Kunagi kasutasin SYGIC "kõige lühem tee" varianti, see Susanin viis mind sellistele teedele, et vahepeal mõtlesin, et pean oma mahtuniga 3 km taagasi tagurdama....
Aga Googliga saab ka teistmoodi
Kunagi kasutasin SYGIC "kõige lühem tee" varianti, see Susanin viis mind sellistele teedele, et vahepeal mõtlesin, et pean oma mahtuniga 3 km taagasi tagurdama....
Iga navi saab sin karuauku suunata kui välistused on tegemata ehk piiranguid ise ei tee.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 14 Apr 2025, 14:29
Postitas Assamait
Rumal küsimus: kas kohtasin masuuti teel?
Paarsada-viissada meetrit enne koju jõudmist õnnestus linnas tavalises stop&go trafficus tagaratas libisema pidurdada. Pole varem minuga juhtunud, vähemalt märganud pole. Aga ehmatas hoopis see, et kodus jahtunud rattale katet venitades vaatas rehvilt vastu must "märg" laik. Ka käega katsudes märg, kuid haisvat ollust käe pealt ei õnnestunud tuvastada.
Kas peaks mingeid "meetmeid" selle laigu suhtes rakendama? Pühitsetud veega pritsima?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 14 Apr 2025, 15:53
Postitas Ikka mina
Pakuks kõige töökindlama variandi - lõika laik välja
Teed on krd basased küll praegu, ootan mõnusat paduvihma.
Pakuks kõige töökindlama variandi - lõika laik välja
Teed on krd basased küll praegu, ootan mõnusat paduvihma.
Kuni vihmaga ei sõida on päris mõnus.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 14 Apr 2025, 19:13
Postitas Vapsik
Oleks vaja üks kõrgem väikehaagis üle spreitada. Ei ole üldse tähtis et mingi steriilne ruum oleks, seega küsin ega keegi ei oska soovitada kus seda teha?
Olen teinud ka õues aga seda ligi 0 tuult/soovitavalt mitte päikest/muidugi ilma sademeteta ilma annab oodata.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 16 Apr 2025, 21:34
Postitas Krl
Mis eksperdid arvavad, kas õli värvi järgi saab selle omadusi ja läbisõitu usaldusväärselt hinnata? Õli ilus kuldne ja läbipaistev, aga ei tea kaua see mootoris olnud. Vahetaks ära, et ise teada, et on värske sees, aga samas kui värvi järgi hinnata, siis kuidagi mõttetu tegevus.
Mis eksperdid arvavad, kas õli värvi järgi saab selle omadusi ja läbisõitu usaldusväärselt hinnata? Õli ilus kuldne ja läbipaistev, aga ei tea kaua see mootoris olnud. Vahetaks ära, et ise teada, et on värske sees, aga samas kui värvi järgi hinnata, siis kuidagi mõttetu tegevus.
Kunagi ammu olid masinad millel just nimelt õli värvuse või voolavuse järgi kontrolliti kas õli vaja vahetada. Aga see selleks. Kui sul õli näeb välja nagu uus, siis järelikult on uus. Mootorrattal kipub õli ikka mustaks minema.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 17 Apr 2025, 00:49
Postitas zombi
Samas, kui ei tea ja kahtled - vaheta ära. Ei ole just hiigelinvesteering ja Hiiobi töö. Ostetud masina puhul on see vähim, mida esimese asjana teha - vahetada õli ja õlifilter.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 18 Apr 2025, 16:12
Postitas TrvP
Tere, soov Bobber teha XVS1100-st. Kas ja kust leida EL-is mootorratta oksjoneid? Tean Copart FI, Ebay, Markplaats. Tänan.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 21 Apr 2025, 15:17
Postitas Krl
Just vahetasin rattal õhufiltrit, kuna hondadel see tihtipeale piisavalt aeganõudev tegevus, siis lahti võtta, et kontrollida, pole väga mõistlik. Kui juba lahti kiskuda, siis ikka uus sisse.
Aga vanad ei näinud välja kuigi hullud. Eelmine kord, kui seda sama tegevust tegin, ühel eelmisel rattal, siis oli see filter ikka juba väga must(lausa lubamatult must) ja isegi siis, kui sai uus ja puhas sisse, siis mootori töös ei muutunud midagi. Ei olnud kuidagi tunda, et ta nüüd rahulolevam oleks.
Ehk siis praegu, igakord, kui ma mingi poolmusta filtri välja kisun ja uue sisse panen, siis mõtelan, et nhhui seda nüüd vaja vahetada oli?
