Sinu tee bikeriks...
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1256
- Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
- Asukoht: Tallinn/Dragster
- Kontakt:
Alustsin 3me rattalisega, siis tuli ereliukas, siis mingi hiina bmx...siis vahepeal võrr mis läks müüki ja asemele mopeed..13 aastaselt isa abil sain juppidest kokku ühe minski..mis läks müüki. Peale seda tuli voshod, siis jälle misnk...peale seda iž...vahepeal sai maastikuratas ka ostetud kõrvale...see läks aga õige bmx'i ostu peale uuesti müük...nüüd vahepeal käin bmx'iga hüppamas ja sõidan minskiga. PLaanis on muidugi tuleviku poole midagi tigedamat osta kui minsk.
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
Esimeseks mootoriga kaherattaliseks oli võrr põhikooli lõpupäevil. Seejärel tuli üle kümne aasta vaid vesise suuga teisi tsiklimehi vaadata ja kõiki võimalusi kasutada, et sõprade Jawasid ja hiljem ka vähe vägevamaid aparaate NATUKENEGI proovida saaks... Lõpuks jõudsin eelmise suve lõpus nii kaugele, et tegin A-kati ära ja ostsin tsikli. Nii et alles esimene hooaeg läheb. Ratas on '98 Yamaha FZS600 Fazer.
Fazer
Fazer
...eks erinevaid sünnilugusid ja saamislugusid siit lugeda võib ning värvikatest puäntdest osa saada,kes rohkem või vähemal määral biker on või selleks saamas.
Minu saamislugu käis kui ühe klõpsakuga ajusoppis 2004.a. kevadel, kus tekkis uudishimu ja rahuldamatu kirg see staatus endale külge pookida.Kuid eks miski ei käi üleöö.Alguses kimad oma ettekujutustes kütkestava kaherattalise ratsuga, püüdes välja selekteerida, milline on see kõige õigem ja kõige,kõige? Ning eks eesmärgi saavutamiseks sai seatud tegevuskava ja plaanid,mis siis sõltuvuses ka majandusliku eluoluga.Sest, mis biker sa ikka oled ilma lubadeta ja ratsuta.Kuigi oma kaherattalise elukaaslase otsingud algasid vilksalt web-i lehekülgedelt, puudus selleks kapital ja konkteetne soov.Ning samuti puudus omandatud sõidulubadelt A-kategooria tähis.Sai nobedalt regatud sobivasse autokooli,mõned tunnid kordavat teooriat ja õige,õige algasid ka sõidutunnid, kus sai sõiduõpetajale tunnistatud,et enam-vähem esimest korda sellise sõiduriista seljas, kui v.a. mopeedid ja rollerid.Kuid teisel tunnil sai kihutatud juba linnaliikluses.Eks samal ajal käisid ka sobiliku ratsu otsinguid ja võitlus iseendaga,et mitte ei osta endale kiusatust garaaži ennem,kui load käes.Aga looda sa! Peagi sai leitud ahvatlev ja pilkupüüdev masin - Eestist.Sai seatud sammud panka ja esitatud omad unistused,kes ka positiivse vastuse andis.Kõik sujus ja läks nagu valatud.Siis veel reaalselt kohtuda oma väljavalituga,et kinnitust saada,et tõmme on vastastikune.Ning õige pea see teoks sai ning kuu aega oli möödas sellest hetkest,kui tekkis soov omada kaherattalist ning nüüd oli see mul garaažis.Ainuke piin oli oodata veel lubade omandamist.Eks aeg needki kätte tõi ja siit siis ehk algab n.ö see ÕIGE BIKERIKS SAAMINE.
.....see kontrollimatu ja piiramatu vabadusetunne,mille tulv suureneb koos randmeväändega.Sa väljud lindpriina oma kohusetundlikust elustiilist, unustad päevased ametliku ja pingelised asjaajamised ning lihtsalt SAAD VABAKS.
Minu saamislugu käis kui ühe klõpsakuga ajusoppis 2004.a. kevadel, kus tekkis uudishimu ja rahuldamatu kirg see staatus endale külge pookida.Kuid eks miski ei käi üleöö.Alguses kimad oma ettekujutustes kütkestava kaherattalise ratsuga, püüdes välja selekteerida, milline on see kõige õigem ja kõige,kõige? Ning eks eesmärgi saavutamiseks sai seatud tegevuskava ja plaanid,mis siis sõltuvuses ka majandusliku eluoluga.Sest, mis biker sa ikka oled ilma lubadeta ja ratsuta.Kuigi oma kaherattalise elukaaslase otsingud algasid vilksalt web-i lehekülgedelt, puudus selleks kapital ja konkteetne soov.Ning samuti puudus omandatud sõidulubadelt A-kategooria tähis.Sai nobedalt regatud sobivasse autokooli,mõned tunnid kordavat teooriat ja õige,õige algasid ka sõidutunnid, kus sai sõiduõpetajale tunnistatud,et enam-vähem esimest korda sellise sõiduriista seljas, kui v.a. mopeedid ja rollerid.Kuid teisel tunnil sai kihutatud juba linnaliikluses.Eks samal ajal käisid ka sobiliku ratsu otsinguid ja võitlus iseendaga,et mitte ei osta endale kiusatust garaaži ennem,kui load käes.Aga looda sa! Peagi sai leitud ahvatlev ja pilkupüüdev masin - Eestist.Sai seatud sammud panka ja esitatud omad unistused,kes ka positiivse vastuse andis.Kõik sujus ja läks nagu valatud.Siis veel reaalselt kohtuda oma väljavalituga,et kinnitust saada,et tõmme on vastastikune.Ning õige pea see teoks sai ning kuu aega oli möödas sellest hetkest,kui tekkis soov omada kaherattalist ning nüüd oli see mul garaažis.Ainuke piin oli oodata veel lubade omandamist.Eks aeg needki kätte tõi ja siit siis ehk algab n.ö see ÕIGE BIKERIKS SAAMINE.
.....see kontrollimatu ja piiramatu vabadusetunne,mille tulv suureneb koos randmeväändega.Sa väljud lindpriina oma kohusetundlikust elustiilist, unustad päevased ametliku ja pingelised asjaajamised ning lihtsalt SAAD VABAKS.
Taassünd
Algas kõik samuti nagu enamusel:
tõukeratas, školnik (mis pihta pandi), erekas, palju isetehtud modifikatsioone kaasaarvatud abimootoriga erekas. Selleks ostsin tondi motopoest spetsiaalselt uue sääreka D6 mootori (~40 rubla maksis!). Siis ehitas kadunud tädipoeg mulle oma vanast säärekast raami ja panin oma mootori peale ja läks sõiduks. Paar aastat olin suvel sõitnud maal, kui nägin sügisel, et sõbrale oli ostetud Karpatõ mopeed. Töristas seal hoovis oma libiseva siduriga. Panin siis asja korralikut liikuma ja sain ka kahekäigulise maitse suhu ja ei läinudki palju aega mööda, kui samasuguse tondi poest ära tõin. Lahe riist oli, talvel sai kummid tühjaks lastud ja sobivas mõõdus ketid kummidele peale pandud ja siis jälle täis pumbatud. Kuradi hästi pidas kõval lumel. Edasi tuli muidugi loogilise jätkuna vana Jawa 350 mingi 69 a. vist. Sellega sai ikka kõik trikid ära proovitud v.a. esirattal sõitmine (pidurid ei olnud vist nii head). Siis jäid tsiklid unarusse ja sai neljarattalisele kolitud. Nüüdseks on neid juba mitmeid olnud ja lõpuks kui vanem poeg juba seitsmeseks sai, ostsin talle ATM 50. See selline lahe riist millega isegi kannatab edukalt poes õlle järgi käia. Üle poole aasta passisin ikka vähe tõsisemaid pille ka ja lõpuks tegin ostu ära ja sain värskeks HONDA SRL 650 omanikuks. Nüüd palju aastaid viimasest tsiklisõidust möödas, tuleb jälle vaikselt meelde, kui mõnus on ikka kaherattalisega pläristada.
tõukeratas, školnik (mis pihta pandi), erekas, palju isetehtud modifikatsioone kaasaarvatud abimootoriga erekas. Selleks ostsin tondi motopoest spetsiaalselt uue sääreka D6 mootori (~40 rubla maksis!). Siis ehitas kadunud tädipoeg mulle oma vanast säärekast raami ja panin oma mootori peale ja läks sõiduks. Paar aastat olin suvel sõitnud maal, kui nägin sügisel, et sõbrale oli ostetud Karpatõ mopeed. Töristas seal hoovis oma libiseva siduriga. Panin siis asja korralikut liikuma ja sain ka kahekäigulise maitse suhu ja ei läinudki palju aega mööda, kui samasuguse tondi poest ära tõin. Lahe riist oli, talvel sai kummid tühjaks lastud ja sobivas mõõdus ketid kummidele peale pandud ja siis jälle täis pumbatud. Kuradi hästi pidas kõval lumel. Edasi tuli muidugi loogilise jätkuna vana Jawa 350 mingi 69 a. vist. Sellega sai ikka kõik trikid ära proovitud v.a. esirattal sõitmine (pidurid ei olnud vist nii head). Siis jäid tsiklid unarusse ja sai neljarattalisele kolitud. Nüüdseks on neid juba mitmeid olnud ja lõpuks kui vanem poeg juba seitsmeseks sai, ostsin talle ATM 50. See selline lahe riist millega isegi kannatab edukalt poes õlle järgi käia. Üle poole aasta passisin ikka vähe tõsisemaid pille ka ja lõpuks tegin ostu ära ja sain värskeks HONDA SRL 650 omanikuks. Nüüd palju aastaid viimasest tsiklisõidust möödas, tuleb jälle vaikselt meelde, kui mõnus on ikka kaherattalisega pläristada.
Minu kaherattaliste vaimustus kasvas varajases nooruses( motoriseerimata masinaid ei loetle) kuna sõbrad olid kõik minust vanemad ja nii saigi nende ratastega algust tehtud. Algul ei ulatanud jaladki maha, sõbrad hoidsid masinat püsti kuni olin seljas ja minema sõitsin,, pärast "tiiru" püüdsid mu jälle kinni. Omale isikliku masina sain 13 aastaselt , mille naabrimees oli kunagi jupeks kakkunud ja tahtis seda minema visata. Tegemist oli voshod 175cc masinaga. Aasta hiljem juba istusin isa IZ jupi selga ja nii sealt asi edasi arenes kuni õnnestus omale soetada suzuki GS 500E. Hetkel olen ratasteta aga plaan kindlasti kevadel soetada touring bike.
Minu kaherattaliste teekond sai alguse vahetult enne esimesse klassi minekut. Isa ostis moppi, millega sai paar aastat kylakasse taga aetud. Kuna kylapeal oli paljudel poiskestel mopid, siis s6itsime ise tehtud rajal(isegi m6ni väiksem hype) v6idu, selleks puhuks sai pandud mopile Delta amordid alla.
Kuna mopist kasvasin peagi välja, sai ostetud 80ccm Zyndapp. Antud isend oli t6eliselt korralik ja igati meeldiv, aga mind siiski vaevas maastikus6idu pisik. Seepärast sai ostetud Zid, umbes sel ajal kui nad alles hakkasid Eestis laiemalt levima. Zidiga sai igasugu tempe tehtud ja sealt ka suuremad s6idukogemused(loe:kukkumised).
Läks veel aasta paar mööda ning oli aeg zidistki lahti ytelda. Nyydseks oli juba selge, et minu suund on krossis6itmine. Nii sai soetatud KX125, mis oli kyll miski -90 v6i -91 aasta pill, aga sellest oli enam kui kyll mulle. Talv otsa putitasin teist, et kevadel kohe radadele tuisata. V6rriga sai käristasin vist 3 aastat. Nyyd m6ni kuu tagasi otsustasin asuda uuele tasemele - myysin kawa maha ja ostsin endale Honda CR250.
Kuna mopist kasvasin peagi välja, sai ostetud 80ccm Zyndapp. Antud isend oli t6eliselt korralik ja igati meeldiv, aga mind siiski vaevas maastikus6idu pisik. Seepärast sai ostetud Zid, umbes sel ajal kui nad alles hakkasid Eestis laiemalt levima. Zidiga sai igasugu tempe tehtud ja sealt ka suuremad s6idukogemused(loe:kukkumised).
Läks veel aasta paar mööda ning oli aeg zidistki lahti ytelda. Nyydseks oli juba selge, et minu suund on krossis6itmine. Nii sai soetatud KX125, mis oli kyll miski -90 v6i -91 aasta pill, aga sellest oli enam kui kyll mulle. Talv otsa putitasin teist, et kevadel kohe radadele tuisata. V6rriga sai käristasin vist 3 aastat. Nyyd m6ni kuu tagasi otsustasin asuda uuele tasemele - myysin kawa maha ja ostsin endale Honda CR250.
nho ega minulgi oli algul kolmekas ja mõni tavaline jalgratas. esimeseks mootoriga riistax oli punnwõrr. algul originaal, pärast ehitasin sportraamile ymber....lahe oli kärutada......järgnesid minimopeed, kart(minsk), muravei ja voshod. hetkel olen aga kuival kahjux
. kuid õnnex pole mu tee bikeriks weel poole pealgi nii et aeg teguceda 


8 aastat tagasi sigines garaazi kollane roller. siis sai vaid tagaistmel sõidetud sellega . umbes nii 6-5 aastat tagasi juba natukene ka üksi . igapäevaselt ringi kärutand nii 4 aastat.
kuna laisk ja muidu lollakas siis pole viitsind ei A ega B kategooria lube teha kuigi 18 kukkus juba üleelmine aasta ja hetkel on se kollane tibu ainuke liiklusvahend mida kasutada saan.
märtsis plaan soetada bike ja siis ilmselt hakkab see "Õige tee"
kuna laisk ja muidu lollakas siis pole viitsind ei A ega B kategooria lube teha kuigi 18 kukkus juba üleelmine aasta ja hetkel on se kollane tibu ainuke liiklusvahend mida kasutada saan.
märtsis plaan soetada bike ja siis ilmselt hakkab see "Õige tee"
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
Minu tee bikeriks.
Et siis kõik algas sellest kui olin 7,8 a vana(täpselt ei mäleta) ja sain esimest korda sõita ühe mopeediga. Sellest hetkest olen ma armastanud kaherattalisi. Siis pani ta müüki selle masina ja ma käisin vanematele pinda ,et ära ostaksid aga vanematele ültse ei meeldinud see. Kompromiss poiss õpetab mind sõitma ja vanemad osdavad ära. Pärast esimest kahte tundi oli poisil kõrini ja müüs ühele teisele tuttavale maha. Praegu ma saan täiesti aru sest olin suht loodusetu juhtum esiteks ei osanud ma ültse käike vahetada teiseks ma olin suht selline kes punni põhja keeras ja mitte midagi aru ei saanud. Praegu mõtlen ,et parem oligi ,krt teab kus ma praegu oleks kui ta oleks müünud mulle selle. Eks aeg läks edasi sai jalgrattaga ringi kimatud. Siis aga ema tuttav müüs võrri ja ema teadis ,et mulle meeldivad kaherattalised ja läksime ostsime ära. Olin kusgil 10 a vict. Sõitsin sellega ringi niikaua kuni ema järgmine tuttav müüs Naistejawat 50. See oli suht rusudes ja juppideks aga panime papsiga kokku õigemini paps pani kokku ja ma proovisin aidata
. Siis sai sellega 2 suve hommikust õhtuni sõidetud. Suht hästi liikus edasi muideks
. Oh need olid ilusad ajad esimesed külje laskmised ja muu selline. Sain minski vana võistluskardi. Sai sellega ringi kimatud. Siis läksin suvel tööle ja kogusin siis juba võimsama tsikli jaoks raha. Käisin naabrijuures maja aitamas ehitada. (14 a) Siis ükskord küsis ,et mis sa teed selle rahaga ja ma vasdasin et osdan tsikli. Siis ta ütles ,et tal cz125 ja müüb seda odavalt. Sai siis see ära osdetud ja leitud et silinder oli perses jne pikk jutt. Sai veel odavamalt.
(16a) Nüüd tegin a1 ära ja ostsin endale NSR125RRi. Saab õppida nüüd ka bike stiilis sõitmise ära
Vahepeal on nats saadud sõbra Mossega kimatud. Ja eks näeb mis elu edasi toob. Lemmikud vahetuvad ja praegu pole õrna aimugi mis võiks olla järgmine kaherattaline. Selline on siis minu lugu (lühikokkuvõte).




Tõenäoliselt aastal 1997 sõitsin Jawaga kaks ringi ümber kuuri.
Aastal 2004 sai kevade poole ühe ilusa tüdruku tsikliga Maksimarketi parklas 20 min proovida.
Sama aasta 15. novembril sai selle tsikliga veel korra Motodepoo ukseesisel platsil paar tundi:) tiirutatud.
Järgmisel päeval tuli lumi.
Sama aasta 6. detsembril oli päikesepaisteline ilm ning asfalt kuiv. Väljas 6 soojakraadi.
Kuna enne seda päeva olin paar korda kohaltvõttu harjutanud siis läksin tänavale.
Sel aastal alustasin siis kui õues vaid 1 soojakraad oli.
Kilomeetreid kogunes nii 5000 ringis vist.
Lube pole siiani...
Lauri
Aastal 2004 sai kevade poole ühe ilusa tüdruku tsikliga Maksimarketi parklas 20 min proovida.
Sama aasta 15. novembril sai selle tsikliga veel korra Motodepoo ukseesisel platsil paar tundi:) tiirutatud.
Järgmisel päeval tuli lumi.
Sama aasta 6. detsembril oli päikesepaisteline ilm ning asfalt kuiv. Väljas 6 soojakraadi.
Kuna enne seda päeva olin paar korda kohaltvõttu harjutanud siis läksin tänavale.
Sel aastal alustasin siis kui õues vaid 1 soojakraad oli.
Kilomeetreid kogunes nii 5000 ringis vist.
Lube pole siiani...
Lauri
-Suzuki GSF 400 Bandit 1991
-Yamaha XJR 1300 1999
-Honda CBR 600 F 2003
+Honda NX 650 Dominator 1990
+BMW R 850 R 2004
-Yamaha XJR 1300 1999
-Honda CBR 600 F 2003
+Honda NX 650 Dominator 1990
+BMW R 850 R 2004
Minu esimene tsikkel millega ma sõitsin oli jawa 350. Siis ma olin 11 või 12 aastat vana. Vanaisa ajas kuurinurgast jawa välja mis oli seisnud mingi 10 aastat. See sai korda tehtud ja vanaisa tegi väikse tiiru ning ütles mulle, et sõida. Mina ei olnud isegi võrriga varem sõitnud ja juba 4 käigulise tsikliga. Mis seal ikka sai tiir ära tehtud ja järgmine päev oli käigukast ja kõik selge. Järgmine masin oli cz250. Ma ei olmud elusees krossarit lähedalt näinudki, mõtlesin, et tahaks krossarit ja saigi se ära ostetud, kui ma 14 sain. Maal kärupealt maha ja kohe sõitma, käigukast oli laksust sellge. Siis kolms masin sai hiljuti soetatud MBK Nitro 70.
Ei jõua ära oodata, kui 16 saan, et saaks load teha ja bikega alustada.
Tulevikus ehitan iga hinna eest turboülelaadimisega Suzuki GSX-1300.
Ei jõua ära oodata, kui 16 saan, et saaks load teha ja bikega alustada.
Tulevikus ehitan iga hinna eest turboülelaadimisega Suzuki GSX-1300.
MBK Nitro 70cc 
tuuningjupid odavalt!

tuuningjupid odavalt!
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
- Tsikkel: rod ja pooleli xs
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
nõukaaegne kolmerattaline ehk siis trike oli esimene kokkupuude. edasi tuli 7a. juba ereliukas, mis siis, et jalad maha ei ulatanud
kuskil 8 - 9 oli siis suvel maal esimene kokkupuude ka mootoriga kaherattalisega, milleks oli ilma sidurita võrr. joostes käima ja ja pidurid plokki seisma. ca 12-13 samas kohas maal esimesed katsetused iz planeta külgkorviga tsikliga. korvi rebis ikka kergelt maast lahti kui paremale keerasid, siiamaani ei saa aru kuidas "üle nipli" ei keeranud. paar suve sai siis küla vahel sellega sõidetud. edasi tuli vääääga pikk vahe sisse, siis taas jalgratas aastateks (no meeldivad kaherattalised nii mootoriga kui ilma). see kevad sai taas proovitud tsiklit (töökaalsase vulcan) ja suvel load tehtud. ning sügisel siis virago ligi võetud.

1-4 Jalgrattad, mängutraktorid jms.
5. Punnvõrr..
Võrr seisis 1 aasta garaašis,
järgnes remont, seejärel 4 aastat sõitsin temaga
2005 suvel müüsin maha..
6. Roller Vjatka Elektron (Seda ei saanudki tööle - müüsin maha)
7. Akuroller
(Enam akud ei pea eriti - aga alles siiani)
Vahepeal käulatatud klassivenna Deltaga ja sugulase Vjatkagaja ning Miniquadiga, Proovitud Honda Shadow-d ja Jawa 638-t (ning veel mitmeid suuremaid ja väiksemaid rattaid)
8. Pocketbike Iru rajal sõitmiseks
9. 100ccm Krossikas Honda Baasil.
ise sõitnud paljude masinatega, aga veel endale midagi korraliku ja kindlat ostnud pole.
5. Punnvõrr..
Võrr seisis 1 aasta garaašis,
järgnes remont, seejärel 4 aastat sõitsin temaga
2005 suvel müüsin maha..
6. Roller Vjatka Elektron (Seda ei saanudki tööle - müüsin maha)
7. Akuroller
(Enam akud ei pea eriti - aga alles siiani)
Vahepeal käulatatud klassivenna Deltaga ja sugulase Vjatkagaja ning Miniquadiga, Proovitud Honda Shadow-d ja Jawa 638-t (ning veel mitmeid suuremaid ja väiksemaid rattaid)
8. Pocketbike Iru rajal sõitmiseks

9. 100ccm Krossikas Honda Baasil.
ise sõitnud paljude masinatega, aga veel endale midagi korraliku ja kindlat ostnud pole.
Viimati muutis marcus, 26 Juun 2007, 17:19, muudetud 8 korda kokku.
minu esimene mootoriga masin oli Riga12,sellega kärutasin alates esimesest klassist mingi mõned aastad,siis vahetasin selle mopi vastu mille ma nädalapärast maha myysin ning siis ostis isa mulle Tuula rolleri aastast 84 millega sai ka mõned aastad sõidetud aga sellegi sain sommidele maha myya ja ostsin omale Iž Planeta 5 mis siiani kylavahel sõitmiseks alles.
Viimane ja kõige uuem masin sai ostetud eelmine suvi(Honda toodang 125ccm)millega plaanis sõitma hakata kui load tehtud,ise olen praegu 15,5 a noor
Viimane ja kõige uuem masin sai ostetud eelmine suvi(Honda toodang 125ccm)millega plaanis sõitma hakata kui load tehtud,ise olen praegu 15,5 a noor
mootorita sõidukitest ma ei viitsi rääkida.
Algas siis mini mopist(isa ostis üsna odavalt selle aja kohta), enne kui esimest korda sõita sain ei huvitanud asi üldse. Siis kui läksin tiiru tegema ei osanud algul käikegi vahetada ja esimene asi mis küsisin kuidas käigud käivad
(see oli jalakäikudele ümber tehtud.
Siis sai soetatud karpatõ raam millele sai sama mini mootor ümber tõstetud.
Sai need asajd maha müüdud ja siis ostsin endale 1500.- honda dio(pärnust ühe tsiklimehe käest, kes nüüd sõidab ka ringrada), mis oli üsna heas korras, ainult esimene plastik oli parandatud. Kiirendus ja kiirus oli vägev võrreldes mopiga.
Siis hakkas see väikseks jääma ja sai ostetud yamaha bws(mis eriti suurem polnud aga natuke ikka) Ja bws-ga sõidan siiamaani.
Enne kui 18a täis saan siis plaan bike osta aga enne seda kui võimsamale lähen üle siis krossikas 125ccm(arvatavasti järgmine aasta ostan, aga pole kindel).
BW's-ga oli kõige suurem õnnetus siiamaani. Panin kiirusel 50km/h külje maha ja siis roller(õnneks ei olnud plastikuid küljes) libises umbes 5 meetrit ja ise tegin mitu kukerpalli ära. Käed olid katki ja põlv ja natuke valutasidki ka teised kondid.
Algas siis mini mopist(isa ostis üsna odavalt selle aja kohta), enne kui esimest korda sõita sain ei huvitanud asi üldse. Siis kui läksin tiiru tegema ei osanud algul käikegi vahetada ja esimene asi mis küsisin kuidas käigud käivad

Siis sai soetatud karpatõ raam millele sai sama mini mootor ümber tõstetud.
Sai need asajd maha müüdud ja siis ostsin endale 1500.- honda dio(pärnust ühe tsiklimehe käest, kes nüüd sõidab ka ringrada), mis oli üsna heas korras, ainult esimene plastik oli parandatud. Kiirendus ja kiirus oli vägev võrreldes mopiga.
Siis hakkas see väikseks jääma ja sai ostetud yamaha bws(mis eriti suurem polnud aga natuke ikka) Ja bws-ga sõidan siiamaani.
Enne kui 18a täis saan siis plaan bike osta aga enne seda kui võimsamale lähen üle siis krossikas 125ccm(arvatavasti järgmine aasta ostan, aga pole kindel).
BW's-ga oli kõige suurem õnnetus siiamaani. Panin kiirusel 50km/h külje maha ja siis roller(õnneks ei olnud plastikuid küljes) libises umbes 5 meetrit ja ise tegin mitu kukerpalli ära. Käed olid katki ja põlv ja natuke valutasidki ka teised kondid.
Tõsine jalamees, st pole masinat, mis näo naerule viiks 

-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
Tee baikeriks
Baikerit pole minust siiamaani saanud tegelikult. Rohkem selline wannabe customi mees.
1. Esimene on lapsevanker, sinist värvi.
2. Kolmerattaline roheline punase sadulaga jalgratas.
3. Paus. Desna - lilla kokkupandav jalgratas. Lahkub varga käe läbi.
4. Tahan võrri - ei saa. Vanemad ei luba. Sõbra võrriga teen esimese sõidu (vanust umbes 11), sõrm on antud. Vanemad ostavad hoopis školniku (kole pisike lasteratas, 13-aastasele vähemalt).
5. Tahan mopeedi - ei saa. Vanemad ei luba. Sõbra Deltaga teen sõitu, teine sõrm on antud.
6. Tahan mootorratast - vanemad ei luba. Ostan ikkagi naabripoisi käest musta Voshodi. Ei saa seda kunagi käima ja müün lõpuks juppideks maha. Siiamaani ei tea, kas mootorratas käivitades paagis bentsu ja karteris õli üldse oli - igasugused tehnoteadmised olid puudulikud.
7. Tahan endiselt mootorratast. Mootorratta sõidueksamil keeran kruusal kaheksat tehes liiga palju gaasi ja kukun külili. Liikumispuude nädalaks, rattal (Voshod) piduripedaal kõver, eksamineerija kasutab kõiki sõimusõnu, mida teab.
8. Võtan õppelaenu ja ostan Viljandist pärlmutterrohelise Voshodi. Vanemad nutavad, aga lepivad. Sellega sõidan, kuni masin kestab (2000. Jõgevatrefini). Keegi ei oska parandada, ise kõige vähem. Müün Kuusallu maha.
9. Müün ka vanasalt päranduseks saadud VAZ 2103 maha ja ostan punase Jawa 638. Kuna nüüd juba tunnen inimesi, kes oskavad tsiklit parandada, kestab see masin kauem. Ka ise õpin lõpuks (umbes 22-aastaselt) selgeks, misasi on generaator ja misasjad nõellaagrid. Lõpuks saab kuidagi kõrini - parandusring hakkab läbi saama ja esimesed parandet jubinad pudenemise märke levitama. 3 aastat pärast soetamist müün Viljandisse maha.
10. ... Kurat teab, mis saab, aga hingest on tükk puudu. Ilmselt tulen tagasi, võimalik, et Iž Planetaga.
1. Esimene on lapsevanker, sinist värvi.
2. Kolmerattaline roheline punase sadulaga jalgratas.
3. Paus. Desna - lilla kokkupandav jalgratas. Lahkub varga käe läbi.
4. Tahan võrri - ei saa. Vanemad ei luba. Sõbra võrriga teen esimese sõidu (vanust umbes 11), sõrm on antud. Vanemad ostavad hoopis školniku (kole pisike lasteratas, 13-aastasele vähemalt).
5. Tahan mopeedi - ei saa. Vanemad ei luba. Sõbra Deltaga teen sõitu, teine sõrm on antud.
6. Tahan mootorratast - vanemad ei luba. Ostan ikkagi naabripoisi käest musta Voshodi. Ei saa seda kunagi käima ja müün lõpuks juppideks maha. Siiamaani ei tea, kas mootorratas käivitades paagis bentsu ja karteris õli üldse oli - igasugused tehnoteadmised olid puudulikud.
7. Tahan endiselt mootorratast. Mootorratta sõidueksamil keeran kruusal kaheksat tehes liiga palju gaasi ja kukun külili. Liikumispuude nädalaks, rattal (Voshod) piduripedaal kõver, eksamineerija kasutab kõiki sõimusõnu, mida teab.
8. Võtan õppelaenu ja ostan Viljandist pärlmutterrohelise Voshodi. Vanemad nutavad, aga lepivad. Sellega sõidan, kuni masin kestab (2000. Jõgevatrefini). Keegi ei oska parandada, ise kõige vähem. Müün Kuusallu maha.
9. Müün ka vanasalt päranduseks saadud VAZ 2103 maha ja ostan punase Jawa 638. Kuna nüüd juba tunnen inimesi, kes oskavad tsiklit parandada, kestab see masin kauem. Ka ise õpin lõpuks (umbes 22-aastaselt) selgeks, misasi on generaator ja misasjad nõellaagrid. Lõpuks saab kuidagi kõrini - parandusring hakkab läbi saama ja esimesed parandet jubinad pudenemise märke levitama. 3 aastat pärast soetamist müün Viljandisse maha.
10. ... Kurat teab, mis saab, aga hingest on tükk puudu. Ilmselt tulen tagasi, võimalik, et Iž Planetaga.
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
hunnik jalgrattaid
paar-kolm säärekat
mõned mopeedid
minsk ja kavross
mingi iz planeta
vana jawa
2 (638) jawat
2 cz, 125 ja 500
hakkasin dnepri customit ehitama, aga jäi pooleli
vanem kawa kx125
suzu gsx-f
uuem kawa kx125
yamu fzr1000
yamu r1
alles siis ainult viimane
kokku tuleb päris aukartustäratav number, isegi imestan
paar-kolm säärekat
mõned mopeedid
minsk ja kavross
mingi iz planeta
vana jawa
2 (638) jawat
2 cz, 125 ja 500
hakkasin dnepri customit ehitama, aga jäi pooleli
vanem kawa kx125
suzu gsx-f
uuem kawa kx125
yamu fzr1000
yamu r1
alles siis ainult viimane
kokku tuleb päris aukartustäratav number, isegi imestan

-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
11.
11. Räägi veel hundist, raisk! 
Iž Planeta 5

Iž Planeta 5
----
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
esimese sõidukogemuse sain noorte tehnikute majas kus tegutses motokrossi huvialaring. istusin minski peale ja hakkasin kimama. Sain sisse kolmanda käigu kui tuli kurv. Järgmiseks paistsid kraavivees vaid tsikli lenksuots ja jalaraud, mina juhmi näoga jalad harkis vees seismas selle vaatepidi kohal
esimene isiklik mootoriga asi oli tutikas punnvõrr riga 13, hea minekuga aga viletsate piduritega. kuna tol ajal tundus nõme sõita pedaalidega sai need maha võetud mis tagajärjel ka tagumised pidurid kaotsi läksid. Ma ei mäleta, kust hankisin selle aparaadi ostuks finantsi aga vanematelt ma raha ega luba ei küsinud ja suur oli nende üllatus kui käe otsas kuuendale korrusele tassitud sääreväristaja korteri esikusse bensiini järgi haisema paigutasin. Võrri pidasin vast aasta. Järgnes suvine postivedamise töö ja sügisel sai üks riga mopeed Dünamo kauplusest käe kõrval mustamäele lükatud. sellel aparaadil oli poes kolb silidrisse kinni roostetanud suurest minu ootamisest. Minust vähe asjalikum koolivend, kes ka ostuprotsessil kaasas oli, aitas kolvi liikuma, pea maha ja mingi puutoikaga haamrit. Tööle hakkas.Ja taas vahepeal kergemini hinganud vanematele kuuendale korrusele käe otsas uus haiseja. Uue valge värvi sai raam peale magamistoas nitroaerosooli abi.Suures ümberehitamise ja forseerimise tuhinas sai käia abil vähendatud põlemiskambri mahtu mille tulemusena mopeedil üsna kähku kadus jõud, sõita sai ainult 1 käiguga.See aparaat läks onu kätte lõpuks ja mina sain emalt valurahaks moeka jope.Mopeedi peale tüdrukuid ma meelitada ei suutnud ja lootsin, et uus jope on selle jaoks parem vahend. Onu võttis silindri maha ja avastas, et kolb oli pealt ümmarguseks põlenud. Hiljem koolitunnis sain ka aru, mis selle katastroofi põhjustas. Tänu jopele ma ka naisi ei saanud. Vahepeal oli vanust niipalju juurde tiksunud, et mootorratta load oli võimalik teha ja tehtud nad said. Samal ajal sai aasta otsa poetatud igakuine stipiraha hoiukarpi. Et äkki ratta ja jopega kutil on rohkem edu.kevadel load taskus ja komisjonipoodi ratast valima. Otsus oli kindel-JAWA. neid oli müügiplatsil kaks: üks originaalvälimusega särav ja läikiv, teine panoonia korviga ja izh-i paagiga peletis. viimane maksis kümme rubla vähem ja vaese tehnikumiõpilasena ja väikese elukogemusega inimesena otsustasin odavama kasuks. Poest koju sõites(esimest korda külgkorviga) rammisin möödasõidul trolli ja keerates õue peale sõitsin kuvist välja kõnniteele, 10 cm kõnniteeservast üles. korvi mahakiskumise plaan oli niigi paigas , soolo ikka ägedam. selle rattaga sai siis ka mootori ja igasugu sõlmede ehitus selgeks, sai teda 6 korruse rõdul tolmuimejaga värvitud ja plekke gaasipliidi ahjus kuivatatud millele järgnes must lagi ja paljaks põlenud plekid. See, et talvel mootor köögilaua all ja ülejäänud tsikkel juppidena mööda korterit laiali vedeles, ei vääri vist enam mainimistki. neljandal omanikuaastal varastati see armsaks saanud ratas, just sel ööl, kui käisin oma esimest autot ostmas, võibolla ta servast solvus. Sellest instrumendist siis seda, et tegemist oli 1971 aastal toodetud jawa 350 ga.vahepealsed aastad olid üsna motovaesed kuni küpses otsus, et pean saama emmilise omanikuks. Soodsa hinnaga sain ühe eksemplari omanikuks mis kahjuks sõidutas mu vaid ühe korra ülevaatusele ja sellega minu käes tema aja lugu ka lõppes, käigukast andis otsad ja üks silindrikaan lagunes ära. See ratas sai müüdud Rakvere kanti ja kuuldavasti oli talle korralikult hing sisse puhutud. Loodus tühja ei salli, kuna koolivend oli sunnitud müüma oma jawa 638(minu tehnikumi aegne täitumata unistus)olin asjade kulgemise loogilise jätkuna mina selle ratta järgmine peremees. Peale hinge sissepuhumist ja mitmeid seiklusrikkaid reise Eesti pinnal sai sellegi ratta aeg otsa, taas rändas Rakvere kanti ja loodetavasti tabab teda sarnane saatus kui eelmistki ratast.
esimene isiklik mootoriga asi oli tutikas punnvõrr riga 13, hea minekuga aga viletsate piduritega. kuna tol ajal tundus nõme sõita pedaalidega sai need maha võetud mis tagajärjel ka tagumised pidurid kaotsi läksid. Ma ei mäleta, kust hankisin selle aparaadi ostuks finantsi aga vanematelt ma raha ega luba ei küsinud ja suur oli nende üllatus kui käe otsas kuuendale korrusele tassitud sääreväristaja korteri esikusse bensiini järgi haisema paigutasin. Võrri pidasin vast aasta. Järgnes suvine postivedamise töö ja sügisel sai üks riga mopeed Dünamo kauplusest käe kõrval mustamäele lükatud. sellel aparaadil oli poes kolb silidrisse kinni roostetanud suurest minu ootamisest. Minust vähe asjalikum koolivend, kes ka ostuprotsessil kaasas oli, aitas kolvi liikuma, pea maha ja mingi puutoikaga haamrit. Tööle hakkas.Ja taas vahepeal kergemini hinganud vanematele kuuendale korrusele käe otsas uus haiseja. Uue valge värvi sai raam peale magamistoas nitroaerosooli abi.Suures ümberehitamise ja forseerimise tuhinas sai käia abil vähendatud põlemiskambri mahtu mille tulemusena mopeedil üsna kähku kadus jõud, sõita sai ainult 1 käiguga.See aparaat läks onu kätte lõpuks ja mina sain emalt valurahaks moeka jope.Mopeedi peale tüdrukuid ma meelitada ei suutnud ja lootsin, et uus jope on selle jaoks parem vahend. Onu võttis silindri maha ja avastas, et kolb oli pealt ümmarguseks põlenud. Hiljem koolitunnis sain ka aru, mis selle katastroofi põhjustas. Tänu jopele ma ka naisi ei saanud. Vahepeal oli vanust niipalju juurde tiksunud, et mootorratta load oli võimalik teha ja tehtud nad said. Samal ajal sai aasta otsa poetatud igakuine stipiraha hoiukarpi. Et äkki ratta ja jopega kutil on rohkem edu.kevadel load taskus ja komisjonipoodi ratast valima. Otsus oli kindel-JAWA. neid oli müügiplatsil kaks: üks originaalvälimusega särav ja läikiv, teine panoonia korviga ja izh-i paagiga peletis. viimane maksis kümme rubla vähem ja vaese tehnikumiõpilasena ja väikese elukogemusega inimesena otsustasin odavama kasuks. Poest koju sõites(esimest korda külgkorviga) rammisin möödasõidul trolli ja keerates õue peale sõitsin kuvist välja kõnniteele, 10 cm kõnniteeservast üles. korvi mahakiskumise plaan oli niigi paigas , soolo ikka ägedam. selle rattaga sai siis ka mootori ja igasugu sõlmede ehitus selgeks, sai teda 6 korruse rõdul tolmuimejaga värvitud ja plekke gaasipliidi ahjus kuivatatud millele järgnes must lagi ja paljaks põlenud plekid. See, et talvel mootor köögilaua all ja ülejäänud tsikkel juppidena mööda korterit laiali vedeles, ei vääri vist enam mainimistki. neljandal omanikuaastal varastati see armsaks saanud ratas, just sel ööl, kui käisin oma esimest autot ostmas, võibolla ta servast solvus. Sellest instrumendist siis seda, et tegemist oli 1971 aastal toodetud jawa 350 ga.vahepealsed aastad olid üsna motovaesed kuni küpses otsus, et pean saama emmilise omanikuks. Soodsa hinnaga sain ühe eksemplari omanikuks mis kahjuks sõidutas mu vaid ühe korra ülevaatusele ja sellega minu käes tema aja lugu ka lõppes, käigukast andis otsad ja üks silindrikaan lagunes ära. See ratas sai müüdud Rakvere kanti ja kuuldavasti oli talle korralikult hing sisse puhutud. Loodus tühja ei salli, kuna koolivend oli sunnitud müüma oma jawa 638(minu tehnikumi aegne täitumata unistus)olin asjade kulgemise loogilise jätkuna mina selle ratta järgmine peremees. Peale hinge sissepuhumist ja mitmeid seiklusrikkaid reise Eesti pinnal sai sellegi ratta aeg otsa, taas rändas Rakvere kanti ja loodetavasti tabab teda sarnane saatus kui eelmistki ratast.
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: 26 Aug 2005, 00:55
- Tsikkel: Tenere, Rebel, Ninja
- Asukoht: Põhjaosariigid
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 12 korda
Esimeseks rattaks oli kunagi isa uuena ostetud Jawa 350. Sellega sõitsin esimest korda luud puruks 12 aastaselt. Seejärel kulus üksjagu aega ja kümnete viisi autosid, kuni ostsin lõpuks esimese päris oma ratta - Yamaha DT 125, hästi tehtud mootoriga (40hj pingis) kuid hetkel detuunituna, et sõita kah võimalik oleks
. Selline pätiratas sobib ideaalselt selleks, milleks ma tsiklit kasutan, ja karmimat asfaldiratast tegelikult ei tahagi, kuna selleks otstarbeks ehitan autosid. Igasugused kroomi täis plärisevad eputrillarattad jätavad külmaks. Kuna liigun Soomes (elukoht) vastavates ringkondades, võib mind näha enamikel suurtel tsikliüritustel, aga siis liigun kah ikka mõne nobeda/vaikse/võimsa (võõra) asjaga, mitte eelpoolnimetatud pläristajatega (erandiks mu käes pikemalt olnud GoldWing).

Viimati muutis krss, 04 Sept 2013, 01:17, muudetud 2 korda kokku.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.