265. leht 281-st
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 16 Mai 2024, 17:59
Postitas Jesper
No värvide järgi ei saa ju seletada, kui sul on skeemil kaks musta ja kolm punast juhet. Üritasin seletada funktsionaalselt - kui sa endale selgeks teed, mis sul seal seadmes tegelikult toimub, siis muutub ühendusskeem ka hetkega loogiliseks.
Ma ei viitsi joonistama hakata, hoki käib, aga kui sa viitsiksid oma skeemil igale juhtmejupile mingi numbri või tähe lisada, siis saaks ka "retsepti" kujul nõu anda.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 16 Mai 2024, 18:05
Postitas oil
ALM - alumine must
ALP - alumine punane
ROH - roheline
ÜP - ülemine punane
ÜM - ülemine must
Pirn+
Pirn-
Aku+
Aku-
Rohkem nagu pole.
Jesper kirjutas: ↑16 Mai 2024, 17:59
No värvide järgi ei saa ju seletada, kui sul on skeemil kaks musta ja kolm punast juhet. Üritasin seletada funktsionaalselt - kui sa endale selgeks teed, mis sul seal seadmes tegelikult toimub, siis muutub ühendusskeem ka hetkega loogiliseks.
Ma ei viitsi joonistama hakata, hoki käib, aga kui sa viitsiksid oma skeemil igale juhtmejupile mingi numbri või tähe lisada, siis saaks ka "retsepti" kujul nõu anda.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 16 Mai 2024, 18:10
Postitas Jesper
ALM -> Aku -
ALP -> Pirn -
ROH -> Aku +
Pirn + -> Aku +
Juhul kui aku on 7-12V:
ÜP -> Aku +
ÜM -> Aku -
Vastasel juhul viimased 2 mõne 7-12V vooluallika külge.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 16 Mai 2024, 21:31
Postitas oil
Ja niisama lihtne see oligi! Aitäh!
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 22 Mai 2024, 14:35
Postitas Assamait
Loodetavasti sobib siia väike rant teeremondi teemadel... Tabas täna väike mööndustega meeldiv üllatus: märgid "killu lendab" ehk pindamine... Arvasin, et tuleb jälle kilomeetreid lahtise killuga õudust... Üllatus oli suur, kui teega risti oli tehtud killust "lamavaid politseinikke"

Ilmselt siis pigi-madu all ja palju kildu seljas...
Rattaga oli suht OK sõita... Aga autoga... Ma ei tea...Kui enne olid selle tee probleemiks hullud vajumised tee välimise külje poole ehk autoga oli ikka tormise mere tunne, siis nüüd lisati veel lamavad politseinikud ka

Jutt siis Keila-Ässmäe teest...
Pole enne kohanud sellist lamavaid politseinikke tekitavat teeremonti... Kas oli seal tõesti vaja mingid juurekerked vms pigi ja killuga kinni panna või mingi uus ogarus?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Mai 2024, 17:29
Postitas Maaks
Kub pannakse tavaliselt +, kumb - selliste ühenduste juures? 12V
Ma ise paneks sisemise +.?

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Mai 2024, 17:37
Postitas ranel
Maaks kirjutas: ↑28 Mai 2024, 17:29
Kub pannakse tavaliselt +, kumb - selliste ühenduste juures? 12V
Ma ise paneks sisemise +.?
+ käib sisse.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Mai 2024, 22:16
Postitas Turist
Pole vist omal vaja läinud, aga on olemas samasuguste pistikutega ka vahelduvoolu adapterid, nende kohta see "+" seespool ei kehti.

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Mai 2024, 05:58
Postitas laurikaks
Maaks kirjutas: ↑28 Mai 2024, 17:29
Kub pannakse tavaliselt +, kumb - selliste ühenduste juures? 12V
Ma ise paneks sisemise +.?
Kitarrikolal (effektipedaalid) käib tihti - sisse.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Mai 2024, 08:20
Postitas Tuuletallaja
Jah, tavaliselt on '+' sees aga nagu vanad eestlased seepeale üt'si - ära usalda ning kontrolli!
