Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii
Sai 4s kiht riiet peale, homme tahaks vormi siis eemaldada. Kui midagi päris pekki ei lähe, saab asjast ka juba siklipeal pilti
Sai 4s kiht riiet peale, homme tahaks vormi siis eemaldada. Kui midagi päris pekki ei lähe, saab asjast ka juba siklipeal pilti
Ei läinud see vormi eemaldamine nii sujuvalt kui ma lootsin. Vaatamata vahale ja lakile oli pahtel korralikult ikka plasti külge kleepunud. Niisiis jõudsin täna lihtsal vahu välja koukida. Enne äratulekut lasin vormi vett täis, äkki saab pahtli kergemalt kätte ( kasutasin tavalist uniflotti). 4 kihiga sai ca 4 mm paksuse seina nii ei juurde pole vaja laduda.
Oehh pahtel on jah saatanast! Isegi sellegi otsa komistanud. Oma kogemustest räägin:
Mudel on kõige õigem üle värvida, ja kehtib selline reegel et palju vaha pole olemas! Üks asi et vaha peab peale kandma mõne tunniste vahedega (vaha kuivab tund) ja viimane kiht võib ka pikemalt olla. 4-5 kihti vaha tunni jooksul ei võrdu 4-5 vaha kihiga vaid võrdub 1'e kihiga Mudelile olen kandnud 4-5 kihti vaha ja peale viimast kihti olen lasknud mudelil seista öö otsa, kuna poleerides mudel saab staatilise laengu ja pärast kandes PVA'd peale kippus see kokku tõmbuma. Seistes staatiline laeng kaob ja PVA katab vormi paremini.
PVA'd olen kandnud pehme imava kaltsu tükiga ja seda ca 10 kihti peale igat kihti lasknud kuivada aidates kaasa fööniga. PVA jätab imepeene kihi vahele mille külge ei kleepu vaik. Ja isegi siis pahteldud pinnad võivad kleepuda. Pahtel on maru poorne ja kipub PVAd kuidagi sisse imama, sest PVA on alkoholi baasil.
PVA'd saab kanda värvipüstoliga kuid ta on üsna paks, sulatatud mee konsistensi sarnane, mida saab lahustada veega
Üldiselt mida kärsitum oled, seda kindlam, et asi perse läheb
Ma pildilt nägin justkui olid kasutanud Gelcoat'i immutades riidega kuid su kirjast aru ei saanud.
Vormi puhul kindlasti katta mudel gelcoatiga, lasta tal mõne tunni kivistuda ja siis võib lamineerima hakkata. Ei pea ilmtingimatta ootama ööpäev, isegi pole soovitav lasta täielikult kuivada sest Gelcoat peab kokkusulama lamineeritava polüester vaiguga
Valmis vormil lasta kuivada soojas vähemalt 48h ja siis alles vahatada, muidu võib kleepuda vorm detaili külge sulades kokku...
Krt samas Youtube vidosid täis õpetustest, pilt ütleb rohkem kui 100 sõna
Oleksid kasutanud PVA'd ehk oleks saanud detaili kätte...
Veelkord PVA on poyvinyl alcohol mitte PVA liim ärge sassi ajage, mine tea mõni hakkab liimiga mökerdama rikub veel detaili ära
http://en.wikipedia.org/wiki/Polyvinyl_alcohol
Mis siis ikka, koolitusraha ja mis sitasti see uuesti.
Gelcoat sai jh. Vaha ka alla mitu kihti ja kihtide peale kandmise vahe oli ca ööpäev. Viimast geli kihti ei lasnud enne riiet ka täielikult ära kuivada.
Krt, kui seda vaha nii palju tuleb panna, siis ma vist tean miks mul pole ükski vorm õnnestunud
Ma tavaliselt panen 2 kihti , gelcoat on ka valge millelt seda olematut vahakihti eriti hästi näha jne. Ühesõnaga kolistan ämbrist ämbrisse, nüüd hea näha, et on spetse kes sellega kokku puutunud ja kuldmunasi soostuvad jagama
Edu Vikiii ratta edendamisel!
