Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
-
- Mode
- Postitusi: 969
- Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
- Tsikkel: KTM
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 24 korda
Kermik kirjutas:Eile õhtul juhtus Harjumaal Sauel ränk liiklusõnnetus, milles hukkus vastassuunavööndisse sõitnud purjus mootorrattur.
Eile kella 20.01 ajal juhtus Harju maakonnas Sauel Pärnasalu teel liiklusõnnetus, kus 1984. aastal sündinud, juhtimisõiguseta ja alkoholijoobes Riho juhitud mootorratas Yamaha kaldus kurvis vastassuunavööndisse ning põrkas kokku sõiduautoga Škoda Fabia, mida juhtis 1946. aastal sündinud Mati.
Hotrod - ei sõitnud auto tsiklile tagant sisse, joodik sõitis ennast kasti lihtsalt vastu autot
Speedvana - mismoodi on seotud tsiklite arvelevõtmise arv ja koolituse kvaliteet? Riiklikud normid A-kat saamiseks on ühesed kõigile, erandeid ei ole.
i am not totally useless, i can be used as a bad example.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Kes mett teeb, see mett sööb!
-
- Postitusi: 318
- Liitunud: 01 Mär 2006, 16:13
- Asukoht: Saue
Võibolla on minu arvamus vale, aga ta oli samasugune angu meie kõik siin-mootorratta huviga. See ei tee juu teist meest halvemaks, et tal polnud lube. Muidugi purjuspäi juhtraua taha istumine on tõesti rumal tegu, aga siiski ei tasu teda maha teha. R.I.P.kullokas kirjutas:Kaldun arvama, et enamik neist pole otseselt sedalaadi vigade põhjustatud, pigem on tegemist kas ratta vanusest ja/või nigelast hooldusest tingitud pisipuudujääkide summaga. Pisut lõtke siin-seal ratta-, rooli ja tagakiige laagrites + väsinud amortisaatorid + pisut liiga kulunud rehv(id) + pisuke oma ja ratta võimete ülehinnang annavadki kokku sellise surmava kokteili. Kusjuures ükski neist komponentidest eraldi ei pruugi otseselt ohtlik ollagi.
Teine väike tähelepanek puudutab tsiklilaksude kajastust meedias - kui keegi kahel rattal paugu on pannud, on tegemist "mootorratturiga". Isegi, kui mees elus esimest korda mootorratta seljas istus. Huvitav, miks naabrimeest pussitanud tegelase kohta ajalehes "kirurg" ei öelda?
Zid Pilot
Baotian Freedo 4
Stella V-50
Müüa Fiat Panda 06!
Baotian Freedo 4
Stella V-50
Müüa Fiat Panda 06!
-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
to: efendi
Speedvana - mismoodi on seotud tsiklite arvelevõtmise arv ja koolituse kvaliteet? Riiklikud normid A-kat saamiseks on ühesed kõigile, erandeid ei ole.
paar aspekti;
tehnika võib soetada ja ka arvele võtta, aga koolitus läbitakse siis kui on piisavalt, mõistust, vahendeid ja aega, (lubadeta sõit)
jah on normid, aga tean,et lükatakse nn. "pool toored" läbi, põhjused erinevad ja mitte ainult motosõidu koolitusel, kel paks rahakott, kel onupoeg jne.
ja hulkade kasvades, läheb kvaliteet alla.
Speedvana - mismoodi on seotud tsiklite arvelevõtmise arv ja koolituse kvaliteet? Riiklikud normid A-kat saamiseks on ühesed kõigile, erandeid ei ole.
paar aspekti;
tehnika võib soetada ja ka arvele võtta, aga koolitus läbitakse siis kui on piisavalt, mõistust, vahendeid ja aega, (lubadeta sõit)
jah on normid, aga tean,et lükatakse nn. "pool toored" läbi, põhjused erinevad ja mitte ainult motosõidu koolitusel, kel paks rahakott, kel onupoeg jne.
ja hulkade kasvades, läheb kvaliteet alla.
Mida rohkem tsikleid seda rohkem õnnetusi... täitsa võimalik, näide.
