Krossienduuro soetamine
Moderaator: Moded
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2464
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 205 korda
- Kontakt:
Sellise vanusega 1-silindrilise juures pead ostuprotsessil lihtsalt üle vaatama kõik elutähtsad osad. Kui nende seisukord vastab hinnale, siis on otsus sinu teha. Ratas võib olla väärt nii 5 tuhandet kui ka 30 tuhandet krooni. Rohkem küll mitte. Juppe saab aga kõik on originaalosad ja kallid. Näited: keps u 5000 krooni, süütemäng, 6000 krooni, süüteaju 6500 krooni jne. Tavahoolduse vidinad on olematu hinnaga. Õlifilter sadakond krooni, õli vastavalt sinu eelistustele. Õhufiltrit pesed vastavalt oma sõiduharjumustele. Seega on küsimus äärmiselt laialivalguv. Kas tasub osta, seda saab küsida ainult konkreetse eksemplari kohta ja inimese käest, kes ratast isiklikult teab.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Kui asi väga hästi hoitud on (kahjuks suht. harv juhus) siis küll aastaarvust end heidutada ei maksa lasta, sest nagu kasutaja streetmoto kirjutas, kõike on saada kui peaks midagi juhtuma, samas päris krõbeda hinnaga muidugi. Kindlasti väga väga korralikult kõike kontrollida ja kui kõik korras, ei ole ka ju probleemi. Muidugi ei näe mootorisse sisse, aga kasutatud ratta ostul on alati teatud riskid, olgu ta siis kui vana või noor tahesmx77 kirjutas:Ärge ostke nii vanu sportrattaid, südamest soovitan.need4beat kirjutas:Mul on soov osta Husaberg FE 501,aasta muidu 92' , oskaksite öelda tema häid ja halbi külgi? rääkige kõik südamelt

Sportrattaid kasutatakse enamsti ikka otstarbekalt, seega on läbisõidud, mis tänavarattal oleks normaalsed, sportratta puhul juba ressursi piiril. Loomulikult on võimalik, et suurem osa juppe on juba väljavahetatud, kuid sellele lootma jääda on riskantne ja ise tegema hakata väga kulukas. Ja vaevalt et raami on keegi vahetanud ja ka see kulub/väsib. Pane parem osade raha juurde või kogu ja osta uuem ratas.lauri86 kirjutas:Kui asi väga hästi hoitud on (kahjuks suht. harv juhus) siis küll aastaarvust end heidutada ei maksa lasta, sest nagu kasutaja streetmoto kirjutas, kõike on saada kui peaks midagi juhtuma, samas päris krõbeda hinnaga muidugi. Kindlasti väga väga korralikult kõike kontrollida ja kui kõik korras, ei ole ka ju probleemi. Muidugi ei näe mootorisse sisse, aga kasutatud ratta ostul on alati teatud riskid, olgu ta siis kui vana või noor tahesmx77 kirjutas:Ärge ostke nii vanu sportrattaid, südamest soovitan.need4beat kirjutas:Mul on soov osta Husaberg FE 501,aasta muidu 92' , oskaksite öelda tema häid ja halbi külgi? rääkige kõik südamelt
Mis lõbu oleks sellest, et saad küll odavama ratta varem kätte, sõidad natuke ja kolmveerand hooaega otsid ja ootad juppe ning remondid.

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=209571
Kuid sportliku enduuro suhtes mõistlik valikuvõimalus. Samuti tasuks sul kaeda WR ja LC4 seerjaid, kuid kahtlemata tead sa seda juba isegi.
Ja mis krossiratta hooldustesse puutub, siis see pole nii kohutav kui räägitakse. Mingid tondijutud, et vahetad 20 tunni tagant kolbi ja aastas 2 korda klappe, unusta kohe ära. Kui teed põhilisi hooldusi nagu õlivahetus, ketipuhastamine/määrimine, õhufiltri pesemine määrimine ja muidugi üleüldine pesemine peale sõite regulaarselt, siis peab ka krossiratas väga hästi vastu. Eriti kui arvestada, et enamus meist on sellised pühapäevasõdalased, kes ei võta tsiklist viimast.
Uudishimu tapab
Läheb küll teemast mööda aga kuidas aitab üleüldine pesemine pärast sõitu krossika vastupidavust tõsta? Muidugi on puhast ratast tore vaadata aga näiteks Dirt Rider on soovitanud just vastupidi - mitte hakata iga väiksemat musta kohe maha pesema.Kasjok kirjutas:Kui teed põhilisi hooldusi nagu õlivahetus, ketipuhastamine/määrimine, õhufiltri pesemine määrimine ja muidugi üleüldine pesemine peale sõite regulaarselt, siis peab ka krossiratas väga hästi vastu.
Edit: ja laagrite lähedust pole mõtet survekaga liiga lähedalt lasta, muidu läheb vesi laagrite vahele.
Uudishimu tapab
Nii ei hakanud uut teemat tegema, aga küsimus selline, et millist Liqui Moli õli võiks kasutada Yamaha WR 450F mootoris eeldusel, et õlivahetused tehakse piisavalt tihti - iga 5h tagant. Või on mõni põhjus miks selle tootja õli ei tasuks üldse kasutada. Allright soovitas Castrol GPS`i.
Liqui Moly ise pakub kahte varianti:
RACING 4T 10W-40 HD
Immediate lubrication during cold starting. Promotes reliable lubrication and reduces wear. Specially suitable for high-performance engines. Keeps engine clean and prevents any clutch judder. Ensures low oil consumption and evaporative loss. Tested on catalytic converters.
RACING SCOOTER 4T 10W-40
High-performance mineral oil, especially suitable for modern 4-stroke scooter engines. Guarantees optimum lubrication even at increased temperatures. Reduces oil consumption.
Tihver kirjutas:fotek kirjutas:no kui su WR on Scooter, siis anna minna
Liqui Moly leht pakub seda ka YZF mootorisse, nii et päris rolleriõli see vaevalt on
LM Racing Synt 4T 10W50 täissünt on see õli, mida võiks kasutada. Ja usun, et sinu kasutuse korral on 15 h mõistlik välp. 5 h on ülekindlustamine, aga jäägu see igaühe enda otsustada.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
mella kirjutas:pikemad õlivälbad, tihedam kepsulaagri vahetus
WR-il on pea pool liitrit õli rohkem sees ka kui KTM-il. Ja eks õlid ole oma määrimisomadustelt ka paremaks läinud, kui vaadata täna ja 10 aastat tagasi näiteks. Kindlasti on tihe õlivahetus hea õli värskena hoidmise kohapealt, ei vaidle vastu, kuid pidev screenide ja korkide/poltide kinni-lahti kruvimine toob ka lõpuks kaasa mõned mahakeeratud keermed ja muud toredad lõbud. Kõvad sõitjad vahetavad nii kui nii iga aasta mitu ratast, neile pole see probleem ja sõidavad nad ka mootorit palju rohkem koormates kui harrastaja. Enduroga tuleb vahel (üsna tihti
) ka ülesõite teha, näiteks Viimsist või Tabasalust Männikule jne, edasi-tagasi ots - üks tund jälle kirjas, kuigi teepeal ju ei tapa seda õli sugugi nii palju, kui liivas. Aga neid teemasi on siin olnud juba piisavalt. Kui õli tasuta käes ja tahtmist on suvel iga nädal õli vahetada (kõik tihendseibid peab ka vahetama reeglina), siis anna minna.
Mina pean maha võtma õlivahetuseks põhjakaitse, õli raamist ja mootorist välja laskma, raamis oleva screeni puhastama (üle ühe korra), filtri vahetamiseks/puhastamiseks (metallist võrguga filter) peab selle aasta masinal inseneride näpuka tõttu ka sumpa maha võtma ja leegika toru lahti keerama, et saaks eest ära ja filtri kätte. Siis veel iga kord kui õli sees ja käivitan, siis peab korraks silindripeasse mineva õlikanali poldi lahti keerama, et veenduda õlirõhu olemasolus. No ma ei viitsi seda suvel iga nädalavahetuse järel (5h) teha ja selleks ka pole ausaltöeldes vajadust. Kui tean, et mootor on kõvasti kuuma saanud kuskil mudas kinni olles, siis vahetan õli ära. Pikk jutt-s*tt jutt, igaüks teeb nii nagu soovib
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
ma olen näinud, milline on õli peale 2h harrastussõitu. Ja milline 5h peale harrastussõitu.
