1. leht 2-st

Automaat vs. manual käigukast

Postitatud: 14 Dets 2016, 22:15
Postitas Vint

Miks paljud inimesed, tahavad just atm.kastiga autot, olgugi et sellisega teele jäämise võimalus on palju suurem? :-|||


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Dets 2016, 22:56
Postitas tazavi

kütuse lõppemisel teepealejäämise tõenäosus on suurem. üleüldse iga auto võib katki minna, aga alati on olemas selised head ettevõtted kes sind viivad punkti B ja auto ise remonti. Mugavus maksab.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Dets 2016, 23:07
Postitas JAWAmees
Vint kirjutas:

Miks paljud inimesed, tahavad just atm.kastiga autot, olgugi et sellisega teele jäämise võimalus on palju suurem? :-|||

Selle loogika järgi peaks võimalusel elama koos mingi nässakaga, sest normaalne naine võidakse üle lüüa :-|||

Ei saa aru, miks keegi peaks aastal 2016 tahtma kepikastiga autot, kui tegemist pole just mingi erilise autoga, mida
ei saa ATM kastiga. (togi)

J.

Edit: Mul on olnud 3 manuaalkastiga autot ja kahel neist on kast(differ) laiali läinud.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Dets 2016, 23:32
Postitas Multi
JAWAmees kirjutas:

Ei saa aru, miks keegi peaks aastal 2016 tahtma kepikastiga autot, kui tegemist pole just mingi erilise autoga, mida
ei saa ATM kastiga. (togi)

Mina näiteks eelistan manuaali, kuna meeldib see sõitmisesse kaasatuse tunne, õigete pöörete valimine, täpse käeliigutusega käigu sisse lükkamine jne. Automaadiga hakkab pika peale igav, et midagi ise tegema ei pea. Nagu sõidaks kodumasinaga, mille ainus eesmärk on viia punktist A punkti B- kus siin see lõbu on? Eriliste ja võimsate autodega on teine teema, seal annab sõidukogemuse mootori hääl, kiirendus jms.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Dets 2016, 23:39
Postitas Heikik
Vint kirjutas:

Miks paljud inimesed, tahavad just atm.kastiga autot, olgugi et sellisega teele jäämise võimalus on palju suurem? :-|||

Ummikus istuda on mugavam - ei pea käike saagima koguaeg. Lisaks väidavad, et üks käsi on koguaeg mugavalt vaba kõikvõimalike seadusega keelatud asjadega tegelema - saab burksi süüa ja telefoni kõrva ääres hoida (kui handsfreed pole). Üldiselt on endal teele jäämise koha pealt savi - enamus uusi atm kaste on piisavalt töökindlad, et 300-400 000 kesta. Ma isiklikult, kontrollifriigina, lihtsalt ei salli neid (kuigi ise sõidan praegu ka sellisega), kuna tahan auto juhtumisel kõike võimalikult palju ise teha. Ja ükski atm kast ei võimalda nii agressiivset sõitmist nagu manuaal.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 00:07
Postitas pühak
Heikik kirjutas:
Vint kirjutas:

Miks paljud inimesed, tahavad just atm.kastiga autot, olgugi et sellisega teele jäämise võimalus on palju suurem? :-|||

Ummikus istuda on mugavam - ei pea käike saagima koguaeg. Lisaks väidavad, et üks käsi on koguaeg mugavalt vaba kõikvõimalike seadusega keelatud asjadega tegelema - saab burksi süüa ja telefoni kõrva ääres hoida (kui handsfreed pole). Üldiselt on endal teele jäämise koha pealt savi - enamus uusi atm kaste on piisavalt töökindlad, et 300-400 000 kesta. Ma isiklikult, kontrollifriigina, lihtsalt ei salli neid (kuigi ise sõidan praegu ka sellisega), kuna tahan auto juhtumisel kõike võimalikult palju ise teha. Ja ükski atm kast ei võimalda nii agressiivset sõitmist nagu manuaal.

Kas tsiklil eelistatakse siis manuaalkasti sellepärast, et niikuinii ummikutes ei istuta, vaid filtreerutakse sellest läbi ja tõmmatakse kähku uttu?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 07:38
Postitas rannamees
Vint kirjutas:

Miks paljud inimesed, tahavad just atm.kastiga autot, olgugi et sellisega teele jäämise võimalus on palju suurem? :-|||

Künklikul maastikul roomates ja ülesmäge pidevalt seisma/sõitma aeglases rezhiimis on AT kast omas elemendis.
Manualiga kõrvetad siduri kiirelt ära. Ka lumehangedes kiirendavalt on AT parem, pidev vedu. Raske haagisega kohaltvõtt, jne, jne.
Proovi ära, saad kohe aru, et miks. 8)


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 08:11
Postitas Heikik
pühak kirjutas:

Kas tsiklil eelistatakse siis manuaalkasti sellepärast, et niikuinii ummikutes ei istuta, vaid filtreerutakse sellest läbi ja tõmmatakse kähku uttu?

