4. leht 4-st
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 24 Dets 2014, 15:32
Postitas Macintosh
XL1000 kirjutas:
Need jalgratta amordid on suht kehva kvaliteediga.Just amort ise.
See kahtlus tekkis ka mul endal.
Arvutasin vahepeal olemasoleva geomeetriaga nõuded üle, lähtusin eeldusest, et all on 12" ratas, amort kiige suhtes 90 kraadise nurga all ja koormatud käru max kaal on 80 kg ning vedrustamata mass 10 kg.
Sain tulemuseks, et vedru peaks olema ca 250lb. Kiire otsing andis tulemuseks, et pehmed (reguleeritavad) pitbike amordid on saadaval alates 200lb.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 24 Dets 2014, 15:34
Postitas franz125
Äkki kõlbaks Scania kabiiniamort koos õhkpadjaga.Tööle lähen siis võin mõõdud võtta.Nendel amortidel on keskel nö.tyhi koht kus ta amortiseerub kergelt.õhku võib pumbata vajaduse järgi.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 24 Dets 2014, 18:45
Postitas urmas66
franz125 kirjutas:Äkki kõlbaks Scania kabiiniamort koos õhkpadjaga.Tööle lähen siis võin mõõdud võtta.Nendel amortidel on keskel nö.tyhi koht kus ta amortiseerub kergelt.õhku võib pumbata vajaduse järgi.
Siis juba pigem istme õhkpadi ja amort,need eraldi saadaval.Kusjuures see istme amort on äkki suht paras ja neid on ka reguleeritavaid ja vedruga olemas.Nad tüütavad isegi lamavas asendis.Kabiini oma on kindlalt liiga tugev,kabiin kaalub üle 2 tonni.
Maci leitud pitbike oma ka ilmselt arvestatav variant.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 24 Dets 2014, 18:45
Postitas Bogser
Downhilli ratastel kasutatakse taga väga kvaliteetseid amorte (RockShox nt), iseasi, kas hind sobib.
Urmas
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 24 Dets 2014, 19:37
Postitas 426f
ratas millele käru vaja peaks olema HONDA NTV 650.Piduritega haagise lubatud mass 140 kg .Piduriteta haagise lubatud mass 140 kg
kui palju neid mehi on kes on nõus sõitma tsikliga millel on järel poolik roller
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 24 Dets 2014, 20:51
Postitas AzA
426f kirjutas:kui palju neid mehi on kes on nõus sõitma tsikliga millel on järel poolik roller
Loe teema läbi, saad teada.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 24 Dets 2014, 22:45
Postitas Tort
Macintosh kirjutas:XL1000 kirjutas:
Need jalgratta amordid on suht kehva kvaliteediga.Just amort ise.
See kahtlus tekkis ka mul endal.
Olge nüüd. Downhilli amordid saavad hellalt valu ja ei lagune kuskile. Sama kvaliteet krossiamortidega pmst aga teisele massile. Mingit noname coca-cola reklaamratta tagaVEDRU (mitte amorti) ei ole muidugi mõtet vaadata.
Aga sellegipoolest pigem teeks enne arvutused ja läheks ATV (või pitbike)amordiga kui numbrid soosivad.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 08:51
Postitas p6rguline
Oluline oleks, et sel amordil, mis lõpuks sõelale jääks oleks nö. esimene ots pehme. Ma nimelt ei kujuta eriti ette mis tunne see olla võib kui pooltühi käru taga tantsima hakkab. Arendustöö käigus võiks ka mõelda sellisele rumalusele, et lisada pehmele vedrule jäigem, mis hakkab tööle siis kui pehmem on oma töö lõpetanud (läbilöögi puksi asemele või nii). Sellesse kaalu ilmselt progresseeruvaid ei leia. Kui leiab, siis muidugi on hind vastav. Ka jalgrataste tuunimise osad lähevad ühest punktist edasi kalliks.
