Mentide teadmik

Kõik mis on seotud rolleritega

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Tänud stop!

Nüüd hakkan minagi aru saama!

Aga vaat sellest ei saa ma ikkagi aru, mida siin vaielda on! On ju kirjas kui suur võib olla kubatuur ja kui suur kiirus, et sõita ilma lubadeta, kõik mis üle selle vajab vanust ja juhtimisõigust - see on selge ju!

See seadus peaks toimima ju! Ja kui keegi kodanikualgatuse korras soovib Eesti Vabariigi Politseid abistada ja sellega meie kõigi elu ohutumaks muuta, mis saab siis terve mõistusega inimesel selle vastu olla?
Harva kodus
Kasutaja avatar

hellish
Postitusi: 463
Liitunud: 06 Juul 2005, 23:22

Lugemata postitus Postitas hellish »

Probleem on selles et mõnele meeldib tuunida oma rollerit ja võimsamaks teha, aga ümberehitusluba selleks ei anta ja arvele sa seda võta ei saa. Ja siis pole vahet kas omad lubasid või ei trahvi võid ikka saada.

Eestis ei korraldata ka rollerite ringraja võistlusi... paljud võibolla hakkaksid siis hoopisselle jaoks tuunima ja ei kihutaks enam niisama liikluses ringi.
Tõsine jalamees, st pole masinat, mis näo naerule viiks :D

stop
Postitusi: 634
Liitunud: 12 Juun 2005, 21:56
Tsikkel: Aprilia
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas stop »

Noo vot, siin on umbes selline mõte sees, et alati on saanud tuunida ja nüüd enam ei või! Osadel hea äriplaan läheb jamaks, sest enam mootori juppe ei osta juu keegi.
Minu arvates pole siin enam midagi karjuda, oldmoped teab ise mida ta teeb ja teistel ei ole vaja teda õpetada. Teeb ta siis õieti või valesti, aga las teeb.
Masendav lihtsalt kui inimesed kakuvad juuksed peast ära, kui keegi tahab eeskujulik olla ja teha ka ühiskonnale head.
:roll:
Kasutaja avatar

Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

hellish kirjutas:
Eestis ei korraldata ka rollerite ringraja võistlusi... paljud võibolla hakkaksid siis hoopisselle jaoks tuunima ja ei kihutaks enam niisama liikluses ringi.
niipalju kui mina Eesti lähiajalugu tean, pani seesama oldmoped käima võrride võidusõidu, korralda siis ise midagi! Või kui nupp ei noki ja vaistu ei ole siis räägi sellesama papsiga kes rolleriostuks ja tuunimiseks pappi eraldab!

Osa vast ei võtaks, aga rajaäärde tuleks kindlasti kaasa elama!!!
Edu!
Harva kodus
Kasutaja avatar

hellish
Postitusi: 463
Liitunud: 06 Juul 2005, 23:22

Lugemata postitus Postitas hellish »

Minu poolt ettepanek oldmopedile et kui ta võrride võiduajamise käima pani siis ehk organiseerib rolleritele ka siis oleksin isek a niipalju sõitja kui rahakott lubab. Liikluses jääks arvatavasti kihutajaid vähemaks et saab kiirused ringrajal kätte.

Räägiks küll selle papsiga kui teaks mõnda täpselt.
Aga enamus kes panevad kohe korraga täis tuuningu peale on ikka vanemate rahakotist selle raha saanud.
Tõsine jalamees, st pole masinat, mis näo naerule viiks :D
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Käin välja lubaduse, et teeme mõnel suve esimeses pooles ja asfaltrajal toimuval võrrivõidusõidul ka 2 eraldi rollerite starti. Pärast võrride ja rollerite esiviiskute omavaheline mõõduvõtt ühisstardist. Nõudeks tuleb <50cc, tehniliselt korras masin, sertifitseeritud motokiiver ja alaealisel sõitjal vanema kirjalik nõusoleks võistlusel osalemiseks... ja loomulikult tuleb võistlustele ka ise koos masinaga kohale tulla, kas kärul või sõites on juba igaühe oma valik ja orgunni küsimus.
Info võistluse täpse toimumisaja ja koha kohta min 2 nädalat enne võistluse toimumist.
Viimati muutis oldmoped, 07 Mär 2006, 22:56, muudetud 1 kord kokku.