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Mai 2024, 14:00
Postitas Irual
Miks maanteel sõites kord saad vastutulevalt rekkalt tuulelöögi aga siis jälle mitte? Olud nagu kõik samad
Edu,L
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Mai 2024, 14:32
Postitas Turist
Irual kirjutas: ↑29 Mai 2024, 14:00
Miks maanteel sõites kord saad vastutulevalt rekkalt tuulelöögi aga siis jälle mitte? Olud nagu kõik samad
Edu,L
Kui on 2 täpselt samasugust, sama kiiresti sõitvat ja sinust täpselt sama kaugel asuvat, siis ehk peaks ikka ka täpselt sama olema. Ilmselt siis mingid olud nendest muutuvad. Ka see, kas ja milline haagis järel on.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Mai 2024, 16:03
Postitas Irual
Turist kirjutas: ↑29 Mai 2024, 14:32
Kui on 2 täpselt samasugust, sama kiiresti sõitvat ja sinust täpselt sama kaugel asuvat, siis ehk peaks ikka ka täpselt sama olema. Ilmselt siis mingid olud nendest muutuvad. Ka see, kas ja milline haagis järel on.
No vot jah, sõidad mööda Haapsalu teed nii 100...105 ja vastu tuleb palgiveok haagisega. Paned end valmis ja ei midagi, nagu oleks sõiduauto vastu tulnud. Siis tuleb järgmine täpselt samasugune ja saad sellise litaka, et kiivri nokk kerkib.... Selge see, et tee muutub, enda asend jms aga ma imestan just selle üle, et vahe nii suur vahel. Kõrge ja kergemapoolne ratas ka aitab kaasa muidugi.
Edu, L
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Juun 2024, 00:29
Postitas kiilas
mx77 kirjutas: ↑14 Okt 2023, 10:17
ranel kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:29
kiilas kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:20
Mrtn5 kirjutas: ↑30 Sept 2023, 22:29
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.
Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.
kusjuures see on huvitav, miks eesti ametnikud nii käituvad. otsisin just välja eurodirektiivi sõiduki tühimassi määramiseks, siis seal on jah kirjas, et ka juhi kaal võetakse arvesse, aga selle väärtuseks on võetud 75 kg. kas eesti ametnikud arvavad, et vedelike kaal on 25 kg?
Täna jäi silma värskelt regatud Triumph Trident 660, tühimassiks märgitud 264kg kuigi tehaseandmetel on see 189kg, muu euroopa nii ka ilmselt märgib nagu tehas andmed ette annab, aga eesti ametnikud reguleerivad jälle üle. Eurodirektiivides või määrustes mis seaduses viidatud lapates jõuan mina punktini kus L-kategooria sõidukil ei arvestata juhi massi.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juun 2024, 10:32
Postitas mx77
kiilas kirjutas: ↑03 Juun 2024, 00:29
mx77 kirjutas: ↑14 Okt 2023, 10:17
ranel kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:29
kiilas kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:20
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.
Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.
kusjuures see on huvitav, miks eesti ametnikud nii käituvad. otsisin just välja eurodirektiivi sõiduki tühimassi määramiseks, siis seal on jah kirjas, et ka juhi kaal võetakse arvesse, aga selle väärtuseks on võetud 75 kg. kas eesti ametnikud arvavad, et vedelike kaal on 25 kg?
Täna jäi silma värskelt regatud Triumph Trident 660, tühimassiks märgitud 264kg kuigi tehaseandmetel on see 189kg, muu euroopa nii ka ilmselt märgib nagu tehas andmed ette annab, aga eesti ametnikud reguleerivad jälle üle. Eurodirektiivides või määrustes mis seaduses viidatud lapates jõuan mina punktini kus L-kategooria sõidukil ei arvestata juhi massi.
image.png
Sa peraks ilmselt vaatama, mida selle massi all mõistetakse ja milleks seda kasutatakse. Vastavalt sellele ei kuulu elektrisõiduki massi ka akud ja gaasiseadmega autol gaasiseadme balloonid, mis on jama.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juun 2024, 11:37
Postitas simp
Irual kirjutas: ↑29 Mai 2024, 14:00
Miks maanteel sõites kord saad vastutulevalt rekkalt tuulelöögi aga siis jälle mitte? Olud nagu kõik samad
Edu,L
Vaata teinekord mis tee kõrval toimub, see mõjutab päris tugevalt. St, kas olete põldude või metsade vahel ja kas külgtuul on või pole.