Ma lihtsalt tõin välja paar argumenti, mida automaadiusku inimesed mulle öelnud on. :roll: Minu enese jaoks on olemas ainult üks õige kast ja see on manuaal. Kahjuks autot, mida ma tahtsin, ei olnud mulle sobiva varustustasemega manuaalina saada ja pidin siis automaadiga leppima. A siiamaani kraabib hinge ja see saab ilmselt ka põhjuseks, miks sellest autost millalgi loobun. :mrgreen:


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 08:41
Postitas reimps

No second-hand autot ostes on kindlam võtta manuaaliga - automaatkast on reeglina sigakallis, kui saba annab ja ega sinna sisse ostes ei näe ka. Linnas on ATM muidugi kordades mugavam, kui ka vastav mootor (loe: liiga võimas) vahel on, maanteel pole nagu väga vahet. Kuigi tõsi, mul on vaid üks automaatkastiga pill olnud ja see oli küll senini kõige parem mootorimaht+ATM kombo olnud, mida pikemalt kasutada on olnud võimalik. Samas dikteerib mu margieelistus tagaveo, sellepärast olen ma praegu manuaaliga ka väga rahul, saab natsa rohkem lollusi teha.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 09:10
Postitas mx77
Multi kirjutas:
JAWAmees kirjutas:

Ei saa aru, miks keegi peaks aastal 2016 tahtma kepikastiga autot, kui tegemist pole just mingi erilise autoga, mida
ei saa ATM kastiga. (togi)

Mina näiteks eelistan manuaali, kuna meeldib see sõitmisesse kaasatuse tunne, õigete pöörete valimine, täpse käeliigutusega käigu sisse lükkamine jne. Automaadiga hakkab pika peale igav, et midagi ise tegema ei pea. Nagu sõidaks kodumasinaga, mille ainus eesmärk on viia punktist A punkti B- kus siin see lõbu on? Eriliste ja võimsate autodega on teine teema, seal annab sõidukogemuse mootori hääl, kiirendus jms.

Ma soovitaks siis sulle GAZ-51 soetada, see sünkronisaatoritega kast on ikka ainult naistele :ner:


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 10:15
Postitas pühak

GAZ-51 ei sobi, see driftib jube kehvasti, (togi) peaaegu nagu esiveoline, automaatkastiga ja kõikvõimalike juhiabisüsteemidega sõiduauto. :-|||


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 11:47
Postitas mx77
pühak kirjutas:

GAZ-51 ei sobi, see driftib jube kehvasti, (togi) peaaegu nagu esiveoline, automaatkastiga ja kõikvõimalike juhiabisüsteemidega sõiduauto. :-|||

Pagan, ma olen 51-e küll kruusateel risti saanud, päris hästi läks.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 12:40
Postitas kaimex

Pühak on vanem mees ja ei julge vajutada piisavalt. (togi)


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 13:29
Postitas urmas66
Heikik kirjutas:
Vint kirjutas:

Miks paljud inimesed, tahavad just atm.kastiga autot, olgugi et sellisega teele jäämise võimalus on palju suurem? :-|||

Ja ükski atm kast ei võimalda nii agressiivset sõitmist nagu manuaal.

