Eesti Riikliku Autoregistrikeskuse (ARK) eksamineerijad
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
TÄHENORIJA, ja kas sa muud ei käigi siin foorumis tegemas kui emakeele õpetajat mängimas.Gringo kirjutas:Muidu oled tubli aga miskit jääb nagu puudu!KUMM kirjutas:Eelmise MOTONEEGRI postitusega olen täitsa nõus, sest ARK-is pead sa olema madalam kui muru, et hästi läheks. Ma isiklikult tegin viljandis E katekooria eksamit (riigikaitse kulul) ja tagutdasin õrnalt vasta tagumist keskmist posti. Algul öeldi et täna on kõik aga pärast ilusat ja viisakat juttu minu poolt lasi linna ja selle tegin puhtalt. Kevadel vahetasin Tallinnas piirangutega A täis A vastu ja läksin kohalo oma rattaga (Bandit 600) millel oli 57 kw ja seda ka eksamineeria küsis, kuid mingit imelikku nägu ega muiet ei teinud selle peale. Seljas oli mul tavaline jope, teksad millega kasutasin põlvekaitsmeid, kuid kaitsmeid seal sees ei olnud, lihtsalt tuule läbilaske vähendamiseks ja põlvede soojendamiseks, korralik kiives ja suusakindad (tol ajal mul veel ei olnudgi korralikku varustust). Riietuse kohta ühtegi sõna ei mainitud. Eksamineeria oli normaalne ja eksami tegin ära. Paar aastat tagasi kui ma piirangutega A tegin, ei teadnud ma sõiduvarustusest ültse midagi ja nii autokool kui ARK-i eksamid tegin vist tressipükstes. Aga jah ennem läheb vist päev õhtasse kui jutt lõppeb ARG-i tagarääkimisest sest seal olen ma käinud suht palju sest hetkel olemas ABCE katekooria load.
-
Teema algataja
Re: ER ARK
Kui see lause käis nüüd minu postituse kohta, siis väljaspool eksamit võib autost välja tulla ja vaadata kui palju sul veel tagurdamisruumi on. Tavaliselt ei näe ma mingit E kategooria veokit kaubanduskeskuse parklas väikeautode kõrvale pargituna.miilits kirjutas:"Sõitsin veidi vastu tagumist posti", kuid kujuta nüüd endale ette, et selle posti asemel oleks olnud mitmemiljoline sõiduk???
Re: ER ARK
Kui see lause käis nüüd minu postituse kohta, siis väljaspool eksamit võib autost välja tulla ja vaadata kui palju sul veel tagurdamisruumi on. quote]KUMM kirjutas:miilits kirjutas:"Sõitsin veidi vastu tagumist posti", kuid kujuta nüüd endale ette, et selle posti asemel oleks olnud mitmemiljoline sõiduk???
Kas nüüd lause jäi poolikuks või... Ka E-kategooria eksamil võid autost väljuda ja vaadata, kui puusse paned

-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
ARK eksamineerijad.
Härrased! Kas teate, et mõningad ARK töötajad soovisid omal ajal kangesti näha ka E-kat eksamil "ämmaboksi" st. haagisega autorongi parkimist tee äärde kui selleks on ruumi 1,5 sõiduki pikkust ja sõiduk jääb pärast paigutamist 20cm kaugusele parallelselt äärega, sarnaselt B,C ja D-kat ga. Proovige seda teha ja siis ütlete, et tagurdamine nn. garaazi on sellega võrreldes köönes.
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
ARK eksamineerijad.
Inimesi on erinevaid nii heas kui halvas mõttes, kuid tähtis on see, et talle mitte võim pähe ei lööks, sest tema suleliigutusest sõltub eksamineeritavate tulemus, eksamineerija ei tohiks ka liialt tähenärijaks olla vaid peaks oskama välja selgitada, keda võib üksi liiklusse lasta ja keda mitte. Muidugi ei saa selles ametis ka mingi "heategija" olla, sest hälvikjuhte jagub meil teedel niigi. Minu kogemus näitab, et kui eksamineerja oskab põrunud eksamineeritavale tema vead korralikult selgeks teha, siis normaalne inimene saab ka aru, et ta ei ole veel asjaks küps, muidugi on ka mõningaid erandeid.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Ma tegin BE ja A eelmise aasta suvel/sügisel. Tallinnas. 2 kategooriat korraga tähendab kokku 8 eksamit - teooria koolis ja ARKis ning sõit kookis ja ARKis. Kunagi kui B tegin, siis drilliti mind hoolega - uusi katte tehes tuletasin vana drilli meelde ja polnud probleeme. BE ARKi vastuvõtjast jäi väga meeldiv mulje, selline nagu vastuvõtja peab olema: erapooletu ja mitte-pahatahtlik. A vastuvõtja oli rohkem vingus ninaga, aga kuna kõiki elemente oli nühitud miljoon korda, siis mis temagi teha sai
Üldiselt ma kipun ka arvama, et kui sa täidad nõudmisi, siis saab ARKist läbi küll - ilma probleemideta. Kui hakata mingit oma (vaieldavat) õigust taga ajama, siis tuleb garanteeritult jama. Eksamineerija tegutseb omal alal igapäevaselt, selleks et oma tööga hakkama saada, ei tohi ta eksaminantidel endale pähe lasta istuda. Et kui sellest aru saada, siis võib korra ju ennast muruks teha ... ?