Lisaks enda paiknemine, kui rohkem paremas servas oled sellel hetkel, siis mõjutab ka vähem.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juun 2024, 12:31
Postitas kiilas
mx77 kirjutas: ↑04 Juun 2024, 10:32
kiilas kirjutas: ↑03 Juun 2024, 00:29
mx77 kirjutas: ↑14 Okt 2023, 10:17
ranel kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:29
Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.
kusjuures see on huvitav, miks eesti ametnikud nii käituvad. otsisin just välja eurodirektiivi sõiduki tühimassi määramiseks, siis seal on jah kirjas, et ka juhi kaal võetakse arvesse, aga selle väärtuseks on võetud 75 kg. kas eesti ametnikud arvavad, et vedelike kaal on 25 kg?
Täna jäi silma värskelt regatud Triumph Trident 660, tühimassiks märgitud 264kg kuigi tehaseandmetel on see 189kg, muu euroopa nii ka ilmselt märgib nagu tehas andmed ette annab, aga eesti ametnikud reguleerivad jälle üle. Eurodirektiivides või määrustes mis seaduses viidatud lapates jõuan mina punktini kus L-kategooria sõidukil ei arvestata juhi massi.
image.png
Sa peraks ilmselt vaatama, mida selle massi all mõistetakse ja milleks seda kasutatakse. Vastavalt sellele ei kuulu elektrisõiduki massi ka akud ja gaasiseadmega autol gaasiseadme balloonid, mis on jama.
Mu ekraanitõmmis mida sa ilmselt kommenteerid akude ja muu koha pealt käib siiski L-kategooria sõidukite kohta ja kui tühimassi alla ei käi paagis olev kütus, siis miks peaks sinna alla käima aku? Samuti on ka selgelt öeldud, et
tühimass on valmistaja poolt määratud, seega mida perset meie maanteamet sinna oma 75kg lisab kui tootja on määranud kaalu, Trimph Tridenti näitel 189kg vs 264kg, minu ekraanitõmmised on kõik riigiteataja kehtivast versioonist või selles viidatud eurodirektiivist/määrusest.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juun 2024, 15:06
Postitas mx77
kiilas kirjutas: ↑04 Juun 2024, 12:31
mx77 kirjutas: ↑04 Juun 2024, 10:32
kiilas kirjutas: ↑03 Juun 2024, 00:29
mx77 kirjutas: ↑14 Okt 2023, 10:17
kusjuures see on huvitav, miks eesti ametnikud nii käituvad. otsisin just välja eurodirektiivi sõiduki tühimassi määramiseks, siis seal on jah kirjas, et ka juhi kaal võetakse arvesse, aga selle väärtuseks on võetud 75 kg. kas eesti ametnikud arvavad, et vedelike kaal on 25 kg?
Täna jäi silma värskelt regatud Triumph Trident 660, tühimassiks märgitud 264kg kuigi tehaseandmetel on see 189kg, muu euroopa nii ka ilmselt märgib nagu tehas andmed ette annab, aga eesti ametnikud reguleerivad jälle üle. Eurodirektiivides või määrustes mis seaduses viidatud lapates jõuan mina punktini kus L-kategooria sõidukil ei arvestata juhi massi.
image.png
Sa peraks ilmselt vaatama, mida selle massi all mõistetakse ja milleks seda kasutatakse. Vastavalt sellele ei kuulu elektrisõiduki massi ka akud ja gaasiseadmega autol gaasiseadme balloonid, mis on jama.
Mu ekraanitõmmis mida sa ilmselt kommenteerid akude ja muu koha pealt käib siiski L-kategooria sõidukite kohta ja kui tühimassi alla ei käi paagis olev kütus, siis miks peaks sinna alla käima aku? Samuti on ka selgelt öeldud, et
tühimass on valmistaja poolt määratud, seega mida perset meie maanteamet sinna oma 75kg lisab kui tootja on määranud kaalu, Trimph Tridenti näitel 189kg vs 264kg, minu ekraanitõmmised on kõik riigiteataja kehtivast versioonist või selles viidatud eurodirektiivist/määrusest.
image.png
image.png
Aga esita siis Transpordiametile vastav päring.