Oletame, et sõbral on aasta paar juba tsikkel olnud. Temaln ka mingil määral kogemusi saadud. Saad omale ka lõpuks ratta. Lähete sõitma. Ei taha ju kogenenud sõbrast halvem olla ega temast maha jääda. Sõidad üle oma võimeta kas kipsi või ratastooli või karpi.
Must stsenaarium aga tõenäoline rumala "rohelise" puhul.
Oletame, et sõbral on aasta paar juba tsikkel olnud. Temaln ka mingil määral kogemusi saadud. Saad omale ka lõpuks ratta. Lähete sõitma. Ei taha ju kogenenud sõbrast halvem olla ega temast maha jääda. Sõidad üle oma võimeta kas kipsi või ratastooli või karpi.
Must stsenaarium aga tõenäoline rumala "rohelise" puhul.
Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
Väidetavalt olevat põhjus olnud eesliikuvas sõidukis, millel oli kütusepaagi kork puudu ning ringil kurvi võttes paiskus osa kütust välja ning auto järgi sõitnud mootorratturil kadus ringil pidamine, siit ka tulemuseks kukkumine.sang kirjutas:Oskab ehk keegi midagi täpsustada?
---------
TALLINN, 7. august, BNS - Esmaspäeval sai Tallinnas vigastada libedal teel kukkunud mootorrattur.
Õnnetus juhtus kell 11.51 Tondi tänava ja Linnu tee ringristmikul, kus 1966. aastal sündinud Raivo kaotas teel olnud vedeliku tõttu mootorrattaga BMW tasakaalu ja kukkus, teatas siseministeerium.
Vigastada saanud mees viidi Põhja-Eesti regionaalhaiglasse ravile.
TALLINN, 08. august, BNS - Tallinnas sai teisipäeva õhtul vigastada mootorrattur.
Õnnetus juhtus kell 21.07 Pirita teel, kus 1957. aastal sündinud Vladimiri juhitud Volkswagen Bora keeras reavahetust tehes ette mootorrattale Yamaha, mida juhtis 1987. aastal sündinud Kaido, teatas siseministeerium.
Mootorratturile anti esmaabi ja lubati siis kodusele ravile.
Õnnetus juhtus kell 21.07 Pirita teel, kus 1957. aastal sündinud Vladimiri juhitud Volkswagen Bora keeras reavahetust tehes ette mootorrattale Yamaha, mida juhtis 1987. aastal sündinud Kaido, teatas siseministeerium.
Mootorratturile anti esmaabi ja lubati siis kodusele ravile.
Tunnen kah seda poissi. Käisin külas tal täna, natuke lonkab jalga, aga õnn oli temaga.M2 kirjutas:Tulin täna õhtupoolikul Pärnu poolt ja linnast väljasõidul oli üks õnnetu mootorratas (vist sinine) teelt välja sõitnud (kokkupõrke märke justkui ei näinud). Äkki keegi oskab öelda, kas sõitjaga on kõik korras? Kiirabi lendas kohale, kuid hetkeks, kui meie sündmuskohani jõudsime, olid nad juba kadunud. Üks ambulance tuli meile vastu ka, aga ilma vilkuriteta. Kaks võimalust, miks...
Olevat siis sõitnud auto esirattasse ja lennanud üle auto lagedale maapinnale.
Sain aru, et tuleb ikkagi mingi trahv kah.
-
- Postitusi: 186
- Liitunud: 30 Juun 2005, 12:21
- Tsikkel: HondaVTX 1300S Suzuki VZ 800
- Asukoht: Rakvere
30 min. tagasi, sattusid Aaspere lähedal õnnetusse Inglise mototuristid.Peateele ettesõitnud maastur, ei märganud mootorratast ja tsikkel sõitis maasturile otsa ja lendas teelt välja.Kiirabi, tõi tsikklil taga istunud naisterahva Rakvere haiglasse, vigastused ei ole veel selged, tuli alles röntgenist.Mootorratast juhtinud mehel ei ole vigastusi.Kiirabi oli just sealkandis ühel teisel kutsel ja sattus õnnetusest mööda sõitma, nii,et abi saadi väga ruttu.
