Re: Jawa Robby
oldmoped kirjutas:uljasvaluvelg kirjutas:Minu Riga 8 läks aastal 1986 ...
Kust krt Sa vanale prototüüpmudelile näpud taha said???
Miilitsa võõrandatud sõidukite parklast.
Isal oli käpp sees!
oldmoped kirjutas:uljasvaluvelg kirjutas:Minu Riga 8 läks aastal 1986 ...
Kust krt Sa vanale prototüüpmudelile näpud taha said???
Miilitsa võõrandatud sõidukite parklast.
Isal oli käpp sees!
peitupaik kirjutas:Sa räägid sellest masinast mis su kasutaja pildil on ? Juhul kui sellest siis ma vb oskan midagi soovitada
mul samma mootor.
Sellest samast masinast jah. Anna siis mulle häid soovitusi Ise mõtlesin et panen ette 2 hammast suurema hammasratta, ehk siis 15 hambaga, praegune on 13 hambaga.
Viili sisselase, väljalase ära , suurem karpa koos kollektoriga(sul vist oli tehtud) .Ülekanne muidugi, mul on ees 16 hammast taga ma ei tea ei mäleta aga kindlasti väiksemat vaja ega sa ei tea kust saaks?Mingi jutt on, et ajus on ka piiraja, et võtad mingi juhtme ära siis jookseb rohkem, sõbra rolleril mõjus millel samma aju.Silkupea poolse sumpa kaela otsas on sees pool keevitus triip(tavaliselt), viili see kindlasti ära saad mineku paremaks.Ja kui sa tahad et sul silku peale jääks 50cc märge siis lase silku kellegil ära puurida 70cc ja osta 70cc kolvi komplekt sisse, soovitatav olkes siis 70cc silkupea ka panna muidu hakkab pähe ja klappidesse käima juhul, kui sa treipingis kolvi pead vähemaks ei võta, mingi 1m.
peitupaik kirjutas:viili sisse lase...
Viili küll mootorisse ei tohiks sisse lasta (panna).
Kontrolli oma õigekirja. Igas lauses on sul umbes 8 viga.
Mhhh kirjutas:peitupaik kirjutas:viili sisse lase...
Viili küll mootorisse ei tohiks sisse lasta (panna).
Kontrolli oma õigekirja. Igas lauses on sul umbes 8 viga.
??
peitupaik kirjutas:Viili sisselase, väljalase ära , suurem karpa koos kollektoriga(sul vist oli tehtud) .Ülekanne muidugi, mul on ees 16 hammast taga ma ei tea ei mäleta aga kindlasti väiksemat vaja ega sa ei tea kust saaks?Mingi jutt on, et ajus on ka piiraja, et võtad mingi juhtme ära siis jookseb rohkem, sõbra rolleril mõjus millel samma aju.Silkupea poolse sumpa kaela otsas on sees pool keevitus triip(tavaliselt), viili see kindlasti ära saad mineku paremaks.Ja kui sa tahad et sul silku peale jääks 50cc märge siis lase silku kellegil ära puurida 70cc ja osta 70cc kolvi komplekt sisse, soovitatav olkes siis 70cc silkupea ka panna muidu hakkab pähe ja klappidesse käima juhul, kui sa treipingis kolvi pead vähemaks ei võta, mingi 1m.
Inimene kes küsib, kuidas kiiremaks saada, ei oska mitte midagi mootoris viilida ega treida ning ka sinul, kes sa paistad olevat siin suurim õpetaja, ei ole need jutud ka eriti paigas. Targuta mõnevõrra vähem, mootori forsseerimine ei ole sedasi et viilin siit natuke, trein sealt veidi, lõikan ühe juhtme läbi ja ongi püss pill valmis.
Silindri läbimõõdu suurendamine on ainus asi, mida saaks teha mootorit lahti-kokku teha oskav inimene sest kolvi ostab ta poest ja silindri ka, või siis laseb suuremaks puurida. Igasugused muud modifikatsioonid nagu freesimised, treimised, lihvimised nõuavad juba isemõtlemist ja mõnedest asjadest aru saamist!
peitupaik kirjutas:Viili sisselase, väljalase ära , suurem karpa koos kollektoriga(sul vist oli tehtud) .Ülekanne muidugi, mul on ees 16 hammast taga ma ei tea ei mäleta aga kindlasti väiksemat vaja ega sa ei tea kust saaks?Mingi jutt on, et ajus on ka piiraja, et võtad mingi juhtme ära siis jookseb rohkem, sõbra rolleril mõjus millel samma aju.Silkupea poolse sumpa kaela otsas on sees pool keevitus triip(tavaliselt), viili see kindlasti ära saad mineku paremaks.Ja kui sa tahad et sul silku peale jääks 50cc märge siis lase silku kellegil ära puurida 70cc ja osta 70cc kolvi komplekt sisse, soovitatav olkes siis 70cc silkupea ka panna muidu hakkab pähe ja klappidesse käima juhul, kui sa treipingis kolvi pead vähemaks ei võta, mingi 1m.
Sisselase on tehtud aga väljalase jäi väikseks ikka peaks selle ka ära tegema. Ette suurema hammaka arvatavasti varsti saan ja taga on hammakas vahetatud ja andis palju juurde. Hammasratta sain ise nii et ostsin ilma aukudetta ja augud sai tehtud kuskil. Aga vb saad siis täpsemalt uurida mis juhe see selline oli ja kus täpsemalt? Sul ehk msn olemas? Saaks seal täpsemalt rääkida. Aitäh igaljuhul
Jawa Robbyl on tagumisel hammasratal keskel suur auk ja selle ümber neli väikest kui suur on selle suure augu diameeter??Teab keegi??
karu11 kirjutas:Jawa Robbyl on tagumisel hammasratal keskel suur auk ja selle ümber neli väikest kui suur on selle suure augu diameeter??Teab keegi??
Kuskil kunagi oli mul see kirjas küll aga enam ei tea kus see on. Kuid miks sa ise seda ära ei mõõda?
nbalive, palju siis praegu välja läheb ?
Qlts kirjutas:nbalive, palju siis praegu välja läheb ?
Praegu hea tahtmisejuures saab 80-85.
valgehiinlane kirjutas:NBAlive06 kirjutas:kui sissesõit saab tehtud siis tuleb ka õli vahetada . Aga asi selline mis õli oleks kõigeparem või mida tohiks kasutada?
peaks olema 10w40 või 15w40 vist?
sae 10w40
Tekkis väike küsimus. Kas on mõtet jawa robbyl vahetada CDI? Praegu on peal originaalis xianfeng (cdixf0601). On sellel piiraja või puudub?
Suht totter teema ma siit loen aga sõbrad tahavad omale mopeedi osta. Kas need jawad kannatavad kahekesi sõita? Kokku kaaluvad silmajärgi 130kg... Mootor veab kahte korraga 50km/h?
carvik kirjutas:Suht totter teema ma siit loen aga sõbrad tahavad omale mopeedi osta. Kas need jawad kannatavad kahekesi sõita? Kokku kaaluvad silmajärgi 130kg...
Mootor veab kahte korraga 50km/h?
Tühimass:80 kg
ma usun, et veab küll kahte inimest korraga 50km/h. Kuigi kogemused selle masinaga puuduvad, siis täpselt ei oska öelda. Postituse tegin pigem õige kaalu näitamiseks.
Tuleb välja, et nad üllatavad mind vist ise mingi imemasinaga. Ühesõnaga mina neile ratast vist valima ei hakkagi. Aga kokku kaalub noorpaar 110kg Ei tohiks probleemi olla.
No ei saa ma aru küll. Plämavad ja kritiseerivad ainult inimesed, kes pole omanud jawa robbyt ja tegelikult ei tea nendest midagi.
Isiklikult eelmine ratas oli mul jawa robby ning tegelikult on see väga 5 ratas. Väiksem hammasratas sai taha pandud ning liikus 75 km/h, tagatuulega ka 85 km/h. Ülekanne oligi nii palju normaalsem kui originaaliga, kuna originaaliga oleks startinud 2. käiguga ning otse pannud 4. käigu. Vahepealsetel käikudel polnud lihtsalt mõtet.
Ja muide kahekesi sõites vedas see mootor 130 kilo vabalt ära. Küll mingi 65-70 km/h aga probleemi küll polnud. Muidugi mitte igapäev kuskil linnas sõites kus pead kiirendama ja seisma jääma koguaeg, vaid maanteel küll väga normaalne.
Kel mingeid küsimusi veel võib PM mulle . Ärge palun uskuge neid lolle jutte, mida lihtsalt vihased mitteomajad ajavad. Kui pole masinat omanud, siis ärme palun targuta
.
See jutt ei saa õige olla.
Kui algandmed on järgmised (ideaalolukorras)
Masina tühikaal 90kg
Sõitjate kaal 130kg
Kiirus 18m/s=65km/H
Veeretakistus konf 0.01
Õhutakistus konf. 0.7 (jalgratta oma)
Esiosa pindala (koos sõitajaga) 0.85m3
Õhu tihedus 1.2041 (20 Celsius)
Siis veeretakistus tuleb 22N, õhutakistus 116N, ning vajalik võimsus( reaalne võimsus tagarattast, mitte mootori) liikumisel 138*18= u 2,5kw.
Seega, kui selle võrri mootor arendab 2,2 kw, siis sirgel teel tuulevaikse ilmaga pole võimalik nii kiiresti sõita nagu sina väidad, eriti kui siit veel maha võtta 10% (0,22 kw) ülekandekadusid.
Ma saan veeretakistuse jõuks 75 N.
Aga jah..Õhutakistuse jõud on 116 N (arvutus on siiski ligikaudne, praktikas võib asi teisiti olla).
Ning sellest tuleb, et võimsust vaja 3,4 kW (+ ülekandekaod).
// Arvutuste järgi saaks 2,2 kW'ga kiiruseks 55 km/h.
50-kilose inimese+masina massi puhul on tulemused sellised:
50 N
Õhutakistus jääb 116 N kanti.
Ning võimsust vaja 3 kW.
2,2 kW'ga saaks kiiruseks 60 km/h (ülekandekadusid ei arvestanud).
Nii et spidokad ilmselt valetavad. Mäest alla ning üksinda sõites ehk saab 70 sisse, mitte rohkem. Vabakäiguga ning järsema mäe puhul ehk õnnestub rohkem.
Mhhh kirjutas:Ma saan veeretakistuse jõuks 29,5 N *2 = 59 N (Guugeldamine andis rattadiameetriks 730 mm, raadius on järelikult 365 mm. Ning rattaid on 2, sellepärast korrutasin kahega).
Kas sa arvestasid selle sisse, et ühele rattale langeb u. 1/2 massi, mitte kogu mass. Seega mulle tundub, et seda ei pea kahega korrutama.
Arvestasin. Nojah, see käik oli tegelikult üleliia küll. Piisab kui jätan massi samaks (ei ole mõtet kahega alguses jagada ja siis korrutada vastust pärast).
See ratta diameeter on ka kuidagi kahtlane. Mis 730 mm d. juures on rehvi kõrgus?
Ei oska öelda.
Aga panin ikkagi mööda. R16 rehvid on sellel, kui ma nüüd ei eksi. Ehk siis 16 tolli - ~ 406 mm.
Seega tuleb hõõrdejõuks 106 N (220 kg kogumass)?
Valem on ju: F=(N*b)/r , b on koefitsent.
16 tolli küll, aga sinna on vaja juurde arvestada rehvi kõrgus. See info pole eriti kättesaadav, sellepärast seda valemit polegi mõtet kasutada.
Jap.
Robustselt võiks arvata, et 75 mm.
Muutsin hetkel oma arvutusi ning arvestasin, et ratta diameeter on 550 mm.
// Arvestasin 2,2 kW'ga kiiruse arvutamise puhul ka seda, et väiksemal kiirusel on õhutakistus väiksem (nii et need sai enne mul uuesti läbi arvutatud)
oman siis seda masinat. Hammakas on vahetad väiksema vastu ja ise kaalun kuskil 70kg. Masina top speed on 70-73 ja rohkem küll see välja ei lähe, olen korra mäest alla sõites 80 kätte saanud aga sellise kiiruse hoidmine on küll täielik mootori lõhkumine... . Kahekesi olen korduvalt sõitnud et siis masinal on kuskil 140kg peal ja siis on top speed 60-65.