Olen ATM kastiga mitmete 4x4 autodega ja ühe esiveolisega alates aastast 2007 sõitnud.Enne seda oli kunagi ammu ka OPEL Senator ATM,aga see oli jah natuke selline uimasem asi,millel aga võimas mootor kompenseeris seda pärsi hästi. Vahepeal oli 2 autot man kastiga.No ei leia küll ühtegi head põhjust,miks seda vahetust ise peab tegema,kui auto seda sinu eest sama hästi või paremini teha oskab.Eriti peab see paika diislite puhul,kus juba natuke vahetusega hiljaks jäädes oled pigem kehvema kui parema kiirenduse teinud.
Töökindluse koha pealt ei ole ühegi kastiga ühtegi probleemi olnud.
Ma olen selline agresiivsema sõidustiiliga ja midagi pole kunagi kasti pärast tegemata jäänud,pigem on sel juhul võimsamat mootorit vaja.Arvamus,et saa ise suudad ilma seda spetsiaalselt harjutamatta,man kastiga tavalise autoga oluliselt kiiremini-paremini-sujuvamalt jne sõita, või oma sõitu kontrollida on petlik.Kui võtta stopper ja kontrollida oma tegemisi,siis võib juhtuda,et tänapäevase ATM(robotiseeritud mehaanilise) kastiga saab tvakasutaja kiiremini sõita.
Jah Ford Focus RS,Mitsu Evo või Subaru WRX STI ja muud samalaadsed peavad olema man kastiga,aga muudel autodel pole mingit eelist man kastil.
Paljud inimesed pigem arvavad,et see ATM kast on mitte töökindel ja aeglane,aga need müüdid jäävad sinna 80-ndate aastate või hiljemalt 90-ndate keskpaikka.
Täna pole meil firmas juba üle kümne aasta ühtegi veokat ka enam man kastiga.Keegi ei tule enam sellise peale töölegi.Man kaste kasutatakse veel mõnel üksikul karjääri autol,aga ka seal on ATM peale üle minek tormiline jutt siis uutest autodest.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 13:57
Postitas mx77

See ise sõidan, ise vahetan, saab jube agressiivselt ja kiiresti sõita on juba aastaid tegelikult aegunud müüt. Eriti hästi paistab see silma võimsmate sport- või supersportautode puhul, milledel on peal selline asi nagu launch control. See teeb igale autojuhile sisse lõdva randmega. Sisuliselt pole endal vaja muud teha kui rooli hoida, et auto soovitud suunas läheks.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 14:04
Postitas ranel
mx77 kirjutas:

See ise sõidan, ise vahetan, saab jube agressiivselt ja kiiresti sõita on juba aastaid tegelikult aegunud müüt. Eriti hästi paistab see silma võimsmate sport- või supersportautode puhul, milledel on peal selline asi nagu launch control. See teeb igale autojuhile sisse lõdva randmega. Sisuliselt pole endal vaja muud teha kui rooli hoida, et auto soovitud suunas läheks.

Ma ise ei ole automaatkastidega hingeeluga kursis, aga mis teema nendega on, et kui kinni oled ala lumes, siis on siduri kärsakas jube kerge tulema?
Üks oli corolla verso 1.8 ja teine oli mingi ingsignia vms diiselmootoriga.
Automaat on muidu mugav jah.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 14:35
Postitas Maaks
JAWAmees kirjutas:
Vint kirjutas:

Miks paljud inimesed, tahavad just atm.kastiga autot, olgugi et sellisega teele jäämise võimalus on palju suurem? :-|||

Selle loogika järgi peaks võimalusel elama koos mingi nässakaga, sest normaalne naine võidakse üle lüüa :-|||
Ei saa aru, miks keegi peaks aastal 2016 tahtma kepikastiga autot, kui tegemist pole just mingi erilise autoga, mida
ei saa ATM kastiga. (togi)
J.
Edit: Mul on olnud 3 manuaalkastiga autot ja kahel neist on kast(differ) laiali läinud.

Mis autodel see differ käigukastis peitub, see tavaliselt ikka peaülekandes, ehk siis esi/tagasillas?
Mulle meeldib enda autot ise kontrollida, seepärast jätkan manuaaalkastiga autode pidamist kuni neid veel toodetakse.
Kust kast peaks teadma, kas tahan 6-lt 3-le või 4-le vahetada või vastupidi? Ja kui tahan ikka 2-ga 10min piirajas lasta, siis lasen piirajas :mrgreen:
Ja mis autosid (das Auto?) te üldse peate, et teelejäämist kardate?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 14:38
Postitas mx77

Automaatkastis on ka sisseehitataud sidurid.
Klassikaline automaatkast on rida planetaareduktoreid, millede välist vööd siis vastavalt pidurdatakse või vabastatakse.
Pilt


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 15:10
Postitas Maaks

Võrreldes nüüd omavahel seda:
Pilt ja seda mille mx77 postitas

mx77 kirjutas:

Pilt

Arvake ära kumb enne p...rse läheb :lol:


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 15:24
Postitas tuman
Maaks kirjutas:

Arvake ära kumb enne p...rse läheb :lol:

