tore jutt, kokkuvõtteks võib öelda kaht asja selle kohta:
1) ei puutu teemasse kuna räägid üv'st, kus vastavat testi tehakse mõistlikul ja ütleme siis õigel meetodil. see aga ei ole kaugeltki nii igalpool...kuigi peaks olema, või siis peaks see pidurite mõõtmine üv'l olema vabatahtlik (mis oleks ka minumeelest hetkel AINUKE õige viis!)
2) peaksid oma tsikliga kuskile remonti minema sest sinu "kombineeritud abs" ilmselgelt ei toimi kui kruusa peal kaapsu laskmas käisid
tore jutt, kokkuvõtteks võib öelda kaht asja selle kohta:
1) ei puutu teemasse kuna räägid üv'st, kus vastavat testi tehakse mõistlikul ja ütleme siis õigel meetodil. see aga ei ole kaugeltki nii igalpool...kuigi peaks olema, või siis peaks see pidurite mõõtmine üv'l olema vabatahtlik (mis oleks ka minumeelest hetkel AINUKE õige viis!)
2) peaksid oma tsikliga kuskile remonti minema sest sinu "kombineeritud abs" ilmselgelt ei toimi kui kruusa peal kaapsu laskmas käisid
Will, sa lahmid ikka samamoodi nagu vanasti. Loe eespoolt siis leiad üles, et soovitasin rahakotiga hääletada ja minna normaalsesse üv-punkti, mitte platsil pidurdusharjutust nõudvasse kohta.
ABS töötab täiesti korralikult nagu ülevaatusel kontrolliti ja ka lahti räägiti. Selle toimima hakkamiseks antud rattal on vaja kindlas ulatuses pidurdusjõudu - kui on vähem siis toimetab nagu tavaline pidur.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 16:37
Postitas Jesper
Iga ABS-iga saab blokki pidurdada, vastasel juhul ei oleks võimalik üldse seisma jääda
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 17:05
Postitas simp
kusjuures ma jäin sellele mõtlema, et suur osa esipiduri töövõimest tekib siis, kui pidurdades raskus esirattale läheb. (ei tohi järsku tõmmata, blokeerub. Tuleb sujuvalt tõmmata, et raskus jõuaks pidamise tekitada)
Kuidas see stendil mõjub? Ehk ka sellest see 50% nõue, mitte midagi mõistlikumat?
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 17:22
Postitas Jesper
Raskuse esirattale kandumine ei mõjuta piduriklotside hõõrdetegurit ja -jõudu, vaid rehvide omi. Kuni rehvid ei libise, ei tohiks erilist vahet olla.
Raskuse esirattale kandumine ei mõjuta piduriklotside hõõrdetegurit ja -jõudu, vaid rehvide omi. Kuni rehvid ei libise, ei tohiks erilist vahet olla.
Tänud, kõlab loogiliselt(rullil on ilmselt vähe parem pidamine ka kui asfaldil). Ei tulnud ise selle peale.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 17:36
Postitas Erci
13.03.2020 Tehnokonsult OÜ, Tartu.
Teenindaja keeldus pidurdustesti platsil ise tegemast, just sel põhjusel, kui ta kukub vastutab tema. Kui mina ei tee siis nad keelduvad ülevaatust tegemast. Küsisin kuidas tehakse, kui tuleb ilma lubadeta juht sinna ülevaatusele (motikas treilal) või talvekuudel, kui lumi on maas - samuti vastus, et siis ei tee nemad. Küsisin, et kas Maanteeametist kohustust pole neil ÜV teha, sain vastuseks, et tehke päring Maanteeametisse. Ma siis veel seletasin, et milleks ülevaatajal A kat lube üldse vaja on, aga vastust ei saanud.
Sama olevat traktoritega - nemad rooli ei roni.
