4. leht 6-st

Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 18:09
Postitas Lutrin
ishijupp kirjutas:

Mootori käiamise mõte enne õlivahetust on põhiliselt tema viskoossuse vähendamine- voolab hoogsamalt välja. Kui leiad mõne mooduse õli kuumaks laskmiseks ilma käivitamata, siis võib nii teha küll, aga see talvel koguneva saasta probleem on ehe linnalegend- saasta kinnipüüdmiseks on filter.

Üks oluline puudus on sellisel tegevusel: käivitad külma ja "kuiva" mootori......... (pärast
õlivahetust) tekib ajavahemik, kus uus õli tühja uut filtrit täidab, ja see võib mootorile
väga kahjulikult mõjuda.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 19:05
Postitas pahadeplaneet
Lutrin kirjutas:
ishijupp kirjutas:

Mootori käiamise mõte enne õlivahetust on põhiliselt tema viskoossuse vähendamine- voolab hoogsamalt välja. Kui leiad mõne mooduse õli kuumaks laskmiseks ilma käivitamata, siis võib nii teha küll, aga see talvel koguneva saasta probleem on ehe linnalegend- saasta kinnipüüdmiseks on filter.

Üks oluline puudus on sellisel tegevusel: käivitad külma ja "kuiva" mootori......... (pärast
õlivahetust) tekib ajavahemik, kus uus õli tühja uut filtrit täidab, ja see võib mootorile
väga kahjulikult mõjuda.

Kes see loll siis kuiva ja tühja õlifiltri paneb :wack:
Nii palju kui mina õli olen vahetanu 100+ - 300 korda on järjekord alati olnud järgmine.
1 avad õlle
2 avad uue õli ja valad selle uute õlifiltrisse
3 keeran soojal mootoril ära õlipunni ja ka teise punni kuskohast õli hiljem sisse valad,ei lase õli maha,vaid selleks ettenähtud anumasse.
4 ootad jood õlut vahest ka 3 õlut.
5 keerad õlikorgi tagasi mootori külge,ei keera keeret üle,tunndega.
6 keeran külge ka uue eelnevalt õlitatud uue õlifiltri.
7 valan vastava koguse õli mootorisse mõõt on mootoril või manuaalis kirjas.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 19:52
Postitas Raigo
pahadeplaneet kirjutas:

2 avad uue õli ja valad selle uute õlifiltrisse

Ma nii palju pole õli vahetanud, aga mul on olnud rattaid, millel ei saa valada õli filtrisse (filtri asendi tõttu või on nn element filter) Kusjuures enamustel mu ratastel pole olnud võimalik õli lisada filtrisse, lihtsalt mootorisse lisan filtri jagu õli rohkem ja Alati teen uue filtri tihendi kergelt õliga kokku enne otsa keeramist.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 20:25
Postitas Lutrin

Filtri asend ei luba ka parema tahtmise juures õliga täidetud filtrit
monteerida.
(kui just õliga täidetud filtrit vedela lämmastikuga ei töötle :? )
Muidu on eelpoolkõneleja töödejärjekord nagu manuaalis.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 20:34
Postitas Juku21

Kas õlle marki ei ole manualis kirjas w??? :lol: :lol: :lol: :wack:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 20:58
Postitas pahadeplaneet
Juku21 kirjutas:

Kas õlle marki ei ole manualis kirjas w??? :lol: :lol: :lol: :wack:

Oli küll aga Sinul pole sellest suurt abi :lol: :lol: :lol: :wack:
Ja on ka selliseid kuhu ei saa,aga alati on saanud. ma nii peenikest tehnikat ei tea,ma kirjutasin kuidas mina õli vahetan.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 21:38
Postitas Nuclear

Peale õli filtrisse valamist oota paar hetke, vaata, keeruta nati filtrit näppude vahel, mõtle elu või oluliste sündmuste üle ja .....oh imet, selle ajaga on filtrisse valatust pool kuhugi imendunud ja saabki ilusti ilma õli maha läigatamata filtri mootorikorpuse külge keerata.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 21:52
Postitas 417

tänasex peaks juba ka jonnakamad siklid olema käivitt unu d


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 21:52
Postitas markku

Mina olen uude filtrisse alati natukene õli valanud ja ei tule ta seal midagi välja! Ei tea nüüd kas see on õige aga kuskilt on selline komme külge jäänud. :roll:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 21:53
Postitas Lutrin

