Rumalad küsimused 2

Siia saad panna (naljakaid/huvitavaid) linke, pilte, jutte jne. mida teistel oleks kah huvitav vaadata ning mis ei lähe otseselt teiste teemade alla...

Moderaator: Moded


vanalendur
Postitusi: 522
Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
Tsikkel: D Monster
Asukoht: Tartu/Riia
Tänanud: 78 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas vanalendur »

ranel kirjutas:

Kui teha ce ja d kat load, kas siis pääseb ühe teooria eksamiga või tuleb ka kaks eraldi teooria eksamit teha?

Looda sa. Tegin veel maanteeametis samal päeval neid. Kõigepealt üks, väike paus ja kohe teine otsa. Mingid lisaküsimused on natuke erinevad aga põhi värk samast pangast.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Ma ei tea, kuidas praegu on, aga siis, 20 aastat tagasi, oli C ja E kategooria test sama. Üldse oli toona 3 testivarianti, A ja B oli sama test, kus küsimusi vähem oli, siis oli C test ja D test. Kes lihtsalt E-d tahtis juurde teha, tegi C testi ja sõiduga näitas, milleks ta võimeline on. Toona oli erinevus selles, et E oli omaette kategooria, nüüd on BE CE ja DE.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kaimex »

Ega tegelikult on a ja b kategooria küsimused ka 90+% samad. Visiiri küsimused ja paar muud on veel juures. Aga saab jälle riigile pappi küsida...


Begemot
Postitusi: 176
Liitunud: 24 Dets 2008, 11:37
Tsikkel: suzuki Bandit
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Begemot »

pühak kirjutas:

Ma ei tea, kuidas praegu on, aga siis, 20 aastat tagasi, oli C ja E kategooria test sama. Üldse oli toona 3 testivarianti, A ja B oli sama test, kus küsimusi vähem oli, siis oli C test ja D test. Kes lihtsalt E-d tahtis juurde teha, tegi C testi ja sõiduga näitas, milleks ta võimeline on. Toona oli erinevus selles, et E oli omaette kategooria, nüüd on BE CE ja DE.

Kas sinu ajal ei olnud ka nii,et eksam Kehtis aasta. Tegid B aasta jooksul A saamiseks ainuld sõit.
10 aastad tagasi tegin E. Kuu aega hiljem A kategorja jaoks autokool + kirjalik eksam +sõit.

Ma ei karda kuradit, olen põrgu Jüriga juttu rääkinud.
Kasutaja avatar

torupill
Postitusi: 117
Liitunud: 20 Mai 2009, 21:44
Tsikkel: MGv50
Asukoht: Tallinn - Kassisaba

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas torupill »

Kõigi kategooriate teooriaküsimused on 90% samad. A,C ja D kategooria testis on igas ca. 5 küsimust konkreetse kat-i kohta. Seisuga 2013 esimene poolaasta.

twist the throttle and it all makes sense...
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Begemot kirjutas:
pühak kirjutas:
Spoiler

Ma ei tea, kuidas praegu on, aga siis, 20 aastat tagasi, oli C ja E kategooria test sama. Üldse oli toona 3 testivarianti, A ja B oli sama test, kus küsimusi vähem oli, siis oli C test ja D test. Kes lihtsalt E-d tahtis juurde teha, tegi C testi ja sõiduga näitas, milleks ta võimeline on. Toona oli erinevus selles, et E oli omaette kategooria, nüüd on BE CE ja DE.

Kas sinu ajal ei olnud ka nii,et eksam Kehtis aasta. Tegid B aasta jooksul A saamiseks ainuld sõit.
10 aastad tagasi tegin E. Kuu aega hiljem A kategorja jaoks autokool + kirjalik eksam +sõit.

Ei mäleta enam. Seda mäletan küll, et kõrgema kategooria jaoks pidi igal juhul teooriaeksami tegema, isegi, kui test sama oli. Allapoole mingi aeg kindlasti kehtis, aga kui kaua, seda enam ei mäleta. Millalgi 90-datel muutusid seadused nii kiiresti, et isegi autokoolide õpetajad ei püsinud alati ree peal, politseinikest ja tavakodanikest rääkimata. :mrgreen:

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

TPB
Mode
Postitusi: 248
Liitunud: 22 Mai 2015, 22:07
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas TPB »

Kas siklil peavad olema porikad? Ülevaatusel? Tänaval?

Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas poison »

jah, ja vihmaga tahad ise, et need peal oleksid

Kasutaja avatar

TPB
Mode
Postitusi: 248
Liitunud: 22 Mai 2015, 22:07
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas TPB »

mõni mees ei saa ilma meetrise tuuleklaasi ja istmesoojenduseta ka sõita, jätaks selle osa diskussioonist välja, mind huvitab ülevaatus ja liikluspolitsei, kas porikas peab olema ja kes defineerib milline on "piisav"


lermo
Postitusi: 494
Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 14 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas lermo »

Määrus nr 42 seda otaeselt ei sätesta, küll aga ütleb: 
(3) Käesoleva määruse lisades 1, 2 ja 3 toodud nõuetes käsitlemata juhtudel või, kui käesoleva määruse lisades 1, 2 ja 3 puuduvad nõuded sõiduki osadele, seadmetele või süsteemidele, tuleb lähtuda ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni Viini 1968. a „Teeliikluse konventsioonist” või autoehituse üldpraktikast. Sõidukid peavad olema ehitatud ja varustatud selliselt, et oleks tagatud liikluses osalejate turvalisus ning liiklusohutuse ja keskkonnakaitse kõrge tase.
Ning lisaks vist miski asi kusagil keelas ka omavolilise ümberehituse, mida saaks rakendada. Aga mul oma rattaga pole ei ülevaatusel ega politsei poolt teemat tõstatatud.

TPB kirjutas:

Kas siklil peavad olema porikad? Ülevaatusel? Tänaval?

M: BMW R45 '81
M: Honda FT500 Cafe-racer '84
Tel: 53453529
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 2192
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: Ducati SFV4S
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas puna »

Tagumise porika kohta bikelisel ei ole eesti ega soome ülevaatus poolt sõnagi maininud ja ei ole seda ka politsei teinud esimese kohta isiklik info puudub


reimps

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas reimps »

Tagumine tundub ka ÜV-meeste jaoks "optional" lisa olevat, ei ole probleemi tekitatud. Küll aga tahetakse, et esimene oleks küljes, ilmselt sellepärast, et see on raudselt tehasest külge pandud ja vähemalt TÜV ajal peab ratas olema võimalikult komplektne. Pealegi ilma esiporikata on ikka suht s**t sõita, aga noh, kuidas kellelegi. Aga eks proovitagu ise, pärast esimesi vihmaseid ilmasid läheb see porikas kibekähku külge tagasi.

Kasutaja avatar

TPB
Mode
Postitusi: 248
Liitunud: 22 Mai 2015, 22:07
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas TPB »

mõistan mõistan, pori kinni pidamiseks aga ei pea olema päris Indian Chiefi stiilis kolakas, pmst misiganes porikas on "porikas", pole siis ilmselt teema kui suur täpselt esiporikas on


reimps

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas reimps »

Täpselt, keegi ei keela porikat rappida ja lühemaks teha. Iseasi, et lihtne on asja per*e keerata lihtsalt ja porikas kaotab oma funktsiooni.


kalleu
Postitusi: 485
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kalleu »

Kumb on tõenäolisem variant - kas Piipz on biker.ee reklaampinnad googlele edukalt maha müünud (jumala eest, et see nii oleks) või olen mina omale miski pahalase arvutisse saanud, kes kõik võimalikud foorumi vabad nurgad fc-moto.de reklaamidega täidab :shock:

Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 810
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kaimex »

kalleu kirjutas:

Kumb on tõenäolisem variant - kas Piipz on biker.ee reklaampinnad googlele edukalt maha müünud (jumala eest, et see nii oleks) või olen mina omale miski pahalase arvutisse saanud, kes kõik võimalikud foorumi vabad nurgad fc-moto.de reklaamidega täidab :shock:

Mul on kõik nii nagu peab. Võta endale adblocker vms...

Kasutaja avatar

martin727
Postitusi: 91
Liitunud: 11 Jaan 2015, 18:13
Tsikkel: Hayabusa
Asukoht: Rautalampi
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas martin727 »

kalleu kirjutas:

Kumb on tõenäolisem variant - kas Piipz on biker.ee reklaampinnad googlele edukalt maha müünud (jumala eest, et see nii oleks) või olen mina omale miski pahalase arvutisse saanud, kes kõik võimalikud foorumi vabad nurgad fc-moto.de reklaamidega täidab :shock:

Mul on tabletti peal kõik ok, moblas aga samamoodi need reklaamid. Browser mõlemas sama ja mingit ad-blockerit eraldi pole installinud.

