Ettevalmistus talviseks puhkuseks

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Et miks ma vahetan igal talvel piduriõli? siduriõli? amordiõli? jahutusvedelikku?

a) Kõik need vedelikud kokku maksavad mõnisada krooni, seega kokkuhoiust ei saa eriti rääkida.
b) Talvel on pikad ja pimedad õhtud ja saab ühendada meeldiva kasulikuga.
c) Mul on kasutada soe garaas (selge et külmas ja pimedas kuuris seda ei teeks).
d) Järgmise suve sõidan muretult, mõtlemata kas äkki peaks midagi vahetama-kontrollima
e) tegelikult olen ka amordi simmerid uued pannud (nii umbes 5 $+ postikulu), kindlustunne, et ei pea vaatama immitsevat amorditoru järgmine suvi.
f) kunagi saan ratta uuele omanikule öelda puhta sudamega, et olen ratast korralikult hooldanud.
e) Olen lihtsalt natuke napaks ja ei saa aru, et tegelikult tegelen idiootsustega.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

konserveerimise stiilinäide: http://www.pilt.ee/photo/372540/14192827/
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

Samal teemal on kokkuvõte ka tänases autolehes.
Kasutaja avatar

Kommionu
Postitusi: 2042
Liitunud: 02 Dets 2003, 17:16
Asukoht: Kodutu... Motikaid mis mühiseb...

Lugemata postitus Postitas Kommionu »

Raitz kirjutas:
e) Olen lihtsalt natuke napaks ja ei saa aru, et tegelikult tegelen idiootsustega.
Njahh... vähemalt üks hea omadus on sul veel... AUS OLED!!!!
Sõida... ja ära MÖLISE!!!

marps009

Lugemata postitus Postitas marps009 »

mida tuleb vene ratastel teha talepuhkuseks.ja kas nii tohib teha et lased käigukastist õli välja ja valad nt nafta sisse paned tööle lased nafta välja siis peaks sealt ka suurem sodi välja tulema?ja edasi paned uue õli sisse.
Kasutaja avatar

hevimees
Postitusi: 166
Liitunud: 20 Apr 2004, 22:15
Tsikkel: VFR1200F,VFR800V-TEC
Asukoht: muuga
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas hevimees »

Säilitusainet bensiini sisse on mul küllaga jagada.Kellel huvi siis võin jagada.Ise kasutan, kas ka effekti on ?ei tea,kuid ega hullemaks ikka ei tee.Tuleb sellele ainult ise järgi tulla forelli tn stokker küsida Jaanust.
Heavymetal nonstop! 56479145

petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas petz »

mis vahet seal on , lääne või vene ratas. ühtmoodi hästi tuleb mõlemaid kohelda.

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Aga väike küsimus et kui talvel iga nädal näiteks korra tsikkel tööle panna ja võibolla ka mõni väike ring teha siis pole ju vaja sellist hoolet teha. Või Kuidas?
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Lugemata postitus Postitas AzA »

Siller kirjutas:
Aga väike küsimus et kui talvel iga nädal näiteks korra tsikkel tööle panna ja võibolla ka mõni väike ring teha siis pole ju vaja sellist hoolet teha. Või Kuidas?
külma mootoriga ring ja siis jälle ja jälle? kas sa ei arva, et sul kevadeks ta kutu on?
Aga mulle meeldib.

matt

Lugemata postitus Postitas matt »

hõmmm... no ikka võtab mõtlema see karpadest pena väljalaskmine ja süldistumine ja vaigustumine. aga kui mul on sissepritsega masin, mida siis teen? ja mul muruniiduk, murutrimmer, mootorsaag ja veel unik asju, pean ma nende kõigi karpasid tilgutama hakkama :shock:
enivei, siiani kõik talved seisnud ja kevadel kenasti käimaläinud.
vb kui 12kuud või kauem asi seisab, siis midagi vaigustub, paari-kolme kuuga aga .. no väga kahtlane, vb. siis kõigil teistel ja mitte minul v :lol:
Kasutaja avatar

sven
Postitusi: 84
Liitunud: 28 Apr 2004, 21:37
Asukoht: Tallinn; SM610

Lugemata postitus Postitas sven »

AzA kirjutas:
Siller kirjutas:
Aga väike küsimus et kui talvel iga nädal näiteks korra tsikkel tööle panna ja võibolla ka mõni väike ring teha siis pole ju vaja sellist hoolet teha. Või Kuidas?
külma mootoriga ring ja siis jälle ja jälle? kas sa ei arva, et sul kevadeks ta kutu on?
Kas ta rääkis midagi külma mootoriga sõitmisest? Mina loen tema tekstist välja seda,et vahest töötada lasta mootoril natukene ja mõni ring teha.
Sven.
Kasutaja avatar

analoog
Postitusi: 164
Liitunud: 19 Juul 2005, 13:48
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas analoog »

lugege viimast autolehte, seal kirjas et jumala eest proovige saada üle oma himust talvel tsiklit käivitada! Teadjad mehed kirjutavad :P :D
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Siller kirjutas:
Aga väike küsimus et kui talvel iga nädal näiteks korra tsikkel tööle panna ja võibolla ka mõni väike ring teha siis pole ju vaja sellist hoolet teha. Või Kuidas?
Mulle mõnikord tundub, et kui teemas on rohkem kui 3 lehekülge, siis võiks keegi teha mingi kokkuvõtte vms...

Või kuidas vältida seda, et kui teemas on nt 5 lehe, siis lõpupoole küsitakse ikka seda, millest nt lehel nr1 oli juttu ja üheskoos leiti ka vastused antud küsimusele... Nii ka siin teemas... kas käivitada, millal õli vahetada jnejne.. Siin teemas peaks nüüd kokkuvõtteks küll enamus kirjas juba olema. Ma usun, et Autoleht on selle teema kenasti kokku võtnud (ise pole jõudnud lugeda) ehk tasub lugeda sealt, kui siin ei jõua/viitsi kõiki teemalehti läbi sirvida, või kaheldakse jutu usutavuses..

Kk
Kasutaja avatar

jami
Postitusi: 107
Liitunud: 17 Juun 2005, 17:24

Lugemata postitus Postitas jami »

Heheh!!
See teema juba Delfiski sees!!
Aprillis Pegasuses!!!
Kasutaja avatar

Mari Öö
Postitusi: 479
Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
Asukoht: Tallinn-Tartu
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Mari Öö »

jami kirjutas:
Heheh!!
See teema juba Delfiski sees!!
pean oluliseks mainida, et see teema pole delfis, vaid eesti päevalehes, kust delfi on teinud kokkuvõtte. tõsi, viidates, aga kurjaks teeb, et asju siis delfi omadeks peetakse.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

OT:

Lugemata postitus Postitas piiks »

Aga ega minagi neid viiteid tähele pane, kui loen delfist, siis oli järelikult delfis kirjas.
Ei ole kunagi juurelnud nende artiklite päritolu ega omaniku üle :D usun et seda teeb enamus.
Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !

grahv
Postitusi: 1186
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 77 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

AzA kirjutas:
külma mootoriga ring ja siis jälle ja jälle? kas sa ei arva, et sul kevadeks ta kutu on?
Cmon - tule mõistusele. Ükski mootor ei kuku sellest kohe kildudeks kui ilm troopikast vähe jahedam on. "Milligrammi" jagu rohkem ilmselt kulub käivitades küll kui soojalt, aga ei ole seda ressurssi nüüd ka nii vähe, et sina oma paari korraga selle ära jõuaksid kulutada. Enamus kulumisest tekib lõpuks ikka reaalse töötamise tulemusena. Ei tea mitu korda talve jooksul peaks siis lumesaanide mootoreid vahetama?

Ära unusta, et meie oludes on mootorratas tihti pigem täiskasvanud mehe(naise) mänguasi, mille juurde kuulub paras annus p***. Sa autoga jätaksid mõne sõidu tegemata, sest "ilm on külm ja mootor kulub koledal kombel"???

Pole need tava hülsid-kolvid nii õrnad ühti. Jah, olen näinud kuidas -25c juures Minskil keps pooleks lendas kui kohe piinama hakati, aga nii ju mõistlikud ja mootorist hoolivad inimesed ei toimi ka. Kondensniiskusest ja muust praegu ei räägi.
Kasutaja avatar

tempo
Postitusi: 55
Liitunud: 08 Juul 2005, 16:00
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas tempo »

tänases epl on artikkel näpunäidetega
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Lugemata postitus Postitas AzA »

oh sain vist valesti aru sillerist.
lugesin miskitmoodi välja, et kord nädalas mootor käima ja paar ringi ala ümber maja, ei tulnud üldse selle peale, et ring võib ka suurem olla :)

pean siiski mitte mõistlikuks külma mootoriga töristamist - ka suvel ja ka troopikas. see vast aga mu isiklik probleem.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

zombie
Postitusi: 105
Liitunud: 07 Juun 2004, 20:14
Tsikkel: FZ6-S
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas zombie »

EPL-i artiklis ei mainitud küünalde mahakruttimist ja õlitörtsu kallamist silindrisse ka. Minu rattal on küünalde eraldamine tõeline "pein-in-ti-ääss". Selleks radikas ja muud vigurid ennem eest ära. Loodan, et mootor sellest tegematajätmisest veel ei ikaldu.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Lugemata postitus Postitas AzA »

isiklikult liigutan lihtsalt kord-kaks nädalas ratast 5ndaga - pool ringikest. lihtsalt selleks, et kolvid kinni ei paakuks. ei arva, et ratas nüüd nahkas on kui õli ei vala.
iseenesest ega küll küllale liiga tee ja sestap ma viskan piduriklotsid enne talve minema ja muretsen uued kappi ootele, et kevadel värsked peale keerata.
vahetan kõige odavama õli sisse ja lasen karbussi tühjaks.
tõstan ratta pukkide peale ning pesen/vahatan ära.
ja talvejooksul käin aegajalt p***, vigu otsimas, polte keeramas, õlitamas, lüliteid liigutamas jms. nii sai juba esimese deltaga tehtud ning ta teenis mind kuni varastamiseni väga viisakalt.
lõppkokkuvõttes iga mees teeb oma rattaga täpselt nii palju kui süda tunneb - mõni paneb ka kaheks kuuks tavoti sisse, mõni ei viitsi puhvaikatki peale visata. sõidavad aga nad mõlemad, kuigi hoolimatumal on tõenäoliselt probleeme rohkem.

maitse asi ütles karu kui jänesesitta näsis.
Aga mulle meeldib.

Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

tuleks selle pukkide peale tõstmise jutu juurde tagasi.

kas peab ja on see kasulik ikka ?
ülejäänd aja aastas seisab masin ju ratastel..sõidu aeg ja seisab jne.. tähendab amordid koguaeg mingis kindlas asendis.

talveks pukkide peale vaja tõsta ? mix ?

(vb juba juttu sellest, kogu teemat läbi ei lugenud)
Kasutaja avatar

3m
Postitusi: 408
Liitunud: 25 Juul 2005, 16:24
Asukoht: Keila
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas 3m »

Clemm kirjutas:
tuleks selle pukkide peale tõstmise jutu juurde tagasi.

kas peab ja on see kasulik ikka ?
ülejäänd aja aastas seisab masin ju ratastel..sõidu aeg ja seisab jne.. tähendab amordid koguaeg mingis kindlas asendis.

talveks pukkide peale vaja tõsta ? mix ?

(vb juba juttu sellest, kogu teemat läbi ei lugenud)
ehk selle pärast et kui kummid ajapikku tühjax lähevad ja lössi vajuvad, et siis kumme ära ei rikux :roll:
Aprilia Rs 125 '01-> Aprilia Rs 125 '04-> Z750-> FZ1S-> Tiger 800XC
Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

newbie küsimus pukkidele tõstmisest.
kui keskmise hargi peale tõsta, siis esiratas on nii ehk nii maast lahti, tagumisele ju ka eriti suur koormus ei lange (võrreldes sellega kui jalale toetada) ning korralikud rehvid peavad ka üle talve. siis milleks neid pukke veel vaja on.
tulistage.
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1366
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus Postitas Pikk »

Kri$o$ kirjutas:
newbie küsimus pukkidele tõstmisest.
kui keskmise hargi peale tõsta, siis esiratas on nii ehk nii maast lahti, tagumisele ju ka eriti suur koormus ei lange (võrreldes sellega kui jalale toetada) ning korralikud rehvid peavad ka üle talve. siis milleks neid pukke veel vaja on.
tulistage.
Vaata lisaks kroomidele, jawadle ja nõukogude pärandile eksisteerib ka hulga gondlis rattaid, naked bikesid ja muid, millel reeglina koormus esirattal. Keskhargile tõmmates just esiratas see, mis kandma jääb. Pukid vajalikud selleks, et amordid ja rehvid puhkust saaksid. Kasutamine vabatahtlik.
Kes mett teeb, see mett sööb!

Raigo
Postitusi: 1844
Liitunud: 29 Sept 2003, 19:23
Tsikkel: Iž Planetad, Iž Jupiterid
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas Raigo »

Mina aga tõstsin talveks mootori maha,nii ei väsi ei vedrud ega rehvid ära !
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 12 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

Bick, mitte ainult gondlitega tsiklid, emmilised jäävad kah esirattale hargi pääl :P jaaval jääb aga esiratas õhku :P ja ma ei tea kuidas nüüd, aga vanasti soovitatigi rehvid poolde rõhku lasta

Siller
Postitusi: 1001
Liitunud: 11 Apr 2004, 18:52
Tsikkel: Rattatu
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Siller »

Tsiteerin siis siia, mida Autoleht soovitas teha:
1. Pese ja kuivata mootorratas korralikult. Igasugused pori ja linnumustus on kevadeks mõnusalt värvi sisse sööbinud.
2. Sõida tsikkel soojaks. See eemaldab mootorisse tekkinud kondensaadi ning muudab õli vedelamaks.
3. Vaheta õli ja filtrid. Õli peab olema kindlalt töötemperatuuril, et kõik välja voolaks. Vana õliga või üldse ilma õlita säilitamine ei ole mõistlik. Pea meeles et õli tuleb vahetada vähemalt kord aastas.
4.Plekist paak täida ääreni. See hoiab ära rooste tekkimise paagi seintele. Meie kütuse kvaliteeti arvestades võik paaki enne täitmist lisada ka kütsusestabilisaatorit, mis ei lase kütusel karburaatoris vaigustuda. Pärast seda tuleks ka mootoril lasta töödata et ka stabiliseeritud kütus karburaatorisse jõuaks.
5. Rehvid pooltäis. Pumpa ehvid pooleldi täis ja aseta tsikkel keskhargile, selle puudumisel puupakule või tellisreale. Nii on rehvid ja vedrustus koormusevabad.
6. Võta küünlad maha. Pane küünlaaugust sisse vähe õli ja tõmba tagarattast vähe mootorit ringi. Aseta küünalad tagasi.
7. Kui tsiklil on kettülekanne, puhastatada see korralikult vastaava seadeldisega, näiteks ketipuhastusvahendiga.
8. Summutisse õli. Kui väljalaske süsteem on jahtunud pihusta summutisse veidi universaalõli WD40ning sule need tihedalt. Ka õhupuhasti istme all võiks sulgeda.
9. Eemalda aku. Lae aku korralikult. Akut võiks laadida vähemalt kord kolme kuu jooksul. Laetud aku külma ei karda. Tühi aku kardab.
10. Piduriklotsid eemale. Kui võimalik suru piduriklotsid kettast veidi eemale et need jägi ei jätaks.
11. Kaitse kroomi ja värvi. Esivedrustuse kroompindadele soovitatakse pihustada universaalõli. Ettevaatlik tuleks olla et õli ei sattuks pidurikettale!
12. Kata ratas kinni. Tsikli peale laota tolmu kaitseks õhku läbi laskev kate. Kindlasti ei tohi katta kilega, mille alla kondenseerub niiskus!

See oli siis Autolehe kokkuvõte. Eks ikkagi igaüks teab, mis teeb.
Kasutaja avatar

Kri$o$
Postitusi: 558
Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
Tsikkel: rod ja pooleli xs
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Kri$o$ »

lol :oops:
minu viga. asjasse süvenemata viskasin siia, et esiratas jääb õhku, mis minul ka jäi, kuna ruumikitsikuse tõttu sai sadulakotid kraami täis laotud ja nii ta hargil seisabki esiratas õhus....
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2410
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 14 korda
Tänatud: 25 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Kuna endal, st tsiklil :wink: nagunii talvel enamus ajast paak maas, tekkis mõte täitmise asemel hoopis tühjaks lasta ja ilma korgita mingisse kuiva kohta seisma panna? Ei tohiks ka niiväga roostetada ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”