4. leht 5-st
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 14 Juul 2009, 12:41
Postitas Krizto
Vidget kirjutas:mart545 kirjutas:Küsimus suurele ringile siis ja kõikidele füüsikutele kes seda teemat puudutanud on, ja muidugi ka kommentaarid arvutuste korrektsuses. Kui 1000-sel rattal mootor imeb õhku nt. 8000 rpm juures 4000 liitrit minutis, siis 125-ne 4-taktiline mootor imeb 500 liitrit minutis samade pöörete juures (2-taktiline aga seevastu 1000 liitrit). Suhe tuleb 8, tonnise ja 125-se vahel. Õhu sisse surumine nt 10 sentimeetrise raadiusega "lehtrist" on õhu tekitatav surve liikumisel nt. 130 km/h mõlemal rattal sama, kuid 125-ne tarvitab sellest kaheksa korda vähem. Mida arvata? Loomulikult ei too välja mingeid soonelisi, rulli keritud 5 meetriseid torusid.
Tänud kaasamõtlejatele. Saame koos selgusele.
Juhul kui tonnine bike, millel on näiteks 100kw saab sellel kiirusel juurde 1kw(lambist võetud number, tõenäoliselt on see oluliselt väiksem), siis on see 1% võimsusekasvu. Samal ajal võime lisada selle sama suurusjärgus 125ccm pillile 11kw*1,01=11,11kw......ehk siis 0,11kw võitu.
mart545 kirjutas:Millepärast sellel tonnisel võimsus suureneb?
Ram Air'st juttu mõlemal puhul
0,11kw võitu............................

Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 14 Juul 2009, 12:58
Postitas taimo_80
by Tuhkur » Mon Jul 13, 2009 23:26
Ka mina üritasin samalaadset porri kunagi teha "Elektriline turbo" MÕTTETU p*sk ütleks selle kohta, ära ürita. Pealegi pole see nn turbo, sest turbo töötab ju väljuvate gaaside pealt . Pigem on see kompressori laadne toode.
Aga siiski natuke mõtlemisainet ja inspiratsiooni sulle:
Muuseas on heitgaasidel töötav "turbo" tegelikult ülelaadia (supercharger) ja turbo (turbocharger). Lisaks on veel ka kompressor.
Algne turbo on selline http://www.atvonics.com/images/Benchblowerpic.jpg ja see töötab rihm ülekandega
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Juul 2009, 00:37
Postitas Martin.
christian kirjutas:madone kirjutas:Pmst. kui sa ei investeeri siklisse ca 30k silku, karpa, väljalaske jpm. näol siis ära isegi mitte unista 1hj võitu.
http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Ma ... rt=3112830
eelmine aasta maksis see kit 4500.- lisa sinna karpa (hinda ei oska öelda) ja vingemad summutid maksavad ca 5-6k (täissüsteem algusest lõpuni) Samas MHR või malossi pakkusid ka spets 125 cebarile tehtud summutit, vist oli ikka MHR oma (kuigi need pmst samad)
kokku ei tule kuidagi 30k 
Uurisin kunagi seda asja ja kõige mõtekam on hoopis osta cbr150'e (india pill) ülemine ots. Sellel on sama mootor mis cbr125r'il aint teine ülemine ots ja lisa kaks kilowatti. Ehk peaks kaks kilowatti võitma,eks muidugi tuleks karpasse suurem düüs ka panna või karpa vahetada. Lisaks sellele pidavat saama indias kõik võimalike tuuning juppe just sellele cbr150R'ile ja hinnad pidid olema väga odavad..reaalselt neid muidugi tellida vist pole võimalik (tuning juppe) aga 150'se silindri, kolvi ja silindripea peaks saama ehk?
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Juul 2009, 12:09
Postitas KIBU
Aga siiski natuke mõtlemisainet ja inspiratsiooni sulle:
[/quote]
Muuseas on heitgaasidel töötav "turbo" tegelikult ülelaadia (supercharger) ja turbo (turbocharger). Lisaks on veel ka kompressor.