Kuna mul oli siiski ÜV vaja ja ma ei viitsi kõiki Tartu punkte läbi sõita tegin pidurduse ise kruusasel asfaltplatsil ära. Lihtsalt esi ja tagaratta pidamise demo suva kiirusel, et ikka võtavad. Ei olnud mõõdetud vahemaad, etteantud kiirust ega G mõõdikut.
Kõne Maanteeametisse - teenindaja kuulas jutu ära ja pani ootele, pidas kellegagi aru. Tsiteerin vastust: " selle asjaga on nii, et nad on kohustatud seda tegema ja kui nad seda teha ei taha, siis olge hea, andke Maanteeametile teada mis ÜV punkt see on ja talt võetakse A kat ÜV tegemise õigus ära, nad peavad seda tegema".
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 17:53
Postitas will111
ühesõnaga täiesti tüüpiline bürokraatlik s*tt! üks tola ajab ühes kohas tola juttu, teine tola arvab, et ta on kõvem boss ja ajas teises kohas tola juttu. loogilistele ja põhjendatud küsimustele vastata ei oska ega taha ükski neist toladest.
mnt vastus oli ka ikka suht geniaalne tõesti "võtame õiguse ära, nad peavad seda tegema".
eriti pull on tegelikult asja juures see, et ilmselt see üv lasebki omal meeleldi selle õiguse ära võtta, maanteeamet taob omale rusikaga vastu rinda, et panid end maksma ja ainuke kannataja asja juures on kokkuvõttes kõik see hulk inimesi, kes tahaks oma sõidukile üv'd teha ja selle faking mõttetu s*ta "teenuse" eest veel maksta ka!
13.03.2020 Tehnokonsult OÜ, Tartu.
Teenindaja keeldus pidurdustesti platsil ise tegemast, just sel põhjusel, kui ta kukub vastutab tema. Kui mina ei tee siis nad keelduvad ülevaatust tegemast. Küsisin kuidas tehakse, kui tuleb ilma lubadeta juht sinna ülevaatusele (motikas treilal) või talvekuudel, kui lumi on maas - samuti vastus, et siis ei tee nemad. Küsisin, et kas Maanteeametist kohustust pole neil ÜV teha, sain vastuseks, et tehke päring Maanteeametisse. Ma siis veel seletasin, et milleks ülevaatajal A kat lube üldse vaja on, aga vastust ei saanud.
Sama olevat traktoritega - nemad rooli ei roni.
Kuna mul oli siiski ÜV vaja ja ma ei viitsi kõiki Tartu punkte läbi sõita tegin pidurduse ise kruusasel asfaltplatsil ära. Lihtsalt esi ja tagaratta pidamise demo suva kiirusel, et ikka võtavad. Ei olnud mõõdetud vahemaad, etteantud kiirust ega G mõõdikut.
Kõne Maanteeametisse - teenindaja kuulas jutu ära ja pani ootele, pidas kellegagi aru. Tsiteerin vastust: " selle asjaga on nii, et nad on kohustatud seda tegema ja kui nad seda teha ei taha, siis olge hea, andke Maanteeametile teada mis ÜV punkt see on ja talt võetakse A kat ÜV tegemise õigus ära, nad peavad seda tegema".
90% kindel, et kui oleks vuntsilt kirjalikult palunud seda vastust, oleks lenksu hüpanud ja ära teinud. (ja vb teiste asjadega nussinud )
Põhjendusega, et "siis on vastutus meil" nad ÜV sooritamisest keelduda ei saa. Neil on leping maanteeametiga mis kohustab teatud tingimustel teenust osutama ja kui nad seda ei tee, siis järgnevad sanktsioonid. Ilmselt alustuseks küll mitte nii karmid nagu kirjeldatud, aga lõppeda võib küll sellega.