Teema algataja
Laiksoo

Lugemata postitus Postitas Laiksoo »

Palun väga, olemas. Ja kes veel millegist aru ei saanud, siis gangsta postitus on vägagi asjalik.. Vähemalt minu vähearenenud mötlemise poole pealt. :wink: Btw.. VÄGA suur kummardus ja respekt oldmoped'i ees, vähemalt üks isik, kes millegi hea ja veel parema saavutamiseks midagi ette vötab!

Raul90
Postitusi: 250
Liitunud: 20 Sept 2003, 19:59
Asukoht: Pärnu, Paikuse
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Raul90 »

Pihelgas kirjutas:
kas keegi oskaks kogu Oldmopedi mõtte kirja panna nii, et sellest Hellish, Hevylboy ja veel mõned aru saaksid. Et nad tõesti mõistaksid, et see pole nende kottimiseks välja mõeldud vaid aitab üldist liiklusohutust tõsta.
Saan omaarust vägagi hästi oldmopedi mõttest aru. Probleem ongi just nimelt selles nääklemises ja tõmblemises siin FOORUMIS. Päris elus muidugi tõstab ka viha kui mõni hull rollerivend sul liikluses sinust 90km/mõõda vuhiseb.

Nimelt tahab oldmoped viidata, et olgem natuke viisakamad ja ärge tehke koguaeg neid tuuning teemasid, kus aetakse sellist juttu et pane pea mulla alla kasvõi peitu - häbi on millest räägitakse - AVALIKUS FOORUMIS. Tema ei keela kellegil otseselt võtta piirajaid maha ja teha oma masinat suutlikumaks (70ccm vastu on ta küll). Tema tahab teha selgemaks seda, et kui on tuunitud masin ja see läheb kiiremini kui lubatud, ei pea te sellepärast ületama kiirust ja rikkuma liikluseeskirju.

Parandage keegi mind kui ma väga valesti olen aru saanud.
Malaguti Firefox F15, Piaggio Zip
Kasutaja avatar

Gilera 180
Postitusi: 72
Liitunud: 01 Juul 2005, 11:50
Tsikkel: Suzuki Intruder 800
Asukoht: Tallinn / Türi

Lugemata postitus Postitas Gilera 180 »

Tundub, et sõjakirves on mahamaetud. Ega tuunimist ei saa ühegi seadusega keelata. Areta kas või lennuk. Probleem tekib alles siis kui sa sellise relvaga linnaliiklusse tuled. Olgem ausad, noored rollerivennad on üks suur riskigrupp. Neil puudub piisav kogemus ja ohutunne. Ega seda ei saagi ju nõuda, sest see tuleb aastatega. Sellepärast tunnevad vanemad mehed teie pärast muret, et ärahoida traagilisi õnnetusi.
Samas mõistan ka rollerivendade muresid. Neid ei aksepteeri ju keegi. Seni pole ju ühtegi avalikku üritust kus rollerid saaks joonele panna. Eks seda oskavad kommenteerida täpsemalt ürituste korraldajad miks seda pole tehtud. Ise arven, et kas üheks põhipõhjuseks on seadusesätted mis seavad eritingimused üritustele kus osalevad alaealised. Korraldajad ei taha ka endile lisavastust võtta. Aga paistab, et midagi hakkab paremuse poole muutuma kui uskuda oldmoped lubadusi.
Lõpetuseks, Gilera 180 sadulas ei istu mitte tatikast rolleripede vaid 38a kahe poja (15a ja 12a) isa. Kõike head, olgem üksteise vastu sõbralikumad. Kuldnokad on juba kohal !!!
Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

Lugemata postitus Postitas unimüts »

Millegipärast ei saada vist ikka probleemist aru.
Lugesin selle teema läbi ja tekkis lihtne arusaam.

Rolleri omanikud on VÄGA vihased Oldmopeedi peale, et ta õpetab politseinike tuunitud/forseeritud rollereid ära tundma.
Rolleri omanikud on seepeale väga vihased, kuna nad ei saa seetõttu enam avalikult näidata palju nende rollerid sisse võtavad ja näevad enda alaväärsuskompleksina seda kui on sunnitud sõitma KUNI 50km/h.

Samas kuna tuunimise/forseerimise peale läheb niipalju raha, siis ei jää raha üle liiklusseadust õppida - seda endale selgeks teha.

See teema paneb arvama, et üks Oldmopeedi ideid on koolitada rolleri omanike ka seadust tundma - selle tähtsusest aru saama. Viisakalt liiklema teiste kaassõitjate paraleelselt.

Siinjuures teha neile ikka selgeks, et KÕNNITEEDEL ei ole rollerite sõidukoht, äärekividest alla sõites autotteele võib tekitada liiklusohtliku situatsiooni ja kui juhtub õnnetus, näiteks riivab autot/jalgratturit/jalakäiat - tekitab kaasliiklejatele kahju, siis ei tohi kohe minema sõita - andmata aru toimunust ka kannatanule/politseile.
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
Kasutaja avatar

miku00
Postitusi: 211
Liitunud: 13 Sept 2005, 13:56
Asukoht: Põlva/yamaha aerox

Lugemata postitus Postitas miku00 »

kõik 6 lehe külge siis uuesti läbi loetud, ise ei oma rollerit mingi tuunimiseks kuna see roller maksis 15 000.- pool sellest rahast ikkagi enam vähem ise teenitud. Aga mul üks küsimus ,et siis rollerit nagu tuunida ei või? et näitkes sellel foorumi kasutajal gilera 180 oleks 50 kuubikuline ja ta tuuniks 100 kuubikuliseks...? või siis võib tuunida kui piisavalt vanust(sry kui millegiga eksin ma algaja rolleri vend). ja kui ta ei või tuunida seda siis mul küsimus miks auto omanikud tohivad oma autosid tuunida?
Kasutaja avatar

Kameeleon
Postitusi: 572
Liitunud: 06 Dets 2003, 14:30
Asukoht: Siin. Ratas- kah siin

Lugemata postitus Postitas Kameeleon »

miku00 kirjutas:
Aga mul üks küsimus ,et siis rollerit nagu tuunida ei või? et näitkes sellel foorumi kasutajal gilera 180 oleks 50 kuubikuline ja ta tuuniks 100 kuubikuliseks...? või siis võib tuunida kui piisavalt vanust(sry kui millegiga eksin ma algaja rolleri vend). ja kui ta ei või tuunida seda siis mul küsimus miks auto omanikud tohivad oma autosid tuunida?
Vaata ... auto jääb autoks (enamvähem) ka pärst mootori võimsuse suurendamist, käiguosa vahetust jne. Roller seevastu ei jää mitte rolleriks vaid krt teab milleks. Kuna rolleri töömaht kiirus jne. on liiklusseaduses täpselt piiritletud. Seega kui tahad rohkem võimsust võta 125 ratas. Kui pole piisavalt vanust--- shit happens ... ka meie olime kord noored ja kannatasime ära selle aja kui lubasid polnud. Kannatate ka teie.
Timex käekellad Bikeri raffale hea hinnaga
Kontakt: www.watches.ee
kari@jewelry.ee
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Lugemata postitus Postitas AzA »

Kõik on ju nii ilmselge.
Roller ei ole mootorsõiduk, roller on nagu jalgratas - osta ja lükka garaasi.
Jalgrattal ei tohi mootorit olla.
Roller tohib olla kuni 50cc ja valmistaja kiirus ei tohi ületada 45 km/h.
Kui rollerile pannakse 70cc mootor, siis ta pole enam mopeedide alla klassifitseeritav roller, vaid mootorrataste alla käiv.

Rolleriga jms. peab sõitma jalgratta teel viimaste olemasolul, mootorrattaga ei tohi. Rolleri jms. juht, kes on üle 16 eluaasta vana ei vaja lube, mootorratta juht vajab.

Äkki on mõistetav näide:

Kui ma ostan jalgratta ning panen mootori külge, siis ta pole enam jalgratas, vaid on abimootoriga jalgratas ja ma pean kiivrit kandma, mis eelnevalt polnud kohustuslik.
Kui ma ostan hayabusa, tjuunin külge pontoonid ja sõukruvi, siis ta ei ole enam mootorratas, vaid isearetatud veesõiduk.

Kõik rollerid, millel on vahetatud 50cc pütt 100c vms. vastu on isearetatud tüübikinnituseta mootorrattad, aga mitte rollerid.

Sellest tulenevalt muutuvad Teie kohustused ja õigused seaduse ees.
Viimati muutis AzA, 08 Mär 2006, 14:42, muudetud 1 kord kokku.
Aga mulle meeldib.

Teema algataja
Beerbear

Lugemata postitus Postitas Beerbear »

Keegi võiks nüüd ju selge ja kõva häälega öelda, niiet kõik rolleristid aru saaksid.
Rollerit võid tuunida niipalju kui tahad, ainult kui ületada 50cm3 ja 45km/h, siis sõitmiseks pead load tegema, vastavalt A1 jne.
Alla nende numbrite peab vastav luba olema ainult alla 16 aastastel.
Kui roller on tehaseseades kuni 50cm3 ja alla 45km/h, siis üle 16 aastasel pole luba vaja. Asi selge ja lihtne. Kõik ülejäänu on seaduse rikkumine ja karistamine kuulub vastava organi pädevusse.
Sellele kes küsib, kuidas autosid võib tuunida, siis autoga sõitjatel on kõigil juhiluba olemas.
Iseasi on mingisugune liikluskindlustus rolleritele. Kui isegi autohaagiselt nõutakse kindlustust (mis iseseisvalt ei liigu), siis liikuva rolleri kohta peaks miski talutava suurusega kindlustusäär olema ikkagi kehtestatud.

Aza märkus õige. Lubade olemasolu muudab legaalseks ainult mopeedi näitajaid ületava liiklusvahendi kasutamise. Registreerimata liiklusvahendi kasutamise eest võib ikkagi karistada saada.
Viimati muutis Beerbear, 08 Mär 2006, 15:28, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Lugemata postitus Postitas AzA »

Beerbear kirjutas:
Rollerit võid tuunida niipalju kui tahad, ainult kui ületada 50cm3 ja 45km/h, siis sõitmiseks pead load tegema, vastavalt A1 jne.
Jah, aga kui ületad 50cc või 45km/h, siis on vaja antud liikur ARK'is registreerida kui omatehtud mootorsõiduk.
Sellest tulenevalt kuulub sõiduk kohustuslikult kindlustamise alla täpselt samadel alustel kui mootorratas, auto jne.

Kui sul on jalgratas, siis sa ei pea kiivrit kandma, kui panen jalgrattale druzba mootori, pean kohe kiivrit kandma.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

miku00 kirjutas:
kõik 6 lehe külge siis uuesti läbi loetud... ...mul küsimus miks auto omanikud tohivad oma autosid tuunida?
Mopeed (ka mis-tahes alla 50cc roller on mopeed!) ei ole meie liiklusseaduse järgi mootorsõiduk. Selle seaduse järgi on ta pea-aegu võrdsustatud jalgrattaga. Lisaks kubatuurile, mis peab jääma alla 50 kuubiku on teine mopeediksolemise tunnus tema konstruktsioonist tulenev ja dokumentides ära märgitud maksimaalne kiirus - Euroopas (ka meil) ei tohi see ületada 45 km/h.
Kui te tuunite (forseerite) oma rollereid, siis ületate tahes-tahtmata (no tegelikult ikka "tahtes":)) ühte-või teist mopeediklassi tingimust ja sõiduriist väljub mopeediklassile lubatud kriteeriumidest.
Samas ei luba seadus pärast valmistajatehase konstruktsiooni muutmist sellisel isetegevuslikul moel, saavutatut veel ka "päris" mootorrattaks registreerida (miks? - loe uuest hr. Oldmoped'i postitusi). Niisiis muututegi seaduse silmis lindpriideks kui otsustate oma tuunitud rolleritega liikluses osaleda.
Autod on seaduse järgi juba algselt mootorsõidukiks tunnistatud ja on liigitatud ka pisut erinevalt - massi järgi. Väga lihtsustatult öeldes - kui auto jääb alla 3,5 tonni, siis on vaja tema juhtimiseks "B" kategooria juhilube ja kogu lugu... Kui võimas mootor tal on ja kas auto koosneb tuunimise tulemusel ainult mootorist ja ratastest või ainult kõlaritest ja ratastest - see tema sõidukikategooriat ei muuda - üks "B" kõik...
EDIT: Sorry! Seni kuni kirjutasin, on mitugi eelnevat postitajat antud teema juba ära seletanud.
Nii siis - vabandage mind kordamise pärast...
.
.
Kasutaja avatar

ken100
Postitusi: 362
Liitunud: 11 Nov 2003, 21:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ken100 »

Aga, mul on küsimus, et kui rollerile on tehtud täis tuuning aga silinder on jäätud aint 50cc ja on pandud peale elektrooniline piiraja, mis vajadus piirab kiiruse 45km/h peale siis kas see on lubatud ?

Hitchiker
Postitusi: 535
Liitunud: 24 Sept 2003, 10:31
Tsikkel: suzuki gsr600

Lugemata postitus Postitas Hitchiker »

Siin videos on 750 mootoriga Vespa. nagu ma aru saan, siis "rollerihundid" lendaks sellega lõtva ilma registreerimata, kindlustuseta ja lubadeta liikluses ringi? Ja Oldmoped oleks jällegi vana ***e ja sitakeeraja kui ta sellele politsei tähelepanu juhiks?
MIks ma küll ei imesta, et noorte kuritegevus kasvab aasta aastalt, kui suhtumine on selline, et seadus on selleks, et teda rikkuda.

http://media.putfile.com/UpOnOne_Vespa_750
Telefon 56681119
lisavarustuseks GSR600
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

ken100 kirjutas:
Aga, mul on küsimus, et kui rollerile on tehtud täis tuuning aga silinder on jäätud aint 50cc ja on pandud peale elektrooniline piiraja, mis vajadus piirab kiiruse 45km/h peale siis kas see on lubatud ?
no optilist tuuningut võid ju lõpmatuseni teha. Seadusega etteantud parameetritest võimsuse ja lõppkiiruse osas ei tohi üle minna.
Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Lugemata postitus Postitas Mix »

ken100 kirjutas:
...ja on pandud peale elektrooniline piiraja, mis vajadus piirab kiiruse 45km/h peale siis kas see on lubatud ?
Mõnedes meist arenenumates riikides kuulub mopeed (roller) sellise "varustuse" tuvastamisel konfiskeerimisele...
Iga loll saab ju aru, et sõidad illegaalse riistaga ringi ja see "vajadus" tekib sinu peas ainult siis, kui politseinikud su rollerit dünopinki tõstavad...

Teema algataja
mats

Lugemata postitus Postitas mats »

No kokkuvõte siiski selline, et kui rollerist sõita ei oska, siis ei tee mingit vahet kas on roller tuunitud või mitte. Sõelub ja tekitab liikluses ohtu nagunii..Rolleri tuunimisel muideks on põhirõhk siiski kiirenduse parandamisel, mis ka liikluses tuleb minu arvates ainult kasuks. Olen kindel, et paljudel siit on supersport tsiklid. Aga kui keegi teist kunagi kiirust ei ületa, siis mis mõte sellisel rattal on?! Ja olen kuulnud et te bikemehed kiirendate linnas teinekord 160-180 ni. Mõiste seadus on meil Eestis väga lai mõiste. Tõenäoliselt pole paljudel teist lihtsalt tõsisemaid kokkupuuteid meie kallite "mentidega" lihtsalt olnud. Kui mõne suurema prohmaka teete ja siis vahele jääte, siis mõistate. Ei ela nad värdjad ise, ega lase teistel elada.

Lauri23
Postitusi: 428
Liitunud: 01 Mai 2004, 19:46
Asukoht: Tallinn/07 R6

Lugemata postitus Postitas Lauri23 »

ken100 kirjutas:
Aga, mul on küsimus, et kui rollerile on tehtud täis tuuning aga silinder on jäätud aint 50cc ja on pandud peale elektrooniline piiraja, mis vajadus piirab kiiruse 45km/h peale siis kas see on lubatud ?
On küll lubatud aga sa naguinii kasutad seda piirajat vaid siis kui politsei kinni võtab. Kusjuures see on parem piiraja kui mingi seib mis vastu rihma käib.
Küsiks siis veel kas see piiraja suudab 70 kuubise ka 45km/h peale piirata? Ei tahaks küll silindrit vahetada.
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

mats kirjutas:
Tõenäoliselt pole paljudel teist lihtsalt tõsisemaid kokkupuuteid meie kallite "mentidega" lihtsalt olnud. Kui mõne suurema prohmaka teete ja siis vahele jääte, siis mõistate. Ei ela nad värdjad ise, ega lase teistel elada.
vaata tatt, ma ütlen sulle otse: kui sa peaksid mulle linnaliikluses ette jääma oma juhusliku tõmblemisega või veel hullem - õnnetust põhjustades, tahad sa vabatahtlikult ja ainult politseiga suhelda.
Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

Oh krt, loen ja loen ning ei suuda ära imestada rollude ohutunnetuse puudumist! Kas keegi paneks oma tsikli korvi tuksuma reaktiivlennuki mootori? Vene sõjaväelased kunagi tegid seda, arvake ise mis juhist (loe: lendurist) sai... 90 versta tunnis sellise kipaka, väikeste rataste ja olematu aerodünaamikaga riistaga nagu seda on roller sõita on samaväärne ettevõtmine, vahe ainult selles, et see soldat sai lennuvõimeliseks esimesel katsel, kuid rolleriga võtab pisut rohkem aega. Ennast tappa ei saa kedagi keelata, aga eluks ajaks siledaks hööveldatud nägudega poisikestest on siiralt kahju, neid üleliigse uljuse ohvreid on minu tutvusringkonnas piisavalt.... muidugi lisaks põhjustatud õnnetused, kus lisaks iseendale tehakse sandiks kaasliiklejad või jalakäiad. Vaadake korke postitatud videot ja mõelge nende ärahööveldatud õlgade-jalgade asemele oma näod!
Kasutaja avatar

ken100
Postitusi: 362
Liitunud: 11 Nov 2003, 21:48
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ken100 »

Ma ei saa aru, miks suur osa võimsamate pillide omanike räägivad rolleri olematust juhitavusest ja küsivad, miks keegi võimsamaid pidureid koos 70cc silindrite ja asjadega ei pane.

Normaalsematel rolleritel on ees ja taga kettaspidurid, mis on minumeelest üpriski võimsad ju. Ja see jutt, et halva juhitavusega, no mingi honda dio vb tõesti aga sr50, aerox jne. millel on suurem kere ja 13 tollised veljed ei ole minumeelest üldsegi halva juhitavusega, kumm ise ju laiemgi kui osadel mootorrattasetel.

triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas triplekix »

mats kirjutas:
Ja olen kuulnud et te bikemehed kiirendate linnas teinekord 160-180 ni. Mõiste seadus on meil Eestis väga lai mõiste. Tõenäoliselt pole paljudel teist lihtsalt tõsisemaid kokkupuuteid meie kallite "mentidega" lihtsalt olnud. Kui mõne suurema prohmaka teete ja siis vahele jääte, siis mõistate. Ei ela nad värdjad ise, ega lase teistel elada.

kus sa küll sellist asja kuulsid????
Ei pea mina, ega ka paljud teised "bikemehed" (kes need ka ei oleks) mente värdjateks.
Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

mats kirjutas:
Tõenäoliselt pole paljudel teist lihtsalt tõsisemaid kokkupuuteid meie kallite "mentidega" lihtsalt olnud. Kui mõne suurema prohmaka teete ja siis vahele jääte, siis mõistate. Ei ela nad värdjad ise, ega lase teistel elada.
Hämmastavalt kõva kärbes!
Ja kui mul ükspäev tuleb tuju mõni mats tilgutite alla toksida, siis olen veendunud, et seesama mats pole enam pooltki nii kõva kärbes ja mendid pole kah enam värdjad vaid muutuvad ainsaks lootuseks minu eest kaitset saada...

Mats, sa peaksid ikka päris mitu korda mõtlema (vaata, et enesele liiga ei tee) enne kui miskit kirjutama asud.

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

ken100 kirjutas:
Ma ei saa aru, miks suur osa võimsamate pillide omanike räägivad rolleri olematust juhitavusest ja küsivad, miks keegi võimsamaid pidureid koos 70cc silindrite ja asjadega ei pane.