-
Teema algataja
Ise sai ka eelmine sügis Tartu arkis eksamit tehtud ja alguses oli ikka väike hirm küll, kui vaatasin stendi peale ja enn-näe minu eksaminaatoriks on hr. Ronk. Aga jah, mees kasutas ikka eksamisõiduks täisaja ja üritas ka anne-ringil mitu korda, et äkki reastun või näitan suunda liiga hilja.
Samas polnud hullu midagi, kui eeskirju ja sõiduvõtteid tunned siis ei kukku midagi läbi.
Minuarust ei olnud midagi nii hull, asi on ka inimestes endis kinni, kiruvad ju need kes ise vigu teevad ja läbi kukkuvad.
...
Ma tegin just Viljandi ARK-s oma eksamid ära.
Lembit Sokk on väga norm mees.
Ja nüüd siis saan rahulikult ringi tiirutada
Kawasaki KX250F `13
-
- Postitusi: 763
- Liitunud: 14 Juun 2005, 07:24
- Tsikkel: Kawasaki KZ1000P, Iž
- Asukoht: Viljandi
ARK eksamineerijad.
Vastuseks "DR650" võin öelda, et ARK ei ole seaduse järgi õigus automaatkasti või varjaatori korral eksamist keelduda, sest seaduses räägitakse automaat ja manuaalkastist B,C ja D kat sõidukite kohta.
See ei ole ainult minu arvamus vaid järgi küsitud kompetentse isiku käest ARK keskusest.
-
Teema algataja
AT kirjutas:Üldiselt ma kipun ka arvama, et kui sa täidad nõudmisi, siis saab ARKist läbi küll - ilma probleemideta. Kui hakata mingit oma (vaieldavat) õigust taga ajama, siis tuleb garanteeritult jama.
Kui ma kunagi ammu oma B-kat'i tegin, siis oli Narva kesklinn suhteliselt üles küntud - kuskil oli veeavarii, kuskil teeehitus jne. Tassiti ikka igasugustesse urgastesse. Suure uljuse ning paanikaga tegin 4 viga. Sõidu lõpus lugesin kõik oma vead ise üles koos soorituskohtadega ning eksamineerija lasi läbi.
Üks sõbranna hakkas aga mingi manöövri osas jubedalt plõksima ning oma õigust taga nõudma. Enda väitel kukkus ta 2 veaga läbi.
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Tänane kogemus ARKis oli pigem ebameeldiv. Kell 9 olin kooli rattaga ARKi ees. Küsiti näha dokumente ja kindlustust. Viimast ei ole teadupärast kohustus juba pikemat aega kaasas tassida ja seda mulle kooli poolt ei antud. Samas olin veendunud, et kindlustus on olemas. Peale väikest ootamist vaadati kuskilt x-andmebaasist järgi ja tuli välja, et kindlustust ei ole. Seepeale süüdistati mind valetamises ja eksamist võisin muidugi ainult unistada. No mis mul muud üle jäi kui uus sõidueksam kinni panna (ja kenasti jälle riigilõivu maksta) kuna ratas polnud ju siiski minu oma. Hiljem muidugi selgus, et kindlustus on siiski täiesti olemas. Ei saa mina aru kust andmebaasist nad seda täpsemalt kontrollisid. Õnneks sain uue eksamiaja juba järgmiseks reedeks aga tiba kehv tunne on küll kogu selle värgi pärast.
Aga noh, võtame positiivselt, vähemalt minust järgmine sõitja sai kohe kenasti eksamile ja ei pidanud tund aega ootama, loodame et tegi ka ära.
-
Teema algataja
mmz kirjutas:Tänane kogemus ARKis oli pigem ebameeldiv. Kell 9 olin kooli rattaga ARKi ees. Küsiti näha dokumente ja kindlustust. Viimast ei ole teadupärast kohustus juba pikemat aega kaasas tassida ja seda mulle kooli poolt ei antud. Samas olin veendunud, et kindlustus on olemas. Peale väikest ootamist vaadati kuskilt x-andmebaasist järgi ja tuli välja, et kindlustust ei ole. Seepeale süüdistati mind valetamises ja eksamist võisin muidugi ainult unistada. No mis mul muud üle jäi kui uus sõidueksam kinni panna (ja kenasti jälle riigilõivu maksta) kuna ratas polnud ju siiski minu oma. Hiljem muidugi selgus, et kindlustus on siiski täiesti olemas. Ei saa mina aru kust andmebaasist nad seda täpsemalt kontrollisid. Õnneks sain uue eksamiaja juba järgmiseks reedeks aga tiba kehv tunne on küll kogu selle värgi pärast.
