Ettevalmistus talviseks puhkuseks
Moderaator: Moded
Et miks ma vahetan igal talvel piduriõli? siduriõli? amordiõli? jahutusvedelikku?
a) Kõik need vedelikud kokku maksavad mõnisada krooni, seega kokkuhoiust ei saa eriti rääkida.
b) Talvel on pikad ja pimedad õhtud ja saab ühendada meeldiva kasulikuga.
c) Mul on kasutada soe garaas (selge et külmas ja pimedas kuuris seda ei teeks).
d) Järgmise suve sõidan muretult, mõtlemata kas äkki peaks midagi vahetama-kontrollima
e) tegelikult olen ka amordi simmerid uued pannud (nii umbes 5 $+ postikulu), kindlustunne, et ei pea vaatama immitsevat amorditoru järgmine suvi.
f) kunagi saan ratta uuele omanikule öelda puhta sudamega, et olen ratast korralikult hooldanud.
e) Olen lihtsalt natuke napaks ja ei saa aru, et tegelikult tegelen idiootsustega.
a) Kõik need vedelikud kokku maksavad mõnisada krooni, seega kokkuhoiust ei saa eriti rääkida.
b) Talvel on pikad ja pimedad õhtud ja saab ühendada meeldiva kasulikuga.
c) Mul on kasutada soe garaas (selge et külmas ja pimedas kuuris seda ei teeks).
d) Järgmise suve sõidan muretult, mõtlemata kas äkki peaks midagi vahetama-kontrollima
e) tegelikult olen ka amordi simmerid uued pannud (nii umbes 5 $+ postikulu), kindlustunne, et ei pea vaatama immitsevat amorditoru järgmine suvi.
f) kunagi saan ratta uuele omanikule öelda puhta sudamega, et olen ratast korralikult hooldanud.
e) Olen lihtsalt natuke napaks ja ei saa aru, et tegelikult tegelen idiootsustega.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
hõmmm... no ikka võtab mõtlema see karpadest pena väljalaskmine ja süldistumine ja vaigustumine. aga kui mul on sissepritsega masin, mida siis teen? ja mul muruniiduk, murutrimmer, mootorsaag ja veel unik asju, pean ma nende kõigi karpasid tilgutama hakkama
enivei, siiani kõik talved seisnud ja kevadel kenasti käimaläinud.
vb kui 12kuud või kauem asi seisab, siis midagi vaigustub, paari-kolme kuuga aga .. no väga kahtlane, vb. siis kõigil teistel ja mitte minul v

enivei, siiani kõik talved seisnud ja kevadel kenasti käimaläinud.
vb kui 12kuud või kauem asi seisab, siis midagi vaigustub, paari-kolme kuuga aga .. no väga kahtlane, vb. siis kõigil teistel ja mitte minul v

Kas ta rääkis midagi külma mootoriga sõitmisest? Mina loen tema tekstist välja seda,et vahest töötada lasta mootoril natukene ja mõni ring teha.AzA kirjutas:külma mootoriga ring ja siis jälle ja jälle? kas sa ei arva, et sul kevadeks ta kutu on?Siller kirjutas:Aga väike küsimus et kui talvel iga nädal näiteks korra tsikkel tööle panna ja võibolla ka mõni väike ring teha siis pole ju vaja sellist hoolet teha. Või Kuidas?
Sven.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Mulle mõnikord tundub, et kui teemas on rohkem kui 3 lehekülge, siis võiks keegi teha mingi kokkuvõtte vms...Siller kirjutas:Aga väike küsimus et kui talvel iga nädal näiteks korra tsikkel tööle panna ja võibolla ka mõni väike ring teha siis pole ju vaja sellist hoolet teha. Või Kuidas?
Või kuidas vältida seda, et kui teemas on nt 5 lehe, siis lõpupoole küsitakse ikka seda, millest nt lehel nr1 oli juttu ja üheskoos leiti ka vastused antud küsimusele... Nii ka siin teemas... kas käivitada, millal õli vahetada jnejne.. Siin teemas peaks nüüd kokkuvõtteks küll enamus kirjas juba olema. Ma usun, et Autoleht on selle teema kenasti kokku võtnud (ise pole jõudnud lugeda) ehk tasub lugeda sealt, kui siin ei jõua/viitsi kõiki teemalehti läbi sirvida, või kaheldakse jutu usutavuses..