Tänud kasuliku näpunäite eest, Nuclear.
Kindlasti proovin järele, aga kui palju (kas ca 50% või triiki täis) soovitad
õli filtrisse kallata?
Hmmm....BikeBoadis küll siiani nii ei ole tehtud.....aga tundub
usutav Su jutt :wink:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 22:00
Postitas yamu750
yamu750 kirjutas:

Küsimus:
On kinnine aku, arvatavasti happeaku. Talvel seisis paari sooja kraadi juures, kevadel oli voolu piisavalt et tsiklit käiata. Siiski sisse vaadates on 6 potsikust 5-el vedeliku tase madalam plaatidest. Tundub et tuleb täita - peale kirjutatud "SULETUD AKU, MITTE LISADA VETT".

Aku töötab aga siiski mida ma lisama peaksin, et aku otsad ei annaks liiga madala vedeliku tasemega kasutades?

Äkki keegi vahepalaks viitsib nõu anda? :mrgreen:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 22:05
Postitas 417
yamu750 kirjutas:
yamu750 kirjutas:

Küsimus:
On kinnine aku, arvatavasti happeaku. Talvel seisis paari sooja kraadi juures, kevadel oli voolu piisavalt et tsiklit käiata. Siiski sisse vaadates on 6 potsikust 5-el vedeliku tase madalam plaatidest. Tundub et tuleb täita - peale kirjutatud "SULETUD AKU, MITTE LISADA VETT".

Aku töötab aga siiski mida ma lisama peaksin, et aku otsad ei annaks liiga madala vedeliku tasemega kasutades?

Äkki keegi vahepalaks viitsib nõu anda? :mrgreen:

pöördu maaletooja esinduse poole.
ST suvalise akumüüja poole


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 22:34
Postitas Siller

Pole mina oma tsiklitel veel kunagi õlifiltrisse õli valanud, vana alt ära, uue tihend õliga kokku ja külge. Esialgu kui käima paned, siis jah 3sekundiks jääb õlituli põlema, kuid see nüüd küll mootorile halba ei tee. Lisaks on õlil ka selline suurepärane omadus, et see tekitab sellise õlikile, mis püsib kenasti selleks kolmeks sekundiks. Mina küll mõtet ei näe õlifiltrisse õli lisada, kellel see parema tunde tekitab, siis talitage nii edasi, isiklikult sellel mõtet ei näe.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 23:48
Postitas madjs
ishijupp kirjutas:

Mootori käiamise mõte enne õlivahetust on põhiliselt tema viskoossuse vähendamine- voolab hoogsamalt välja. Kui leiad mõne mooduse õli kuumaks laskmiseks ilma käivitamata, siis võib nii teha küll, aga see talvel koguneva saasta probleem on ehe linnalegend- saasta kinnipüüdmiseks on filter.

Jah see hoogsam välja valgumine sooja mootori puhul on tõesti õige, aga kus kurat tal siis enam valguda on kui terve talve on valgunud karteri põhja poole? Siis settib kogu jama põhja, filter ei ole kogu pasa kinni püüdja, kui asi oleks nii, siis ei läheks õli ju kunagi mustaks? ( jutt siis sellest kui õli kauaks sisse jäänud)


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 23:51
Postitas Kox
Siller kirjutas:

Pole mina oma tsiklitel veel kunagi õlifiltrisse õli valanud, vana alt ära, uue tihend õliga kokku ja külge. Esialgu kui käima paned, siis jah 3sekundiks jääb õlituli põlema, kuid see nüüd küll mootorile halba ei tee. Lisaks on õlil ka selline suurepärane omadus, et see tekitab sellise õlikile, mis püsib kenasti selleks kolmeks sekundiks. Mina küll mõtet ei näe õlifiltrisse õli lisada, kellel see parema tunde tekitab, siis talitage nii edasi, isiklikult sellel mõtet ei näe.