Luigi 5271367 luigi.oolma@rescue.ee 

-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 14 Okt 2006, 10:16
- Tsikkel: Sõber
- Asukoht: EESTI
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
Ei meeldi kiibitseda aga...
Mingis mõttes on hea, et mõni õnnetus juhtub võõrkodanikega. See justkui jätab ära võimaluse näidata oma riigi kodanikest ratturitele näpuga, et nääää.... Jälle väike lootus juures, et hakatakse veelgi usinamalt tegelema teadvustamisega autojuhtidele, et peale nende liigub teedel veel asju!
Loodame kannatanule kõike paremat!

Mingis mõttes on hea, et mõni õnnetus juhtub võõrkodanikega. See justkui jätab ära võimaluse näidata oma riigi kodanikest ratturitele näpuga, et nääää.... Jälle väike lootus juures, et hakatakse veelgi usinamalt tegelema teadvustamisega autojuhtidele, et peale nende liigub teedel veel asju!
Loodame kannatanule kõike paremat!

ÄRGE HAKAKE JÄLLE HALAMA!
Kuna tegu oli mototuristidega siis arvatavasti ei olnud tegu Riga suuruste võrridega ning koos kaassõitja, reisivarustusega ning mitmekesi sõites peaks olema ju ka pimedale näha mootorrattud. Tavaliselt turistid ei ületa ka kiirust.luix kirjutas:....Peateele ettesõitnud maastur, ei märganud mootorratast ja tsikkel sõitis maasturile otsa ja lendas teelt välja.
Ei taipa kuis saab ette sõita

Only a Motorcyclist knows why a dog sticks his head out of the window of the car...
-
- Postitusi: 288
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Täna tunde mõned tagasi nägin Tallinnas Motodepoo juures juhtunud õnnetust. Osalenud motikas oli teepeal siruli, sõitjad teepervel istumas. Auto otsapidi Säästumarketi parklas, parem tagatiib,stange kortsus. Muud täpsemalt ei tea, politsei majandas seal. Igatahes tundub, et eluga tulid kõik sealt välja, hea seegi.
Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
-
- Mode
- Postitusi: 1005
- Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
- Tsikkel: sporta 1200
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 17 korda
- Tänatud: 13 korda
Täna tunde mõned tagasi nägin Tallinnas Motodepoo juures juhtunud õnnetust. Osalenud motikas oli teepeal siruli, sõitjad teepervel istumas. Auto otsapidi Säästumarketi parklas, parem tagatiib,stange kortsus. Muud täpsemalt ei tea, politsei majandas seal. Igatahes tundub, et eluga tulid kõik sealt välja, hea seegi.
Guzzi tuli trammitee poolt ja kaubik keeras Saastaplatsilt ette, teeperves istusid sõbrad/tuttavad, motoremi mehaanik viidi kiirabiga ära
Guzzi tuli trammitee poolt ja kaubik keeras Saastaplatsilt ette, teeperves istusid sõbrad/tuttavad, motoremi mehaanik viidi kiirabiga ära
-
- Postitusi: 186
- Liitunud: 30 Juun 2005, 12:21
- Tsikkel: HondaVTX 1300S Suzuki VZ 800
- Asukoht: Rakvere
Tahaksin täpsustada nende inglastega juhtunud õnnetust. Lugu ikkagi nii, et naine oli siiski ise sangas ja tema mees sõitis ees, koos kolmanda kaaslasega, kokku niisis kolm ratast.Kaks esimest oli autojuht läbi lasknud aga kolmandat ei näinud.Autot roolis samuti naisterahvas.Mootorratturi vigastused-rangluu murd,randmeluu murd ja veel igasugu marrastusi ja põrutusi.Ristmik ise Haljala ja Aaspre vahel, nähtavus mõlemale poole hea, ei tea, millest selline tähelepanematus,tuleb vist kuumuse süüks ajada.
Luigi 5271367 luigi.oolma@rescue.ee 

Lugu sellest inglaste 6nnetusest:
http://www.postimees.ee/090807/esileht/ ... 276322.php

http://www.postimees.ee/090807/esileht/ ... 276322.php
Autojuhi sõnul nägi ta esimest ja tagumist mootorratturit, kuid nende vahel olevat mootorratast ta ei märganud.