Mina olen pannud ikkagi ainult vaha. 2-4 kihti, igal kihil lasen korralikult ära kuivada ja puhastan lapiga üle. Lõpuks jääb selline nn puhas/rasvane/läikiv ja tugev pind…sealt olen ilma gelcoatita vormi kenasti kätte saanud.
Tähtis oleks,et vaha oleks korralikult kuiv ja puhtaks tõmmatud.
leko kirjutas:Mina olen pannud ikkagi ainult vaha. 2-4 kihti, igal kihil lasen korralikult ära kuivada ja puhastan lapiga üle. Lõpuks jääb selline nn puhas/rasvane/läikiv ja tugev pind…sealt olen ilma gelcoatita vormi kenasti kätte saanud.
Tähtis oleks,et vaha oleks korralikult kuiv ja puhtaks tõmmatud.
Gelcoat on paksem ja hästi katab pinna kopeerides tekstuuri. Vaik on liiga vedel ja ei püsi paksema kihina peal, lihtsate vormidega igati pädev ka ilma. Samas see gelcoat pole oliliselt kallim ja selle kulu vaigu kõrval kordades väiksem omahinda oluliselt ei mõjuta.
Veega leotades tuli pealmine kiht pahtlit maha. Viimase osa kuumutasin fööniga, kraapisin noaga ja nühkisin liivakaga. Sai enam vähem puhtaks.
Meeldiva üllatusena istub tehtud tükk ilusti raami peale ni et mingeid lisa toestus junne pole vaja kuhugi teha. Paari kohta pehmenduseks kummipuksid alla ja olemas. Homme proovin kinnitused paika saada.
Ma nagu hästi aru ei saa, kas see on sul vorm või on see valmis detail? Ma sain varasemmast aru et vorm, millest teef detaili...
See valmid detail jh, vorm oli kogu see vahu ja pahtli pudru mille välja koukisin. Saime üksteisest vist veidi valesti aru ennist
kui nii siis kuidagi imelikult toimetasid.
vahu värk on ikkagist mudel sealt vorm ja vormist detail...
makroflexiga teed mudeli, lõikad, vihvid, teed sellise milline nägemus on, viimistled nii ilusaks kui saad, pahteldad, värvid, vahatad... siis teed vormi mudelist, ja siis alles detail. Detail tuleb ilusa pealispinnaga mida ei tule pahteldada juhul kui mudel oli hää, krunt peale ja värv ongi detail.
milleks siis kõik see jama gelcoatiga sisepinnal? välispinda tuleb jälle pahteldada, värvida. See klaaskiud detail koos pahtliga hakkab üksjagu kaaluma?
OK... eks igaüks teab ise, mis teeb! Nagu venelased räägivad "каждый дрочит как хочит"
Tegutsesin nii kuna ei ole lõplikus kujus päris kindel. Taha tuleb lõigata avavus tule jaoks, kui pütt all timmin külgi veel nata jne. Saba pealmise osa peale teen augud, kuhu lähevad kandilise peaga poldid luku kinnitamiseks. Kui need paigas, läheb viimane kiht riiet mis katab pead ära. Siis viimistlen aint tagumise osa, ette tuleb nii kui nii polster peale. Kokkuvõttes nii vähem jeeberdust kui tahta seda vormina kasutada. Aega pole ka väga palju enam jäänud..
Kui tahad poldipäid riidega katta, siis keevita poldipead näiteks paksema pleki ribadega omavahel kokku. Kõiki üksteisega pole vaja, paarikaupa piisab. Et kui hiljem kruvima juhtud, poleks ohtu, et poldi klaasriide all ringi tõmbab.
Saba tagumine kinnitus siis. Kasutasin originaali. mille ülemine kinnitus sai ümber tehtud. Alumine plaat vaja veel raami külge keevitada.