ÄmSee Raatalampi- "TULUKEE MUKKAA, EE MENE AIKANNO HUKKAA"
...mitte nagu need tänapäeva noored, kelle ainuke musklitrenn on arvutihiire liigutamine ja pakk paberit printerisse tõsta tekitab juba eluaegse seljavigastuse...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7415
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1095 korda
Tänatud: 1117 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

kalleu kirjutas:

Kumb on tõenäolisem variant - kas Piipz on biker.ee reklaampinnad googlele edukalt maha müünud (jumala eest, et see nii oleks) või olen mina omale miski pahalase arvutisse saanud, kes kõik võimalikud foorumi vabad nurgad fc-moto.de reklaamidega täidab :shock:

Ei ole mingit pahalast. Google reklaamid on.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

kalleu
Postitusi: 485
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kalleu »

kaimex kirjutas:

Võta endale adblocker vms...

Biker.ee on ainuke sait, kus mul adblocker igas brauseris keelatud on. Selline põhimõtte värk :bsmile:


andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas andrias »

Küsimus. Aru ma ei saa mis karburaator on peale installeeritud. Paistab lihtne ebay kaup aga ei suuda leida ega selgust saada.
Videos 4:44

Tänan

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6767
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: XV1900
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 693 korda
Tänatud: 455 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas yeekim »

andrias kirjutas:

Küsimus. Aru ma ei saa mis karburaator on peale installeeritud. Paistab lihtne ebay kaup aga ei suuda leida ega selgust saada.
Videos 4:44

Tänan

AERO carb
https://www.google.ee/search?q=AERO+car ... 40&bih=800

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2409
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Tsikkel: FLTRXS
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 25 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas kris. »

Räägitakse, et müügis olla nähtud nahahoolduseks mõeldud ja mesilasvaha kaasabil valmistet vahendit, millele lisatud ka natuke musta pigmentit ning mis seetõttu eriti hästi just musta värvi naha hooldamiseks sobivat.
On keegi pealinna kandis midagi sellist trehvanud - võiks ka teistele kuulutada.

terv
Kris.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Kui palju Webasto voolu võtab (diiselmootoriga masin).
Peaks veel ära märkima, et lisaks mootorisoojendusele keerab ta ka salongipuhuri tööle, ventilaatori voolutarvet on ainult raske välja mõelda.
Lihtslat huvitav oleks teada, kui palju kannatab 95Ah akuga seda maksimaalselt kedrata, äkki keegi on umbes arvutanud.

Nädalavahetusel -15 kraadiga käis umbes 10 minutit ja siis läks aku kotti aga see, tuli välja, oli hoopis vana aku viga, nüüd on uus aku juba sees.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2669
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 192 korda
Tänatud: 406 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Allarr
Toetajaliige
Postitusi: 117
Liitunud: 09 Aug 2007, 10:28
Tsikkel: R 1200 GSA
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Allarr »

Piipz kirjutas:

Kui palju Webasto voolu võtab (diiselmootoriga masin).
Peaks veel ära märkima, et lisaks mootorisoojendusele keerab ta ka salongipuhuri tööle, ventilaatori voolutarvet on ainult raske välja mõelda.
Lihtslat huvitav oleks teada, kui palju kannatab 95Ah akuga seda maksimaalselt kedrata, äkki keegi on umbes arvutanud.

Nädalavahetusel -15 kraadiga käis umbes 10 minutit ja siis läks aku kotti aga see, tuli välja, oli hoopis vana aku viga, nüüd on uus aku juba sees.

Põhimõtteliselt on neil asjadel alapinge kaitse peal. Kui pinge langeb lülitab soojendi ennast välja, jättes piisavalt voolu auto käivitamiseks.

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 367 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Nojah eks ta endaarust vist jättiski, kuid aku ise oli kottis ja ei olnud piisavalt enam käivitusvoolu diisli jaoks, seda eriti praeguse külmaga.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

eeldusel, et webasto on 50W ja salongi puhuri mootor 1. astmes 30W, läheb 95Ah täiesti laetud aku täielikuks tühjenemiseks umbes 14h.
See kehtib juhul, kui puhuri mootorit juhitakse elektrooniliselt. Takistitega juhtimisel läheb soojusena takisteil veel lisaks energiat kaotsi.
Kõik eeldused rikub ära see, et aku pole täis, on vana ning webasto pingekaitse rakendub teadmata ajal. Seega pole võimalik tegelikku käiamisaega arvutada.