Normaalsematel rolleritel on ees ja taga kettaspidurid, mis on minumeelest üpriski võimsad ju. Ja see jutt, et halva juhitavusega, no mingi honda dio vb tõesti aga sr50, aerox jne. millel on suurem kere ja 13 tollised veljed ei ole minumeelest üldsegi halva juhitavusega, kumm ise ju laiemgi kui osadel mootorrattasetel.
Proovin näite varal seletada:
Lexus IS250 Sport joonistab 90 kraadise kurvi (pööre ühelt tänavalt teisele) 75km/h kiiruse juures suht kergelt ära, seisma jääb see auto kah mulle arusaamatult lühikese pidurdusmaaga, lumelobjaka sees kiirendada ja möödasõidule minna ei tähenda mingit adrenaliini laksu - ta lihtsalt läheb ja seda salongis istujatele märkamatult.
Proovigem nüüd kõike seda sama teha näiteks Sierra või Ladaga. 100% veendunud, et see ei õnnestu sama kindlalt ja ohutult kui leksuga.
Miks siis on meil kiiruse piirangud linnas 50km/h ja miks LE ei luba minna piiratud nähtavusega teelõikudel möödasõidule ja miks on lumesajuga linnas liiklus aeglane ja miks pidurdatakse autodega enne kurvi hoog maha ja miks ja miks ...
LE kirjutatakse mitte toetudes parimale võimalusele (ei väida, et leksu on parim) vaid arvestades kõige hullemat võimalust (ei väida, et Sierra või Lada on kõige hullem).

Valmistaja tehas ehitab rollu pidurid arvestades maksimaalse lubatud kiirusega ja maksimaalse lubatud reisijate kaaluga ning rolleritelt nõutud pidurdusmaaga. Kui ehitada roller võimsamaks, siis ta liigub ka kiiremini, ehk koormus tema piduritele on suurem ehk tekib võimalus rollerit mitte pidama saada talle ette nähtud pidurdusmaaga ja/või tekib võimalus, et pidurid ei pea koormusele vastu ning purunevad. Mõlemal puhul on tegemist kunstlikult suurendatud ohuga. Eeskirjad, mis ei luba rollereid ümber ehitada, arvestavad mitte ainult tipp tootjate rolleritega vaid ka kehvemate valmistajate toodanguga mis omakorda sunnib seda piiri veel madalamale viima. Ja seda tehakse tagamaks rolleriga sõitja ja teda õmbritseva ohutus, õigemini küll selleks, et viia riskimoment miinimumini.

Sestap on minu meelest Oldmopedi püüe teha selle riski madalas hoidmiseks omalt poolt midagi ära ainult tervitatav.

SiD
Postitusi: 342
Liitunud: 01 Sept 2004, 20:09
Asukoht: põlva/jalamees :/
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas SiD »

see on üks ainukesi arukaid postitusi kus on ka mõte sees...jätka samas vaimus
Derbi Senda Sm X-Treme '05
Vene raudvara K-650

ummy90
Postitusi: 262
Liitunud: 30 Okt 2005, 22:33

Lugemata postitus Postitas ummy90 »

kõik oleks korras kui oldmoped oleks teinud seda teisi teavitamatta, mind isiklikult ajas see küll närvi.


Minu arvamus sellest: mulle ei meeldi kitujad ja pugejad! ei vihja kellegile midagi, aga nii see on. :roll:

ahjaa muidugi need kõige vägevamad sõimajad on need A kategooria juhilubade omanikud kellel täitsa savi endast noortemate rolleritest. Nad muidugi siin kõvad mehed sõimama kui see neid ei puuduta... usun et see jah kadedaks kui mingi 13a võivad oma 70cc tuunitud rolleritega sõita.


jajaaa.... nüüd tulevad postitused siia a'la rolleripede ei oska sõita mis sa siin mölised sul tuleks roller üldse käest ära võtta. mida sa ka tead, kasva suureks. :?

kokkuvõttes lähme kõik maailma päästma, kogume sellega küll vaenlasi aga midagi ka päästame, saan põhimõttest aru mida oldmoped teha üritab, aga minu arust oleks siis võinud selle internetis reklaamimatta jätta, oleks veits rahulkum olla.
Suletud

Mine “Rollerid”