Aga noh, võtame positiivselt, vähemalt minust järgmine sõitja sai kohe kenasti eksamile ja ei pidanud tund aega ootama, loodame et tegi ka ära.
riigilõivu keegi kompenseerib ka?
-
- Postitusi: 725
- Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
- Tsikkel: iž jupiter 3
- Asukoht: Kuressaare
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
mmz kirjutas:T Viimast ei ole teadupärast kohustus juba pikemat aega kaasas tassida
§70. Mootorsõidukijuhil ja trammijuhil peavad olema kaasas ning ta peab esitama politseiametniku või muu selleks seadustega volitatud isiku nõudel seadustest tulenevalt:
1) juhtimisõigust tõendava dokumendi;
2) kohustusliku liikluskindlustuse poliisi või tõendi kindlustuslepingu sõlmimisest vabastamise kohta;
3) sõiduki registreerimistunnistuse;
4) muud dokumendid, kui seda nõuavad seadused.
Selle poliisi kaasas kandmisega on mingi segane lugu. Mõistlik on ta siiski kaasas kanda. Mul on olnud juhus, kus poliisi kaasas polnud ja politsei autos olev moodne aparatuur näitas, et kehtiv poliis puudub. Nii mulle diskot tehtigi
Kuigi nad väitsid, et neil on üks ja ainumas andmebaas, siis minu nõudmisel raadiosaatja kaudu ühendust võttes suutsid nad ikkagi kehtiva poliisi tuvastada.
Tehti hoiatus ja paluti edaspidi poliis kaasas kanda. Ma ei viitsinud irisema kah hakata, soovisin head päeva ja sõitsin minema.
tazavi kirjutas:Mis seal segast? kui liikluseeskirja §70p2 seda selgelt ütleb et see peab kaasas olema, siis seda ta ju peabki. See, et "eile delfis kirjutati" et ei pea, seda ei tasuks nii tõsiselt võtta.
tänapäeval seda infomüra on ikka liiga palju.p.s. see postitus pole sarkasmi täis, kui see võib nii tunduda
Ehee, ei pidanud telhvit silmas. Ma võin muidugi eksida, aga kas selle poliisi kaasas kandmise koha pealt ei olnud nii, et mingi seadusepügal ütleb, et peab, teine jälle et mitte? Aga kuna näpuga näidata ei oska, siis võin loomulikult ka eksida.
Anyway, mõte oli selles, et tasub kaasas kanda.
tazavi,
§ 17. Mootorsõidukijuhilt nõutavad dokumendid
(1) Juhil peavad mootorsõiduki juhtimisel olema kaasas juhiluba või muu juhtimisõigust tõendav dokument, mootorsõiduki registreerimistunnistus ja selle haagise registreerimistunnistus või haagise registreerimistunnistuse koopia, mille on tõendanud selle väljastanud asutus ja muud dokumendid, kui seda nõuab seadus.
[RT I 2007, 55, 368 – jõust. 2.11.2007]
Kindlustuspoliisi ei pea kaasas olema!
§ 9. Juhi kohustused
(5) Juht peab enne sõidu alustamist veenduma sõiduki suhtes sõlmitud kohustusliku liikluskindlustuse lepingu olemasolus ja selle alusel väljastatud poliisi kehtivuses.
[RT I 2007, 55, 368 – jõust. 2.11.2007]
Kindlustuspoliisi kaasas kandmise nõuet ei ole enam kuskil kirjas.
teritaja kirjutas:riigilõivu keegi kompenseerib ka?
Eks ma ajan veidi näpuga seadustes järge ja esitan ilmselt ARKile sellekohase avalduse.
tazavi kirjutas:tohoh, seljuhul on seadustes kurioosum, kus kehtivad paralleelselt 2 teineteisele risti vastupidi rääkivat seaduse paragraafi. Ei olnud teadlik sellest, sorry, kui liiga oma teadmistele vastavat juttu ajasin.
Võibolla on sul lihtsalt vananenud seadus ees? Kahte risti vastupidist rääkivat seadust vaevalt sees on. Kõige uuemad on üleval riigiteatajas.
edit: Või siiski mitte.. Ma lugesin liiklusseadust, samas liikluseeskirjas on jutt et peab tõesti kaasas olema. Huvitav...
Ah, igatahes üks nõme olukord. Eks järgmisel reedel siis uuesti eksamile ja vaatab, mis saab.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.