Cruiserite kahvlites olen näinud kasutusel mingeid klapi vedrusid meenutavaid jäikasid vedrusid
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 09:51
Postitas urmas66
Tort kirjutas:Macintosh kirjutas:XL1000 kirjutas:
Need jalgratta amordid on suht kehva kvaliteediga.Just amort ise.
See kahtlus tekkis ka mul endal.
Olge nüüd. Downhilli amordid saavad hellalt valu ja ei lagune kuskile. Sama kvaliteet krossiamortidega pmst aga teisele massile. Mingit noname coca-cola reklaamratta tagaVEDRU (mitte amorti) ei ole muidugi mõtet vaadata.
Aga sellegipoolest pigem teeks enne arvutused ja läheks ATV (või pitbike)amordiga kui numbrid soosivad.
Ma pidasngi silmas seda pakutud 7 £ amorti.Korralikud amordid maksavad ka jalgrattale 300-500€.Loomulikult need on liigagi head,aga hind ei ole ilmselt see,mida oodatakse.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 10:23
Postitas Tort
Linki ei vaadanud aga tõsi, selle raha eest ei saa simmereidki ju 
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 13:27
Postitas tarmoel
Valmis lahendustest sobiks vast nõuka aegse rolleri (nt. Vjatka) esivedrustus koos rattaga. Vedrude, amortide jäikusest saab rääkida siis, kui asi juba katsejärgus.
Päikest!
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 14:20
Postitas pühak
tarmoel kirjutas:Valmis lahendustest sobiks vast nõuka aegse rolleri (nt. Vjatka) esivedrustus koos rattaga. Vedrude, amortide jäikusest saab rääkida siis, kui asi juba katsejärgus.
Päikest!
Ise mõtlesin korra Riga mopeedi tagakiige ja amortide peale. Seal max koormus, millega arvestatud, on kuskil sadakond kilo. Aga viskasin selle mõtte kõrvale, kuna koormamata vene amort oma olematust kandevõimest hoolimata paneb asja hüppama. Lisaks on selle konstruktsioon ikka suhteliselt ruuminõudev. Niisamuti minu meelest ka Vjatka oma. Kui üherattaline käru teha, siis mingi kvaliteet ja kompaktsus võiks ikka olla.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 14:23
Postitas 426f
suvaline tagumine hiina rolleri amort käib küll
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 14:32
Postitas Macintosh
XL1000 kirjutas:
Ma pidasngi silmas seda pakutud 7 £ amorti.Korralikud amordid maksavad ka jalgrattale 300-500€.Loomulikult need on liigagi head,aga hind ei ole ilmselt see,mida oodatakse.
Ma ei pidanud silmas mitte SEDA amorti vaid jalgratta amaorti kui sellist, viide oli illustratiivne ja esimene, mis tehniliste näitajate osas klappis vajadusega.
p6rguline kirjutas:Oluline oleks, et sel amordil, mis lõpuks sõelale jääks oleks nö. esimene ots pehme. Ma nimelt ei kujuta eriti ette mis tunne see olla võib kui pooltühi käru taga tantsima hakkab. Arendustöö käigus võiks ka mõelda sellisele rumalusele, et lisada pehmele vedrule jäigem, mis hakkab tööle siis kui pehmem on oma töö lõpetanud (läbilöögi puksi asemele või nii). Sellesse kaalu ilmselt progresseeruvaid ei leia. Kui leiab, siis muidugi on hind vastav.