Algne turbo on selline http://www.atvonics.com/images/Benchblowerpic.jpg ja see töötab rihm ülekandega[/quote]
kas siiski vastupidi pole? supercharger või blower või kompressor on väntvõllilt rihmaga või hammasratas ülekandega käitatav ja turbocarger e turbo on väljalaskegaaside poolt käitatav.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Juul 2009, 13:09
Postitas taimo_80
kas siiski vastupidi pole? supercharger või blower või kompressor on väntvõllilt rihmaga või hammasratas ülekandega käitatav ja turbocarger e turbo on väljalaskegaaside poolt käitatav.
Ise vaatsin kunagi ingliskeelset kataloogi, kus oli just nõnda nad välja toodud, kuid jah, eks teda ole igati moonutatud.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Juul 2009, 13:11
Postitas Martin.
KIBU kirjutas:
kas siiski vastupidi pole? supercharger või blower või kompressor on väntvõllilt rihmaga või hammasratas ülekandega käitatav ja turbocarger e turbo on väljalaskegaaside poolt käitatav.
täpselt. ja rihm/hammas ülekandega kompressorid siis ka kas roots(blower) või tsentrifugaal.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 14 Aug 2009, 22:19
Postitas Krizto
Mõtlesin, et annab teada, mida ma oma võrriga lõpuks tegin juhuks, kui mõni teine võrrimees peaks huvi tundma, niisiis
Ufoporno vol. 2 
http://tinypic.com/r/so6bnd/3
http://tinypic.com/r/29eq742/3
http://tinypic.com/r/2i9knlx/3
Nautigem suve kuniks seda veel on 
EDIT: Enne (originaalis) pigistas surmaga pooleks 130 km/h välja (ilma tuuleta), nüüd laseb 140 km/h välja ja pöörded on punases, ehk teisisõnu jõudu jääb ülegi
, kui kett välja venib, siis paneb 17 hambalise tähiku jälle ette ja vaatab, mida teeb 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 00:04
Postitas korke
10 kw tuli juurde ?
Minu hayabusal mis on 200hp+ on õhufiltri materjali oma 5x vähem ja kui filter välja võtta siis tuleb 1hp juurde.
Nüüd kui sa panid ulme suure traktori racing filtri siis arvad ,et roller hakkab sul kiiremini liikuma ja tuleb suur kogus hobuseid?
Aga nuh...üle kivide ja kändude ehk kunagi suudad miskit head ka ehitada 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 01:03
Postitas Martin.
tule taevas appi.. sellest tuli sul rohkem kilosid kui mingit kujutletavat lisajõudu.. Oleks võind siis normaalse mootorratta koonuka panna, veits väiksema? ega seegi midagi peale hääle suurt anna..
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 01:55
Postitas Panthera
Tatina ma tahtsin Jawat samamoodi tuunida 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 14:12
Postitas Krizto
Martin. kirjutas:tule taevas appi.. sellest tuli sul rohkem kilosid kui mingit kujutletavat lisajõudu.. Oleks võind siis normaalse mootorratta koonuka panna, veits väiksema? ega seegi midagi peale hääle suurt anna..
Ostsin kohe suure ära, kaalub +200 g rohkem, kui filterkast seda oli, kuid mul suht savi. Mida suurem koonukas seda parem ja talvel saan ma selle enda passati külge kruvida, ei midagi utoopilist 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 19:03
Postitas pahadeplaneet
passatil on juba elektri turbo peal 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 19:13
Postitas Krizto
pahadeplaneet kirjutas:passatil on juba elektri turbo peal 
Ei, sinna ma panin peale reaktiivmootori 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 19:30
Postitas Kalapea
Pane oma koerale nitro peale.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 19:37
Postitas pahadeplaneet
Krizto kirjutas:pahadeplaneet kirjutas:passatil on juba elektri turbo peal 
Ei, sinna ma panin peale reaktiivmootori 
Aga kuhu sa selle filtri siis sinna paned 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 20:34
Postitas Krizto
Teema muutub juba labaseks....