13.03.2020 Tehnokonsult OÜ, Tartu.
Teenindaja keeldus pidurdustesti platsil ise tegemast, just sel põhjusel, kui ta kukub vastutab tema. Kui mina ei tee siis nad keelduvad ülevaatust tegemast. Küsisin kuidas tehakse, kui tuleb ilma lubadeta juht sinna ülevaatusele (motikas treilal) või talvekuudel, kui lumi on maas - samuti vastus, et siis ei tee nemad. Küsisin, et kas Maanteeametist kohustust pole neil ÜV teha, sain vastuseks, et tehke päring Maanteeametisse. Ma siis veel seletasin, et milleks ülevaatajal A kat lube üldse vaja on, aga vastust ei saanud.
Sama olevat traktoritega - nemad rooli ei roni.
Kuna mul oli siiski ÜV vaja ja ma ei viitsi kõiki Tartu punkte läbi sõita tegin pidurduse ise kruusasel asfaltplatsil ära. Lihtsalt esi ja tagaratta pidamise demo suva kiirusel, et ikka võtavad. Ei olnud mõõdetud vahemaad, etteantud kiirust ega G mõõdikut.
Kõne Maanteeametisse - teenindaja kuulas jutu ära ja pani ootele, pidas kellegagi aru. Tsiteerin vastust: " selle asjaga on nii, et nad on kohustatud seda tegema ja kui nad seda teha ei taha, siis olge hea, andke Maanteeametile teada mis ÜV punkt see on ja talt võetakse A kat ÜV tegemise õigus ära, nad peavad seda tegema".
90% kindel, et kui oleks vuntsilt kirjalikult palunud seda vastust, oleks lenksu hüpanud ja ära teinud. (ja vb teiste asjadega nussinud )
Põhjendusega, et "siis on vastutus meil" nad ÜV sooritamisest keelduda ei saa. Neil on leping maanteeametiga mis kohustab teatud tingimustel teenust osutama ja kui nad seda ei tee, siis järgnevad sanktsioonid. Ilmselt alustuseks küll mitte nii karmid nagu kirjeldatud, aga lõppeda võib küll sellega.
Aga mis seis on olukorras, kus vunts hüppab rooli, tallab pidurit liiga leebelt, seisma õiges vahes ei jää ja "kukud läbi". Tegelikult oleks pidurid korras, aga heebli vajutamise jõudu ju keegi ei mõõda.
13.03.2020 Tehnokonsult OÜ, Tartu.
Teenindaja keeldus pidurdustesti platsil ise tegemast, just sel põhjusel, kui ta kukub vastutab tema. Kui mina ei tee siis nad keelduvad ülevaatust tegemast. Küsisin kuidas tehakse, kui tuleb ilma lubadeta juht sinna ülevaatusele (motikas treilal) või talvekuudel, kui lumi on maas - samuti vastus, et siis ei tee nemad. Küsisin, et kas Maanteeametist kohustust pole neil ÜV teha, sain vastuseks, et tehke päring Maanteeametisse. Ma siis veel seletasin, et milleks ülevaatajal A kat lube üldse vaja on, aga vastust ei saanud.
Sama olevat traktoritega - nemad rooli ei roni.
Kuna mul oli siiski ÜV vaja ja ma ei viitsi kõiki Tartu punkte läbi sõita tegin pidurduse ise kruusasel asfaltplatsil ära. Lihtsalt esi ja tagaratta pidamise demo suva kiirusel, et ikka võtavad. Ei olnud mõõdetud vahemaad, etteantud kiirust ega G mõõdikut.
Kõne Maanteeametisse - teenindaja kuulas jutu ära ja pani ootele, pidas kellegagi aru. Tsiteerin vastust: " selle asjaga on nii, et nad on kohustatud seda tegema ja kui nad seda teha ei taha, siis olge hea, andke Maanteeametile teada mis ÜV punkt see on ja talt võetakse A kat ÜV tegemise õigus ära, nad peavad seda tegema".
90% kindel, et kui oleks vuntsilt kirjalikult palunud seda vastust, oleks lenksu hüpanud ja ära teinud. (ja vb teiste asjadega nussinud )
Põhjendusega, et "siis on vastutus meil" nad ÜV sooritamisest keelduda ei saa. Neil on leping maanteeametiga mis kohustab teatud tingimustel teenust osutama ja kui nad seda ei tee, siis järgnevad sanktsioonid. Ilmselt alustuseks küll mitte nii karmid nagu kirjeldatud, aga lõppeda võib küll sellega.
