumm@on hea fantaasiaga
Sulle sinu enda stiilis vastates: sõidurada on osa teest, millel sõidukid reas seisavad. Nende seisvate ridade vahel sõidetaksegi. Rida ja rada on tiba erinevad asjad.

Postitatud: 26 Mai 2007, 00:05
Postitas Telempe
Huvitav kuda seadusesilm vaatab nö jalgratta rea peal sõitmisele.
Keegi võiks mõnest uuemast LE-st järele vaadata, mis moodi peavad jalgrattateed/-rajad tähistatud olema. Minu mäletamise järgi need sinised mahajoonistatud latakad ei kehti, kuna teekattemärgistus ja liiklusmärk on kaks erinevat asja (mahajoonistatule sarnane kujutis on tõepoolest liiklusmärkide sektsioonis olemas).

Ridade vahel mina sõita ei julge, kui just mõlemal pool olevad liiklusvahendid ei sõida ja ei ole loota ka nende peatset sõidualustamist.

Postitatud: 26 Mai 2007, 01:18
Postitas ulmo
Eredamaid killukesi Tallinna linna reedeõhtusest tipptunni liiklusest:

1) Sõidan mina Pärnu mnt. - Liivalaia ristmikule kahe umbes poole kilomeetri pikkuse sõidukirivi vahelt, jään seisma bussi taha teise ritta, suund sees paremale Liivalaiasse pööramiseks. Esimeses reas seisab džiip, kust lahtisest aknast juht ütleb, et kui ma soovin, siis võin tema ette minna. Noogutan tänuks ja lähengi.

2) Liivalaia - Juhkentali vahel sõidavad mingid ebamäärases vanuses meeskodanikid minimopeedidega liikuvate autorivide vahelt üsna suure hooga läbi, ka minust mööda. Kirun mõttes jobusid, kes end ja teisi ohtu seavad.

3) Keeran Liivalaialt Juhkentali poole, möödun foori taga seisvatest autodest, millede pikk rivi hakkab siiski enne liikuma kui foorini jõuan. Rivisse tekib üsna pikk auk ja keeran sinna vahele, kollase Renault kaubabussi ette. Buss saab hoo üles ja sõidab mulle järele, kõrvale lausa ja hakkab mind vastassuunavööndisse trügima. Püüan tema kõrval püsida ja siiski mitte vastassuunda kalduda, mõtlen, et kas tõesti tema tähtsus sai niivõrd solvatud... õnneks jääb ta järgmisel liikumahakkamisel maha ja järgmise foori taga olen ma juba esireas kui roheline süttib. Olen ahistajast vabanenud. :)

Kokkuvõtteks võiks öelda, et Tallinna liiklus on ikka seiklus!

Postitatud: 28 Mai 2007, 21:37
Postitas baltroon
Kaherattalised liiklusvahendid on loomulikult liiklus-sujuvuse tõstmiseks. Seega, kui kaasliiklejaid oma ridadevahelise kulgemisega ei häirita, siis ei ole see kuritegu. Kui liigeldakse nagu hullumeelne värdjas oma kiimaseid mõtteid jahtides, siis minu poolt head teed sul minna... liikuv laip.

Päästekas töötades olen tõdenud, et üks korralik matsu pannud baigivend on hüva kraam kokkukorjamisel. Need nahkombed töötavad hästi ka laibakotina. Ei pea tükke taga otsima ja kokku vedama.

:twisted:

Postitatud: 29 Mai 2007, 09:01
Postitas sang
Pärnu mnt jalgrattateed on väga tänuväärsed ummikute puhul :) Kasutasin neid mõlemas suunas kogu eelmise suve ja velomeest nägin ma seal vaid ühel korral, keegi lihtsalt ei julge oma vokiga sellisesse kohta ronida (ühtlasi ka tervitus Tallinna LV-le 'suurepärase' jalgrattateede võrgustiku eest). Teekattemärgistuse asja uurisin kah. Kehtiv märgistus peaks olema valge jalgrattakontuur, mis on duubeldatud märgiga, aga seal on vaid asfaldile joonistatud märgi kujutis. Seega kipub seadusenärimise seisukohast olema tegemist gräffiti või muu kunstivormiga, mitte aga kohustava liiklusmärgiga. Vähemalt saab sel teemal vaidlusesse laskuda, kui keegi ahistama hakkab :)

Postitatud: 15 Juun 2007, 17:32
Postitas Rebaseonu
sang kirjutas:
Pärnu mnt jalgrattateed on väga tänuväärsed ummikute puhul
Ja siis imestame, miks autojuhtidele ei meeldi tskilimehed? Kuna mootorrattale kehtivad üldjuhul samad eeskirjad kui autole, siis samasuguse "jalgrattatee märgistuse puudumise" suudab ettekäändeks tuua ka autojuht, kes kahe rattaga jalgrattateel sõidab. On seda vaja?

Varem siin keegi mainis, et USA-s keegi halvasti ei vaata sõiduridade vahel sõitjatele. Pole küll ise seal liiklemas käinud aga lugesin hiljuti piibli staatuses raamatut "Proficient Motorcycling", kus autor mainib, et selline tegevus (ingl. lane splitting) võetakse USA-s eri osariikides vastu väga erinevalt. Ehk siis mõnel pool on see tavaline, samas mõnes osariigis seda ei tolereerita.

Ise olen solidaarne kaasliiklejatega ja üritan mitte trügida. Kõigil on ühtemoodi kiire. Solidaarsus ongi asi, mis on viimasel ajal nagu kuhugi kadunud, ja mitte ainult liikluses...