Kk
-
- Postitusi: 1212
- Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
- Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
- Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
- Tänanud: 127 korda
- Tänatud: 50 korda
OT:
Aga ega minagi neid viiteid tähele pane, kui loen delfist, siis oli järelikult delfis kirjas.
Ei ole kunagi juurelnud nende artiklite päritolu ega omaniku üle
usun et seda teeb enamus.
Ei ole kunagi juurelnud nende artiklite päritolu ega omaniku üle

Some rules can be bent. Others can be broken.
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
Танки грязи не боятся !!!
In god I trust, all others pay cash !
Ära usalda naist ... ja pidureid !
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Cmon - tule mõistusele. Ükski mootor ei kuku sellest kohe kildudeks kui ilm troopikast vähe jahedam on. "Milligrammi" jagu rohkem ilmselt kulub käivitades küll kui soojalt, aga ei ole seda ressurssi nüüd ka nii vähe, et sina oma paari korraga selle ära jõuaksid kulutada. Enamus kulumisest tekib lõpuks ikka reaalse töötamise tulemusena. Ei tea mitu korda talve jooksul peaks siis lumesaanide mootoreid vahetama?AzA kirjutas:külma mootoriga ring ja siis jälle ja jälle? kas sa ei arva, et sul kevadeks ta kutu on?
Ära unusta, et meie oludes on mootorratas tihti pigem täiskasvanud mehe(naise) mänguasi, mille juurde kuulub paras annus p***. Sa autoga jätaksid mõne sõidu tegemata, sest "ilm on külm ja mootor kulub koledal kombel"???
Pole need tava hülsid-kolvid nii õrnad ühti. Jah, olen näinud kuidas -25c juures Minskil keps pooleks lendas kui kohe piinama hakati, aga nii ju mõistlikud ja mootorist hoolivad inimesed ei toimi ka. Kondensniiskusest ja muust praegu ei räägi.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
oh sain vist valesti aru sillerist.
lugesin miskitmoodi välja, et kord nädalas mootor käima ja paar ringi ala ümber maja, ei tulnud üldse selle peale, et ring võib ka suurem olla
pean siiski mitte mõistlikuks külma mootoriga töristamist - ka suvel ja ka troopikas. see vast aga mu isiklik probleem.
lugesin miskitmoodi välja, et kord nädalas mootor käima ja paar ringi ala ümber maja, ei tulnud üldse selle peale, et ring võib ka suurem olla

pean siiski mitte mõistlikuks külma mootoriga töristamist - ka suvel ja ka troopikas. see vast aga mu isiklik probleem.
Aga mulle meeldib.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
isiklikult liigutan lihtsalt kord-kaks nädalas ratast 5ndaga - pool ringikest. lihtsalt selleks, et kolvid kinni ei paakuks. ei arva, et ratas nüüd nahkas on kui õli ei vala.
iseenesest ega küll küllale liiga tee ja sestap ma viskan piduriklotsid enne talve minema ja muretsen uued kappi ootele, et kevadel värsked peale keerata.
vahetan kõige odavama õli sisse ja lasen karbussi tühjaks.
tõstan ratta pukkide peale ning pesen/vahatan ära.
ja talvejooksul käin aegajalt p***, vigu otsimas, polte keeramas, õlitamas, lüliteid liigutamas jms. nii sai juba esimese deltaga tehtud ning ta teenis mind kuni varastamiseni väga viisakalt.
lõppkokkuvõttes iga mees teeb oma rattaga täpselt nii palju kui süda tunneb - mõni paneb ka kaheks kuuks tavoti sisse, mõni ei viitsi puhvaikatki peale visata. sõidavad aga nad mõlemad, kuigi hoolimatumal on tõenäoliselt probleeme rohkem.
maitse asi ütles karu kui jänesesitta näsis.
