Kui kaua teie sõitma õppisite?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Putukas
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2007, 18:06
Tsikkel: R6
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas Putukas »

Kipub sarnaseks teemaks, nagu oli "vallaline naine"
Oot-oot-oot, meest ma nüüd küll ei otsi ju :) Nii et ratast võib ikka pakkuda :P
kas sa teed täis A-d või piiranguga? vend mul sõitis õppesõitu xj600ga ja kui minu banditiga platsil korra käis ütles, et palju mugavam on sõita. niiet soovitaks vedi võimsam ratas leida endale harjutamiseks, kuna sel tühikäigul rohkem võimsust ja ei sure nii lihtsalt välja. saab rahulikult platsil ringi jöristada.
Täis A-d teen. Harjutamiseks veel võimsam? Minu loogika ütleb just, et mida nõrgem, seda kergem :P Aga eks ma võin oma loogikaga täiesti metsa ka panna- teadmised suht algelised veel :roll:

Aga nüüd harjutama varsti, ehk täna tuleb paremini välja- pea ju värset tarkust täis ja pealegi eelmise vihmase ilmaga tegin oma parima sõidu üldse! :)
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

c kirjutas:
oma tuttavale õpetasin kallakut just võtma esipiduriga
Sellel on tulevases praktikas omad riskid. Kunagi Jawa aegadel jäin Tähetorni ristil hätta. Autoturu poolt tulles punase taga ( või oli seal üleüldse anna teed tol ajal) seisis veok ja mina aekusin talle taha. Viimae hoo pealt võtsin käigu veel välja ja jäin ootama. Kui sõiduks läks, siis ilmnes tõsiasi, et ma ei saa käiku sisse. Nii kui jalgpiduri lahti lasin hakkas ratas esiratta lohisedes tagasi vajuma, kaela sõiduautole, kes oli vahepeal taha tekkinud ja niikui needus, olematu pikivahega. Kahte jalga korraga ka õhku ei saanud, tagumine minu hädast aru ka ei saanud, et oleks pisut tagasi andnud ja mulle tiba lohisemismaad jätnud. Oleks end vähemalt teega risti saanud keerata. Ja nii ma seal siis hädas olingi, kuni lõpuks pika võimlemise ja taga seisja signaalitamise saatel mingi akrobaatilise võimlemisega minema sain...
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Vat see spinna lugu on küll pärit minu hirmuunenägudest :D Tegelikult olen ise ka pisut hädas tõusudel tee andmise ja minema saamisega. Kasutan samuti platsiõpetaja poolt saadud teadmisi st jalapiduri kasutamist. Minu viga see, et liiga vähe gaasi keeran ja siis lihtsalt sureb välja hetkel kui piduri vabaks lasen. Nii ma siis seal ukerdangi :) Samas on asi kõik õpitav kui viga näidatakse ja seletatakse, kuidas peaks õigesti tegema. Ja rohkem harjutamist. Tundub, et täna tuleb jälle üks tõusude päev :lol:

c
Postitusi: 88
Liitunud: 13 Aug 2006, 14:05
Asukoht: keila-tln
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas c »

Putukas kirjutas:
Harjutamiseks veel võimsam? Minu loogika ütleb just, et mida nõrgem, seda kergem :P Aga eks ma võin oma loogikaga täiesti metsa ka panna- teadmised suht algelised veel :roll:
lahjem ratas nõuab pidevalt gaasi keeramist ja pöörete peal hoidmist.
veidi võimsam suudab tühikäigul edukalt töristada platsil (ei pea olema mingi 100+kw ratas lihtsalt mingi 50-60kw on parem kui need õppesõidu 36 kw-sed)

Spinna - alguses õpetasin esipiduriga, eks pärast kui oma ratta ostab, millega rohkem aega õppida ja harjuda küll siis ka tagapiduriga hakkama saab. algul kui seda gaasi ja siduritunnetust pole nii head, siis on esipiduriga kergem. minumeelest
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

jalgpidurist, muide, sõidetakse välja, mitte ei lasta seda lahti ja siis hakatakse sidurit libistama. St pidur lastakse lahti kui tsikkel juba liigub.
Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Tänx, mella :) Saan selle täna järele proovida. Meibi siin ma siis vea teengi ja muudkui ponnistan ja ponnistan...
Kasutaja avatar

Sebar
Postitusi: 496
Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Sebar »