Postitatud: 15 Juun 2007, 17:42
Postitas simp
Rebaseonu kirjutas:
sang kirjutas:
Pärnu mnt jalgrattateed on väga tänuväärsed ummikute puhul
Ja siis imestame, miks autojuhtidele ei meeldi tskilimehed? Kuna mootorrattale kehtivad üldjuhul samad eeskirjad kui autole, siis samasuguse "jalgrattatee märgistuse puudumise" suudab ettekäändeks tuua ka autojuht, kes kahe rattaga jalgrattateel sõidab. On seda vaja?
aga kuna enamustel sellistel kohtadel on ka PIDEVjoon siis ei tohi autojuht seda ületada... aga kui sa tsikliga algusest peale seal oled siis ei tohiks miskit probleemi tekkida... kahe rattaga seal rajal olemine on ikkagi üldjuhul ületamine...

Postitatud: 28 Veebr 2008, 16:01
Postitas Panzer GS
|Maku| kirjutas:

Ütleksin ka paar sõna omalt poolt. Mis puudutav tsikliste, siis meile kõigile meeldib kiirus ja sellega kaasnev vabadus, vastasel juhul ei oleks me tsikleid soetanud.

Lubatud kiirused Eesti teedel on 50 km/h linnas ja 90km/h maanteel.

Ma ei saa aru kiiruse ja vabaduse seostest, seda eriti just mootorratastest rääkides. Meie tänavatel on näiteks väga palju kiireid autosid. Aeg-ajalt võime lugeda lehest mis mõne kiire autoga juhtunud on, näiteks: "kaldus vastassuunavööndisse", "kaotas juhitavuse", "tappis 3 inimest". Seda juhtub ka mootorratastega

Liiklusvahendit ostes/kasutades lähtume siiski liikluseeskirjadest. Kiiresti sõitmiseks pole kuigi palju mõistust tarvis (samuti pole mõistust tarvis ridade vahel pendeldamiseks). Seega lause "kiirus ja sellega kaasnev vabadus" mootorratta hankimise kontekstis ei ole hea valik, minu arvates.


Postitatud: 28 Veebr 2008, 19:52
Postitas Hitchiker

Minu arvamus asjast on selline, et kui on ummik, siis tuleb kasutada tsikli eeliseid, sellepärast me ju tsikliga sõidamegi. Aga kiiruse ja vabaduse tunne..ma ise defineeriksin seda lendamise tundega mis kaasneb kiirenduse ja kallutamisega. Ja noh, moraalitsejad kes pole KUNAGI kiirust ületanud või mingit muud eeskirjasätet rikkunud, visaku esimene kivi.
PS! kes mind tunnevad, ilmselt ei liigita mind hullemate liikluskillerite hulka


Postitatud: 28 Veebr 2008, 20:53
Postitas numan

Ma nüit poetaks oma sõna ka sekka :roll:
Tegelikult sõidan kahel rattal ainult oma lusti pärast ja see tähendab, et kiiret pole kuskile. Arvestades meie Rakvere liiklust (ARK katseala-õppesõiduplats- isegi ilma vahtraleheta sõiduk liigub kui algaja) arvestan et iga järsem manööver on šokk kaasliiklejatele 8) ja siis ma pedantselt täidan LE kaasarvatud tegelikult ka linnakiirus, kui tavaliikleja meil sõidab 35 km/h siis mina 54 kui just mõni karvamüts ees ei pidurda. Ummikud on meil harva ja nende puhul keerad suvalisse põiktänavasse ja jätkad teekonda. Easy :D


Postitatud: 28 Veebr 2008, 21:08
Postitas piloot

Pole üldse probleemi..., möödunud suvel tekitasin autodest kaks rida ja sõitsin ridade vahel oma isu täis :twisted:


Postitatud: 29 Veebr 2008, 11:25
Postitas sang

Liiklusvahendit ostes/kasutades lähtume siiski liikluseeskirjadest. Kiiresti sõitmiseks pole kuigi palju mõistust tarvis (samuti pole mõistust tarvis ridade vahel pendeldamiseks)

Täpsustaks niipalju, et ridade vahel sõitmine ei ole liikluseeskirja järgi otseselt keelatud (vt arutelu http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=37656 4.-6. lk) ja et ridade vahel sõitmiseks (ja seejuures ellujäämiseks) on mõistust tarvis küll.


Postitatud: 29 Veebr 2008, 18:20
Postitas cobra

Ise kasutan alatis sellist varianti kui autosid on täpselt nii palju, et koos nendega läbi foori saan siis ei trügi.Aga mitme fooritsükliga -teen etteliikumisega alati ühele autole võimaluse jälle läbi saada.Juttu on siis tallinna liiklusest ja mujal eestis ei ole kordagi veel vajadust olnud.Kuna tegemist on enamus töösõitudega objektide vahel(6-8 korda päevas) siis palun autojuhid kannatlikkust 8)


Postitatud: 29 Veebr 2008, 20:09
Postitas 417

kusjuures haljalas vaadatakse tõsiselt viltu kui esimeseks trügida :twisted:


Postitatud: 01 Mär 2008, 02:34
Postitas Säga

ON SEAL ÜLDSE MÕNI FOOR ? :twisted:


Postitatud: 01 Mär 2008, 02:38
Postitas Alwayslate
Säga kirjutas:

ON SEAL ÜLDSE MÕNI FOOR ? :twisted:

JAH.
Täpselt ÜKS :P


Postitatud: 01 Mär 2008, 21:00
Postitas 417
Alwayslate kirjutas:
Säga kirjutas:

ON SEAL ÜLDSE MÕNI FOOR ? :twisted:

JAH.
Täpselt ÜKS :P

irw ainuke asula eestis kus on töötav foor