iseenesest ega küll küllale liiga tee ja sestap ma viskan piduriklotsid enne talve minema ja muretsen uued kappi ootele, et kevadel värsked peale keerata.
vahetan kõige odavama õli sisse ja lasen karbussi tühjaks.
tõstan ratta pukkide peale ning pesen/vahatan ära.
ja talvejooksul käin aegajalt p***, vigu otsimas, polte keeramas, õlitamas, lüliteid liigutamas jms. nii sai juba esimese deltaga tehtud ning ta teenis mind kuni varastamiseni väga viisakalt.
lõppkokkuvõttes iga mees teeb oma rattaga täpselt nii palju kui süda tunneb - mõni paneb ka kaheks kuuks tavoti sisse, mõni ei viitsi puhvaikatki peale visata. sõidavad aga nad mõlemad, kuigi hoolimatumal on tõenäoliselt probleeme rohkem.
maitse asi ütles karu kui jänesesitta näsis.
Aga mulle meeldib.
tuleks selle pukkide peale tõstmise jutu juurde tagasi.
kas peab ja on see kasulik ikka ?
ülejäänd aja aastas seisab masin ju ratastel..sõidu aeg ja seisab jne.. tähendab amordid koguaeg mingis kindlas asendis.
talveks pukkide peale vaja tõsta ? mix ?
(vb juba juttu sellest, kogu teemat läbi ei lugenud)
kas peab ja on see kasulik ikka ?
ülejäänd aja aastas seisab masin ju ratastel..sõidu aeg ja seisab jne.. tähendab amordid koguaeg mingis kindlas asendis.
talveks pukkide peale vaja tõsta ? mix ?
(vb juba juttu sellest, kogu teemat läbi ei lugenud)
ehk selle pärast et kui kummid ajapikku tühjax lähevad ja lössi vajuvad, et siis kumme ära ei rikuxClemm kirjutas:tuleks selle pukkide peale tõstmise jutu juurde tagasi.
kas peab ja on see kasulik ikka ?
ülejäänd aja aastas seisab masin ju ratastel..sõidu aeg ja seisab jne.. tähendab amordid koguaeg mingis kindlas asendis.
talveks pukkide peale vaja tõsta ? mix ?
(vb juba juttu sellest, kogu teemat läbi ei lugenud)

Aprilia Rs 125 '01-> Aprilia Rs 125 '04-> Z750-> FZ1S-> Tiger 800XC
Vaata lisaks kroomidele, jawadle ja nõukogude pärandile eksisteerib ka hulga gondlis rattaid, naked bikesid ja muid, millel reeglina koormus esirattal. Keskhargile tõmmates just esiratas see, mis kandma jääb. Pukid vajalikud selleks, et amordid ja rehvid puhkust saaksid. Kasutamine vabatahtlik.Kri$o$ kirjutas:newbie küsimus pukkidele tõstmisest.
kui keskmise hargi peale tõsta, siis esiratas on nii ehk nii maast lahti, tagumisele ju ka eriti suur koormus ei lange (võrreldes sellega kui jalale toetada) ning korralikud rehvid peavad ka üle talve. siis milleks neid pukke veel vaja on.
tulistage.
Kes mett teeb, see mett sööb!
Tsiteerin siis siia, mida Autoleht soovitas teha:
1. Pese ja kuivata mootorratas korralikult. Igasugused pori ja linnumustus on kevadeks mõnusalt värvi sisse sööbinud.
2. Sõida tsikkel soojaks. See eemaldab mootorisse tekkinud kondensaadi ning muudab õli vedelamaks.
3. Vaheta õli ja filtrid. Õli peab olema kindlalt töötemperatuuril, et kõik välja voolaks. Vana õliga või üldse ilma õlita säilitamine ei ole mõistlik. Pea meeles et õli tuleb vahetada vähemalt kord aastas.
4.Plekist paak täida ääreni. See hoiab ära rooste tekkimise paagi seintele. Meie kütuse kvaliteeti arvestades võik paaki enne täitmist lisada ka kütsusestabilisaatorit, mis ei lase kütusel karburaatoris vaigustuda. Pärast seda tuleks ka mootoril lasta töödata et ka stabiliseeritud kütus karburaatorisse jõuaks.
5. Rehvid pooltäis. Pumpa ehvid pooleldi täis ja aseta tsikkel keskhargile, selle puudumisel puupakule või tellisreale. Nii on rehvid ja vedrustus koormusevabad.
6. Võta küünlad maha. Pane küünlaaugust sisse vähe õli ja tõmba tagarattast vähe mootorit ringi. Aseta küünalad tagasi.
7. Kui tsiklil on kettülekanne, puhastatada see korralikult vastaava seadeldisega, näiteks ketipuhastusvahendiga.
8. Summutisse õli. Kui väljalaske süsteem on jahtunud pihusta summutisse veidi universaalõli WD40ning sule need tihedalt. Ka õhupuhasti istme all võiks sulgeda.
9. Eemalda aku. Lae aku korralikult. Akut võiks laadida vähemalt kord kolme kuu jooksul. Laetud aku külma ei karda. Tühi aku kardab.
10. Piduriklotsid eemale. Kui võimalik suru piduriklotsid kettast veidi eemale et need jägi ei jätaks.
11. Kaitse kroomi ja värvi. Esivedrustuse kroompindadele soovitatakse pihustada universaalõli. Ettevaatlik tuleks olla et õli ei sattuks pidurikettale!
12. Kata ratas kinni. Tsikli peale laota tolmu kaitseks õhku läbi laskev kate. Kindlasti ei tohi katta kilega, mille alla kondenseerub niiskus!
See oli siis Autolehe kokkuvõte. Eks ikkagi igaüks teab, mis teeb.
1. Pese ja kuivata mootorratas korralikult. Igasugused pori ja linnumustus on kevadeks mõnusalt värvi sisse sööbinud.
2. Sõida tsikkel soojaks. See eemaldab mootorisse tekkinud kondensaadi ning muudab õli vedelamaks.
3. Vaheta õli ja filtrid. Õli peab olema kindlalt töötemperatuuril, et kõik välja voolaks. Vana õliga või üldse ilma õlita säilitamine ei ole mõistlik. Pea meeles et õli tuleb vahetada vähemalt kord aastas.
4.Plekist paak täida ääreni. See hoiab ära rooste tekkimise paagi seintele. Meie kütuse kvaliteeti arvestades võik paaki enne täitmist lisada ka kütsusestabilisaatorit, mis ei lase kütusel karburaatoris vaigustuda. Pärast seda tuleks ka mootoril lasta töödata et ka stabiliseeritud kütus karburaatorisse jõuaks.
5. Rehvid pooltäis. Pumpa ehvid pooleldi täis ja aseta tsikkel keskhargile, selle puudumisel puupakule või tellisreale. Nii on rehvid ja vedrustus koormusevabad.
6. Võta küünlad maha. Pane küünlaaugust sisse vähe õli ja tõmba tagarattast vähe mootorit ringi. Aseta küünalad tagasi.
7. Kui tsiklil on kettülekanne, puhastatada see korralikult vastaava seadeldisega, näiteks ketipuhastusvahendiga.
8. Summutisse õli. Kui väljalaske süsteem on jahtunud pihusta summutisse veidi universaalõli WD40ning sule need tihedalt. Ka õhupuhasti istme all võiks sulgeda.
9. Eemalda aku. Lae aku korralikult. Akut võiks laadida vähemalt kord kolme kuu jooksul. Laetud aku külma ei karda. Tühi aku kardab.
10. Piduriklotsid eemale. Kui võimalik suru piduriklotsid kettast veidi eemale et need jägi ei jätaks.
11. Kaitse kroomi ja värvi. Esivedrustuse kroompindadele soovitatakse pihustada universaalõli. Ettevaatlik tuleks olla et õli ei sattuks pidurikettale!
12. Kata ratas kinni. Tsikli peale laota tolmu kaitseks õhku läbi laskev kate. Kindlasti ei tohi katta kilega, mille alla kondenseerub niiskus!
See oli siis Autolehe kokkuvõte. Eks ikkagi igaüks teab, mis teeb.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.