Mehed, ärge üle mõelge. Käru on ikka mõeldud pagasi veoksja mitte tühjalt poosetamiseks. Kui pidev vajadus tühja käruga liiklemise järgi tekib, siis ostad endale sobiva amordi või paned paar veekanistrid ballaatiks sisse. Pikkused ja kinnitused on satandartsed. Natuke otsides sain teada, et sellised "nutikad" amordid mis enda vastavalt koormusele kohandavad maksavad suurusjärgus 500€.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 14:53
Postitas 426f
ei ole mõtet peast ogaraks selle amordi mõtlemisega minna.1 rattalise käruga vaevalt keegi ringrajale sõitma satub.matkale minnes on kärus telk,riided ja muu kola koos söögi ja joogiga ehk siis käru kaalu muudab söök ja jook.päris tühjana on käru siis kui enne matka sõita garaazi juurest kodu ukse ette ja rolleri amort on piisav
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 16:33
Postitas urmas66
426f kirjutas:ei ole mõtet peast ogaraks selle amordi mõtlemisega minna.1 rattalise käruga vaevalt keegi ringrajale sõitma satub.matkale minnes on kärus telk,riided ja muu kola koos söögi ja joogiga ehk siis käru kaalu muudab söök ja jook.päris tühjana on käru siis kui enne matka sõita garaazi juurest kodu ukse ette ja rolleri amort on piisav
Rolleri amort on ilmselgelt liiga jäiga vedruga ja liga tugeva amordiga,ehk sinna mitte kõlblik
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 23:17
Postitas Macintosh
Ka kirjutasin paar posti tagasi, et vajalik vedru jäikus on plaanitud geomeetriaga vahemikus 250-300 lbs/in. Tõenäoliselt mõni rolleri esiamort sobiks aga ma pole suutnud leida infot nende jäikuse kohta.
Alloleval pildil toodu on 125 Vespa esiamort...

Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 25 Dets 2014, 23:30
Postitas pühak
Võibolla mõni auto pumbatav amort, kui kellelgi kange tahtmine vedrustuse jäikust reguleerida? Survet ülespoole saab kas käsipumbaga või bentsujaamas. Survet alla saab igal pool lasta.
Pole proovinud, aga mõni piisavalt jäik gaasiamort ilma vedruta ajab ka äkki asja ära?
Auto amortide suurim häda on, et need on pikavõitu.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 26 Dets 2014, 02:15
Postitas Bastard
Sellise kaaluga asjale võiks äkki proovida downhill ratta amorti. Amort ise võib isegi surnud olla, peaasi, et natuke kinni peab.
Chain addicts netifoorumisse (foorum.freedown.ee) teema tehes leiab vast ka vastava asja mõistliku hinnaga.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 26 Dets 2014, 13:51
Postitas Säga
Bastard kirjutas:Sellise kaaluga asjale võiks äkki proovida downhill ratta amorti. Amort ise võib isegi surnud olla, peaasi, et natuke kinni peab.
Chain addicts netifoorumisse (foorum.freedown.ee) teema tehes leiab vast ka vastava asja mõistliku hinnaga.
downhilli ratta amort ajab hinna liiga kalliks.... kogu see muu s**t, on oluliselt odavam, kui korralik downhilli amort.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 28 Dets 2014, 21:45
Postitas urmas66
Need inglaste haagised http://www.mono-trail.co.uk/motorcycle- ... -news.html on tehtud väga kerge ja lihtsa raami ehitusega ja ega tugevamat pole vajagi.
Vedrustus ka jälle ilma amordita,aga vist mingi kummist torsioon nagu ma kuskilt lugesin,aga enam ei leia seda kohta üles.

Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 28 Dets 2014, 21:50
Postitas urmas66
Seal lehel ka seadusandlus UK-s,mis laseb sellise haakega sõita põhimõtteliselt ainult kas 80km/h tavateedel või 96km/h kiirteel.
http://www.mono-trail.co.uk/single-whee ... r-law.html
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 29 Dets 2014, 16:16
Postitas Macintosh
XL1000 kirjutas:Need inglaste haagised http://www.mono-trail.co.uk/motorcycle- ... -news.html on tehtud väga kerge ja lihtsa raami ehitusega ja ega tugevamat pole vajagi.
Vedrustus ka jälle ilma amordita,aga vist mingi kummist torsioon nagu ma kuskilt lugesin,aga enam ei leia seda kohta üles.
Jah, neil on tõesti torsioonil töötav "kummiamort". Kasutatatkse laialdaselt nii tööstuses, kui ka liiklusvahendites.