Just vahetasin rattal õhufiltrit, kuna hondadel see tihtipeale piisavalt aeganõudev tegevus, siis lahti võtta, et kontrollida, pole väga mõistlik. Kui juba lahti kiskuda, siis ikka uus sisse.
Õhufiltri määrdumine sõltub ilmselt sellest, kuidas tsiklit kasutada.
Maanteel sõites poleks ilmselt enne 100000 km vaja teha mitmeid teisi hooldusi, näiteks "throttle body cleaning" või hargi laagrite määrimine.
Aga olen märganud, et küünlad kuluvad kiiresti, mistõttu tuleb tsikkel niikunii lahti võtta.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 23 Apr 2025, 19:40
Postitas tito
Kes oskaks kommenteerida All balls racingu varuosasid karburaatori koostamisel ja veits nõu jagada kuidas mingi algseadistus Keihini FCR 39 teha.
Mul on rumalaid küsimusi veel
Kes oskaks kommenteerida All balls racingu varuosasid karburaatori koostamisel ja veits nõu jagada kuidas mingi algseadistus Keihini FCR 39 teha.
Mul on rumalaid küsimusi veel
Küsimus on pigem, kui lahti lammutanud oled? All balls rem komplekt kõiki tihendeid ei sisalda. Kiirenduspumba rem komplekti pead lisaks eraldi tellima ja cut-offi ka. Tegin oma drz-il eelmine suvi selle jama läbi. Mid body tihendeid see üldse ei sisalda ja seda ma ka lahti ei võtnud. Tartus erinevad usaldusväärsemad kohad seda karpat üldse ette võtta ei tahtnud. Kel vähem kogemusi, olid jutuga, mis see on kuni ma hakkasin kirjeldama natuke antud karpa ehitust, näost valgeks läksid ja tööst loobusid. Tartus Wildridersis oli tehnik, kellele oli teema tuttav ja teadis tööprotsesse, aga kuna ta juba teadis ette, mida see tähendab, siis väga huvitatud ta karpa lahti võtmisest päris tükkideks polnud, aga kui panuseid teeks, kellele seda tööd pakkuda, oleks see mees. Seadistuse osas drz-e manuaalis on kõik kenasti kirjas. Üldse oled selle probleemiga koledalt hiljaks jäänud. Suvel töökojad teevad pigem korralisi hooldusi ja selliste töödega peaks tegelema talvel.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 23 Apr 2025, 21:33
Postitas tito
Tõsi kiirenduspumba tihendeid ja membraani polnud komplektis ja ACV d aga ta toimis eelmisel aastal mul seal peal ja ma neid ei pidanud vajalikuks torkida.
Mu komplekti kood AB26-1466 seal olid kõik düüsid, ujukinõel, segusiibri nõel ja korpuse kõik tihendid va siis eelpool mainitud.
Mulle tundus et põhja läks see pikk kuidagi raskelt…
Keerasin välja ja panin vana, mis läks ludinal omale kohale ja siis panin uue tagasi, kuid see läks ikka kuidagi raskelt- visuaalselt nagu tundus keere korras ja kõrvutades vanaga sama
Selle pärast see Kõikide pallide küsimus
Igatahes ma tegin kaks viga: panin siibri nõela kõrgemale (või noh kumba pidi seda vaatad) kui vana ja asendasin külma küünla kuumemaga kui oli. Ma muidu sõitnud cr8e ga aga panin sügisel cr7e millega sõites ta mul talvituma jäi ja nüüd omakorda cr9e
Kuna ma Tartus väga ei käi siis tänud vihje eest, aga ilmselt viimases hädas saab Tln s Speetsteri Hannes sellega hakkama.
Esialgu teen parandused ise ära ja proovin remondimanualist leida mis vaja.
Sa ei mäleta mis suurusega peadüüs sul läks?
Franki lehel pakub ta kaasa kolme kõige suurem 160 https://www.frankmxparts.com/epages/629 ... ducts/1502
Mul oli komplektis kaks 175 (mis oli mul ka vana) ja 170
Panin viimase ja selle tõttu tuli see naabrumehe idee panna nõel “keskele”
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 23 Apr 2025, 22:29
Postitas ranel
Mälu võib petta, aga minuarust mul oli 160. Vanu düüse ma välja ei vahetanudki, vaid puhastasin ära, kuna jah rem komplektis olid teised mõõdud. Mul olid olulised just uued tihendid. Kiirenduspump mul ka ei töötanud ning oli ummistunud ja lisaks membraan kivikõva. (seda saab lahti võttes kenasti testida kas pritsib ja kas juga õigesse suunda lendab). Ujuk sai vist 8mm peale nagu manuaalis oli kirjas. Küünal on mul cr8e ja 3x3 mod tehtud. Küljes originaalsumpa.