olen oma kodu tänavalt kaks korda ühe nädala jooksul ilusa selge ilmaga peateele autodele ette sõitnud..õnneks mõlemal korral olid neil kiirused väikesed ja nende juhid suutsid hullema ära hoida..aga kujutan ette kuidas nad võisid vanduda , et mingi idioot neile sellisel distantsil ette keeras ....mõlemal korral olid autod veel punast värvi , mida peaks ju eriti hästi nägema... hing ei andnud rahu kuidas ma küll hästi jälgitaval ristmikul kellegile ette sõitsin..aga väga lihtne... olin just autot vahetanud ja tõesti selle masinaga mingi nurga all sellele ristmikule sõites jäi osa teest piilari pärast nähtamatuks...sealt siis need punased masinad välja ilmusid...hetkel kasutataval auto varjab samuti piilar ristmikel mõned lõigud aga hoopis teise nurga all ja hoopis teistel ristmikel , kui eelmise masinaga..kui ristmiku kõrval lisaks veel mõni tänava valgustus-, elektripost või puu/põõsas siis sealt need paugud tulevadki...vaata nii hästi kui tahad aga kui midagi peateel liikujat vaatamise hetkel varjab siis teda sinu jaoks ei eksisteeri... meelega ette keeramist ei õigusta miski, aga neid lolle , kes iga päev vabatahtlikult kellegile ette keeravad nii palju ikka olla ei saa...S.S.D.D. kirjutas:
Ei taipa kuis saab ette sõita
Inglased, va õnnetud- kulgesin oma maasturiga (tsikkel kärus) vahetult nende järel. Haljalas tegin peatuse, et kontrollida rihmasid, mis ratast treilal hoiavad. Saan sõita paar kilomeetrit ja sama seltskond tee ääresRene kirjutas:Lugu sellest inglaste 6nnetusest:
http://www.postimees.ee/090807/esileht/ ... 276322.php
Autojuhi sõnul nägi ta esimest ja tagumist mootorratturit, kuid nende vahel olevat mootorratast ta ei märganud.

Kusjuures britid olid kah "head mehed"- ühel neist miski kroomi seljas oli t-särk kaitsmeteks...
Nuputage
Eestlased on ühed Euroopa parimad liiklejad... me oleme õnnetuste poolest esimeste seas. Nüüd kui mootorrattaid aasta-aastalt duubeldada ja liiklusklultuur jääb samaks siis mis siin imestada, et nii palju pauke ka mootorratastega tuleb. Ma ei paneks kõiki uljaspeade ja pimedate süüks. Eks ole oma osa neilgi kuid põhiviga ikka Eestlaste "mina pean olema esimene" liikluskultuuris. Miks kui tsiklimehed sellised uljaspead on siis üksteisega kokku väga tihti ei pane?
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 07 Juul 2007, 00:08
- Tsikkel: Yamaha FZS600 -03
- Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Re: Nuputage
Selleks on meid ilmselt veel liiga vähe...Tips kirjutas:Miks kui tsiklimehed sellised uljaspead on siis üksteisega kokku väga tihti ei pane?

Sõidan nagu vana mees. Nagu väga vana mees...
Muhus punavalge endurokas-krossikas sõitis ~ 100ga autosse, ilmselt ette keeramine.
Just nüüd, alla poole tunni tagasi. Pauk oli selline olnud, et auto mahakandmisele. Isa rääkis, nägi pealt 3 autot tagantpoolt. Tsiklimees oli elus ja liigutas, läks kiirabiga ära, ei tea mis edasi saanud on.
.:LiveToRide:.???????? Samas oli mingi vanem mees olnud, aga ratas ja asukoht....
Just nüüd, alla poole tunni tagasi. Pauk oli selline olnud, et auto mahakandmisele. Isa rääkis, nägi pealt 3 autot tagantpoolt. Tsiklimees oli elus ja liigutas, läks kiirabiga ära, ei tea mis edasi saanud on.
.:LiveToRide:.???????? Samas oli mingi vanem mees olnud, aga ratas ja asukoht....