Sellise loogika järgi peaks osa seltskonda sõitma ainult 40 aastat vanade käsnadega, kuna neil on ilmselt 100 korda vähem detaile mis võivad "p...rse" minna :)
Ehk siis iFööniga paras lutsu visata, 5110 taskusse, vanale 01-le hääled sisse ja ongi ohud maandatud.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 15:31
Postitas urmas66

Perse läheb esimesena see, kumma sa ise perse esimesena keerad.
Normaalsel kastusel elab iga käigukast üldjuhul auto eluajast enam.
Maaks mina lasen enda aut,kastiga ka 2 käiguga 10min piirajas,kui tahan võin ka 20 min lasta.Kas seda on vaja on juba eraldi teema.Sport režiimil laseb kõik käigud peeneks ja muudab ka auto seaded sportlikuks.No ütlen ausalt sellega saab väga agressivselt ja kiirelt sõita.
Täna on kõik kastid sinu pildil oleva sisule sarnase sisuga ja automaatse lülitusega ehk robotiseeritud kastid.
Käike saab ju tänapäeval manuaalselt lülitada,vahet pole teeb selle viimase liigutuse sinu eest hüdraulika-pneumaatika või segad ise kepiga neid hammakaid seal kastis.
Siin lihtsas keeles DSG kastide töötamise kirjeldus,need natuke teised asjad kui klassikaline vanakooli automaatkast.
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... 13_new.pdf
Olenematta nimetusest on täna enamusel tootjatest analoogsed asjad AT kastina kasutusel.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 15:37
Postitas Kox

Pole mõtet uskumatutele automaatkasti ideed ja häid külgi "maha müüa".
Nad tulevad ise üle kui head automaati proovida saavad :mrgreen: .


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 15:57
Postitas mx77
urmas66 kirjutas:

Täna on kõik kastid sinu pildil oleva sisule sarnase sisuga ja automaatse lülitusega ehk robotiseeritud kastid.
Käike saab ju tänapäeval manuaalselt lülitada,vahet pole teeb selle viimase liigutuse sinu eest hüdraulika-pneumaatika või segad ise kepiga neid hammakaid seal kastis.
Siin lihtsas keeles DSG kastide töötamise kirjeldus,need natuke teised asjad kui klassikaline vanakooli automaatkast.
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... 13_new.pdf
Olenematta nimetusest on täna enamusel tootjatest analoogsed asjad AT kastina kasutusel.

Selles osas sa küll eksid, enamus automaate on tänapäeval siiski klassikalised planetaarreduktoritega automaadid, mitte robotiseeritud kastid. Massautotootjatest kasutab robotiseeritud kaste massiliselt ainult VAG grupp.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 16:26
Postitas Maaks
mx77 kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Täna on kõik kastid sinu pildil oleva sisule sarnase sisuga ja automaatse lülitusega ehk robotiseeritud kastid.
Käike saab ju tänapäeval manuaalselt lülitada,vahet pole teeb selle viimase liigutuse sinu eest hüdraulika-pneumaatika või segad ise kepiga neid hammakaid seal kastis.
Siin lihtsas keeles DSG kastide töötamise kirjeldus,need natuke teised asjad kui klassikaline vanakooli automaatkast.
http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... 13_new.pdf
Olenematta nimetusest on täna enamusel tootjatest analoogsed asjad AT kastina kasutusel.

Selles osas sa küll eksid, enamus automaate on tänapäeval siiski klassikalised planetaarreduktoritega automaadid, mitte robotiseeritud kastid. Massautotootjatest kasutab robotiseeritud kaste massiliselt ainult VAG grupp.

Ja ei ole ka tavaline CVT kuhugile kadunud - Toyota (vist endiselt maailma suurim autotootja) paneb seda jätkuvalt igale poole. Ehk siis mõtled et ostad endale AUTO, aga saad rihmaga rolleri :ner:

urmas66 kirjutas:

Maaks mina lasen enda aut,kastiga ka 2 käiguga 10min piirajas,kui tahan võin ka ...

Aga proovi ära! Arvan et 3..5sec pärast vahetab ikkagi käiku, sest tarkvara arvab, et idikas on roolis :-)
Audi ja Lexuse kastid igaljuhul vahetasid (VAG-i ei ole ise proovinud).
EDIT: ja teemast natuke välja Google otsingu "mure,automaatkastiga" vs "mure,manuaalkastiga" võidab ülekaalukalt automaatkast 13000 vs 6400 tulemust.
Aga teie sõitke millega teile meeldib. Saan aru, et ei viitsi ja ei taha ja ei oska ... :mrgreen:

kaimex kirjutas:

Audi on ju VAG auto. :wack:
Volkswagen Group sells passenger cars under the Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda and Volkswagen marques; motorcycles under the Ducati brand; and commercial vehicles under the marques MAN, Scania, Neoplan and Volkswagen Commercial Vehicles.