EXC-l õnneks pole õlivahetus keeruline. Kaitse käib maha 3 sek, õlipunnid (3tk) max minut. Kõige keerulisem asi on korkide dünamomeetrilise võtmega kinni keeramine. Kõige ajamahukam mootori soojendamine ja õli väljavalgumise ootamine
JA just dün. võti on märksõna, et keermed sellisele keeramistihedusele vastu peaksid.
Vaskseibi pole vaja uut panna, piisab vahetevahel leeklambiga punaseks ajamisest. JA vaskseib on ainult väljalaskepunnil.
mx77, ma olen veendunud, et kepsulaager on selle masina kõige õrnem koht. Eriti, kui mõelda, palju selle vahetamine maksab.
Näide: kord aastas (100h) tuleks vahetada keps ja kolb ja paar laagrit. Tavaliselt tuleb ka klapid asendada või üle teha.
Nüüd kindlasti keegi tuleb selle peale, et harrastajal pole nii tihti vaja vahetada. Minu odo näitas eelmisele aastale 120h + supermoto sõidud, mil mul andurit küljes polnud.
Ja palju maksab üks mootori "rebuild" ? juba ainuüksi juppide raha on ca 15K. Sinna juurde mootori jupitamine, pea tegemine ja kepsu vahetus.
Seega võib koos töörahaga 20K ringis olla.
Harrastaja käes võiks keps 300h vastu pidada, kui pidevalt puhas õli sees. Seega ma pigem vahetaks profülaktiliselt õli tihedamini, kui kepsu
mella kirjutas:ma olen näinud, milline on õli peale 2h harrastussõitu. Ja milline 5h peale harrastussõitu.
Ma ei viitsi tõlkima hakata, aga vastus selline:
The Dark Oil Myth
Dark oil does not indicate the need for an oil change. The way modern detergent motor oil works is that minute particles of soot are suspended in the oil. These minute particles pose no danger to your engine, but they cause the oil to darken. A non-detergent oil would stay clearer than a detergent oil because all the soot would be left on the internal engine parts and would create sludge. If you never changed your oil, eventually the oil would no longer be able to suspend any more particles in the oil and sludge would form. Fortunately, by following the manufacturer's recommended oil change interval, you are changing your oil long before the oil has become saturated. Remember, a good oil should get dirty as it does it's work cleaning out the engine. The dispersant should stop all the gunk from depositing in the oil pan.
The only real way to determine whether oil is truly in need of changing is to have an oil analysis performed. Since most people don't want to bother with this, it's acceptable to err heavily on the safe side and simply follow the manufacturer's recommended change interval for severe service. There are still a few cars that specify 3K intervals for severe service, but not many. If you look at countries other than the U.S., the oil recommended change interval is much higher than even the normal interval specified by vehicle manufacturers in the U.S.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
-
- Postitusi: 8460
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 342 korda
- Tänatud: 439 korda
- Kontakt:
Eks need soovituslikud vahetusvälbad on toredad asjad, aga siis oma praktikast.
2004, 2005, 2006 igal hooajal ca 70-80 h sõitnud 450SX. Võtsin siis enne 07 hooaega mootori lahti suure hirmuga. Tegelikkuses tuli välja, et ainult kolb vajas vahetamist. Kepsulaagrid ja vända raamlaagrid olid veatud. Õli vahetatud iga 15 h tagant ja alati koos õlifiltritega.
Eks need välbad on ikka suht hardcore kasutuse puhul pädevad.
Kirjelda mulle protseduuri, kuidas sa hindad kepsulaagri veatust.
mx77 kirjutas:2004, 2005, 2006 igal hooajal ca 70-80 h sõitnud 450SX. Võtsin siis enne 07 hooaega mootori lahti suure hirmuga. Tegelikkuses tuli välja, et ainult kolb vajas vahetamist. Kepsulaagrid ja vända raamlaagrid olid veatud. Õli vahetatud iga 15 h tagant ja alati koos õlifiltritega.
mx77 kirjutas:Lõtk.
Kuidaspidi lõtk? ülesalla?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.