+1

pärast valad peale ja korras :bsmile:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 17 Mär 2009, 23:55
Postitas madjs
Siller kirjutas:

Pole mina oma tsiklitel veel kunagi õlifiltrisse õli valanud, vana alt ära, uue tihend õliga kokku ja külge. Esialgu kui käima paned, siis jah 3sekundiks jääb õlituli põlema, kuid see nüüd küll mootorile halba ei tee. Lisaks on õlil ka selline suurepärane omadus, et see tekitab sellise õlikile, mis püsib kenasti selleks kolmeks sekundiks. Mina küll mõtet ei näe õlifiltrisse õli lisada, kellel see parema tunde tekitab, siis talitage nii edasi, isiklikult sellel mõtet ei näe.

Sama siin, kui filter normaalse nurga all külge keeratav olen täis valanud, kui peab imetegusid tegema, siis poogen, läheb tühjana ja ei juhtu seal midagi, kui muidugi nii idioot pole, et täis gaasiga käivitama hakata.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 00:08
Postitas ishijupp
madjs kirjutas:

Jah see hoogsam välja valgumine sooja mootori puhul on tõesti õige, aga kus kurat tal siis enam valguda on kui terve talve on valgunud karteri põhja poole? Siis settib kogu jama põhja, filter ei ole kogu pasa kinni püüdja, kui asi oleks nii siis ei läheks õli ju kunagi mustaks?

Noh, on ju vahe kas valad purgist välja vett või Mett? Vett jääb purgi seintele paar mg, mett aga grammide kaupa, seepärast ka vaja õli soojaks ajada, et viskoossust vähendada ja kogu õli kätte saada. Külma õliga 0 kraadi juures (muidugi juhul, kui pole kasutusel mõni 0Wxx õli) jäädki neid gramme sealt nõrutama. Ja taas- kui õlist midagi välja sadeneb, siis on mootor millegi jahvatamisega hakkama saanud, tavalisest tahma-õli-metalli kulumisjääkide suspensioonist tahkete osade väljasadenemine võtab väga palju rohkem aega, kui pool aastat. Õlifilter suspensioonist tahkeid osakesi välja ei suuda filtreerida, küll aga korjab ta välja kõik mootorile ohtlikuks osutuda võiva jämedama fraktsiooni. Ja selle suspensiooniga oled sõitnud niigi hooaja lõpu. IMHO tegemist linnalegendiga ja väga ületähtsustatud probleemiga.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 00:22
Postitas madjs
margus014 kirjutas:

Jätke eeter ikka trektoritele!

Parem kui saab ilma eetrita! Kõige valusam prõks käib ikkagi diesel mootoritel , ega bensukale see kah hästi mõju. Hiljem võib avastada, et huvitav missasi mu motol rõnga vahed sodiks löönud jne. Sealt samast see jutt, et kui mootorile eetert anda, siis pidi suht kähku narkomaniks muutuma, st. võimalus suht sur, et midagi ära lõhub ja ei lähegi enam ilma käima.


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 00:43
Postitas madjs
ishijupp kirjutas:
madjs kirjutas:

Jah see hoogsam välja valgumine sooja mootori puhul on tõesti õige, aga kus kurat tal siis enam valguda on kui terve talve on valgunud karteri põhja poole? Siis settib kogu jama põhja, filter ei ole kogu pasa kinni püüdja, kui asi oleks nii siis ei läheks õli ju kunagi mustaks?