Niiplaju, kui ma erinevatest kohtadest lugenud olen, siis selle kohta liiga palju häid sõnu ei lausuta.
Aga kompaktne on ta küll. Valmistamise poolelt on vaid marginaalselt lihtsam, kui keedveruga amortisaator.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 29 Dets 2014, 19:24
Postitas urmas66
Ma ei leia,et seda torsiooni peaks kaaluma variandina,vaid seda,et ilma amordita see vedrustus, nii ameeriklastel kui inglastel.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 29 Dets 2014, 23:26
Postitas pühak
Soovitan torsiooni küll ära unustada. Mul võrdlusmoment auto haagistelt. Enda omad lehtvedrudega, mis pole ka nüüd kuskilt otsast sõiduomaduste etalon, aga võrreldes torsiooniga on suisa sportlikud. Viimasega hüpleb haagis tühjalt ikka koledal kombel. Kui olen mõnel korral võõra haagisega sõitnud, millel see kummipulkadega torsioonvedrustus, siis ebatasase tee peal näeb peeglist kenasti, et käru rattad rohkem õhus, kui maas.
Kummipulkadega torsioonvedrustust kasutatakse ainult tema lihtsuse ja odavuse pärast. Ehk liikuvaid osi vähe, sillatala saab haagise põhja külge kinni kruvida ja amorte pole ka vaja. Ega need vist eriti midagi parandada ka ei suudaks, kuna torsiooni käik suhteliselt lühike.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 30 Dets 2014, 09:41
Postitas urmas66
pühak kirjutas:Soovitan torsiooni küll ära unustada. Mul võrdlusmoment auto haagistelt. Enda omad lehtvedrudega, mis pole ka nüüd kuskilt otsast sõiduomaduste etalon, aga võrreldes torsiooniga on suisa sportlikud. Viimasega hüpleb haagis tühjalt ikka koledal kombel. Kui olen mõnel korral võõra haagisega sõitnud, millel see kummipulkadega torsioonvedrustus, siis ebatasase tee peal näeb peeglist kenasti, et käru rattad rohkem õhus, kui maas.
Kummipulkadega torsioonvedrustust kasutatakse ainult tema lihtsuse ja odavuse pärast. Ehk liikuvaid osi vähe, sillatala saab haagise põhja külge kinni kruvida ja amorte pole ka vaja. Ega need vist eriti midagi parandada ka ei suudaks, kuna torsiooni käik suhteliselt lühike.
Ma olen sinuga täiesti nõus,et see torsioon ei kõlba kuskile.Kerghaagise teemas mainisin sedaa ka ja omal on lehtvedrudega haage.Lihtsalt paneb imestama,et kahel nö tootjal(üks USA ja teine UK)on haagised ilma amordita.Ilmselt seal arvestatud ikka siledamate teedega,sest teisiti ei ole see mõistetav.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 30 Dets 2014, 11:54
Postitas franz125
Kas mitte speedway ratastel ees samaseid kummilinte ei kasutata?Seal ju töötavad .Amortidest ei tea.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 09 Jaan 2015, 22:24
Postitas urmas66
Käisin eile ühes töökojas ja seal pandi veokale külge tööriistakasti,mis minu arust sobiks ideaalselt ka sellele nö raamiga haagisele.Neid on mahuga 29--39-77,5-119 ja154L.Tugevad ja lukustatavad.
Suurimad näiteks:
Mõõdud on selles asendis nagu nad pildil,selle haagise peale sobiks ilmselt kaan ülespidi.
Selline on mõõtudega Laius 830 ,Kõrgus 500,Sügavus 470,maht 119L kaal 12kg.letihind 199€

Selline 1030x500x480 maht 154L kaal 15kg letihind 214€

Neid on muidugi veel mitmetelt tootjatelt,aga need olid saadaval Baltiautoosades.
Re: Üherattaline haagis?
Postitatud: 04 Mär 2015, 21:38
Postitas stev666