Kinnitamiseks kasutasin piduriketta astmega polte et poldi pea ei murraks klaasplasti. Nende peitmise suhtes olen veel kahevahel. Kas seon ära ja panen kihi riiet või ei hakka sellega jamama ning toon sadula pehmenduse sabaosa peale edasi. Oleneb sellest kas jätan passis 2 kohaliseks või mitte.
Vahepeal tegelenud nikerdamisega ja midagi märgatavat pole ette näidata. Metallist pudinad on ette valmistatud ning ootavad pritsi ja värvi.
Raamil võtsin tagaosas rauda vähemaks. Kui saba peal jäi enne kuidagi häirima.
Plastile tegin esimese kinnitus kõrva, kasutusse läks ehitusnurk. Veidi nokitsemist ja voila
Tagatule pesa sabaraamis
Ja sumpatorud lõpuks valmis. Tõmbasin kihi värvi ka peale, vast ei lähe kaltsu all nii ruttu ussitama.
Sõidad juba või, et nii vaikseks jäänud?
Või on mätas kuiv ja libistad õlut ?
Ja selle tagatule pesa kohta…Milline tuli sinna sisse tuleb? Oht ei ole, et summuti kate on sellise nurga all, et tule ära varjab?
Libistan õlut ja tegelen pahteldamise jms juraga. Järgmise nädala lõpus peaks hunnik tavaari värvist tagasi jõudma siis läheb põnevaks. Tagatuld on näha küll kui just päris pocketiga taga ei jorista.
Niih aitab vaikusest. Sain lõpuks asjad värvist kätte. Kasutasin Kaheraudne OÜ teenuseid seekord. Muidu oli kõik väga viis, kui välja arvata see et asjad seisid seal niisama nädala, kuna probleemiks oli paagi all ja raami sisekülgedel olev poroloon. Ise helistades ja uurides kuidas asi edeneb, tuli välja et nad ei taha pritsida, kuna pidavat liiva ära solkima. Käisin läbi, võtsin raami-paagi kaasa, tegin puhtaks ja järgmine päev tagasi. Pärast seda olid asjad 3me päevaga käes. Paagil tuli välja paar mõlki nii et see sai niisama krundi alla. Veits pahtlit ja värvib koos plastikutega.
Paar õhtut nokitsetud ja hetkeseis selline
Reedel peaks saama kätte kiige laagrid siis saab tagaosa ka alla. Veerema veel küll mitte, kuna rehvijooksu ost jääb vist järgmisesse kuuse. Aga kaltsud tulid ka ära ja tegemisest puudu ei tule. Elektriga läheb samuti huvitavaks ..
Väga viis.
That's the spirit
Naisele ütlen, et olen armukese juures, armukesele, et naise juures. Ise lähen garaazi ja putitan siklit.
Loodetavasti püsivad sellise suhtumisega lähisuhted kaua ja õnnelikult
Nende metall straipide paigaldusel sa õigeid tange küll ei kasutanud.
Võin õllede eest laenata.
Ei kasutanud. Kasutasin kullinokki ja hoidsin kruvvariga pead kinni. Tundub et jäi hoidma. Kui vastupidist ütled on õlled valmis.
Tangidega saab tugevamalt kinni ja lõikab allesjääva osa ära nii, et ei jää teravaid servi.
Muidugi minu arvamus ei pretendeeri absoluutsele tõele.
Natuke pudinaid jälle külge kruvitud.Paistab et vanad gaasitrossid ja siduri - piduri voolikud ulatavad. Jalaraua sain paika aint ühele poole kuna taaskord on tänu värvikihile jebimist kõvasti.
Jahutusvollade süsteem vasakul samuti lukus kuid paremal pool tuleb leiutada veits. Nimelt jooksis originaalis kõik väljaspoolt raami, nüüd aga vaja see paagi alla ära mahutada.
eriti edev lahendus on see vasakpoolne metalltoru, mis mootori kõrvalt läheb, asendada läbipaistvaga. Näed pidevalt mis seisus jahutusvedeik on
Võtab ilmet juba. Jätka samas vaimus