Tõstaks vana teema ülesse ja jagaks oma kogemusi istmete ümberehitamisel. Kui ise äärmiselt ebamugava istmega kokku puutusin, siis peale mitmekordset leheküljel http://www.diymotorcycleseat.com toodud artikli põhjalikku läbi lugemist otsustasin iste ise ümber ehitada sest:
a) Corbin-i ja muude sarnaste toodete hind ei meeldinud kohe üldse
b) täispuhutavate patjade hind ei olnud ka teab mis väike
c) täispuhutavad padjad ei lahenda tegelikult peamist probleemi millest tagumik valumata hakkab
d) täispuhutavat patja tundus ebamugav iga kord paigaldada kui üle 2 tunnine sõit on tulemas.
Ei hakka lugejat koormama põhjaliku ümberehitamise protsessiga kuna see ilusti artiklis kirjas, kuid materjalide ja tööriistade otsimiseks kulutasin meeletult aega ja jagan oma kogemusi, et vajadusel saaksite asja palju kiiremini tehtud.
Istme kate - peale pikaajalist õige ja sobiva katte otsimist ning ühel korral katte osas eksimist (lasi lõpuks vett läbi), leidsin ideaalse (õhuke, vastupidav, hästi veniv, 100% vee ja UV kindel) katte siit: http://nevotex.ee/. Võtsin veesõidukite istmekatte materjali. Nad pakuvad seda paljudes värvitoonides. Alla 1jm ei müü. Võtsin vist 2 meetrit igaks juhuks ja hind tuli 18,96 eur.
Poroloon - selle leidmine taas ei läinud nii lihtsalt nagu interneti ajastul see tunduda võiks. Peale müüja leidmist http://www.alpek.ee/, osutus üsna keeruliseks konkreetse porolooni mudeli valimine. Lõpuks valisin mudeli HL4065 põhimaterjaliks (600x600x50 hind 12,96) ja ei pidanud hiljem kahetsema. Viimaseks kihiks võtsin lihtsa 5mm paksusega porolooni (sellel poroloonil mudelit ei olnud). Kui müüjaga ilusti ja viisakalt rääkida, siis toob porolooni Tallinnasse tasuta kohale (elab ise Tallinnas ja võtab koju tulles kaasa)
Liim – ei hakanud jalgratast leiutama ja võtsin artiklis soovitatava 3M liimi nr 74. Selle ostsin siit - http://www.polgent.ee/index.htm Purgi hind vist 16 eur kui ei eksi (küsige kohapeal soodustust, ja pakkuge sulli kaardimakse asemel). Mulle piisas ühest purgis ühekordseks ümber ehitamiseks. Kuid enne kohale minekut peab uurima, et kas neil seda ikka kohal on. Mõni kord peavad tooma Tartust.
Klambri püstol – paraja suurusega klambritega püstoli leidmine oli vist tegelikult kõige keerulisem osa. Lõpuks leidsin paraja Senco püstoli Kadaka tee Cramost (tuleb lihtsalt küsida kõige väiksema pneumaatilise klambripüstoli). Hind oli naeruväärne – mingi 5 eur ööpäev. Ja kui võtad laupäeval hommikul, siis kuni esmaspäeva hommikuni maksad ühe päeva eest. Avaldan veel ühe väikese saladuse – cramos oli püstoli klambrid otsa saanud, kuid nende ostmine ostus äärmisel keeruliseks. Peale kõikide tallinna ehituspoodide läbi käimist selgus, et selliseid klambreid saab osta vaid Senco esinduses http://senco-ee.sn22.zone.eu/ Laki 15 aadressil. Kuid sinna kohale tulles ootas veel üks üllatus – pakendis on 40-50 tuh klambrit ja pakendi hind 40-60 eur. Kuid viisakalt paludes oli müüja nõus pakendi lahti tegema ja sealt paar riba välja võtma. Ühe klambri hind sellisel juhul muidugi umbes kümnekordistus, kuid lõpuks maksin 4 riba eest vaid 10 euri. Kompressori esimesel korral võtsin samast cramost – kõige väiksem oli vist 12 eur ööpäev.
Ümber ehitamine oli oluliselt lihtsam protsess kui alguses tundus. Kui käed vähegi õigest kohast kasvavad, siis peaks iga mees asjaga hakkama saama. Esimese tsikli istme puhul läks muidugi veidi rohkem aega kuna täpselt sobivat istme kuju veel ei teadnud. Tegin mõne kuju valmis, tõmbasin istmele kile peale ja nii sõitsin mõned päevad. Kui midagi ei sobinud, muutsin kuju (kas liimisin juurde või vastupidi lihvisin maha), tõmbasin taas kile peale ja sõitsin mõned päevad. Ning nii mitu korda seni kuni leidsin ideaalse kuju. Kui see leitud, siis juba alles tõmbasin katte peale. Teise ratta istmega aga läks juba oluliselt kiiremini kuna kuju oli teada ja põhitõed selged. Kui esimese istmega läks paar nädalat (koos mõnepäevaste proovisõitudega), siis teise istme tegin 6 tunniga valmis.
Õnneks oli esimene ratas eraldi istmetega juhile ja kaassõitjale ning nagu hiljem selgus, see tegi asja oluliselt lihtsamaks (eriti katte peale tõmbamisel). Teine ratas oli aga ühe pika, kahetasandilise istmega, ning sellega oli veidi keerulisem, kuid tänu esimese istme kogemusele sain ilusti hakkama.
Esimene ratas Hyosung GT650 esimene ümberehitamine (hiljem ehitasin ümber vale katte tõttu):
https://picasaweb.google.com/1088167341 ... Ym86NHPnQE
Teisest ümber ehitamisest pilte ei teinud kuid seal juba kasutasin HL4065 porolooni ja veesõidukite istekatet mis oli oluliselt pehmem ja paremini veniv mille tõttu kõik voldid kadusid ära.
Teine ratas BMW F800S:
https://picasaweb.google.com/1088167341 ... v5iL8OLRKA
Nagu näete, teise ratta puhul oli tegemist Bagster-i tuuning istmega geelpadjaga, kuid ka selle mugavus jättis soovida. Valu tagumikus tekkis isegi linna peal sõitmisel. Põhjus aga selles, et kõige olulisem on istme kuju, kasutatavad materjalid tähtsust praktiliselt ei oma!
Tulemused siis sellised:
Hyosung – enne ümber ehitamist maksimaalne istmes oleku aeg ilma valuta tagumikus 1,5 – 2 tundi. Peale seda oli vaja teha mitmetunnine paus, et saaks taas mugavalt 1-2 tundi sõita. Peale ümber ehitamist olen euroopa reisil istmes olnud üle 8 tunni päevas ning ei tundnud mitte mingisugust ebamugavust. Arvan, et 12-15 tundi oleks võimalik sõita.
BMW – enne ümber ehitamist maksimaalne istmes oleku aeg ilma valuta tagumikus 0,5 – 1,5 tundi. Mõned päevad tagasi lõppenud ümber Eesti reis (pikim päev 575 km) näitas, et üle 8 tunni päevas sadulas pole mingi probleem.