Kui saab selgeks tõusu, on põhimõtteliselt selge ka "burnout". Akki läheb tulevikus vaja.
Kasutaja avatar

Inz001
Postitusi: 459
Liitunud: 26 Nov 2003, 15:30

Lugemata postitus Postitas Inz001 »

ma õppin siiani näiteks sõitma :ner:

Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

Ee...teema järgi ma saan aru, et sõitmine on mingil hetkel nii selge, et rohkem ple midagi õppida. mul läheb selle õppimisega kuues aasta ja ei ütleks, et selge on
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600
Kasutaja avatar

Teema algataja
Putukas
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2007, 18:06
Tsikkel: R6
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas Putukas »

Ee...teema järgi ma saan aru, et sõitmine on mingil hetkel nii selge, et rohkem ple midagi õppida. mul läheb selle õppimisega kuues aasta ja ei ütleks, et selge on
Ei-ei-ei, ma pidasin ikka rohkem seda silmas, et kaua läks kooliga aega enne kui load kätte said (mul pole ju miskit selge kui ma platsi peal veel olen). Ja sellega nõustun ma 100%, et elu aeg on midagi uut juurde õppida :wink:
Kasutaja avatar

Kallev
Postitusi: 93
Liitunud: 07 Juul 2007, 00:08
Tsikkel: Yamaha FZS600 -03
Asukoht: Tallinn-Tabasalu

Lugemata postitus Postitas Kallev »

Minu kogemus oli selline, et eelmise aasta oktoobri lõpuks sain ühe (platsisõidu) lisatunniga koolieksamid tehtud. Lootus oli veel samal aastal luba kätte saada, aga ARK ei võtnud enam eksamijärjekorda - ega nemad ei osanud aimata, et sõiduilma veel jaanuarini jätkus ;) Seega tuli kevadet ootama jääda ja samas hakkasin endale ratast otsima.

FZS600 leidsin endale aprilliks, siis käisin igal võimalusel omal käel platsisõitu tegemas ja oma rattaga "tutvumas" - oma rattaga on ikka kindlam eksamile minna. Ühel kevadiselt jahedal õhtul panin platsi pidurdusharjutusel ka ratta korraks külili - asfalt oli veel jahe ja eks ma läksin liiga julgeks ka ;) Edasi sujus paremini ning juuni alguses sain ARKis esimesel katsel asjaga lõpuks ühele poole.

Seega ma olen siin ilmselt üks värskemaid loaomanikke ja ehk kõige värskem liitunu hetkel. Ja sõites on nägu naerul... :)
Sõidan nagu vana mees. Nagu väga vana mees...

jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Lugemata postitus Postitas jan22 »

B-kat.oli eelnevalt 18a.Läksin autokooli 1aprill 2007 õppisin 2kuud.Lisaks tuli võtta 13 sõidutundi.
Motikat hakkasin vaatama 2006 mais ja ostsin 2007 jaanuaris.
Millegipärast loodetakse autokooli varustusele,õigem on kogu vajalik varustus juba varem valmis osta.Oma varustuses on õppida tunduvalt mugavam!
Autokoolis sõitsin oma varustuses,kiiver,kiivrisukk,kindad ja motoriided.Saapad tuleb varsti osta,autokoolis sain kogemuse,et saapad peavad olema korralikud mototarbeks siis jalad ka kuivad!Õnnestus 4sõidutundi sõita laus vihmas ja olin peaaegu kuiv.Kui jalad käisid korda viis loigust läbi,ei olnud enam kuigi kuiv tunne.
Koolis õpetati,esipiduriga hoiad paigal ja sidurit annad järgi kuni tunned veab ja lased vaikselt piduri järgi,seda peaks keegi ettenäitama siis oleks lihtsam.Täis A-kat. motikas üldiselt veab üsna tugevalt ja ei tohiks ära surra,kui siis hitsid pidurit liiga kõvasti.Mingit tagasi lohisemise ohtu ei tekkinud!
Edu harjutamisel!

Jan.
Viimati muutis jan22, 14 Veebr 2008, 13:13, muudetud 1 kord kokku.
BMW R1100RT
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Sõitsin 20-nest vajalikust sõidutunnist kokku 23 või 24 vist. Sest vahepeal kulus liiga palju aega Tallinna ringide peale. Aga lõpuks sain põhimõtte selgeks ja siis oli kõik korras.
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”