Veidi OT aga siiski. Peas üks mõte juba pikemat aega. Asi nimelt selles, et ettekeeramine ei ole alati kokkupõrke põhjuseks. Paljud inimesed kes autodega ristmikult peateele keeravad ei kiirenda piisavalt, et saavutada lühikese ajaga liiklusvooluga ühtne liikumiskiirus. Seda just vanemad inimesed. Ma pole kindel kas seda üldse autokooliski õpetatakse. Sealt ka kindlasti osa õnnetusi. Ma kindlasti ei räägi praegu mingisugusest 200+ kiirusest. Loogiline oleks, et kui ees sõitev auto kiirendab ja peateel liikuv mootorrattas pidurdab on täiesti võimalik otsasõitu vältida või siis viia minimaalsele kiirusele. Sõidan autoga hommikuti Väänaposti ristmikust pöörates Tallinna poole ja igal hommikul tuleb see mulle meelde kui seal ristmikul seisan ning oma järge ootan.
Nüüd sai see välja öeldud.
Nüüd sai see välja öeldud.
LiveToRide tsikkel, aga juttude järgi miski õllene tüüp oli sellega lõbusõidule läinud salaja - pikk see ei saanud olema - Liiva poe tagant bensukani (200m). Tuled muidugi ei põlenud ja rattal oli kiirust 100 kanti alevi vahel. Vastu tuli auto, kes keeras korralikult bensukasse, aga eiteakust ilmus tuledeta rakett. Autojuht on samuti tuttav mulle. Praegu oli kuulda, et tsiklijuht pääses mõningaste luumurdudega.
Tsiklil endal üks amordi toru pooleks ja vedru väljas + mootorikaas katki jnejne. Autol aga esiots pääääris sassis.
Ma nii täpselt ei tea kah, eks LiveToRide täpsustab, kui tahab.
Tsiklil endal üks amordi toru pooleks ja vedru väljas + mootorikaas katki jnejne. Autol aga esiots pääääris sassis.
Ma nii täpselt ei tea kah, eks LiveToRide täpsustab, kui tahab.
Too LiveToRide on mu parim sõber. Kahju, et ta tsikliga nii juhtus. See Yamaha XT läheb arvatavasti mahakandmisele. Ja mees, kes tsikli leksus murdis reie luu, mõned ribid ja kindlasti veel midagi. Ta seisund oli päris hull. Kuulsin, et pidi kiirabiautos peaaegu otsad andma. Võõrast tsiklit omapead võtta ikka ei tohiks. Arvan, et õnnetuses oli süüdi kindlasti motikal istunud kuju, kes 50 alas(arvatavasti joogisena) sajaga või kiiremini kihutas. Auto tegi vasakpööret bensukasse ja tsikel sadas talle lihtsalt otsa. Mees esimesi pidureid kah kasutada ei osanud ja lohises tagumine ratas plokis autosse. Lenksus olnud mehel oli kiivri rihm kah lahti ja kiiver lendas ennem mehe pea ja auto põrkumist peast ära. Mees paiskus kokkupõrke tagajärjel üle auto ja lohises veel u. 10 meetrit mööda teed edasi. Kaitsevarustust loomulikult polnud(tsärk ja lühikesed püksid).
Kahju markost ja ta rattast.
Kahju markost ja ta rattast.