No see on nüüd küll uudis :lol: Tegelikult ma tean seda, aga see oli 2. põlvkonna A6 oma ...tronic kastiga millega ma seda trikki proovisin. VW tootis sel ajal B5 passatit ja usinad Škoda töölised alles Feliciat ning superbist ei nähtud isegi und mitte. Ehk siis reaalselt oli AUDI ja "mingid muud asjad".


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 18:27
Postitas kaimex
Maaks kirjutas:

Aga proovi ära! Arvan et 3..5sec pärast vahetab ikkagi käiku, sest tarkvara arvab, et idikas on roolis :-)
Audi ja Lexuse kastid igaljuhul vahetasid (VAG-i ei ole ise proovinud).
EDIT: ja teemast natuke välja Google otsingu "mure,automaatkastiga" vs "mure,manuaalkastiga" võidab ülekaalukalt automaatkast 13000 vs 6400 tulemust.
Aga teie sõitke millega teile meeldib. Saan aru, et ei viitsi ja ei taha ja ei oska ... :mrgreen:

Audi on ju VAG auto. :wack:

Volkswagen Group sells passenger cars under the Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, SEAT, Škoda and Volkswagen marques; motorcycles under the Ducati brand; and commercial vehicles under the marques MAN, Scania, Neoplan and Volkswagen Commercial Vehicles.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 19:57
Postitas pühak
kaimex kirjutas:

Pühak on vanem mees ja ei julge vajutada piisavalt. (togi)

Einoh, ma olen gazoonil külje ette saanud küll, 52 oli, kuid mootor ju 51-ga sama. :D Aga jõudrift õnnestus ainult kiilasjääl, muidu hakkas lihtsalt oma tavapärasel moel köhides edasi liikuma, suru gaasi, palju tahad. Sisu tõstetava abisillaga kallur (selline, nagu teehoolduses hiljuti veel kasutati) jaksas lume peal ka jõudriftida. Kui liiga hoogu sattusin ja näpu vahelt hange lasin, siis oli kaevamist ja traktori piinamist omajagu. Aga kui kõikvõimalike juhiabidega autol jää peal roolijõnksuga nii järsku külje ette sain, et elektroonika sekkuda ei jõudnud, siis hakkas see sihitult pidurdama ja kellaplokis mingi segase kombel tulukesi vilgutama, kuni vaevalt alanud lõbu ära nullida suutis. Noh, mu manuaalkastiga Sierra vähemalt pole selline. :ner:

Mitte et ma autot pakuksin, aga niisama pulli pärast võiks korraldada hääletuse: kes võimaluse korral valiks omale manuaali asemele automaatkastiga Sierra või sama ajastu 3. seeria Bemmi või muu taolise?


Re: Automaat vs. manual käigukast

Postitatud: 15 Dets 2016, 20:05
Postitas kaimex

Kujsuures e34 kere peal automaat koos lsd-ga toimib ülihästi. Mitmel sõbral ja ka endal olnud ja tagurpidi ronib talvel ülesmäkke. Oleme parkinud sellistesse kohtadesse nii, kuhu maasturid ei saanud. Seda siis korduvalt. Igalepoole vallide otsa tagurpidi ronitud jne. :P


Re: Automaat vs. manual käigukast

Postitatud: 15 Dets 2016, 22:01
Postitas urmas66

Maaks minu Škoda 6-k DSG laseb manuaal režiimis lasta iga käiguga nii pikalt kui ise soovid.lihtsalt mingist hetkest ta pöördeid juurde ei lase.Naise auto 7-k DSG-l seda ei ole proovinud,aga see laseb S režiimis kõik käigud tahhoka punase alani (7000 umbes) ja alles siis vahetab järgmisele.Tegemist siis bensiini mootoriga.Minu 6-k Disla vahetab S reziimis kuskil 4000-4500 pealt järgmisele.
Manuaalis saab sõita iga käiguga nagu tahad.Olen kord tugeva lumesajuga, Võrust vana maanteed mööda Valka, põhimõtteliselt 4 käiguga lasknud,sest nii oli haldex kogu aeg töös ja auto käitus juhitavalt.Kiirusel seal 90-100 piirkonnas

MX77 neid robot kaste on ikka rohkem,kui VAG grupp,aga seal on ka ikka palju automarke,kes neid kasutavad.Suurimatest veel Ford näiteks,kes juba ammu ainult neid kasutab .Peugeotil pidi ka mingi Quickshift robotkast olema.Vähemalt käies proovisõidul uue Travelleriga,nii räägiti.Sama ka Citoenil.Reanaulti kohta ei tea täpselt.Kui otsida,siis ilmselt on neid kindlasti veel.Kõik veoautod kasutavad neid nö standard varustuses juba ammu ehk pikamaa autosid ilma selleta ei müüdagi vist enam.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Dets 2016, 22:04
Postitas Heikik
urmas66 kirjutas:

...No ei leia küll ühtegi head põhjust,miks seda vahetust ise peab tegema,kui auto seda sinu eest sama hästi või paremini teha oskab.Eriti peab see paika diislite puhul,kus juba natuke vahetusega hiljaks jäädes oled pigem kehvema kui parema kiirenduse teinud.

Töökindluse koha pealt ei ole ühegi kastiga ühtegi probleemi olnud.
Ma olen selline agresiivsema sõidustiiliga ja midagi pole kunagi kasti pärast tegemata jäänud,pigem on sel juhul võimsamat mootorit vaja.Arvamus,et saa ise suudad ilma seda spetsiaalselt harjutamatta,man kastiga tavalise autoga oluliselt kiiremini-paremini-sujuvamalt jne sõita, või oma sõitu kontrollida on petlik.Kui võtta stopper ja kontrollida oma tegemisi,siis võib juhtuda,et tänapäevase ATM(robotiseeritud mehaanilise) kastiga saab tvakasutaja kiiremini sõita.
Jah Ford Focus RS,Mitsu Evo või Subaru WRX STI ja muud samalaadsed peavad olema man kastiga,aga muudel autodel pole mingit eelist man kastil.
Paljud inimesed pigem arvavad,et see ATM kast on mitte töökindel ja aeglane,aga need müüdid jäävad sinna 80-ndate aastate või hiljemalt 90-ndate keskpaikka.

Auto ei tee seda ise minu eest paremini, mitte mingi valemiga ei tee. Hetkel on mul neljas VAG auto, millest eelmised olid manuaalid. Eelmistega olen igasugu lollusi teinud- sõitnud edaspidi, tagurpidi, külg ees, esi- ja taguotsa sihilikult piruetitades loopinud ja muid trikke teinud. Automaadiga lihtsalt ei ole võimalik kõiki asju teha (rääkides nendest asjadest siis, mida enamus inimesi üldse kunagi autoga ei tee, aga mida minusugune debiilik siiski tahab). Praegune automaat on veel diisel ka ja kogen pidevalt, kuidas kiirendades magab kast õige käiguvahetuse hetke maha ja laseb üle magusaima pöördevahemiku asjatult venima. Jne jne. Rääkimata häirivast viivitusest, kui järsku kohalt võtta tahad. Või käigu manuaalselt alla/üles vahetad. Või mida iganes...Jura on, noh. Autol on ca 250 hp, aga see kuradi õlivurr ei lase kõike seda kasutada nii nagu tahaks.

Kast on 6HP19 (tootnud ZF). Uuema aja kast, mis on kasutusel ka veel võimsamatel autodel, kui ma ei eksi.

Töökindluse koha pealt probleemi õnneks pole, jah.

Keegi siin mainis veel CVT kasti. Olen sõitnud ühe sellise VAG-iga ka. Nagu kuradi elektrimootor...ei meeldi. :D Lisaks on neil ketiprobleemid.

Ja lisaks, mis veel automaakaste puudutab, siis neid tuleb siiski, erinevalt paljude arvamusest hooldada ka. Keskmine dünaamiline õlivahetus on 400-500 eur (räägin siis taaskord VAG autode näitel, kuhu osadesse kastidesse läheb 9 L suhteliselt kallist õli - teist sama palju kasutatakse läbi pesemiseks).

Kokkuvõttes ei veena mind miski automaadiusku (kui just Tallinnasse ei koli ja ummikus ei istu igapäevaselt) ja järgmise auto võtan siiski manuaali.


Re: Automaat vs. manual käigukast

Postitatud: 15 Dets 2016, 22:25
Postitas reimps

:-||| No kui juba hakatakse ATM-Sierrat ja kolmest võrdlema, siis ilmselgelt on mõeldav ainult kolmene, isegi siis, kui kast oleks peetis ja masin ainult allamäge liigub.