Aga mis seis on olukorras, kus vunts hüppab rooli, tallab pidurit liiga leebelt, seisma õiges vahes ei jää ja "kukud läbi". Tegelikult oleks pidurid korras, aga heebli vajutamise jõudu ju keegi ei mõõda.
Sellega seoses meenub mulle üks lugu:
Mingid paar aasta tagasi suvel, olime pärnus ja jõime rannas õlut ja veel mingi solki õhtul. Mingi hetk, kui ära hakkasime minema, siis üks sõber oli ennast nii täis tõmmanud, et istus seal parkla ääres mingi kivist lillepoti peale ja jäi magama sinna. Me jätsime ta sinna, aga kui kunagi hiljem tagasi tulime, siis vaatasime et t*** küll. mendid juba kohal ja sahmivad ümber sõbra. Hui hakkasime siis sinna torkimima minema. Tõmbasime nahhui sealt kiirelt. Hommikul helistasime tüübile ja saime hoopis seal veekeskuse parklas kokku.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 19:05
Postitas Henn
Spliti koht:
Spoiler
Sellega seoses meenub mulle üks lugu:
Mingid paar aasta tagasi suvel, olime pärnus ja jõime rannas õlut ja veel mingi solki õhtul. Mingi hetk, kui ära hakkasime minema, siis üks sõber oli ennast nii täis tõmmanud, et istus seal parkla ääres mingi kivist lillepoti peale ja jäi magama sinna. Me jätsime ta sinna, aga kui kunagi hiljem tagasi tulime, siis vaatasime et t*** küll. mendid juba kohal ja sahmivad ümber sõbra. Hui hakkasime siis sinna torkimima minema. Tõmbasime nahhui sealt kiirelt. Hommikul helistasime tüübile ja saime hoopis seal veekeskuse parklas kokku.
Ühe suure meediväljaande foorumites, mida aegajalt haiglasest huvist tulenevalt loen, jaurab mingi vend HHO genekast. Krl, sulle challenge - sa peaks oma geniaalselt debiilsete lambikommentaaridega suutma selle venna põrmustada
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 19:37
Postitas Luxor
Poes on iseteeninduskassad. Mingi portaal kilkas iseteeninduskliinikutest midagi. Kas TÜV-punktidega peab ka samamoodi minema? Hetkel ei oska sealt saadavat kasu mitte kuidagi näha.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 19:47
Postitas franz125
Ma tean ainult üht selli kes sihukest lambijuttu ajab,ükskõik mida ei küsi.Sellise ümmarguse nimega kuju.Mine tea tal ka võib-olla sellised rasked reeded noorõlves olnud.
Poes on iseteeninduskassad. Mingi portaal kilkas iseteeninduskliinikutest midagi. Kas TÜV-punktidega peab ka samamoodi minema? Hetkel ei oska sealt saadavat kasu mitte kuidagi näha.
Jah, üks selline on mul kodus. Korra 3-4a tagasi käisin seal ja nägin seda nalja, mul 20€-ga parematki teha, siiani "sõidan garažeerimiskohta või lähimasse ÜV punkti". See ikka täis porr seal.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 20:50
Postitas ElectroMoto
Just vaatasin järgi, juuli 2016 tegin esimest (ja tegelt ka viimast korda) seda piduritesti:
@4:10
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 13 Mär 2020, 21:28
Postitas will111
2017 juuni tegin esimest ja viimast korda ülevaatust, pidrunitesti ei olnud aga heeblit üritati küll ära murda ja tagapiduriklotsi materjali pidi jube vähe järel olema, et napilt pääsesin läbi 3mm oli see "jube vähe". ei usutud kui ütlesin, et 3a tagasi kui tsikli ostsin oli 3.5mm
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 15 Mär 2020, 15:12
Postitas yeekim
Kopipasta auto24 TÜV foorumist:
Mis eriti karm siis ametnike elukauged ja rumalad mõttekäigud on toonud kaasa ühe mootorratturi toimetamise kiirabiga haiglasse ja kõik ainult sellepärast, et oma kohal pool elu istunud ametnik ei mõista reaalsust.
See sama Mait(või ta töötaja), paneb oma punktis kliendi ise piduritesti tegema. Vähemalt 2019 novembris veel pani. Ei vaielnud ja tegin seal löökaukude vahel selle asja ära. Tollel hetkel veel mõõteseadmeid ei kasutatud.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 15 Mär 2020, 18:30
Postitas will111
Tundub, et tegu üsna kahepalgelise vanaga. Jutt on muidugi võimas
Mis eriti karm siis ametnike elukauged ja rumalad mõttekäigud on toonud kaasa ühe mootorratturi toimetamise kiirabiga haiglasse ja kõik ainult sellepärast, et oma kohal pool elu istunud ametnik ei mõista reaalsust.
Kui ei saa selle pidurdustestiga hakkama, äkki selle juhi koht pole siis liikluses, kuni täiendavat platsisõitu pole harjutanud?...
Ma tean, et sa pole pealinna inimene ja ilmselt pole ka kursis konkreetse ÜV punktiga. Üritan homme peale tööd sealt läbi käia ja paar pilti teha sellest Maitene "testirajast".
Kogu ala on ca 30x30 meetrit, kruus, löökaugud, "lamav politseinik" ja parkivad autod.
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 15 Mär 2020, 21:40
Postitas Luxor
Siin on paljude kasutajate poolt KORDUVALT kirjutatud, et tegu ei ole platsieksamiga, vaid tehnoülevaatuse ehk teenusega! See, et teenusepakkuja ega amet üheti asju ei võta, pole teps mitte kliendi süü! Kui klient peab ise kaalutlema ja hindama, siis on suuresti teenus ehk ajale jalgu jäänud. Tekib ka tundmus (mõistus võib eksida, tunne mitte kunagi - klassikud) kas "seda" sellisel juhul ja kujul üldse vaja on!
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 15 Mär 2020, 21:45
Postitas Piipz
Mitu aastat olen Amservis ülevaatusel käinud. Onkel hüppab ratta selga, teeb väikese tiiru, vaatab angaaris veel mõningad asjad üle (pasun, pidurituled jms) ja kogu lugu. Ma ei ole viitsinud ennast vaevata sellega, et aga kui kukub. Kahtlen, et keegi niiväga tunneb huvi rattaga külili käimisest, eriti võõra rattaga. Ja ei ole kuulnud, et oleks siiani kukkunud ka keegi. Ükskord on ikka esimene kord aga erandid kinnitavad ikka reeglit, mis te põete
Siin on paljude kasutajate poolt KORDUVALT kirjutatud, et tegu ei ole platsieksamiga, vaid tehnoülevaatuse ehk teenusega! See, et teenusepakkuja ega amet üheti asju ei võta, pole teps mitte kliendi süü! Kui klient peab ise kaalutlema ja hindama, siis on suuresti teenus ehk ajale jalgu jäänud. Tekib ka tundmus (mõistus võib eksida, tunne mitte kunagi - klassikud) kas "seda" sellisel juhul ja kujul üldse vaja on!
Tallinnas pole käinud, aga Tartus samamoodi pidurduskatse. Kui juhiluba käes, siis võiks eeldada, et saab elementaarse pidurdamisega hakkama või ma eksin. Kui hakkama ei saa nii väiksel kiirusel, siis oled juba ohtlik nii endale kui teistele ja tuleks mõelda, kas kaherattaline on ikka õige valik. Eelmine aasta tegin pidurduskatset naastrehvidega...
Kui plats halvas seisus, siis muidugi teine teema, aga siis turumajanduse oludes saab valida ju mõne teise ülevaatuspunkti.
Kui ei saa selle pidurdustestiga hakkama, äkki selle juhi koht pole siis liikluses, kuni täiendavat platsisõitu pole harjutanud?...
Kedagi ei huvita kellegi hakkama saamine või mitte hakkama saamine. Nagu juba korduvalt räägitud, et TEHNOülevaatus ei ole pidurdamisoskuste demonstreerimiseks, vaid sõiduki ettenähtud tehnoseisundile vastavuse kontrollimiseks.
Kui ei saa selle pidurdustestiga hakkama, äkki selle juhi koht pole siis liikluses, kuni täiendavat platsisõitu pole harjutanud?...
Kedagi ei huvita kellegi hakkama saamine või mitte hakkama saamine. Nagu juba korduvalt räägitud, et TEHNOülevaatus ei ole pidurdamisoskuste demonstreerimiseks, vaid sõiduki ettenähtud tehnoseisundile vastavuse kontrollimiseks.
Mis taandub taas sellele, et olgu ükskõik kui äge ratas istumise all, aga kui tihend kehva ratta ja lenksu vahel, siis pole üldse halb kui selle rattaga liiklusesse ei pääse, sest mis kasu on super piduritest, kui neid kasutada ei suudeta. Emmi ajastu on läbi, kus juhilube jagati platsi teise otsa sõitmise eest.
Siin on paljude kasutajate poolt KORDUVALT kirjutatud, et tegu ei ole platsieksamiga, vaid tehnoülevaatuse ehk teenusega! See, et teenusepakkuja ega amet üheti asju ei võta, pole teps mitte kliendi süü! Kui klient peab ise kaalutlema ja hindama, siis on suuresti teenus ehk ajale jalgu jäänud. Tekib ka tundmus (mõistus võib eksida, tunne mitte kunagi - klassikud) kas "seda" sellisel juhul ja kujul üldse vaja on!
Tallinnas pole käinud, aga Tartus samamoodi pidurduskatse. Kui juhiluba käes, siis võiks eeldada, et saab elementaarse pidurdamisega hakkama või ma eksin. Kui hakkama ei saa nii väiksel kiirusel, siis oled juba ohtlik nii endale kui teistele ja tuleks mõelda, kas kaherattaline on ikka õige valik. Eelmine aasta tegin pidurduskatset naastrehvidega...
Kui plats halvas seisus, siis muidugi teine teema, aga siis turumajanduse oludes saab valida ju mõne teise ülevaatuspunkti.
Käin Piipzuga ilmselt samas ülevaatuspunktis. Ka minu rattaga tehti nii. Minu sõiduoskus, -julgus ja -tahe on sügavalt minu isiklik probleem ja vastutus. Kui minnakse TÜV-punkti, siis olgu tehoseisundi hindamine ja vastava protseduuri läbiviimine vastava ala spetsialisti teha. See kuidas antud isik selle lõpptulemini jõuab ei ole minu asi. Ikka reeglistiku, mitte kuvalda abil! Kui tema tegevuse tagajärjel antud protseduuri käigus masinaga midagi juhtub - see ei ole ka minu mure!
Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel
Postitatud: 15 Mär 2020, 22:05
Postitas Turist
Pidurdamise oskus on mu arust üks viimaseid asju, mida enamikel liikluses osalevatel mootorratturitel lihvida oleks vaja...
Pidurdamise oskus on mu arust üks viimaseid asju, mida enamikel liikluses osalevatel mootorratturitel lihvida oleks vaja...
No olgem ausad, adekvaatselt (tulemuslikult=hoog maha min. vahemaa jooksul) pidurdada oskavad vast ainult rinaksõitjad - kõik ülejäänud on selles osas keskpärased, või isegi alla selle, seega on lihvimise ruumi ikka maa ja ilm
Eks igaüks ole enda arvates vähemalt "Rossi noorem vend", aga reality sucks big time kui tegudeks läheb.