Palju aku pinge 1h peale sõidust tulekut on? või veel parem, enne hommikust kero tööle panekut?

Piipz kirjutas:

Kui palju Webasto voolu võtab (diiselmootoriga masin).
Peaks veel ära märkima, et lisaks mootorisoojendusele keerab ta ka salongipuhuri tööle, ventilaatori voolutarvet on ainult raske välja mõelda.
Lihtslat huvitav oleks teada, kui palju kannatab 95Ah akuga seda maksimaalselt kedrata, äkki keegi on umbes arvutanud.

Nädalavahetusel -15 kraadiga käis umbes 10 minutit ja siis läks aku kotti aga see, tuli välja, oli hoopis vana aku viga, nüüd on uus aku juba sees.

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1825
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 221 korda
Tänatud: 90 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas pühak »

Mul Eberspächer, aga kuna tööpõhimõtted samad, siis peaks voolutarve ka ligilähedane olema.
Passisin kunagi Helsinki sadamas pool ööd ja kero undas pea kogu aeg. Siis teatati, et ilmaolude tõttu lükkub väljumine veelgi edasi ja kes enam passida ei viitsi, võib Viking Line kulul hotelli magama minna. Hommikul hotelli ees läks auto veel kenasti käima, aga natuke oli juba starterihäälest kuulda, et voolu tavapärasest vähem alles jäänud. Kuna laevas oli soe, siis Tallinnas läks nii ehk naa poolest pöördest.

Seega, arvutand pole, aga praktika kogemuse järgi oli 100ah akuga 5h, kui mälu ei peta. Asjaga tegelevad inimesed on soovitanud mitte üle 2h ilma vahepeal sõitmata või akut laadimata. Ja et kui sellest kinni pead, siis tuleb pärast sama palju sõita, kui kerot oled kasutanud. Laadijaga majandades vaatad muidugi laadimise järgi.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mella »

Webasti specid ei anna küll mingit alapingekaitset, mis starterile veel meeldida võiks.
Pingevahemik 9,5..15V. No 9.5 peal ei tõmba küll ühelgi masinal starter ;)
Või siis on see piirik kõrgemal ja juhendis kirjeldamata. Tühjaks akuks loetakse juba 10,5V peal ja alla 12,4 V peaks akut laadima.

Allarr kirjutas:

Põhimõtteliselt on neil asjadel alapinge kaitse peal. Kui pinge langeb lülitab soojendi ennast välja, jättes piisavalt voolu auto käivitamiseks.

Kasutaja avatar

StreetMoto
Kaupmees
Postitusi: 2462
Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas StreetMoto »

Piipz kirjutas:

Kui palju Webasto voolu võtab (diiselmootoriga masin). Lihtslat huvitav oleks teada, kui palju kannatab 95Ah akuga seda maksimaalselt kedrata, äkki keegi on umbes arvutanud.

Arvutada on raske, sest aku enda konditsioon võib muuta tulemust terve suurusjärgu jagu. Mina ütlen kogemusest, et mul Traficu peal olles 3a vana 80Ah akuga kannatab kuni 2h jutti kütta, siis peale seda läheb veel käima. Mingit tõsiseltvõetavat pinge kukkumise kaitset mina oma Webastol tuvastanud ei ole. Käib täpselt niikaua kuniks akut jagub ja kui Webasto särtsupuudusel juba lõpetab, siis maksimaalselt süttivad süüte sissekeeramisel armatuurituled ja võtit starteriasendisse keerates pimeneb kogu süsteem.

Kunagi külmal võistluspäeval istusin iga Supermoto sõidu vahel autos ja soojendasin end sedasi. Ja õhtul käisin Riia raja ääres krokodille nurumas. Peale seda pole tahtnud üle paari 30 minutilise tsükli Webastot kedrata, parem hoian mootori tiksumas kasvõi terve päeva :-)

StreetMotos jätkuvalt soodsad tehingud: Castrol - Elf - Michelin - Bridgestone - Maxxis - Dunlop - D.I.D - JT + iga päev online tellimused erinevatesse Euroopa ladudesse

Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
Suletud

Mine “Ajaviiteks...”