Ma mingi hetk kah vaatasin neid EU direktiive ja siis jäi silma, et koos juhiga. Kas see kehtis kõikide kategooriate kohta enam ei mäleta.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juun 2024, 16:27
Postitas kiilas
mx77 kirjutas: ↑04 Juun 2024, 15:06
kiilas kirjutas: ↑04 Juun 2024, 12:31
mx77 kirjutas: ↑04 Juun 2024, 10:32
kiilas kirjutas: ↑03 Juun 2024, 00:29
Täna jäi silma värskelt regatud Triumph Trident 660, tühimassiks märgitud 264kg kuigi tehaseandmetel on see 189kg, muu euroopa nii ka ilmselt märgib nagu tehas andmed ette annab, aga eesti ametnikud reguleerivad jälle üle. Eurodirektiivides või määrustes mis seaduses viidatud lapates jõuan mina punktini kus L-kategooria sõidukil ei arvestata juhi massi.
image.png
Sa peraks ilmselt vaatama, mida selle massi all mõistetakse ja milleks seda kasutatakse. Vastavalt sellele ei kuulu elektrisõiduki massi ka akud ja gaasiseadmega autol gaasiseadme balloonid, mis on jama.
Mu ekraanitõmmis mida sa ilmselt kommenteerid akude ja muu koha pealt käib siiski L-kategooria sõidukite kohta ja kui tühimassi alla ei käi paagis olev kütus, siis miks peaks sinna alla käima aku? Samuti on ka selgelt öeldud, et
tühimass on valmistaja poolt määratud, seega mida perset meie maanteamet sinna oma 75kg lisab kui tootja on määranud kaalu, Trimph Tridenti näitel 189kg vs 264kg, minu ekraanitõmmised on kõik riigiteataja kehtivast versioonist või selles viidatud eurodirektiivist/määrusest.
image.png
image.png
Aga esita siis Transpordiametile vastav päring.
Ma mingi hetk kah vaatasin neid EU direktiive ja siis jäi silma, et koos juhiga. Kas see kehtis kõikide kategooriate kohta enam ei mäleta.
Eks see on hetkel sportlik huvi, vaatan kui saan saksast mõne passi näidise, siis saadan Motodepoosse(nende poolt arvele võetud tsikkel), et miks nad maanteametil nii käituda lasevad.
Edit: saatsin päringu transpordiametile.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juun 2024, 16:43
Postitas ranel
See "tühimass" võib teatud kohtades probleeme tekitada, kui on teatud kaalu piirangud ratastele. Näinud ise 160kg ja 200kg kaalulimiite.
See mingi uuema ajastu teema, et arvestatakse juhi mass ka juurde. Milleks see vajalik, ei saa aru. Täiskasvanud mehed varieeruvad suurusjärk 60-150kg vahemikes.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juun 2024, 23:10
Postitas yeekim
Krati lasteaias tehti kiikede juurde mingist hakkepuidu(?) ja kummilaadsest segust vetruv plats.
Millega võib tegu olla ja kas eraisik saab sellega ise hakkama ja kust midagi sarnast osta/kokku segada saab?
edu
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 04 Juun 2024, 23:18
Postitas kiilas
yeekim kirjutas: ↑04 Juun 2024, 23:10
Krati lasteaias tehti kiikede juurde mingist hakkepuidu(?) ja kummilaadsest segust vetruv plats.
Millega võib tegu olla ja kas eraisik saab sellega ise hakkama ja kust midagi sarnast osta/kokku segada saab?
edu
https://www.tiptiptap.ee/tooted/aluskat ... t=standard
https://unaflor.ee/product/kummimults/
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 05 Juun 2024, 13:40
Postitas kiilas
kiilas kirjutas: ↑04 Juun 2024, 16:27
mx77 kirjutas: ↑04 Juun 2024, 15:06
kiilas kirjutas: ↑04 Juun 2024, 12:31
mx77 kirjutas: ↑04 Juun 2024, 10:32
Sa peraks ilmselt vaatama, mida selle massi all mõistetakse ja milleks seda kasutatakse. Vastavalt sellele ei kuulu elektrisõiduki massi ka akud ja gaasiseadmega autol gaasiseadme balloonid, mis on jama.
Mu ekraanitõmmis mida sa ilmselt kommenteerid akude ja muu koha pealt käib siiski L-kategooria sõidukite kohta ja kui tühimassi alla ei käi paagis olev kütus, siis miks peaks sinna alla käima aku? Samuti on ka selgelt öeldud, et
tühimass on valmistaja poolt määratud, seega mida perset meie maanteamet sinna oma 75kg lisab kui tootja on määranud kaalu, Trimph Tridenti näitel 189kg vs 264kg, minu ekraanitõmmised on kõik riigiteataja kehtivast versioonist või selles viidatud eurodirektiivist/määrusest.
image.png
image.png
Aga esita siis Transpordiametile vastav päring.
Ma mingi hetk kah vaatasin neid EU direktiive ja siis jäi silma, et koos juhiga. Kas see kehtis kõikide kategooriate kohta enam ei mäleta.
Eks see on hetkel sportlik huvi, vaatan kui saan saksast mõne passi näidise, siis saadan Motodepoosse(nende poolt arvele võetud tsikkel), et miks nad maanteametil nii käituda lasevad.
Edit: saatsin päringu transpordiametile.
Transpordiameti vastus siis selline.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 05 Juun 2024, 17:04
Postitas vanalendur
kiilas kirjutas: ↑04 Juun 2024, 12:31
Mu ekraanitõmmis mida sa ilmselt kommenteerid akude ja muu koha pealt käib siiski L-kategooria sõidukite kohta ja kui tühimassi alla ei käi paagis olev kütus, siis miks peaks sinna alla käima aku? Samuti on ka selgelt öeldud, et tühimass on valmistaja poolt määratud, seega mida perset meie maanteamet sinna oma 75kg lisab kui tootja on määranud kaalu, Trimph Tridenti näitel 189kg vs 264kg, minu ekraanitõmmised on kõik riigiteataja kehtivast versioonist või selles viidatud eurodirektiivist/määrusest.
image.png
image.png
Paagi kaal ju läheb? Võiks ju aku massi sinna sisse lugeda aga akus olevad elektrimolekulid tuleks tõepoolest välja jätta

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 05 Juun 2024, 22:43
Postitas Turist
Vemo V10-77-0001
Kas on võimalik piltide järgi öelda, kumb hari on pluss, pingeregulaatoripoolne või sellest kaugemal olev?

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 05 Juun 2024, 22:53
Postitas kiilas
Turist kirjutas: ↑05 Juun 2024, 22:43
Vemo V10-77-0001
Kas on võimalik piltide järgi öelda, kumb hari on pluss, pingeregulaatoripoolne või sellest kaugemal olev?
kaugem peaks + olema, aga ma olen neid elu jooksul sadu müünud, siis sellegi poolest ei tasu mind uskuda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Juun 2024, 21:38
Postitas Turist
Huvitav, kas seal on mingi nö. loogika, mida peale vaadates näeb, kumb hari on pluss või saab seda kuidagi mõõta (harjadega kokku sobivat generaatorit ei ole).
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 07 Juun 2024, 23:41
Postitas kiilas
Turist kirjutas: ↑07 Juun 2024, 21:38
Huvitav, kas seal on mingi nö. loogika, mida peale vaadates näeb, kumb hari on pluss või saab seda kuidagi mõõta (harjadega kokku sobivat generaatorit ei ole).
ilmselt kui tagant poolt vaadata, siis kivi/tableti(kuidas iganes keegi seda nimetab) jalgade järgi äkki, need peaks paljudel tootjatel(sinu küsitu on Bosch geneka
oma) nähtavad olema. Kõige kindlam mõnel pädeval autoelektrikul persest kinni võtta või Vana Narva 7 vanasti taastati ja müüakse geneka juppe, sealt uurida.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 08 Juun 2024, 21:58
Postitas Sadness
Kui kaua FB Tsiklisõprade grupis peab olema, et adminnid annaksid postitamise loa? 24. aprillist ripub kuulutus, adminnide kontakt nähtamatu ja leitamatu.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 09 Juun 2024, 01:31
Postitas Ivoonu
Sa mõtled Tsiklirahvas? Tsiklisõprade grupp ei jäänud silma.