1) Ma ei ole iial väitnud, et tahan saada masinale 10/100+ kw võimsamaks teha
2) Sooviks oli karpal elu kergemaks teha
3) Praegu õige küttesegu ja jookseb 140 km/h välja, millega ma olen VÄGA rahul
Kellegil ehk nõuandeid, mida sumpaga teha? Heitgaaside väljalase on tänu katalüsaatorile ja Db sõeladele väike, ega hääl võiks kah pisut "mehelikum" olla (5 silku plekkida mingi valmis süsteemi eest oleks valus laks rahakotile) 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 21:15
Postitas Villem
Kat vahelt minema, teed uued torud ja püti. Vaata leegika silindripoolne ots ka üle, seal nagunii meetrine keevitusrant sees. Lased selle Dremeliga vms maha ja voolabki juba 5-10% paremini.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 23:29
Postitas Krizto
Aga kui ülevaatusele minek, mida ma siis teen, luban tehnoonule bocki nelipaki osta? 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 23:44
Postitas Villem
No sa võid ju vana püti ümbriselt E märgistuse võtta ja kui liiga vali siis topid metallist käsnad sisse, pesunuustikud vms.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 15 Aug 2009, 23:51
Postitas Martin.
Jäta vana pütt alles
üv ajaks vahetad ära.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 16 Aug 2009, 11:29
Postitas paarn
Krizto kirjutas:Teema muutub juba labaseks....
1) Ma ei ole iial väitnud, et tahan saada masinale 10/100+ kw võimsamaks teha
2) Sooviks oli karpal elu kergemaks teha
3) Praegu õige küttesegu ja jookseb 140 km/h välja, millega ma olen VÄGA rahul
Kellegil ehk nõuandeid, mida sumpaga teha? Heitgaaside väljalase on tänu katalüsaatorile ja Db sõeladele väike, ega hääl võiks kah pisut "mehelikum" olla (5 silku plekkida mingi valmis süsteemi eest oleks valus laks rahakotile) 
Ma annan sulle vähe nõu kuidas sul see asi natuke vähem rahakotile mõjuks.
Ürita nii teha, et originaalosasid ei muuda, tee vajalikud detailid ise, lase teha võid osta mõni teine asendusdetail. Et kui müüma hakkad, saad originaalseisukorra taastada. Hetkel oled sa oma ratta väärtust turul ainult vähendanud, kahjuks. Ufopornot ei taha keegi osta.
Teine asi on see, et mootori gaasijaotust muutes, vähendad kohe ka mootori ressurssi. Mida rohkem koormad, seda vähem kestab. Kui ostja teada saab, et mootorit on mingi isehakand mootorispetsid timminud, siis võib kindel olla, et mootori ressurss on vähenenud.
Kaalu kas oled nii jõukas, et võid väntvõlli, kepsu, kolvi, silindri vahetada, kui mootor peaks kokku jooksma, see oht on olemas.
Ma sinu asemel teeks neid uurimisi ja katsetusi mõne vähe s***ma ratta peal, siis ei ole nii kahju kui kokku jookseb.
Jõudu tehnika avastamisel!
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 16 Aug 2009, 14:32
Postitas Krizto
Ega mul pole plaanis oma võrrikest maha müüa, ostsin ta kasutatult paari veaga ja need tegin ise korda (elektrilised vead). Suhtun oma masinasse nagu mõnda vana vene võrri, mille kallal saan nokitseda ja pisut tehnikaalaselt targemaks. Tõenäoliselt jätan oma pilli nooremale põlvkonnale. Ega see maagiline 21 enam väga väga kaugel polegi, et endale gixxer tagumiku alla soetada 
EDIT: tundub, et server kustutas paar minu ja teiste kasutajate "posti" ära, niisiis tahan ma uuesti tänada kasutajaid Martin. ja Villem, kes andsid ASJALIKKE nõuandeid sumpa kohta 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 17 Aug 2009, 10:19
Postitas sang
Korralikult töötava sumpa ehitamine ei ole lapsemäng, et asi ka korralikult tööle hakkaks, on vaja ohtralt teadmisi ja oskusi. Rohkem häälte ei võrdu rohkemate hobujõududega.
Ja siis veel seda, et kui jätad sumpa "tuunimata", jätab ehk üks vanamutt okastraadi teele panemata. Ehk siis rohke lärmiga tänavatel sõitmine sulle sõpru juurde ei too. Hooli teistest ja sõida vaiksemalt.
NB: kas sa seoses uue filtriga karpas düüsid vahetasid, nõela asendit muutsid ja segukruvi üle reguleerisid? Kui ei, siis käob asi sul raudselt liiga lahjalt.
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 17 Aug 2009, 17:15
Postitas Krizto
sang kirjutas:
NB: kas sa seoses uue filtriga karpas düüsid vahetasid, nõela asendit muutsid ja segukruvi üle reguleerisid? Kui ei, siis käob asi sul raudselt liiga lahjalt.
Karpa regullisin paika ja laseb rohkem benssu peale, siiamaani pole probleeme olnud. Tahan sumpa elu kergemaks teha, lihtsalt lärmi pärast ma ka seda ei lõhu (erinevalt mõnedest kroomivendadest) 
Lisaks see "traktori" koonusfilter teeb mu masinaga imesid, palju erksam, kui varem ning tippkiirus paranes märgatavalt. 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 27 Aug 2009, 11:51
Postitas asixmer
optimaalne segu on 14,7kg õhku ja 1L bensiini, see on kuskil 1L bensiini ja 10 000L õhku
natuke mõtlemisainet "turbole" 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 23 Sept 2009, 20:06
Postitas kidd
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 23 Sept 2009, 20:40
Postitas korke
Huvitav oleks teada ,et kui palju ta voolu tarbib 
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 23 Sept 2009, 20:46
Postitas Oil-Cooled
Originaalne igliskeelne artikkel räägib asjast pikemalt. Nad mainivad ainult kütusesäästlikuse tõusu, mingist võimsusetõusust juttu pole.
Üks kommentaatoritest tabab asja hästi ära: "Mechanical forced induction extracts mechanical energy directly from the car. This system extracts mechanical energy, turns it into electricity (incurring a loss), and transforms it back into mechanical energy. Does someone want to explain to me how converting mechanical energy to electrical energy then back to mechanical is more efficient than a belt driven supercharger? Seems to me the original way is more efficient."
Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 23 Sept 2009, 20:47
Postitas Piipz
Natuke rohkem infot oleks võinud nii minut.ee kui ka originaalallika lehel olla.
Tootja ise on nii kütusesäästust kui ka võimsuse tõusust rääkinud. Muidugi võrreldud on tavalist mootorit VTES-ga, mitte turbomootorit. Aga siiski. Tulemused on päris head.
mõni normaalne link kasvõi.
Aga see vidin ise on muidu siin: http://www.cpowert.com/products/vtes.htm
Current small naturally aspirated Otto engine (<1.6l)
Applying VTES to a small capacity Otto engine results in up to 40% torque/performance enhancement with no CO2 penalty on NEDC.

ja veel
Alternatively, the extra torque can be used to downsize and downspeed to give up to 13% CO2 reduction without loss of performance*.
*Source SAE SETC-2003-32-0039

Re: Elektrooniline "Turbo"
Postitatud: 23 Sept 2009, 21:06
Postitas kidd
[quote="korke"]Huvitav oleks teada ,et kui palju ta voolu tarbib
quote]
http://www.cpowert.com/products/vtes.htm väidab
Current Draw – Idle 1.5 Amps
Current Draw – Acceleration 350 Amps
Current Draw – Steady State 220 Amps
350 A ja efekt ainult madalatel ja kesmistel pööretel... numaitea..
Positiivne on väidetav lagi puudumine. Koos tava turboga tööle oleks nagu miski point...
Priit