Siis see kah et spidomeeter valetab 10km/h, vähemalt minul(GPSiga mõõdetud). Imelik ongi see et TÄPSELT 10km/h.
Nojah..Kui ta valetab 10km/h, siis ta klapibki arvutustega.
minu oma läheb kerge tagant tuulega 90 km/h välja, aga seda ka heal päeval. tavaliselt ikka 75-80, pöörded siis ka laes. Vajaks taha veel veidi pisemat hammakat ja asi oleks juba parem. Kahekesi (178 kg) jookseb välja kuskil 60-65 km/h ja 138 kg juures jookseb välja kuskil 75-80 km/h. Spidomeetri valetamise kohta veel ei tea eriti midagi, aga võtan ükspäev GPS'i ja proovin järele. Tahaks teada kas selle CDI vahetamine spordika vastu aitaks ka midagi. Võib-olla keegi teab selle kohta midagi või on vahetanud endal?
Kui sul praegu masin nii hästi lippab siis CDI vahetus ei anna sulle midagi(Selle mootori pöördemoment on kõige suurem 7000pöörde juures ja suurim võimsus on 9000pöörde juures)sest sinu masinal pole ju piirajast juttugi.
Vennal on Krossika välimusega Hiinakas ,kui algul saime siis 45oli täielik lagi(vaatamatta suurendatud silindri mahule)Ette sai pandud 17hambaga hammakas saime kiiruse 60peale,piiraja CDIis rohkem ei lasknud(CDI ise oli poole suurem ja pistik pruuni värvi)Peale CDI vahetust jäi kiirus saladuseks seier jooksis lihtsalt põhja(spido suurim number oli 60km/h).
Oma Jawa pionyril vahetasin esimest hammakat,tehase pooli oli 14hambaga(mootor karjus meeletult 50sel kiirusel)16ja 17kümnesel jäi jõudu väheks(kiirendusel andis tunda)mulle sobis kõige paremini 15hambaga jõudu jagub ja mootor suudab rahulikult liikuda kuni 60se kiirusega.
Kui suurt kiirust tahad arendada?Üle 100,selleks tuleb mootor 125cc vastu vahetada,siis tekib küsimus kuidas pidurid sellisel kiirusel hakkama saavad. Pealegi tuleb siis masin Mootorrattana registreerida(kui ARK üldse lubab) ja sõitjal peavad A kati load olema.
Soovid suuremat kiirust osta lihtsalt suurema kubatuuriga masin.
gen kirjutas:Kui sul praegu masin nii hästi lippab siis CDI vahetus ei anna sulle midagi(Selle mootori pöördemoment on kõige suurem 7000pöörde juures ja suurim võimsus on 9000pöörde juures)sest sinu masinal pole ju piirajast juttugi.
Vennal on Krossika välimusega Hiinakas ,kui algul saime siis 45oli täielik lagi(vaatamatta suurendatud silindri mahule)Ette sai pandud 17hambaga hammakas saime kiiruse 60peale,piiraja CDIis rohkem ei lasknud(CDI ise oli poole suurem ja pistik pruuni värvi)Peale CDI vahetust jäi kiirus saladuseks seier jooksis lihtsalt põhja(spido suurim number oli 60km/h).
Oma Jawa pionyril vahetasin esimest hammakat,tehase pooli oli 14hambaga(mootor karjus meeletult 50sel kiirusel)16ja 17kümnesel jäi jõudu väheks(kiirendusel andis tunda)mulle sobis kõige paremini 15hambaga jõudu jagub ja mootor suudab rahulikult liikuda kuni 60se kiirusega.
Kui suurt kiirust tahad arendada?Üle 100,selleks tuleb mootor 125cc vastu vahetada,siis tekib küsimus kuidas pidurid sellisel kiirusel hakkama saavad.
Pealegi tuleb siis masin Mootorrattana registreerida(kui ARK üldse lubab) ja sõitjal peavad A kati load olema.
Soovid suuremat kiirust osta lihtsalt suurema kubatuuriga masin.
CDI vahetus kiirendusele ei mõju kuidagi?
No mu masin tavalisel päeval läheb 75-80 välja ja auto spidoka järgi on see 70-75. Ilmselt peaks proovima ka esimest hammasratast vahetada suurema vastu ja vaatama mis saab.