Noh, on ju vahe kas valad purgist välja vett või Mett? Vett jääb purgi seintele paar mg, mett aga grammide kaupa, seepärast ka vaja õli soojaks ajada, et viskoossust vähendada ja kogu õli kätte saada. Külma õliga 0 kraadi juures (muidugi juhul, kui pole kasutusel mõni 0Wxx õli) jäädki neid gramme sealt nõrutama. Ja taas- kui õlist midagi välja sadeneb, siis on mootor millegi jahvatamisega hakkama saanud, tavalisest tahma-õli-metalli kulumisjääkide suspensioonist tahkete osade väljasadenemine võtab väga palju rohkem aega, kui pool aastat. Õlifilter suspensioonist tahkeid osakesi välja ei suuda filtreerida, küll aga korjab ta välja kõik mootorile ohtlikuks osutuda võiva jämedama fraktsiooni. Ja selle suspensiooniga oled sõitnud niigi hooaja lõpu. IMHO tegemist linnalegendiga ja väga ületähtsustatud probleemiga.

No vaata sõidust tulnud mootori karteri põhja ja võrdle seda seisnud mootori karteripõhjaga millel õli sisse jäänud, vahe on olemas, või olen siis mina ainult seda näinud? Siia muidugi ei klapi asjad millel käivad õlivahetused tundide tagant.( tegelt mõtetu vaidlus) :bsmile: Bs. ma tean mis asi on viskoosus ehk pindpidevus (w)


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 01:06
Postitas Tar

R1 foorumist korjasin mõtteid õlivahetuse teemal (konarlik tõlge inglise keelest):

Esiteks võiks natuke värsket õli peale valada, väidetavalt teeb see vana õli voolavamaks.

Tuleks arvestada, et kui kohapeal mootor soojaks lasta, siis ei pruugi käigukastis olev õli piisavalt soojaks minna. Abiks üks kiirem ring teha või piisavalt kaua kohapeal töristada, et terve mootor oleks kuum.

Et väljalaske peale mitte õli ajada võib näiteks tinapaberist selle peale suunava renni teha.

Kui põhjakorgi ja õlifiltri ava kaudu on enamik õli ära nõrgunud, siis võiks ratast kallutada küljelt küljele ja/või ette/taha, et rohkem õli välja valguks.

R1 puhul tuleks nüüd panna diagnostics mode, see katkestab sissepritse töö kuid starter toimib (diag mode asemel võib ka sissepritse või süüte kaitsme välja võtta). Aja starteriga mootorit ringi 2-3 korda viie sekundi kaupa, selle tulemusel peaks veel õli välja voolama, enamik sellest läbi õlifiltri ava. Puhasta õlifiltri ava ümbrus vanast õlist.

Vala uus õlifilter täis ja oota kuni õli imendub, määri tihend värske õliga kokku ja paigalda õlifilter ning põhjakork.

Lisa uus õli, alla näidatud max taseme.

Jällegi diag mode abil aja mootorit 15 sekundit ringi, et õli ringleks ilma mootori käivitumiseta.

Käivita mootor ja lase käia umbes 15 sekundit, seiska mootor, oota 1 minut et õli settiks ning lisa vastavalt õlitasemele õli juurde.

Ning... tuld!


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 01:13
Postitas madjs
Tar kirjutas:

R1 foorumist korjasin mõtteid õlivahetuse teemal (konarlik tõlge inglise keelest):

Esiteks võiks natuke värsket õli peale valada, väidetavalt teeb see vana õli voolavamaks.

Tuleks arvestada, et kui kohapeal mootor soojaks lasta, siis ei pruugi käigukastis olev õli piisavalt soojaks minna. Abiks üks kiirem ring teha või piisavalt kaua kohapeal töristada, et terve mootor oleks kuum.

Et väljalaske peale mitte õli ajada võib näiteks tinapaberist selle peale suunava renni teha.

Kui põhjakorgi ja õlifiltri ava kaudu on enamik õli ära nõrgunud, siis võiks ratast kallutada küljelt küljele ja/või ette/taha, et rohkem õli välja valguks.

R1 puhul tuleks nüüd panna diagnostics mode, see katkestab sissepritse töö kuid starter toimib (diag mode asemel võib ka sissepritse või süüte kaitsme välja võtta). Aja starteriga mootorit ringi 2-3 korda viie sekundi kaupa, selle tulemusel peaks veel õli välja voolama, enamik sellest läbi õlifiltri ava. Puhasta õlifiltri ava ümbrus vanast õlist.