Mälu võib petta, aga minuarust mul oli 160. Vanu düüse ma välja ei vahetanudki, vaid puhastasin ära, kuna jah rem komplektis olid teised mõõdud. Mul olid olulised just uued tihendid. Kiirenduspump mul ka ei töötanud ning oli ummistunud ja lisaks membraan kivikõva. (seda saab lahti võttes kenasti testida kas pritsib ja kas juga õigesse suunda lendab). Ujuk sai vist 8mm peale nagu manuaalis oli kirjas. Küünal on mul cr8e ja 3x3 mod tehtud. Küljes originaalsumpa.
Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 24 Apr 2025, 10:42
Postitas Irual
Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast
[/quote]
Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.
Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast
Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.
Edu, L
[/quote]
Karpapillidel segu jaoks on olemas seadistamiskomplektid ka, mis tekitavad küünla juurde vaateakna ja selle järgi saad hinnata segu.
Oeh, jah..
Mul seal täielik segasumma: big bore, yoshimura jne jne jne
Aga täiega tänud kaasa mõtlemast
Ise tehes sel juhul suht ainuke täpne variant lambdaga segu paika. Düüsi numbreid pole mõtet vaadata: ilmselt segu lahja ja hakkad o,1 või o,o5 kaupa üle puurima.
Edu, L
Karpapillidel segu jaoks on olemas seadistamiskomplektid ka, mis tekitavad küünla juurde vaateakna ja selle järgi saad hinnata segu.
[/quote]
Kui Gunson Colortune' silmas pead, siis suht algeline võrreldes lambdaga, järgi proovitud. Ebatäpne ja uuematel 4t istb küünal sageli nii sügaval, et päris raske midagi näha.
Edu, L
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 24 Apr 2025, 22:17
Postitas ranel
Kõik õige. Aga parem kui küünla järgi vaadata. Lambda muidugi jah kõige etem kontrolliks.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 24 Apr 2025, 22:55
Postitas Tort
Lambdaga ikka ei tea, palju vaja muuta. Düüse tuleb ikkagi füüsiliselt vahetada. Lahja segu katkub madalal pöördel stabiilse gaasiga sõites, kui rpm paigas siis kipub välja surema seisma jäädes ja gaasi maha lastes paugub ja käib tuntavalt kuumalt kolle pealt. Sama sättega või nõks suuremaga kokku ja testima, sellest pole pääsu enivei. Omal nahal õppisin, et vaba väljalase ja firma koonus otse 1 sil karpa otsas ei tähenda 160->190. Vahed on tegelt väiksed.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Apr 2025, 18:08
Postitas Turist
Ühel vanemal autol on jahutusvedeliku kadu tekkinud, välised lekked on oma teada kõrvaldatud ja kusagilt leket ei näe. Väidetavalt võib jahutusvedelik läbi plokikaanetihendi lekkida silindrisse(?). Kuidas see täpsemalt selgitatav on kui jahutussüsteemis on üsna väike rõhk võrreldes silindritega ja samas silindritest surve vist jahutusvedeliku sisse ei lähe, vähemalt ei ole osanud seda kuidagi märgata küll (liigselt kuumaks ei ole läinud, õli hulka ka vist ei ole läinud kui õlitase ei ole tõusnud)?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Apr 2025, 18:21
Postitas Bad Boy
Ega sul katel 24/7 ringi ei käi et rõhud sees koguaeg..
Nii kui seisma jätad hakkab see maagia pihta.. Kuhu lekib oleneb mis kanalid kus on ja kust läbi pressib..
Kui valget suitsu sumpast ei tule, jah.vedelik on tavalist värvi, karteris õli kogus pole muutunud ja pudingit pole kusagile tekkinud siis ma kahtlustaks salongi radikat.. vaata salongis vaipade alla ja tomba millegiga ka esiklaas seest üle. lekked salongi jätavad spetsiifilise kihi ja lõhna.
Veel võimalus on lekkiv EGR küljesolev radikas, tomatikasti jahutus jms..
Ega sa ju ei ütle mis auto on
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Apr 2025, 18:43
Postitas Turist
Manuaalkastiga Audi 100 2,3 (1991-1994 mudel). Salongiradikas on eelmisel aastal vahetatud ja enam pole salongi poolel leket näinud, muidu varem tuli küll põrandale. Varem lekkis ka pragunenud termostaadikopruse ja ühe lõdviku ühenduse vahelt, need on nüüdseks ka kõrvaldatud. Jahutusvedeliku kena punane värv muutus suhteliselt kiiresti pruunikamaks küll kui viimati uus vedelik sai pandud peale salongiradiaatori vahetamist, kusjuures vahetasin 2 korda kuna esimene vedelik jäi ikka üsna kole.
Eks valget suitsu tuleb ikka külma mootoriga (eriti kui ilmad on ka jahedad), aga raske öelda kust alates see nö tavaline veeaur lõppeb ja algab ülemäärane suitsemine. Arvatavasti plokikaanetihendi kaudu läheb siis ja seda pole ka kunagi (30+ aasta jooksul) vahetatud, aga tekkis jah huvi, et kuidas ta sealtkaudu kaob. Metalli paisumine/kahanemine vast mõjutab küll. Pigem siis niimoodi, et lekib külma mootoriga silindritesse ja sooja mootoriga kaob/väheneb sel määral, et jahutusvedelikku ülemäärast survet ei tule?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Apr 2025, 20:13
Postitas yeekim
Nt. Automaailmas on müügil jahutusvedeliku testrid, mis tuvastavad, kas heitgaase on ringluses.
Mootori taga lõdvikud ? Aknad uduseks ei kisu ? Matid ikka kuivad ?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Apr 2025, 20:19
Postitas Bad Boy
Eks plokikaanetihendid ikka väsivad aga enne kui selle suure töö ette võtad lase jahutusvedelik testriga üle ja välista muud võimalused.. Paisupaagis pragu, salongi minevad-tulevad voolikud, veepumba leke, väsinud klambrid jne..
Eks seda lekete protsessi parimat kirjeldust saad vast kusagilt TalTechist Metalli paisumine on üks asi aga kui mootor töötab siis silindrid pole ainuke koht kus surve sees aga kui seisma jätad siis jahutusvedelikus püsib surve sees veel mõnda aega.. Kui leke on suur siis on hüdroluku oht, esimesel külmalt käivitamisel teeb bensukas vana külma diisli häält ja jahutusvedeliku kadu peaks märgatav olema.
Tihenditel on need lekke kohad tavaliselt näha kah aga noh selleks peab nad ennem ühestükis küljest saama..
Veeauruga aga see teema et selleks et see tekiks peab väljalaske veidi soojenema.. Nina sumpasse päris toppida ei soovita aga jahutusvedelik on veidi rasvane ja kerge lõhnaga.. pane miskit vastu ja veeaur kuivab ära ja kui pind jääb rasvaseks on lekkekoht teada..
Vanasti kogu masina diagnost käiski käsi ja nina sumpa vastu mitte nagu tänapäeval peen arvuti juhtmega külge ja juppide vahetus kuni veakood kadunud..
Manuaalkastiga Audi 100 2,3 (1991-1994 mudel). Salongiradikas on eelmisel aastal vahetatud ja enam pole salongi poolel leket näinud, muidu varem tuli küll põrandale. Varem lekkis ka pragunenud termostaadikopruse ja ühe lõdviku ühenduse vahelt, need on nüüdseks ka kõrvaldatud. Jahutusvedeliku kena punane värv muutus suhteliselt kiiresti pruunikamaks küll kui viimati uus vedelik sai pandud peale salongiradiaatori vahetamist, kusjuures vahetasin 2 korda kuna esimene vedelik jäi ikka üsna kole.
Eks valget suitsu tuleb ikka külma mootoriga (eriti kui ilmad on ka jahedad), aga raske öelda kust alates see nö tavaline veeaur lõppeb ja algab ülemäärane suitsemine. Arvatavasti plokikaanetihendi kaudu läheb siis ja seda pole ka kunagi (30+ aasta jooksul) vahetatud, aga tekkis jah huvi, et kuidas ta sealtkaudu kaob. Metalli paisumine/kahanemine vast mõjutab küll. Pigem siis niimoodi, et lekib külma mootoriga silindritesse ja sooja mootoriga kaob/väheneb sel määral, et jahutusvedelikku ülemäärast survet ei tule?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Apr 2025, 23:03
Postitas Turist
Nagu mainisin, välja lekkimist ei ole kusagilt näinud. Ükskõik millisest kohast lekkides peaks kas auto all või salongis näha olema, vedelikku on ikka paar liitrit läinud. See tester on hea mõte, ei olnud sellisest asjast üldse teadlik.