kirjutan enda esimesest suuremast kogemusest kuidas kukerpalle asfaldil veeretada. Möödunud kolmapäeval liikusin mööda Toompuiesteed Tõnismäe poole. Baltijaama kõrval oleva foori tagant kiirendasin bussitaskust autode reast mööda ja liikusin lahedas üksinduses lauges vasakkurvis Tõnismäe poole, kui märkasin vastutulevat sinivalget ning kuna just kiirendasin siis eeldasin, et liigun lubatust kiiremini, lasin gaasi maha ja kerge vajutus esipidureid ja ... Tsikkel oli momendist alt läinud ning algas üks igaviku pikkune kukerpallitamine, mõttes keerles ainult, kuidas ma juba seisma ei jää. Lõpuks ajasin ennast püsti ja mida kuradit, tsikkel püsti ja liikumas a la 100 m eemal Tehnika ristmikul, vastasuunast tulevad autod sõitsid vigursõitu ümber omapäi liikuva ratta. Nagu keskmises usa filmis pööras ratas ristmikult tagasi ja juba tuli mulle vastu. Kiire hinnang enda olukorrale, kondid justkui terved komberdasin ratta juurde, selleks ajaks oli sinivalge juba ilusasti vilkuritega ratta taga ja mundrimees aitas selle teelt ära viia. Tee oli tublisti õli täis laotatud ja kiirelt saabusid kõik ülejäänud vilkuritega masinad. Õnnetuse mustem osa oli selles, et kuna teperatuur siis nagu ka hetkel, päikese käes üle 30ne siis otsustasin sõita shortsides ja ilma kinnasteta - kõige valusamad haavad just seal. Loomulikult ei päästa ka kõige paremad kaitsmed põrutustest ja hüppeliigesed nagu pakud. Mul vedas ikka kuhjaga, et pääsesin vigastustega, mis ilmselt kuu pärast enam liikumist ei sega. Ise arvan, et kukkumise põhjustas äärmises paremas sõidureas asfaldil oleva õli tõttu. Seal liiguvad peamiselt ju kõik need masinad kust midagi õli sarnast ikka tilgub. Rattal rehvid korralikud, pehme seguga. Kui nüüd tulevikus veel tahtmist kaherattalisega sõitta siis karm reegel on see, et sõit käib ainult täisvarustuses ja väldin ühissõidukite/rekkate sõiduradu sest tegelikut on ikka sitaks valus. Tervitades ja ilusat suve.
Kirjutan siis järjekordsest kondi murdmisest.
Eile siis kui oli kolmkümmend kraadi sooja ja ei oska sõiduks sobivamat kui T-särk selga midagi leida sest kõik tagid ja kaitsmed tundusid kuidagi väga ülearused ja siis mõtlesin, et lähen Kuusalu polügoonile sõitma ja hiljem võtaks ka suplust.
Sai siis seal paar tundi kaarutatud ja vähe vaadatud kus saaks end leotada aga ujumisest ei tulnud suurt midagi välja sest seltskonnad on jubedad linnakud seal üles ehitanud ja ei leidnud mina seal kohta kus saaks püksata end jahutada. Arvasin, et kaarutan veel ühe tunni ja lasen jalga. Oli tulemas selline pikem sirge ja kaugelt paistis kurv vasakule. Selles mõttes ei midagi üllatuslikku, kõik oli väga lihtne ja kontrollitav, eelnevalt sadu selliseid kurve seal võtnud.
Usun, et sirgel kuskil sada sees ja hakksin esimesi pidureid vajutama ja vist vaatasin, et läheb pikaks ja andsin juurde. Korduvalt olen muutnud pidurdamis jõudu kruusal ja sirgel ja kui loha hakkab tekkima siis ilma mingisuguste emotsioonideta lased vähe järgi ja asi on kodus aga seekord ... oli see nüüd vist mingi naljakas kivi või miski muu mis nagu viskas esiratta tugevalt kõrvale ja siis ma lendasin üle ratta sarveda. Püsti tõustes tundsin, et vasak õlg teeb kummalist valu. Katsudes oli selge kas nüüd liiges väljas või siis rangluu. Siis ma seal mõtlesin mis valikud mul on, kellele helistada ja abi paluda. Sealt metsast ei oleks mind keegi kiiresti üles leidnud aga õnneks oli mul GPS kaasas, mul polnud õrna aimugi kuhu miskit jääb ja vaatasin kus mind üles võidakse leida. Ega seal suurt midagi kirjeldada polnud ja rahvas järvede ääres jäi sinna 15km kaugusele ja Piibe mnt. oli 8km. Kui siia jään siis ei tea millal leitakse ja otsustasin Piibele minna. Aga ega saa ju ratast metsa jäta! Tõstsin siis teise üles ja vaatasin, et plastik on mokas, piduri heeblit ei ole, paak on ära nihkunud ja muidugi lenks oli väga veidra nurga all. Esiratta suhtes seal kuskil neljakümne viiese nurga all. Proovisin kas ratas käimagi läheb ja nagu paugupill
Helistasin sõbrale ja see hakkas kaubikuga Tallinnast Soodla järve juurde tulema ja proovisin kas ühe käega saaks Piibele vastu sõita. Tulin asjaga toime küll kordades kauem kaheksat kilti sõites kui tema Tallinnast sinna aga keegi ei pidanud kedagi otsima ja järgnev olin juba lihtne.
Traumas tehti röntgen ja tulemuseks siis rangluu turritab püsti ja nädala alguses öeldakse kas pean opile minema või miskit muud.
Üks asi siis veel. Ostsin kaks päeva tagasi uued KTM supermoto kindad ja ma suutsin parema käe ära kaotada, vaevatasuks siis ära anda vasak käsi
Eile siis kui oli kolmkümmend kraadi sooja ja ei oska sõiduks sobivamat kui T-särk selga midagi leida sest kõik tagid ja kaitsmed tundusid kuidagi väga ülearused ja siis mõtlesin, et lähen Kuusalu polügoonile sõitma ja hiljem võtaks ka suplust.
Sai siis seal paar tundi kaarutatud ja vähe vaadatud kus saaks end leotada aga ujumisest ei tulnud suurt midagi välja sest seltskonnad on jubedad linnakud seal üles ehitanud ja ei leidnud mina seal kohta kus saaks püksata end jahutada. Arvasin, et kaarutan veel ühe tunni ja lasen jalga. Oli tulemas selline pikem sirge ja kaugelt paistis kurv vasakule. Selles mõttes ei midagi üllatuslikku, kõik oli väga lihtne ja kontrollitav, eelnevalt sadu selliseid kurve seal võtnud.
Usun, et sirgel kuskil sada sees ja hakksin esimesi pidureid vajutama ja vist vaatasin, et läheb pikaks ja andsin juurde. Korduvalt olen muutnud pidurdamis jõudu kruusal ja sirgel ja kui loha hakkab tekkima siis ilma mingisuguste emotsioonideta lased vähe järgi ja asi on kodus aga seekord ... oli see nüüd vist mingi naljakas kivi või miski muu mis nagu viskas esiratta tugevalt kõrvale ja siis ma lendasin üle ratta sarveda. Püsti tõustes tundsin, et vasak õlg teeb kummalist valu. Katsudes oli selge kas nüüd liiges väljas või siis rangluu. Siis ma seal mõtlesin mis valikud mul on, kellele helistada ja abi paluda. Sealt metsast ei oleks mind keegi kiiresti üles leidnud aga õnneks oli mul GPS kaasas, mul polnud õrna aimugi kuhu miskit jääb ja vaatasin kus mind üles võidakse leida. Ega seal suurt midagi kirjeldada polnud ja rahvas järvede ääres jäi sinna 15km kaugusele ja Piibe mnt. oli 8km. Kui siia jään siis ei tea millal leitakse ja otsustasin Piibele minna. Aga ega saa ju ratast metsa jäta! Tõstsin siis teise üles ja vaatasin, et plastik on mokas, piduri heeblit ei ole, paak on ära nihkunud ja muidugi lenks oli väga veidra nurga all. Esiratta suhtes seal kuskil neljakümne viiese nurga all. Proovisin kas ratas käimagi läheb ja nagu paugupill

Traumas tehti röntgen ja tulemuseks siis rangluu turritab püsti ja nädala alguses öeldakse kas pean opile minema või miskit muud.
Üks asi siis veel. Ostsin kaks päeva tagasi uued KTM supermoto kindad ja ma suutsin parema käe ära kaotada, vaevatasuks siis ära anda vasak käsi

-
- Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
kah eelneva postipeale panen ka ise3*
kaks käna! tundub,et saate mõlemad oma kondid terveks, moto. med.ja jumal, hoiab,kaitseb!
küsimus? kui ratsanik on ok.(kontrolli all), aga tehnika andis otsad, kes tegeleb edasi riistvaraga, olen isegi mõtt. kui kükametsas "hobune teeb oma viimase peeru" näiteks nädalavahetusel ???



kaks käna! tundub,et saate mõlemad oma kondid terveks, moto. med.ja jumal, hoiab,kaitseb!
küsimus? kui ratsanik on ok.(kontrolli all), aga tehnika andis otsad, kes tegeleb edasi riistvaraga, olen isegi mõtt. kui kükametsas "hobune teeb oma viimase peeru" näiteks nädalavahetusel ???
Mul tööl kaubik, rihmad ja ramp peal mida sai nüüdki kasutatud aga muidu vist autoabi saab kutsuda.speedvana kirjutas:küsimus? kui ratsanik on ok.(kontrolli all), aga tehnika andis otsad, kes tegeleb edasi riistvaraga, olen isegi mõtt. kui kükametsas "hobune teeb oma viimase peeru" näiteks nädalavahetusel ???
Minu meelest hullem on see, et sõidad enduuroga suht koht tundmatutes kohtades ja ühel hetkel ei näri üldse läbi kus oled.
Naljakas lugu juhtus siis kui siit foorumi seltskonnaga Pääsküla vahelisel alal sai sõidetud ja mingi hetk tagumise mehega juhtus midagi ja jäin teda ootama. Aga esimesed ei pannud tähele ja sõitsid eest ära. Oli vist Janis...kui ta lõpuks ratta püsti või käima sai siis hakkasime mööda jälgi teistele järgi sõitma. Ühel teeotsast sõitsin valesti aga jõudsin talle suuna ette näidata kust ta ka ära pööras. Ja kui ma nüüd sain nina ringi keeratud ja üritasin neid leida siis ei leidnud ma kedagi enam üles. Oma jagu läks otsimise peale ja kui kütuse näidik ka põlema läks üritasin sealt välja saada. See ei ole suur koht aga ma tegin seal nõmedaid ringe tükk aega enne kui üks poisike mind välja juhatas. Välja tulin ootamatult Pihlaka tänavalt.
Siis sain aru, ma eksin ka omas koduski ära ja ilma GPS-ta ma rattaga metsa ei roni. Ja tänu sellele väiksele seigale siis, oli nüüd palju abi.
-
- Kaupmees
- Postitusi: 131
- Liitunud: 21 Dets 2004, 10:17
- Asukoht: kadriorg
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 10 korda
Nii sai minulgi eile oma esimene õnnetus tavaliikluses üle elatud.
Sõitsin Virtsu-Risti maanteel ja tegin möödasõitu lauges vasakkurvis pikast autode rivist. Kiirus 110km/h. Kusagil rivi keskel otsustas üks Volvo ka mööda sõita. Ja muidugi täpselt minu eest. Palju sellel hetkel enam mõelda ei jõudnud, keerasin veel niipalju vasakule kui võimalik ja kolaki riivasin tagumist tiiba ja ratast. Õnneks jäin ise püsti kuid rattal murdus jalatugi ja enda varbad käisid tagurpidi.
Seletus oli tavaline- mina sind kuskil ei näinud. Eriti lahe oli muidugi ilma ühe jalatoeta 150 Kilti sõita, niiet jalg kisendab valust.
Õpetlik õnnetus, nüüdsest võtan maanteel ka natsa rahulikumalt.
Sõitsin Virtsu-Risti maanteel ja tegin möödasõitu lauges vasakkurvis pikast autode rivist. Kiirus 110km/h. Kusagil rivi keskel otsustas üks Volvo ka mööda sõita. Ja muidugi täpselt minu eest. Palju sellel hetkel enam mõelda ei jõudnud, keerasin veel niipalju vasakule kui võimalik ja kolaki riivasin tagumist tiiba ja ratast. Õnneks jäin ise püsti kuid rattal murdus jalatugi ja enda varbad käisid tagurpidi.
Seletus oli tavaline- mina sind kuskil ei näinud. Eriti lahe oli muidugi ilma ühe jalatoeta 150 Kilti sõita, niiet jalg kisendab valust.
Õpetlik õnnetus, nüüdsest võtan maanteel ka natsa rahulikumalt.
Mootorrataste lisavarustus www.motokaup.ee ja akud/laadijad www.patareid.ee