Vala uus õlifilter täis ja oota kuni õli imendub, määri tihend värske õliga kokku ja paigalda õlifilter ning põhjakork.

Lisa uus õli, alla näidatud max taseme.

Jällegi diag mode abil aja mootorit 15 sekundit ringi, et õli ringleks ilma mootori käivitumiseta.

Käivita mootor ja lase käia umbes 15 sekundit, seiska mootor, oota 1 minut et õli settiks ning lisa vastavalt õlitasemele õli juurde.

Ning... tuld!

Peale igat toimingut võiks muidugi ka ühe õlle juua :D :bsmile:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 10:31
Postitas Raiki

6lk. arutelu ja ikka pole käima saadud veel ? :wack:
mina kasutan sellist lahendit: ühendan akulaadija ratta küljest lahti, süüde sisse, tooreklapp peale ja vajutan starteri nuppu - tulemuseks on ratta käivitumine.
akut eraldi laadima ei pea kuna seda teeb terve talv minu eest laadija ....


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 10:34
Postitas yeekim

Kui muidu on teema "LUKUS", siis selle topicu alla võiks tulla märge "KÄIVITUNUD" ja enam postitusi teha ei saa :wack:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 10:42
Postitas Arrokas

Kuldsed sõnad !!! (w)

Raiki kirjutas:

6lk. arutelu ja ikka pole käima saadud veel ? :wack:
mina kasutan sellist lahendit: ühendan akulaadija ratta küljest lahti, süüde sisse, tooreklapp peale ja vajutan starteri nuppu - tulemuseks on ratta käivitumine.
akut eraldi laadima ei pea kuna seda teeb terve talv minu eest laadija ....


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 13:05
Postitas yamu750
Raiki kirjutas:

6lk. arutelu ja ikka pole käima saadud veel ? :wack:
.

KÄIVITUNUD ammu juba :)

mehed on targale jutule saanud, miks teema kinni panna? :lol:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 13:16
Postitas Rekkamees
madjs kirjutas:
Tar kirjutas:

R1 foorumist korjasin mõtteid õlivahetuse teemal (konarlik tõlge inglise keelest):

...

Ning... tuld!

Peale igat toimingut võiks muidugi ka ühe õlle juua :D :bsmile:

Kas foorumis pole mitte keelatud seadusvastastele tegudele õhutamine? Kui iga toimingu vahel üks õlle juua, mismoodi sa, madjs, kavatsed siis "tuld anda"?


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 18 Mär 2009, 15:53
Postitas Hans
Rekkamees kirjutas:
madjs kirjutas:
Tar kirjutas:

R1 foorumist korjasin mõtteid õlivahetuse teemal (konarlik tõlge inglise keelest):

...

Ning... tuld!

Peale igat toimingut võiks muidugi ka ühe õlle juua :D :bsmile:

Kas foorumis pole mitte keelatud seadusvastastele tegudele õhutamine? Kui iga toimingu vahel üks õlle juua, mismoodi sa, madjs, kavatsed siis "tuld anda"?

Suitsule tuld... :roll:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 19 Mär 2009, 08:30
Postitas onusnooker

Väljas ca. 0kraadi... ok, iseasi kui ratas soojas seisab.

Mis point seda mootorit siis juba praegu on käivitada, kas ei peaks siis soojemaid ilmasi ootama ?


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 19 Mär 2009, 10:12
Postitas speedvana

võtan ükspäev ja hakkan kõiki ületalve seisnud asju käivitama, mootorsaag, muruniiduk, 2X tsikkel...ja juttu jätkub kauemaks :bsmile:


Re: Kuidas käivitad talvel seisnud tsikli?

Postitatud: 19 Mär 2009, 10:15
Postitas pahadeplaneet
onusnooker kirjutas:

Väljas ca. 0kraadi... ok, iseasi kui ratas soojas seisab.

Mis point seda mootorit siis juba praegu on käivitada, kas ei peaks siis soojemaid ilmasi ootama ?

Mis point üldse mootorratta omamisel on,põldu künnda ei saa ju. :roll: